~Kesäkuun Kullannuput -10~ Meidän vuoro! <3 72 Kullannuppua syntynyt <3

Kiitos onnitteluista kaikille! :) :heart:

Syyshortensia: vihdoin se odotus palkittiin, ei tulleet onnittelut silloin aiemmin montaa päivää etuajassa. :D

Täällä arki kahden lapsen kanssa alkaa pikkuhiljaa pyöriä. Onko kenenkään muiden esikoisilla havaittavissa lievää mustasukkaisuutta? Meillä tyttö tuntuu yrittävän saada huomiota kiukuttelulla ja huonolla käytöksellä. Useimmiten on edelleen tosi kiltti, mutta mietityttää miten saisi karsittua nuo kiukunpuuskat pois, aiemmin kun sellaisia ei ole oikeastaan ollut. Kai se tästä pikkuhiljaa.

Nyt taidetaan lähteä Korkeasaareen, jotta esikoinen saa vähän jotain kivaa omaa ohjelmaa, eikä vaan kotona oloa. Mukavaa päivää kaikille!

Tupuna ja pikkukakkonen jo yli viikon vanha! :heart:
 
Piiiitkän piiitkän hiljaiselon jälkeen aattelin jotain merkkiä vihdoin viimein saada aikaiseksi. Lueskelen kyllä erittäin ahkerasti teidän kaikkien kuulumisia, mutta enpä vaan ole itse saanut aikaiseksi kirjoiteltua mitään...

Oikein paljon onnea teille kaikille jo nyytin saaneille! :flower: Joku kyseli jossain välissä vielä täällä kärvistelijöistä, täällä ilmoittautuu yksi :wave:

Meillä olisi täällä vielä kaksi päivää the päivään, mut saapa nähdä. Sen kummemmin ei mitään, ainakaan kipeitä supistuksia ole kuulunut. Mahan kovaksi/piukeeksi vetämistä kyllä tapahtuu, mutta en siitä osaa sanoa kauanko se kestää ja kuinka usein toistuu. Ehkä muutamana viime päivänä on tuntunut sellaista alaspäin punkemista, kuin joku koittaisi kaivautua alaspäin mutta sitten taas välistä punkemista tuntuu taas ylöskinpäin. Että ota tästä nyt sitten selvää... :attn: Kai ne oikeet supistukset sitten erottaa kun ne kohdalle tulee.

Neuvolassa kuulemma pitää alkaa kulkemaan pian kaksi kertaa viikossa, tuntuu jo se kertakin viikossa liian monelta, kun ei oo missään välissä oikein mitään uutta kerrottavaa. Yliaikakontrolli ois joskus heinäkuun alun tienoilla, mutta kuulemma jos kaikki on vauvalla ja äidillä hyvin ei vielä silloinkaan aleta mitään tekemään, eli varmaankin elokuulle pian mennään :headwall:

Kovasti tsemppiä vaan vielä lopuillekin kesäkuun odottajille ja hyvää juhannusta kaikille!

Heliel & PeppiEemeli 39+5
 
Heippa pitkästä aikaa! Ja suuren suuret onnittelut kaikille vauvautuneille :heart: :flower: :heart:
Jaksamista vielä kasassa oleville :hug:
Minun ihan ensimmäinen la olisi tänään, vaan tuollahan tuo pieni on jo tuhissut melkein kolme viikkoa.

LENNIINA: Tosiaan samaan aikaan kättärillä oltiin :) Millä osastolla olit? (en tiedä montako niitä on...) Minä olin kutosella. Hauskaa, että ollaan saatettu siellä vaikka jutustella tietämättämme :) Ja hauska sattuma myös se, että olit laittanut kuvan Hamuliinista. Minä kutsun poikaa hamuherneeksi :heart:

Meillä elo on pelkkää syömistä. Yötäpäivää 1,5-2h välein on syötettävä ja ikäväkseni oma maito ei kerrassaan riitä. Yritän sinnikkäästi, mutta joka kerta on turvauduttava korvikkeeseen :( Olisin niin halunnut imettää. Edellisiä imetin molempia n. 9kk ja maito riitti hyvin. En tiedä missä nyt vika. Poika myöskin syö niin pieniä määriä kerrallaan, että sen vuoksi kai jatkuvasti nälkä. Nukahtaa aina kesken ruokailun, vaikka yrittäisin mitä. Yöt tuntuvat aika raskailta.

