~Kesäkuun kullannuput 2010~

papuneiti Ihana nimi! :heart:

Vaatteet on meilläkin jo 62-68 senttisiä, täytyy alkaa pesemää loputkin noista isommista kamppeista kun ei kaappiin kaikkia alunperin laitettu.. :)

Meillä on ruvettu hihkumaan! :D Piti eilen jättää oikein ruuanlaitto kesken kun luulin ensin et jätkä huutaa mut mies naureskeli olkkarissa sen kanssa et täähä oikein hihkuu!Oli aika sulosta kattottavaa.. :heart: Kyljelteen tuo kääntyy, mut mahalleen ei vielä, mahallaan ollessa tosin nousee käsien varaan jo komeesti! :)

Lapsivapaasta siis selvittiin kaikki hengissä ja ilman mitään traumoja.. :) Mummolassa oli kaikki menny oikein hienosti ja poika oli niiiiiin hyvän tuulinen kun tuli kotiin! :)

Mutta sit asiaa, ootteko te jo suunnitellu jotain jumppaa tms?Mulla kun noita kiloja jäi enkä tunnu nyt saavan niitä kotikonstein pois niin pakko olis jotain tehdä..Meillä alkais 2 viikon päästä täällä zumba, mihin kovasti tekis mieli osallistua, ongelmaksi muodostuu taas sit se et miehen töiden takia en välttämättä pääse kun jokatoinen viikko osallistumaan siihen, ellen sitten nyt taio jostain lapsenvahtia aina siks aikaa... :attn: Hitto ottaa päähän kun kaikki menee aina vaikeeks ton ukon töitten takia, kai mut on tuomittu läskiks, yksin kotona istujaks... :LOL:

Lahjoja jätkä sai ihan kamalasti!Soittorasia kuvakehys, leijonariipus vanhassa mukissa joka on kiertojuttu, nahkarotsi ym. vaatetta, lenkkarit, lorukirjan, vaippoja, rahaa, osakkeita tms. (en oo vielä varma kun posti ei ole tätä pankin kirjettä kotiin kantanu )...Ihan yli tarpeitten tuli kaikkea ja osa kamoista on vielä lahjakasseissa tolla toises kammaris kun en oo saanu aikaseks purkaa niitä, ei vaan jaksa kun on ollu niin kuuma..Ehkä mä jo tällä viikolla... :attn: :ashamed:

Mutta minä jatkan aamukahvittelua, voikaa hyvin äidit ja lapset! :) :heart:

Maira ja emppu


...mä en nyt pääse ton papuneidin perillisen nimen ylitse, mun mies on nimittäin Joel ja empustahan tuli Juha... ;)
 
maira: Kiitos! Joelin 2 muuta nimeä on perintöä, Juhani kulkee miehen suvussa ja meidän esikoisellakin on sama. Toivo on taas miehen poismenneen papan nimi ja haluttiin hänen muistoa kunnioittaa. Joel taas sopi mielestämme hyvin Jeren kanssa. Esikoinen on Jere Emil Juhani. Haluttiin yhteensopivat nimet! :D

Jumpasta: Mullahan on kuntosalikortti, joka oli tauolla nyt vähän aikaa. Otin sen viime viikolla takas ja ehdin jo käydä 2 krt jumpassa. Mun mielestä voi aloittaa jo jumppaamisen. Mutta en tekis esim. mitäään kyykkyjä raskailla painoilla, ennen kuin lantionpohjan lihaksia on treenannut.

Kiloista: Nii, mullehan tuli kiloja sitten lopulta 18kg ihan omasta lähtöpainosta. Ekasta neuvolasta, jos katsoo niin 16kg. Jäljellä on ikävä kyllä vieläkin 9kg. :eek: Siksi siis mullakin kiire jumppaamaan, kun vaatteet ei mahdu päälle ja en todellakaan halua ostaa mitään, kun en jää tällaiseksi.

Hieman väsyttää juhlien jälkeen, Joelkin nukkuu vielä yöunia. Täällä pk-seudulla oli myös todella kova myrsky/ukkonen illalla. :whistle:

Jatkaa aamukahvia..

Papuneiti ja Joel 7vkoa 4pv
 
papuneiti Minustakin pojalla on ihanat nimet! Joel oli meilläkin jossain vaiheessa harkintalistalla.
Ja olipa muuten tosiaan ukkonen! Mutta ihanaa että lämpötila laski. Heräsin aamuyöllä huomatakseni että sähkökatkos - itkuhälytin ei toimi. Poika nukkui vielä, mutta herää aina aika samaan aikaan, joka oli pian. Joten menin vaihtamaan vaippoja kylppäriin ilman valoja. Kivaa :D

Keksin juuri miten saada erittäin vastentahtoinen vauva syömään pullosta, pää huijauksenomaisesti rintaa vasten ja pullo suuhun. :LOL: Lopputuloksena ekat päiväunet päiviin, kun ei koko ajan ole nälkä.
 
