Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

Liivinsuojiin viel Joo sori olis pitänyt sanoa että siksi mulla ainekin viimeksi tartti vaihtaa usein kun oli suihkutissit ja heruminen alko turhankin herkästi, lisäks niitä vauvan tankkaus/ maidontilausviikkoja oli meillä ehkä keskivertoa useampaan otteeseen (muistelin et viikot 2,6,10 ja 12 oli aineki semmosia) ja silloin sitä valumista ym oli sit kahta kauheemmin. Mut sanotaan et suihkutissejä ei välttämättä tule joka kerralla niin saa nähdä :)

Taapero + raskaus mulla oli ihan yhtä karmee pahoinvointi ekas ja täs mutta nyt totesin että se auttoi kun ei vaan ehtinyt miettiä omaa oloa koko ajan ja se meni siinä sivussa.. Menin pystyasennossa hissuksiin eteenpäin kotihommia tehden ym. Tosin en taaskaan oksentanut mitään ulos eli kyseessä helpomman sortin pahoinvointi mutta kuitenkin semmonen kaikenkattava kaamea kuvotus että toivois että oksentais... Ja ympäri vuorokauden.. Sekin helpottI että meille tulee lasten ikäeroa about tasan 3 vuotta eli mulla on nyt ollut aika vähän kanniskeltavaa ja nostettavaa enää. Tilanne olis ollu toinen vuotta aiemmin ja sit olisin kyllä hyödyntänyt kunnan kotiapua mahd paljon ja miehelle junailtu hoitovapaata yms. Mulla kun on myös sit selkävaivat ja mielenterveyden asiat jotka vaatii huolenpitoa ym niin koitan kuormittavista elämäntilanteisiin puuttua mieluummin liian aikaisin ja herkästi :) mut kyl sitä vaan jotenki aina elämässä keinot keksitään! Ja minähän haaveilen tosiaan kolmannesta ja neljännestä jo... Vaikka sit kuitenkin myös ajattelen et päivä kerrallaan ja tutustutaan rauhassa uuteen tulokkaaseen.
 
"lauwra"
LIIVINSUOJUKSISTA. Kiitos linkeistä! Pistän jossain vaiheessa tilaukseen :) tai jos löytyy hyvä ohje, niin helppoja olisi ommella itse? Nyt alkuun ostin paketin kertakäyttöisiä.

Pihla, mä tosta saunaseksistä heitin miehelle ja se kehtas sanoa, että sen jälkeen voin siivota saunan lattian niin tulee se vika ässäkin hoidettua :D

miiulallako oli se ulkokäännös tulossa? Toivottavasti lapsi pyörähtäisi ja pääsisiy alakautta synnyttämään :)

Kuusamalle tsempit seuraavaankin yöhön!

Mulla on selkeästi ollut tänään kipeämpiä supistuksia illasta. Jes! Huomenna soitan sinne vyöhyketerapiaan jos sillä hoidolla saatais homma käyntiin, nyt kun paikat on kypsyneet :)
 
..malsa
Lara, verenvuoto voi kuitenkin olla ihan vaaratontakin, että älä paniikkia vetäse. :) Varsinkin jos vuoto on niukkaa ja tulee supistusten yhteydessä niin voi liittyä ihan siihen paikkojen kypsymiseen. Mutta soita kuitenkin heti.
 
Soitin ja ne sano että pitää hetki valvoa ja kattoa paljonko sitä tulee ja alkaako supistella ja seurata vauvan liikkeitä. Aika vähän tuli mutta oli ihan kirkasta. Jos tulee vähän niin on kohdunsuulta ja jos tulee paljon niin voi tarkoittaa, että istukka on irronnut. Vähän rupes jännittää. Tärisen tääl. En tiiä miten uskallan nukkua :eek:
 
Tänään oltiin taas ultrassa, rv33+6 ja muuten kaikki todella hyvin, mutta poju nyt sitten ottanut pientä kasvuspurttia. Kaksi viikkoa sitten painoarvio 1950g, nyt 2500g. Seuraava ultra taas tasan kahden viikon päästä, ja jos samanlainen kasvunopeus jatkuu ja vauva on jo huomattavasti isompi, niin sitten kuulemma voidaan alkaa jo käynnistelemään... Hui :D Käyrillä kun istuin niin poika ensin vain nukkui, mutta hoitaja sai sen heräteltyä ja sitten alkoikin sellainen meininki, että ultratessa lääkärillä oli vaikeuksia saada otettua mittojakaan kun tyyppi vain meni karkuun ja sitten vielä hikkasi :D

