Kesäkuun kullanmurut 2016 maalis-huhtikuussa

Quumeilija älä turhaa jännitä! Muaki jännitti tosi paljon paastoamiset, sokerilitkut yms. Mut labrassa meni kaikki ok, litku ei ollu niin kamalaa kun äkkiä vaan joi ja aikakin meni nopsaa lueskellessa. Mulla olot tuli vasta sitten myöhemmin, minkä takia jouduin olemaan loppupäivän pois töistä. mut toisaalta mulla on taipumusta muutenkin tuohon heikotukseen mikäli syön huonosti tai liian vähän tms.
Eli ei siis huolta ja tsemppiä! (y)
 
Viimeiset värjäilyt kuivumassa, vaikka vikat meinasi mennä pieleen. Meidän kone kun päätti aloittaa pesuohjelman linkouksesta.. onneksi huomasin suht nopeesti.
Olisko sinne faceryhmään vielä halukkaita tulijoita? Jotain puhetta siellä oli joskus, ettei enää paljon uusia otettais, mutten tiedä tehtiinkö siitä mitään päätöstä. Voin kysäistä vielä sieltä, jos joku haluaa mukaan?
 
Ainiin, mun ei tässä tokassa raskaudessa tarvinnut mennä ollenkaan sokerirasitukseen. Ihanaa! Ekasta muistan vaan sen, miten mua väsytti siellä ihan hirveesti ja kello kävi hitaasti.. mummot vaan vieressä vaihtui.
 
Heipä hei!
Ihan ekaksi, kiitos taas Lumille uudesta ketjusta :)
Täällä pieni alkanut möyrimään ja liikuskelemaan ihan kunnolla, ja olen kans huomannut että, kun mies laittaa käden masulle niin heti rauhottuu :LOL: hassua..

Minun ei myöskään tarvinnut mennä tuohon sokerirasitukseen.. ei kuulosta kyllä kivalle o_O mutta en tiedä olisko aihetta huolestua, kun viime aikoina on pyörryttänyt useamman kerran ja sen jälkeen tulee huono olo :unsure: syömisellä ei oo vaikutusta että ei pitäs alhaisesta verensokerista olla kysymys.. alhainen verenpaine mulla on kyllä ollut aina ja viime neuvola käynnillä hemoglobiini oli laskenut jonki verran. Liekö näillä sitten jotain tekemistä asian kanssa..? Pitänee varmaan soitella sinne jos alkaa lisääntyä nämä olot.

Mukavaa viikon alkua kaikille!

Satsuma ja pikkuinen 24+4 :love:
 
Täälä selvitty tämän aamuisesta sokerirasituksesta. Ja siis tosiaan ei oo paha juttu ollenkaan! Se litku nyt ei mitään herkkua oo,mut toisaalta sen puolitoista kuppia saa kyllä juotua,kun vaan vauhdilla huitaisee eikä maistele sen kummemmin. Aika meni ittellä nopsaan kun oli virkkaus projekti mukana.Aika luksusta olla pari tuntia ihan omis olois(y);)

Satsuma Ainakin matalat paineet on ihan selvä syy noihin pyörrytyksiin.Ja tuskin se matala hb auttaa asiaa. Mä oon jo yhen lätkän syöny Obsidania, vaikka eivät sitä neuvolasta määränneetkään. En vaan halunnu,että hb tippuu kauhean alas. Nyt siis kyllä pidän taukoa niistä, syön toisen lätkän jos hb laskenu edelleen seuraavassa neuvolassa.

Olo,jälleen kerran, hyvä. Liikkeet on ruvennut olemaan tosi teräviä,välillä ihan hypähtelen kun Mini oikein kunnolla huitoo:D Tuntuu, että kohdun yläreuna on tosi korkealla. Huomaa varsinkin jos istuu kasassa niin Mini rupeaa möyryämään,kaipaa lisää tilaa...Täälä siis yritetään istuskella selkä suorana!! Tyyny kaveri saapui sänkyyn; sen verran menee yöt kyljellään nukkuen,että oli pakko otaa ylimääräinen tyyny,jota saan halata niin saan paremman asennon. Isännys tuumas,että koskas seuraava saapuu!??:DMulla on joka raskaudes ollu lopussa kaks ylimääräistä tyynyä, toinen kainalos ja toinen polvien välis, niin saa ihan parhaan nukkumis asennos (y)