Masuasukin pienestä suloinen kuva, ihku :heart:

Rapu: Paranemisia kaikille perheenjäsenillesi ja erityisesti pienimmälle :hug:

Papuneiti: Hienot nimet sun lapsilla :flower: =)

Meillä ei vielä kääntyillä/nousta käsien varaan, mutta niin oli esikkokin mattimyöhäinen mitä liikkumiseen tulee, joten odottelemme rauhassa.

Jumppa: Kiinnostaisi, mutta vielä en raski tissitakiaistani hylätä eli jättää miestä pulaan :LOL: Pitäisi alkaa niitä kävelylenkkejä ja kotijumppaa...
 
Juu ristiäiset takana ja ihanat oli vaikkakin hieman "hikiset" :LOL: Ukkosta ilmassa ja illemmalla sitten rysäyttikin kunnolla päälle! Kakku meni lörpiisiin kun kolmennetkaan kermat ei vatkautuneet vaan juoksettu!! :kieh: no sitten lopuksi vaan sulatettiin suklaata päälle ja mansikoita siihen, hyvin se maistui silti kaikille!

Vauva oli kiltisti koko toimituksen ajan ja kulta sai nimekseen Aarni Marius :heart:
Illalla vielä toisiksi nuorimman yhdet kummit tuli käymään kahveilla kun samalla juhlittiin keskiviikkona olevia 2v synttäreitä.

Yötä vasten lähdettiin kotiin ja jouduin suoraan ukkosen silmään (kahdella autolla oltiin, minä eellä Aarnin kans ja mies muiden kans perässä). Salamaa iski ihan auton viereen ja vettä tuli niin että mietin jo pysäyttämistä kun ilman heijastintolppia en olis tiellä pysynyt!! En vaan uskaltanu siihe pimeälle metsätaipaleelle pysäyttää kun pelkäsin että takana tulevat ajaa päälle kun näkyvyyttä ei ollut metriä enempää. Tiellä oli metri vettä ja taivaalta tuli aina vaan lisää... HUH, meinasin ihan itkua vääntää! Harvoin pelkään noin paljon. Ja aika hurjan näköistä oli peltoaukeilla ajella kun salamat valaisi koko näkyvän taivaan pitkäksi aikaa!

Mutta nyt imurin varteen ja lisää pyykkiä koneeseen ja kuivumaan! Esikoinen taisi popsia muutaman keksin liikaa eilen kun yöllä yläsängystä oksensi sellaiset örkyt lattialle ja lähes kaikkien lelujen päälle! :headwall: :$ no ehkä alkais meneen perille että näin käy jos ei niitä kerää pois...
 
Hei taas kaikille!

Luettua on tullut joka päivä, mutta itse en ole saanut aikaseksi kirjoitella..

Meillä ristiäiset oli pari viikkoa sitten ja hyvin meni. Tytöstä tuli Peppi. Peppi nukkui melkein koko juhlan ajan ja kiersi sylistä syliin. Lahjoiksi tuli vaatteita, rahaa, soittorasia, puuhamatto, kastesormus..

Ristiäisten jälkeenhän meillä päästiin lonkkavaljaista eroon ja sen jälkeen Peppi onkin vallan innostunut jaloistaan :LOL:

Meillä ei vielä kääntyillä tmv. Pää nousee hienosti mahallaan ollessa kyllä.

Jumppaan ajattelin ilmoittautua, kun nyt kerrankin pääsee, kun ei ole työt esteenä. Peppihän syö myös pullosta niin hyvin pärjää miehen kanssa sen reilu tunnin, kun olen poissa.

Meillähän Peppi nukkuu yöt hyvin. Nukahtaa n. klo. 20-21 ja yleensä herää ekan kerran 04-07 välillä, syö ja nukahtaa takaisin. Joskus valvotaan hetki. Aamulla heräillään siinä 7-9 aikoihin. On hereillä 1.5h ja nukkuu puolen tunnin-tunnin unet. Puolen päivän jälkeen nukkuu taas tunnista kolmeen tuntiin. Illan yleensä torkkuu vain pikkutorkkuja..

Hukkapätkä ja Peppi

muoks. Testaan kuvaa..

http://yfrog.com/1gcimg1749uj
 
Yökyläilystä/hoitoon viemisestä: Meillä tyttö on ollut pari kertaa isänsä kanssa sen muutaman tunnin kun olen itse ollut asioilla (kampaajalla ja kosmetologilla). Ei tulisi mieleenkään jättää vielä noin pientä (2kk :D) yöksi hoitoon. Tosin meillä mennään täysimetyksellä edelleen, ja toivottavasti vielä pitkään, joten sekin kyllä rajottaa mun menemisiä. Kieltämättä välillä vauva-arki tuntuu rankalta mutta itsepä tähän ollaan ryhdytty ja mua ainakin on auttanut jaksamaan jo se että pääsen joskus yksin kauppaan. Ei tarvii siis perskännejä alkaa vetämään jotta sais voimaa taas arkeen. :LOL: :LOL: :LOL:

Mitenkäs teillä muilla vauvat kannattelee päätä/niskoja mahalla ollessa? Meillä tyttö kannattelee päätään "olkapäällä" ollessaan, eli siis röyhtäysasennossa mutta lattialle kun laittaa mahalleen niin hyvin heikosti vielä jaksaa nostella... :|
 
Heippa mamit ja naperot!

