Kesäkuun kullanmurut 2016 Joulukuussa

Kaikille uusille tervetuloa mukaan!!! Ihanaa kun joukko kasvaa! Kaikki rupeaa olemana jo turvallisilla viikoilla, vähänkö hieno juttu!(y)

Täälä kiskaistiin jouluna tiukka mammapaita päälle ja suunnattiin miehen sukulaisten luo. Eipä tainnut jäädä kenellekkään epäselväksi, että meille on tulossa vauva:D Onnitteluja satoi, joka lämmitti omaa mieltä tosi paljon. Edellisellä kerralla kun olin raskaana pisti korvaan se, että enemmän tuli vaan niitä hämmästelyjä kuin itse onnitteluja...

Olo on niin ihana kun olla voi. Vatta on kasvanut kivasti ja nautin ihan koko sydämestäni tästä raskaudesta:love: Joitain pieniä muljahduksia oon bongaillu,mutta ne on kumminkin niin nopeita,että en vielä voi varmaksi sanoa ovatko minin liikkeitä.Niin ja lapsille kerrottiin myös jouluna vauvasta, heitä kiinnostaa kovasti kumpi sieltä syntyy :)

Lumi ja Mini rv15+1:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Piper86
Täälläkin maha alkaa pikkuhiljaa kasvamaan :) jotenkin edelleen tää raskaus tuntuu niin epätodelliselta. Pahoinvointia on vielä aamuisin, mutta pahin taitaa olla takana päin. Onko muilla minkälaisia raskausoireita tällä hetkellä? T. Rinde ja kirppu 14+4
 
Tervetuloa uusille.

Oireista: mulla on edelleenkin lievää pahoinvointia ... nyt lomalla tosin se ja väsymys on helpottanut vähän. Pissalla saa ravata öisin ja potkutkin tuntuu jo potkuilta :love: maha alkaa olla jo iso ... ei voi enää erehtyä. Saas nähdä kuinka isoksi se kasvaa.

Aegis 17 + 5 (oho)
 
Tervetuloa uusille munki puolesta!:)

Täällä pahoinvointi taitaa olla vihdoin ja viimein selätetty, väsymystä ja päänsärkyä kuitenkin viime aikoina ollut enemmän liekö verenpaine sitten syynä... Masukin kasvanut jo himppusen.
Huomenna olis ultrassa käynti, jännittää ja toivon kovasti, että pienellä olis kaikki hyvin.(n) Muuten ihana nähdä taas pikkuinen:love:

Falisa 16+2
 
Falisa tsemppiä ultraan!!!(y)

Oireista mulla ei oikeastaan oo enää mitään. Tai no jos ruokailujen väli venyy yli kolmeen/neljään tuntiin niin sitten tulee vieläkin etova olo, mutta kun tasaisesti jotain napostelee niin olo pysyy hyvänä:)

Hei ja tuosta päänkivusta. Mulla on joka raskaudessa vaikuttanut veden juonti päänkipuun. Tiedän heti jos oon juonut liian vähän, päänkipu iskee saman tien!:confused:

Aegis Mäkin olin eilen tuntevinani ensimmäisiä selviä liikkeitä:love:

Onko täälä ketään muita jotka kirjottelis blogia?Tykkään itte lueskella niitä ja tuleepa sitä omaakin kirjoiteltua:D

Täältä voi käydä kurkkimas tämän aamun masukuvaa:
http://unelmienelamista.blogspot.fi/2015/12/pohjustusta-tulevaan-vuoteen.html


Lumi ja Mini 15+2
 
Lumi-84 kiitti vinkistä! Pitää heti kokeilla lisätä vedenjuontia, vaikka vettä on viime aikoina kulunutkin ehkä jopa normaalia enemmän. Pääkipu on ollut kuitenkin jo kolme päivää ihan kamala ja koitan sinnitellä ilman särkylääkkeitä...eli kaikki keinot käyttöön :)
 
Heippa :)
Täällä oireista vieläkin pahoinvointi päällä, pitänyt edelleen oksentaa ainakin kerran päivässä :( voisi jo alkaa helpottaa niin pääsisi itsekin nauttimaan raskaudesta!
Myös vessassa täytyy käydä ainakin kerran yössä. Mun mahasta ei kyllä huomaa vielä muuta kun jäätävän turvotuksen! Voisi luulla että on jo 20 viikkoa täynnä kun tommonen pallomaha :D
Falisalle tsemppiä ultraan! :love:

Satsuma ja pikkuinen 13+6
 
Mulla kanssa tuota päänsärkyä on alkanu esiintyy. Täytyy varmaan yrittää juoda enemmän, jos se auttais. Selkä myöskin ruvennut reistaileen. Nyt jo?? Olikos tällä porukalla joku facebook ryhmä? Vieläkö sinne mahtuu mukaan, vai onko jo täyttä?
 
Moikka.

Oireista: mulla vaihtelee tosi paljon, mut lähes joka yl nukun tosi huonosti ja heräilen enkä saa uudelleen nukuttua.. :( Sen seurauksena tietysti väsymystä.. nyt uutena on tullut nopea syke.. Tykyttää välillä. Ruoka maistuu huonosti, mut ei varsinaista pahoinvointia ei enään ole.

Mulla alamaha on pikkasen turvonnut ja on kova, sitä pidän "vauvamasuna" mut muuten on kauhee turvotus, housut ei sovi jalkaan. Toivottavasti kohta tulis söpö kunnon vauvamaha.

Felissa: pääseekö teillä neuvolassa tässä kohtaa ultraan? Mäkin hsluisin kovasti mennä ultraan mutta en tiedä raaskinko.. Tule kertomaan ultrakuulumisia sitten :love:

Hei mä laitoin pyynnön pyynnön pepiitalle et pääsi mukaan siihen fb:ryhmään. Laittakaa tekin niin pääsette mukaan.

Piper 14+2
 
Piper86: kysymys tais olla mulle? Tää mun ultrakäynti oli ylimääräinen. Np-ultrassa kätilö ei nähnyt kunnolla napanuoran kiinnityskohtaa ja siksi tämä extrakäynti. Rv21 sitten tuo "normaali" rakenneultra:)

Mutta ultrakuulumisiin siis! Oon onnellisellisempi ku aikoihin ja tuntuu, että voin kerrankin hetkeksi luopua ikuisesta huolehtimisesta ja murehtimisesta. Pikkuisella vatsassa kaikki hyvin, koko vastasi viikkoja, rakenteitakin saatiin jo katsottua ja napanuora-asiakin ok. Lääkäri oli tosi ihana, huolellinen ja selosti koko ajan mitä näkyy. Ja näkyihän siellä, suurella todennäköisyydellä kesäkuussa meidän elämää riemastuttaa pieni poika:love:
 
Piper86 kiitos! :) meillä vkon 12 ultrassa kätilö ei nähnyt napanuoran kiinnittymiskohtaa vauvaan vaan näkyi pelkkää söheröä vatsan päällä ja samalla kertaa konsultoi lääkäriä, joka halusi kontrollikäynnin vko 16 napanuora-tilanteen tarkistamiseksi. Mutta kaikki siis onneksi hyvin

Hyvää vuodenvaihdetta kesäkuiset! :)
 

Yhteistyössä