**** kesäkuun kullanmurut toukokuussa ****

Kesäkuun 2011 kullanmurut





Masua kasvattavat: Nimim. synnäri, ja monesko

29.5
mama-84................SatKS..........3.lapsi

30.5
Minsku82...................POS.......... 2.lapsi tyttölupaus

31.5
emily81...................KOS........... .2.lapsi
Sida82......................SeKS........ .1.lapsi

2.6
mettte......................OYS......... ..1.lapsi
Perdy.......................TAYS........ ..2.lapsi poikalupaus
waavi.......................KOKS........ 2.lapsi tyttölupaus
MyrskyMaija............KOS........3.laps i

3.6
Jasmi-.......................?.............2.l apsi
Editson..................EKSS........... ?

4.6.
Itkuiita85..................VKS......... ...2.ja 3.lapsi
s-anttu.....................TYKS.........3 .lapsi
ninna87....................K-SKS........2.lapsi
amma.......................JS........... ..5.lapsis tyttölupaus
Otokka......................JS.......... ....1.lapsi poikalupaus
kurkkunaamio............POS...........3. lapsi
anje............................?....... .........2.lapsi poikalupaus
Elppa......................NKL.......... ......2.lapsi
Hanseka.................?............... ......1.lapsi



5.6
Halinappi.................KYS........... .3.lapsi tyttölupaus

6.6
s@n@....................JS.............. .5.lapsi
Riksumi.....................JS.......... ...3.lapsi
RaceORama...............Seks.........5. lapsi poikalupaus
Toiveikas...................KYS......... ..2. lapsi

7.6
neljä+yksi...................HYS....... ....5.lapsi
Tessim.................SatKs............ .......1.lapsi

8.6
teetu.......................JS.......... ..2.lapsi

9.6
PohjanTuuli.............SatKS.........2. lapsi

10.6
neito84......................KOKS....... .2.lapsi
Tinsku86..................KAKS.......... . 1.lapsi
Niiz...........................KOKS..... ...2.lapsi
Miga........................?........... ......2.lapsi
sannikki....................KOKS........ ..2.lapsi tyttölupaus
Calumet....................Vas.......... ...3.lapsi


11.6
Sunburned................TYKS..........3 .lapsi poikalupaus
Nepsus......................K-HKS..........2.lapsi poikalupaus

12.6
Pöntinen..................KOKS......... ...2.lapsi tyttölupaus
Pähkämö.................TYKS......... ...2. lapsi

13.6
Harhaanjohtaja..........LS.............3 .lapsi poikalupaus
Tiiamoi...................K-sks.........1. lapsi tyttölupaus

14.6
lumihiutale85...............KYS......... ...2.lapsi poikalupaus
mistral_2001.............K-SKS........ 1. lapsi tyttölupaus
Piipero-11.................KYS..............3. lapsi tyttölupaus


15.6
Luukas07...................?............ ...2.lapsi
ansu3.........................JS..... .....2.lapsi tyttölupaus
haippa1...................TYKS.......... 2. lapsi

16.6
mmilia08...................SeKS......... .2.lapsi tyttölupaus
Tetasha....................OYS.......... ..2.lapsi

17.6
Jessi75......................KOKS....... .....3.lapsi
Rinderella.................EKKS......... .......1.lapsi poikalupaus
S A R I E .............. TYKS ..................2. lapsi
Hany.....................Kät........... ..........1. lapsi



18.6
susse83....................TYKS......... ..1.lapsi tyttölupaus
Luomumilkki...............EKKS.......... .2.lapsi
juhannusyllätys............KAKS........ ..4.lapsi

19.6
Bretagne...................PKKS......... 2.lapsi
Cik.............................NKL..... ........2.lapsi poikalupaus
suski90.................OYS............. ........2. lapsi poikalupaus

