Onnittelut kaikille vauvan saaneille! :flower: :heart:
Tuntuu että vauvoja alkaa täällä putkahdella yhä tiheämpään tahtiin. Itse päätin aiemmin että vauva syntyy sitten 6.6., se on huomenna joten sitä odotellessa.
Itse olen niin malttamaton jo että lueskelin netistä
mahdollisia keinoja synnytyksen käynnistämisen vauhdittamiseen.
Pitäisi osata ehkä ajatella muitakin asioita, mutta ajatukset tuntuu jatkuvasti kiertyvän takaisin raskauteen, synnytykseen ja masuasukkiin.
En nyt muista onko täällä jo aiemmin listattu synnytyksen jouduttamiskonsteja, mut laitan saman tien tännekin vinkkejä kiinnostuneille.
Tiede-lehden mukaan vauva syntyy kun keuhkot on kehittyneet. Lapsiveteen erittyy jotain ainetta, joka saa synnytyksen käynnistymään. Vanhan kansan sanonnan mukaan vauva tulee ulos sillä miten se on masuun laitettukin.
S:t: siivous, sauna, seksi, syöminen (ähkyyn asti), siideri (vain yksi, eikä jatkuvasti joka ilta ettei haittaa vauvaa) ja sisätutkimus. Kuulemma siivouksessa kyykkiminen, saunomisessa lapsiveden lämpötilan pieni nousu, ja seksissä ja siiderissä rentoutus ja runsas hyvän olon tunne voi auttaa käynnistymisessä. Petipuuhissa vaikuttaa myös paikkojen ronklaus ja miehen siemenneste, joka voi kypsyttää paikkoja koska siinä on prostaglandiinia.
Muita oli pitkät kävelylenkit mäkimaastossa, portaiden kävely, pitkät ajomatkat, auton tärinä ja nännien hieronta, voi avittaa supistusten tuloa. Jotkut suositteli vadelmanlehtiteetä loppuraskaudessa 1 l päivässä ja se ainakin kuulemma nopeuttaa synnytyksen avautumisvaihetta jos ei muuta, koska vahvistaa kohtulihaksia. Puolukkahilloa runsaasti tai raparperiä oli myös jotkut käyttäneet onnistuneesti.
Yksi konsti oli juoda vain piimää yhden päivän ja syödä seuraavana päivänä normaalisti niin synnytys alkaa, mutta toiminut kuulemma vain lasketun ajan tienoilla. Risiiniöljyä jotkut on kokeilleet, mut siinä kuulemma riski et mekoniumia voi päästä vauvalta lapsiveteen mikä ei oo hyvä, ja myös että synnytys voi edetä turhankin nopeasti. Itse olen kuullut ettei missään nimessä pidä mennä nauttimaan sitä. Joku oli pelannut kauan myös pleikkaria, ehkä kiivastempoinen peli ja äidin sykkeen nousu sitten oli saanut synnytyksen alkamaan, luulisi että sama vaikutus on runsaalla saunomisella ja liikunnalla.
Kunnon pitkät yöunet oli kuulemma myös yksi keino (mut minkäs teet jos saa rampata öisin vessassa ja väliin nukkuu pätkittäisesti...) Keskeneräiset projektit tai tärkeä suunniteltu meno oli saaneet synnytyksen käyntiin joillakin. Jotkut oli kommentoineet et edelliset ei auta ellei vauva muuten valmis tulemaan, joten pitänee kokeilla noita paremmin lähempänä LA:ta, ettei tule turhaan rehkittyä, ja ei kai sitä muutenkaan pidä ryhtyä itseään rääkkäämään ettei ole ihan puhki synnytyksen alkaessa.
Tiedättekö jotain muita hyviä konsteja, joita voisi kokeilla jos viikot menee LA:n tai sen yli?
Tällaista tänään. Voi kun synnytys käynnistyisi pian ja saisin jo pikkuisen syliin! :heart:
Erittäin, ERITTÄIN malttamaton Tupuna ja pikkukakkonen 38+5 :heart: