**** kesäkuun kullanmurut toukokuussa ****

Heipat täältäkin kaikille pitkästä aikaa :D!

Suuren suuret onnittelut kaikille jo vauvan saaneille! sekä tyttö että poikavauvoista<3!

Tääl alko tänää just rv 38, et vihdoin on jo täysaikanen. Miun puolesta vois vaikka tullakin, sen verran vaikeita on jo yöt ja kipeetä tekee nivusiin ja lantioon. Neuvolassa sano, et johtuu varmaan siitä, et ku miulla on nii vähän aikaa edellisestä raskaudesta ja synnytyksestä ni paikat reagoi helpommin kipuun. Muuten on olo ihan hyvä. Sunnuntaina tuli vähän supistuksia illalla, luultavasti johtu päivän automatkan rasituksesta, ku ite ajoin pitkän matkan reissusta kotio.

Oon miettiny tota sf-mittaa, et voiko siitä päätellä minkä kokonen vauva olisi?! Miul oli eilen rv 36+6 sf-mitta 34,5cm ja pojasta mitattiin samoilla viikoilla vaan 32cm. Kuulemma neuvolatädin mielestä ois passelin kokoinen vauva tällä hetkellä :heart:. Sen verran oon ite päätelly, et ei oo vauvalla enää hirveesti tilaa, ku liikkeet tuntuu ja tekee kipeetä.

Ja tuleva synnytys on alkanu jännittään. Sen verran tuoreena on mielessä edellinen. Lähinnä se kipu mietityttää. No, jospa sen nytkin kestäs. Toivon vaan, et tulis yllättäen lähtö eikä menis kovin kauaa ite synnytyksessä.

Pyyter ja Otto 37+0
 
Neito: Noi supparit on kyllä ärsyttäviä, kun lupailevat ja lopahtavat :)

Pyyter: En osaa tuohon SF mittaan kommentoida, mut yleinsä toka laps on isompi. Jos yhtään lohduttaa niin normisti olen 159cm/50kg oleva nainen ilman mitään varsinaista lantiota ja kolmonen tuli ilman repeämän repeämää, edes tikkejä ei tarvittu ja oli kooltaan 4360g ja mä olin synnytyksen jälkeen ihan elämäni kunnossa =D

Tympii...Huuto.netissä on mun Gulliver pinnis myynnissä, mutta ilmeisesti ei oo irrotettavalla laidalla. Niin omituisia on vastaukset joita myyjältä saa. Minen ymmärrä miten on vaikeeta vastata ei tai on kysymykseen, että onko irrotettavalla laidalla ja osa tallella, joka laitetaan pinnalaidan tilalle... :confused: Ei viitsi sitten huutaa, kun ei hupiin viittis lähteä hakemaan sänkyä, joka sitten osoittautuiskin kaikeksi muuksi kuin siksi sängyksi. Laittanut uudestaan pinniksen myyntiin, kun ilmeisesti sitä ei kukaan muukaan uuskaltanut huutaa epäselvien vastausten vuoksi. Eikä jaksa lähteä vääntämään enempää rautalangasta kysymystä.

Millä sairaalaan: Kiitos mun ihanan pomoni, jonka voisin ehkä käydä laittamassa lihoiksi (sekä miehen liiton) ollaan tilanteessa, jossa meillä on rahaa vasta humenna. Mun palkat on palkkaturvan kautta haussa ja liitolla on kestänyt justiinsa 2kk maksaa koulutustuet ukolle. Kyselin neuvolasta, että saako sairaskuljetusta pyytä tässä tilanteessa, kun julkisillakaan ei pääse. Tai siis junasta heittävät ulos ja oon jossain peltojen keskellä ja bussiin ei ilman rahaa ole asiaa =D Enpä ole koskaan ollu tilanteessa, että rahaa ei ole lähteä synnyttämään :) Itseasiassa en ole ollut tälläsessä rahallisessa tilanteessa edes 17-vuotiaana, yksinhuoltajana joka ei edes alutusapua lapsen isältä saati valtiolta hakenut. En ole koskaan ollut näin köyhä =D tosin tilanne lähtee menemään ihan päälaelleen tässä kesäkuussa, ja sitten saadaankin miettiä, että mitä rahalle tehdään =D eli kesä olla kroisoksia. No täytyypi toivoa, että jäppinen ulkoutuu niin, että saadaan kaverilta autoa lainaa tai pystyvät sairaalaan heittää.

Neukkutätikin soitti ja siirti maanantain neuvola aikaa keskiviikolle, jos vaan olen yhdessä kasassa vielä. Alkoi nauramaan kun uhkasin, että olen vielä elokuussa yhdessä kasassa...