Vähän harvakseltaan pääse nykyisin tänne kirjoittelemaan, mutta tässä vähän meidän kuulumisia.

Käytiin viikonloppuna miehen porukoitten luona. Tämä oli Leolle ensimmäinen pidempi reissu ja hienosti meni. Leo nukkui melkein koko matkan sekä mennessä että tullessa. Kerran piti pysähtyä syöttämään molemmilla reissuilla. Saatiin ilmastoitu kulkupeli lainaan, joten kyyti oli miellyttävää. Takaisin tullessa olikin niin kuuma, että ei olis omalla autolla tullut hommasta mitään. Paikalla oli myös miehen sisko 7-v tyttärensä kanssa ja miehen serkku 2-v poikansa kanssa, joten hulinaa riitti. Leolla on vissiin rotarokotteen takia maha sekaisin. Onhan sitä kakkaa ollut ihan riittävä määrä jo ennestään, mutta viikonloppuna sai olla jatkuvasti vaihtamassa. No, siitähän sitten miehen mummo huolestui ja hoki jatkuvasti, että "nyt sillä on kyllä siinä mahassa jotain" ja "onkohan sun rintamaidossa jotain mikä ei sovi sille pojalle". Sanoin varmaan kymmenen kertaa viikonlopun aikana, että se johtuu siitä rokotteesta. Sitten miehen sisko hössöttää, että "muista sitten leikata lapsen vaatteista aina ne laput pois". Meinas palaa vähän käpy näihin kommentteihin, mutta maltoin mieleni ainakin suht hyvin.

Viime viikolla (2.8.) kävin jälkitarkastuksessa ja lääkäri sanoi, että vielä on tuolla emättimessä joku "kuopake". Ei ole siis ihan kunnolla vieläkään parannuttu. Samoin, olen kärsinyt muutaman kerran parin päivän ummetuksesta, josta johtuen välilihan haava on sitten ummetuksen lauetessa vähän auennut. Se kyllä umpeutuu nopeasti uudestaan, mutta aukeaakin sitten tosi helposti. Olis ihanaa päästä uimaan, mutta en uskalla vielä mennä.

Leolla oli neuvolalääkäri 3.8. ja painoa oli 5630g, pituutta 59,3cm ja pään ympärys 39,3cm. Lääkäri vähän ihmetteli kallon saumoja ja pikkuisen huolestuin siitä, mutta kuulemma tilannetta vain seurataan, kun ei mitään kovin erikoista ole ja ongelmia ei ole ollut. Samoin totesi vesikiveksen ja kielijänteen osalta. Leo kannattelee jo hienosti päätään ja nousee välillä vähän kyynärpäidensä varaan makuulla ollessa. Tänään on tullut ihanan leveitä hymyjä ja jokellusta.

Jumppaa ajattelin ruveta harrastamaan yhdessä Leon kanssa. Täällä on paikallisten naisvoimistelijoiden toimesta tarjolla aikuinen-vauva-jumppaa sekä minilattareita. Ajattelin kokeilla molempia. Toinen näistä on sopivan kävelymatkan päässä, joten siinäkin tulee liikuntaa. Ajattelin myös ilmoittautua vauvauintiin, vaikka siinä ei kyllä varmaan vanhemmalle juuri liikuntaa tule. Muuten olen toistaiseksi harrastanut vaunukävelyä, lantionpohjalihasten treenausta ja venyttelyä.

Tänään on ollut läheisyyshakuinen päivä, enkä saanut poistua näkyvistä ilman huutoa. Onneksi isäkin kelpasi korvikkeeksi, kun tuli töistä. Taitaa johtua noista vatsan kipristyksistä. Synttärikakkukin jäi leipomatta ja jouduttiin tyytymään jäätelöön. 31-v tuli tänään mittariin siis.

Jonna ja Leo 6vkoa+3pv
 
pohtijatar kuplastoppi on todellakin sellasta katkeamatonta liisteriä.. käytin jonkun aikaa, mutta meijän typylle ei sopinu. :( vatsanväänteitä enemmän, ähistää kokoajan ja kakkaaminen muuttuu harvemmaksi, joten ilman ollaan nyt oltu ihan mitään.

