Kesäkuun kullanmurut *joulukuussa*

Kesäkuun kullanmurut 2015 **Joulukuu**



Lasketut ajat
Nimimerkki/ikä/monesko lapsi/sairaala

24.5.
*Pihla*/27v./2.lapsi/:flower:


28.5.
Anselmus2/?/?/?


29.5
lauwra/26v/2.lapsi/TAYS
aida1/23v./1.lapsi/PHKS


30.5.


31.5.
Jennyliini""/26v./4.lapsi/KYS
Boni/30v./1.lapsi/PS tai KOS


1.6.
Hopeakissa/26v./2.lapsi/OYS
Pikku kakkonen/?/2.lapsi/OAS tai OYS
kissu1/23v./3.lapsi/SeKS


2.6.
"Mama"/?/?/?
Staffy85/29v./1.lapsi/?
*Tuiki*/31v./4.lapsi/TAYS
Kerttuli84/30v/1.lapsi/:flower:


3.6.
lumiriver/?/2.lapsi/?


4.6.
Aisha4/30v./4.lapsi/?
Hansukas/30v./2.lapsi/HYS
Mae/30v./3.lapsi/KOKS
Naneni/30v./3.lapsi/TYKS tai KOS
niiskuilija/28v./1.lapsi/?
cnnmn/24v./1.lapsi/?


5.6.
Klemmu/31v./1.lapsi/PHKS
Alvinna/28v./2.lapsi/?
Ansku089/25v/ 1.lapsi /KOS tai JS
Eeka1234/28v./4.lapsi/KOS
Vihervaara/30v/2.lapsi/?


6.6.
matruusi78/36v./5. lapsi/K-SKS


7.6.
jjennna/23v./1.lapsi/SeKS
Ameile/?/?/?


8.6.
MiiSa-80 /34/ 1.lapsi / K-SKS


9.6.
Ninatus/30v./3.lapsi/SAS tai TYKS
miiula/26v./1.lapsi/OYS
Valkoinen/34v./3.lapsi/JS


10.6.
AUkko/?/1.lapsi/TYKS


11.6.
Hepuli_/30v./2.lapsi/TYKS
Pele/?/4.lapsi/TYKS
Lissu123/25v./2.lapsi/?


12.6.
mariana87/27v./2.lapsi/KYS
peikkorinsessa/31v./2.lapsi/?
Emmi85/29v/3.lapsi/KOS


13.6.
SaaraN/35v./4.lapsi/?
Saana78/?/3.lapsi/?
ruu79/35v./1.lapsi/KYS


14.6.
Minchi84/29v./2.lapsi/?


15.6.
Dzelli/23v./2.lapsi/TYKS
vieno55/22v/2.lapsi/:flower:
Sasukka86/28v./2.lapsi/TYKS


16.6.
otustus/24v./2.lapsi/K-HKS
Henttu82/32v/1.lapsi/KYS


17.6.
Hep87/27v./1.lapsi/:flower:
Enni*/31v/2.lapsi/Jorvi


18.6.
millimamma/33v./4.lapsi/TYKS
Mamira/25v/1.lapsi/:flower:


19.6.
Kuusama/30v./1.lapsi/:flower:
mimii./22v./2.lapsi/SeKS
Catnip82/31v./2.lapsi/K-SKS
hennaliina/26v./1.lapsi/K-SKS


20.6.
Tähkä81/33v./1. lapsi/:flower:


21.6.
Silva88/27v./1.lapsi/MKS
AnnaS./26v./1.lapsi/KYS


22.6.
Aggen/22v./1.lapsi/KYS
Misame/23v./4.lapsi/PHKS
Maamis/22V./2.lapsi/TAYS


23.6.
Jossu79/35v./3.lapsi/KOS


24.6.
inskun/24v./3.lapsi/KAKS
Laapotti/19v/1. lapsi/K-SKS
Piupom/24v./2.lapsi/:flower:
Emiliala/22v/1.lapsi/TAYS
Kerttuliinu/26v/1.lapsi/OYS


25.6.


26.6.
JeHil/?/5.lapsi/?

27.6.
Lara--/3.lapsi/K-HKS


28.6.
Toukkamasu/30v./3.lapsi/OYS
Na-dene/29v./2.lapsi/TYKS
Helen85 /29v./3.lapsi/OYS
Pihlaja/28v./1.lapsi/?
erel/29v./3.lapsi/Oys


29.6.
riikkasss/20v./2.lapsi/VKS
Seireeni/?/?/EPSHP


30.6.
Ellie_88/26v/1.lapsi/:flower:


??
Mari
Kerttuli84
Kermeli
Mamira
Tildanystävä
Margareta 91/23v/2.lapsi/Jorvi
Ellil
niiskuilija/28v/1. lapsi/SEKS
Lassu/26v/4.lapsi/PKSSK
Toivottavasti/35v


SYNNYTYSSAIRAALAT
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala


Päivityspyynnöt punaisella tai omalle riville ISOILLA kirjaimilla, kiitos.

