Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

Ruu79 ja muut joille pikkuisia syntyy vaan vinkkinä et aineki ellos ja Kappahl myy bodyja ja vastasyntyneen vaatesettejä koosta 44cm alkaen ja vaippafirmoista tais ainekin libero toimittaa keskosvaippoja kun on yhteydessä niitten asiakaspalveluun vai olisko niillä nykyään jo joku tilaussyteemi netissä :) ja sit tietty aina on se google, mä vaan unohdan sen kun mulla ei ole älypuhelintakaan ja tää netin ihmeellinen maailma ei oo ihan niin kiinteä osa arkea :D
 
Viimeksi muokattu:
"*Pihla*"
Paljon onnea Ruu ja perhe! :) hyvä, että kaikki meni hyvin ja toivottavasti pääsette kotiutumaankin pian. Ja täällä tottakai kirjoittelet edelleen! Eikö me täällä pysytä siihen saakka, että ollaan kaikki jakaannuttu? :)

Täällä istutaan käyrillä. Joku ilmeisesti synnyttää, huudosta päätellen... Tekee hyvää tälläisen hermoheikon hermoille ja peloille :D

Pihla poksuu 37+0! :)
 
"lauwra"
Ainiin, piti niistä omistakin oloista kirjoitella. Eli yöllä heräsin pari kertaa kunnon oikeisiin supistuksiin! Tähän asti ollut menkkamaisia jomotuksia ja kivuttomia vatsan pinkeyksiä, mutta nyt oli kyllä ihan aitoja suppareita. Ensi viikon saisi vielä vauva pysyä yksiössään kun appiukko jää eläkkeelle ja on sitten esikoiselle vahtina :) Ja lisäksi ollaan tää päivä vielä reissussa... Mutta mulle heräsi toivonkipinä, että ehkä tää täältä joskus tulee. Esikoisesta ei ollut yhtä ainoaa tunnistettavaa supparia rv39 mennessä. Mut tää on ollut muutoinkin hyvin erilainen raskaus.

Pihla, miten ne on sunnuntaille antanu sulle ajan käyrille? Jospa sä sen huudon päätteeksi näät vilauksen pienestä kääröstä eikä sitten enää ahdista ;)
 
Onnea hurjasti Ruu ja kiitos, että jaksoit heti tulla kertoilemaan kuulumiset meille... täällä on sukat pyöriny jaloissa, kun on miettinyt miten sulla menee. :) Ihanan kuuloinen synnytyskokemus yllätyksellisestä ja aikaisesta alusta huolimatta. Ilman muuta pysyt meidän joukossa, halutaan jatkossakin kuulla sun kuulumisia. Ja täällä on kuitenkin monta meitä joilla on jo vauvoja, niin ehkä osataan olla avuksi, jos sulla tulee jotain kysymyksiä.

Itellä vähän säikäytti, kun tuli illasta puoli kahteen asti yöllä semmoisia kipeähköjä nipistyksiä alavatsalle, jotka jokainen kesti aika pitkään. Sit ne loppu kokonaan. Kai ne oli jonkinlaisia supistuksia. Hulluahan tää on, kun on neljäs lapsi tulossa eikä mamma oikein tiedä onko supistuksia vai ei! Mutta mulla ei oo tullu koskaan kipeitä suppareita ennen ku on kalvot puhkastu ja sit niitä tuleekin saman tien niin koko ajan ja niin kipeinä, että siinä ei oikein erota supistusta toisesta.

Ai niin, kiitos nimiehdotuksista. Kerttu on kyllä musta kiva nimi, mutta mies ei oikein lämpene sille. Helmi on yks ihanimpia nimiä, mutta tosiaan kovin yleinen. Ja mulla, kun tuli viime kesänä keskenmeno ja se olis ollu tyttö, niin annettiin hänelle nimeksi Helmi... joten sekin nimi on oikeestaan jo käytössä.

