~Kesäkuun Kullannuput 2010~ Joulukuussa -09

On aika liittyä joukkoonne, elikkäs oulussa asustelen ja raskausviikkoja on nyt 13+1 :) Neuvolassa kuunneltiin sydänäänet (11+5) ja sykkeeksi tuli 169, se ääni oli jotain maailman söpöintä :heart: Laskettu aika on 17.6, mutta ultrassa näytti olevan lääkärin mukaan neljä päivää raskaus edellä :) Ultrassa siis kävin 11+6 (12+3) viikolla, ja kaikki näytti olevan hyvin :heart: Olen vielä aika nuori äidiksi, ikää mulla on 17, vauvan syntyessä kuukautta ja puolta vaille 18. avomieheni on minua 1,5 vuotta vanhempi. Viime kesänä päätin lopettaa e-pillerit, eikä me mieheni kanssa päätetty käyttää mitään ehkäisyä enää, eli annettiin pikkuisen tulla jos on tullakseen, ja niin se sitten tuli :xmas:
 
Teretulemasta mukaan uusille! :flower: =)

tvvo joo omat häät on, justiinsa käytiin kurittaa tiliä ostamalla kuivajutut sinne... Onneks tää ei tuu tapahtuu kun kerran mun kohalla... :D

Jeee, mulla on kaks kassillista mammavaatteita!Ne on tosin sillei et pitää kokeilla mitkä sopii ja mitkä ei, mut onpaha nyt jotain...
 
Tupuna ilmoittautuu mukaan! =)

Toista pikkuista odottelen. Ja ihan yhtä innoissaan ja jännityksellä kuin ensimmäistäkin. Esikoinen 1,5 vuotias tyttö. Ikää on kertynyt 31 vuoden verran. Laskettu aika on 13.6.2010, tosin voi siitä siirtyä edemmäs muutamalla päivällä tai viikonkin verran, koska pikkuinen näytti ultrassa olevan vielä sen verran pieni.

Toiveena synnäriksi kättärin haikaranpesä, saas nähdä miten käy, josko päästään sinne.

Paha olo on vaivannut vähän rankempana kuin edellisessä raskaudessa. Ei silti mitään aivan sietämätöntä oloa, tosin välillä öklöttänyt pitkin päivää. Ja nyt sekin vähä on alkanut helpottaa, ainakin toivottavasti. :whistle:

Maha on kasvanut jonkun verran, mutta olen naamioinut sen töissä vielä kätevästi löysien, tummien paitojen alle. Töissä en ole siis vielä kertonut. Ensi vuoden puolella sitten tammi-helmikuussa.

Mammakavereita ei tällä hetkellä ole muita tiedossa kaveripiirissä. Esikon raskauden aikana useampikin tuttu odotti, mutta nyt ei taida olla muita raskautuneita. Jospa tätä vauvaintoilua ja iloa voi purkaa täällä kesäkuisten pinossa.

Mukavaa odotusta kaikille!

Tupuna ja pikkukakkonen 13+5 :heart:
 
Moikka.
Tänään oli neuvola
-pissa puhdas
-verenpaine normaali
-painoa tullut 1,2kg kuudessa viikossa
-sydänäänet hyvät

Rakenneultra-ajan sain tammikuun alkuun 7 päivä, silloin viikkoja 19+2 :heart:

Tervetuloa uudet :wave:

Jdalmiina: meidän edellisellä tytöllä synnynnäinen sydänvika ja toivon,että rakenneultrassa katsottas tosi tarkasti etenkin vauvan sydän.

Rapu ja :heart: 15+0
 
Miumiu: Tervetuloa joukkoomme! :wave: Täällähän voimmekin jatkaa kokemusten vaihtoa tuosta alaselän tilasta.

Tervetuloa myös Onerva, Tupuna ja Jennife!

Garden: Yhdyn purnaukseesi masun koon taivastelijoista. Meillä miehen suku on erityisen kunnostautunut tällä saralla. Esikoista odottaessa mahani oli aivan liian pieni (verrattiin miehen serkun mahaan) ja nyt se on sitten liian iso (verrataan miehen veljen kihlatun mahaan). Huoh, yritäppä tässä sitten saada se oikean kokoinen maha, mikä kävisi kaikille. Välillä todellakin harmittaa muiden kommentit, välillä ne osaa ottaa olan kohautuksena. Tsemppiä kommenttien keskellä. Olkaamme vain ylpeitä masuistamme. :hug:

on: Alaselkä se vaan jaksaa vihoitella. Huomenna mm. tämän vuoksi ylimääräinen neuvolalääkäri. Harmikseni virtsarakon kiputilatkin ovat taas löytäneet 13 viikon hiljaiselon jälkeen tähän osoitteeseen. Toivottavasti kaikki kiputilat pysyisivät lyhytkestoisina ja siedettävinä. Haluan vältellä lääkkeitä, jos vain mahdollista.