21.6
Pirde...........................?....... ........2.lapsi
Pyyter-2......................EKKS............3 .lapsi poikalupaus
Mary Jane....................POS............. 1 .lapsi poikalupaus
CanWen....................K-PKS............2.lapsi
Mirandelli..................EKKS........ ....tyttölupaus
iinu78.......................KOKS....... .....4.lapsi

22.6
mimmimami...............SAS............. ....4.lapsi poikalupaus

23.6
Hiipu1................NKL............... . 1.lapsi
Kajo...........................LKS...... .......2.lapsi

24.6
Nigella.........................?....... ..........2.lapsi
Hensku00..................K-SKS............2.lapsi
Lily-Jane.....ULKOMAILLA............. ...1.lapsi

25.6
tirpula.........................?....... ...........2.lapsi
MeMaMi.....................K-PKS..............2.lapsi
Rixutin...............?................3 .lapsi
Rosalinda..........OYS.............2.lap si
Frozenia...........L-PKS............1. lapsi

26.6
t:nmuru......................?.......... ......2.lapsi
sispi...........................LKS..... .........2.lapsi
Hiq...........................TYKS...... .......2.lapsi tyttölupaus
Koruharakka.............TAYS............ ..1. lapsi
tintsu86..............NLK/Jorvi..........2.lapsi poikalupaus


28.6.
Raksupoksu...............SeKS........... ..6.lapsi
nanouk.....................K-HKS..............4.lapsi

29.6
Omppunen.......tays..........3.lapsi
Pupeltaja.........KHK-S.........3lapsi
Jotain...............?.................2 .lapsi
Clov...............JS.............1.laps i

30.6
a1.................Tyks............1.lap si
Griffski73.......K-SKS...........3.lapsi

Muistoissa mukana:


19.02.2011
äityliptpt, enkelityttö, rv 23+5


Syntyneet:


30.3.2011
Harhaanjohtaja, poika, rv 29+2, 1420g, 41cm, pipo: 28,5cm
17.5.2011
sunburned, poika, rv 36+3 , 2430g , 46cm, pipo: 33,5cm
19.5.2011
kurkkunaamio, poika , 37+5, 3600g, 50cm, pipo: 35,5cm
27.5.2011
Perdy, poika, 39+1, 3995g, 52,5cm pipo: ?
29.5
Emily, tyttö, 39+4 , 3314g , 48 cm pipo: ?
 
Viimeksi muokattu:
Ei oo enää kuin kuukausi meidän omaan kuukauteen :)

Nyt sitten aletaan jännäillä kuka tekee Harhiksen Eemeli pojalle jatkoa ja kiirehtää seuraavaksi maailmaan! :)

Kuinka valmiina mammoilla on vauvan tulo? onko jo paikat niin tiptop että vauva vain puuttuu!
Täällä ei; maha on ainut joka kertoo vauvasta ja sen tulosta.
Mutta ehkä nyt lähiviikkoina sais alkaa pesee pinnistä ja hoitopöytää ja kokoamaan niitä tänne vuokra kämppään.. kun selvis ettei muuttoa tule ennen h-hetkeä!

Ajattelin reipastua ja alkaa kirjottelemaan ahkerammin tännekkin puolelle, vielä kun yhdessä koossa ollaan =)

mmilia ja karo 33+4
 
Viimeksi muokattu:
Pitäisiköhän taas aktivoitua kirjoittelemaan. Koko raskausaika mennyt niin normaalisti etten ole kokenut tähän palstailuun oikein mitään vetoa, mutta josko tällä saisi vaikka ajan kulumaan sitten kun 9 (yhdeksän) työaamun jälkeen koittaa se kauan odotettu äitiysvapaa.:)

Vauvan tulovalmistelut: Eilen pesin ekan pyykkikoneellisen vauvanvaatteita, oli ne niin liikuttavan pieniä että voi elämä. :heart: Hankinnat on tehty sukkia ja ammetta lukuunottamatta, mutta muuten en ole vielä laittanut mitään valmiiksi: lastenhuoneen remontti on putkirikkorempan takia jäissä... Onneksi poitsun ei tarvitse sinne vielä muutamaan kuukauteen mahtuakaan, se nukkuu isosisänsä tekemässä kehdossa mun viekussa meidän huoneessa kuitenkin.

