~~Kesäkuun Kullannuput 2010~~

Maira: Näin neuvolatäti mua ainakin kivenkovaa ohjeisti (ja jostain muualtakin taisin lukaista).. Tosin olen kyllä muutaman kerran neuvolavierailunkin jälkeen rauhallisesti köpötellyt rauhallisella hevosella, en kuitenkaan ihan entiseen malliin uskaltanut mennä. Empä taida kuitenkaan neuvolassa mainita :kieh: Koitan nyt kuitenkin kevääksi keksiä jonkun vähän rauhallisemman liikuntamuodon.

Ei siinä kai muuten mitään, mutta esteitä ei saisi hyppiä ja tippua ei saa :/
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista =)

Mulle tuli tänään rakenneultraan aika, se on 18.1 =) sitä odotellessa.
Minä aloin oikeestaan eilen ihan selkeesti tunteen kuplintaa masulla, ite epäilin, että voisko ne vielä olla liikkeitä, mut kyllä mulle sanottiin että ihan hyvin voivat olla. Istukkaki ku on takaseinämässä. Tänään ne on tuntuneet jo selvästi hennoilta liikkeiltä :heart:
mies ei niitä vielä kuitenkaan kädellä tunne.

Niisku- ja rakas 13+6 :heart:
 
Moikkelis :)
Nopsaan tulen rustailemaan, kun tänään oli np ultra :heart:
Siellä kaveri köllötteli ja joutui hoitaja tökkimään kaverin hereille, kun niskaturvotusta alettiin mittailemaan :D Ihan samanlailla oli esikoisen ultrassa ettei tahtonut sitä paljastaa, vaan vatsapeitteiden läpi ultrattuna sai paremmin mitattua :)
Mitenköhän, tunnen kauheeta syyllisyyttä kun tämä ultra ei tuonut niin vahvoja tunteita kuin esikoisen odotus ja eka ultra kun meinasin alkaa itkemään onnesta. :) Veikkaan itse että liittyisi siihen että oli esikoista edeltävä raskaus keskeytynyt km, joka selvisi ekassa ultrassa... Mutta en tiedä, jotenkin tämä raskaus tuntuu niin epätodelliselta, mut varmaan muuttuu todeksi kun masu kasvaa ja alkaa liikettäkin tuntumaan :D
Kenellä on ihan kauheeta väsymystä?????????????????????????? Ja mikä teillä siihen auttaa, siis muu kun uni? :D Mä oon koko ajan ihan puol kuollu, ja odotan et tää väsymys jo loppuis... :(
Mulla muuten laskettuaika on 21.6, eli taidan saada synttärilahjan sieltä :heart:
Hyviä vointeja ja jaksamista :)
11+1 pieni nenäapina :heart:
 
:wave: liikkeitä tunnettu jo pari päivää. Esikoisestakin todella aikaisin tunsin ne. Varmaan sekin joku geneettinen juttu? Istukan sykkeenkin (oma syke) tuntee todella voimakkaasti vatsan päältä.

Sisunäiskä: Suosittelen kokeilemaan rautaa ja vitamiineja (lähinnä sitä D:tä) väsymykseen! Mua melkein raivostuttaa, kun mulle ei niistä mainittu ekassa raskaudessa, kun kärsin todella pahasta väsymyksestä. Parin päivän rautakuurin jälkeen alkoi jo helpottaa.

Toi liikuntajuttu on niin hauska! Mä otin ekassa raskaudessa niin kirjaimellisesti kaikki varoitukset ja jätin kaiken liikunnan. Sitä sitten laiskistuu, eikä ainakaan jaksa mitään. Painoa tuli lähes 30 kiloa ja kun lähtöpaino oli 57, ei ollut kamalan kivaa... Mun mielestä kannattaa harrastaa kaikkea liikuntaa mitä haluaa! Kuuntelee omaa kroppaa ja jos tuntuu epämukavalta - lopettaa. Ei siinä sen kummempaa. Mä oon harrastanu siis kaikkea matalasykkeistä liikuntaa: joogaa, pilatesta, hölkkää, venyttelyä, circuittia (omalla tempolla), salilla käynyt, uintia ja ripeää kävelyä (lenkit vaunuillen & koiran kanssa). Siis jos ajattelee, että sikiön syke on jo lepotilassa sen 150, niin mitä se on, jos äidillä on maksimisyke? Oon ainakin huomannut, että jos hengästyn liikaa, tulee toooosi huono olo, niin otan ihan rauhassa. =)

Ei varmaan ollut muuta kommentoitavaa...