Aiemmat pinot :)

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2419383-kesakuun-kullanmurut-2015-lokakuu/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2414870-kesakuun-kullanmurut-2015-a/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2423938-kesakuun-kullanmurut-marraskuussa/
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Valkoiselle päivityksestä! Meinasin tottumuksesta mennä tuonne marraskuun ketjuun höpöttämään... vaan nythän alkoi joulukuu! Jee, kalenterin luukku auki :D

Sain appivanhemmilta verenpainemittarin lainaan ja nyt oon muutamia kertoja mittaillut: yläpaine aina alle 120 ja alapaine alle 80, mutta ei hälyttävän alhaisia lukemia kuitenkaan. Eilen otettiin taas mahakuvia ja vertailin niitö aiempien viikkojen kuviin ja miehelle sanoin että "kyllä se vaan kasvaa" niin mies katsoi mua vähän hölmönä ja sanoi "niinhän sen kuuluukin" :D

lauwra 14+2
 
  • Tykkää
Reactions: Valkoinen
Ihanaa, joulukuu! Tänään siivoan ja laitan jouluvalot. Äitiysvalmennus on tällä viikolla ja mahakin alkaa jo näkyä! Rintsikkakaupoille pitäis mennä, alkaa vähän ahdistamaan nämä nykyiset.

Nyt alkaa pahoinvointi olla jo historiaa ja pitäis alkaa katsomaan mitä syö. On tullut syötyä ihan mitä sattuu kun paha olo on vieny ruokahalun. Vaikeinta tulee olemaan tuoremehusta uudelleen irrottautuminen kun otin sen tossa lokakuussa joka-aamuiseksi rutiiniksi. Hampaiden takia oon lopettanu sen aiemmin kokonaan, joten enköhän onnistu siinä nytkin. Jospa ne vihanneksetkin alkais taas maistua, täytyypä käydä kaupassa hakemassa jääkaapin täytettä :)

Ihanaa joulunodotusta kaikille, ihanaa ajatella että joulun jälkeen viimeistään maha varmaan on jo aika iso :)
 
Kiitokset Valkoiselle päivitysvuoron ottamisesta! Kävin lisäämässä tuonne marraskuun pinoon vielä linkin tähän uuteen, niin jos joku muukin kuin allekirjoittanut ihmettelee ketjun hiljaisuutta, niin löytää oikeaan paikkaan :)

Tervetuloa uusille ja voimia surun kohdanneille!

On kyllä ihanaa kun koitti joulukuu, en hirmuinen jouluihminen ole, ehkä parasta on se, että kuun lopussa päivä alkaa taas pitenemään ja tämä marraskuun pimeys toivottavasti alkaa olemaan selätetty. Marraskuu oli niiiiiiiiin pimeä ja valoton ja väsyttävä, että oksat pois! Toivotaan joulukuusta pirteämpää kaikin puolin!

Parvekkeella on jouluvalot tuikkineet jo pari viikkoa, kynttelikkökin on keittiön pöydällä ollut pari viikkoa. Eilen laittelin jouluseinävaatteen seinälle ja toki taaperolle joulukalenteri laitettiin. Tänä aamuna oli tontut sinne sitten vieneet pari maissinaksua, voi sitä iloa kun aamupalan jälkeen sai herkutella maissinaksulla <3 Ei taapero sen kummempia yllätyksiä vielä kaipaa...

Sekin on ihanaa joulukuussa, että nt-ultra on taas hieman lähempänä, vielä viikko piinailtavana. Onneksi tälle viikkoa on kaikkea mukavaa tiedossa niin ehkä aika menee ihan huomaamatta...just, niin varmaan :) Olot ennallaan muuten, välillä kuvottavampia päiviä milloin mikään mitä syö tai ei söisi, ei auta. Silloin vain kärvistellään... Kohtu tuntuu jo, tai ainakin kuvittelen sen tuntuvan tuolla alhaalla. Mahaa on muutenkin vararenkaan verran, että vaikea sanoa onko maha kasvanut. Painoa on kyllä tullut 2,5kg plussauksen jälkeen...