Yritän olla stressaamatta tästä, sitähän oikeasti pärjää niin vähällä (kuulemma). :D

Mä voisin vuorostani kysellä että joko jännittää synnytys tai imetys? Synnytystä en itse osaa jännittää kun olen ekaa kertaa menossa. Jotenkin olen vaan ajatellut että tällä kivulla on sentään joku tarkoitus, ja naiivisti oletan että saahan siihen sitten lääkettä jos on kovasti kipeä. Olen nuohonnut kaikki tämänkin palstan synnytyskertomukset läpi ja sydänääniä on tullut katsottua. Ainoa mitä pelkään on sektioon joutuminen.: /

Imetyksen toivoisin kovasti onnistuvan, mutta aika lailla jännään että miten käy. Huhtikuisten pinossa oli surullista luettavaa kun yhdellä mammalla ei onnannut millään ja oli niin maansa myynyt. Tämä ei nyt siis ole mikään kannanotto, kunhan sen vauvan saa kasvamaan niin aivan samahan se on miten, mutta itseäni ei tuttipullorumba kauheasti himottaisi.

ON: Tunteet on tosi pinnassa koko ajan, olen hirmu herkkä loukkaantumaan ja itkemään. Työmotivaatio nollassa ja jaksamisenkin kanssa alkaa olla vähän niin ja näin. Onneksi olen kevyissä toimistotöissä niin kaipa tämä vika kaksiviikkoinenkin vielä menee.

MJ & Väinö 32+6
 
Jännittääkö synnytys tai imetys: Synnytys ei jännitä muuten, ku että onko laps terve.. Imetys jännittää, haluaisin imettää ihan täysimetyksellä sinne puoleen vuoteen asti =)
Niiden pullojen kans on niin inha värkätä! Ja yöllä sata x helpompi pistää toisen suuhun vaa tissi!
En kumminkaan stressaa asian kanssa.. Voiko maidontuloon synnytyksen jälkeen vaikuttaa mitenkään se, että mulla tihkuu (on tihkunu jo kauan) maitoo rinnoista?
 
En tiedä vaikuttaako maidontuloon synnytyksen jälkeen se, että maitoa tihkuu jo raskaana ollessa, mutta vois kuvitella sen olevan hyvä merkki :). Itse imetin esikoista kaksivuotiaaksi, vaikka ei silloin vielä raskaana ollessa tihkunutkaan mitään. Imetys ei siksi pelota, kun on yksi hyvä, pitkä kokemus taustalla. Synnytys pelottaa sitäkin enemmän: toivoisin niin, että sais tällä kertaa kokea sen luonnollisesti käynnistetyn synnytyksen.

Mutta täällä ois vielä kuusi työpäivää jäljellä. Ehkä sen jaksaa :)
 
Synnytys: Haluaisin luonnollisesti lähtevän synnytyksen, en käynnistystä: mutta en pelkää kumpaakaan. Esikoinen käynnistettiin, ainut mikä meni pieleen oli että kun olin 9cm auki niin supistukset loppu seinään: ja meni monen monta tuntia saada homma uudestaan käyntiin.
Nyt vaikka selkä katkeaisi niin sinnittelen vaikka 43+0 viikolle jos se lähtis ittestään.
Esikoinen käynnistettiin 40+0, koska mun selän ei pelätty enää kestävän mahan painoa.