Ristiäiset ollu meilläkin ja tyttö sai nimeksi Neela Adalmiina :heart:
Mukavasti juhlat meni syötävää tein ite ja äiti ja anoppi, joten pöydät notku suolasta ja makeaa.. joista en itse päässyt kylläkään nauttimaan tämän imetysdieetin takia... :kieh: paitsi maistelin suolapiirakkaa ja suklaakakkua illalla ja heti muuttu kakka vihreäksi ja yö menikin vatsanväänteissä.. :(

jumpasta.. täälläkin jo alotettu kuntosalit! ihana tunne kun saa lihakset kipeäksi ja hien virtaamaan, ihan kunnon liikunnasta! :D kävelylenkkeilty on jo useamman viikon ja tänään ekat juoksuaskeleet otin. ihan pikkupätkän juoksin kävelyn lomassa. Mahtava huomata, että ei se juoksukaan sen kummemmalta tunnu kun ennenkään, hyvin jaksais, mutta hiljaa ja maltilla pieniä pätkiä vielä..:) Mulla veli ja täti miehineen juoksee ens lauantaina tässä lähettyvillä puolimaratonin ja täti kokonaisen.
Katsomaan oon menossa, saas nähä minkälainen polte se lenkkipolulle tulee, kun viimevuonna olin itekkin juoksemassa.
Paino mulla varmaan jo tippunu alle lähtöpainon, mutta jospa se ei tästä enää kovin alas menis.. syyä pitää kokoajan näin imettäessä.

Neela meillä alkanu ihanasti jutteleen, hihkumisia ja jokeltelua tulee. :heart: naureskelee paljon, on se niin rakas! Mies lähti tänää eka päivää töihin ja oikeestaan ootin jo, että päästäis normirytmiin ja elämisen alkuun! ylihuomenna koulutkin alkaa isommilla, näin se kesä meni!
ja vauvat kasvaa.. =)
 
Ihania nimiä ootte antaneet =)

Meillä nyt tuleekin vissiin yllärinimi toiseksi nimeksi, keksin sen pari päivää sitten. Etunimi on pysynyt vakiona, kolme nimeä annetaan. Pappi tulee huomenna jutskailemaan joten sais nyt nää nimet pysyä... Tosiaan täällä alkanut kanssa ristiäisjärjestelyt, ens sunnuntaina pidetään.
Ihanaa, päätettiin tilata siivooja, joten ei tarvitse siitä stressata. Ekaa kertaa otettiin ja tänään kävi katsastamassa paikat ja perjantaina tulee siivoomaan. Jos on hyvä ajateltiin tilailla muulloinkin.

Vihdoinkin ajattelin myös käyttää mieheltä jo helmikuussa hääpäivälahjaksi saamani täydelliseen kasvohoitoon oikeuttavan lahjakorttini. Tosin aika on torstaiksi, noinkohan on sitten sunnuntaina punanaamainen mamma :whistle: Sitten tietty piti kampaaja tilata myös. Onneksi anoppi tulee huomenna jo apuun, kun tätä menoa on siunaantunut. Mieskin on tosin to-pe lomalla niin että ehkä tässä saadaan kaikki hoidettua. Voileipäkakku ja karjalanpiirakat tilattiin leipomosta. Mun äiti tekee toivottavasti korvapuustit ja lusikkaleivät ja mies sitte ison mansikkakakun + muut tarjottavat. Minä en siis pahemmin tuohon ruokapuolen tekoon osallistu, hyvä niin. Koristelut hoitelen kuitenkin. Toivottavasti netistä tilaamani kakunkoriste tulee ajoissa.. Esikoiselta tehtiin kaikki tarjottavat itse, nyt on laiskempi :ashamed:

Vauveli kasvaa ja pulskistuu. Onneksi on iso ristiäismekko. Kateellisena lueskelen, kun voitte sentäs pitää jotain vaatetta päällä vauvoillanne. Tää hikiukko ei kelpuuta edes lyhythihaista bodya. Ristiäisiin aion toisen kyllä pukea. Onneksi kelit on jo hieman viilenny.

Häsätius kyseli siitä pään kannattelusta..Nuuk on kannatellu päätä laitokselta asti ja pitää päänsä pystyssä myös leikkimatolla, massulta käännytään selälleen ja kyljeltä melkein mahalleen, mutta käsi pirulainen on aina eessä.

Jumpista en oo pahemmin kiinnostunu. Kuntosalikortin ajattelin ostaa ja jos vaikka salibandya viittis taas alkaa pelailemaan olis hyvä.. Vauvauinnissa oltiin esikoisen kanssa ja tahdon tämänkin kanssa mennä. Niin ja se vauvojen värikylpy oli viimeksi hauska, ehkäpä noi riittää vauvan virikkeiks. Tietty sitten jos saa aikaseks käydä noissa avoimissa päiväkodeissa yms.. Tulipahan omanapaista tekstiä, kunhan tässä huvikseni kirjailen kun poitsut nukkuu
 
Yökyläilystä meillä on kyllä tyttö ollut jo 2 kertaa mummin luona yökylässä enkä näe siinä mitään pahaa, päinvastoin.

Pään kannattelusta, meillä ei tykätä olla lattialla mahallaan, alkaa heti kauhea huuto. Pidän vauvaa usein polvieni päällä mahallaan, silloin kyllä pää pysyy aika hyvin pystyssä.

Niin, eikä meillä myöskään kääntyillä vielä eikä tarvitsekaan, eikö se ole vasta josku 4-6kk iässä? Ainakin neuvolassa sanottiin näin ja sama lukee myös MLL:n vanhempainnetissä. Tietty jokainen vauva kehittyy omaan tahtiinsa..
 
