~Kesäkuun kullannuput 2010~

Unna: Meillä tuo esikoinen on normaalista riehakkuudestaan huolimatta niin ujo aina aluksi vieraampien ihmisten seurassa, että kastetilaisuus meni hyvin, kun hän seisoi rauhassa meidän vieressä ja välillä tahtoi syliin. Tosin alko kyllä kysellä multa kaikenlaista siinä papin puheen päälle, mutta oli ainakin rauhassa paikallaan. Sit viihtykin loppuajan muiden lasten kanssa ulkona leikkimässä.

Mä oon myös tehny sormiväreillä käden ja jalan kuvia vauvakirjaan ja paperille.
Sama kokemus kuin Anzzulla että vasta 80cm vaatteet menee vähän pidempään. Meillä tais esikoisella jäädä 80senttiset pieneks joskus 1v2kk suurinpiirtein ja sit 86cm meni vajaa parivuotiaaks. Meillä tosin kuivataan vaatteet kuivausrummussa talvisin ja se tuntuu vähän kutistavan osaa niistä.

Mulla ollut 2 menkat synnytyksen jälkeen ja nyt on ollu jo viikon kauheet menkkakivut, mut mitään ei näy. Luulen että on taas hormonihäiriö, aikasemmin oon syönyt keltarauhashormonia että menkat tulis säännöllisesti, muuten limakalvo vaan paksuuntuu aikansa ja sit vuodankin monta viikkoa :/ Jälkitarkastuksessa pyysin reseptiä, mutta nuori epävarma lääkäri ei sitä halunnu kirjottaa :kieh: Tänään on tytöllä lääkärineuvola ja ajattelin kysyä jois siellä lääkäri vois kirjottaa, ettei tarvis mennä yksityiselle.

Pohtijatar: Jaksuja nukutustaisteluun :hug: Me ollaan molempien lasten kanssa ihan tietosesti alusta asti pyritty siihen että itsekseen nukahtaisi ja se on hyvin toiminu, mutta silti välillä ollut ja on kausia vieläkin ton melki 3v:n kanssa, ettei meinaa uni tulla yksin. Ja Elsi nukahtaa toistaseks hyvin itsekseen, paitsi jos on yliväsynyt, silloin tarvii silitystä ja laulamista. Elsi nukkuu vaunuissa päiväunet ja pisimmät kestää 3,5-5tuntia, mutta joskus joutuu monestikin pienessä ajassa käydä laittaan tuttia suuhun, mutta jos hänet ottaa sieltä pois niin kiukku on ihan kamala.

:wave: Palajan neuvolan jälkeen..
 
nukkumisesta Alkaa unen puute hieman näkyä. Poika on alkanut heräilemään siinä 5-6 aikoihin eikä se todellakaan ole minulle sopiva aika herätä. Varsinkin kun yöllä on herännyt pari kertaa. Sitten aamupäivästä vetää parinkin tunnin unet :( Itse en osaa sitten enää nukkua kun on aamutoimet juuri tehnyt. Mites hänet saisi nukkumaan pidempään? Syöminen ei auta.
 
Ripe vaatteiden lappujen leikkely perustuu ihan vaan siihen, että saattavat kutittaa tai pistellä ikävästi.

Painon pudotuksen suhteen täytyy myöntää, ettei ole erikoisemmin tarvinnut yrittää, kun tuo imetys vissiin on sen verran kaloreita kuluttavaa. Kauhea nälkä ja jano mulla on koko ajan ja syön kuin hevonen. Herkkujakin on vedetty ja ukko on helisemässä kun sille kertyy painoa, kun mä kokkailen koko ajan jotain :)
Hirvittää vähän, että miten saan painon pidettyä aisoissa sitten kun imetys loppuu. Näillä ruokailutottumuksilla ei ainakaan ole toivoa ;)

Jalanjäljestä tuli mieleen, että tein sellaisen hiekkajalanjälkitaulun. Tässä huonohko kuva, kehyksen maalasin siis kullanväriseksi, mikä ei kuvasta näy. Onnistui ihan kivasti, vaikka olikin aika haasteellista tuo jalanjäljen painaminen :LOL:



Ja nyt sadevaatteet niskaan ja kävelylle.
 