Mies tulee tunnin päästä Unkarista työmatkalta! :heart: On kuulemma kolme päivää kierrelly ostelemassa tuliaisia. Saa nähdä mitä sieltä tulee...
 
Ne tarjouskuponkit oli siis sivulla 89, muistin aivan väärin siis :kieh:
Mut pointti varmaan tuli kaikille selväksi :)

Sisunäiskä: Onnea hyvistä ultrakuulumista! :heart:

Täällä on levottomat jalat, ja närästystä. Aivan täysin uusia raskausvaivoja mulle. Tänäänkin söin ruisleipää kolme palaa juuston ja kinkun kans, auta armias mikä närästys siittä iski.. Ja nuo mun jalat :kieh: Koita siinä sit löytää hyvä asento nukkumaanmennessä..

Masu kasvaa ja on selkeä raskausmasu jo :heart: Voisinkin joku päivä vaikka kuvaa laittaa :)

Mut nyt kuopusta nukuttamaan, meillä on rytmi kääntynyt ihan pyllylleen. Ennen mentiin aikaisin nukkumaan ja herättiinkin kyllä sitte aikaisin. Nyt ne nukkumaan menot venyy ja venyy aina iltaisin mut me ei kyllä sit noustakaan juuri ikinä enää ennen kymmentä :ashamed: Pitäis taas vähän tsempata..

Mut noista alekupongeista olisin tosiaan enemmän ku kiitollinen :wave:
 
Heipä hei.

Miulla kans välillä närästys vaivaa.. inhottava vaiva kyllä :$

Mie en ymmärrä miten miun mies kestää sit kun vauva tulee.. nytkin on ku persiiseen ammuttu karhu, kun miun tyttö herätti viime yönä 2 kertaa.. hällä on aika kova yskä, niin sen takia heräilee... sit ei meinaa millään kestää tytön raivareita, mitä nyt aina välillä 1,5vuotiaat lapset saa ja sitä vanhemmatkin.. huoh... en voi ymmärtää.. ihan kun hän pitäis jotenki epänormaalina miun tyttöä kun se kiukuttelee ja on niin herkkä, että hoitopaikan vaihtumisen jälkeen on itkeny 4 päivää hoitoon jätettäessä.. argh..

Eipä muuta tälläkertaa.. vähän huono aamu tuon miehen kiukuttelujen takia ja tyyppi on vielä saikulla kotona ja tyttö kuitenkin hoidossa.. saa ihan omaa aikaa koko päivän.. krrrrrr...

Anzzu ja pikkanen rv 12+
 
Anzulle jaksamisia ukon kanssa =)

Ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin. Niskaturvotus 0,9, eli ei juuri nimeksikään. La siirty 5pv eli nyt olis 21.6, sattuukohan juhannukselle :heart: Jännitti mennessä ihan hirveesti, mutta onneksi kaikki oli kunnossa. Ensin ei kaveria saatu hereille, kun oli väärässä asennossa mittaukselle, mutta sitten huitoi ja potki oikein reippaasti. Ihanaa :heart: Nyt on virtaa meikäläisellä, kun kuopus on hoidossa ja esikoinen vesirokossa, niin meinasin laittaa joulun kotiin tässä parin päivän aikana. Kohdussa ei ollut enää vanhaa verta, eli kaikki on paremmin kuin hyvin.

tupajumi ja salamatkustaja 11+2 :heart:
 
Syyshortensia: Kiitos =) Ja onnea sykkeestä :flower:

Tupajumin ultrakuulumisia odottelen :p

Rapu: Mulla ei ollut ekaa lääkärineuvolaa, koska en ole ensi synnyttäjä eikä mitään erikoista, niin skipattiin kokonaan. Liikkeitä olen ollut tuntevinani viikonpäivät, noin kerran/joka toinen päivä - olen ajatellut, että tunnen vaan ne, jos toinen tekee siellä täydellisen kuperkeikan =)

Salmander: Olen täydellisesti samassa tilanteessa ja samoissa mietteissä kanssasi possupiikistä :/
Liikunnasta: Mun oli tarkoitus käydä kevyessä jumpassa, mutta pahoinvoinnin/väsymyksen takia en ole saanut aikaiseksi ja nyt on tullut laiskuus. Kävelen arkipäivittäin n.5km työmatkoja, mutta siihen jää meikäläisen liikunnat :ashamed:

Sisunäiskä: Onnea hyvistä ultranäkymistä :flower:

Raskaus/vauvajoululahjoista: En ole toivonut mitään, koska meillä kaikki valmiina - paitsi jos se rinsessa tulisikin yllätyksenä. Muutenkin olen miettinyt, että ainut hankinta, mikä on tehtävä ennen vauvan tuloa, ovat vaipat ja seisomalauta.
 
