Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

"Catnip82"
Ja taas juttua tullut niin ettei perässä meinaa pysyä :) tuo nyrkkijuttu toi kyllä hymyn huulille vaikka ei ehkä pitäisi... :) huh mitä metodeja!
Uusia vauvojakin taas parin päivän päästä tulossa..on se huimaa touhua. Saa tosiaan nähdä kuka sen varsinaisen kesäkuisen ekana punertava pihalle..

Itselle lääkäri soitti tänään ja kyllähän siinä yökerätyssä pissassa proteiinit koholla oli. Nyt sama homma ensi yönä jotta nähdään onko ne nousussa vai missä. Lääkäri sitten taas huomenna soittelee. Ja jos yhtään tulee kipuja mm. päänsärkyä niin yhteys svo:eek:on välittömästi . Eli kai se sitä myrkytystä jollain tasolla pukkaa tulemaan :(

Mutta näillä mennään!
 
"*Pihla*"
Kultatiukulle tsempit perjantain koitokseen! Kyllä se aina jännittää, vaikka onkin tavallaan tuttu tilanne. Palkinto on mitä mahtavin :)

Catnipille myös tsempit. Toivottavasti myrkytys pysyy lievänä, jos tosiaan siitä on kyse.

Mä meinasin tänään hätääntyä, kun aloin miettimään, onko vauva milloin viimeksi liikkunut. Ja sitten sytytti, että tuossahan tuo kainalossa pötköttelee :D
 
Pihla Kuusama ja citypähkinä ihanaaaaaaaa onnea!! :heart: nyt ei tarvii enää jännitellä, vaan tutustua tulokkaaseen ja ottaa lepoo :flower:

Sonde sinuna olisin antanut huutia ja tehnyt lääkäristä valituksen! Tollanen saakelin sairas paskiainen vaan virasta pois... Menetelmä ei edes oikeasti kerro mitään todellista tietoa vaan on taas yksi jäänne ajoilta kun miehet kehitteli näitä tutkimusmenetelmiä ym ja naiset vikisi. Hyi helvetti pistää vihaks tommonen! Toi lasketaan pahoinpitelyksi!! :mad:
 
Hei kaikille pallomahoille!

Oikein paljon onnea kaikille jo nyytin saaneille! :heart: :flower:

Käyn teitä seuraamassa päivittäin, mutten oo saanu aikaseks kirjotella mitään.
Facen puolella enempi, mutten sielläkään paljoa.

Vauvoja alkaa syntymään, ihanaa!!
Mä en silti vieläkään usko, että kohta se on minullakin!

Mammalomalla olen ollut 4.5. asti, aika on kulunut ihan kivasti mm. mökkeillessä. Miehellä oli talvilomaviikko, joten saatiin viettää yhteinen työntäyteinen mökkiloma. Ihmeen hyvin jaksoin puutarhahommia vielä tehdä, vaikkakin vauhti oli hidas ja lepotaukoja paljon.. :)

Kauheelta kuulosti tuo nyrkkitesti, siis oikeesti, ei kai sellaista sais edes tehdä nykyaikana?!

Mulla oli tänään painoarvioultra. Ei menny se reissu ihan niinku strömsöössä. Odottelin ihan väärässä päässä taloa lääkärin kutsua, ku en tienny/ älynny, että se ei ollukkaan neuvolan puolella.. Nooh, 10 minuuttia myöhässä sinne sitten mutkien kautta päädyin ja lääkäri oli vähä pinkeenä..
Nopee ultraus, en kerenny paljo muuta kysellä. Mutta pääasiaan, pikkunen, joka ei taida ollakkaan niin pikkunen painaa tällähetkellä 3300-3400g ja viikkoja nyt 37+1. Sieltä taitaa syntyä siis jättiläinen. Lapsivettä oli vielä ihan hyvästi.

Vauvakamat alkaa olla hankittu, ja sairaalakassi pitäis pakata.
Jaksamisia teille kaikille masun kanssa kärvisteleville!

MiiSa-80 ja jättiläinen 37+1
 
"Jossu79"
Sonde: mun kaveri vielä monen vuoden jälkeenkin muistelee tuota todella kovakouraista synnytystapa-arviota. Se ilmeisesti käynnisti synnytyksen viikolla 37. Aiemmat ja myöhemmät lapset menneet la:n yli..
 