Hei pitkästä aikaa :)

Tässä on ollut pientä kriisiä miehen kanssa ja ite hajalla sen takia ja vauvan hoito ollut yhtä työtä :/ Mutta onneksi nyt parempaa päin menossa :)

Tänään oli sitten lopulta jälkitarkastus. Kaikki miulla on hienosti, kuulema niin kuten nuorella naisella pitää olla. Haava on hyvin parantunut, neitihän tuli sektiolla. Ja sain luvan aloittaa kunnolla "kuntoilun", eli vatsalihasten tekoon :)

Painosta: itselläni entisestään pudonnut, varmaan vaikuttanut tuo kriisi hieman painookin kun ei ruoka ole maistunut. Tällä hetkellä paino pudonnut 5kg lähtöpainosta. Ei siinä mitää, mut tuolta netistä kattelin BMI tietoja nii kohta mennää jo alipainolla :/

Nukkumisesta: Neiti nukkuu todella hyvin. Muutaman yönä vetänyt 8tunnin yöunet putkeen, ja usein sitä 6-7 tuntia nukkuu ennen kuin herää syömää ja sitten jatkaa unia n.5 tuntia. Päivisin nukkuu omalla tahdillaan päiväunia.

Juttelu: Meijänkin neiti juttelee kovasti, välillä iloista huutelua välillä hieman surullisempaa :/ Mutta ihana jutella vauvalle, kun hän vastaa ja kattelee ihmeissään. Hymyilee todella paljon, vieraillekkin ihmisille. Olen huomannut, että vastaa jo hymyyn, se ei ole enää tahatonta :)

Iltasin meilläkin päin vauva on kiukkuinen. Mutta rauhottuu sitten lopulta. Isin syli on iltaisin suosittu, ja isin kanssa touhuuminen :)

Virikkeistä: Meillä on ikuisen vanha sitteri, jossa vauva viihtyy. Sohvalla mahallaan. Ja leikkimatto jossa myöskin viihtyy. Iltaisin erityisesti viihtyy, kun pistää imetystyynyn ja neiti siihen mahalleen, semmoseen koloon, ja jalkojen alle vielä yksi tyyny. Siinä ainakin viihtyy tunnin sanomatta mitää :)

Mutta nyt vauvelin hoitoon :)
Jaksuja kaikille.

-Anna ja Linda 2kk 10pv
 
Nyt on sitten 2kk neuvolassa käyty. Eikä painostakaan sanottu mitään negatiivista, mitä nyt täti kurkkas triplaleuan alle, jotta onko siisti iho :LOL: Painoa olikin kertynyt mukavat 7625g ja pituuttakin 61 cm. Tänään yritin pueskella herraa, niin eipä oikein löytynyt sopivia 62 vaatteita, kiristää noista jalkojen "muskeleista" ja bodyt on lyhyitä. Mistä tulikin mieleen, tietääkö joku mistä niitä jatkopaloja bodyihin saa vai pitääkö tehdä itse.
Harmittaa kun olisi ollut ihania pieniä vaatteita ja saa ne käyttämättömänä laittaa takas laatikoihin :'( No, pääasia, että pieni kasvaa ja voi hyvin. Toivottavasti tuosta rotarokotteesta ei tule kauheita oireita, kun on muutenkin herkkis ton massun kanssa.

Esikoinen aloitteli eilen kerhon ja oli oikein innoissaan. Pieni reppu selässä keikkuen mennä viipotti, olipas hellyttävä näky. Nyt tarvinnee mennä, kun tuntuu kiprivän pienen masua.. tuleeko ne oireet näin pian, puol 11 oli rokote :/

Unna ja Nuuk 2,5 kk
 
Pohtijatar: Meillä vähän samaa, ollut alusta asti, mutta lievempänä eli en ole esim. autolla joutunut liikkumaan tämän takia. En osaa sanoa, olisiko teillä vain joku vaihe, kun kerran nyt vasta alkoi. Meillä on, pelkäänpä, luonneominaisuus, joka helpottaa vasta ajan kanssa. Jaksuja :hug:

