Kesäkuun kullanmurut marraskuussa :)

Huomenta!
Hmm.... eka aamu,ku aamupalan jälkeen olo ei oo ihan hyvä. Ei okseta, mut hiukan etova, oisko tää nyt sit vihdoin oire!!! Tai sit vaan kuviteltu sellainen...mä niin toivon,että tää pieni pysyi matkassa, niin en epäile yhtään sitäkään et oireet tulee vaan mun päästä...
Tervetuloa muuten uusille! Kiva, kun joukko kasvaa :)
 
Kiitos Ensisynnyttäjä_ - nyt olet listoilla :) Ja peukkuja huomiseen ultraan!

Täällä aamu alkoi kuten yleensä viime päivinä. Eli ei tee mieli syödä mitään, mutta kun ei syö, alkaa heikotuttaa. Ensin yritin selvitä pelkällä hunajateellä kera runsaan maidon, ja se pitkin olon hyvänä hetken aikaa ja maistui oikein hyvin. Mutta aika pian heikotus palasi ja oli vaan pakko syödä pari ruisleipää, vaikkei ollenkaan tehnyt mieli. Pahoinvoinniksi en tätä kuitenkaan kutsuisi, on vaan jano ja nälkä ja heikko ja epämukava olo :D Onneksi yleensä vain hetkellisesti.

Viime viikot olen pitänyt smootieita ym raikkaita vähän ruokaisampia juomia jääkaapissa, joita olen sitten hörppinyt aamusta matkalla töihin ja töissäkin. Mutta eilen en jaksanut käydä kaupassa, joten näitäkään ei ollut pelastukseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Täällä myös tänään on ollut havaittavissa pientä kuvotusta.. Tai oikeastaan pakko syödä lähes parin tunnin välein - muuten tulee sellainen huonohko ja heikko olo. Täytyy toivoa ettei mee pahemmaksi.. Meillä töissä ei oikein pysty kyllä huonon olon kanssa työskentelemään, koska työtahti on sen verran kova :/
 
Täällä pahoinvointi senku jatkuu, aamupalan oon syöny aamuisin, vaikkakin sen jälkeen onki oksu lentäny.:sick: Parin tunnin välein on syötävä edes jotain, muuten huonoa oloa ja hirveetä heikotusta. Jano ja varsinkin väsy kulkee mukana kans aamusta iltaan... Töissä on raskasta ja teen muutenki pitkää päivää niin meinaa vähän jaksamiset olla vähissä... Mut iltasalijumppailun oon suosiolla vaihtanu kunnon uniin ja lepäämiseen, kerta sitä kroppa nyt selvästi tarvii.. Tsempit kaikille tähän viikkoon! (y)

Falisa 8+1
 
Jösses mikä päivä. Eilen taas uni yllätti kesken ohjelman, kömmin jo ysin jälkeen sänkyyn. No kuinkas kävikään, eipä se uni tullutkaan, puolille öin valvoin. Tänään karmea päivä, ihan kuin kipeenä. Heikottanut, päätä ja joka paikkaa särki, varsinkin alaselkää. Torkuin pikkukakkosen ajan kun töistä olin tullut ja olo parani. Mutta, mua oksettaa!!!!! Jipii! :p Tulin suihkusta ja oli pakko kurkistella pönttöön, ei tullut mitään ulos mutta aivan karmee olo nyt, tuntuu ettei kaukana ole oksu.

Mun oli pakko tehdä tänään vielä se clearbluen viikkonäytöllinen testi, ajattelin että saan siitä ainakin sen varmuuden, että jos lukee "raskaana 1-2" voin viskata kirveen kaivoon lopullisesti. Mutta siihenpä tulikin "raskaana 3+" niin kuin pitäisikin nyt. Aika loistava fiilis tuli, ehkäpä kaikki onkin hyvin mun pessimistisestä asenteesta huolimatta? Voi kun ois jo ultra.. :rolleyes:

-Inkalilja 5+6
 
Hienoa Inkailija, et digi näytti 3+! Aamun lievä outo olo jäi siihen :( Ei muuta kuin väsymys ja jatkuva vessahätä... Pyysin miestä tuomaan testin (toivoen sen olevan digi), mut se toikin tavallisen, joten en nää oisko mulla viikot jo 3+. Jotenki tuntuu et kaikki ois (vielä) ok, mut toisaalta oon ihan sata että km tässä TAAS on edessä... Onneks ei oo aikaa miettii tätä koko aikaa :unsure:
 
Te joilla keskenmeno takana. Varmistettiinko asia ultralla,vai kuinka homma toimii?!

Mulla alkoi tunti sitten vuoto ja hyytymä tuli pönttöön. Kohtu supistelee että mun toiveet romahti tässä vaiheessa. Rv oli vasta 6.
 
lumi-84: Ensimmäinen aikainen km oli tosi selvä, varmistettiin vain tekemällä uusi raskaustesti (testi oli nega jo toisena vuotopäivänä).