Juhannukseksi lähdemme vanhempieni kanssa mökille, joten siellä on onneksi paljon apukäsiä, niin uskon, että saan päiväsaikaan nukuttua vähän univelkojani pois. Miehelläkin alkaa loma, joten sekin helpottaa. Kaikesta univelasta ja muusta huolimatta nautin vauvasta enemmän, kuoin koskaan. Liekö oma varmuus kasvanut lapsiluvun myötä, vai aiheuttaako sen tieto, että tämä oli se viimeinen. Ja niin hullulta, kuin se kuulostaakin "tapporaskauden" jälkeen, niin harmittaa jo, että näitä ei enempää tule... Taitaa päässä viirata :/ Vauvat vaan ovat niin kertakaikkisen valloittavia :heart:

Hyvää juhannusta jokaiselle ja muistakaapa juhannustaiat!!

t. unelias ja hamuherne 2vko4pv
 
Noniin, eli kävin siis synnärillä 12h jälkeen näytillä. Ei ollut lirahdellut lisää, tehtiin PROM-testi joka näytti negaa. Onko toi nyt varmasti pätevä vielä noin monen tunnin jälkeen?? Kai se sitten on. Mä olin vaan niin varma siitä vedestä. Ihan uskomatonta että se sitten oli jotain muuta, en uskalla kyllä omiin tuntemuksiin noista lirahduksista enää luottaa. Hyvä näin tietenkin että mies saa lisäaikaa parantua.
Teki myös sisätutkimuksen ja oli kuulemma ulkosuu sormelle auki ja sisäsuu kiinni (häh, viimeksi oli hieman auki) ja kanavaa pari senttiä. Ja ainiin, oon ihan onnessani ku se otti multa vielä GBS-näytteen, jesjesjes :D Sainpahan se sitten lopulta, eli ei ollut ihan turha reissu kummiskaan. Vaikka eihän noi tarkistukset kyllä koskaan turhia ole.

Huomenna neuvolaan. Siellä on joku sijainen ku oma th lomalla. Alan minäkin turhautua noihin neuvolakäynteihin.

tinysteps 39+2 (38+5)
 
Neuvolassa käyty. Painoa tullut taas ihan v***sti ja kohta 30kg alkupainosta rikki. Olo on tukala. Pojan sykkeet heitteli niin, että lähetti erityisosastolle käyrille. Siellä sitten oltiin puolisen tuntia ja näköjään miulla on 10 minuutin välein supistuksia :whistle: mie kun luulin, että ne on vaan vähän jotain mahakouristuksia... Eli Heliel, kannattaa tarkkailla niitä vatsan kovenemisia, jos alkaa ihan säännöllisesti tulla. Kuulemma jotkin ovat niin onnekkaita, ettei supparit satu niin paljoa. :eek:

MUTTA. Yksi asia jäi epäselväksi. Kätilö ei pystynyt pyöräyttämään kalvoja, kun on kuulemma kohtu niin takana. Pehmeä on ja pää tuntuu selvästi. Ei sanonut, oonko auki, ilmeisesti ei ylettänyt, mutta sanoi epäilevänsä, että kaula ei ole enää normaalipituinen. Tutkimus tehtiin siis silleesti sivulta, ei jalat harallaan naama värkkiin... Siis pitääkö sen muksun pään tuntua ihan tuossa hollilla vai voiko olla, että olen "auki" vaikka kohtu onkin vielä niin kaukana? Vai siis hä. Oon taas nukkunut jonkun anatomialuennon autuaasti :ashamed: Kuitenkin sanoi tällä kertaa, että voi mennä puoli tuntia tai päiviä synnytykseen, you never know. Tää raskausaika on vähän kun olis mukana politiikassa, aina saa ympäripyöreitä vastauksia joka suunnalta.... :kieh:

No. Mies on edelleen sitä mieltä, että huomenna syntyy ja tuossa vieressä painaa töitä hullun kiilto silmissä. Toivottavasti miehen ennustus kävis toteen!

:heart: kaikille. Ihan kaikille siis, tasapuolisesti!
 
Pikaisesti milkeille, mullahan oli koko raskausajan ongelmia lääkärikäynneil sen kanssa etteivät tunteneet kohdunsuuta kunnolla kun on niin takana, mulla oli tilanne vielä synnytyssalissakin se etteivät meinanneet päästä käsiks kanavaan, eli voi olla et oot auki, mut eivät saaneet vaan tutkittua kunnolla...Mulla alko paikat ns. liukuu vasta kun olin melkein kokonaan auki..