Imetys: Haluaisin imettää, todellakin: kokea sen tunteen että saa ja onnistuu imettämään. Esikoista osittain imetin KUUKAUDEN. Maito nousi huonosti kun mulla oli kamala ressi koko ajan, en pystyny keskittymään ja ne osastolta alkaen tuputti pulloa.. Sitten kun tyttö oli 2vkoa ja maitoa alkoi tulla paremmin, pullo jäi vähemmälle mutta oli mukana.. KUNNES: rintatulehdus, kohtutulehdus, rintatulehdus kierre alkoi ja imetys loppui kokonaan esikoisen ollessa 1kk.

Menin sitten huolimattomasti laittamaan lihat pannulle, joten sain ihanan kuuman öljykylvyn ja käteni on täynnä pieniä vesirakkoja/palohaavoja. AUAUAUAU: olen oikea tunari. :'(
 
pitäisköhän tännekin pistää välillä jotain :D ihan on jääny tonne kerhon puolelle mun kirjoitukset....

Harhaanjohtajalle kovasti onnea että poitsu noin hienosti pärjää:D ihanaa :heart:

Keskiviikkona olis neuvola, meinaan kyllä pyytää sen strepton, kun on supistellu kipeästi ja jos sen polikliinisen synnytyksen saa niin en haluu pelätä mitään tulehduksia turhaan... Eipä maksa vaivaa tarkistaa kuitenkaan...

synnytyksessä jännittää vaan se päästäänkö kotiin suoraan, en sinne sairaalaan halua jäädä...

imetys ei jännitä muuten kuin, että esikoisesta oli niin vereslihalla ja rikki nännit ettei tuskalla ollu rajaa, rintakumia tyttö vierasti... sit tuli se hormoniturvotus tytön tissiin joten imetys jäi tauolle ja uuden kokeilun jälkeen ei enää maito riittän ja ehtyi lopulta...

minullahan on kuukauden ikäissenä leikattu ns "piruntissi" eli äidinmaidossa erittyvät hormoonit saa vauvan rintarauhaset toimimaan, mul oli tullu oikein maitoa ja sitten niin paha tulehdus että piti leikata märkäpesäkkeitä, kun ei äitini tajunnu lopettaa imetystä. Tälläinen hormonien aiheuttama lievä turvotus on hyvinkin yleistä (aika poikkeus että menee todella pahaksi). Onneks mie tajusin omasta tytöstä sanoa heti lääkärille joka sitten suosittelikin tauon pitämistä. uudelleen aloitettu imetys turvotti rintoja vauvalla uudestaan, joten sen ja maidon vähyyden vuoksi päätettiin lopettaa suosiolla:)

Mul on takalisto niiiiiiin kipeä, tuntuu kuin vaavi kaivais tuolla alhaalla, vihloo ja repii.... kävelen kuin kakka housussa kun on painetta ja kipua :D
 
Pähkämö
mmilialle kiitos uudesta pinosta! Ja kyselyyn, että onko kaikki valmiina: melkein :)
Pinnis on pystyssä vielä esikoisen jäljiltä, täytyisi vaan siirtää meidän makkariin, nostaa pohja ylemmäs ja laittaa puhtaat lakanat. 50-62 cm vaatteet odottaa lipastossa pestyinä käyttäjäänsä. Lähinnä puuttuu vaaville vaipat ja korvike varuiksi ja itselleni liivinsuojat, lansinoh ja siteet. Ja särkylääkettä ja rautaa täytyisi hakea apteekista valmiiksi, ettei tarvitse sitten sairaalasta kotiin tullessa poiketa :)

Mary Jane kyseli synnytyksestä ja imetyksestä. Synnytys jännittää ja toivon hartaasti, että tämä käynnistyisi itsestään niinkuin aika moni muukin aiemmin jo kirjoitteli. Käynnistettyä synnytystä (ainakaan täysin epäkypsästä lähtötilanteesta) en tosiaankaan toivo! Tai siis synnytyksessä jännittää se avautumisvaihe, ei niinkään ponnistusvaihe. Ja sitten jännittää se vieriosastolla vietettävä aika - tahtoo äkkiä kotiin!
Imetys ei jännitä vaikka alkuun kivuliasta viimeksi olikin. Hyvin se meillä onneksi sujui sitten kunhan vauhtiin päästiin =)
 
