~Kesäkuun kullannuput 2010~

heippa mukavaa syksyä kaikille =)

en ehtinyt kun osan lukee ja monella oli ristiäiset olleet.

täällä Lenni kasvaa ihan huimaa vauhtia ja taitaa vaan tuota paino puolta kasvattaa sillä paino oli jo yli 7kg (heh) ja pituus sit vaan 60cm mutta tuollanen tasapaksu pallerohan se on ollut jo syntymästään asti.

iloinen poika joka juttelee kamalasti.
nyt tutti on out sormet in tutti sylkästään heti pois ja nytkin uneen nukahti sormia mussuttaen.
ens viikolla lenni pääsee ensimmäiselle lomalleen sillä lähetään koko perheellä laivalle kesällä ei ehditty missään käymään.

koska lennu kasvaa hyvin niin rintamaidolla mennään. edelleen hyvä nukkuja nukkuu n. 5-6h pätkissä yöt nyt on jo 3 yönä mennyt nukkuun n. 21.00 eka herääminen 03-04.00 siitä sitten joko nukutaan aamuun tai joskus on viä toinen tankkaus 06.00..

mutta taidan lähtee raivaan kämppää kun tuo tuhisija nukkuu =)
 
Heipat kaikille,
Lenniina jo kyselikin :heart:
Toivottavasti korva paranee!

Oltiin koko perhe viisi päivää tuttavien mökillä, meni tosi kivasti! Vaikka oli kyllä erikoisen ihanaa tulla kotiin..juoksevan veden luokse :D Ihan puhdasta vettä me sinne noudettiin käyttövedeksi, mutta taidan silti olla hieman bakteerikammoinen vauvan suhteen.

Nyt pitääkin mennä, poitsu ollut hieman rauhaton, taitaa reissaus hieman ressata..

Edit. Tuttu kertoi mökillä vanhan vinkin, jos vauva kitisee väsymystä, niin laittaa harson pään päälle. Meillä ainakin toimii ihan hetkessä - poika rauhoittuu ja nukahtaa=)

Onkohan näita vanhoja vinkkejä jossain lisää?
 
Viimeksi muokattu:
Ääk, mitä täällä on tapahtunut? Meni pasmat ihan sekasin! Meille ei kuulu mitään sen kummempaa. Tai no Pyryn reikä sydämessä oli mennyt umpeen, mutta se nyt oli odotettavissakin. Ihana syksy! Vihdoin täällä. Mulla on koko perheelle odottamassa niin ihania syysvaatteita, että!

Sovittiin just miehen kanssa, että häitä lykätään vuoteen 2012, että lapset on jo vähän isompia ja että mä jatkan opiskeluja vasta vuoden päästä. Nyt voi siis hyvällä omallatunnolla keskittyä lapsiin ja oman fyysisen kunnon parantamiseen! Jesh! Pari kesäreissua vielä tekemättä perheen kesken; Tallinnan matka, Linnanmäki ja Wanhassa Vara Parempi. Aloitetaan varmaankin se vauvauinti syyskuun eka lauantai.

Pyry vaan kasvaa ja kasvaa, mutta onneks syöttövälit pitenee. Edelleen mennään täysimetyksellä. Mitään kiinteitä en vielä vauvalle anna. Kolmikuisen elimistö on ihan liian kehittymätön siihen vielä, eikä tässä mikään kiire olekaan. Esikoiselle maistatettiin perunaa 4-kuisena, jolloin pikkuhiljaa annettiin muitakin kasviksia. 5-kuisena hedelmät ja 6-kuisena viljat ja lihat.

Nyt taas puuhastelemaan!
 
Moi kaikille pitkästä aikaa!
Täällä ollut hieman ongelmia Eetun kanssa :(
Oksentelua, ripulia ja ja ja...
Maanantaina kävimme neuvolassa ja jo torstaille saimme lääkäriajan, epäilynä maitoallergia. Luultavasti ensin aloitetaan kokeilut soijamaidolla ja siitä sitten katsotaan eteenpäin. Pikaisesti toivotaan että apu löytyy, kun oireet alkavat häiritä jo yöunia, etenkin aamuyöstä kun yön ruoat alkavat möyriä vatsassa...vasta oksentelu helpottaa :(
Eetu 2kk: 60cm ja 5004g :)

Muuten kaikki on hienosti! Pikkuinen hymypoika hän on. Kovasti seuraa isosiskon touhuja ja kova kiire olisi mukaan, kun kampeaa itseään istumaan sitterissa ja massulleen meinaa makuulta kääntyä :)

Mutta yritän tulla heti torstaina kertomaan kuulumisia lääkäristä!
 