Pikaisesti tulin käymään, neuvolantäti sanoi tänään meille, että voidaan alottaa bataattisose :eek: Kuten kertoilin, niin oltiinkin kipeästi lisäruoan tarpeessa. Poika on kasvanut niin vauhdilla, kova syömään:) Th ei ollut ollenkaan vellien, tai edes korvikkeen kannalla, vaan potaatilla+rintamaidolla poika kuulemma kasvaa.
2,5kk mittoja 5,8kg ja 59cm.
Asiaan saattoi myös vaikuttaa, että kommentoi minun laihtuneen..ei siis ole ongelmia laihduttamisen kanssa, päinvastoin :x
 
Miumiu83: Oho! bataattisosetta.. osaakohan näin pienet vielä edes syödä yökkäämättä. Hienosti on poitsu kasvanut maidollakin :) Mä tiedän meidän terkkarin kannan ja se on 6 kk täysimetystä jos kasvaa hyvin. Esikoisella tein niin ja loppuvaiheessa käytti kaiken maidon polttoaineeksi niin ettei edes kakka tullut pihalle. Nyt aion kyllä aloittaa viimeistään 5 kk noi soseet. Tietty pitää kattoa miten nyt kasvaa ja vauvan mukaan eletään.

Tupuhupuna: Mä en muista millon pitäis ees kääntyä. Esikoinen nukku ekat 5 kk ja käänty varmaan joskus nelikuisena massulleen. Sillon tuli seurailtua millon mitäkin piti tehdä ja oltua huolissaan, kun toinen oli aina "myöhässä". Nyt vaan toivoo, että ei ainakaan lähtis hirveän ajoissa liikenteeseen. Tietty se vaihe on kiva kun mussutetaan kaikkia leluja ja saa ite hengähtää kun kiinnostaa muukin kun mamin tissi.

Meillä muuten ollaan tosi kiinnostuneita esikoisesta ja sitä seuraillaan jo kovasti. Varsinkin jos on jotkut kivan väriset vaatteet päällä. Kyllä lapsi lapsen tuntee vai miten se meni ;)

Kauniita unia mammoille ja vaaveille.. Nää yrittää hiippailla saunaan, josko toi vauvakin rauhottuis pikkuhiljaa tonne sänkyyn..
 
Huomenta vaan... heräsin juuri pieniltä "päikkäreiltä" pojan vierestä, miten sitä tulikin nukuttua |O Poika nukkuu taas pidempiä pätkiä, jää välillä suunnitellut kylvyt yms tekemättä, kun ei raaski herättää. Hereillä ollessaan on sitten tosi hereillä, mutta lyhyitä aikoja. Ei meilläkään tykätä olla mahallaan kun pieni hetki, kunnes alkaa kiljuminen. Potkii himusti jaloillaan ja tuskastuu, kun ei pääse eteenpäin :/ Päätä kannattelee terhakkaasti kannettaessa kyllä, vähän heittelehtii vielä kun hän kääntää päätään.

Vaatekoot on meilläkin 62-68, vaikka ikää on vasta se 6 viikkoa. Perjantaina on se ensimmäinen lääkärineuvola, saas nähdä millaiseksi jättiläisiksi meitä haukutaan :)

Miten usein teillä muilla syödään? Kun meillä edelleen melkein parin tunnin välein... välillä ihan annan vanhasta tottumuksesta, eli poika ei ehdi edes huutaa nälkäänsä, mutta ahnaasti vetelee maidot naamariin kun tarjotaan. Annankohan liikaa? Kakkavaippojen määrä on vähentynyt, mutta pissavaippoja sitten tuleekin sitäkin enemmän.

Bravadon liivit tuli muuten tänään jo! AIVAN IHANAT! Ois heti vaan pitänyt tilata nää, olis säästänyt. Pitää kyllä toiset tilata pian. Kiitos siis suosittelijoille!

Babysitterin ostin myös ja tuntuu viihtyvän siinä ainakin hetkittäin. Saa vähän edes touhuttua jotain ilman, että tarvitsee kanniskella.

Anoppilassa oltiin siis viime viikonloppu ensimmäistä kertaa. Hermot meni oletettua vähemmän, vaikka välillä sai hampaita kiristellä. Oli kuitenkin kiva, että joku muukin kanniskeli herraa ja yösyötöt yms meni huomattavasti kivuttomammin, eikä väsymys painanut niin paljoa sitten päivällä. Mutta mikä siinä on, että pitää yrittää todistaa miun olevan jossain asiassa väärässä koko ajan? Esim tuo mahallaan oleminen... sanoin, ettei poika tykkää olla. Kävin ripustamassa pyykkejä ja takas tullessa anoppi hihkuu tyytyväisyyttään, että siellä se nukkuu mahallaan. Oli tunkenut tutin suuhun niin, ettei poika ois saanut sylkäistyä sitä pois, jos olis oksennus tullut. Siis laittanut peittoa tukkeeksi. Olin niin kauhuissani, mutten viitsinyt aiheuttaa kohtausta, kun oli vieraita paikalla. Jälkeenpäin kyllä sanoin ja myönsi, että niin ei sais tehdä... AAAAAARGH! Ja "ei hän halua olla äidin sylissä, kun mummin syli on kivempi" -kommentteja sai kuulla sitten koko ajan. Mie en kestä. Ja yritti saada miut lupaamaan, etten koskaan muuta perheen kanssa takaisin Suomeen. Teki mieli sanoa kiusallaan, että ollaan jo mietitty... niin kuin ollaankin. En luvannut, mutten kuitenkaan paljastanutkaan. Sitä narinaa ei jaksais kuunnella erkkikään. Pahoittelut vuodatuksesta... :)