Miumiu ja Anzzu: Me ratkaistiin asia esikon kanssa esim. viime talvena niin, että hänen huoneessaan oli tarpeeksi lämmintä, jotta pystyi nukkumaan pyjamassa ilman peittoa. Nyt kuopuksen kanssa olen jo tuota unipussia harkinnut ensi talveksi, kun kerta kapalossa nukkuu niin paljon paremmin kuin ilman, niin jos vaikka saisi unipussin ansiosta yösyötöt loppumaan ja siirrettyä nukkumaan omaan huoneeseensa. Olen sydämessäni perhepedin kannattaja, mutta a)olemme mieheni kanssa molemmat niin herkkäunisia, että ainakaan isomman (lue potkivat) lapsen kanssa samassa sängyssä nukkumisesta ei tule mitään ja b)esikko siirtyi jo vauvana omaan huoneeseen, koska hän nukahti aina kun sänkyyn vei ja näin me saimme nukuttua ilman hänen uniääniään, joten totesin kuinka paljon helpompaa elämä oli, kun ei myöhemmin tarvinnut häntä erikseen omaan huoneeseen siirtää/opettaa. Jos siis Hamuliinikin suostuisi siirtymään esim. ensi talvena ja unipussin avulla, niin olisihan se helpottavaa.

Rapu: Tules kertoilemaan, tuliko rokotteista oireita (toivottavasti ei!) ja mistä ostit unipusseja.

Ripe: Hienosti teillä kannatellaan päätä!!

Menkat: Soitin ehkäisyneuvolaan varatakseni ajan kuparikierukan laittoon, niin sieltä sanottiin, että jos ei ole kuukautiset alkaneet, niin laitetaan aikaisintaan 13 viikkoa synnytyksestä, jotta kohtu on varmasti palautunut. Vielä siis joudun odottelemaan. Ja tajusin myös kysyä, että voiko kierukan laitto käynnistää kuukautiset, niin kyllä ehkä voi :headwall:

Jonna: Hieno jalanjälkitaulu teillä!
 
Pojan mitat tänään neuvolassa,suluissa edelliset
6325g ja 62cm(5700g ja 60,5cm).3kk täyttää 25pvä :heart:

Sai rotarokotteen toisen osan ja ekan osan pneumokokkirokottesta,kova parku tuli :ashamed:

Pojalle on tullut käsiin ja jalkoihin atooppista ihottumaa,ei kuulemma vaikuta allergialta,kun ei ole kasvoissa :whistle:
 
Moikka! Käytiin Millan kanssa neuvolalääkärissä ja mitat olivat 6615g ja 61cm. Tänään on käynti fysioterapeutilla, semmoinen keskosille määrättävä jatkoseurantakäynti jossa mukana myös muita perheitä. Ensi torstaina uudelleen. Tuli lääkäriltä käsky että pitää yrittää tyttö saada pitämään päälaki alustalla kun kuulemma pää on niin pitkulainen. Eli päivittäin tulisi "jumpata", myöskin käännellä kyljeltä toiselle.

Muuten menee Millan kanssa mainiosti. Ollaan soseita maisteltu, peruna-porkkanaa josta tuli vatsavaivoja joten vaihdettiin porkkanaan. Sitten päärynää ja kukkakaalia (kukkakaali aiheutti melkoisen irvistyksen, isäänsä tullut). :D Luumua lääkäri suositteli jos on kova vatsa, minähän sitten tietysti heti kokeilin ja kakka tuli melkein samantien. :)

Yöt meillä nukutaan oikein hyvin, ennätys taitaa olla 10 tuntia putkeen. Mukavasti saa äitikin herätä ja hoitaa omat aamutoimensa ennenkuin tyttö herää. :) Aivan unelmavauva.

Miehen kanssa aamulla puhuttiin siitä sikapiikistä. Kun minähän sen kävin alkuraskaudessa ottamassa ja Milla syntyi liian aikaisin, niin olisikohan sillä jotain osuutta asiaan? Kun on kuulemma keskenmenoja aiheuttanut. Turha sitä on enää käydä miettimään, onneksi on terve lapsi. :)

Lääkäri käski tehdä lisää lapsia kun ollaan ilmeisesti tyytyväisiä. Jos ei kuitenkaan ihan vielä. :LOL:

mipsu ja Milla 4,5kk
 
2kk neuvola oli eilen jätkä oli kasvanut ihan mukavasti painaa nyt 5310g ja 57cm pitkä.