Moi!

Neuvolassa tänää pyörähdetty, pojalla painoa 6,540kg ja pituutta 62 senttiä! :D Eli ihan miehekkään kokonen jätkä jo!Rota litkut juotiin irvistelyn kanssa..Ens kuussa onkin sit lääkärineuvola ja saadaan rokotteet, jännityksellä ootan sitä kiukkua... :whistle:
Neuvolassa oli myös mielenterveyshoitaja paikalla, jouduin viime viikolla täyttää jonkun mieliala lomakkeen ja tänää sit analysoitiin sitä, ihan terve kuulemma oon.. :p Synnynnäisiä vikoja ei lasketa... :LOL:

Yöt on meillä ollu taas tosi rikkonaisia, th:n kanssa siitä puhuinkin ja se mulle neuvo et ala antaa vähä kiinteitä jos oikein hankalaks menee, esim. osta maissia, keitä ja survo..Sehän ei käytännössä meidän ruokavaliota muuta koska maissivelliä tuo jo saa, olis vaan ehkä vähän täyttävämpää noin..Täytyy nyt kattoo jos tossa 3kk mailla sitä kokeilis..

Sonjanen
Kuulostaapa ikävältä! :hug: Kovasti paranemisia sinne!

Miumiu Meillä on uniharso ollu käytössä koko ajan, on oikeesti hyvä kikka!Mä käyn nukahtamisen jälkeen aina repimässä sitä sivuun ettei tartte pelätä et se on jossain kaulan ympärillä solmussa...

Kädet meillä on edelleen suussa ja kuola vaaaaaaluuuuuuu, th sanoi et taitaa ikenet kutista ja mä luulen samaa..Onneks ei kuitenkaa vielä ole kitissy hampaita, vaikka meillä välillä julmetut huutokonsertit onkin kun äiti on tyhmä eikä viihytä.. :D Kamalasti seuraa ympäristöään ja mieluiten sais koko ajan tapahtua jotain, juttua tulee kans kovasti aina kun Juhista jää kattomaan tai hymyilee sille...Pärinä on kans kiva uus juttu, mä en oikein nauti siitä et ensin tulee pikku puklu ja sitten ne puklut päristellään äitin naamalle... :p
Käsiä on kans kiva hieroo yhteen ja huitoo koko ajan, syömisestäkää ei meinaa välillä tulla mitään kun pitää tunkee kättä suuhun, repiä pulloa jne jne.. :) Voi tota oppimisen iloa... :heart:

Mutta mä jatka ihmettelyä kun poika alko päikkäreille!Voikaa hyvin!

Maira ja Juhis 2kk2vko
 
Maira Joo me ollaan käytettykin tuota kikkaa vain päivisin, kun on vihdoin alkanut nukkua pieniä päikkäreitä. Välillä ei vaan millään malttais nukahtaa niin sitten otetaan "undulaattitemppu" kehiin:D

Ens ma on meilläkin neuvola, meillä on jostain syystä eri th:( En uskatanut kysyä, mutta kaverilta kuulin että olis jotain alueellisia muutoksia. Toivottavasti ei muutu, on niin mukava täti.

Tilasin eilen unipussin ja tänään vaihdettiin makuuhuoneiden paikkaa. Nyt ei varmasti tule pojalla öisin kylmä:heart: Kiitos unipussin suosittelijoille!
Nyt on vähän kiinnostuttu kääntymisestä ja viikonloppuna otettiin pehmolelusta kiinni - jota pidin nenän edessä, ja työnnettin sitä suuhun:)
 
Hups, mistähän kummasta oon yuon toisen nimimerkin saanu kehiin :O joskus tein uuden (eli tämän) kun en entistä muistanu... mutta siis Sonjanen onkin nasuliinih, joka kamppailee eetun kanssa luultavasti maitoallergiasta.
Tänään siis lääkäri, kylläpä jo jännittää... toivon että apu löytyy ja oksentelut loppuu mahd. pian.
 
Minäkin olen joskus tuota uniharsoa käyttänyt, ja aina unille mennessä pojalla on harso hypisteltävänä, muita unileluja ei sitten olekaan.