"lauwra"
Miisa, mulle ainakin sanottiin neuvolasta, että rv38+ vauva ei juurikaan saa enää paljon lisää painoa. Ainoastaan diabetesvauvat ottavat kasvuspurtteja noiden viikkojen jälkeen. Ja arvio on aina arvio :) Joten ihan keskikäyrän vauva sieltä voi olla tulossa.

Mä olen tosi väsynyt ja nyt ei tekisi mieli yhtään lähtä synnyttämään. Huomenna lisäksi esikoisen lapsenvahdilla on menoa, joten kaikki todennäköisyydet puhuu sen puolesta, että yöllä tulee lähtö :D Huomenna ollaan lisäksi menossa tutustumaan synnäriin, pitäiskö ottaa sairaalakassi jo mukaan jos jäis sille tielle ;) Nojoo, tuskin mitään tapahtuu.
 
Onnea vauvoista uusille mammoille! :heart: Voi että kun ei tässä enää jaksaisi odottaa omaansa, kun näitä lukee! Ihanaa, että kaikilla on mennyt hyvin.

Mä olin tänään ekaa kertaa neuvolassa täällä Tampereelle, jonne muutettiin tuossa jokunen viikko sitten. Jäi kyllä niin hyvä mieli, kun vertaa aikaisempiin kokemuksiin Helsingissä. Siellä käynnit oli aina yhtä turhan kanssa ja kesti ehkä 15 min. Mulla oli niin kiva tuo uusi "neuvolantäti", sellainen nuori nainen, joka jutteli ja kyseli kaikkea ja tuntui, että oikeasti kiinnostikin mun asiat. Saa nyt nähdä, ehdinkö edes toista kertaa siellä käymään ennen vauvan syntymää... Mutta ainakin nyt tämä yksi kerta oli todella positiivinen yllätys! :D

Pupumama 34+1 (ja vauva, jolla on hikka suunnilleen kymmenen kertaa päivässä)
 
"Kuusama"
Hyi hitto tuota nyrkkijuttua! :O Aivan vanhentunutta tietoa. Eihän se lapsi sieltä yleensä yhdessä rysäyksessä ulos tule. Minäkin ponnistin poikaa puoli tuntia edes takaisin ja siinä ajassa ehti paikat sopeutua niin että mun nirhaumat tuli vain ulkoisiin osiin.

Te, ketkä murehditte sitä että jos lähtö tulee illalla/yöllä ja olette valmiiksi väsyneitä. Voin lohduttaa että loppuviimein hyvin jaksoin 3.5 vuorokauden valvomisellakin vetää homman valmiiksi vaikka välillä vähän väsyttikin :D On siinä sellaiset hormonit pelissä jos ei kauheasti niiden toimintaa sotke lääkkeillä.

Täällä eka vuorokausi takana ja hyvin pyyhkii. Hoitsuksi osui se sama kätilö josta en oikein pitänyt, mutta enpä mä ole sitä tarvinnut kuin mittaamaan vauvalta sokerit. Hoitohommat ja imetys menee ihan luontaisesti. Poika on ollut koko päivän mun hoidossa ja sokerikontrolleista saatiin puhtaat paperit, joten eiköhän me kohta kotiin lähdetä =)
 
"*Pihla*"
Hui tuota Sonden nyrkkijuttua! :O tuohan on pahoinpitely!

Jokos Lauwra lähti synnyttämään? :D

Kuusama, noinko nopeasti teillä loppui sokeriseuranta? :O meillä mittaillaan edelleen säännöllisen epäsäännöllisesti, vaikka matalin arvo on ollut 2,9 ja kaikki muut yli kolmen, jopa neljän.

Vauva syö hyvin. Ensin rintaa, sitten vielä lisämaitoa 20ml. Kiitos lisämaidon, paino ei ole hirveän paljon pudonnut. Mekin siis jo vähän odotellaan, josko heruisi lupa kotiutumiselle. En oikein osaa täällä sairaalassa nukkua ja eilen illalla iski jo kova halu päästä kotiin. Kätilön mielestä ollaan valmiita kotiutumaan, mutta katsotaan, mitä lastenlääkäri sanoo.

Pihla ja poika 2vrk
 
"lauwra"
Täällä ollaan kotona edelleen! Yöllä kyllä tuli kipeitä supistuksia joka kerta kun kävin vessassa ja koko aamun on olo ollut normaalia pinkeämpi. Liikkeitä odottelen vielä tälle aamulle, illalla niitä kyllä tuli normaalin vilkkaasti...