Hyviä vointeja kaikille!

Syyshortensia 13+1
 
Laittakeehan uudet yv:tä tulemaan niin lisään listaan, on sattunut niin paljon virheitä tekstin seasta poimittuna et paras näin :wave:

Minun palstailu sit taas jäi pariksi päiväksi kun äiti joutui sunnuntaina keuhkokuumeen takia sairaalaan, nyt onneksi paljon parempana ja huomenna saattaa jo kotio päästä.

Perjantaina ois miulla neuvola ja eiköhän sykkeet sieltä saada kuuluviin kun kuitenkin jo vko 15 menossa sitten. Tuntuu että pieni keilapallo on jo tuolla masussa, kova pallo siellä tuntuu ja onhan se todellakin mahdollista kun 2 kymppisenttistä sinttiä siellä molskii :heart: :heart: mutta tuon kovan kohdunkasvun myötä miulla rakko on aina vessassa käynnin jälkeen kipeä hieman aikaa, etsivät kaikki omia paikkojaan nyt

mut nyt iltapalan tekoon ja unten maille, on unet jääneet kesken tässä viimisen viikon aikana, heräilee taas vähän väliä ilman mitään syytä :snotty:

Mutzilla ja kullanmurut 14+4
 
Tervetuloa kaikille uusille :wave:

Ja onnea jälleen hyvistä neuvola- ja ultrakuulumisista. =)

Tänttärä, sitä minäki ajattelin ettei ne mua sinne sokerirasitukseen laita ku olen ihan normaalipainoinen. Hyvä vaan, etten joudu sinne.

Kamala väsymys taasen, tuntuu ku ei olis nukkunu viime yönä yhtään, vaikka nukuin koko yön tosi hyvin.

Niisku- ja rakas 14+6

:heart:
 
Tervetuloa uudet! :)

Neuvolassa käyty, hemppa oli hieman laskenut (144>129) mutta kuitenkin hyvällä mallilla. :)
Paino laskenut, mikä ei ole huono juttu ollenkaan, BMI 30 :ashamed: .. Pissa puhdas, ja aikasemmin otetut verikokeetkin kunnossa. Eli kaikki hyvin siis. Sydänääniä yritettiin kuunnella, mutta kaveri syöksyi istukan taakse piiloon. :LOL: Hieman kuului istukan sykkeen läpi äänet kuitenkin. Meinasi vauva vissiin että häntä ei vakoilla. :D Seuraavaksi sitten 13.1 jolloin on jo sen verran isompi ettei etuseinässä oleva istukka kauheasti kuuntelua haittaa.

mipsu ja nöttönen 13+4
 
Käynpäs pikaisesti täällä poksumassa. Jotenkin nyt ei ole jaksanut aktiivisesti seurailla täällä, käyn välillä nopsaan vilkaisemassa läpi. Huomenna on tytön 2v. neuvola ja viikon päästä äitiysneuvola, jospa sitten jaksaa tietoja päivittää ym. Nyt pitäisi alkaa siivoamaan (on väsymyksen ja pahoinvoinnin takia jäänyt pahasti) ja autokauppaa tekemään (toivottavasti tällä kertaa olisi sopiva auto). Ensi viikolla ne tytön synttärit niin pitäisi olla kiiltävän puhdasta. Sitten pitäisi vielä leipoa ja koristella kuusi valmiiksi, kun lähdetään joulupäivien viettoon mummolaan. Jospa tämä olo alkaisi helpottumaan, ainakin sen näihin aikoihin pitäisi...

Tervetuloa vielä uusille!

 
Heips.