Suuret pahoittelut jos kyse on keskenmenosta :(

Toisaalta, toisessa keskenmenossani vuodin reippaasti punaista verta ja hyytymiäkin oli joukossa, sitä kesti yli 1,5 viikkoa, ja silti alkio oli vielä paikallaan ja piti poistaa lopulta kaavinnalla (lääkkeellinen tyhjennys ei toiminut). Joten on mahdollista vuotaa hyvin paljon ilman, että se alkio minnekään häviää...
 
Voi ei lumi-84. :(
Mulla on se käsitys että noin alussa riittää kotona tehty testi parin päivän päästä. Soita neuvolaan ja varmista asia. Tosi kurjaa. :(

Ja omaa napaa.. Eilinen pahoinvointi taisikin olla ihan muuta kuin raskauteen liittyvää, migreeni nimittäin paukkasi päälle parin tunnin päästä.. Ja äsken huomasin että valkovuoto on rusehtavaa. Kyllä omat toiveet romahti taas, hetken kun olin jo positiivisella asenteella.. Kohta neuvolaan mieli maassa..:unsure:
 
Mulla on ollut 4 km, eka spontaani, 2 kkm eli vasta ultrassa huomattiin ja käynnistettiin lääkkeillä ja viimeisessä alkoi selkäkipu/tuhru jota kesti 2 vko ja sitten vasta kaikki tuli ulos...
Eipä ole etomisesta mitään tietoa täälläkään... Tein sen apteekin testin aamulla, selvä plussa kyllä, mutta olisin uskonut et näillä viikoilla (6+0) se olisi tullut siihen nopeemmin eli ei ole toiveet korkealla täälläkään... Tsemppiä kuitenkin kaikille ja lumi-84 jaksuja, jos kyseessä on km..
 
Huomenia!
soitin neuvolana ja kyllä sielä oli tätsy sitä mieltä,että km tämä on. Mutta Siis kysymyksiä jäi auki sata... Eli tätsy meinas että perjantaihin asti kattella ja silloin voin päättää haluanko että lääkäri TUNNUSTEELEE onko kohtu tyhjentyny kokonaan. No eihän tuollaista asiaa voi tunnustella???!!! JA sitten meinas että turha ultrata kun ei syke näkyisi kuin vasta rv10??????
öööö, sehän kuuluu jo silloin, mutta näkyy jo aikaisemmin,eikös?!

Raskaustestiä ei suositellut tekemään,koska se voi näyttää vielä 5vkon päästäkin plussaa, vaikka olis kesken mennyt.Että joo...

Sitä tulin nyt vielä kysymään teiltä joilla kokemusta asiasta, että kauanko teillä kesti vuoto?Kun mulla kesti nyt siis vaan eilen illalla pari tuntia ja nyt ei oo tullu enää mitään. Toki eipä sielä kohdus nyt näillä viikoilla paljoa mitään vielä ookkaan.

Sekava olo. Olisin halunnut heti varmuuden...
 
Lumi84: ekalla kerralla vuoto oli aikalailla normaali viiden päivän menkkavuoto, enemmän kipuja ja hyytymiä vain. Toisella vuodin sen 1,5 viikkoa kunnes jouduin kaavintaan (alkio oli silloin 6 vkoisen kokoinen vaikka olin paljon myöhemmillä viikoilla).

Joten mun korvaan yhden illan vuoto ei todellakaan kuulosta varmalta keskenmenolta. Soita uudestaan ja kerro että vuoto loppui? Toivottavasti paikalla olisi joku fiksumpi täti joka vaikka varaisi sulle sen ultran...
 
Mitäs jos lumi-84 soittaisit polille suoraan?? Kyllähän se syke näkyy ultrassa jo kai rv6+ jotain yleensä, että nyt sun neuvolatäti horisee omiaan. o_O Oudolta kyllä kuulostaa että vuoto loppui, tulis mieleen että jos se olikin joku hematooma mikä vuoteli pois tai jotain muuta harmitonta! Vaikka hyytymät ei ikinä kuulosta hyvältä mutta en nyt jaksa uskoa että tyhjennysvuoto ainakaan tolla olis selvä!