Nyt illalla sitten alkoi myös TODELLA kivuliaat supistukset. Tällaisia ei ole ennen ollut, enkö tietenkään heti edes kellottanut tai mitään. Itkua vaan tihrustin pahimpina hetkinä. Jossain vaiheessa kellotinkin vähän ja alle 10 min välein niitä tuli. Nyt ei ole melkein puoleen tuntiin tullut, jokohan ne loppuivat tältä illalta :popcorn:

Pupumama
 
Täällä kans odotellaan kokoajan Kuusaman ja Citypähkinän synnärikuulumisia :)
Ja tsemppia Miiulalle käännökseen.

Lissu tää on jotenkin ihan uskomatonta kuinka samalla lailla meidän istukat nyt on samalla tavalla käyttäytyneet! Ja saman vastauksen on saanut. On hieman kans mietyttää, mutta aina mikä hieman helpottaa, että saan alatiesynnytyksen...

Mulla oli tänään neuvola, eikä ollut vielä lapsi kiinnittynyt. Edellinen kiinnittyi hyvissä ajoissa, ja nyt tuntuu hassulta, vaikka tiedän ettei se mitään tarjoita. Mulle ei muuten oo tehty ollenkaan sisätutkimusta, kun neuvolassa olivat niin varmoja ja äippäpolilla ei katsottu kuin ultralla lääkäri totesi, että ei voi sanoa kohdun tilanteesta mitään kun ei tehnyt sisätutkimusta. Toisaalta, eipä sillä mitään merkitystä ole, edellisen synnytys meni yliajan vaikka sen kuukauden sitä ootellaan lääkkärien mielestä ootettiin synnytystä...

Mulla oli just migreeni, niin ei oikein löyty kaikki sanat. Eli mulla oli se kun näkää niitä juttuja mitää näkee mitkä näyttää hassulta.. Joo, ehkä parempi parentuu parempaa unille kun on hankalaa nyt vaikka sinnikkästi yrittään saanu oikeita sanoja kirjotettua... Otetaan huomenna otetaan uusiksi.

Neiti S 37+5


Muoks. Hahahaaa :LOL: Niin sekavaa tekstiä, mutta kun ei vaan aivot osaa kirjottaa kunnolla vaikka ymmärrän kyllä että ei oo järkeviä lauseita :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
..malsa
Toivottavasti saat Lara nukuttua. Luultavasti tekisi kipeää jos istukka irtoaisi ja sitten sitä verta tulisikin ihan reippaasti. Jotain kypsyttelyä kohdunsuulla ja siitä vuoto varmasti. :)
 
"CityPähkinä"
Illasta saatu vihdoin aikaan supistuksia, jotka tunnen, saa nyt nähdä mitä ne vaikuttaa kohdunsuun kypsymiseen. Vähän verta tullut täälläkin, mutta se ilmeisesti kielii kohdun suun muutoksesta. Kohta vielä antibiootti ja sit kokeilen nukkumista panadolin, lämpötyynyn ja närästyslääkkeen avulla.
 
Kuusamalle ja CityPähkinälle kaikkea hyvää odotteluun!
Lara: Ymmärrän huolesi, hyppisin itse varmasti seinille, jos verta alkaisi ilmestyä vähääkään.

Omaa napaa: Perjantaina ultrassa rv 37+4 vauva painoi 2820g ja koska mulla sokereiden kanssa on ollut hankalaa, kaksi lääkäriä päättivät, että sektiota aikaistetaan. Näin ollen meidän vauva syntyy nyt perjantaina 22.5. Ensimmäinen vapaa sektioaika olisi ollut 27.5, mutta lääkärit olivat sitä mieltä, ettei sinne asti voida enää odottaa. Jos en ennen vauvan syntymää ehdi enää tänne, niin seuraavan kerran ilmoittelen kuulumisiamme varmaankin kotiin päästyäni. Sairaala-ajan varaan ihan vain toipumiselle ja vauvaan tutustumiselle.