Mihis aikaan työ laitatte lapsoset yöunille?Meillä tuo nukkumaan laitto on jonkin sortin ongelma taas vaihteeksi. Eli käytännössä nukkumaan meno aikaan hirveä huuto, kun sänkyyn laittaa. Ja ei suostu syömäänkään. Eli illallakin poika oli heränny 18.45 ja puol ysiltä selvästi jo väsynyt, jos ei yliväsynytkin, ei maistunut tissi ja hirveä huuto sängyssä. Loppupeleissä mun on joka ilta joko käytävä kantoliinan kanssa lenkillä että poika nukahtaa vartiksi tai puoleksi tunniksi siihen, tai käytävä autoajelulla. Pienten unien jälkeen maistuu rinta vallan mainiosti ja rupee ihan rauhassa omaan sänkyyn tutin kans nukkumaan. Oon miettiny pitäskö poika alkaa laittaa selkeesti aiemmin yöunille vai mikä auttais. Siinä sitte taas pelkona, että herää jo kukonlaulun aikaan. Viimeyönä nukku kymmenestä kaheksaan, yhellä syötöllä, niin hyvin ei oo kyl aiemmin mennykkään.
Nyt on siis joka ilta otettava pienet unet ennen kuin yöunille asettuu.outoa.Päiväunille meno onnistuu vaihtelevasti, vaunuihin yleensä huonoiten. Kantoliinassa keikuttelun jälkeen yleensä helpoiten.

Täälläkään ei kiinteitä olla alotettu. Viikon päästä poju on kolme kuukautta ja aloitan sitten tarpeen mukaan 4-6 kk vaiheessa. Kovasti kyllä odottelen jo että poika alkaisi liikkua, ei vielä elettäkään!Ja muutenkin toivoisin että olisi jo isompi.Mähän en ollu niitä pikkuvauvaihmisiä:whistle:
 
Pohtijatar Meillä mennää yöunille joka ilta karkeesti siinä 9 aikaan ja poika nukkuu viimeset "päikkärit" ennen sitä vaihtelevasti välillä 18.00-20.00 välillä, kahdeksan aikaan yleensä herää jolloin käydään koiran kanssa ulkona, sit iltahommat, syöttö ja sänkyyn!Oon huomannu et rutiinit tekee helpoks nukkumaan menon..
 
Täällä taas harvinaista kyllä ilman pojua sylissä, joka rupes tyytyväisenä vaunuihin nukkumaan. Kateellisena oon täältä lukenu, kun monilla tuntuu olevan jo rytmiä;). No on meilläki sellaista, et aamupäivän yleensä unisin ja iltavirkku selvästi, yöt nukkuu melko mukavasti -nukahtaa puolenyön jälkeen ja syö n klo 3, 6 ja sitte 7-8, monesti tissitellen sitte tohon 10-11 asti. jaa, heräs jo. Mut päivällä ruokaväli yhä 1-1.5h, että esim kaupungille ei huvita lähteä. Joskus menee 2h ja sit on kyllä ku nälkään nääntymässä:D.

no, on sitte kasvettuki, tänään oli 2kk neuvola (2kk4vrk ikää) ja painoa tullu 2kg kuussa, eli nyt 65cm ja 7.7kg, melko jytky siis -veli oli tuon 4kk iässä...! Kermaa kai tässä taas tuotetaan:ashamed: Esitteli hymyt, jutteli ja muutenki mallikas, varhaisheijasteet myös häviämässä. Kirjoittiki korttiin etsuloinen vauva, äiti tietysti samaa mieltä. Rota-rokote oli kai hyvää, ku yritti kiskoa th:n kättä suutaan kohden, kun se loppu, et lisää:LOL:.

Meillä on nyt tosi kova sana Fisher-Pricen jumppalelu, oppinu et huitomalla saa musiikin, joten sen parissa menee mukavasti aikaa lattialla -hereillä saa paremmin sylistä, on ihan tohkeissaan. Muutenki huomannu, ettei sylissä jakseta olla muuten vaan, tykkää katsella ja jutella -esim tiskikone on jo jututettu...

Pitääpä kokeilla viel tuota uniharsoa -meillä tuo tiheä tankkaus aiheuttaa vähä paukkuvaivoja, lisäksi ku yhä panttaa tuota sinappia jopa 4vrk, niin selvästi sekin vaivaa ajan lähetessä... Mut jospa tätä viel pari kuukautta jaksais, 6kkei kyl täl tahdil millään jaksais tissitellä täysin. Kun ei ole vaivoja, ollaan kyllä yhtä aurinkoa. Hauska kun yksi päivä isosiskon nauru sai pojan kikattamaan kans kunnolla:heart:.

Pulinapata et "pikku"mies 2kk4vrk
 
Pohtijatar meillä mennään nukkumaan 20-21, tosin joskus valvoo sängyssään puolikin tuntia ennen kuin nukahtaa. Oon myös huomannut saman kuin Maira, että rutiinit auttaa. Luin Tracy Hoggin kirjan "opi kuuntelemaan vauvaasi" ja ihan järkevää luettavaa, vaikka en ihan kaikkea allejkir
 
Tänttärä: Mukavaa risteilyä :)

Miumiu: Meillä ei harsotemppu toimi, Hamuliini pelkää harson alla… Tules kertomaan kokemuksia unipussista myöhemmin. Mistä muuten tilasit?