Nii joo, kaik on tosiaa valmiina, pinnis pystyssä, sitteri pesty, hoitopöytä pystyssä, vaatteet pesty ja viikattu, vaipat ostettu ja pinottu sievään kasaan, rasvat, tutit, tuttipullot, maidot ostettu, sairaalakassi pakattu, tuplarattaat ostettu, turvakaukalo on, matkarattaat ostettu....ööö.. =)
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Aattelin kirjottaa pitkästä aikaa ja korkata uuden kuun :D. Jotenkin on kiinnostus ollu vähissä ni en oo jaksanu kirjotella tänne ja tonne kerhonkaan puolelle en oo kirjotellu. Tuntuu, et jää välistä nii paljon, jos ei joka päivä kirjota tai käy lukemassa juttuja ja sit ku käy ni niit on sit nii hirveesti, et ei jaksa lukea.

Täällä POKSUU huomenna jo rv 34 :heart:. Ja täälläkin kun on menny raskausaika nii hyvin ni ei oo ollu toisaalta tarvetta kirjotellakaan. Tänää oli neuvola ja kaikki hyvin :heart:. Sf-mitta on 31 ja vauveli on raivotarjonnassa edelleen. Synnytys jännittää vähäsen, mut eiköhän tuosta taas selviä. Tää toukokuu on nii kiireistä aikaa meiän perheelle, et ei huomaakaan ku on jo meidän kuu, on kerhojen lopettajaiset, syntymäpäiviä ym. Ni ei täs oikeen kerkee ees miettiä koko synnytystä. Eilen pakkasin jo sairaalakassia ja vauvalle kassin valmiiks :D.

Kaikki on muuten valmiina paitsi pinnis pitää nostaa ylös ja vaihtaa vauvalle lakanat. Harhis hienoa, et siun pikkusella on kaikki hyvin :heart:.

Ja aatelkaa naiset: ei ois enää pitkä aika :D!

Pyyter ja Otto 32+6
 
Otokka
Nyt äitiysloman alettua valmistelut on aloitettu vauhdilla. Vauvan huone alkaa muodostua, mm. hoitopöytä löytyy, ja ensimmäinen koneellinen pientä pyykkiä on pesty. Huoneesta puuttuu verhot ja tauluja seiniltä, pinnasänky ja mobile puuttuu, amme puuttuu ja ainakin itkuhälyttimet, sitteri, varatuttipullo ja varmuudeksi äidinmaidonkorvike on hankkimatta. Periaatteessa vauva saisi jo tulla! Laskettuun aikaan on kuitenkin vielä kuukausi :heart:.

Tänään käytiin muuten testaamassa ensimmäinen vaunulenkkikin koiran kanssa, sujui ihan mukavasti!

Osaako kukaan sanoa kannattaako makuupussit, ulkohaalari tai vauvan peitto pestä ennen käyttöönottoa? Tai mikä kaikki ylipäätään täytyy käyttöönottopestä vaatteiden ja petivaatteiden lisäksi?

Synnytys: Ei ole vielä paljon mietityttänyt. Toivottavasti ei mahdottoman pitkä ja toivottavasti ei tule komplikaatioita tai esim. suuria repeämiä. Imukuppisynnytystä en haluaisi enkä käynnistettyä. Mahdollinen katetrointi myös jännittää edelleen jostain syystä.

Imetys: Toivon kaikesta sydämestäni, että imetys onnistuu, koska se hulabaloo pullojen ja vastikkeiden kanssa on aivan mahdoton. Jos ei onnistu, niin sitten ei onnistu :/.