Verenpaineita pitäisikin taas mittailla. Kun ne nyt on ollut sopivalla tasolla niin en ole reiluun viikkoon mansettia puristellut käsivarren ympärille. Voisi kohta vaikka mittailla.

Onko muille tullut vielä yöaikaan nälkä? Itse kävin viime yönä kissaherralle ruokaa antamassa niin oma mahakin alkoi murista ruuan perään, en vielä kuitenkaan jääkaappia avannut :) Viime raskaudessa muutamana yönä oli pakko voileipää nauttia klo 3 kun nälkä herätti. Mutta ei sentään vielä tässä vaiheessa :)

Nyt pötköttelemään sohvalle ja rentoutumaan, ehkä hieman torkkumaankin :whistle:
 
Kiitokset Valkoiselle uudesta pinosta ja päivitysvuoron ottamisesta :)

Yöllistä nälkää on välillä havaittavissa. Viime yönä maha murisi oikein kunnolla :D en lähtenyt syömään. En tytön odotusaikanakaan harrastanut yösyömistä.

Pissatulehdusta ei ole. Äsken soitin neuvolasta tulokset ja puhtaat oli :)

Joulua on täälläkin laiteltu lisää. Ripustin jouluverhot keittiön ikkunaan ja ruokapöydälle laitoin joululiinan. Kissat sen varmaan pudottaa tuhat kertaa, mutta laitoin silti :D ilo oli täälläkin kova, kun sai aamulla avata suklaakalenterin ensimmäisen luukun :) lisää olisi pitänyt saada, mutta hyvin uskoi, kun sanoin, että huomenna vasta. Meinasin vielä joulutorttuja leipoa illemmalla, kun päästään korkkaamaan The Joulukalenteri :D on tässä tullut siivoiltuakin ja pyykättyä. Selkä alkoi jo tuntua sellaiselta, että nappasin pari panadolia.

Liikkeistä taisi joku kysellä. Tytöstä tunsin rv 15+. Yleensä aina syönnin jälkeen. Tästä olen ehkä tuntenut jo aikaisemmin, mutta nyt olen jo lähes satavarma liikkeistä :D tällä hetkellä vielä lähinnä sellaisia yksittäisiä hipellyksiä ja tökkäisyjä, eikä tunnu mitenkään säännöllisesti. Ei siis tosiaan vielä tunnu mitään jumppatuokioita. Mutta iloinen olen niistä yksittäisistäkin liikkeistä, mitkä tunnen :) nyt siis rv 15+1.

Onko muilla missä vaiheessa alkaneet harjoitussupparit? Mähän tosiaan ensimmäisen tunsin jo muutama päivä sitten ja tänään aamulla tunsin toisen. Taas niin, että oli käsi mahan päällä, kun kohtu kovettui. Tytöstä alkoi pari viikkoa myöhemmin. Inhottavaa, että piti näin aikaisin tulla riesaksi. Edellisessä raskaudessa eivät onneksi saaneet mitään aikaan, mutta ainahan se pelko on. Kuun lopulla taitaa olla ensimmäinen lääkärintarkastus.

Nyt sohvalle lepäämään karkkipussinjämän kanssa, kun tyttö nukkuu :)
 
"erel"
Ihanaa tosiaan et on joulukuu. Menee aikaki nopeasti kun joulukuussa on aina kaikkea touhuttavaa. Meni otetaan koristelaatikko viimeistään huomenna esille. Ja jouluna sitten kerrotaan sukulaisille vauvasta. Vielä kaks ja puol viikkoa pitäs odotella ultraan. .. pitkä aika... Toivon vaan et kaikki ois hyvin. On nii tottunut tähän olotilaan ettei oikein tunnu et ois ees raskaana. Pshoinvointi helpottanu melkeen kokonaan, vaikka joka päivä viel vähä kuvottaa. Heikottanu välil iha kauheasti. Verenpaineet oliki jotai 110/60 eli reilusti normaalia alemmat. Mut edelleen pitäs vähä väliä jotai olla syömässä...no eiköhä noi viimisetki kuvitukset ja heikotukset ala kohta helpottaa. ..
pitäs kirjoitella useammin kun taas olin salasanan unohtanut. ..jaksanu uutta hommata tällä kännykällä.
ihana et alkanu joillain jo liikkeitä tuntuu... ei oo enää itelkää montaa viikkoa et saattaa jotai alkaa tuntua ?
nyt 10+1 , mahtavaa :)
 