Kuusama, kiva jos pääsisitte pian kotiin! Saadaan listan päivittäjä taas hommiin ;) :D

Valkoinen, mua myös kiinnostaa akupunktiokokemus :) Mä en saanut tälle viikolle enää aukaa ja tää LA iskee kyllä taas huonoon rahatilanteeseen kun tilit tulee kuun vaihteessa... Jos meinaa yliaikaiseksi mennä, niin sitten säntään itsekin akupunktioon.

lauwra lähentelee poksumista 38+6...
sais luvan huomenna poksua vikan kerran!
 
"Catnip82"
Toivottavasti Pihla ja kuusama pääsevät poikien kanssa kotiin, mukava kuulla että kaikki on mennyt hyvin.

Lauwrankin pitäisi tietää että joka aamu pitää käydä kuittaamassa palstalle tilanne tai muuten aletaan heti epäillä h-hetken koittaneen ;)

Kuinkas Ruulla on kotioloissa sujunut? Ettekös tekin kotiin päässeet? Muistini on lyhyt ja huono...

Täällä kävin aamulla taas viemässä pissakanisterin labraan ja nyt odotellaan lekurin soittoa. Tänään on myös neuvola. Tarkoitus myös käydä hankkimassa sairaalakassiin loput asiat, niin saa sen valmiiksi. Äitini tulee pikavisiitille niin päästään miehen kanssa kahdestaan kauppoja kiertämään. Huomenna viimeistään on tarkoitus tuoda vauvan vaatteet varastosta niin saa ne valmiiksi. Hieman tässä kyllä jännittää että miten tuon mahdollisen myrkytyksen kanssa käy..Ehkäpä tämän päivän jälkeen olemme viisaampia :)

Catnip82 + kyytiläinen 35+6
 
Onnea!
Pihla :flower:
Kuusama :flower:
Citypähkinä :flower:

Nyrkkimenetelmästä
, mulle tehtiin ekaa odottaessa, mutta ei se sattunut, kun vaan mallasi sitä nyrkkiä luiden väliin. Jos nyt tehtäsiin niin voisi kirpaista, kun on niin hellänä kaikki luut alapäässä.. Eli tosiaan voi olla hieman erilaista "otetta" ollut noissa tutkimuksissa :$

Yöllä heräsin järkyttävän kipeisiin supistuksiin! Oli senmmoista sarjaa, että ei oikein tunnistanut supistuksen alkua ja loppua. Sitä kesti noin puoli tuntia. Oon jossain vaiheessa vissiin nukahtanu. Nyt on kyllä niin väsynyt. Vaan ei auta, esikon 4-v neuvolaan olisi meno..Jos ensin vähän ryhmä hauta :D

Mietin noita supistuksia, kun mulla oli reilu viikko sitten aika samanlainen kokemus. En muista olinko silloinkin hieronut jalkapohjia, mutta eilen ainakin auoin niitä ihan huolella. Tiedostan kyllä, että voi tehdä tuota supistelua, mutta voisko olla yhteyttä? Täytyy tunnustaa, että hieroin kyllä ihan tarkoituksella kypsyttelypisteitä aika rajusti :kieh: Mulla tuntuu kokoajan varsinkin oikeassa jalkapohjassa ihan järkyttävää kiristystä, niinkuin repeäisi kävellessä :O niin pakko oli vähän hieroa. Toisaalta halaun kyllä jo tämän muksunkin ulos, mutta toisaalta tartten vielä pari päivää järjestelyihin :LOL:

Tää vaan tuntuu niin typerältä kun ekan kans supistusten alkaessa, tiesin että nyt se on menoa. Ne voimistui pikkuhiljaa. Nyt nää tulee ihan puskista niin kovina! Ei kai mulla esikoisesta ollu noin kovia suppareita ku vasta salissa : /


Neiti S 38+1
 
"lauwra"
Catnip, tosiaan täytyy muistaa ilmottautua :D

NeitiS, eikös nimenomaan ne kohtua aktivoivat pisteet ole jalkapohjissa :) Täytyypä itse googlettaa mistä ne löytyy ja laittaa mies hierontahommiin...

Pihla, ihanaa että pääsette kaikki kotiin!
 