Hyvää Huomenta ja alkavaa Joulukuuta :flower:

Vieläkö mahtuu mukaan yksi kesäkuinen? LA olisi 18.06 ja kuudes kullannuppu olisi tuloillaan =) Ikääkin jo kauniit ja runsaat 38 :LOL:

Olen käynyt lukemassa juttujanne, mutta vasta nyt uskalsin joukkoon, koska eilen näin Heppulin vilkuttavan nt-ultrassa :heart: Niskaturvotusta oli 1,2 ja veriarvot selvinnevät parin viikon päästä, tai sitten vasta rakenneultrassa, käytäntö oli muuttunut sitten edellisen raskauden...

Masunkasvatus iloja itse kullekin!
 
Jaja78: :'( :hug: Voimia.

Vauvajoululahjoista: En todellakaan toivo mitään vauvaan liittyvää. En ole vielä ostanut mitään enkä osta vielä pitkään aikaan. Mun ja miehen äidit hössöttää sen verran että ite ei edes enää jaksa.

Rokote: Viimeks ku kirjotin, olin päättänyt että otan sen possupiikin, nyt en taas tiedä. Samoilla ajatuksilla Salmanderin kanssa, että epidemia alkaa jo laantua, niin onkohan siitä rokotteesta mitään iloa. Mun äiti on ihan paniikissa sikainfluenssasta ja joka puhelussa kysyy olenko ottanut jo rokotteen ja vannottaa ottamaan sen mahdollisimman pian, rasittavaa.

Liikunnasta: Minä olen lähinnä pyöräillyt ja käynyt kävelylenkeillä. En oo koskaan ollu mikään himoliikkuja.

toffo 14+0
 
Heissan täällähän on nyt ollut paljon hyviä ultrakuulumisia, onnea niistä

).( : Minulla selällään ollessa tuntuu kova kumpu jo alamasulla, aikas isokin vielä, varmaan normi viikot ois nyt jotain 16-18 välillä...lonkka mulla vaivaa paljonkin niin saas nähdä miten tässä pääsee enä liikenteeseen isommilla viikoilla

Iltaväsymys on palannut ja mä vaan makoon sohvalla taas koko illan :snotty: miksi tämänki piti palata :kieh:

Joululahjoista:en ole todellakaan toivonut vauvalle mitään lahjaksi, ensi jouluna sitten

Liikunta: on jäänyt vähän taka-alalle, mutta onneksi tässä ei kuitenkaan painoa ole tullut, uintia ajattelin jatkaa kunhan tää väsymys jäis taas taka-alalle

Joulua valmistellessa

Mutzilla ja kullanmurut 13+5 :heart: :heart:
 
Jaja 78 :hug:

joululahjoista vauvalle Meillä ei osteta yhtään vauvatavaraa ennen rv25. Syntymään on vielä niin kauheasti aikaa ettei tulisi mieleenkään pyytää mitään vauvalle, ihan itsekäs olen ja toiveet olen kohdistanut itseeni/ perheeseeni :D

Äsken oltu nt ultrassa. Sikiön koko vastasi 2 päivää suurempaa (vastasi 11+0 ja nyt on 10+5). Syke kuuluu hyvin, kuului kotidopplerillakin rv10+3. Nt oli vain 0.7mm, verikokeiden tulokset tulevat viikossa. Turvotuksen takia tai sen vähyyden takia tippui iso kivi harteilta. Näin viime yönä unta, että turvotusta oli 5.6mm.
Siellä hän vilkutti ja potki, mun itkusta ei meinannut tulla loppua lainkaan! Lääkärikin oli NIIN ihana, vaikka mulla on ennestään hänestä tosi negatiivisia kokemuksia. Määräsi nauttimaan raskaudesta, tulevaa kun ei voi ennustaa. Tiadampa tehdäkin niin :)
Niin ja tyttöolo vahvistui, en kyllä tiedä miksi mutta tuli tosi vahva tunne että vauva on tyttö