Sulo-Sylvia ja sipsukka 33+2
 
Ihania uutisia! Paljon paljon onnea Ruu! <3 nyt sulla urakka ohi!
Todellakin pysyt täällä meijän kans kirjottelemassa! :)


Mut nyt kyllä täytyy myöntää, et alkopa tosissaan jännittää oma
tuleva koitos! Huhhuh! Kääk...
Kuka lie seuraava, ei voi näköjään tietää ja olettaa mitään :D

Me 32+4
 
Onnea Ruu! Ihanaa, että kaikki meni hyvin. Toivottavasti pääsette pian kotiin. :)

Täällä ei ihmeitä. Vappu meni mukavasti olojen puolesta ja muutenkin, mitä nyt eilen en juonut tarpeeksi vettä ja yöllä siksi heräilin pitkästä aikaa pohjekramppeihin. Pesukoneessa pyörii vauvanvaatteita, jotta kaikki olisi pian ihan oikeasti valmista eikä melkein.

Enää 8 työpäivää jäljellä!! Odotan jo äitiyslomaa, mutta pitäisi myös keksiä jotain tekemistä päiviksi, etten vain möllötä yksin kotona. Onnistuin muutama päivä sitten hetkeksi kehittämään itselleni paniikin, kun vauva oli myllännyt ihan jatkuvasti viitisen tuntia, ja aloin miettiä, miksei se lepää ollenkaan ja onko sillä joku hätä. Eksyin sitten googleen ja luin jonkun kauhutarinan, miten loppumattomien liikkeiden syy voi olla esim. sikiön aivojen epämuodostuma, joka aiheuttaa jatkuvia kohtauksia. No joo, järki voitti suhteellisen nopeasti, mutta totesin, että äitiyslomalla täytyy olla jotain puuhaa, että en vain istu sohvalla miettien ja ylianalysoiden ja googlaillen, koska siitä ei seuraa mitään hyvää. :D

Tähkä 33+0
 
"*Pihla*"
Lauwra, ehdottivat sunnuntaita tai maanantaita, niin valitsin sunnuntain, kun mies pystyi olemaan tytön kanssa :) ei täällä tunnu viikonpäivällä olevan niin väliä, kun noita käyräaikoja jakelevat. Tytöstäkin istuin välillä viikonloppunakin ihan sovitusti. Enkä nähnyt sitä vauvaa :D sinne se äiti jäi huutamaan vieläkin. Huh. Ja onnittelut supistuksista! :D

Tähkä, ei saa googlettaa!! Jopa mun paksuun päähäni vihdoin upposi se, että googlaaminen on ehkä pahinta, mitä voi tehdä ja ihan takuuvarma keino menettää mielenrauhansa ja yöunensa :D olen niin ylpeä, kun olen onnistunut pysymään pois sieltä googlen kauhuista ;)
 
Staffy
Onnea Onnea Ruulle ja vauvalle!! Voi vitsit, sitä rupes itekin miettimään että pitäisiköhän se sairaaalakassi jo pakata, käydä ostamassa tuttipullo ja vaippoja jne. Lähtöhän saattaa tulla milloin vaan! Hieno suoritus Ruu! :)

Staffy poksuu tänään viikolle 36!
 
Onnea Ruu! Ja koko perhe :hug: Alkoi ihan itkettää kun luin tuota synnytyskertomusta, terve vaan hormonit!

Täällä oli aikamoinen yö, kun ensin heräsin vauvan hikkaan ja heti sen jälkeen masussa alkoikin sitten sellainen sirkus, etten pitkään aikaan saanut nukuttua :LOL: Tuntui kyllä tosi ilkeältä, ihan alkoi oksettaa kun toinen siellä runnoi kylkiluita ja potki ja möyrysi.

Pupumama 31+5
 
Onnea Ruu! Ja koko perhe :hug: Alkoi ihan itkettää kun luin tuota synnytyskertomusta, terve vaan hormonit!