Hei! Täällä voidaan hyvin. No, sokerit on pojulla tarkassa seurannassa, kun kolme tuntia oli liian pitkä syönti väli. Kaksi tuntia lisämaidon kanssa näyttäisi olevan nyt hyvä. Omat unenlahjat tulevat nyt tarpeeseen, kun yötä myöten pitää herätä syömään. Hyvin meni viime yö ja nukuin joka minuutin minkä pystyi syöttöjen välissä, niin aamupalalle jo ihan virkeänä mentiin. Huomenna eka mahdollisuus kotiin pääsyyn, mutta vähän veikkaan, että kun eka vuorokausi meni sokeritasapainoa hakemassa, niin lauantaina aikaisintaan... Ruoka täällä on muuten tosi hyvää!!! Tai voihan se olla, että tuollaisen Rumban jälkeen maistuis vaikka kengänpohjat
 
"*Pihla*"
Ihanaa tosiaan päästä kotiin :) nyt yritän ottaa kaiken irti näistä viimeisistä "vapaatunneista" ja makaan vauva kainalossa sängyssä kirjaa lukemassa ja vähän herkutellen :D mulle ei kyllä ole suklaa hirveämmin maistunut, vaikka yleensä olen suuri suklaan ystävä... Omat mukaan otetut suklaat on iskemättömiä :D pienen pussin sukulakuja söin ja salmiakkia olen syönyt jonkin verran. Mehut meni kaikki ja äiti toi eilen lisää ja niistäkin on puolet juotu. Vaikka juon vettäkin aika paljon. Suklaata täällä on syönyt lähinnä tyttö :)

Mä en ole täällä sairaalassa kuin torkkunut. Jotain 10-15 minuutin pätkiä. Torkahtelen kirja kädessä ja telkkarin ääreen ja imettäessä.. Mutta en niin, että olisin sitten saanut pidempää pätkää nukutuksi kuitenkaan. Meillä on syötöt menneet kolmen tunnin välein, mutta kätilön mielestä vauvaa ei enää kotona tarvi niin usein herätellä. Toki jos itse herää yöllä useammin, niin syötetään, mutta muuten saa nukkua 4 tuntia putkeen. Ja lisämaitoa aion kyllä antaa reilusti siihen saakka, että oma maito nousee, jos nousee. Kyllä sitä vähän tulee ja poika osaa sen hyödyntää, mutta ei sitä kyllä tarpeeksi tule.

Saadaankohan me vielä lisää vauvauutisia tällä viikolla? :) Kultatiuku varmaan tulee viikonlopun aikana kertomaan :) tuleekohan vielä muita? Kun näitä tällä viikolla lähti tulemaan... :D

On kyllä kiva, että tällä kertaa sai kokea tämän, kun vauva saa olla koko ajan vierihoidossa ja päästään yhtä aikaa kotiin :) tämä kun nyt tosiaan on viimeinen vauva meille, niin kiva, että meni tällä kertaa näin :)

Maha on muuten lähtenyt kutistumaan niin hyvin, että näinköhän mulla pysyy jalassa nuo mammahousut, mitkä mulla oli päällä tiistaina, kun tultiin tänne :D
 
  • Tykkää
Reactions: Syli84
Soittelin tänään vielä neuvolaan, kun alkoi vähän vaivata se lääkärikäynti. Lääkäri oli kuulemma kirjoittanut vaan, että "normaali raskauden seuranta", eli ei mitään mainintaa kohdunsuun kypsästä tilanteesta tai lapsiveden määrästä. Terkka sanoi, että ei oo mitään syytä huoleen ja ei tarvetta uudelle ultralle, vaikka kovasti sitä toivoinkin. Jos järkevästi ajattelen, niin varmaan kaikki on hyvin, mutta tosi vaikeaa lopettaa stressaaminen, kun haluaisin vaan saada jonkun toisen lääkärin mielipiteen ja lisää tietoja. Mulla on vaikea luottaa vaan yhden ammattilaisen tulkintoihin...

Kauheesti mulla kurisee vatsa tai en tiedä onko vatsa, mutta tuossa aina vaan oikean kyljen alapuolella tulee murinaa, lorinaa ja ihme prööt-ääniä. :O Mun kauhumielikuvissa sieltä valuu lapsivettä, mutta kaippa se on vaan jotain... normaalia elinten ääntelyä? :D

Mies on täällä hieronut jalkapohjia aina välillä, mutta en edes tiennyt että sillä vois olla jotakin vaikutusta kohdun aktivoimisessa. :D Tiesin vaan, että se saattaa vähentää turvotusta ja rentouttaa mukavasti. En tiedä, onko osunut mitenkä noihin oikeisiin pisteisiin. :)

Mamira ja poks 36+0!
 