Tsempit kaikille lähtöä odottaville!!! :hug: =)

Nyt elokuvan pariin kun kerrankin on iltarauha täällä.. :)
 
Joko syyshortensia pääsi tositoimiin??

Jonna totta, tiedä vaikka oltaisiin samaan aikaan.Vuorotellaan sitten sen ammeen kanssa, jookos.:D

( . ) Ei mitään uutta. Ihmiset on alkaneet kyselemään, "onko vauva alkanut ilmoittelemaan"...
No eipä ole.
Tänään laitoin pihaa kuntoon ja huhkin ihan kunnolla. Mutta ihan sen takia, että sain jotain muuta ajateltavaa. Ja hyvää teki ja hyvä olokin tuli.
Harjoitussupistellut pitkin päivää, mutta edelleen vaan kivuttomia.

Johanna 39+2
 
oi miten paljon on taas vauvoja tullut! oikeen paljon onnea kaikille!! :heart:
mä olin niin innoissani helposta synnytyksestä, ja siitä etten ollu YHTÄÄN kipee ja jälkivuotoki oli niin pientä.. EILISEEN ASTI!!! istuin päivällä sohvalla ja ihan yhtäkkii tunsin et nyt tulee jotain housuun ja paljon (anteeksi aika ällöttävät kyvaukset).. juoksin vessaan ja haaroväli oli täynnä verta ja nyrkin kokonen verihyytymä. pytyllä istuskelin vartin ja vuosin solkenaan veriklömppejä. siitä heti lääkärille, joka totes et kohdusta roikkuu lapsivesikalvoa. lähetteellä jouduin heti poriin ultraan ja sitä kalvoa se lääkäri sieltä kohdusta repi. sain 2 sytotecia(?) mistä ei ollu mitään hyötyä. jouduttiin 6 tuntia odottaa et pääsin kaavintaan, ja sinä aikana vuosin varmaan enemmän ko koko elämäni aikana yhteensä. kaavinnan jälkeen vuoto loppui melkein kokonaan. jouduin jäämään osastolle yöksi ja vauvaa oli tietty järjetön ikävä!! tänään oli hb 91, ja tulehdusarvot noussu, ettei ollu oikeen varmoja päästävätkö tänäänkään kotiin, mut onneks kuitenkin pääsin.. kipulääkkeiden, rautatablettien ja antibioottien kanssa. nyt oon ko haudast noussu ja vatta on ko joku viiltelis puukon kanssa, et itku pitkästä ilosta. mut eiköhän se tästä. on vaan niin huono omatunto ko ei oo jaksanu lapsia hoidella. isällä on ollu kädet täynnä ko mää oon vaan makoillu vauvan kanssa sängyssä. on noi kohtuun liittyvät ongelmat kyl kurjia. :( toivottavasti muut säästytte tollasilta jälkijutuilta.

muuten meillä on menny hienosti! imetys vaan on ihan yhtä hankalaa ko kahden ekanki kanssa. poika on niin laiska tissillä et nukahtaa heti 3 imun jälkeen. nyt oonki tehny niin et pumppaan suosiolla pulloon ja annan maidon siitä. ois vaan niin paljon vähemmän vaivaa jos poitsu suostuis imemään suoraa tissist ettei tarvis pullojen kans pelata. mut sama kai se sit mistä se sen maidon saa. 2 tunnin välein meillä syödään 120ml, et saas nähä kuin kauan tisut tuottaa semmosen määrän maitoo. =)

jonna ja ilja 10 päivää :heart:
 
Täällä myös jatkuvasti kysellään puhelimella, joko, joko, joko :kieh: NO EI :kieh:

Viime yön nukuin taas tosi hyvin, ilman suppareita :attn: Tunnin kuluttua ois lääkäri ja toivottavasti edistystä ois tapahtunu, että pääsis suoraan tippaan ja saliin... oishan se kiva, että käynnistyis itekseen, mutta ei vaan kroppa enää kestä. Paineet koko ajan koholla ja illalla oli prot. +. Eli kai se myrkytystä kuitenkin pukkaa. No tänään näkee onko keijo vieläkään kasvanut lisää :heart:

Jonnas onneksi saivat kaavittua kohdun puhtaaksi. Noi on aina tosi ikäviä juttuja. Paranemisia :hug:

Nyt suihkuun ja aamupalalle, josko noita voimia vaik tarvis. Toivottavasti jos käynnistys tulee, niin mieskin kerkeäis töistä mukaan :heart:

tupajumi ja keijo 40+2
 
heippa!