Kävin eilen neuvolassa :) paino oli pudonnut pari kiloa, mutta ekalla kerralla tuntuikin kauheen turvonneelta olo, mikä nyt on hävinnyt :)
Verenpaine oli hyvä ja pissakin puhdas :) Sydän äänet kuului heti, kun anturi laitettiin masun päälle :) hihi... mies ja esikoinenkin oli mukana, kun miehelle just sattu vapaapäivä sopivasti :)

Olo on edelleen hyvä, mutta esikoisen kantelu meinaa käydä raskaaksi välillä.. painaa jo reilu 12kg ja on 1,5v vanha.. huoh.. ja hän kun ei kauhean useasti halua kävellä autolta kotiin.. onneksi muutetaan ens kuun alussa semmoseen 30 luvulla rakennettuun rivitaloon :) vähän enemmän on tilaa ja oma pihakin, niin ei tarvii niin kovasti kannella... asunnossa on tavallaan 3 kerrosta ja keskikerroksessa on iso kaksio ja sitten ullakolla on yksi lämmin huone ja alakerrassa on lämmin "kellaritila".. vähän on pohdinnan alla vielä, minne esikoinen sijoitettaisiin nukkumaan.. mut eiköhän joku hyvä ja turvallinen ratkaisu löydy kumminkin.. :)

Eipä miulla muuta...

Anzzu ja pikkanen 13+
 
Tervetuloa vain minunkin puolestani kaikille uusille!

Täällä sitä ollaan tämä viikko sairaslomalla. Viime viikolla kipeyty alaselkä niin ikävästi töissä, et oli pakko mennä lääkärille. Ja ku tuo väsymys vaivaa vieläki. Kävin sit työterveyslääkärillä, ku en olis neuvolaan saanu kuitenkaan heti aikaa. Saa nähä meneekö viikossa ohi. Tässä kotosalla ollessa on ihan ok olo, mut esim. autossa istuessa selkä kipeytyy heti. Tilasin jo itelleni tukivyön, jos siitä olis jotain apua, sen pitäs tällä viikolla tulla.

Tarvikkeista: Meille ei paljon tartte ostella. Yhdistelmävaunutki on tuossa oottamassa. Meinasin ne jo myydä, mut en saanu aikaseks. Ja nyt saavat oottaa tätä tulevaa. Turvakaukalo täytyy jossain vaiheessa hankkia. Ja ehkä uus sitteri, vanha on hitusen rikki, vaikkakin tallessa. Kestovaippoja aiotaan käyttää, joten niitä täytyy jossain vaiheessa ruveta ompeleen. Kankaat ja suunnitelmat on jo valmiina, mut väsymys on toistaseksi vieny voiton. Lähes tulkoon kaikki muu on tallessa edellisiltä, esikoisen äitiyspakkauksesta on kaikki tallessa vielä.

Liikkeistä: Jonkinlaista kuplintaa oon joskus ollu tuntevinani, mut enpä vielä mitään selkeitä liikkeitä. Enkä kyllä vielä oo kauheesti odottanukaan, ehkä parin viikon päästä. Edellisiltä tunsin ekat selvät potkut 18+2 ja 17+0.

Sukupuoli: Meillä ennestään on jo kaksi tyttöä, joten poikaa toivotaan. Mulla ei itellään oikeen oo mitään tyttö/poikaoloa. Tää alkuraskaus on pahoinvointeineen ollu kyllä jollain lailla erilainen ku aikasemmat, että vois vaikka se poika ollaki, mut tiiä sitä sitte. Mun tekis mieli kyllä rakenneultrassa kysyä sukupuolta, mut mies on vielä kahen vaiheilla. Voi olla et selvitetään.

Kuka tietää: Mun puolen suku tietää, ainaki lähimmät. Tytöt ku möläyttelivät heti saman tien ku saivat ite tietää. Ja eiköhän äiti oo jakanu sitä tietoa jo eteenkin päin. Toisaalta hyvä, ei oo tarttenu salailla väsymystä ja pahaa oloa. Miehen vanhemmat ja sisarukset ei kyllä vielä tiiä. Mä en sitä aio kertoa, oon ajatellu jättää sen miehen tai tyttöjen huoleksi =) Vähän jo viime reissulla pari viikkoa sitte oottelin, et millon ne sen möläyttää, mut ei. Kukaan ei puhunu sanallakaan vauvasta! (Tämä tapahtu siis pari viikkoa sitten) Noh, ehkäpä se tuossa joulun jälkeen sitte paljastuu, ku lomalla mennään taas sinne. Siis jos vaan mun selkä kestää sen 6 tunnin autossa istumisen.