Liikkeistä: esikoisesta tunsin liikkeet vasta rakenneultran jälkeen rv20+. Nyt olen ollut tuntevinani joitain pieniä hipaisuja aika ajoin, mutta varman en niistä vielä voi olla :) Esikoista odottaessa ei oikein tiennyt mitä odottaa, taisin vasta ensimmäisen kunnon potkun tajuta. Supistuksia en muista koskaan kokeneeni. Esikoinen syntyi siis sektiolla rv38+6. :)

Joulusta: eilen saatiin vihdoin ulkovalot pihaan! Kiva käydä koirankin kanssa lenkillä kun on nätti koti mitä katsella paluumatkalla :) Jouluinen pöytäliina on jo pöydässä ja muun krääsän ajattelin kaivaa tänään esiin. Raskasta joulua meillä on nyt soinut sunnuntaista asti ja mä niin fiilistelen! Pitäisi vielä ostaa liput joulukonserttiin. Viime vuonna käytiin ensimmäisen kerran ja oli mahtava!
 
Kivaa kun täällä on tullut lyhyessä ajassa paljon höpinää :) Munkin tullut tänne vähemmän kirjotettua, kun liityin sinne fb ryhmään.

Valkoinen: Kiitos päivitysvastuun ottamisesta :)

Seireeni: Paljon voimia, toivotaan että olo ja vuoto helpottuisi!

Pihla: Onni, ettei ole tulehdusta :)

Mulla tuntuu että etominen vaan lisääntyy mitä pidemmälle mennään. Oksentaa ei oo sentäs tarvinnu, mutta aamulla ei kaukana ollu. Onneks viikon päästä on neuvola ja voi kysyä, et onko ihan normaalia. Muuten olot pysyny aika hyvänä.

Maha tuntuu, että se ois nyt muutaman päivän aikana ottanu oikeen sellasen kunnon spurtin. Ei kyllä enää pysty millään piilottelemaan.

Yösyömistä ei oo onneks tarvinnu alkaa harrastaa, mutta aamusin usein nälkä on ihan jäätävä!

aida1& pikkukaveri 14+2
 
Ensimmäisenä omanapaiset nt-ultrakuulumiset: turvotus minimaalista, vauva kasvanut hyvin ja liikkuu vilkkaasti :) Oli itseasiassa varhaisultraan verrattuna kasvanut pari päivää lisää ikää itselleen. Kohtu on kuulemma voimakkaasti eteenpäin kallistunut ja kätilö meinasi että kun sen verran hoikka olen, maha pullahtaa esiin varmasti jo lähiviikkoina. Istukka on takaseinässä eli liikkeitä pitäisi alkaa tuntemaan jo varhain.

Jännää kun on koko ajan odottanut, että voisi kertoa perheelle ja kavereille ja nyt kun voisi, niin haluaisi sittenkin pitää vielä salassa... Onko muut pitänyt pitänyt pitkään vielä salassa nt-ultran jälkeenkin?

Huono olo alkaa helpottaa, väsymys ja rintojen kipu jatkuu. Nälkä on koko ajan, mutta öisin nukun kuin tukki paria vessataukoa lukuunottamatta. Nukun siis öisin n. 10 tuntia ja aamulla monesti herään hirveään nälkään. Ehkä olen öisin vaan niin väsynyt etten jaksa nälkää rekisteröidä. Oon myös tosi jouluihminen, joten virtaa saa varmasti lisää kun pääsee jouluvalmisteluja tekemään, vielä en ole työkiireiden vuoksi ehtinyt.

Mukavaa joulukuun alkua kaikille ja todella isot osanotot surun kohdanneille!

Hep ja pikkuinen 12+0
 
Gallupia: Kuinka monella on jo pahoinvointi loppunut? Mulla on nyt mennyt muutama tunti niin, ettei ole enää sitä palaa kurkussa, joka on ollu kohta 2 kk.. Vielä viikonloppuna oksensinkin. Oon ollut tosi maissa tuosta pahoinvoinnista, kun en ole mitään voinut tehdä (mm. reippaampi kävely = pienikin hengästyminen aiheuttaa oksureaktion..) niin toivon nyt kovasti, että nyt ois loppumaan päin.. Äidilläni oli loppunut kuin seinään näillä viikoilla suunnilleen ja toivon, et mulla ois nyt sama tilanne! :)

Täällä alkaa jo maha näkyä ja se tuntuu ihan mahtavalta :) Kävin eilen vaa'alla, ja painoa ei ole onneksi tullut kuin puoli kiloa! Vähän vielä mahaa peittelen, vaikka monihan mun raskaudesta jo tietääkin. Ensi viikolla nt-ultra, siellä jos kaikki on hyvin niin toitotan onneani koko maailmalle, ts. aion kertoa esim. facebookissa.