Muillekin ultrassa olleille :flower: :heart:

liikkeistä Tunsin esikoisesta aika aikaisin, rv16. Lääkäri totesikin nyt, että älä ihmettele jos liikkeet tuntuu jo rv14 (ajatella siihen ei ole enää kauan :heart: ). Esikoisesta istukka oli etuseinässä ja nyt se on takaseinässä.

oliivitar tervetuloa :wave:

Onko kellään muulla vaivana iskias? Että on kamala vaiva, tällaista ei ole koskaan ennen ollut.
 
Jajalle voima :hug:

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :flower:

Liikunta - Mä olen käynyt ihan normaalisti jumpassa. Lähinnä bodypumpissa ja spinningissä, kun ovat mun lempparitunteja. Ihan omaa oloa kuunnellen oon jatkanut ja sitten kun ei enää tunnu hyvältä, niin vaihdan toisenlaisiin tunteihin ja kuntosalin puolelle. Pumpissa teen vähän pienemmillä painoilla kuin ennen ja spinningissä en todellakaan enää pysty revittelemään millään maksimi sykkeillä. Mutta noi kumpikin on sellaisia, että voi itse päättää miten rankan treenin tekee ja niin kauan kun tunnin jälkeen on hyvä olo, niin jatkan niitä :)

Vesirokosta en ole varma olenko sen lapsena sairastanut. Todennäköisesti mulla on ollut se ilman näppyjä. Mun veljet sairasti sen kun oltiin lapsia ja meidän molemmat koululaiset on myös sen sairastaneet. Kaiken järjen mukaan sen olis viimeistään silloin pitänyt mulle tulla, jos sitä ei olis mulla lapsena ollut. Th jotain puhui, että vasta-aineet olis varmaan hyvä katsoa, mutta en tiedä jäikö puhumis asteelle.

Liikkeitä minäkin olen kai tuntenut silloin tällöin. Mutta niin pieniä vielä, etten ole itsekään ihan 100% varma. Kai ne pikkuhiljaa voimistuu. Kakkosesta aloin tuntea liikkeitä viikolla 14 ja kolmosesta viikoilla 15-16.

Eka lääkärineuvola mulla oli viime viikolla. Teki sisätutkimuksen ja kuunneltiin sydänäänet. Seuraava neuvola onkin vasta tammikuun lopulla. Aika pitkä väli tässä nyt tulee.

Nyt on itsellä ihan sellainen epävarma olo, että onkohan sitä raskaana ollenkaan. Ei oo mitään oireita, paitsi tämä kurja nuha, ja vointi on tosi hyvä.

zizilisko+nuppu 14+5
 
tuli tuo kotidoppleri tänää ja heti piti päästä kokeilen B) siel se touhu pisti liikkuen ja huitoen ja piti vähä perästä juosta et sai kuunneltua kunnol :heart: ihanaa kuulla se jumpsutus =)

panicroom & touhu 13+2
 
Viikkoja on nyt 12+6 ja la on 10.6. TAYSissa. NP-ultra takana ja tuhottoman vilkas kaveri ainakin tällä htkellä siellä vipeltää. Kolmas tämä olisi tähän perheeseen :wave:

Sairaslomalla olen tällä hetkellä vaikean alkuraskauden vuoksi ainakin vuoden loppuun ja sitten katsotaan jatkoa. Saan siis hyvällä syyllä olla pois uuden kodin remontoinnistakin ja käskyttää miehiä :D

J+ Uglipugli 12+6
 
jdalmiina ja oliivitar tervetuloa mukaan!

Huomenna olisi taasen edessä yksi tarkastusultra/lääkärikäynti. Vähän jännittää, onko kaikki edelleen hyvin.. Toisaalta ihanaa, että kontrollit on noin usein. Neuvola on taas jo 2 viikon päästä.

Liikkeistä.. Aikaisemmissa raskauksissa tunsin liikkeet vasta todella myöhään, muistaakseni vko 20 kieppeillä. Saas nähdä, onko nyt sama juttu.