Saatiin taas yks hankinta pois listalta kun kaksosten rattaat kotiutui viikonloppuna,Jei!!
Täältä pääsee kurkkimaan jos kiinnostaa:
http://www.unelmienelamista.blogspot.fi/2016/03/herquleksen-tuplat.html

Nyt iltapuuhille!!
Voikaahan paksusti;)

Lumi ja Mini rv26:love:
 
Heipähei!
Tänään oli neuvolalääkäri ja kaikenlaista tuli sekä hyvässä että pahassa. Sokerirasitusarvot ok eli ei huolta sen suhteen. (y) Viime aikoina voimistunutta selkäsärkyä, vatsan vihlomista ja kovettumista, pikkutyyppikin liikkunut hyvin laiskasti muutaman päivän. Lääkäri halus sit laittaa sairaalaan käyrille ja näytille, nyt siis ootellaan lääkäriin pääsyä mut onneks käyrät vaikutti ok. Samalla sain loppuviikon saikkua ja kehotuksen ottaa rennommin töiden suhteen, kun mun työ kuitenki on aika lailla fyysistä. Että sellaista kuuluu tänne:whistle:

Mitäs muille kuuluu?

Falisa rv 27+2

Edit: masussa kaikki hyvin, kyseessä vain vaarattomat harjoitussupparit. Poitsu vain melko siron kokoinen, joten sen takia parin viikon päästä seurantaan.
 
Viimeksi muokattu:
Falisa Voi miten ihana kuulla,että masussa kaikki hyvin. Ja tosi hienoa, että laittoivat heti tarkistukseen.Oon vahvasti sitä mieltä että kaikki raskaus ajan jutut on sellaisia jotka kannattaa tarkastuttaa, eikä itsekseen niitä miettiä ja murehtia(y)Hei ja ihan mielenkiinnosta:Minkä kokoinen poitsu oli?!

Joko muut odottaa äitiysloman alkua??! Vai oonko mä ainut joka laskee jo päiviä siihen:D:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: Falisa
Lumi-84 poitsulla oli painoarvio eilen 920g, kaikki mitat vastas viikkoja ainoastaan paino on alakäyrän tuntumassa. Parin viikon päästä tsekkaillaan tilanne uudestaan, toivottavasti ois siihen mennessä noussu eikä tarvis käydä painokontrolleissa sen kummemmin.

Ootan myös äippälomaa jo kovasti! Mielen päällä ois vaikka mitä ideoita, joita vois toteuttaa kunhan aikaa vaan olis:) työ on myös käynyt viime aikoina melko raskaaksi, joten senkin takia loma tulis tarpeeseen...
 
Falisa No toivotaan, että parin viikon päästä vauvalle on tullut lisää painoa, niin tylsää jos pitää ruveta säännöllisesti käymään kontrolleissa!
No mulla on ihan sama juttu tuntuu, että kaikki jutut on nykyään sellaisia "no mä teen sitten äippälomalla" Tuli vaan mieleen, että esim meidän katraan tällä hetkellä nuorin syntyi kuitenkin vajaat kolme viikkoa ennen laskettua aikaa, että ei vissiin pitäisi IHAN kaikkea jättää sinne lomalle:D
 
Ai että, enää 4 harjottelupäivää jäljellä! Sitten olis opinnot siinä :)

Kysynpä ekaks täältä jos olis paremmin tietoa kun itellä.. elikkä olen saanut kelalta nyt päätöksen äitiyspäivä jne. tuen määristä. Minullehan tuo tulee tietysti vähimmäismääräisenä kun olen täysipäiväisesti opiskellut. Mutta että tostakin menisi se 20 prossaa veroa?? :eek: veroprosentiksi palkkaa varten oli mulle laskettu täksi vuodeksi kuitenkin vain 5,5. Eikö sitä olis mahdollista saada pienemmäksi kun tuo äippäraha on muutenkin jo noin minimaalinen :( auttakee tietämätöntä :ROFLMAO:
 
Satsuma, on mahdollista. En vaan muista, että pitikö Kelaan lähettää verokortti eikä muuta. Ehkä joku ilmoitus? Itse lähetin tammikuussa uuden, kun tosiaan saan sitä kotihoidontukea vaan. Kannattaa ehkä soittaa johonkin?
 