"Catnip82"
Seuraava jonossa ohittelija ilmoittautuu. ..raskausmyrkytys tuomio tuli ja käsky heti käynnistykseen. Täällä osastolla nyt lääkäriä odotellaan ja sitten tiedetään enemmän miten edetään. Palaan asiaan kun tiedän enemmän... vähän kyllä jännittää..

Catnip82 + kyytiläinen 35+6
 
"kerttuliinu"
Catnip mitä mun siivouspäivästä tulee ku taas pitää vähän väliä käydä täällä kurkkii!
Onnea matkaan! Toivotaan et käynnistys sujuu hyvin!

Pihla ihanaa kun pääsette yhtäaikaa kotiin <3 kuulostat niin onnelliselta! Nautihan pikkumurusesta!

Tällä tabletilla on niiiiiiiiin ärsyttävä kirjoittaa et en jaksa enempää,täällä länsirintamalla kaik hyvin..
 
"Catnip82"
Siis mitä tästä päivästä opittiin..Suunnittele tekemistä niin varmasti menee kaikki uusiksi! :)
Oltiin neuvolassa ja siellä th tuumasi että kannattaa varautua että osastolle pyytävät tarkkailuun. Mukavan juttutuokion päätteeksi lähdimme miehen kanssa kohti shoppailuja ja sitten lääkäri soittaa. Valkuaiset Virtsassa niin paljon kohonneet että suoraan käynnistykseen. Auton nokka ympäri ja svolle. Sieltä tuotiin osastolle ja lääkäri tutki pitkään ja hartaasti.
Ensimmäiset merkit korkean verenpaineen vaikutuksista oli jo nähtävissä. Lapsivettä niukasti ja istukassa ensimmäisiä muutoksia havaittavissa. Jos odotettaisiin parikin viikkoa voisi olla että synnytyksestä ei välttämättä selviäisi..joten nyt on aika aloittaa häätö. Pieni siro vauva on tulossa, 2400g arvio. Mutta voi hyvin selvitä normaalista synnytyksestä.
Kohdunsuu oli sormelle auki ja sain ballongin. Nyt siis odotellaan mitä se saa aikaiseksi.
Lähetin miehen hakemaan tavaroita mm. kännykän laturin ja suklaata :) kun mukana oli neuvolakortti, lompakko ja kännykkä....

Mutta eipä tule meillekään kesäkuista vauvaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Syli84
Catnip, hurjasti tsemppiä! Mulla oli esikoisesta sama juttu, käynnistettiin 37+4 ja syntyi seuraavana päivänä.

Onnea Pihla, Kuusama ja Citypähkinä vauvoista! :)

Neiti S. on kyllä hurjaa kun meillä on niin sama tilanne! Saitko uutta kontrolliaikaa istukan vuoksi? Mulla se on 39+jotain viikolla. Jos oikein ymmärsin mulla on nyt 2,7cm päässä kohdonsuusta istukka ja marginaaliseksi määritelty.

Täällä on tänään täysiaikainen vauva! Hurjaa että jo 3vkon päästä on laskettu aika. Tosin mun tuurilla joudun varmaan vielä 5vko odotella..:D varsinkin kun on yhdynntäkielto päällä että ei sitten sen istukan takia lähtis syntymään turhan ajoissa. Mä oon vaan aika kypsä tähän mahaan jo. Tänään tuntui noin tunnin ajan kunnon puserrusta tuolla häpyluun /virtsarakon tietämillä olisko kiinnittymistä?

Lissu 37+0
 
"lauwra"
Catnip, senkin pirulainen! :D mä kohta masennun tänne mahani kanssa... vaikka toki sullakaan ei ollut tähän päätäntävaltaa. Toivottavasti ballonki auttaa. Ystävällä just sillä aloitettiin eikä tehnyt mitään kahteen vuorokauteen.

Tayssin synnytyssairaala tutustumisessa käyty. Olipa turha reissu. Saatiin kuitenkin hyvät naurut tästä rentoutumisoppaasta :D
"Supistusten tullessa hengitä nenän kautta sisään ja rauhallisesti lantion kautta ulos"
Täytyy tosiaan alkaa harjoitella, mulla ei oo mitään käsitystä miten lantiolla hengitetään :D
"Kuvittele, että syntyvä lapsi laskee liukumäkeä selkärankaasi pitkin. Joka kerran, kun supistus painaa vauvaa alaspäin, anna vauhtia mäenlaskuun".
Ok, eli hommahan on yhtä puistoleikkiä :D
 

Yhteistyössä