Siiri 13+0
 
Tervetuloa uusille! :flower:

Liikunnasta saan mielestäni töissä tarpeeks liikuntaa, enkä oo muutenkaan vapaa-ajalla pitkään aikaan liikkunu. Ennen auton ostoa liikuin työmatkat pyörällä.

Joululahjoista vauvalle mitään ei olla pyydetty, mutta todennäköisesti saadaan molempien äideiltä jotain :) En oo kyllä pyytänyt itellenikään, ei tarvi oikeestaan mitään nyt, toki mummo laittaa aina jotain suklaata ja sukkia vaikka kuin sanois ettei tarvi :D Saadaan myös parilta kaverilta vauvanvaatteita, et luulisin ettei ite tarvii paljon ostella. Hypistelin marketissa jotain mut ei tehny vielä mieli ostaa.. Ennemminkin syyhyttäis tehä ite :)

lääkärineuvolasta Mistä sen tietää onko lääkärineuvola vai tavallinen? o_O Oliko nt-ultra lääkärineuvola? Siinä ainakin teki sisätutkimuksen ja katto kohdunkaulan pituuden ym. Tänään neuvolassa oli kätilöopiskelija, joka kerto verikokeiden tulokset, mittas verenpaineen, kokeili kohdun vatsanpäältä painelemalla ja kuunteli sydänäänet mahan päältä (mikä oli välillä hankalaa kun Papu oli vilkkaalla tuulella :)). Sit tuli toinen nainen siihen joka jotain kommentoi vielä niihin mun kipuihin ja vastaili mun kysymyksiin. Oliko se lääkäri vai vaan sen opiskelijan ohjaaja tms. ? Dunno. Jäi vähän turha fiilis koko reissusta, mitä nyt sydänäänet kuultiin. Seuraava neuvola onkin sitten kahden kuukauden päästä! Pari viikkoo sitä ennen on rakenneultra.

Saattaa mun aktiivinen palstailu nyt vähän jäädä joksikin aikaa kun pitää tää läppäri viedä huoltoon ja saan sit samalla keskityttyä enemmän muuttohommiin enkä niinkään netissä notkumiseen :kieh:

Hauskaa joulun odotusta itse kullekin!

:wave: Pikkuapina ja Papu 14+2
 
Tervetuloa Oliivitar ja Jdalmiina :wave: Onnea plussista ja hyvistä ultranäkymistä molemmille :flower:

Kuin myös onnittelen Tvvo:ta hyvistä ultranäkymistä :flower:

Tällekin päivälle on odotettavaa, ainakin Siirin ultrakuulumiset :p =)

Pikkuapina: Kuntakohtaista tämäkin. Meillä käydään ultrassa aina synnytyssairaalassa, joten se ei ole lääkärineuvola, eikä siellä tehdä sisätutkimusta. Neuvolasta taas on mulle aina sanottu, milloin on lääkärineuvola (2-3 krt/raskaus, jos ei ole mitään kummallista), joten siitä ei voi erehtyä, kun siis joku ei-neuvolan-työntekijä tulee ja tekee sisätutkimuksen. Th ottaa ennen sitä vitsanäyteen jne. ja käskee sitten aulaan odottamaan, että lääkäri kutsuu nimellä. Mutta tästä ei varmaan ollut sulle mitään apua, koska eri kunnissa eri käytännöt.
 
Kolmatta tässä odotellaan ja nyt vasta tässä raskaudessa on tullut tutuksi närästys. Viikkoja on vasta tämän verran ja nyt jos tuntuu, että aivan sama minkä verran/mitä syö, aina närästää. Eikä sitä kestä kuin kesäkuun alkuun :whistle:

J+ UgliPugli 13+0
 
Ultrassa taas pistäydyttin ja kaikki oli hyvin =) . Lääkäri jopa sanoi, että viimeksi pelotteli mua liikaa. Nyt oli tutkaillut kirjallisuutta enemmän ja ei se tilanne nyt niin huono olekaan. Km-riski roikkuu edelleen ilmassa, mutta suurella todennäköisyydellä mennään toukokuulle asti aivan normaalisti. Tosin ultrakontrolli on ilmeisesti rakenneultran jälkeen sitten ihan pari viikon välein.

Eiköhän tässä nyt uskalla lapsillekin jo kertoa masuasukista. Tosin vanhempi on jostain asian jo arvannutkin, eli ei tule varmaan kauhean suurena yllätyksenä.

