Tsemppiä
JonnaH:lle! Meillä tällä hetkellä tulee kakat, siis vauvalla
kerran tai kaksi päivässä.
Ehtisköhän tässä muutaman rivin kirjoittaa, poika kyllä heräilee tuosta kohta. Hänellä on hassu tapa heräillä pikkuhiljaa, ynisee ja vengortaa ja sitten taas jatkaa unia. Ikinä ei osaa arvata mikä on se lopullinen herääminen, kunnes sitten herää.
Mitähän piti kirjoitella.
Tosiaan korviketta enimmäkseen syö, rintaa tarjoan aika ajoin ja kyllä sieltä tuleekin, mutta meinaa vaan pikkumies aina nukahtaa siihen, että ei onnistu oikein senkään takia. En tiedä olisiko maitoa tullut paremmin rinnoista jos ei olis alussa tarttenut antaa lisämaitoa, mutta kyllähän siinä alussa oli ongelmaa imemisenkin kanssa... No turha jossitella, näillä mennään.
Menkat eivät ole vielä alkaneet, mutta epäilen, että voisivat olla tulossa. Ovulaation tapaista kipua on tuntunut. Meillä ei oteta mitään ehkäisyä käyttöön, koska yli vuosi yritettiin tätä ensimmäistäkin ja IVF:llä on saanut alkunsa. Että jos tulis raskaaksi niin se olis kyllä melkoinen ainakin yllätys jos ei ihan ihme. Vaikka emme ole vielä kyllä päättäneet haluammeko varsinaisesti toista lasta, mutta mieskin on sitä mieltä, että jos sattuis niin käymään niin sitten saa tulla
Meillä mies hoitaa kans ihan hyvin. Yöllä herään yleensä minä syöttämään ja mies sitten aamun ensimmäisen, niin saan nukkua vähän pitempään silloin. Mutta meilläkin tosiaan on menot jo vähentyneet huomattavasti. Ollaan jo niin vanhojakin
Kestovaippoja on nyt tullut käytettyä vähän vähemmän, jostain syystä...
Tuntuu vaan että tuota pissaa tulee ihan hirmuisesti, että mitenkähän paljon sitä imua pitäisi olla kestoissa, että ne vetäisivät, kun kertakäyttöisetkin nyt välillä falskaavat. Osaisko joku sanoa?
Miten paljon imuja ja miten usein niillä pitää vaihtaa vaippaa?
Näppyjä oli tosi paljon, helteillä varmaan vielä lisääntyivät. Nyt jo vähän parempana. Mutta iho on tosi kuiva niistä kohdista missä oli näppyjä, esim koko pää ja korvat. Neuvolasta sanottiin että ihan pienelle ei kannata laittaa ollenkaan rasvaa, mutta kyllä kai jo tämän ikäiselle voi alkaa laittamaa? Mikä olis paras? Eilen laitoin tuota Aqualan L:ää kun oli sitä kotona.
D-tipoista meillä käytössä D3 Gefilus. Tuo D3 on kai uusi ja paras(?) Neuvolan mukaan. Saatiin neuvolasta sitä Jekovitiä, mutta maistoin ja oli niin pahaa, että ei viittitty sitä alkaa edes antamaan, koska olin ostanut jo tuota D3 ja se on vähän paremman makuista. Ihan hyvin on vauva sen ottanut. Ja ilmeisesti ei pahempia oireita ole tullut. Kyllähän tuo paukuttelee pahan hajuisia pieruja ja välillä on kitinää ja huutoa, josta ei tiedetä aina että mistä johtuu, mutta ei mielestäni ole vielä mitään koliikkia tms.
Ja päivällä ei tosiaan nuku kuin lyhyitä pätkiä. JA nykyään nukkuu parhaiten mahallaan!
Uskallatteko muut antaa
nukkua paljoa mahallaan? Yölläkin?
Painosta taisi olla kans juttua. Mulla tuli n. 7 kiloa, sairaalaan taisi jäädä jotain 5 ja muistaakseni n 10 päivää synnytyksestä olin jo tasan lähtöpainossa ja siitä lähti vielä pari kiloa pois. Noh nyt on alkanut tulemaan takaisin! Kai se on tämä kesän herkuttelut ja se, että syö edelleen niin kuin raskaana ollessa, koska silloin sain syödä ihan mitä huvitti, eikä painoa tullut liikaa. Pitää kyllä ottaa niskasta kiinni itseänsä kun kesä loppuu. Milloinkahan se muuten loppuu?
Pulloista ja pumpun osista yms. kysyisin teiltä muilta, että miten pesette/steriloitte, joka kerran jälkeen vai miten?? Olen yrittänyt maalaisjärjellä itse nuo miettiä, että pitäähän tietysti olla puhdasta, mutta en kyllä joka kerta ala steriloimaan, hulluksihan siinä tulee, vai mitä?
Toisaaltahan puhutaan, että vauvan olisi hyvä saada altistusta ja sitä kautta vastustuskykyä, että ei liian steriilikään olisi hyvä...
Juu eiköhän tämä taas riitä. Sitten taas lisää kun muistaa mitä oli ja sattuu ehtimään!
T.Ripe ja Elvis n. 7 viikkoa