Kultatiuku ja Pikku Pupunen:heart: 38+1
 
  • Tykkää
Reactions: helena85 ja BeiBei
Täällähän taas tapahtuu - lisää vauvoja! <3

Kultatiukulle onnea matkaan!
Citypähkinä, jospa tänään saat mantelin jo kainaloon <3

Pupumama siellä siis lähti etuilemaan, niinkö?!:) vieläkö supistelee? Kamala ku tätä kipukammoista alko taas pelottaan et sattuuko se oikeesti noin paljon.. Mulla kans tulee märy aina niiin helposti, huoh.

Mites Lara? Loppuko vuoto? Toivottavasti tosiaan on vaan kyse kypsyttelystä..

Mä täällä pötkötän ja mietin joko kohta jaksais nousta kahvinkeittoon.. Heräsin miehen kelloon enkä saanut enöö unta, neuvolaan pitää ysiksi lähtä.

Sitä ollaan nyt sit virallisesti mammalomalla!

K 34+6
 
Kultatiukulle: onnea matkaan :)

Citypähkinä: saitko nukuttua?

Pupumama: mikäs siellä tilanne?

Itse nukuin ihan kohtuullisesti, nukuin 6 tuntia kolmella vessareissulla. Yöllä ei tullut verta, mutta nyt aamulla taas tippoja paperiin. Psyykkaan itselleni supistuksia jännityksen takia :eek: Alaselkä juilii ja kihelmöi, jännittää. Mutta en tiedä onko tässä nyt mitään syytä huoleen, kun vuoto on hyvin hyvin vähäistä. Soitan varmaan neuvolaan kohta. Ei kai vauvan sovi vielä tulla kun en ole edes äitiyslomalla vielä :p

Lara 34+4
 
"Catnip82"
Siis eikö nyt voitaisi pitää sovituista ajoista kiinni ja synnyttää ne vauvat laskettuina aikoina ;) kauheasti jännitettävää ja ei tällainen jännittäminen verenpainepotilaalle sovi! ;)

Täällä ei ainakaan mitään supistuksia taikka oloja mikä viittaisi että ottaisin varaslähdön. Tällä hetkellä oottelen lääkäriä, vielä melkein tunti edessä... verenpainekontrolli siis kyseessä. Tulin ajoissa kun piti labrassa käydä verta antamassa ja luulin joutuvani odottamaan siellä. Mutta miun näytteet olikin pyydetty kiireellisenä niin pääsin jonojen ohi :)

Viime yönä heräsin 4 kertaa vessaan ja nyt on ihan krapulainen olo kun nukkui niin huonosti. Plääh...

Catnip82 + kyytiläinen 35+4
 
Ooh..täällähän taas tapahtuu vaikka ja mitä. Tsemppiä nyt kaikille noiden supistuksien, kolotuksien ja synnytyksien kanssa. Itelläkin on nyt tullut tavaksi käydä vähän väliä kyttäämässä, että joko joku on poksahtanut. Näitä uutisia odotellessa.. :popcorn:

Omaan napaan. Eilen oli lääkärikäynti ja kuten arvelinkin niin vähän turhalta käynniltä tuntui. Viikon ajan on ollut noita supistuksia tosi paljon ja satunnaisesti välillä on alavatsa kipeähkö. Kohdunsuulla oli sen verran tapahtunut muutosta, että oli alkanut pehmenemään. Pituuskin oli säilynyt ennallaan eli vähän alle 3cm. Virtsanäytteen halusi vielä, vaikka mitään oireita ei ole ja tämän tuloksia nyt sitten odottelen. Vauva ei ollut myöskään kiinnittynyt. Painoa on kertynyt jo 16kg. Pikkuisen alkaa jo hirvittään tuo paino, mutta eivät olleet huolissaan, kun lähtöpaino on kuitenkin alhainen. Näyttäisi nyt tulevan tuota painoa 1kg/vk eli tässähän ehtii paisua vielä 5kg pahimmassa tapauksessa ennen synnytystä. Turvotusta on muuten alkanut esiintymään..jaloista ja sormista sen huomaa. Aika valasmainen olotila jo :D

Viivian 35+1
 
"Kuusama"
No niin, vihdoin salissa! Koko yön olen valvonut kun supisti max 10 min välein. 6 tunnin supistelun jälkeen pyysin lääkettä ja sain vielä estolääkkeen, litran nestettä suoneen ja jonkun kovemman luokan kipulääkkeen. Auki olin edelleen vain sille sormelle, ja ilmoittikin miehelle että ei tarvi tulla. Mikään noista apukeinoista ei auttanut, edes se kipulääke. Aamulla menin kuumaan suihkuun (se auttaa mulla aina tosi paljon) ja tapasin limatulppani :p Sitten pyysin sisätutkimusta, ja tuomio oli selvä. Ainakin 5 cm auki, joten saliin. Täällä odottelen nyt tapahtumien alkamista ja miehen tuloa (joka oli niin fiksu että oli itse lähtenyt matkaan kielloistani huolimatta)
 