Ihanaa alkanutta joulukuuta kaikille ja hyvää vointia!

hennaliina 11+3
 
Tähkä81
En ole tänne hetkeen kirjoitellut, kun olo on ollut niin kammottava. Kiva lukea teidän muiden iloisempia raskauskuulumisia. :) En vaan enää jaksaisi tätä pahoinvointia. Oksennan illat puolilleöin asti, joskus yhteenkin asti, ja sit taas seitsemältä aamulla pitää herätä laattaamaan. Aloitin viime viikolla myös työt, ja huonojen unien ja kaiken oksentamisen päälle tekee tiukkaa yrittää päivät omaksua uusia asioita, nieleskellä oksennusta ja jotenkin pysyä hereillä siinä koneen äärellä.

Meistä kumpikaan ei ole yhtään jouluihmisiä, joten kotona ei ole aikomus tehdä mitään jouluvalmisteluja. En tosin nyt jaksaisikaan. Ei edes taideta omistaa yhtäkään koristetta tai mitään, nyt kun asiaa mietin. Joulutorttuihin tosin tuli yks päivä himo, ja ne jopa pysyivät mahassa. Jos vaikka aattoon mennessä pystyisin syömään jotain, niin siinä ois ihan tarpeeksi jouluiloa. :) Jos ensi vuoden jouluna on vauva talossa, ni sit varmaan tulee jotain joulujuttuja laitettua.

Viikko vielä nt-ultraan. Sitä odotellessa.

Tähkä81 11+1
 
Valkoinen Kiitos kun jaksoit ottaa päivittäjän roolin :)

Onnea ultranäkymistä, liikkeistä ja kaikista ihanista uutisista :)

Tuoremehu Täällä kans lokakuussa aloitettu joka aamuinen tuoremehulasillinen. Se jotenkin saa olon heti paremmaks...hetkellisesti

Pahaolo Mä on niin väsynyt tähän!!! Odotan että tää loppuu, olo on niin kauhea. Tää raivostuttaa :/ epätoiv, ettei tää koskaan tuu loppumaan. Esikoisessa pahoinvointi kesti rv16+ ja kuopuksesta rv12+...joten saa nähdä koska. Tällaista iltapahoinvointia kun ei ole ennen ollut, se on ollut tasaista koko vuorokauden ajan. Nyt kestän päivät, mutta illat on yhtä tuskaa!

Joulu Tänään on kuusi laitettu jo :D Lähetää siis kohta ulkomaille ni juhlitaa nyt joulua täällä :D Valoja on joitakin pieniä muualla kämpässä.

Liikkeet Esikoisesta rv17 aloin tuntemaan suklaan syönnin jälkeen muljahduksia. Mutta vasta rv20+ aloin oikeasti tuntemaan..varmaan just tartti ne ekat kunno potkut, et pysty varmuudella sanomaan liikkeiksi. Tokasta en muista koska aloin tuntemaan ekan kerran, mutta rv18 potkut ja se mahariehuminen jo näkyivät alavatsassa :D

ON Huomenna olis ultra ja sanotaanko näin, että jännittää. Näin viikonloppuna unta, että aloin vuotamaan verta.
Alaselkä kivut jatkuvat, ne ei ole kivoja :( Välillä alavatsakin kivistää. Turvotusta on tullut paljon vatsaan..ja luulen ainakin tuntevani jo kohtuni..ihan alavatsa meinaa on pyöristynyt (ja tuossa alavatsassa ei ole makkaroita). Kohtukin välillä ihan tuntuu..siellä on kuin jokin paine.
 
Minä tulen saman tien hehkuttamaan nt-ultran kuulumisia :heart: Alunperin olin ajatellut että menen tähän yhdistelmäseulaan, mutta tässä viikkojen varrella mieli alkoi muuttumaan ja tulin siihen tulokseen että JOS niskaturvotus on sallituissa rajoissa, en mene verikokeisiin. Turvotusta oli kahden mittauksen keskiarvolla 1 mm, joten sanoin kätilölle että jätän verikokeen väliin. Olimme ajatelleet asian niin että jos vauveli on elinkelpoinen ts. jatkaa kasvuaan ja syntyy elävänä, otamme vastaan sen mitä annetaan.