Äiti olis tänään tulossa meille siivoilemaan. Toisaalta ei millään jaksais sitä touhotusta, mut toisaalta on niin ihanaa ku se tarjoo apuaan, ku mä en oo jaksanu juuri mitään kotihommia tehä viime aikoina. Sais vähän noita rästiin jääneitä alta pois. Mut kai sitä pitäs nyt suihkuun raahautua...


Tillintallin ja salamatkustaja 14+3
 
Tervetuloa joukkoon Onerva85, Miumiu83, Jennife ja Tupuna! =)

Oli taas tullu hyviä ultra- ja neuvolakuulumisia, onnea! :)

Mammakavereista Eipä noita ole samalla paikkakunnalla. Sisko asuu lapsensa kanssa 150km päässä ja isoveli vaimoineen ilmoittivat esikoisensa saapuvaksi elokuussa 2010. Olen ainut kaveriporukasta jolla on lapsia.

Sokerirasitustesti kutsuu lähiaikoina. Pelottaa vaan että huonosti siinä käy. Sokereita oon joutunu seuraamaan molemmissa edellisissä raskauksissa ja ei mitään häikkää ole ollu.

Raskaudesta nauttiminen Tuskin tulee mitään kun tiedossa kaikenlaiset kontrollit ym. Kunhan sais itsensä henkisesti psyykattua tulevaan rumbaan..

Liikkeistä Jotain pientä kuplintaa tuntuu välillä mutta en uskalla varmana sanoa onko se sitten niitä vaavin liikkeitä.. En tosin oo varma että pitäiskö niiden liikkeiden tuntua näin aikasten..

Kuka tietää Varmaan jo koko suku tietää :LOL: Suvun virallinen juorukello sai tietää raskaudesta niin en kyllä ihmettele sitten jos kaikki tietäis..

(.) Alaselkä jumittaa kuten aikaisemmissakin raskauksissa. Selällään ei kärsi kovin kauaa olla muuten ei pääse ylös. Väsymys ei helpota mutta onneksi öllö olo on nyt jättäny minut rauhaan. Päätä on särkenyt nyt pari päivää mutta johtunee huonosti nukutuista öistä. Tai sitten verenpaine alkaa taas kiusaamaan...

emmmaa ja asukki 13+1
 
Pino on lisääntynyt melkoisesti viime vierailulta :) Tervetuloa uudet. Mulle on varmistunut lasketuksia ajaksi 21.6. eli viikon aiempaa aikaisempi ajankohta. Neuvolassa kaikki on hyvin ja uusi äitiyskortti taskussa. Uusi terveydenhoitajani vaikuttaa ammattitaitoiselta ja oikein mukavalta. Tänään käytiin äitiyspoliklinikalla ja molemmat sikiöt voivat hyvin sekä olivat saman kokoiset.

Saagatar ja pikkuset 12+2
 
Tervetuloa kaikille uusille!

Jennife: Kivaa että tulee lisää porukkaa Oulusta!

Liikkeistä: En oo huomannut mitään liikkeitä. Tänään tuli kotidoppler postissa ja sen avulla kyllä kuului aikamoista potkimista, mutta ei tunnu vielä.

Joku kysyi mistä kotidopplerin voi tilata. Minä tilasin raskauskeiju.fi:stä, maksoi vähän päälle 50 e ja tuli postissa jo seuraavana päivänä tilauksesta. Hyvin toimii! Jostain muualta kuten huuto.net:stä tai ebay:sta olisi voinut varmaan saada halvemmallakin, kannattaa googlettaa kotidoppler, niin sieltä löytyy.

ON: Mulla alkaa perjantaina pieni työrupeama. Oon kymmenen päivää töissä ja vuoro on 12-18, jotenkin pelottaa miten sitä jaksaa, vaikka vuoro on kyllä aika helppo. Myös se, että mun pitäis mennä töihin pyörällä ja sinne on 10 km matkaa, pelottaa pikkusen.

Onko jollekin tullut jo sellasta pesänrakennusviettiä, että siivoilee ja laittaa kotia valmiiksi ihan mielissään? Mulle ei, päinvastoin. Koti on kun räjähdyksen jäljiltä, vaikka mä oon ollu kotona nyt jo jonkin aikaa toimettomana (eli siis en oo opiskellut tai käyny töissä). Jotenkin sitä ei vaan jaksa.
Huomasin eilen että rinnoissa näkyy jo pieniä raskausarpia, ja siitä säikähtäneenä aion käydä tänään Body Shopista ostamassa sellasta Kaakaovoi vartalovoidetta, joka tekee ihon vähän kimmoisammaksi.