Piti vain tulla kertomaan, et kohta on lahto aitipolille yliaikais kontrolliin. Toivottavasti saisi jaada. Tai sit tulis edes sovittua paiva sektioon. Kun ei taas mitaan oireita, et olis tulossa ulos tama vauva.

Leena ja masu asukki 41+4!
 
Täällä vielä ollaan. Eilen ei mitään mainittavaa supistustoimintaa lopulta ollut. Limaa tuli, joten epäilen limatulppaa lähtevän. Esikoisesta en moista bongannut, joten arvailuksi menee. :) Eilen tuli yliaikaiskontrolliaika torstaille äitipolille. Nopeaa toimintaa. Kunpa nyt lähtisi itse käyntiin, ettei edes tarvitsisi mennä keskustelemaan mistään käynnistämisistä.

JonnaH: Kiitos. Jaksua ja kunnon supistuksia sinullekin. :hug:

Tupuna: Meillä ei ole vielä vauvaa masusta ulos, mutta esikoinen (5,5-v.) on jo mustasukkaisuuttaan väläytellyt pidemmän aikaa. Meillä esikoinen reagoi kaikkeen aina hyvin vahvasti, joten odotettua on ollut kiukku ja kiusanteko. Onneksi osaa jo sanoittaakin tuntemuksiaan. Hänen suurin pelko on, ettei hänelle riitä vauvan synnyttyä enää äidin syliä jne. Nyt on vielä helppo taituroida esikoisen tunteiden kanssa, mutta vauvan synnyttyä se on varmasti haastavampaa. Jaksamista esikoisen mustasukkaisuuteen!

Heliel: Toivottavasti vauva syntyy pian eikä sinun tarvitsisi juosta neuvoloissa ja äitipolilla yliaikaiskontrolleissa. Tsemppiä!

Tinysteps: Hienoa, että kaikki kunnossa ja ottivat tuon GBS-näytteen. Minullakin esikoisen loppuraskaudessa holahti vessassa käydessä hirveä määrä pissaa parina aamuna. Neuvolassa kyselinkin samana päivänä, voiko olla lapsivettä. Lopulta todettiin, että oli ollut pissaa. Itsellenikin ihmetys oli suuri, kun minun pissamäärät on sairauden vuoksi tosi pieniä ja sitä pissaa tuli kunnolla. Lapsivedet meni minulla lopulta vasta sairaalassa juuri ennen ponnistamista. Tsemppiä odotteluun ja miehellesi edelleen paranemista!

Milkei: Toivottavasti miehesi ennustus pitää tänään paikkansa.

Jonnas: Voi ei! Kurjaa, että kohtuun oli jäänyt tavaraa. Onneksi saivat kaavittua kaiken pois. Kyllä tuollaisen jälkeen on vointi varmasti heikko ja huono, joten älä pode huonoa omaatuntoa, vaan lepäile, että saat itsesi kuntoon. Jaksua ja :hug: !

Tupajumille voimia kyselijöiden kanssa. Toivottavasti tänään synnytys käynnistyy. Tsemppiä! :hug:

Leena: Tsemppiä yliaikaiskontrolliin! :hug:

Nyt kunnon supistuspuhuria kaikille!

-Sh ja Milla rv 41+2
 
Sh saako kysyä miten virtsarakko on sökönä? Musta tuntuu, etten enää hallitse pissimistä ollenkaan. Parina yönä ei ole tahtonut tulla mitään ulos vaikka on ollut melkoinen pissihätä.

PikkuVarpunen joo, vuorotellaan vaan. :D
Täälläkin tulee vähän väliä puheluita, tekstareita ja meiliä, että "joko sitä on jakauduttu"...

(.) Onpas tänään pölähtänyt olo. Päätä vähän särkee ja tuntuu, ettei pysty keskittymään mihinkään.

