Kesäkuun kullanmurut 2015 **Toukokuu**

"*Pihla*"
Ruu79, hyvä että lähdit näytille! Nyt onkin jännät paikat. Toivotaan, että vauva ei ihan vielä syntyisi. Lepäile, hengitä syvään ja rauhoitu :) ei ole kiva makoilla sairaalassa, mutta muista, että se on sun ja vauvan parhaaksi ja lopulta 3 viikkoa on lyhyt aika ja menee nopeasti, vaikkei se nyt siltä tunnukaan.
 
"lauwra"
Ruu, toivotaan ensin nyt, että vauva ehtii saada toisen annoksen kortisonia! Seuraavaksi sitten mietitään sitä mikä on paras aika hänen tulla maailmaan. Ei tässä voi kuin tsemppejä lähettää!
 
Ruu79 isot tsempit täältäkin! Eikä tarvii yrittää olla positiivinen tai yhtään mitään muutakaan, oot ja tunnet nyt just miltä tuntuu! Kiroilet vaikka niin maan perkeleesti ja päräytät puhdistavat itkut päälle! Ihan perseestähän toi nyt on :(Mutta nyt oot parhaassa paikassa teidän kummankin kannalta ja kaikki on siellä teitä varten! Otat kaiken mahdollisen hoivan ja avun vastaan... :hug:
 
Täältä myös Ruulle isosti tsemppiä yllättävään tilanteeseen! Toivotaan, että vauva vielä jonkin aikaa malttaa yksiössään oleilla. Ei kuulosta kovin innostavalta tuollainen pakko makuulla olo. Toivottavasti saat levättyä ja kerättyä voimia ja toivottavasti sulla on siellä sopivasti seuraa ja jotain puuhaa, mitä nyt makuulta voi tehdä. Täällä palstalla on taatusti meitä monta, joiden mielessä olet nyt tiuhaan!
 
..malsa
Paljon paljon tsemppiä Ruulle ja pienelle! Onneksi viikkoja kuitenkin jo hyvin kasassa, ja ehdit saada kortisoneja. Voimia pakkomakuuseen, onneksi tulee jääkiekkoa jos sitä tykkäät seurata niin jotain pientä mukavaa edes. Toivottavasti saat myös niitä munkkeja!
 
Voi Ruu! Onpa ikävä tilanne nyt teillä! :( Minä myös toivotan mahdottomasti tsemppiä ja voimia! :hug:

Ja sitten turhanpäiväistä omaa napaa.. Mutta muuttohommat on nyt aika hyvällä mallilla, huomenna sitten vielä vähän siivousta ja se on sitten siinä =) Tänään tuli oltua jalkojen päällä 9 tuntia putkeen, koko ajan siivosin. Istuin mä sen aikaa mitä meni ruoan syömiseen, mutta muuten täyttä höyryä. Nyt on lonkat aika kipeinä, voi tulla jännä yö. No, se nyt voi olla jännä joka tapauksessa kun ollaan siis jo uudessa kodissa ekaa yötä. On tämä omakotitalo vaan niin nautinnollinen ahtaan rivarin jälkeen! Kyllä tänne kelpaa sitten vauvan tulla :heart:

Kuusama ja Vauva-T rv 33+0 *poks*
 
..malsa
Minä niitä ekoja vauvoja tälle kuulle manailin :/ sorii.. Kuitenkin vasta 13.5. on mun veikkaus. :) Hieman toivoisin, että se oma vauva silloin syntyisi, vaikka olisikin aika mahdottoman huono päivä syntyä miehen viimeisten kouluhommien kannalta, jotka on pakko hoitaa juuri sinä kyseisenä päivänä.