Siiri 13+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja garden:
Täällä oli taas hyviä ultrakuulumisiakin! Onnea! :flower:

Jaja :hug: ja jaksamista!

Huomenna on neuvolalääkärin aika ja onhan sitä odotetukin jo. Kaksi kertaa sitä on siirretty neuvolan puolesta, kun on ollut sikarokotuksia eli jos nyt sitten pääsisi vihdoin. Sydämenlyöntien kuuntelua lähinnä odotan, kun viimeksi neuvolassa ei kuunneltu. Ultrassa kyllä kuultiin, mutta siitäkin on jo muutama viikko aikaa.

Pomolle kertomisesta vielä... jännitti hieman, mutta sain hyvin kerrottua ja pomo oli kuulemma jo aavistellutkin hieman jotain sen tapaista eli hyvinhän se meni. =) Ja kerroin siis nt-ultran jälkeen ja samalla työkavereillekin...

Ja tyttö/poikaolosta... ehkä enemmän tyttöolo, kun on niin samat raskausoireet kuin esikoisestakin eli näpyt, makeanhimo, mandariinihimo alussa, etominen. Toisaalta välillä poikaolo, kun on vielä lisäoireina olleet kipeät rinnat ja ummetus. Ehtii varmaan siis olo muuttumaan moneen kertaan. :D

garden ja reiska 14+3
Hei vaan kaikille!

Jospa minäkin sen verran ilmottaudun kun Gardenin kirjoituksesta pomppasi silmille nuo näpyt? Millaisia sulla on ja missä?


Olen jo jonkin aikaa lukenut teidän juttujanne ja nyt voisin ilmottautua mukaan, joskaan en varmaan kovin usein kerkeä täällä käymään. Odotan neljättä lastamme ja edelliset on 6v, 4v ja 1v4kk tyttöjä kaikki.

Nuorin lapsistamme on erityislapsi, hänellä on ASD sydämessä ja Kolobooma silmissä eli palaset verkkokalvoista puuttuu. Tätä raskautta luultavasti tullaan seuraamaan tarkemmin tuon takia. Raskausaikana ei mitään ihmeellistä noihin viittavaa ollut, loppuajasta tosin sain muutamia verenpaineennousukohtauksia. Samaan aikaa HB oli tosi matalalla.

Noista näpyistä kiinnostuin koska tässä raskaudessa ekan kerran mulle on tullut pieniä punaisia näppyjä jalkoihin ja alapäähän. Aiemmin mulla on ollut mahassa noita lähinnä hikoilun jälkeen (atoopikko kun olen).

Maha mulla kasvaa aina tosi äkkiä ja on lopussa TOSI iso. Nyt tuntuu että maha on tullut vielä nopeampaa ja alempana, omat housut ei enään meinaa mahtua vaikka edelliseltä pidin niitä melkein loppuun asti. Eka kunnon ultra 10pv ja saas nähdä mitä näkyy. Neuvolassa kyllä ultras jo vanhalla koneella ja siinä näkyi vain yksi.

Voikaahan hyvin!

Mammaliini ja juhannusruusu 11+4?
 
Mites teillä muilla tuo masunkasvu, joko painavien kantaminen käy masun päälle?

Mulla heti jos on raskaampia ostoksia niin masu jo vihoittelee, selkä ei niinkään, niin hävettää ajaa tuohon rapun eteen autoa aina kun kaupassa käy, mutta eipä mahda mitään, joku jos siitä sanoo niin sanon kyllä takas et et ole tainnut kaksosia odottaa :xmas:

Nyt tosiaan pinkee pallo tuntuu alamasulla ja ehkä niitä liikkeitäkin...just sellasia hipaisuja jotka vois luokitella myös ilmanliikkumiseksi, mutta aina sitä ilmaa ei tulekaan ulos, joten uskoisin et pienet siellä meuhkaa.

Uudet: oletteko ystävällisiä ja laitatte minulle yksäriä tiedoistanne, niin tulevat oikein, tekstin seasta etsiessä tullut sitten virheitä :wave:

Seuraava neuvola miulla on ensi viikolla perjantaina ja sitten sen jälkeen onkin se rakenneultra kysissä 8.1. sitten pääsee keksimään pienille "teko"nimet retu ja tahvo jo mielessä :LOL:

Mutzilla ja kullanmurut 13+6 :heart: :heart:
 

Yhteistyössä