Jonttu & jättis 41+3
 
Eivät alkaneet käynnistämään, kun kaikki arvot oli kunnossa ja vauva voi hyvin :heart: Ma kuulemma sitten käynnistetään, jos ei oo tullu sitä ennen :LOL: Keijo vaan viihtyy niin hyvin, että täällä ollaan vielä heinäkuun puolella... Sen verran ronkki tota alaosastoa, että verta alko tulla ja kipuja on ollu jonku verran. Mutta eiköhän tuo vaan kiusaa kivuilla :kieh:

leenalle tsemppiä, josko saisit jäädä :heart:
 
JonnaH: Sairastan interstitiaalista virtsarakon tulehdusta (IC), jonka vuoksi normaalistikin käyn vessassa 33 kertaa vuorokaudessa ja kärsin ajoittain todella kovista kivuista. Jos en mene vessaan, kun hätä tulee, saatan pyörtyä. Nyt raskausaikana käyn vessassa jo 60 kertaa vuorokaudessa ja virtsaputki on kuin tulessa ajoittain. Minulla pissamäärät ovat aina hyvin pieniä (normaalisti 25 ml, nyt jopa alle 10ml). Joten minulla tuo lisähaasteita oloon tuo sairaus. Minullakin on joskus öisin ongelma, että olisi hirveä pissahätä, mutta pissa ei meinaa tulla. Välillä syynä on supistus, joka estää rakon tyhjenemisen ja välillä taas vauva puskee ilmeisesti päätä virtsaputkeen ja estää tyhjentämisen. Siinä ei auta kuin odottaa ja rentoutua, vaikka tunne on ihan kamala. Tsemppiä! Jaksua kyselyihin ja toivottavasti levottomuus enteilee synnytystä. :hug:

Tupajumi: Mukavaa, että kummallakin vointi hyvä. Tosin olisi varmasti kiva saada synnytys käyntiin. Toivottavasti ennen maanantaita lähtee tulemaan itsekseen. Supistuksia ja lapsiveden menoa!

Melko kipeitä supistuksia tulee ihan mukavasti, mutta kumpa ne nyt kunnolla säännöllistyisi ja pitenisi kestoltaan. Hullua, että sitä oikein odottaa kipua. :whistle:
 
Terveiset OYS:ista, vierellä vajaan 1vrk ikäinen ihana "pieni" poika, 56cm ja 4480g, pipo 37cm. Pojalla kaikki hyvin ja on rauhallinen, innokas imijä ja maitoa tulee ihan mukavasti.

Muuten tää synnytys ei mennyt käsikirjoituksen mukaan - en jaksanut viikonlopusta edes infota, la ja su varovasti yritettiin käynnistellä, ma lääkäri passitti vielä kotiin "ei tää nyt niin iso ole" lepäämään ja eilen aamuyöstä tultiin tänne. Sain kipulääkettä ja levähtelemään, klo 10 saliin ja kalvot puhkaistiin, siitä 3.5h niin pääsin ponnistamaan, mutta ponnistuksessa meinaskin mennä usko - lopulta kuitenkin ilman apuvälineitä poika maailmassa 14.59. Istukka ei meinannut irrota, lopulta kuitenkin lähti ja saatiin syömistä ja ehdin ilmottaa kaikille et kaikki on hyvin, kun alkoi melkoinen vuoto ja havaittiin että pala istukkaa on vielä kohdussa. Jouduin myös kaavintaan ja eroon pojasta 8h ajaksi, mutta se kuitenkin sitten lopulta tasasi tilanteen ja nyt jo irti letkuista ja vähitellen totuttelen pystyssä oloon. Olosuhteet huomioiden olo hyvä, menetin 1.9 litraa verta ja hb putos 72:een.

Tarkoitus ei ole olla kauhukertomus ja peloitella vielä odottelevia, oli kuitenki vaivan arvoista eikä varsinaista hätää missään välissä. Mutta tuntee urakoineensa... Näin omanapaisesti suhteellisen lyhyenä versiona oma synnytys, tsemppiä vielä odotteleville!
 
Onneksi olkoon pulinapata! =) :flower:

Sh Mä oon jostain syystä viimeset 2 yötä kytänny puhelinta vähän väliä... :D Vissii alkaa mullakin vinksahtelee päässä kun ootan sun lähtöö.. :p Ainakin oon hengessä mukana... :LOL: Ilmoittelehan mitä ne polilla tuumii, tiedä vaikka jäisit sinne... :whistle:

Tupajumi Hyvä et kaikki on kunnossa! =) Ei oo enää pitkät piinat... ;)

Jonnas :hug: Kuulostaapa inhottavalta, pikaista paranemista..