Otokka ja Pikkarainen 35+2
 
Otokka:
Mulla itsellä on ollut tapana keittää tutit ja pullot ennen käyttöönottoa.
Ja pestä kaikki vaatteet jotka on paljaanihon kanssa kosketuksessa.
Eli ulkovaatteita,makuupusseja yms en pese ihan senkään takia turhaan ettei ne "toppaukset" katoa, esim. toppavaatteissa. :)
 
Moikkelikoikkeli kaikille.. tää on nyt niin noloa kun en jaksa kirjotella päivittäin vaikka käynkin lukemassa. :( en ees tiiä mitä vastaan mihinkin. joten tuijotan vaan omaa napaani. anteeks!!! elikkäs tänään on tarkastus käynti Ä-polilla kun kävin kaks viikkoa sit siel kun epäilin että tulee lapsvettä mut ei ollu ja sit kaiken kukkuraks supisteleee ja edelleenkin. parhaillaankin tulee supistuksia!!! lekuri sano silloin että nyt rauhallisesti 2viikkoa ja sit katellaan uudestaan. eli oliskos sit että menenkin sinne synnyttää : / nooh saa nähdä...
Minsku82 ja tärppi 36+1
 
Minsku mulla kans supistelee jo aika paljon, nyt 35+6. Eilen oli ylimääräinen ultra kättärillä, painoarvio oli 2566g joten ei tosiaankaan ole isoa vauvaa tulossa! Esikoinen syntyi 38+3 ja painoi 3135g. Samalla tehtiin sisätutkimus, kohdunsuu oli jo pehmennyt ja kaulaa 2,5cm jäljellä. Pää on kuulemma jo tosi alhaalla muttei kiinnittynyt vielä kuitenkaan. Oon kyllä hyvin varma että toukokuun puolella tää syntyy, tiedä jos vaikka viikon parin päästä!

Sit mulla oli vielä neuvolalääkäri tänään, ei tosin tehty sisätutkimusta kun se kerta jo eilen tehtiin. Tää lääkäri sanoi että toi ultrankaan painoarvio ei ole mikään ihan tarkka, kuulemma uudelleensynnyttäjät yleensä ite arvioi vauvan painon parhaiten =) Viimeks vielä synnärillä arvioitiin mahan päältä 600g alakanttiin, mulla on ilmeisesti sen mallinen toi lantio et vauva pääsee sinne jotenkin "piiloon".

Synnytys ei oikeastaan pelota, toivon vaan että ei kestä yhtä kauan kuin ensimmäinen kerta.

Imetys mietityttää siinä mielessä, että mitenköhän se onnistuu kun taapero häslää ympärillä jatkuvasti... Pitäisi varmaan kerrata tuon kantoliinan käyttökin pian ettei tarvi sitten vauvan kanssa ihmetellä miten se puettiin.

Eilen ostettiin sitten tuplarattaatkin, z-linen jule twineihin päädyttiin lopulta vaikka ekaks oltiin mietitty peräkkäin istuttavia. Noi ei loppupeleissä kuitenkaan olleet juuri leveämmät kuin esim. britaxin b-dualit. Ostin myös vauvalle lindexiltä sellaisen fleecepintaisen haalarin, jossa oli tuulenpitävä vuori, kotiintuloa varten ja vaunuissa pidettäväksi kylmemmillä säillä.

Ulkovaatteita en ole pessyt ennen ekaa käyttöä mutta muut vaatteet kyllä. Vaatealalla työskentelevä kaverini sanoi, että kannattaisi pestä aikuistenkin vaatteet ennen käyttöä kun ilmeisesti niissä voi olla jotain suoja-kemikaaleja.

Emily ja Sissi 35+6
 
kai se välil pitää tänneki kirjotella :D - kiitokset uudesta pinosta mmilialle!

vauvalle alkaa olla valmiina jo jotaki, vielä puuttuu silti noita pikkutavaroita.
Tänään oonki tilaillu sitte sellasia puuttuvia vaatteita ja tuttipulloja yms.