Mussupussu: Onnittelut sydänreiän umpeutumisesta, vaikka olikin odotettavissa :flower: Mukava kuulla, että olette päättäneet rauhoittaa vauvavuoden – se on kyllä lasten etu, josta äitikin nauttii! Ehtii sitä opiskella tms. vähän myöhemminkin :)

Sonjanen/Nasuliinih: Toivottavasti Eetun olo paranee tavalla tai toisella :hug:

Pohtijatar: Olen ymmärtänyt, että kuvailemasi ilta-itku on hyvin yleistä. Voithan kokeilla sitä aiemmin nukkumaan –juttua. Aika viimeistään auttaa, kun rytmit muuttuu taas tai aloitatte kiinteät tms. Siihenasti ei se jokailtainen kantoliinalenkki äidillekään pahaa tee ;) Jaksuja!

Meillä nukahdetaan tisulle äiteen kainaloon n. klo 20. Nyt on joku (3kk kohdalla usein tuleva) tankkausjakso menossa, joka rikkoo öitä eli syödään useammin (3krt/yö?). Aamulla herätään n. klo 6. Meillä herää koko perhe niihin aikoihin, isäntä lähtee töihin. Mulla ei ole mitään tuota vastaan, koska näin ehdin hyvin hoitaa molemmat lapset ja ehdimme jo 9:ksi kerhoihin jne. Esikko katsoo vielä aamun Pikku Kakkosen klo 7-8.20, jona aikana laitan itseni ja kuopuksen lähtövalmiiksi.

Illan päiväunien kanssa meillä vähän ongelmaa, kun nukahtaisi vain tisulle ja herää, kun nousen lähteäkseni. Yhtenä iltana menin esikon kanssa ulos pelaamaan jalkapalloa. Hamuliini oli makuuasennossa mun sylissä ja minä liikuin reippaasti pallon perässä ja välillä kovalla äänellä maalia tuuletin jne. Siinä Hamuliini nukkui mun sylissä!! Mutta kun yritin laskea sohvalle nukkumaan, herää ja ei tasan nukahda uudelleen, vaikka on väsynyt! Että näin meillä – nukahdetaan siis vain tisulle, liikkuvaan syliin, kantoliinaan, autoon ja vaunuihin sekä kapaloon vaihtelevasti. Mutta nyt on mulla hyvä mieli, kun tiedän, että itkut johtuu väsymyksestä eikä muusta =)
 
Viimeksi muokattu:
Lenniina Harmi ettei harsotemppu toimi teillä!
Meillä aika samanlaiset rytmit kuin siellä:) Paitsi että yleensä saan jatkettua aamun unia 9-10 asti. Väsymyksestä täälläkin on kitisty ja ilmeisesti nälkäisenä oli vaikea nukahtaa, mutta kun ruokailupulmat saatiin ratkaistua niin nyt nukahdetaan välillä muutenkin kuin tissille:D

Unipussi tosiaan tuli eilen..tilasin Myllymuksuilta, oli ainoa pitkähihainen malli minkä löysin. Ja koon PItäisi kestää pitkään 0-6kk. Mutta hihatpa ovat jo nyt sellaiset 3/4osa malliset ja koko on muutenkin nyt juuri sopiva. Siis 6kiloisella 3kuisella..pitääpä valittaa ja vaihtaa isompaan kokoon:mad:

Niin ja iltaitkuista meilläkin tulee sellainen jos nälkä/väsymystilat pääsevät pahoiksi, eivät ole juuri oikeanlaiset nukkumaanmenoa ajatellen.

Täällä on alettu käskyttämään äitiä, jos katoan näköpiiristä niin heti kuuluu käskevä huuto/hihkunta:D Muutenkin alkuun niiin kiltti vauva on alkanut näyttämään että temperamenttiakin löytyy.
 