Tänne ei mitään uutta...Jätkä syö kun hevonen, viime yö oli taas vähä rikkonaisempi kuin toissayö, mut elämä on.. :) Innolla kyl ootan viikonloppua ettei tartte yksin tän kanssa peuhata..Mä nimittäin elelen käytännössä yh:na täällä..Isäntä tuli eilenkin töistä ennen 7, kipeenä..Meni 8 aikaa nukkumaa ja oli jo puol 3 hävinny töihin, en tiiä koska tulee taas kotiin..Joten mä täällä koitan itekseni pitää koiran ja pojan tyytyväisenä, pitäis koittaa jossain välissä keretä siivoomaankin kun lastenneuvolan th tulee huomenna kotikäynnille, mut saas nähä miten käy kun poika vaatii ruokaa taas vähänväliä.. :|
Jännityksellä ootan et koska multa loppuu veto kun en nuku tai syö kunnolla, eilenkin kun muut nukku, mä valvoin, ihan sen takia et täällä oli kerrankin hiljasta.. :snotty:
Ei sillä, kiltti poika on edelleen, mutta tuo ruuan määrä mitä se vetelee on jotain järkyttävää ja huutaa siis vähintäänkin tunnin välein pulloa..Siinä vajaan tunnin aikana mä koitan raahata vaunuja ees taas et pääsen koiran kans ulos, käydä kaupalla, tehä ruokaa, pestä pyykkiä jne jne..Melkosta hommaa.. :D

Ei sais valittaa, mä pääsen sikahelpolla moneen muuhun verrattuna, anteeks. :ashamed:
Enkä mä sillai pahalla näitä asioita ota, ainakaan vielä, kunhan vaan kertoilen mitä tänne kuuluu..

Mut nyt äkkiä kahvia keittää kun nälkäkurki nukahti taas hetkeks! :)

Tsemppiä kaikille ihan kauheesti!!!!! :hug:

Maira ja emppu 2vko
 
Moi taas! Täällä kaikki hyvin, yöt on välillä mitä sattuu, välillä taas nukutaan oikein mainiosti. Onneksi kohta mökkijuhannus edessä niin mummikin pääsee auttamaan. :D Syödään ja kasvetaan ja nukutaan. :) Painoa ja pituutta tulee kauhiaa vauhtia, viime viikon maanantaina jo 4245g ja 53cm. Tuossahan on jo 2,5kg ja 10,5cm syntymästä tullut lisää. :eek: Toisaalta Premilon loppui jo että ehkä Nannilla kasvaa hieman hitaammin. (?) Mutta on kyllä ihana kun saa nuo 56cm ihanuudet jo pukea päälle. Eikä tyttökään tunnu enää niin heiveröiseltä. :D Päätäänkin kannattelee jo tosi hienosti kun masullaan makaa.

milkei, suurkiitos pöllöstä, on maailman suloisin. Nyt kun vaan löytäisin hakaneularasian jostain niin saisin sen kiinni vaunuihin. Raskaushöyryissäni olen sen talvella jonnekin siivonnut. :D Mutta on se suloinen. :heart:

Onnittelut vauvautuneille! :flower: :heart: Teitä on taas tullut niin paljon että en pysy nimien kanssa perässä. :LOL:

Ja tsempit teille perässä tuleville. Koittakaahan jaksaa vielä hetki. :)

mipsu ja Milla (la:n mukaan jo 12 päivää)
 
kaikille vauva onnittelut joita olikin viime kerrasta paljon :)

täällä ollut yhtä huisketta "elmeri" on nyt päättänyt että ei viihdy sitterissä eikä missään muuallakaan missä vaan pitää makuullaan olla eli huutaa kun heinämies =D ja sit se meneekin siihen että mä kanniskelen "elmeriä" päivät ja herra on tyytyväinen vaikka mielellänihän mä tota tuhisijaa roikoton :) mutta tietty kotiaskareet vähän kärsii.

yöt onkin olleet sitten unelmia viime yönäkin elmu nukku 8h putkeen söi ja nukku vielä 3h edellis yönä nukku 6h putkeen joka ylensä on se vakio =)

hirmu äkkiä mennyt aika elmukin on jo yli kuukauden ikäinen =)
 
Onnea pulinapata!! :heart: :flower:

jonnas paranemisia sinne!

( . ) Supistukset sai eilen illalla uutta suuntaa.Oli jo niin napakoita, että sohvalla maatessa henki salpautui aina supistuksen tullessa.Kovin kivuliaita ne ei kuitenkaan olleet. Yhtäkkiä illalla tuli kamala paha olo, ja OKSENSIN ihan yhtäkkiä.Vatsa tyhjeni sen yhden kerran, ja se oli siinä.Ihan outoa...
Nyt on pitkin päivää supistellut, mutta kovin epäsäännöllisesti ja kivuttomasti. Jotain kyllä varmaan tapahtuu...

