Hopsansaa!
Hurjasti onnea
minttu1ja rinsessa! :flower:
Tänttärälle tsempit, eihän hää nyt ehdi sitten edes yli 4-kiloiseksi, jos kerran tällä viikolla jo käynnistellään ellei jo huomenna ole siulla kääröä kainalossa :heart: Elä murehi!
Täällä on myös käyty tänään neuvolassa ja HOHHOIJJAA |O Ei ole meitin poika ainakaan pienentynyt tuolla masukissa, huh! Kiinnittyneenä oli edelleen, ei se sieltä kuulemma mitenkään olisi voinut ulos plumpsahtaa...
Painoa oli tullut 2 viikossa 2,7kg, eli nyt yhteensä 21,7kg alkupainosta
Ja mie kun olin varma, ettei kyllä kauheesti ole voinut tulla, kun ei tunnu siltä muuten kuin turvonneissa varpaissa ja sormissa. Kai sitä sitten nestettä on tullut vaan niin paljon... Kätilön mielestä "kannan raskauteni" niin kauniisti ja näytän kuulemma nyt niin vahvalta kun oon tuon uimisen aloittanut. No tätä mahaa saakin ihan urakalla
kantaa. :kieh:
Vauva menee edelleen yläkäyrän yläpuolella, eli
painoarvio olis vissiin sitten joku viitisen kiloa laskettuun aikaan
Nyt sanoi käsikopelolla, että painais 2,8kg, mutta luulen vaan sanoneen alakanttiin minuu lohdutellakseen, haha. Koko maha on siis vauvaa täynnä ja kun kerroin mahasäryistä, niin sano, että hyvin luultavasti poika on runnonut mahan ruhjeille. Tänks, siinä meni ensimmäinen viikkoraha :kieh: No ei kai..
Puhuttiin GBS:sta, sen tavallisuudesta ja siitä, että antibiootit annetaan raskauden aikana vaan, jos on virtsisoireita. Muuten vasta suoneen sitten synnytyksessä.
Puhuttiin tuosta
lapsen isokokoisuudesta taas kun minuu on nyt lähinnä alkanut huolestuttamaan se, että vauva jää jumiin (kelläs täällä oli niin käynyt? vai oliko se joku muu pino) ja sanoi, että oon niin pitkä ja hoikka ??!! (valheen kengät), että kyllä miust yks isompi poika tulee ulos. Antoi kuitenkin vinkin, että pitäis koittaa yhdellä ponnistuksella saada poika ulos.. kuulemma jos kerron kätilölle, niin niiden ponnistusten kanssa saa hieman erilaista ohjeistusta. Eli ensin päälaki ulos (joka kuulemma SATTUU), jolloin seuraavalla ponnistuksella pitäisi olla mahdollista puskea loppu vauvasta. YIKES!!!!
Mies paljasti kätilölle, että oon jo alkanut uhmaamaan laskettua aikaa miun vatsatanssiharkoilla, joista kätilö tietenkin kiinnostui kovin... Oon siis tehnyt raskaana oleville tarkoitettuja jooga/vatsatanssiharjoituksia läpi koko raskauden aina kun selkä- ym. kivut ovat antaneet myöden ja siinä on sellainen osuus, mitä ei suositella loppuvaiheessa, kun saattaa vauhdittaa käynnistystä...
Mie tietty oon nyt VASTA alkanut sit niitä harjotuksia tekeen :kieh: No miun kätilö kun sattuu olemaan edelleen hipihkö, niin ei pitänyt mitenkään huonona juttuna vaan päinvastoin. Saattaa olla, että mein poikakin on asettunut niin ajoissa (n. 6 viikkoa sitten) jo lähtöalustalle vatsatanssin ansiosta kuulemma
Oon kyllä kuullut sitä muualtakin, että lanteiden pyöritys saattaa auttaa lasta asettumaan, joten nyt te PT-vauvaiset ei muuta kuin lanteet keinumaan tänään illalla ennen nukkumaan menoa!
Mistäs muusta puhuttiin... ainiin miun huolesta siitä, että laps syntyy just kun mies on matkoilla. Kuulemma uskoo, että psyykkeellä on vaikutusta h-hetkeen, eli jos omasta mielestä synnytys ei voi käynnistyä ilman miestä, niin ei se kuulemma silloin alakaan. No joo. Sen näkee sitten.
Se on mentävä viihdyttämään anoppia. Huomenna Ikeaan ja sen jälkeen kaupasta haalimaan sata ananasta ja tungen ne pakkaseen, kuten joku täällä jo aikaa sitten neuvoi!
Koittakaa jaksaa mamit!
milkei + ööö... jos Jontulla on jättis ja Tänttärällä mega-hirmu, niin mikäs miulla on? Babyzilla? :kieh: Eniveis, 35+1 on viikkoja siis!