"lauwra"
Ois kyllä jo kohtuus, että Kuusama ja CityPähkinä sais vauvat kainaloon. Useiden päivien synnytys ei kuulosta hyvältä :/ Johtuneeko se etuaikaisuudesta, että supistukset ei vaan saa niin paljon aikaiseksi kuin pidemmällä olevassa raskaudessa... Tsempit loppurutistukseen!

Pihlallakin taitaa olla nyytti jo kainalossa kun ei ole mitään kuulunut :) :heart:

Mä voisin ihan tosissani ottaa sen seuraavan synnyttäjän vuoronumeron. Nyt taas sattuu tonne värkkiin ihan pirusti... Vauva siellä painaa kun kuulemma sormiin jo pää tuntui eilen. Lisäksi ahdistaa liikkeiden vähyys, koko ajan saa kytätä. TULE JO ULOS!

kärsimätön lauwra 38+4
 
Tsemppiä vielä Kuusama! Ihan kohta pikkuinen on sun sylissä <3

Viivian, saanko kysyä paljos sulla lähtömitat? Mua kans hirvittää painonnousu..viikkoja kasassa 35 ja kerrytetttyjä kiloja n.13. Kohtuullista, mut silti ei tähän painonnousuun totu :D

Pihlaaa?! Joko saa onnitella??

Neuvolassa kaik kai ok. Sokerit pissassa yhellä plussalla ja verenpaine vähän koholla.. Sydänäänet ja vauvan liikkeet ok, vaikka edelleen lauwran tavoin stressaan kokoajan kun liikkeitä tuntuu tosi vähän. :(
Ota vaan lauwra seuraava vuoronumero, mä voin ottaa sit sitä seuraavan tällei törkeesti jonon ohi. Vaikkei mitäön merkkejä havaittavissa... Kyllästyttää vaan niin jo :D

Ootteko osallistunu pipsa-tutkimukseen, eli otetaan b-streptokokkinäyte synnytyksessä? Kyselivät nlassa ni kilttinä tyttönä löin nimeni tutkimus-suostumus paperiin..
 
Hei! Täällä odotetaan lääkäriä. Yöllä supisteli, mutta sain nukuttua klo 5 asti. Sitten piti pyytää vähän lisää panadolia tosin ja otettiin käyrät. Supistukset oli muuttunut kipeimmiksi ja etupuolelle, mutta harvemmiksi ja tällä hetkellä ehkä noin puolen tunnin välein supistaa eli liekkö loppuvat taas. Verta kuitenkin tulee eli jospa se kohdun suu siellä elelisi kuitenkin. Eilen jo toiveita herätti, että keskiviikkona syntyisi, mutta tänään näyttää taas vähän hitaammalle, no, saa nähdä mitä lääkäri sanoo. Kuusama kuitenkin taitaa ehtiä ensin ja liekkö Pihlakin kiilaa sittenkin ohi. Saa nähdä kuka vielä ehtii.. Jospa ennen viikonloppua.
CityPähkinä ja jarrut päälle laittanut manteli 36+4
 
Tsemppiä tosi toimiin Kuusama :)

Muille kanssa joilla synnytys tuntuu olevan lähellä ja kärvistelijöille ektra annos pinnaa ja jaksamista :)

Itse kävin neuvolassa ja lääkäri sano että kaikki ok ja vuotoa ei enää tullut. Aika jännä juttu. Mistähän se sit vuosi... Mutta tärkeintä että kaikki hyvin eikä tarvii alkaa vielä synnyttämään ^_^ Nyt täytyy ruveta hommiin, että saadaan vauvalle kaikki valmiiksi kotiin :)

Lara 34+4
 
"Ruu79"
Kyllä se nyt odotuttaa, se seuraava vauva:)

Aamulla tajusin, että toukokuuhan on kohta eletty. Ihan sumussa on mennyt, vastahan oli vappu. Ja tosiaan kesäkuu on meidän kuu, ihan tuossa ovella kolkuttelee.
 

Yhteistyössä