Viimeksi muokattu:
Huh.. vai jotta tällainen palsta nyt.. pitänee silmän tottua ennenkun tykkää :O

Nasuliinih: Toivottavasti Eetulla alkaa kohta olo helpottua ja syy selviää:hug:

Ihanaa kun on vihdoin ilmat viilenneet:heart: Nuuk vetää parhaillaan jo toista tuntia unta pihalla vaunuissa. Meillä myös harso käytössä. (Esikoisella on vieläkin uniharsot:ashamed:)
Olen myös oppinut tulkitsemaan, että suurin osa kiukuista johtuu yliväsymyksestä, nyt kun vatsavaivat on helpottaneet. Jos pääsee yliväsyksi mikään muu kuin "pakkonukutus" ei auta ja välillä se vaatii myös vähän itkua. Eli esim. vaunuihin ja hyssyttelee vaunuja itkusta välittämättä. Nopeasti yleensä rauhottuu.

Yöt nukkuu edelleen vieressä, enkä edes yritä laittaa omaan sänkyyn yöksi. Olen todennut tämän niin toimivaksi ja itseä helpottavaksi ratkaisuksi. Pari kertaa yössä herää syömään eikä edes itke yöllä, herään siihen tuhinaan joka voimistuu, kun alkaa olla nälkä ja yrittää hamuilla tissiä.

Ihanaa, että voi taas pukea vauvaa. Pyykkiä tosin tulee kivasti, kun 3 vaipat menneet pieneksi ja vielä on 1,5 pakettia niitä. Pissivahinkoja tulee päivittäin: /

Tutustuin eilen myös kestovaippojen saloihin. En tosin vauvalle niitä kokeillut vaan esikoiselle. Josko vihdoin pääsis yövaipasta eroon. Pari yötä oli ilman vaippaa ja yhden kerran pissii yöllä. Äiti ei jaksanut lakanapyykkiä, joten kokeillaan josko oppisi kestoilla heräämään kun tulee märkä olo, ilman että sänky kastuu. Tosin heräs jo kolmantena yönä sitten pissille, mutta pelataan nyt hetki varman päälle ja kokeillaan nuita kestoja.

Ilmoittauduttiin myös vauvauintiin. Vikaan päivään kun jätettiin, niin ilta-ajat oli tietysti meneet. Ensi sunnuntaina sitten pitäisi mennä ekaa kertaa. Lauantaina Nuuk täyttääkin sen vaaditun 3 kk:whistle: Noinkohan on kaameaa huutoa kun tuo herra on jonkinmoisen aamu-uninen tapaus:|

Unna ja Nuuk kohta 3 kk
 
Taitaa olla tuo yliväsymys yleinen ongelma.En tiedä,eilisilta oli taas vaikea.Loppupeleissä yöunille meno vaati kaks kantoliinalenkkiä.Nyt taas poika syö harvemmin,kolmen neljän tunnin välein ja raivostuu kamalasti,jos erehdyn tarjoamaan rintaa liian usein.Huokaus.Lainasin tänään kirjastosta sen Opi kuuntelemaan vauvaasi kirjan,suomenkielisen version.Kukas kertois siitä englannin kielisestä versiosta "parhaat palat"nukuttamiseen liittyen,kun itsellä toi kielipää niin huono,etten viiti ostaa kirjaa.Ja tosiaan kaikki kehuu tuota engl.kielistä versiota paremmaksi.

Mutta nyt ruuan laittoon.
 