Närästää saakelisti, siis just nyt. ihan joutuu puuskuttaa ulospäi sitä ilmaa ku tuntuu et tulta sylkis. :<
jaksais vielä nousta ottaa vähä renniee ni hyvä ois :>

vielä tartee ainaki amme ja jotai lakanoita ja peittoo yms, hakee ikeasta :D

synnytystä en oo ehtiny miettiä ollenkaan. Mullahan tää kai käynnistetään, en tiedä haluanko sittenkään. Riippuu vauvan koosta jne. Mut jos käynnistetää ni 7viikon päästä ois se. tai aion kyl pyytää et kuuden, koska en halua juhannuksena synnyttää.

Muttamutta, katsotaan miten tässä nyt edetään. Nyt ainaki tuntuu et 7 viikkoa on liian lyhyt aika, et menis vaikka mielummi yliajalle :D mut voihan olla et lopussa on sit erilaiset mielipiteet tänki asian suhteen.

Sain tänää tilata myös miehen tiliin H&Mlt vauvalle loput vaatteet, joten sen suhteen on nyt hyvä fiilis, kun ei enää paljoa sit puutu :)

imetys mulla ei oo noiden kahden aiemman kanssa sujunu, 7viikkoa osittaisimetystä kummallakin, kun mulla ei ole maito noussut koskaan. Joten en odota ihmeitä vaan oon varannu tuttipulloja 5kpl ja aion varata korvikettakin, et on sit jotai mitä antaa vauvalle jos ei tälläkä kertaa maito nouse. Haluaisin imettää täysimetyksellä muutaman kuukauden ainakin.

Enskuussahan noi vauvat syntyy. ei sitä oikein tajua. Tai mä en tajua. enkä todellaka ole valmis vielä. Fyysisesti ehkä, mut henkisesti en tosiaan :D Oon koittanu nyt tenä mielikuvaharjotuksia, ajatella siis tulevaisuutta missä on vauva mahan ulkopuolella, mut jotenki se on vaikeeta. en osaa. Ja siten en myöskä osaa valmistautua tähän ollenkaan. Välil ku vauva potkiskelee kauheesti, niin sit saattaa tulla sellane kauhee kaipausolo, sellane et tekis mieli ottaa se sylii ja rutistaa &#9829; mut äkkiä sit vaa koitan ajatella jotai muuta, koska muuten iskee niin hirvee ikävä vauvaa, etten jaksa odottaa enää noit loppuviikkoja. nyt ku asiaa ei mieti ni aika menee ku siivillä eikä ees kokoajan tiedosta olevansa raskaana. Mut toisaalta sit tää raskaus menee ns. ohi. En tiiä. En tiiä mite tässä pitäs olla ja suhtautua ja miettiä ja kaikkee. kai ne asiat sitte vaa lutviutuu. sekavia mietteitä täälä siispä.

Kunhan saan vauvalle sängyn valmiiks jne, niin sit varmaa alkaa olee jo sellane olo et on sielt joku tulossa koht täyttää sen sängyn :D tai ainaki kymmenesosan siitä :)

nyt perheen pariin ku tytöt kävi kylvys miehen kaa ja pitää laittaa ne nukkuu..

31+6, huomena poksuu 32+0!!!!
 
pupeltaja: tääl kans närästää, mut ei läheskää nii paljo ku enne.. nyt vaan jotain kerra viikos. Muuten, kus yöt tota rennietä, niinku määki, niin mitä makua sä saatat/et saata syä?
Mulle ei mee sit mitenkää alas ne lakritsirenniet, niin yök! Ostin sitä spearmint -makua ni johan oli erihyvää =)
 
Pähkämö
Täälläkin on jotenkin ihan epäuskoinen olo, että kohta olisi perheessä yksi jäsen lisää. Tuntuu, että tämä raskausolo olisi se normaalitila, mikä ei muutu miksikään. Ja itse olen myös asennoitunut, että tämä menee sen kaksi viikkoa yli lasketun ajan kuten esikoinen. Niin entäpäs, jos tämä syntyykin jo viikolla 38? Siihen ei ole kuin reilut kolme viikkoa :O Jaiks!!! Paniikkihan tässä iskee!!!