Heippa! Aamun sokerirasitus selvitetty:)(y) litku ei ollutkaan niin pahaa ja aikakin kului nopsaan naistenlehtiä lueskellessa. Työpäivänkin selvisin vielä kunnialla (y)
Mulla olis vielä 27 työpäivää jäljellä ennen kesälomaa ja sitten äippälomalle lomps :) melkein jo aamukampa käytössä (y)
Aiotteko/oletteko ottaneet tuleville vauveleille vauvavakuutusta? Meillä on isoilla tytöillä ollut,niin että otettiin raskausaikana ja pidettiin yksvuotiaaksi asti. Sen jälkeen on riittäneet terveyskeskus palvelut meille. Itse ajattelin heti toukokuun alussa lampsia vakuutusyhtiöön, kun muutenkin tarvis kilpailuttaa vakuutukset.
Onko muuten manducan haaveilijat hankkineet jo manducat? Mä olen hyvää ystävääni tori.fi:tä selaillut ja välilläon tullut ihan kelpo yksilöitäkin vastaan mutta vielä en ole ostanut. Aion sen kyllä hankkia, toivoisin että sille on käyttöä paikoissa joihin ei rattaita aina jaksa raahata mukana. Tokihan se on kiinni siitä viihtyykö vauveli manducassa, toivottavasti (y)
Manducan tuntevilta kyselen,että riittääkö noissa hyvin säädöt ja onko hankala säädellä käyttäjän mukaan? Meillä kun toivottavasti mieskin kantaa välillä :)
Viime viikolla vein kelaan paperit ja samalla jätin äitiyspakkaushakemuksen, saa nähdä tuleeko uusi vai vanha pakkaus. Molemmista tykkään (y)
Onko teille jotka olette äitiyspakkausta hakeneet, tullut jo uusi pakkaus? Parin viikon sisällä pitäis kuulema tulla mullekin, jännää (y)
Mukavaa maaliskuuta ja tulevaa pääsiäistä kanssa odottajille :)
T. Quumeilija rv 25+2
 
Satsuma sun pitää soittaa verovirastoon ja tilata muutosverokortti. Sen kun toimitat kelaan niin saat pienemmällä prosentilla nuo tuet. kannattaa olla ajoissa asialla, niin saat heti ensimmäiset tuet oikealla prosentilla(y)

Quumeilija vitsit miten vähissä sunkin työpäivät on, ihan mahtavaa(y) Manducaa mäkin metsästän, juurikin sieltä torista:LOL:Niitä on ilmeisesti uudempaa vanhempaa mallia liikkeellä?! Tai näin oon ymmärtänyt. Teillä joilla siitä oli jo kokemusta, niin tarvitseeko siihen siis jonkun lisä osan vasta syntyneelle??o_O Vai oonko ymmärtänyt ihan väärin?!

Vauvavakuutuksesta me ei sitä olla kellekkään otettu, joten ei varmaan oteta nytkään. Ollaan pärjätty hyvin noilla perus tk:n palveluilla. Tokihan se on sitten ihan eri juttu, jos on jotain sairautta tai allergiaa...Mutta ainakin tällä hetkellä ollaan sillä kannalla, että ei oteta!

Siis täälä vaihtui jo rv 27. Ihan järkyttävää miten nopeasti nämä viikot menee.Kohta ollaan jo rv30 ja siitä sitten meneekin ihan tuhannen nopsaa loput viikot.APUA!!!:D

Onko teidän masuasukeilla havaittavissa jo rytmiä?Minillä on nyt viikon verran ollut ihan selvät ajat, varsinkin yöllä, koska on hereillä ja koska nukkuu.

Lumi ja Mini rv 27+1
 
PinniP Mulla olis halua päästä mukaan facebook ryhmään, jos vaan vielä mahdollista.

Täällä kanssa odotellaan mammalomaa innokkaasti, olisin jo valmis jäämään töistä pois. Onneksi on viikon loma pääsiäisen aikoihin, pieni hengähdystauko tulee tarpeeseen.

Viikko sitten oli toista kertaa sokerirasituskoe, jännityksellä odotin maanantain neuvolaa, jolloin sain kuulla tulokset. Sukurasitteen takia jouduin kokeeseen jo alkuraskaudesta, tuolloin paastoarvo oli lähellä raja-arvoa. Tällä kertaa arvot oli onneksi paremmat kuin viime kerralla (y)

Me ollaan hankittu vauvavakuutus, oli alusta asti selvää, että sellainen otetaan. Manduca ollaan saamassa sukulaiselta lainaan, saa nähdä opitaanko sitä käyttämään :whistle:
 
Lumi, ei manducaan tarvita erikseen lisäosaa. Siinä mukana tulee sellainen pienennysosa, joka on siinä ihan kiinteenä. Sit kun sitä ei enää tarvita, niin sen saa hyvin käännettyä piiloon. Ja taitaa niitä olla uutta ja vanhempaa mallia, mutten kyllä tiedä, miten ne eroaa toisistaan. Käytänössä ei varmaan mitenkään.
Taigali, kysäisen sieltä ryhmästä, otetaanko enää uusia. Nyt vaan ollaan lähdössä Ikeaan, niin menee huomiselle.
 