Moikka!
Kylläpäs tää on nyt oudon näkönen.. Näköjään vois FB:ssäkin tykätä, mut enpä taida, sithän löytäis tutut helpommin tänne lueskeleen. Saattaahan olla et joku on jo löytänyt, mut en oo kellekään maininnut että täällä kirjottelen.
Unna12: Minkäs ikäinen sun esikoinen olikaan? Tsemppiä yökuivaks oppimiseen. Mä jätin esikoiselta yövaipan pois, vasta kun oli n.3kk ollu aamusin vaipat kuivia, tosi aktiivinen äiti :LOL: sen jälkeen on käyny yks vahinko. Huhtikuusta asti on nyt ollu yöt ilman vaippaa.
Meillä alkaa vauvauinti 11.9. ja vähän jännittää, miten Elsi siihen suhtautuu. Uinti aika on lauantaiaamuisin klo 7.30 |O Ja vaikka meillä aika aamuvirkkuja ollaankin muutenkin (7 aikaan noustaan ylös) niin miten ihmeessä saadaan itsemme ja lapset valmiiks ja ajoissa uimahallille... Täällä ei mitään päivä/ilta-aikoja edes ole vauvauinnissa vaan kaikki ryhmät aamusta viikonloppuisin. Te keillä on kokemusta vauvauinnista, niin käytännön vinkkejä otetaan vastaan :attn: aamukylvyt olenkin aloittanu jo useana aamuna klo 7.30 32 asteisessa vedessä ja täytyy sanoa että tyttö ei ole parhaimmillaan :whistle: Toivottavasti altaassa viihtyis sitten paremmin kuin ammeessa..
Tyttö nukkuu nyt ekaa kertaa pitkiä päikkäreitä sisällä. On nyt nukkunut reilu 3,5h. 3 kertaa oon käyny laittamassa tutin suuhun. Ajattelin kokeilla miten nukkuu sisällä nää pitkät unet, jos vähän vuorottelis sisällä ja ulkona kun tuo nukkuis vaan kyljellään tai mahallaan, eikä se oikein vaunuissa onnistu talvella kun on paljon vaatetta. Eilen laitoin makuupussin vaunuihin ja sentään jotenkin nukkui selällään/puoliks kyljellään kun oli tiiviimmin, mutta uni on paljon levottomampaa ja heräilee usein :|
Sängyssä oon antanu nukkua mahallaan, kun kerran niin paremmin nukkuu. Selällään alkaa vaan kauhee huitominen. kapalo varmaan auttais, mutkun toi 2 viikkosesta asti riuhtoi kapalossa niin kauan kunnes sai kädet vapaaks, onneks oli esikoisen vanhat kapalot, ettei menny rahat hukkaan :)
Mitenkäs teillä, joiden vauvat syö tuttia, onko se kuinka tärkeä? Meillä ei illalla tarvita tuttia kuin nukahtamiseen, joskus harvoin yöllä saattaa kerran sitä huudella, mut ei läheskään joka yö. Mut päiväunilla se onkin ihan hirveen tärkee, monta kertaa saa käydä laittamassa suuhun sitä. No, parempi tietysti näin päin =)
Meilläkin tulee kauhee huuto jos menee yliväsymyksen puolelle. Nyt on jo vähän helpottanu, kun jaksaa vähän pidempiä aikoja olla hereillä, mut aikasemmin oli ihan kauheeta, kun tuntu et tyttö olis nukkunu vaan koko ajan ja jos ei jostain syystä nukahtanu (esim. kylässä ollessa) niin huuto oli ihan kamalaa eikä sitten syömisestäkään tullu mitään, mutta kun sylissä pitää tiukasti niin siihen yleensä nukahtaa 20 minuutiks ja sit taas jaksaa syödä ja pääsee kunnolla nukkumaan.
Jaahas, miehen ja esikoisen pitäis tulla ihan just kotiin, esikoinen oli päikyssä tänään. Eilen meillä oli 4v. hääpäivä ja esikoinen kovasti ihmetteli kun ei tanssittu :LOL: kun ei ymmärtäny häiden ja hääpäivän eroa..

minttu ja Elsi 3,5kk
 
Sonjanen/Nasuliinih Toivottavasti selviää mistä kiikastaa ja saatte avun!! Ikävää varmasti!

Meillä kans alkaisi vauvauinti tänä syksynä, soitin ja sain vihdoin selville, että olemme jonossa ja yksi on meitä ennen, mutta kuulemma paikkoja ilmaantuu kesken kauden aina. Musta on vaan aika kallista, kun on 50 eur/kk. Paljonko teillä muilla maksaa? Toivottavasti tuo on nyt sit niin että voi maksaa kuukausi kerrallaan, jos ei vaikka tykätään käydä siellä niin ei tarttis koko kautta maksaa.
Vinkkejä tosiaan minäkin ottaisin mielelläni! En ole asiaan vielä tutustunut. Öööö mitä siellä pidetään vauvoilla päällä, tavalliset uikkarit? Vai pitääkö olla erikoisuikkarit, siis joissa on vaippa tms?? HEh, tietämätön : /

Täällä ei ihmeempiä, mies on flunssassa ja kauhulla odotan että sairastuuko Aaro! Mitenkähän näin pienillä tuo flunssa sujuu? No toivottavasti vielä säästyisi taudilta.

Hyviä viikonloppuja ja väistelkää flunssaa!!

T. Ripe + Aaro :heart:
 
Moroo!