Johanna 39+3
_________________
 
ONNEA uusille äideille!! :heart: :flower:

Neuvolassa kaikki hyvin. Pissa puhdas, verenpaine alhainen, sf-mitta 33.5cm, hb 132, paino pysynyt samana jee. Vauva RT, täysin kiinnittynyt. :)

Eilen yöllä tuli vähän niitä menkkamaisia supistuksia, ja paaaljon kivuttomia vatsan kovettumisia. En kuitenkaan usko että mitään on lähipäivinä tapahtumassa. Menee muuten yksityisen lääkärin arvailut pieleen, koska 6h päästä ollaan toisenkin la:n mukaan jo vko 39+. Arvaushan oli että vauva syntyy rv 38. Hyvä näin, tässä tilanteessa.

PikkuVarpunen onnea matkaan jos tulee pian lähtö! :)

Kiitos kaikille jotka ovat toivoneet paranemisia miehelleni! Eilen illalla oli vielä kuumetta, tänään ei olla vielä mitattu. Huh huh... time is running out :/

tinysteps 39+3 (38+6)
 
Onnea pulinapata! Itsellakin meno aamulla oys:n! Olisivat ottaneet tanaan sisaan kaynnistykseen, mutta oli kuulemma sen verran taytta et mennaan sitten aamulla.
No, mikas siina. Mies sai katsoa englannin jalkapallo pelin ja itsekkin viettaa viela vapaa illan! Eli kohta kun peli loppuu kaydaan hakemaan ruokaa ja rentoudutaan.
Huommenna koitetaan kaynnistaa ja jos ei suosiolla niin sitten sektioon. Halusin itse viela koitaa kaynnistysta kun viimeinen tilaisuus.(esikoinen syntyi sektiolla)
Mutta tsemppia kaikille ja paljon onnea jo vauvan saaneille.
 
onnea kaikille vauvautuneille!!
...ja meillekkin syntyi TYTTÖVAUVA 21.6 klo:16.14 :heart:
mittaa neitillä oli 49cm ja painoa 3428g pipoa 34cm.

Synnytyskertomusta pukkaa:
synnytys lähti kunnolla käyntiin lapsivesien lorahuksilla tuolloin 20.pvä illalla/yöllä puol 12 meni eka lorahus..jonkunverran oli päivän aikana supistellu ja lenkillä kävin iltasella muutama supistus sillon tuli. vauva liikku älyttömästi, oikein ilkeitä vihlasuja tuli nuihin lantionpohjan hermoihin, tuntu että jalat lähtee alta...varmaan vauva potkuillaan kalvoja puhko.. :D siitä lorahuksista alko kunnon säänn.supistukset, puol3 yöllä oltiin sairaalassa.olin 2cm auki, mutta saliin mentiin kun säänn.supistukset tuli.
aamu 6:een asti supisteli hyvin, sitte alko vähän hiipumaan..
laitettiin tippa 9:ltä aamulla vauhittamaan supistuksia.
siittä sitten pikkuhiljaa koveni..ilokaasulla mentiin. kun ei supistuksista huolimatta meinannu aueta.. :kieh: vauvan pää ei painattanu kunnolla kohunsuuta niin ei alkanu aukenemaan. 12 päivällä olin 4cm auki ja aikalailla tooosi kipeä.
Spinaalia olin toivonu, mutta sanovat että vielä ootetaan, että enenpi aukee.. ehdottivat epiduraalia, mutten halunnut. mulla niin hyvät kokemukset oli tuosta spinaalista ja lupasivat että 5cm laitetaan...
nooh....ei auennut millään. 2lta olin edelleen reilu 4cm auki...3lta vaihtu kätilövuoro, sillon sanoin että mitä vaan kunhan jotain saa..
:D
eipä ollu enää anestesialääkäriä paikalla, sanovat että tunnin päästä tulee...3jälkeen sain sen kohdunkaulanpuudutteen, kun edelleenkin anesteesia lääkäri hukassa..
puudute auttoi senverran että pystyin rentoutumaan ja siitä 5sentistä----->10senttiin aukenin 45minsassa ja ponnistamaan päästiin vihdoin, kesto 2minuuttia.tyttö synty sitten 15yli 4 päivällä.
aikas pitkä oli synnytys 16t45minsaa, mutta ihan hyvä mieli jäi! täällä me nyt kokoperheen voimin nuuhkitään vauvaa!<3
Tsemppiä kaikille vielä loppuodotukseen, kohta se palkinto sylissä pötköttää!!
 