10 nukkumaan 12- 3- 6- 8 noustaan ylös huh huh että on puuduttavaa tää pätkä nukkuminen.

Tissillä mennään edelleen suurimmaksi osaksi, tankkaus vaiheessa joutuu antamaan lisäksi korviketta.
Jätkä tarinoi ja kiljuu aivan mahottomasti ja seuraa lasten ohjelmia.
Parasta on kuitenkin hoitopöydän luona oleva nalle puh juliste sille nauretaan vaikka olis just itketty. Ollaan jo pitkään käännytty mahalta selälleen ja nyt harjotellaan selältä mahalleen kääntymistä ja ryömimistä.

Enhän mä kerinnyt taas kun pienen pätkän kirjottaa kun on jälleen mentävä...
 
Vou Janen poitsuhan on oikea veijari, kun harjoittelee jo selältä mahalleen kääntymistä ja ryömimistä. Oon niin aatellu et se tulee vasta tossa 4-6kk... :D

Yöunista sen verran, että meillä poika jo mahassa ollessa rymysi ilta 8-10 ja kävi sit nukkumaan, kun äitikin ja sitä rytmiä noudattaa vieläkin! Ja herää syömään 2:lta ja 4:ltä, niinkun kävin yleensä niihin aikoihin vessassa raskausaikana... hassua siis! :D
 
2kk neuvolassa käyty. Tosin neitihän on jo 2,5kk. Paino 5300g ja pituus 60cm. Paino viimeksi 4670g 6vko:n iässä. Pituuttahan ei olla ennen voitu mitata, koska oli ne lonkkavaljaat. Viimeksi syntyessä 50cm. Saatiin toinen rota-annos tänään. Hyvun tyttö sen taas otti, maiskutteli oikein kunnolla :LOL:

Huomattiin tänään, että tytöllä on jäänyt neuvolalääkäri kokonaan nyt väliin.. Saatiin mahdutettua se onneksi ensi viikkoon.. Sitä nää lomautukset teettää.

Yöt meillä mennään pääasiassa yhdellä syötöllä, joka ajoittuu noin klo 4-6 välille. Nukkumaan käy 20-21 ja ylös noustaan sitten taas 7-9 aikaan.

Meillä myös on jo käännytty selältä mahalleen :heart: Viime perjantaina tyttö oikein itsekkin pelästyi kun se vihdoin onnistui. Sitä ennen oli pari päivää päässyt kyljelle, mutta käsi oli aina tiellä.

Kädet on myös löydetty ja ne suuhun ajautuu koko ajan..

Pulauttelusta sanoin neuvolassa, mutta ei kuulemma tarvitse huolestua, kun kasvaa hyvin. Pitäisi kuulemma helpottua, kun aloitetaan kiinteät, viimeistään kuulemma 6kk:den ikään mennessä.

Seuraavassa neuvolassa tiedossa sitten kaksi rokotusta, saas nähdä mitä on neiti niistä mieltä!

Nyt kahvia, nukuttiin neidin kanssa neuvolan jälkeiset parin tunnin päikkärit, tai neiti nukkuu vieläkin :)

Hukkapätkä ja Peppi 2,5kk
 
Mitä ihmettä?!Just eilen syyshortensialle kerroin kuinka meillä on ollu vähä rikkonaisia öitä viime aikoina ja epäilin et noinkohan kaverin nälkä on niin kova et syy on siinä, niin jätkä menee ja nukkuu koko yön putkeen! :eek: Mä olin 7 aikaan ihan öönä et oonko mä syöttäny unessa ton pojan vai mikä on, piti ihan käydä tarkistaa pullojen määrä kaapista (teen yö ja aamupullot aina valmiiks jääkaappiin.. ) mut ei, 2 pulloa siellä oli!Puol 8 aikaa herra önis, syötin sen ja se jatko unia, nukkuu siis vieläki!! :eek: :D Pikkusen hyvä olo kun sai nukkua ilman herätystä!Ihan kun uudesti syntynyt..