Pikkuinen oli varsin vilkkaalla tuulella ja heitti heti ultrauksen alkuun kuperkeikan. Kädet ja jalat viuhtoivat vilkkaasti ja liikettä riitti :D Mitoiltaan oli kolme päivää suurempi kuin oletetun oviksen perusteella laskettuna, tosin se puoltaisi paikkaansa myös plussaamisajankodan kanssa. Parempi näin päin että oli suurempi kuin piti ollakaan, liian pieni herättäisi tämän mamman paniikin välittömästi :D Laskettua aikaa ei alettu muuttamaan kun heittoa oli noinkin vähän. Mies oli mukana ultrassa ja näki ensimmäistä kertaa pikkuisen. Kyllä oli leveä hymy ja oikein onnellinen mies :heart:

Pahoinvointi on helpottanut täälläkin, samoin älytön väsymys on parempaan päin. Maha on iso, tosin enemmänkin taitaa olla turvotusta vaikka suurentunut kohtu tuntuukin jo mahan läpi. Viikonloppuna kerroimme uutiset minun perheelleni. Vastaanotto ei ollut mitenkään kauhean lämmin, tosin seuraavana päivänä tuli vähän selittelevä viesti. No, osasin tätä jo odottaakin enkä suostu loukkaantumaan. Onneksi miehen perhe on innolla mukana odotuksessa =)

Kuusama ja Pikku 11+3 (ja mies, joka lukee kaikki jutut mun olan yli :D )
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pele
Ihana lukea hyviä ultrakuulumisia :) onnea kaikille!

Hep: Me kerrottiin heti seuraavana vkl sukulaisille,eli ei pantattu kauaa vaikka mun ois vähän tehny mieli. Osittain kerrottiin ehkä senkin vuoksi,että oltiin kerrottu viikkoa aiemmin mun äidille ja se ootti malttamattomana et saa kertoo siskoilleen. Jotenki nyt on tyhjä olo,ku se kauan pantattu salaisuus ei oo enää vaan meiän salaisuus.
 
Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille :)

Pahoinvointi, mulla ei varsinaista pahoinvointia ollutkaan, mutta sitä etovaa oloa kyllä... Se on nyt taaksejäänyttä elämää :) jos ehtii tulla kova nälkä, tulee myös huono olo. Samoin pidemmällä (yli 5km :D ) automatkalla tekee pahaa.

Kertomisesta, meillä tietää edelleen vaan ihan läheisimmät. Eli mun vanhemmat ja siskot. Anopille ei edes voi kertoa, ennenkuin on valmis julkistamaan uutisen koko suvulle... Eikä muutenkaan olla läheisiä. Yritän viikonloppuna tytön synttäreillä olla herättämättä huomiota ja pukeutua mahdollisimman löysään paitaan :D

Mehuista, myös täällä menee aamulla ensimmäisenä iso lasillinen jotain mehua. Ennen join ison lasillisen vettä. Nyt olen kyllä muuten vähentänyt mehujen juontia todella paljon ja lisännyt veden juomista, kun sekin taas uppoaa. Tyhjään mahaan en aamulla pysty vettä juomaan vielä. Karpalomehua ostin taas, kun pelästyin, että olen saanut elämäni ensimmäisen pissatulehduksen :D tuskin siitä haittaakaan on, jos sitä yhden ison lasillisen päivässä juo. Ja jollain tapaa myös tykkäsin siitä mehusta :)
 
Pihla mulla on jo supistuksia. Mulla on edellisissä raskauksissa ollut niihin jokaisessa lääkitys ja saanut myös kortisonit, koska nämä on kipeitä. Nyt ne ei ole vielä mitään kamalia, mutta viime raskaudessa alkoi hiukan ennen viikkoa 20 ja olivat kivuliaita. Niitä seurattiin koko loppuraskaus ja kaikista olen joutunut vuodelepoon aika ajoin. En ois kuitenkaan arvannut, että jo 11+ alkaisi nyt.

Täällä oli phoinvointi pois ehkä pari päivää ja tänään ollut taas ihan kammottava olo. :( Tiedän muutaman, joissa se on kestänyt koko raskauden ja se ois niiiiin kauheeta.

Kuinka kauan teille on kestänyt saada veriseulan tulokset? Mä olin jo kolmisen viikkoa sitten, eikä vieläkään ole tullut.

Facebookia varten olen jo lähettänyt sähköpostia ja odotellut vastaustakin. Sinne kun olisi kiva päästä. Mulla pari mammaryhmää, joista on tullut muutamia tosi elämän todella hyviä ja tärkeitä ystäviä. :heart:

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista. Meillä se on ylihuomenna, jeeee!!