Pitänee alkaa siivoamaan, kun ukko kotiutuu kohta..ehkä? Ja opetella näitä koti-äidin taitoja. Kämppä on kuin pommin jäljiltä, kun olen täällä päivät pitkät ja mies menee pitkin seiniä, kun saa mun jälkiä sitten siivoilla, kun mulla ei koskaan ole kiire siivoamisen suhteen =D

Supistukset on jälleen mystisesti kadonneet jonnekkin. Ja voisivat pysyäkkin poissa, kunnes oikeesti aikovat puskea tuon pikkumiehen ulos mahasta :)

Joosukka ja Jerkku 39+2 (ja se siitä relaxbirth synnytyksestä, tää ois vikapv kokeilla kyseistä laitetta sairaalassa)
 
Kiitti Joosukka tsempistä :flower:! Toivottavast miullakin tää kolmonen tulis nopeest ja menis hyvin synnytys enkä repeäis eikä välilihaa leikattas, edellisissä on leikattu, ni ois toipuminen nopeaa ja muutenkin. Onnee siulle tulevaan koitokseen :D! Siulla se on jännät ajat eessä varmaan aikasemmin ku miulla :D. Täällä miun yks tuttu on jo saanu vauvan ja meillä oli aika lähekkäin lasketut ajat ja heiän poika synty viime tiistaina jo ja paino kuitenkin 3,3 kiloa, et aika iso. Joten tästäkin syystä sais vaik meiän vaukki syntyä. Mikäs olis parempi synttärilahja itelle ku vauva :heart:.
 
Onnittelut kaikille vauvan jo saaneille:flower: Täällä ei supistele mutta sukkapuikko pistoksia vauva saa aikaan liikkumalla :( Tänään neuvolassa kaikki niinkuin pitää ja varulta otettiin maksa arvot labrassa maanantaina kun mainitsin ihon kutiavan välillä, mutta ei niissä mitään ollut ja oikeastaan tiesinkin että mun iho tällä hetkellä kutisee suihkun jälkeen ilman rasvausta. Mulla kun nuo synnytykset ovat lähteneet käyntiin noin vain mitään ennakko tuntemuksia, niin toivon kyllä tosiaan että tämä pysyis ainakin lauantai aamuun vielä masussa niin lasten päättäjäiset olis ohi ja äidillä huoli vähemmän että lapset sievinä ja tyytyväisiä ;)

amma rv 39+3
 
Viimeksi muokattu:
Heissan!

Tää alkais olla melko kypsää tavaraa, kun tekee niin hiton kipeetä. Eilen pääsi jo itku, kun alamaha tuntuu sille, kuin joku repis sitä puukolla auki. Ja supistukset on KIPEITÄ! Mua ei tällä tavalla kukaan maha-asukeista oo ennen kiusannutkaan. Toki supistuksia on tullu ja olo ollu tuskainen, mut nyt mä oon oikeesti KIPEÄ! Tuun hulluksi jos tää poika ei kohta tajua tulla mahasta ulos. Aamulla jo toiveekkaana ajattelin, että jes, lapsivettä, kun valu jotain pitkin reisiä, mut tais olla kuitenki jotain yöks vuotoa, kun ei oo pöksyt kastuneet sitten aamupäivän...

Mulla oli sf-mitta 28cm eilen, kun viikkoja oli 38+0. Mut luulen jäppisen olevan liki kolmekiloinen jo, että ulos sais kyllä tulla... Mulle on meinaan käyny niin, että eka oli isoin (3280g) ja siitä pienentyneet vaan, nelonen painoi 2850g, kun syntyi =)

Onko kellään muulla huono olo tullu takaisin?? Mä taas eilen heitin laatat, kun piti ruveta paistamaan kanaa... Ja on oikeesti päiviä, että saan ehkä omenan syötyä... Viimeisen 10 viikon aikana paino on noussu tasan kilon... Nytkin etoo taas. Sain kyl ihan leipää ja jogurttia syötyä, mut en tiiä mahtaako sisällä pysyä...

amma, mä en edes ajatellut tota lauantaita... täytyykin katsoa vaatteet valmiiksi... mut ei tää vauva kyllä synny ennen lauantaita, et ehkä ihan turha miettiä, että minä olisin jossain muualla kuin kotona laittamassa lapsia kevätjuhliin...

Jaahas, nyt heräs kuopus uniltaan. Taidamme siirtyä ulos.

Töllerö ja poika 38+1
 
Amma: Noi sukkapuikot on niin tuttuja ja niin kamalia!

Töllerö: Mä jaan sun tuskasi. Iltapäivä ollu taas niin kamala, hyvä että pääsin tarhalta takaisin kotiin. Lantio on ihan tuusannuuskana ja supparit tekee kipeetä. Vaikee istuu, seistä, kävellä ja olla.

Rade iskenyt ihan totaalisesti. Meinasin unohtaa kuopuksen tarhaan..aloin vaan miettimään, että nyt on joku hassusti..:LOL:

Joosukka ja Jerkku ja supistukset, jotka sais nyt tosissaan ottaa tuulta siipiensä alle...huvikseen jaksa kärvistellä..
 
