Elikkäs joo, Oon Seinäjoelta, miehen kanssa ensimmäistä lasta odotellaan, 4.6 ois laskettu aika.
Raskaus mennyt suurinpiirtein aika hyvin. Alussa oli pahoinvointia n.20 viikolle saakka, ja pikkuisen siitä ylikin. Kaikki mitä pystyi syömään tuli sekin ulos. Istukkakin todettiin että on etuseinämässä joten vauvan liikkeet on ollut aika vaimeita, tai no milloin on ollut milloin ei. Riippuu mihin hän päättää potkaista. Nyt on kovasti ollut hikkaa ja työntää jaloillaan. Itellä hemoglobiini ongelmana, millään ei nouse vaikka rautaa syönyt jo jonkun aikaakin (myönnetään, yhdessä vaiheessa meni motivaatio sen syöntiin, vatsa aivan kovalla jne.) Nyt vaihdoin rautatabletti merkkiä jospa se sais nousun aikaan, toivottavasti. Tää nyt pelottaakin jos ei nouse. Ja ja sokerirasituksessa kans jouduin olemaan, edellisenä iltana olin viimeisenä syönyt banaanin joka sitten näkyikin aamulla rasituksessa kun mitattiin paasto arvoa, se pikkuisen vaan hypähti jonka vuoksi oonkin mittaillut arvojani. Nyt luvattiin jos arvot pysyy hyvänä niin saan vähentää mittailua.
Joulukuussa jouduttiin muuttamaan uuteen kämppään home epäilyn vuoksi, jonka senkin vuokranantaja tyssäsi ettei se todellakaan voi olla sitä (kolme ihmistä sen kuitenkin oli todennut ja lisäksi mulla tuli oksennus aina kun kylppärissä kävin ja kädet aivan ihottumalla, koko iho kutisi suihkussa käynnin jälkeen, vaikka kuinka oli jynssännyt) Seuraavana päivänä sitten kun kirjoitettiin uutta vuokrasopimusta (vaihdettiin vaan kämppää samalla vuokranantajalla) vuokranantaja laittoikin seinän pilkut meidän syyksi ja yhtäkkiä se olikin hänen mielestään hometta vaikka edellisenä päivänä ei ollut. Ja että me ei oltu pidetty talo tuuletinta päällä ja me aiheutettiin ne (joo parissa kuukaudessa kerettiin aiheuttaa home ongelma, onneks on kuvat todisteena että ne oli jo siellä ku sinne muutettiin) Sori avautuminen
Ollut vaan niin kova stressi silloin siitä ei ketään kelle puhua.
Tuon myötä vaihtuikin neuvolatäti, on ainakin sellainen jolle on helppo puhua, sille edelliselle kun ei oikein ollut.
Onko kukaan muuten ollut viimeisellä neuvolalääkäri käynnillä? Sillä jossa ilmeisesti paino arvio annetaan. Meille ei oo aiemmin annettu mitään arviota painosta, nyt vasta sitten eka kerta. Osaisko joku kertoa mitä sillä lääkärikäynnillä tapahtuu?
Mitä ylipäätään näillä neuvolalääkäri käynneillä tapahtuu? (niis alkuraskauden jne.) Meillä kun niitä ei ollut syystä että oon niin huolissani ollut joten on jouduttu mennä ihan keskussairaalaan kattomaan vieläkö vauva on elossa, jossa onkin tehty sitten ihan sisätutkimus jne.