Ps. Ahistaa, kun ei saa graavilohta. :D

-Pele 12+4
 
Viimeksi muokattu:
mullakin
Täälläkin paha olo vaan jatkuu.. Onneks on jo vähän helpottamaan päin, mutta aika usein on oksu kurkussa. Varsinkin hampaita harjatessa ja 1vuotiasta kun pitäis syöttää hyi yök. :S

Esikoisesta kerrottiin kaikille heti rakenneultran jälkeen. Ajattelin etten kestä sitä hössötystä mikä siitä tulee kun ensimmäinen lapsenlapsi kaikille ja muutenkin ensimmäinen vauva sukuihin pitkään aikaan. :) Muutenkin kertominen jotenkin pelotti muka kauheasti ja sama on tällakin kertaa.. Päätettiin jo aikaisemmin, että nyt kerrotaan heti nt-ultran jälkeen jos kaikki on hyvin, mutta eii.... Vieläkään ei oo saanut sanottua. mutta ehkä huomenna sitten.. :)
 
Tänään käytiin nt ultrassa. Kakki oli hyvin, turvotusta 1.14-1.3 eri kulmista mitattuna. Tyyppi nukkui koko ajan, eikä meinannut millään kääntyä toiseen asentoon. Yskin, käänsin kylkeä monta kertaa ja vielä wc:ssä kävin. Ei auttanut, uppiniskaisesti vaan köllittiin samassa asennossa:)

Me käytiin viime viikolla reissussa Prahassa, hieman oli ongelmia saada alkoholittomia juomia:D Vesi oli melkein tuplasti olutta kalliimpaa...
Samalla käytiin minun äidin luona. Sain äidin tekemää graavilohta, se oli niin ihanaa! Pyysin ihan vartavasten tekemään, kun en sitä itse osaa niin hyvin tehdä ja vakuumi pakattuja kun ei saisi syödä. Uutiset myös kerrottiin, tuleva mummu oli ihan ymmällään pitkään :) Lupasi, ettei täytä postilaatikkoa vitamiineilla, eikä soittele huolissaan joka päivä:D

Ruu79 ja 12+2
 
Kirjoittelen reissun päältä hyviä uutisia: me saatiin sikiöseulan tulokset ja riskiluvut tosi pienet, vaikka ne verikokokeen arvot olikin vähän miten sattuu. Ai että ihanaa! Olen pari päivää ollut ihan pohjattoman onnellinen tästä raskaudesta ja tulevasta vauvasta, ekaa kertaa uskallan tosissaan iloita!

Miten te oikein tunnette kohdun? Mulla on koko ajan ihan tolkuton turvotus koko vatsassa enkä löydä alavatsalta mitään minkä voisi kohduksi tulkita... missähän kohtaa kohtu edes pitäisi tässä kahdentoista viikon hujakoilla tuntua?

AUkko ja 12+5
 
Huomenta!

Täällä kans eka ultra rakana. Ei voinut paremmin joulukuu alkaa kuin ultrassa käymisellä, vauva voi loistavasti ja turvotus normaalin luokkaa eli 1 anto.. Vauva ensin nukkui mahassa mutta kun lääkäri sitä laitteella tökki niin alko liikkumaan kovasti, kädet heilu hirveesti ja pyöri massussa <3 Olen niin onnellinen kun epävarmuus ollut koko aika eiliseen asti että mitä jos siellä ei ookkaan ketään. Nyt saa nauttii täysillä :) Mieskin oli mukana ja leveä hymy irtos häneltäkin kun näki vauvan <3 Laskettu aika ensin oli siis 11.6, mutta nyt siirty viidellä päivällä eli 16.6 laskettu aika :) eli ovulaatiosta laskettuna juuri oikea päivä. Nyt saa sitten kaikille kertoo vauva asiasta ja aionkin tänään käydä juttelee johtajan kanssa töihin kun meen.