Mä kävin neuvolassa ja sain sen lähetteen ultraan. Nyt vaan odottelen polilta puhelua että millon pääsee. Viikon sisään pitäisi päästä neuvolan th mukaan.. Alavatsaa vihloo taas oikealta, kyllä alkaa paniikki nostaa päätään. Terkkari käski soittaa suoraan polille jos vuoto yltyy, pääsen heti sitten ultraan ettei lähdetä riskeeraamaan ja leikkimään mahdollisen ulkoisen kanssa. Mä en jaksa tätä fiilistä ja pelkoa enää, enkä tosiaan tiedä miten jaksan uuden ulkoisen!! Kävin labrassa jossa otettiin hcg polia varten valmiiksi, taidanpa itse huomenna kysellä jos tulokset ois tullut.. Tiedän ainakin itse mitä luokkaa on arvo. Hermo ei kestä tätä odottelua..:(
 
Täällä olis parin tunnin päästä ensimmäinen varhaisultra tk:ssa. Jännittää ihan pirusti! Lähinnä olo on vieläkin jotenkin epäilevä, että olenko edes raskaana ja pelkään pahinta, vaikka mitään keskenmenon oireita nyt oikeastaan ei ole edes ollut. Lauantai aamuna tuli paperiin pieni tippa verta pyyhkiessä, mutta muuta sitten ei ole ollut.. Paitsi vihlontaa kummallakin puolella, mutta jos ne ovat vain kasvukipuja.. Nyt siis selviää, että millä viikolla sitä oikeasti mennään :) Ja onko siellä masussa oikeasti joku <3
 
  • Tykkää
Reactions: KevätTähti
Onnea matkaan Ensisynnyttäjä_! Jännät paikat! Toivottavasti kaikki on hyvin ja näet pikkuisen pavun ensi kertaa. :love: Tulehan kertomaan kuulumiset sitten heti, kiva jännäillä muidenkin puolesta ja kuulla hyviäkin uutisia eikä märehtiä vaan omia huolia. :)

MUOKS! Polilta soittivat, huomenna päivällä ultra. APUA!
 
Viimeksi muokattu:
Tulen kyllä kertomaan heti, miten meni :) Neuvolatäti tuossa laittokin äsken viestiä, että saako tulla harjoittelemaan ultralaitteen käyttöä tuohon mun ultraan.. Eli sekin tulee mukaan. Jännitys tiivistyy...

Inkalilja: Onnea sinullekin huomiseen ultraan! :)
 
Tsemppiä kaikille.
Täällä paha olo tulee ja menee. Onneksi en kerkeä kuulostelemaan sitä niin paljon, kun on tuo touhutoope, joka pitää äidin liikkeessä. Ulkona olo kyllä helpottaa. Ja sisujen syönti.
 
Heipsan pitkästä aikaa!

Maanantaina kävin varhaisultrassa, jossa näkyi pieni sintti joka vastasi viikko 7+2:love:.
Huonoa oloa on ollu, lämmin ruoka ei maistu ollenkaan:sick:. Onneks ei oo kuitenkaa tarvinu oksentaa vielä!
Outoa ku esikoisesta ei ollu juuri mitään pahoinvointeja..
Joulukuun alkuun pitäs osuu nt-ultra aika sitten, joten sitä odotellessa:).

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti!(y)

Terv. Jennu ja Sintti 7+4
 
Noniin ultrasta tultu! Ensin otettiin vain mahan päältä, mutta siinä näkyi ainoastaan ruskuaispussi. Sitten ultrattiin alakautta, jossa sitten pikkuinen näkyi ja nyt ollaan raskausviikolla 6+2 eli viikot vaihtuivat kolmella viikolla taaksepäin kuin mitä menkkojen mukaan olisi ollut. Myös sydämen syke näkyi ja se oli 118.. :) Helpottava tunne.
 
Onnea Ensisynnyttäjä_!! Ihanaa! :love: Onhan se helpotus nähdä että sintti on oikeassa paikassa ja vielä sydänkin sykkii! Nyt voit huokaista siltä osin. :)

Mua vähän harmittaa kun on jo huomenna se ultra, silloin rv 6+1 menkoista laskettuna mutta luulenpa että muutaman päivän vähemmän oikeasti. Niin jos pieni oiskin nyt oikeassa paikassa niin sykettä ei tarvii haaveillakaan näkevänsä. Ja sit taas saan stressaamista! :rolleyes: No, ehkä sitten vielä uusi ultra yksityisellä.. :oops: Mutta kunhan nyt huomisesta selviää..
 
Ensisynnyttäjä ihana kuulla että ultrassa kaikki hyvin! :love:
Tsemppiä ja onnea kaikille muillekin ultraan meneville :)
Tietämätön kyselis että ultrataanko pyydettäessä ensimmäisellä neuvola käynnillä? sillon kumminki jo 9 rv ja haluais jonkun varmuuden että on kaikki hyvin.. ei raaskis maksaa varhaisultrasta yksityisellä :(
 
satsuma13: Ainakaan täällä ei neuvolassa ole ultraa eikä edellisellä asuinpaikkakunnallanikaan ollut. Julkiselle pääsee ultraan vain "hyvästä syystä". Voithan kysyä neuvolasta ennakkoon onko siellä laitteet? Ja jos ei ole niin ei oikein muu auta kuin odotella tai maksaa se yksityinen.
 

Yhteistyössä