Jumpasta... mie tilasin siis tuon "postnatal rescue with erin o'brien" -dvd:n ja ajattelin aloitella huomenna sillä.. saas nähdä. Haluisin myös kovasti äiti-vauvajoogaan. Täältä löytyis myös äiti-vauvasalsaa :D Vauvauintiakin vois kokeilla, kun tuo tykkää olla suihkussa miun kanssa.

Jos sitä nyt tohtisi suihkuun ja sitten takaisin petiin. Hyvää yötä!
 
Milkei, mä olisin tyytyväinen jos olis tuo 2h:kin väliä, tuntuu että sekin on harvinaista... No reissussa autossa meni tuota, sitten oliki rinnat ihan täynnä :whistle: . Ja Unna, tuo oliki mielenkiintoinen näkökanta, et kakan määrä vois tuosta syystä vähetä, ihmetelty kun vaipat on kyllä ihan märkiä, mutta kakkaa rutinoista ja hajuista huolimatta tulee nykyisin noin joka toinen päivä. No kokoahan tällä on reippaasti, että epäilen että viimeistään tuo 4kk mekin aloitetaan soseet. Oma ruokahalu on tosiaan valtava ja paino vaan tippuu eli nyt 7kg alle lähtöpainon, jotaki hyvääkin siis :LOL: , mutta jopa mies alkaa huolestua kuihtumisesta.

Hieman kateeksi käy tr,joilla alkaa olla jo rytmiä. Meillä nukuttais edelleen mieluiten sylissä tai liikkuvassa autossa. No, eihän tätä loputtomiin kestä. Nimeä en viitsi paljastaa, yksi kaima tästä pinosta hieman yllättäen löytyy. kirjoittelen yhä yhdellä kädellä...joten enempää ei nyt jaksa. Paitsi onko kaikilla lääkäri jo kohta ollu, mä edelleen kuvittelen et eka olis vasta 4kk iässä?
 
Maailman söpöin hymynaama veteli juuri ensimmäiset soseet nassuun. Hyvin upposi ja hymyilytti niin paljon että :heart: Ihan maistelulla aloitettiin ja th käski aloittaa aamulla, niin voidaan seurailla päivä vatsan toimintaa ja antaa aamun rintamaito soseen perään. Kyllä tämä oli varmasti oikein hyvä ratkaisu, kun ei poika ennen neuvolaa kokeilun perusteella tuntunut millään huolivan korviketta pullosta tai yhtäkkiä ylipäätään koko tuttipulloa. Onhan tuo vielä kasvanut hyvin, mutta ei ole kiva katsoa toista koko ajan nälkäisenä.

pulinapata Minulla näyttää vaaka vain pari kiloa alle lähtöpainon, mutta kommenttien perusteella olen minäkin silmämääräisesti laihtunut enemmän. Eikä tosiaan auta vaikka syö enemmän. Paljonhan siihen omaan syömiseen ei edes ehdi keskittyä :LOL:

Onko muuten muilla häntäluu/alaselkä ollut kipeä?
Täällä välillää niin että on vaikea päästä ylös tuolista. Erityisesti ihmettelen kun minullehan tehtiin sektio, ettei pitäisi häntäluuhun vaikuttaa..
 
Pulinapata: Kyllä mä tosiaan uskon niin, että se kakan määrä väheni tai siis että kulutti kaiken. Koska ennen oli kakannut säännöllisesti ja sitten meni yli viikon välein ja jouduttiin antamaan se microlax ruiske, jotta kakka tuli. Voi hohhoijaa.. enää en moiseen suostuis, ennenku kokeillu kunnon ruokaa. Niin ja sitten kun soseet aloitettiin kakkas taas säännöllisesti ja kasvoikin niin, että neuvolalääkäri epäili, että tullut mittavirhe. Se mittavirhe samoilla luvuilla tuli myös toiseen kertaan seuraavassa kuussa, eli oli aloittanut tosi kasvuspurtin :) No juu, oli eri lapsi.. tää nykyinen sitten onkin jötkäle. Eilen huvikseen kalan punnitukseen tarkoitetulla vaa,alla punnattiin, ni olis jo yli 7 kg :eek: saas nähdä tuleeko meillekin sosekäsky..

Miumiu83: =) kiva että maistuu!