Ja mut voi laittaa kans tonne listaan: HENTTU82/32V/1LAPSI/16.6KYS

Nyt siis mennään viikolla 12+0 :)
 
Aukko, muistaakseni luin siitä neuvolan opuksesta, että rv14 tietämillä kohtu olisi noin 8cm navan alapuolella. Mulla kylläkin oli neuvolatädin mukaan jo melkein navan kohdalla kohtu rv13+, että nää on tosi yksilöllisiä. Enkä uskon, että kunnolla tuntuu ennen kuin turvotus vähän katoaa :)

Jätin sitten aamupalan syömättä ja oksentamiseenhan se johti. Jospa sitä nyt tajuais, että yön jälkeen täytyy jotain suuhunsa laittaa.

lauwra 14+3
 
Liikkeistä, muistelen, että ekassa raskaudessa aloin tuntemaan jotain liikehdintää siinä rv17-18 aikana. Ekaa kertaa kun raskaana oli, niin ei ihan varmaksi voinut sanoa. Oltiin noihin aikoihin lomamatkalla ja sen takia tuo on jäänyt mieleen :) sitten joskus rv 20 alkoi ihan kunnolla tuntumaan, ei jäänyt enää epäilystäkään!

Pahoinvoinnista, en ole pönttöä halaillut ollenkaan, etomista ja kuvottavaa oloa on kuitenkin. Joinain päivinä vähemmän, joinain enemmän. Enemmänkin itsellä on nyt tätä, että jokin ruoka ei vaan uppoa millään..Eilen tein makaronilaatikkoa mikä maistui todella hyvälle, tänään kun yritin sitä lounaaksi syödä niin ei tullut mitään. Eli ihan arpapeliä mikä ruoka maistuu milloinkin. Edellisen kerran kana oli sellainen, mikä aiheutti puistatuksia. Nyt jauheliha on siinä asemassa...

Kohtu tuntuu ihan tuossa häpyluun yläpuolella, sellainen puolipallomainen. Normaalista kuitenkin ihan tasainen siitä kohta, vararengas tulee hieman ylempänä :) En ainakaan mielestäni ole siinä aikaisemmin tuollaista tuntenut, mutta mieli nyt saattaa tehdä kepposia.

Kertomisesta, meillä miehen sisko miehensä kanssa tietää sekä minun pari ystävää. En viime viikolla paljastunut vanhemmilleni, eli jouluyllätystä voi suunnitella. Kerrotaan varmastikin ensi viikolla miehen vanhemmille ja muille ystäville, jos nt-ultra antaa iloon aihetta. Facebookissa tullaan pitämään hiljaisuus kuten edellisenkin kohdalla. Varsinkin nyt kun paljon työkavereita on kavereina ja palaan töihin tammikuussa. Haluan pitää sen salassa heiltä siihen asti. Mutta tosiaan tuo, että ensin sitä mielellään salailee ja sitten kun voisi kertoa niin jotenkin sitä vaan pitää edelleen salassa. Kertominen ehkä hieman vaikeutuu.

Näin muuten viime yönä ensimmäisen synnytysunen, potra poika tuli. Synnytys meni oikein hyvin, meillä oli siellä esikoinenkin mukana jännittämässä :) Viikko vielä nt-ultraan, oikea piinaviikko edessä!

Pitäisiköhän se ottaa taas torkut, viime yönä heräilin vessaan pariin otteeseen ja meidän kissaherra vaistoaa jos olen hereillä. tulee herättelemään minua lisää...eli katkonaiset unet! Iltapäivällä aion kyllä kaupasta karkkia ostaa itselle palkkioksi. Miehellä ollut tajuttomat työkiireet viimeisen kuukauden ajan ja esikoisella on kiukkukohtauksia pienemmästäkin asiasta ja toisaalta äiti ei saa kadota hetkeksikään näkyvistä..huoh, aika väsyttävää arkea ollut siis. Mutta kiukkukohtaukset unohtuu kun neiti tulee syliin, rutistaa kaulasta ja painaa päänsä olkapäätä vasten <3 karkkipalkkion äiti on kuitenkin ansainnut ;)

Catnip82 + kyytiläinen 11+2
 
Onnea taas hyviä ultrakuulumisia saaneille :)

Pele, huojentavaa kuulla, etten ole ainut, joka jo tuntee supistuksia. Ikävää, että sulla ne on kipeitä. Saanko kysyä, että millä viikoilla sulla on aikaisemmat lapset syntyneet? Meillä tyttö syntyi rv 37+5, mutta se oli suunniteltu sektio, joten en tiedä, milloin olisi itsestään lähtenyt tulemaan.

Kohtu täällä tuntuu ainakin sellaisena pallona, kun makaa selällään. Noin muuten en painele tai puristele, että missä tuntuu :D ja uudelleen synnyttäjillähän kohtu myös kasvaa nopeammin kuin ensisynnyttäjillä.

Nyt tuli ajatuskatko :D tyttö nukkuu, joten taidan taas siirtyä sohvalle telkkarin ääreen hetkeksi :)

Pihla 15+2
 

Yhteistyössä