Lähinnä huolestuttaa jaksaminen tuon esikoisen (1v 3kk) ja vauvan kanssa. Tai ei niinkään se jaksaminen huolestuta vaan se, että miten riittää aikaa ja voimia huomioida riittävästi myös tuota taaperoa, ettei toinen jää ihan paitsiolle. Ja okei, kyllä se jaksaminenkin huolestuttaa; olen nimittäin vähien yöunien jäljiltä tosi kiukkuinen ja lyhytpinnainen niin miten jaksan pysyä kärsivällisenä mahdollisesti mustiksen kiukuttelijan kanssa?

Useamman lapsen vanhemmilta ottaisin kiitollisena vastaan vinkkejä (ja kannustusta) arjen pyörittämisen suhteen :)

Pähkämö 34+3
 
Huomenta! Täällä sama kuin Mary jane kirjoitti, ei kummempaa tässä raskaudessa ole ollut niin jätin palstailun kokonaan. Jospa nyt lopulla jotain vois käydä raapustamassa välillä. Vauvan kamppeet on valmiina mutta tuntuu ettei ole oikein laittamista kun kaikki menee "luonnollisesti" vanhaan tapaan :) Huomenna olisi viimeinen lääkäri. Kerhoon en ole liittynyt mukaan kun ajattelin tämäkin palstailu jäi niin en sielläkään olisi. Synnytys käy välillä mielessä ja jännittääkin, mutta eiköhän se mene luonnolliseen tapaan kun tietää jo mitä on edessä.

amma rv 35+4
 
suski spearminttiä mäki syön :D ja se onki eka maku jonka pystyy syyä irvistelemättä :D

pähkämö meille tulee nyt kolmas vauva ja Esikoinen täytti siis vappuna 3vuotta, kakkonen on nyt 1v3kk suunnilleen. Ja niiden kanssa on menny kyl tosi hyvin. IHan samanlailla se arki pyörii oli siinä yks, kaks tai kolme lasta :D tietysti jos johonki lähtee kotoa ni aikaa menee tuplasti, mut ei se muuten mun mielestä kauheesti eroa. Sen oon huomannu et monet mun kaverit, joilla on yks laps ni joutuu tekee paljon enemmän ku mä, kun mun lapset leikkii yhdessä paljon, huomaa heti jos toinen on jossain muualla, niin sit se kotona oleva roikkuu lahkeissa ja vaatii mun huomiota jatkuvasti :D Mut kun ovat yhdessä kotona niin yhdessä tekevät asioita ja leikkivät ja pitävät toisilleen seuraa. Mun mielestä siis vaan hyvä juttu. Ja sulla ne tulee kans niin pienellä ikäerolla, et tuskin tulee mustasukkaisuutta. Noin pieni lapsi hyväksyy uudet asiat usein tosi nopeasti, eikä musitikaan ole mikään parhain vielä. Meil oli esikoinen 1v8kk ku kakkone synty, eikä kertaakaan ole ollut mustis. Tietysti otettiin alusta asti mukaan hoitamaan vauvaa, sai laittaa tutin vauvan suuhun ja pitää mun kanssa tuttipullosta kii ku vauva söi jne. Kun alusta asti ottaa sen linjan et vauva on koko perheen yhteinen rakkauspakkaus, niin lapsikin tykästyy siihen varmasti paremmin ja nopeemmin. Hyvin se menee!! :)

Koht pitäs kauppaan lähtee, ei vaan yhtään huvita. kylmännäköstä ulkona.
niinja tänää 32+0!!!!! &#9829;
 

Yhteistyössä