Heissan!
Mulla nyt alkanut vapaat! Harjoittelu meni hyvin ja koulu siis saatu päätökseen huh :) kyllä pitää nostaa hattua heille jotka jaksaa hoiva-alan työtä tehdä äippälomalle asti. Itellä oli jo nyt välillä vaikeuksia jaksaa koko ajan kyykkiä ja nousta tän masun kanssa :oops:

Oli viime viikolla myös lääkäri, kun lähdettiin ulkomaan matkalle meikän valmistumisen kunniaksi :LOL: halusin varmuuden että kaikki on kunnossa ja varmuuden vuoksi jo lentotodistuksen mukaan matkalle. Lääkäri sanoi sisätutkimusta tehdessä, että oon jo sormelle auki :eek: kanavaa kumminki hyvin jäljellä. Hätkähdin vähän että nytkö jo?! Kuinkahan yleistä tämä on ensisynnyttäjillä? :cautious: en saanu kumminkaan mitään ohjetta että pitäs rauhallisemmin ottaa, niin lähdin sitten hyvillä mielin reissuun.

Tämmöistä tänne :) mitäs muille odottajille kuuluupi?
 
  • Tykkää
Reactions: lumi-84 ja Falisa
Heippa!

Onnea satsuma koulun päättymisestä ja vapaiden alkamisesta ja kivaa lomareissua! :cool: Itse oon terveydenhoitoalalla ja kyllähän työ alkaa pikkuhiljaa painamaan. Suuremmat nostot oon jättäny jo suosiolla, mutta on päivät silti melko raskaita varsinkin kun jalkojen päällä pitää olla pitkiä aikoja.

Tänne kuuluu myös hyvää. Liikkeet masussa voimistuu ja tihentyy päivä päivältä. Yöt menee edelleen välillä nukkuessa ja toisinaan kukkuessa, pohjekrampit on inhottavia ja hyvää asentoa vaikea löytää.:confused: Masu on kasvanut ihan mukavasti ja alkaa pikkuhiljaa tuntumaankin tuo koko liikkuessa/kumartuessa. Perjantaina on taas kokoarvioultra ja toivon kovasti, että pikkunen on spurtannu painon suhteen eikä enää tarvis kontrollissa käydä:)

Falisa rv 29+2 HUH kohtahan paukkuu 30:eek::love:
 
  • Tykkää
Reactions: satsuma13 ja Aegis
Satsumalle onnea täältäkin koulun loppumisesta(y) Ja ihanaa reissua!
En osaa nyt kyllä sanoa,miten tavallista tuo on että ensisynnyttäjä on jo sormelle auki noilla viikoilla,mutta sitten kun on jo toinen tai useampi raskaus kyseessä niin tuohan on ihan tavallista. Ja luulisin, että lääkäri olis sanonut jos olis aihetta huolestua!o_O

Falisa täälä pidetään peukut sulle pystyssä, että vauva on kasvanut hyvin, eikä tarvitte enää käydä noissa kontrolleissa(y)

Pinni kiits infosta tuosta manducasta!!!:)

Viime viikolla oli neuvola ja sielä suunnalla kaikki hyvin. Sokerirasituksesta tuli tulokset ja ne on varsin hyvät, jei! painoa tullut viidessä viikossa kevyet 2kg. Jeps miettikääpä sitä:rolleyes:Ai kuka on napostellut yhtä sun toista herkkua:LOL: No ihan tuota tahtia ei kyllä saa enää nousta...Onneksi lähtöpainoon on vielä 3kg matkaa. Hb oli tippunut 115 kun viimeksi oli vielä 135. Sain ISON rautapaketin mukaan neuvolasta, en oo ikinä saanut kyllä ilmaiseksi neuvolasta noita.Olin ihan ihmeissäni!!??:eek: No niitä nyt sitten popsitaan. Sf mitta meni kiltisti keskikäyrällä ollen 24cm.