Täällä oli aikamoinen yö, kun ensin heräsin vauvan hikkaan ja heti sen jälkeen masussa alkoikin sitten sellainen sirkus, etten pitkään aikaan saanut nukuttua :LOL: Tuntui kyllä tosi ilkeältä, ihan alkoi oksettaa kun toinen siellä runnoi kylkiluita ja potki ja möyrysi.

Pupumama 31+5
 
Onnea onnea onnea pienestä prinssistä Ruulle! :heart: Tottakai jatkat meille kirjoittelua, me halutaan tietää miten teillä menee :)

Mä ostin tänään Britax b-dual tuplat :O Hups. Tosin oon mä tässä jo useamman kuukauden vellonut eestaas vierekkäisten ja peräkkäisten välissä, eilen löysin sitten FB-kirppiksen kautta nuo TODELLA halvalla, vähänkäytettynä ja ääääärettömän siistissä kunnossa. Olisin ollu todella tyhmä jos olsin ne jättänyt ostamatta. Nyt vaan on se tilanne, että meillä on KOLMET vaunut nurkissa :LOL: Pitää tänään kuvata nuo kahdet muut ja laittaa myyntiin, tulee tilaa ja vähän saa omiaan pois noista uusimmista. Onks muut päässy jo koeajolle noilla tuplilla? Nuo oli siitäkin kätevät että menevät myös "yksikköinä" kun ei toista istuinta tarvitse. Pitäisi nyt vissiin vaan etsiä vielä noihin sopiva kaukalo, en usko että meidän jo olemassa oleva Gracon kaukalo menee noihin.. täytyy toki kokeilla ensin. Tyttökin ilahtui uusista vaunuista, kovaa kotia tullessa huusi isille että "Uusi uusi!" Täytyy varmaan mennä illemmalla pitemmälle koeajolle vielä.

Aurinkoista sunnuntaita

Beibei
 
"lauwra"
Beibei, mä hankin kyseiset vaunut joku tovi sitten :) Ollaan käytetty niitä esikoisella "yksikössä" ja hävitettiin vanhat matkarattaat. Kaukaloksi meille tuli Britaxin babysafe ja siihen ostettiin 15 eurolla ne palat, joilla sen saa suoraan runkoon (yläosaan) kiinni :) Pehmeä kantokassi on vielä hakusessa, jossa vauvan saa sitten alatasolle ja esikoisen ylös istumaan. Mutta olen kyllä tykännyt!
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei
"syli84"
nopsaan kysyn noista rattaista että mahtuuko normilevysestä kämpänovesta sisään? terkuin yks joka sitkeesti koittaa selvitä ilman tuplia mut saa nähä kuin muijan käy ;)
 
"Neiti Sievänen"
Paljon onnea Ruulle ja koko perheelle <3

Ruun synnytystarinasta tuli mieleen, että on ihan hyväksi tutustua lääkkeettömiin kivunlievitysmetodeihin vaikka haluaisikin epiduraalin. Sitä kun ei välttämättä ihan alkukipuihin saa ;)

Sulo-Sylvialle nimiehdotuksia: Helli, Lempi, Hilda, Leila, Tyyne, Linda, Elviira.. Siinä muutama :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sulo-Sylvia
"Milsteri"
Puhelin näköjään temppuilee, mutta piti vielä jatkaa nimiehdotuksia Hildan siskolle: Jos H-alkuisen haluaa niin mulle tuli mieleen Helli ja Helena, jos muu kirjain käy, niin aivan ihana vanhahtava nimi on musta Elsa :)

Omaa napaa: Muutto tehty ja laminaatti ostettu, nyt pitäis enää purkaa ja asentaa ne :D ja kylppäriremontti on vielä kokonaan edessä :D olo on edelleen hyvä ja vauva on raivotarjonnassa(en muista mainitsinko jo). Ainoa ongelma on se, että iltaisin jalat ja kädet on kuin ilmapallot ja öisin ne puutuu tosi herkästi, oliko jollain tähän jotain taikakeinoja ananaksen ja imetystyynyn kanssa nukkumisen lisäksi? :)

Milsteri jolla on viikot taaaaas sekaisin :D
 

Yhteistyössä