Milkei: Täällä tilattu jo uudet bravadonit, ihanat on..

Esikoisen kerhosta just soittivat, että alkais jo 9.00.. apuva millä me herätään, äsken just kömmittiin ylös.. Se 10.00 olis meille ollu parempi..No, jospa sais mentyä ajoissa nukkuu. Ihanaa, että syksyn riennot alkaa ja saa jotain rytmiä.

Nyt aamupalalle ja ulos.
 
Pään nostelusta: Neiti jo synnyttyään nosteli päätä kovasti. Nykysin koko ajan pitää päätä ylhäällä ja usein nostaa itsesä käsivarsien varaan ja katselee maailmaa :)

mahallaan olemisesta: Neiti viihtyy todella hyvin, kova meno olisi eteen päin mut ei pääse. Välillä tulee itku kun turhautuu, koska ei pääse eteenpäin.

Kakasta: Täälläkin päin on harventuneet kakkavaipat. Pissa vaippoja riittää ja noin kaksi kertaa päivässä neiti tekee kakat vaippaan, ja sitten ne onkin isot :D

Omasta painosta sen verran, että tippu samantien noin 2vk:n sisään synnytyksestä 5kg lähtöpainosta ja nyt ollaa siinä koko ajan pysytty.
Lääkäri neuvola junnulle on täällä vasta 3kk ikäisenä, ja sitten samantien saa rokotukset :)
Kauheesti vauva hymyilee ja "juttelee", itsekkin aina naurattaa kuinka vauva tosissaa kattoo silmii ja ääntelee, se on niin sulosen kuulosta :) Kovasti neitokainen yrittäisi kääntyä selältä mahallee, mutta ei ihan vielä pääse lähellä kyllä on.

Do diin, mutta kohta puoliin neuvolaan ja sitten äipällä hammaslääkäri, kauhean kiva ottaa lapsi sinne mukaan mut ei kai siinä mitään voi. Saapi nähä miten menee, toivottavasti ei kauheasti huutele :D Yritän kirjoitella neuvola kuulumiset :)

-Anna ja Linda 8vk 3pv
 
No joo täällä on sitten just joku luonnonoikku, joka ei laihdu sitten imettämällä ei sitten lainkaan... PLAAH... täysimetyksellä mennään ja lenkkeiltykin on, enkä nyt herkkujakaan ole vedellyt kaksin käsin...WTF... Tää on niin väärin... :kieh: :xmas:

Meillä poika tykkää olla mahallaan jonkun aikaa, mutta ilmeisesti asento puuduttaa vielä sen verran et kitinä tulee jossain vaiheessa. Pää kyllä pysyy hyvin pystyssä, mutta tasapaino on hieman hakusessa välillä. :D

Esikoinen aloittaa huomenna taas tarhan ja jännitän jo sen puolesta, et miten se päivä menee pitemmän tauon jälkeen... Kaipaa ainakin kavereita, joiden kanssa leikkiä.
 
Miumiu83: Tosiaan aika hurjalta kuulostaa, että antaa 2,5kk:lle kiinteetä ruokaa. Ei siinä mitään, totta kai niin tehdään, jos neuvolasta niin suositeltu.

Painosta: Esikoisen aikana, ei mullakaan paino tippunut imettämällä. Mulla lähti viimeiset raskauskilot vasta 1,5v synnytyksen jälkeen. Nyt en toki imetä, mutta paino ei tipu taaskaan. Nytkin olen ollut 3pv kokonaan syömättä, mutta ei tipu ei. (Johtuu siis huonosta henkisestä tilasta syömättömyys)

Papuneiti ja Joel 7vko6pv
 
Ruokailuasiat taitaa olla aika yksilöllisiä, meillä on kasvettu 2,5kk:ssa 2,7kg ja 12cm, niin eihän se ole ihmekään jos ei maito pysy vauhdissa mukana. Aika luonnolliset vaihtoehdothan nuo äidinmaito+sose loppujen lopuksi ovat.
Poitsu ollut todella aurinkoinen ja energinen aamun sosemaisteluiden jälkeen =)

En ole tosiaan minäkään mikään asiantuntija - esikoisen kanssa, mutta tehdään niin kun hyvältä tuntuu ja neuvola suosittaa.
 
Tuli sitten käytyä neuvolassa. Mitat 5080g ja 54,8cm sekä 37,5 päänympärys, ikä8vk 3pv. Ja en tykkää enää neuvolasta :D Ensinnäkin yritti jälleen tuputta sitä rotavirus rokotetta, ja olen tehnyt harvinaisen selväks ettei mitään ylimääräsiä rokotteita anneta.

