Johan on ollut kirjoitustaukoa... Ei meinaa jaksaa oikein muuta kun hoitaa tuota poikaa ja mahdollisimman paljon yrittänyt keksiä aktiviteetteja - kuten Maira sanoi, täällä myös raskausaikana ihan tarpeeksi tuli jäkitettyä kotosalla.
Itkua. Täällä siis kaikki mennyt hyvin, mitä nyt poika alkanut kitistä tuota mahaansa. Pierujumppa yleensä auttaa, eli masua hierotaan ja painellaan polvia mahaa vasten, jolloin tulee ylimääräiset ilmat (ja yleensä kakat) ulos. Puolesta tunnista tuntiin yleensä kestää masuvaivojen hoito.
Oliver pitää nykyään myös vaunuilemisesta, mutta VAIN jos ollaan liikkeessä. Kaupoilla ollessa usein siis herää huutaen, kun mami on jäänyt jumiin johonkin ale-rekkiin...
Kantoliinassa viihtyy huomattavasti paremmin, mutta vaatteiden shoppailu on aikas hankalaa kun ei voi kokeilla. Palautus- ja vaihto-oikeus lienee äideille laadittu
Kakkaa. Noiden masuvaivojen myötä kun kakkaa on meilläkin Miumiun vaavin tapaan melki joka vaipassa meillä on tullut vaippaihottumaa
Tuulettelen päivittäin muutaman tunnin ajan, kuivaan aina pesun jälkeen hyvin ja laitan sinkkivoidetta ja välillä näyttääkin paremmalta, mutta sitten taas... Olisko teillä jotain vinkkejä? Mitens Bepanthen? Aluksi laitoin talkkia, muttei tuntunut paranevan sillä. Tujua kakkaa, ressulla
Itse olen nyt vähentänyt kahvin juonnin puoleen kuppiin päivässä, ottanut ruokavaliosta pois sipulin, kaikki kaalit ja voimakkaammat mausteet. Toivottavasti auttais, kun toisella varmaan tekee kipiää.
Hymyä. Kyllä vain, olin jo varma, että oon tullut hulluksi, mutta meidän poika se jo hymyilee! Ja Katseen on kohdistanut ihan ensipäivistä asti, eli nyt on hyvin tarkka tuijotus hänellä. Neuvolassa sanoi, että on kyllä hirmusti aikaansa edellä, mutta niin on tuo painokin
Viime maanantaina oli taas tullut 400g lisää, eli 5 490g on pojan paino nyt. Pituutta ei mitattu vieläkään, ensi kerralla sitten, kun on kuukausi mittarissa, mutta hirmu pitkältä tuo poika vaikuttaa. Kun ei ole mitenkään mielestäni paksu. Ja vaatteista käytetään jo kokoa 62, pienemmät ovat liian lyhkäsiä vartalon kohilta... useimmiten nuista 62-koon vaatteista ovat kyllä liian leveitä ja hartioihin vois lisätä olkatoppaukset
Unta. Kylläpä tuo poika nyt nukkuu taas. Nukahti kuuden maissa miun kainaloon ja sain itsekin nukuttua tunnin päikkärit ja nyt vielä kymmenen aikaan vetelee unta palloon... olisi ihan mukava, että heräisi, että saisi yöunilleen kehtoon laitettua. Nukkuukohan vaan toista yhtä pitkää jaksoa putkeen.. epäilen
Jonna H ja Niiskuneiti, teillä on molemmilla lapset saaneet ihanat nimet! :heart: Ja Niiskun Veetistä on ihana kuvanen, mielettömän suloinen minikönsikäs! :heart:
Alkoholia. Join eilen ensimmäisen siiderin sitten melki vuoteen ja hyvää oli! En tosin uskaltanut yhtä enempää ottaa, kun tisseissä alkoi tuntua sellainen paine, että oksat pois... Muutenkin tätä maitoa on ihan tarpeeksi, ihan kipiää teki. Hieman erilainen 3-kymppissynttäripäivä, kun olin vuosi takaperin suunnitellut :kieh: No, juhlitaan sitten ensi vuonna! Kävin mie varaamassa vihdoin ajan sinne kampaajalle, ensi viikolla ehkä jos varais hierojalle.
Liivinsuojia. Mitä liivinsuojia te käytätte? Itsella on yhdet pestävät, muttei ole kovin hyvät kun tuntuu, että hikoilee. Pitäisi olla useampi pari noita pestäviä, jos joku osaisi suositella hyviä. Sitten käytin Lansinohin kertakäyttöisiä, muuten hyviä, mutta kauhean rapisevat ja luonnottoman näköiset liivien alla
Nyt ostin testiksi Natusanin kertakäyttöiset; muuten hyvät, mutta hitto näistä jää jotain nukkaa/karvoja nänneihin, yhhhhhh!
Täysimettäjät.
Minkä ikäisenä olette pumpanneet ja antaneet pullosta? Tai siis minkä ikäiselle tietenkin, teidän ikänne tuskin oleellista tässä
Tekis mieli juuri jotain kauppareissuja varten pumpata mukaan. Mie oon jopa kuumimpana hetkenä imettänyt keskellä kävelytietä seisaaltaan, kun muuta varjoisaa paikkaa ei ole löytynyt... ei siis mitään estoja julki-imettämiseen täällä
Siinä vaiheessa jotenkin muiden mielipiteet jäänyt toisarvoiseksi, kun on huoli lapsen nestetasapainosta/nälästä
Mutta tosiaan, mie varmaan murehdin liikaa sitä, ettei poika huoli enää tissiä jos tottuu liiaksi pulloon. :/
Nyt jos jotain iltapalaa, on jäänyt omat syömiset päiväsaikaan vähän niin ja näin, kaikkea epäterveellistä nopeaa, mitä jääkaapissa on valmiina tullut syötyä vaan. Lähinnä siis jäätelöä :ashamed:
Hyvää yötä, piltit ja mamit!
milkei & Oliver 3vk 2pv