Lilli, Pulinapata ja Inkkukinkku: Onnea vauvoista! :flower: :flower: :flower:

EC: Miten meni synnytys? Oliko vaikea, rivien välistä olin lukevinani.

Niiskuneiti: Meillä juhlitaankin sitten ristiäisiä samana viikonloppuna, meillä juhlat ovat 17.7. Ja täälläkin nimi jo valmiina. Sylikummi asuu kauempana, niin postitin hänelle suljetussa kuoressa vauvan tiedot, että saa antaa kuoren kultasepälle kummilusikan kaiverrusta varten ilman, että nimi kummille itselleen paljastuisi ;)

Unna: Paranemisia rintatulehduksesta! Jos sitä sitten ottaisi olusen vaikka juhannuksen kunniaksi ;)

Maira: Meillä hamuliini on hereillä vain silloin tällöin hetkisen, paitsi siis jos on nälkä. Silloin jaksaa imutella useamman tunnin, mutta nukkuu seuraavana päivänä sitten enempi eli joka toinen päivä on parempi päivä. Jäntevä hän kyllä on, myös th:n mielestä, mutta ei vielä voi päätä jättää tuetta, koska heilahduksia sattuu. Myös jaloissa ja käsissä tuntuu olevan hyvin voimaa ja neidillä tahtoa.

Syyshortensia ja muut yliaikaiset: Toivottavasti synnytyksenne käynnistyisi luomusti pian :hug:

Paranemisia Tupajumin koiruudelle :hug:

Miumiu: Onnea hyvin nukutuista öistä!

Mjm: Kiitos linkistä, täytyy tutustua paremmalla ajalla =)

Tupuna: Meillä esikoisen kiukuttelu (yrittää itkemällä saada tahtonsa läpi) on lisääntynyt nyt kotona ollessa. Osasyy voi toki olla vauvakin, vaikka hän ei vauvaan liittyvää olekaan mitään negatiivista tehnyt, mutta toinen syy voi ihan luonnostaan olla se, että hänellä käy aika pitkäksi, kun lopetti tarhan. Tämä nyt vain meillä on tätä alkuaikaa vauvan kanssa ja kotona nyhjäämistä, mieheni onneksi isyys- ja kesälomalla, joten voi viihdyttää tuota esikkoa. Syksyksi toivottavasti saadaan rutiini jo luotua ja silloin alkavat kerhot jne. että tylsyys vähenee.

Unelias: Mä olin osastolla 3. Jaksuja Hamuherneen kanssa :hug:

Jonnas ja Pulinapata: Hui kamala, mitä olitte joutuneet kokemaan! Toivon todella pikaista ja täydellistä paranemista teille :hug:
 
Onnea inkkukinkulle ja pulinapadalle nuuhkunyyteistä! :heart:

Onpas täällä koettu kovia jälkiasioita. Toivottavasti tosiaan parannutte pian! Ei kuulosta herkulta tuo Syyshortensiankaan pissivaiva, miulla oli viime kesänä paha virtsis ja voin vaan kuvitella, miltä tuntuis jos sellainen olisi päällä lähes alituiseen :hug:

Täällä ei tapahdu mitään. Ollaan käyty nyt kolmasti pitkällä kävelyllä, silloin iskee kyllä kestosupistus päälle. Luulen kyllä, että miehen ennustus meni nyt harakoille :/ Tai no, tässä on vielä 3 tuntia aikaa synnyttää, jotenkin miusta tuntuu, ettei ihan tuu tapahtumaan :)

Ruoka ei oikein meinaa maistua, vähän jotain leipää ja hedelmiä sitten popsin. Suklaata tekis tietenkin mieli :ashamed: Se miun viikon takainen raskausonnellisuus on kyllä ihan tiessään, johtuen kyllä suurimmaks osin surusta. Njoop. Sain juuri piristykseksi kuitenkin postissa kirjan, jota näin ensimmäisen 100 sivun jälkeen uskallan suositella: Eve Hietamiehen Yösyöttö. Jos joku kirjavinkkejä siis kaipaa.

Jos sitä menis meditoimaan vaikka tätä lasta ulos...

Suppareita meille kärvistelijöille, PikkuVarpuselle tsemppiä ilmeisen lähenevään synnytykseen!
 

Yhteistyössä