Josta saammekin oivan aasinsillan siihen et meidän piskillä on kirppuja, mun on pakko jakaa tää teidän kanssa koska oon ihan hysteerisen ötökkäkammoinen...Luojan kiitos saatiin tänää ell. sellaset myrkyt et kyllä lähtee...Ei niitä kirppuja oo löytyny kun muutama, mut silti, pojan sitteri kankaat ja leikkimatot on pakastimessa, mä eilen imuroin tätä kämppää tunnin kun otin joka paikan ihan varman päälle jne..Hyi yäk.. :x :snotty: Mä en todellakaan olis tarttenu tätä tähän vielä..Onneks huomattiin ne ite nyt, koska muuten olisin menny viikonlopuks mun vanhemmille kun isäntä lähtee viikonlopuks poikien kanssa ihan rehellisesti ryyppäämään (pitkät polttarit ) ja tuo koira olis tartuttanu ne kirput sit porukoittenkin koiriin.. :kieh:

Muuten meillä ei mitää uutta, jätkä jäytää käsiään koko ajan ja kuolaa valuu!Toi kuolan määrä on ihan jotain järjetöntä.. :D Koko ajan on bodyn etumus märkänä!Mut mitä kattelin niin kyllä siellä hammasta edelleen tulee, kulmis joka on ollu näkösällä jo kauan alkaa selvästi työntää itteensä nyt ulospäin..
Ympäri meillä ei edes yritetä kääntyä vielä, mut pää pysyy jo ylhäällä tosiaan ilman tukemista ja selälteen potkuttelee karkuun niin ettei sitä voi ees leikkimatolle itekseen jättää..

Ei siinä, mä lähen myrkyttää tuon koiran nyt niin päästään eroon näistä alivuokralaisista... :x

Maira ja emppu
 
Eilen käytiin 2kk neuvolassa Joelin kanssa. Mitat: 6450g ja 59.6cm. :D Täti totes, että näkeehän sen, että lihas painaa enemmän, että ei tämä pullukka ole!! :D Ihan huippu! Kyllä musta vähän tuntuu, että on vähän pullukka jo. Tullut veljeensä! Edelleen pitää treeta kaulan toista puolta, kun pää on vinossa. Jos ei itse saada paremmaks, mennää fysioterapiaan sitten. Rotaroketta en ottanut vielä, kun viikonloppuna mennään häihin, että ei tule mitään. Mennään ens viikolla sitten hakemaan se.

Joel on nukkunut nyt 4 yötä tosi hyvin, yhellä syötöllä. Eka pätkä on ollut 6,5-7,5h ja toinen pätkä sitten lyhempi. Mun puolesta sais jatkua, mulle tää sopii paremmin, kun on muutenkin nukkumisen kanssa ongelmia. Edelleen siis nukun lääkkeillä. :|

Hyvää viikonloppua mammoille ja vauvoille!

Me juhlitaan lauantaina ystävän häitä ja sunnuntaina vietetään ensimmäistä hääpäivää! :heart:

Papuneiti ja Joel 2kk 3pv
 
Enpäs sitten eilen ehtinytkään enää tänne. 3kk neuvola oli ja prinsessan mitat oli 5700g ja 58,2cm. Painoa oli tullu reilu kuukaudessa melkein 1,4kg ja pituutta 5cm :) Piikit sai molempiin reisiin ja rotavirusrokotteen osa2 suuhun. Rokotteista ei tullut yhtään mitään vaivaa, ei edes pientäkään kiukkuisuutta. Hyvä niin! Me osallistuttiin siihen pneumokokkitutkimukseen, kun tyttö ei sitä rokotusta saa kun synty jo toukokuussa. Nyt sai siis joko pneumokokki -tai hepatiittirokotteen. Lääkärintarkastus oli myös, vaikka se on meidän neuvolassa ihan yhtä tyhjän kanssa. Ehkä 3 minuuttia oltiin siellä huoneessa. Vaikka eipä siinä mitään kun ei ollu nyt huolenaiheita. Terkkaa tyttö vierasti :eek: Lohduton itku tuli kun näki tädin naaman kun terkka meinas ottaa syliin ja nostaa vaa'alle mutta heti rauhottu kun pääsi äidin syliin :heart:
zinazkii: meillä myös sitterissä ja sylissä kammetaan istumaan. Esikoinen oli samanlainen ja silloin terkka sano että tietenkään ei sais istuttaa, mutta milläs toisen makuullakaan pidät jos itse nousee eikä makuulla viihdy :/ Mä oon antanu olla sellasessa puoli-istuvassa asennossa että kuitenkin selällä on tukea, ettei kaikki paino ole selkärangalla. Sitteri (baby björn) nostettiin seuraavaan asentoon jo vaikka ei tainnu kilot vielä riittää siihen (en löytäny niitä kilosuosituksia mistään). Sylissä tuo viihtyy hyvin myös etukenossa, eli toinen käsi pyllyn alla ja toinen rinnan ympäri tukemassa ja vauva nojaa eteenpäin.
Elsi on nyt nukkunut 2 yötä omassa huoneessa. Meillä ei oo yläkerrassa kun 2 makkaria, niin mun ja miehen sänky on nyt yläkerran (tosi pienessä) aulassa. Alakertaan en halunnu muuttaa, kun se makkari ois niin kaukana lasten huoneista ja veikan huoneeseen ei voinu Elsiä vielä siirtää, ettei häiritse tämän unta. Pakko oli meidän muuttaa eri huoneeseen, tyttö pitää niin kamalaa ähinää unissaan etten mä saa nukuttua. Varsinkin ennen ja jälkeen syönnin, itse syöttö kestää vaan n. 15min., mutta ähinöiden takia valvoin n. 2 tuntia putkeen. Lisäks mä sain öisin kauheita paniikkeja, kun unissani luulin että tyttö on meidän vieressä ja sitten pöyhin kauhuissani tyynyjä ja herätin miestä että nyt se ei enää hengitä :( Sama homma oli esikoisen kanssa ja sillon autto kun laitettiin vauva eri huoneeseen nukkumaan. Nyt onkin nää pari yötä menny hyvin nukkuen, tyttö nukahtaa yöunille klo19.30-20.00 ja herää syömään vähän ennen kuutta aamulla :saint: Yleensä kerran täytyy käydä laittaan tutti suuhun puolen yön aikaan.
Leikkimatolla maatessaan Elsi on nyt vähän aikaa tavotellut siinä roikkuvia leluja, mutta se on ollu sellasta huitomista. Mutta tänään se vihdoin onnistui :flower: Menin olkkariin, missä tyttö makasi leikkimatolla apinan jalka kädessä ja innokkaasti lutkutti sitä suussaan. Ja kun aloin ääneen ihastelemaan niin tuli niin innokas kiljaisu ja leveä hymy :heart:
Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Onnea kaikille uusista taidoista!

Mairan koiruuden alivuokralaisille pikaista karkoitusta!

Yleensä, kun palstalle kerkiän, haluan kommentoida muita ja siinä samalla saan jotain omaakin kerrottua, kun on osuva aihe. Mutta sitten, kun kaikkiin on kommentoinut ja pitäisi alkaa omia kuulumisia kertoa, loppuu äidin aika :LOL: Jospa siis nyt jotakin:

Kävin torstaina imetystukikokouksessa ensi kertaa. Imetykseni sujuu nyt ihan ok, mutta aina henkinen tuki on paikallaan. Paikalla oli muutama mukava koulutettu imetystukiohjaaja ja useita äitejä lapsineen - kyllä ryhmässä oli pääasiassa äitejä, joilla useampi lapsi jo, ilmeisesti ovat käyneet ryhmässä kauan. Oli mukava jutella ja kuunnella toisten juttuja, vaikka mitään kovin uutta ei esiin tullutkaan. Se oli uutta, että joidenkin vauvojen masut ei pidä siitä, että imettävä äiti syö suklaata. Ja mä olen nyt syönyt sitä 100g/päivä!! No taas se lapsi kasvattaa äitiä eli olemassaolollaan vaikuttaa terveellisemmän ruokavalion suuntaan.