Nopeasti vain kommentoin tuota vauvauintiasiaa, eli ohjeita saa esim. täältä --> Pikkudelfiinit vauvauinti ja tuolta sivuilta voi ladata "Tiedote vanhemmille". Siellä ohjeet! Oltiin esikoisen kanssa tuolla delfiineissä, mutta vaihdettiin Vesivekaroihin, koska delfiineissä (ainakin silloin) puuttui kokonaan korvaussysteemi. Esikoinen oli jonkinverran flunssissa ja silloin saattoikin uinnin hinnaksi tulla 60 euroa / kerta, jos päästiinkin vain kerran kuussa! Muistaakseni se hinta oli 60 euroa, tai ehkä jopa 65... Juttelin pitkät pätkät puhelimessa Vesivekaroiden perustajan kanssa ja vaikutti lupaavalta! Suosittelen vauvan totuttamista siihen kylmempään veteen (vauvauinnissa altaan veden lämpötila 32 astetta) ja suihkuun. Meillä jännästi Pyry pitää suihkusta, mutta kylpemistä vihaa. Esikoisella kun oli toisin päin... Uimavaippa täytyy olla vauvauinnissa uimapuvun alla (kestoja esim. Stockmannilta ja kertiksiä ihan marketeista) ja suosittelevat puvuksi lahkeellista mallia. Nimittäin jos joku vauvoista kakkaa altaaseen, loppuu koko homma siihen ja koko loppupäivänkin tunnit on peruttava! En ole koskaan nähnyt tai kuullut sellaista tapahtuvan, koska vesi ei ole kuulemma luontainen kakkaamisympäristö. Vauvauinnissa kaikki tapahtuu vauvan ehdoilla, joten huono tuuli ja kiire kannattaa jättää altaan ulkopuolelle! ;) Toivottavasti tästä oli jollekin apua ja ihanaa vauvauintia kaikille!

Oon ruvennu nauttimaan tästä kotiäitinä olemisesta ja noista ihanista lapsista niin paljon, etten enää paljoa koneella notku! Luen kyllä kaikkien kuulumiset, mutta kommentointi jää valitettavasti vähemmälle... Mukavia syyspäiviä!
 
Marjukka-82, onnea edistysasekeleesta!Meilläkin välillä tulee öitä, että syö joskus 3-4 välillä ja sit seuraavan kerran vasta 6-7 aikaan. Mut silloin on nukkumaanmenokin ollut joskus kymmenen pintaan. Mutta aika harvoin vielä on niitä 5 tunnin unipätkiä. Normaalisti vielä ensin 4 tuntia ja sitten 3 tuntia. Mut kyllä on aina aamulla hieno tunne, jos poika on nukkunut 5 tuntia putkeen=)

Minttu1.sama homma meillä tutin kanssa. Yöllä ei tarvii kun nukahtamiseen, siis illalla nukahtamiseen, mut päivällä tuntuu että olis oltava koko ajan nukkuessa suussa. Siis olen saanut päikkärit pidemmiksi just ton tutin nostelun avulla, kun välillä unisyklin lopussa havahtuu, niin nukahtaa tutin avulla uudelleen. Parempi varmaan olis kun ei olis tutti ollenkaan häiritsemässä, mutta minkäs teet.

Täällä on joku harvemman syönnin kaus taas meneillään. Noin 3-4 tunnin välein syö. Välillä söi parin tunnin välein. Iltasyöttö ja unille meno onnistu illalla hienosti, kun en tarjonnut tissiä kuin neljältä iltapäivällä ja sit kahdeksalta illalla. Ja taas käytiin sitä ennen kantoliinalenkillä, jossa poitsu otti puolen tunnin unet. Siitä suoraan tissille ja iltapesut,yövaatteet,sylittelyt ja sänkyyn. Valvohan tuo varmaan sängyssä yli puoli tuntia, mut ei tullu huutokohtausta, ei yliväsymystä eikä muuta. Ja oli unten mailla vähän ennen ysiä. Sain vähän ihan omaa aikaakin, jes.Kolme päivää olikin unien kans taistelua, ehkä se nyt oli se ratkaisu, että en syöttänyt poikaa kuuden maissa, vaan tosiaan siten, että tuli toi neljän tunnin ruokailuväli,, niin iltatissikin maistu!

Mut on tää lapsen kasvatus näin esikoisen kans vaan semmosta pähkäilyä, että mitenkä pitäs mikäkin asia tehdä jne ja tekeekö oikein. Kyllä tässä on jos vaikka minkälaista opusta luettu!Mut jospa se alkais helpottaa, kun vauva kasvaa ja oppii ilmaisemaan itseään selkeemmin ja äitikin oppis ymmärtämään paremmin!
 
Onpa täällä hiljaista, tulin kyselemään mitä muita järjestettyjä aktiviteetteja olette löytäneet kuin vauvauinti (johon ollaan jonossa, mutta vähän epäilyttää päästäänkö koska), muskari ja äiti-vauvajumppa(=oli täynnä)
Kokemuksia MLL:n muskarista, tai muista..hakusessa olisi sellainen jossa ei olisi uskonnollisia lauluja tms..
 