toffo 15+0
 
Ihan vaan omaa tilitystä: Verinen vuoto alkoi tuossa 30min sitten. Nyt olisi menkkojen aika, yritän uskoa että vuoto johtuisi siitä. Toisaalta mieleen hiipii kaikki muukin mahdollinen. Miksi mulle aina käy näin, miksei kaikki olisi voinut mennä hyvin?!?!? :'(
 
Iltaa :wave:

tvvo toivottavasti vuoto olisi harmitonta :hug:

minäki tilasin nyt kotidopplerin raskauskeiju.fi:stä. Ku se tulee postissa, nii ihana päästää kuuntelen pikkusen ääniä =)
Mulla on tänään ollu ihan kauhee olo ja jouduin halamaan posliiniaki =/
nyt on tosin jo vähä helpottanu, onneksi ku pitäis jaksaa vielä tenttijakso ennen joululomaa.

Niisku- ja rakas 15+0 :heart:
 
Iltaa B)

tvvo toivotaan että ei olisi mitään vakavaa. Mulla on ollut veristä vuotoa esim kun olen vessassa pinnistänyt kovempaa. Tsemppiä sulle. :hug: Kyllä se säikäyttää.

Tuo kotidoppler olisi mukava juttu, pitäisköhän joulupukilta pyytää? Tai sitten vaan tilaan ihan itse. :) Eilen neuvolassa ei kunnolla saatu kuulumaan kun kaveri meni piiloon. Ensi kerralla sitten, kunhan vähän kasvaa. Inhottaa odotella taas viisi viikkoa ennen neuvolaa, rakenneultrakin vasta 22.1. Ei kai tässä muu nyt auta. :D

mipsu ja nöttönen 13+5
 
syyshortensia Näin tehdään! selvisikö lääkärissä jotain uutta? Itse olen unohtanut tukivyön kahtena työpäivänä kotiin ja eron tosiaan huomaa. Ei tunnu selässä kivalta :|

Huh, onneksi pian voi hieman hengähtää stressauksen suhteen..muuton järjestely on sitten aina yhtä mukavaa :headwall: Minkälaisia ohjeita olette kuulleet muuton ja nostelun suhteen? Muuttolaatikoihin en aiokaan koskea, mutta mietin saisinko autettua "vaatejätesäkkien raahauksessa..

Muistutus itselle, muista syödä jotain ennen klo yhdeksää aamulla tai oksennus lentää :LOL:

Miumiu ja pikkuinen 14+
 
Tervetuloa taas uusille mukaan! Ja onnea!
tvvo: :hug: toivottavasti vuoto on harmitonta!
Toffo: Joo ei todellakaan ole mitään pesänrakennusviettiä :kieh: Väsymys on jotain niin mahdotonta että hyvä kun jaksan ruokaa laittaa. Jopa joulun laittaminen tänä vuonna tuntuu pakkopullalta, vaikka normaalisti olen ihan jouluihminen. Koristeet on sentään paikoillaan jo mutta ajatuskin siitä että täytyy alkaa jotain joulusiivoo tekeen.. :whistle:
Työpäivien jälkeen ei jaksais tehdä yhtään mitään, pojan takia on pakko yrittää skarpata. Nyt mulla on onneks 3 vapaapäivää ja tänään vein pojan hoitoon että saan nukkua ja nukkua.. :ashamed:
Tästä pääsenkin siihen mitä joku kyseli että nauttiiko raskaudesta. Meillä tuota esikoista tehtiin 3 vuotta ja lopulta ekasta rankemmasta hoidosta sai alkunsa. Tämä toinen raskaus alkoi myös hoidoilla ja todella kiitollinen ja onnellinen olen esikoisesta ja tästä maha-asukista. Kaiken olen valmis kärsiin/kestään lasteni puolesta, mutta en voi sanoa nauttivani raskaana olosta. Eka raskaus ei ollu helppo, ensin pahoinvointia 16. viikolle asti, sitten selkävaivaa, raskausdiabetes (onneks sentään pysy kurissa ruokavaliolla), supistelut, ennenaikaisuuden uhka, pakko vuodelepo ja varsinkin se hirveä stressi ja huoli vauvasta että pysyykö mahassa tarpeeks pitkään vai syntyykö keskosena. Nyt tässä raskaudessa pahoinvointi sentään helpotti aikasemmin mutta oli paljon pahempaa kun viimeks, selkävaivat on alkaneet, ekat supistukset on koettu, ens viikolla sokerirasitus... Voisin mielelläni hypätä tän odotusajan yli suoraan synnytykseen, sitä odotan! Viimeksi se oli nopea ja helppo ja siitä jäi hyvä mieli, vaikka en ehtinyt kivunlievitystä saamaan. ja heti vauvan synnyttyä olin ihan elämäni kunnossa ja huolet hälveni :heart:
Ai niin, pitikin Anzzulle kommentoida että ihanalta kuulostaa teidän tuleva koti :p Mä niin rakastan vanhoja taloja ja yleensäkin kaikkee vanhaa!