Heippahei!! Ompas ollu kiva päivä, ja ihanan aurinkoinen, vaik aamulla näytti toiselta..
Tää flunssa vaan pilaa hyvänki päivän jollainlailla. Mulla oli neuvola tänään, ja ylläriks mun pissa oli puhas, ja streptokokki negatiivinen o_O
Pitää kumminki synnytykses eriksee sanoo, et mulla oli strepto esikoisesta..
Painoo mulla kuukauden aikana oli lähteny -100g, sf mitta 33, liikkeet ++ ja mitähä muuta..
Täti sano et nyt ei muutaku synnytystä ootella :) Viikotki niin kivat jo.. Mä yritinki tossa ulkoillessa juosta välillä vaunujen kans :D Oli kai se näky.. Käytiin sittarista hiekkaleluja ostaa esikolle, ja sit itele sulkkispelin, jos sattuu tylsää pojan kans puistossa :)
Saapas taas nähä kuin illal supistaa, nyt puol tuntii kauhee paineentunne ja supistaa vähän.. saa nähä voimistuuko vai loppuuks kokonaan..

Voimia kaikille!

Suski & Joonatan 37+2
 
Aijaa.com - 27.5.2011 - 8107640.jpg

tossa se nyt on!!

tyttö syntyi 27.5.2011 kello 04.50 mittoina 3480g ja 51cm pipo 36cm

Tässä jonkin sortin tarina: elikka to-pe välisenä yönä alkoi supistelemaan siinä 23.50 kotona istuin ja kuulostelin puol 2 asti kunnes soitin sairaalaan ja sitten siskolle joka tuli sitten tänne kello 2.00 oltiin sairaalas ja kätilö katto tilanteen 7cm auki hups ei muuta kun saliin. eka yritin pelkillä lämpö pusseilla olla mut sit kokeilin ilokaasuu jonka turvin sitten sainkin synnyttää kun kello 4.30 olin täysin auki ei keretty ottaa mitään puudutusta. ponnistin 20min ja tyttö oli ulkona!!! muutaman kerran huusin perkelettä ja vittua ja olin luovuttaa mut joo ei siit sen enempää..

lauantaina päästiin kotiin kello 13.00
Nyt ollaan totuteltu vaan vauva elämään ihan kaikki äiti, isi ja isoveikka joka on todella ylpeä siskostaan vei eskariinkin kuvan.. tädit sano että esikko on yhtä hymyä kun kertoo siskostaan.. :D

Minsku82 ja tytteli 4pv

ps. tunnen itteni ihan peukalokeskelläkämmentä tuon neidin kans.. :)
 
Minusku: Aivan suloinen pieni neiti :heart:

(*) Naapureil on bileet ja mä en saa unta! Menin kympiltä koijaa ja heräsin siihen, ku Finmatkat tms. jakoi mun unessa erilaisia hymynaamoja sen mukaan, että saiko lähteä niiden matkoille mukaan :p Heräsin siis kello yksitoista valvomaan. Voi jee. Ei siinä, meitin Jerkkukin valvo tuolla masussa. Venyttelee koipiaan. Luulen että pikkuherralla on aika lailla yhtä tukalaa olla kuin mullakin. Tänään on kesäkuun eka päivä, olis hyvä päivä tehä treffit pikkumiehen kanssa ;)

Mies on kieltäny mua synnyttämästä kuin vasta huomenna kolmen jälkeen, kun ei muutoin pääse mukaan. Mä en ole edes ihan varma haluanko sitä :LOL: Totesin tänään ku hieroin herran kipiää selkää, että meillä menee muutenkin kaik vähän väärinpäin, niin mä varmaan hieron sitten sua kun synnytän :LOL: ja illalla, kun pyysi että hieron sen kipeitä jalkapohjia, niin varmistin, että kai hän ymmärtää jotta synnytys ei käynisty hänen jalkojaan hieromalla vaan mun =D

Joosukka ja Jerkku 39+3
 
Pähkämö
Minskun tyttö on kyllä suloinen, onnea vielä kerran :flower:
Nopean kuuloinen synnytys oli! Itselläkin toiveena, että olisin reilusti auki, jahka synnärille päästään. Tietysti sitten on riskinä tuo, että joutuu ilman puudutuksia synnyttämään...
 
Huomenta ja se on sitten meidän kuu :flower:

Tulihan lyhkäset yöunet...rankkaa toi miehen työssä käynti :D Sain sitten kahdelta unta. Oli kyllä ihanaa istuskella yöllä parvekkeella (kuunnella naapureiden örvellystä) ja haistella kesäistä yötä. Täksi päiväksi on sitten luvattu lämpöä ja ukkosta. Viideltä heräsin ihan järkkyyn kipuun virtsaputkessa, joka toistui sitten hetken päästä, niin että piti sohvalle siirtyä nukkumaan puoli-istuvaan asentoon. Ja kuudelta soikin sitten herätyskello, ihanaa.

Kohta pitee lähteä könymään automaatille katsomaan, josko nyt se liiton maksupäivä olis oikein. Ja tänään tosiaan rapsahtanut miehelle noi rahat...
 

Yhteistyössä