Täällä kans on tuota väsymysitkua iltaisin.. on kyllä rasittavaa.. Nyt on alkanut Alpo nukkumaan vaunuissa ulkona :) Vetelee semmosia 3h päikkäreitä siellä, kun on vähän viileempää.. kyljelleen laitan, niin nukkuu ihan hyvin yleensä :) sisällä päivällä en oo saanu enää pikiä unia nukkumaan.. en kyl oo enää kokeillukkaan kovin useesti.. mut tuo ilta pitäis saada helpommaks.. eilinen ilta oli vähän parempi, ku sain klo 18.00 jälkeen pojun nukahtamaan vaunuihin ja sit siirsin autonistuimeen ku tultiin mummolasta kotiin ja sit jatko siinä vielä unia.. sit vaan syötin ja vaihdoin vaatteet ja vaipan ja takas unille, niin nukahti hyvin.. :) Mut pitää ruveta harrastaa tuota, et sais tuon ukkelin tosiaan vielä jonkun sortin unille kuuden jälkeen.. ois kiva, jos sais sisälle, mut voi olla toiveajattelua... esikko vauvana nukkui päikkärit vaan ulkona 1,5v asti.. sit totutettiin sisälle ja lopulta alko sisälläkin nukkumaan :) eipä haittaa tuo vaunuissa nukkuminen kummemin onneks paitsi sit kovin kylmällä, mut sit taas pakataan enempi vaatetta päälle :)

Mie en käy vuavelin kans muualla, ku otan sen mukaan perhekerhoon, missä esikon kanssa käyn :) esiko kans käyn seurakunnan muskarissa, mut sinne en oo vielä Alpoa ottanu, ku on hän vielä niin pieni.. ei siellä kamalasti hengellisiä lauluja oo.. muutama vaan :)

2kk neuvola.. oli 58cm pitkä ja 5,5kg painava :)

Eipä tänne muuta oikeestaan :) kivaa syksyn jatkoa kaikille :)

- Anzzu ja Alpo
 
Miumiu83: Mä kävin esikoisen kanssa MLL:n muskarissa ja olen menossa Elsinkin kanssa (tänään piti alkaa, mut ope sairastu) ja siellä ei ainakaan oo laulettu uskonnollisia lauluja. Esikoinen oli 3kk kun aloitettiin ja käytiin n. 2-vuotiaaks asti kunnes aloitti päiväkodissa. Tykkäsin kovasti ja kaikista kivointa on uudet kaverit joihin siellä tutustuttiin ja vieläkin nähdään ja soitellaan.
Vauvauinnista: Meillä hinta on 172€/11kertaa. Aikas kalliina pidän sitä, yhden kerran hinnaks jää 15,60€ jos joka kerta päästään sinne. Tohon hintaan kuuluu 2 aikuista ja kaikki perheen alle 4-vuotiaat lapset. Meillä on torstaina infotilaisuus uimahallilla ja siihen osallistuminen on välttämätöntä, muuten ei pääse uimaan. En tiedä hyvitetäänkö tuosta hinnasta mitään, jos sairastelun vuoksi joudutaan oleen paljon pois tai jos muutaman kerran jälkeen todetaan että tyttö ei tykkää uimisesta.
Meillä siis "harrastuksena" vauvan kans alkamassa toi vauvauinti ja muskari. Lisäks käydään perhekerhoissa ja seurakunnankerhossa satunnaiseti, jos esikoinen ei ole päikyssä.
 
Siis onko vauvauinti noin saakelin kallista?!?!?!?Hyi hemmetti, onneks en oo kovin innostunu tosta vedessä löllyttelemisestä... :O :LOL:

MLL:n vauvamuskariin meinasin ilmottautua ja alkaa käymää MLL:n kahvilassa..Siinäpä ne meidän aktiviteetit..Seurakunnan perhekerhoa vai mikä se ole, harkitsin, mut tuntuu tyhmältä mennä sinne vauvan kanssa eikä mua oikein nappaa mitkään uskonnolliset jutut.....

Täällä oli huutokonsertti viime yönä 1 aikaan, en tiiä näkikö pahaa unta vai koittaako pukertaa niitä hampaita, onneks lopetti mölyämisen kun otin syliin ja hetken kanniskelin.. :)
Muuten täällä ei mitää uutta olekkaa tapahtunut, mä alotin eilen zumban et pääsisin näistä löllöistä eroon ja ootan kieli pitkällään 2 viikon päässä häämöttävää Kuusamon reissua, mukava päästä vähä johki reissuun...Siis jonnekkin muualle kun anoppilaan tai mun porukoille, joissa ollaan kyllä ravattu joka viikonloppu... :LOL:

Mukavaa päivänjatkoa kaikille! :)

Maira ja Juhis 2kk3vko
 

Yhteistyössä