Kävin korvalääkärillä, kun se toinen korvani on edelleen (ollut nyt 8kk) lukossa ja keskiraskauden lääkärihän silloin arveli sen olevan raskausturvotuksesta johtuvaa, joten nyt vasta oikeisiin tutkimuksiin. Korvalääkäri sanoi, ettei liity raskauteen, pikaisesta kortisonihoidon aloituksesta olisi voinut olla hyötyä, nyt siis sille jo liian myöhäistä. Jatkotutkimuksiin lähete.

Nyt olen alkanut nauttia Hamuliinista, koska pahimmat itkut loppuneet ja muihin olen oppinut tunnistamaan syyn lähes aina. Jonkunlaisen yhteyden syntyminen minun ja vauvani välille, ihanat hymyt, joita saan palkakseni ja tunne siitä, että osaan vastata vauvani tarpeisiin luovat onnen tunteen :heart: Ilmeisesti myös tähän oma-ajattomuuteen alkaa tottua :headwall: :LOL:

No nyt on taas mentävä, kun esikko heräsi ja kuopus haluaa nukkumaan itkun kanssa herättyään kakkoshädälle tänään jo klo 5.30!
 
Heips,

Hyvin nukuttu yö takana. Voisi olla aina tälläista. Piti tulla sanomaan että neuvolalääkärissä käyty ja lääkäri mitä mainioin. Totesi, että jos jotain kysyttävää niin katsokaa internetistä tai soittakaa hoitajalle :LOL: Meillä näin.
 
Meilläkin käytiin viikolla 2kk nlassa, huomenna virallisesti 2kk. Mitat 4605g ja 58,5cm, pipo 39,2. Kortissa lukee : ihana "hiuspäävauva" :LOL: Terkka sanoi vauvan olevan ikäistään vanhemman oloinen kun niin seuraa ja koittaa liikkua. Mahallaan jäi katsomaan hienosti yläviistoon julistetta seinällä ja terkka kielsi pitämästä paljoa mahallaan! Ei sais enään "kehittyä" ettei mee yliojennuksen puolelle mitä meillä esikoisella oli. Nyt osaa jo neljännen kohdalla asentoja vauvan kantamiseen millä voi ehkäistä sitä.

korviketta oon antanut muutamana päivänä kerran ja just äsken veti pullollisen, sen jälkeen kyllä tuli useampia röyhtäyksiä joten saattoi ne siellä vaan itkettää mutta ite aattelin olevan pojan olevan nälissään kun tunnen oloni nyt aika tyhjätissiksi.. mieli hieman maassa ja huoli ollut kun toisiksi nuorin ollut keskiviikosta asti sairaalassa. Sai keskiviikkona viimesen kolmesta pneumokokkirokotteesta (kuuluu riskiryhmään, siksi saanut jo sitä) ja illalla alkoi hengittää tosi vaikeasti. Lääkärit kyllä meinas että ei oo rokotteeseen yhteydessä. Oli kaks päivää happiviiksissä, nesteytyksessä ja sai ja saa vieläkin tupla antibiootit suoneen. Muista piuhoista on jo päässyt eroon. Huomenna ehkä kotiin jo kaikki menee hyvin. Keuhkokuvas näkyi joku tulehdus mutta limanäytteestä ei löytynyt mitään virusta. Isä siellä keijukaisen vierellä! Oli 2v neuvolassa keskiviikkona hieman päälle 8,8kg!

Mutta nyt kans ite petiä kohti, väsyttäny jo monta tuntia vaikka kahvia kitannu useamman kupin tänään.
 
Täällä sitten rytmit muuttu!Kun oli silloin viikko sitten sellasta, että päiväunille meno yhtä taistelua ja pari kuukauttahan se rytmi on ollu sitä puolituntia-tunti unta ja sitten valveilla tunti puolitoista. Niin nyt se sitten muuttu!Nyt valvoo kerralla puolitoista-kaksi tuntia ja nukkuu aamu-ja iltapäivällä 1,5-2,5 tunnin päikkärit sekä illalla parit lyhyet tirsat. Öihin ei ole tullut muutosta, yksi tai kaksi syöttöä yöllä, pisin unipätkä4-6h.Yhdesti on päästy tosin tohon kuuteen tuntiin. Minusta tuntuu, että ihan kun olis saanu koko lapsen hoidosta vapaata, kun alkoi nukkua päivällä pitempiä pätkiä. Ja tän muutoksen poitsu teki tosiaan ihan itse, vaikka aiemmin kaikkeni yritin. Välillä kyllä saa nytkin käydä tuttia nostelemassa, jotta jatkaa unia.
Mutta toivotaan että tilanne jatkuu.
Pohtijatar ja poika 11vkoa
 
Hei!
Hyvä, että rytmi muuttui Pohtijatar! Sen kyllä huomaa kun vauva nukkuu päivällä vähän enenmän niin ehtii tekemäänkin jotain muutakin kun hätäisesti syömään. ;)

Meillä sai poika nimekseen Aaro :)
Täällä ei mitään ihmeempiä, poika, siis Aaro, kasvaa ja kehittyy kovaa vauhtia.
Se on arkiviikko taas alussa ja palataan taasen normaaliin rytmiin. Kohta mennään jo ekoille aamupäiväpäikkäreille (ehkä äitikin) ;) Ja omassa sängyssä on poika nukkunut ja ihan hyvin nukkuu.

Voisi alkaa käymään jossain kerhossa tai avoimessa päiväkodissa tässä syksyn mittaan.
Hö, vauvauntia olen kysynyt nyt sähköpostilla 2 kertaa, mutta en ole saanut vastausta. Pitänee soittaa sinne! Luultavasti ei vielä päästä kun on niin pieni allas ja suosittu ryhmä!

Hyvää viikkoa äidit ja vauvat!

T.Ripe+Aaro :heart:
 
Jahas, meille on iskeny kestokänkkis... :attn: Kaikki nukkumaanmenot on kamalaa huutoa!Siis ihan tolkutonta..Vähän niinku väkisin joutuu toisen nukuttaa, oli kyse sit yöunista tai päikkäreistä..Muutenkin meillä on taas alettu heräämään väh. 2 kertaa yössä, eli viime to-pe välinen yö oli vahinko..Mä oon ite vaan ihan pihalla taas kun yhtäkkiä ei nukutakkaan kun parin tunnin pätkiä.. :p Noo, josko tää on vaan joku vaihe..Ja voihan se olla et noi hampaan alut kiusaa jonka takia tää kamala huutaminen on alkanu..

Keskiviikkona neuvola, joten juoruan sitten lisää, meillä kun ei täällä mitää erikoista muuten ole tapahtunut.. :D

Voikaa hyvin ja tsemppiä kaikille! :heart: :hug:

Maira ja emppuli 2kk2vko
 
Mammaliinin keijukaiselle pikaista paranemista!!! Kamala olo varmasti äidillä, kun pieni sairastaa ja vielä sairaalassa :hug:

Uskomaton lausunto lääkäriltäsi Marjukka: "katso netistä" :LOL: :eek:

Pohtijatar: Mukava kuulla, että rytmi muuttui paremmaksi. Toivottavasti kestäisi!

Ripen Aarolle onnea hienosta nimestä :flower: Mun isoukki oli Aaro =) Tänään olin lasten kanssa Avoimessa Päiväkodissa. Sekaan sinne vaan! Kyllä se piristää omaa jaksamista, kun saa mammaseuraa =)

Mairalle jaksuja huonontuneen rytmin kanssa :hug:

Mitäs kuuluu Miumiu? Entä muut taustailijat?

Saimme tässä hiljan selville, että naapurissamme (aita sellainen, ettei ole tullut aiemmin oikein puheissa oltua) asuu puoli kuukautta mun esikoispoikaa vanhempi poika, joka on saanut pikkusiskon - 2 päivää nuoremman kuin mun kuopustyttö. Pojat on nyt nähneet mm. puistossa muutaman kerran ja kaveruus hyvällä alulla :D Aika huippu sattuma!

Lenniina ja Hamuliini (piakkoin 3kk)
 

Yhteistyössä