Lumi ja Mini rv 28+2:love:
 
  • Tykkää
Reactions: satsuma13
Helou!
Omanapailua sen verran, että ultrassa on käyty. Kaikki edelleen hyvin. Poitsu vilkasliikkeinen ja pää menosuuntaan päin kuten viimeksikin. Paino oli noussut 300g parin viikon takaisesta eli tällä hetkellä painaa n. 1250g. Kasvaa alakäyrillä, mut lääkäri lohdutteli ettei meistä kukaan ole samankokoinen ja hyvä niin. Kuitenki kontrolliultra tiedossa kuukauden päästä.

Hyvää viikonloppua kaikille! (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Aegis
Falisa ihan mahtavaa,että poitsu kuitenkin kasvaa, vaikka sitten sielä alakäyrällä!!:love:

Täälä odotellaan sunnuntaita kun lähdetään koko perhe risteilemään.Lähinnä siis sitä aamupalaa...ja tax-free herkkuja:D

Mukavaa viikonloppua multakin:)
Lumi ja Mini 28+4:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Falisa
Noniin, nyt on verotusasia kunnossa! Uudeksi prosentiksi sai sitten 11, kuulostaa jo inhimillisemmältä tuolle tuen määrälle :) tosiaan kiitos avusta! :love:

Mulla on viime päivinä ollu joku ihmeen kiukku päällä.. mies parka :unsure: noh kai se mieli taas tästä tasoittuu, toivottavasti :cautious:

Satsuma ja pikkuinen 28+0 :love:(hui 30 viikkoa lähestyy vauhdilla:eek:)
 
  • Tykkää
Reactions: lumi-84
Hellou!

Suloinensalaisuus onnea hurjasti saavutetuista 30 raskausviikosta:love: Autossa istuminen otti mullakin selkään kun oli päälle 300km kököttänyt autossa:rolleyes:

Satsuma hyvä jos sait veroprosentin kohdilleen. On se hurjaa maksaa 20% veroa,kun ne tuet ei kuitenkaan ihan mitään hirmu isoja oo. Täälä myös tullut jotain ihme ailahteluja taas kuvioihin. Ja kohteena on myös täälä aika usein tuo oma mies:whistle:

Onko muilla jo hankinnat hyvällä mallilla??!!

Mä löysin viimeinkin sen sitterin mitä oon metsästänyt ikuisuuden, samoin. Mitään isoja hankintoja ei enää oo tekemättä. Vaatetta on kaappi pullollaan ja jotain lelujakin oon ostellut,jos on kirpparilla vastaan tullut. Niin kuin keskiviikkona, kun löysin Sophie la Giraffette lelu setin 10€:lla!??:geek:Siinä oli siis se ihan perus kirahvi,sitten sellainen jossa onrenkaat josta voi pitää kiinni ja vielä pehmolelu,ihana!!!

Mites onko muita joilla on harjoitus supistukset saapunut iloksi?! Mulla on nyt about viikon ajan tullu vattan kovettumisia, jotka menee kyllä ohi nopsaa. Pari kertaa on tuntunut vähän ilkeältä, mutta ei mitenkään tosi pahasti.

Ihanaa ja toivottavasti edes osittain aurinkoista viikonloppua:)

Lumi ja Mini rv29+4:love:
 
Täällä hankinnat tehtynä. Mietin vain ja ainostaan että pitäiskö kuitenkin hankkia vielä vaikka käytetyt tuplat? Tää tän hetken kuopus kun on vilkas ja kerkiävä ja ei taida liikkuminen seisomalaudalla onnistua, ikää vauvan syntyessä noin1v11 tai alle...

Nämä viimeiset kk vois skipata yli kyllä synnytykseen :) ei malttais enää odottaa :)
 
Heippa!

Täälläkin hankinnat jo hyvällä mallilla, enää puuttuu pinniksen patja, itkuhälytin ja jtn pientä.

Harjoitussupistuksiahan mulla on tullut jo hyvän aikaa, alkoi silloin reilu kuukausi sitten ja jatkuu edelleen. Niitä tulee ja menee, enemmän silloin jos on töissä raskaampaa tai tehny liikaa...

Ens viikolla neuvola ja kuun lopussa tosiaan taas ultra. Toisaalta nautin tosi paljon näistä viimeisistä viikoista, maha ei oo liian iso ja jaksaa tehdä kaikkea. Töitä enää kolme viikkoa!:)

Falisa rv 30+4:barefoot:
 

Yhteistyössä