Sitten kommentoi, kuinka lapsi on "lihonut", koska viimeksi painoa n.6vk ikäisenä oli 4455g. Joo hieman on pulskistunut, eikä pituutta nyt oikein ole tullut, mut ei miusta ole reilua ku toinen tulee sanomaan omaa vauvaa lihavaks. Hei eks vauvojen kuulu olla semmossia pyöreitä tms, ja se tasaantuu sitten siitä kun vauva lähtee ryömimään jne. Ja mie saan hermoromahduksen noiden käyrien kanssa. Raskaana ollessanni en mennyt ollenkaa käyrien mukaa, aina alakäyrällä. Ja nyt lapsi ollut alakäyrällä ja nyt pomppas kuulema jotenki oudosti painonsa takia yläkäyrille. ARG,ARG,ARG, teki mieli sanoa sille neuvolatädille mihin tunkee ne käyräsä, miusta se on tärkeintä että lapsi näyttää voivan hyvin, syö ja nukkuu ja hieman seurustelee. Mitäs mielt työ ootte tästä käyrähommasta? Tuijotetaanko pikkasen liikaa niihin, eikä ajatella että vauvatkin ovat yksilöitä?

Juu, mutta hammaslääkärissä meni hienosti, vauva otti juuri sopivasti päikkärit. Ja kun tarkastus oli loppumassa nii heräili, oli se kyllä huvittaa kun hammashoitaja (miespuoleinen) kävi välllä kiikuttamassa lastenvaunuja kun neitokainen päätti hieman ääntelehtiä :D

Mutta nyt jos sais vielä hetken nukuttua, ennen kuin neitokainen haluaa kunnolla nousta ylös. Päivän alkuja tänne mammoille ja junnuille :)

-Anna ja Linda 8vk 4pv
 
Mekin käytiin eilen neuvolassa 7 viikon mitat oli 4935g ja 56,2 cm. Ihan keskikäppyrällä kait mennään. Olen tressannut edelleen siitä maidon riittämisestä mutta kuulemma ihan turhaan tätien ( lääkäri ja terkka)mielestä. No oltiin vieraassa neuvolassa oman ollessa vielä tämän viikon kiinni eikä noista kumpikaan mua oikein vakuuttanut. Kyselin neuvoja miten tehostaa imetystä ja sain ohjeen nauttia perhekaljaa sen pitäis kuulemma auttaa maidontuloon. Paljonkohan sitä sitten pitäisi juoda? Otin eilen parit tömpsyt ja illalla lasillisen... On tää imetys todella haastavaa.

Jälkitarkastuksessa kaikki ok. Haava siististi ummessa ja sain sitten cerazettereseptin kouraan. Kuulemma jos ne aiheuttaa tolkutonta harmia niin sain samaan reseptiin yhdistelmäpillerin vaihtoehdoksi. Kuulemma voi käyttää vaikka imettää sano lääkäri?!

Sain eilen ekan hymysarjan Pullalta :heart: :heart: :heart: :'( Mamin pieni apina! Kyllä tuli tippa linssiin!

Meillä Pulla nukkuu parhaiten mahaltaan. Yöllä en oo vielä uskaltanut laittaa mahalleen mutta päivisin vetelee vaunuissa paremmin mahaltaan.

Niin ja kävin puntarilla lekurissa... :kieh: :kieh: *liuta kirosanoja* Ei oo paino mullakaan tippunut..tai on mutta vaan 9 kg...vielä ois 15 jäljellä takaisin omaan painoon... :headwall: :headwall: Että se siitä imettämisen tehokkuudesta...ainakaan mulla näy missään helevata! Kyllä pännii..Tuntuu ettei se lähde millään tippumaan.

Päätä kannatellaan olalla täälläkin. Muutenkin viihtyy pystyasennossa paremmin ja on aikamoinen sylikissa. Ei kyllä lelukaaren alla montaa sekuntia viihdy itsekseen tai sitterissä ellei ole näköetäisyyttä.

Mino ja Pulla 7vkoa 1 pv
 
Yökyläilystä En ole vielä edes ajatellut yökyläilyä.. Pari tuntia Peppi on kerran ollut mummon kanssa, kun oltiin miehen kanssa kaksin syömässä. Vajaa pari tuntia oltiin pois ja sekin tuntui jo pitkältä ajalta.. Tosin neiti oli nukkunut melkein koko ajan, kun oltiin pois.

Painosta Mullahan tuli 15kg ja jälkitarkastukseen mennessä oli lähtenyt puolet. Ja edelleen ne puolet jäljellä |O

Imetyksestä Mullahan heti alkuun meni kaikki pieleen.. Tyttö joutui teholle eikä alkuun saanut edes imettää.. Oppi pullolle ja sitten, kun päästiin harjoittelemaan imetystä en saanut juuri mitään ohjausta. Rintakumi lyötiin heti kättelyssä mulle ja se on edelleen käytössä.. No osittain pystyn kuitenkin imettää, maito ei riitä täysin.. Tuntuu vaan, että ympäristö painostaa täysimetykseen ja sitä kauhistellaan, kun ollaan liikenteessä annan suosiolla pullosta.

Päänkannattelusta Meilläkin neiti kannattelee päätään röyhtäysasennossa, mutta lattialla mahallaan menee hermo :LOL:

Nyt neitikin heräilee.. Ihana, kun sai rauhassa juoda aamukahvit :p

 

Yhteistyössä