-minttu ja pumpelo (joka juuri nyt heittää volttia masussa) :heart: rv15+2
 
Nyt ollaan sitten levossa kotona loppuviikko. Uhkaava keskenmeno on diagnoosina. Vielä mahassa ollaan hengissä, mutta kuinka kauan niin sen aika näyttää. Jos ja kun toivottavasti tästä selvitään niin sitten on taas uhkana ennenaikainen synnytys. Alun verenvuodot altistaa sille ja takana kun on jo yksi ennenaikainen synnytys. Toki mulla niitä muitakin riskejä siihen on, hoidoillam alkanut raskaus, raskausdb...
Teille kaikille muille paljon parempaa viikonloppua :heart:

Minttu Kuullostaa niin ihanalta toi voltti masussa :heart:
 
tyvo: Halauksia! Toivottavasti kaikki menee kuitenkin hyvin! :hug:

Eilen tuli yhdistelmäseulan tulokset ja kakki on normaalia. :)

Ens viikon tiistaina olis neuvolalääkäri, jos silloin kuulis sydänäänet. :heart:

Täällä myös väsymys on aivan suunnaton. En jaksais tehdä mitään työn lisäksi. Pelkkä ajatuskin, että pitäs tehdä ja suunnitella joulua, niin... Mistähän sitä sais voimia ja energiaa edes tähän arkeen, että jaksais tehdä jotain pojan kanssa?

Liikkeitä luultavasti tuntuu välillä, kuplintaa ja sellasia muljahduksia. Varmaan tyyppi heittää volttia. :D

Ollaan kerrottu molempien vanhemmille vauvasta ja osa kavereista jo tietää. No ei ole salaisuus meidän puolesta enää. Poika on myös tiennyt jo jonkin aikaa. Välillä yritetään jutella asiasta lisää. Pojan on vielä vaikea ymmärtää, että vauva on äidin masussa. No ehkä sitten, kun masu vähän kasvaa vielä.

Jaksamisia!

Papuneiti ja tyyppi 13+5
 
Tipu Topakka
Pitkästä aikaa pinoon :)
Kaksi päivää sitten pahoinvointi/ oksentelu loppui kuin seinään. Pientä pahoinvointia ollut nälän yllättäessä. Toivottavasti kaikki masussa ok..
Liikkeistä.. Pientä "kuplintaa"olen tuntenut, mutta liekö vauva vai sittenkin jotain suoliston omia murinoita :D ? Väsymys alkaa hellittää. Huomaa, että jaksaa taas valvoa illalla myöhempään. Uusia vaivoja ja yllättävän aikaseen, suonikohjut ja ärhäkkä issias :/ :kieh: Tekee pirun kipeetä yrittää nousta sängystä tai sohvalta. Yleensä noi on mulla tullut paljon myöhemmin.
Ensi viikon perjantaina taas lääkäri ja ultra :heart: Aina helpotus nähdä, että vauvalla kaikki kunnossa.
Me miehen kanssa ollaan jo valittu nimet :D Saapa nähdä pysyykö nuo nimi valinnat, vai löydetäänkö vielä kivemmat.

T.Topakka & kyytiläinen
 
tvvo Ei muutaku lepoa ja jaksamisia! :hug:

Täällä on tainnu alkaa tuntuu liikkeitä, voisin melkein vaikka vannoo et välillä kaveri morjestaa mutsia... :) Tänää tuli muuten myös aika rakenneultraan, tammikuun 20: pvä päästään sit taas tuijottaa että miltä se kaveri siellä näyttää ja jos vilkasis samalla sit sen värkkitilanteenkin... ;)

Eipä mulla muuta, nyt pikaiset unet et jaksaa raahautua kirkkoharjotuksiin aivastelemaan ja niiskuttamaan...

Maira ja mytty 14+2
 

Yhteistyössä