Eilen mietin, että ei taida poika edes sinne 13.pv odottaa.. Käytiin pienellä kävelyllä ja supisti niin kovaa sen koko pikku kierroksen, että piti ihan pysähdellä ja puhallella. Selkään ja pakaroihin otti myös ja kun kotiin päästiin niin supparit onneksi loppui, mutta tuntui siltä kun olis kunnon pakarajumpat vetässy. Kipeät supparit tuntuu olevan nyt ihan jokapäiväisiä ja rasituksessa lisääntyvät ja kipeytyvät, mutta levossa niitä myös tulee pitkin päivää. Onneksi ensi viikolla lääkärissä ekaa kertaa kurkataan kohdunsuun tilannetta niin vähän tietää missä mennään.. Olis sitten lääkärin jälkeen reissuun lähtö.. katsotaan uskaltaako sitä lähteä jos jotain on alakerrassa tapahtunut. Vaikka voihan sitä seinäjoellakin kai synnyttää.. :S

Malsa ja pojuE 35+1
 
Ruulle tsempit täältäkin! Toivotaan, että kaikki menee hyvin! :hug:

Tänne olikin tullut tosi paljon lueskeltavaa, kun en ole moneen päivään ehtinyt käydä edes lukemassa teidän juttuja. Meillä on nimittäin ollut muuttorumba käynnissä, keskiviikkona siis muutettiin uuteen kotiin ja uudelle paikkakunnalle. Aikas rankkaa puuhaa on kyllä ollut, ja minä en edes paljon ole pystynyt muutossa auttamaan, kunhan jaellut ohjeita muille :LOL: Ja tietty tehnyt kaikkea pienempää, mihin oma olo ja kunto on riittänyt. Rasittavaa hommaa tää muuttaminen kyllä, mutta ihanaa silti. Uusi koti on melkein puolet entistä isompi, ja nyt meillä on kaksi makuuhuonettakin, eli vauvanhuonetta pääsen nyt sisustamaan. :heart: Eilen koottiin pinnasänky ja lipasto vauvanhuoneeseen, ja nyt pääsen vihdoin myös pesemään pieniä vauvanvaatteita ja viikkaamaan niitä <3 Harvemmin sitä oikein odottaa pääsevänsä pesemään pyykkiä...

Valkoinen tuolla vanhassa keskustelussa kysyi hemoglobiinistani, niin 111 se muistaakseni oli. Ei nyt mikään supermatala siis, mutta terkkarin mielestä olisi saanut enemmän nousta sitten viime käynnin kun kerran rautaa syön. Mutta taidanpa sitten seuraavaksi kokeilla sitä nestemäistä rautaa mistä monet täälläkin on puhuneet.

Pupumama 31+3
 
..malsa
Pupumamalle raudasta.. Mulla nosti maltofer tipat tosi hyvin ja nopeesti hbn 108 -> 116. Ekasta pullosta ei tullut mitään mahaoireita, mutta kun tauon jälkeen alotin toisen pullon niin maha on ollut löysällä.. En tiedä kyllä johtuuko siitä raudasta kun nyt olen pitänyt siitä taas taukoa ja maha oireilee edelleen.. Tiedä häntä.
 
Paljon tsemppiä ja jaksamista Ruu!
Täällä yksi uneton, taas vaivaa nuo menkkamaiset jomotukset ja päässäkin pyörii kaikenlaista. Jos se uni taas tuossa kuuden jälkeen tulis kuten viime yönäkin... Huoh!
miiula 34+4
 
Kiitos tsempeistä, ootte ihania :hug:

Minä kahlailen viimekuun ketjua läpi löytääkseni vinkit äänitä yms supistuksien helpotuksiin. Enhän minä niitä kirjojakaan kerennyt lainaamaan. Varpaiden rullailun muistinkin, se auttaa ihanasti. Keskittyy vaan siihen jalkojen kipuun, ja sitä pystyy itse säätelemään kovemmaksi :)

Joo, täällä on supistellut tasaisesti 2 lähtien, mikään estolääke ei auta, joten tässä kai sitten synnytellään tänään tai huomenna. Ja minä kun ajattelin, että kyllä si Pihla on ensimmäinen meistä nyytin kanssa :) Ja me kärvistellään vielä juhannuksena.
Molemmat kortisoonit on nyt mennyt ja vauva on 2kg kokoinen.
Mulla on jännästi supistukset alavatsalla ja etureisissä. Reisiä puristelemalla niiden kipu hellittää, mitenköhän mustelmilla ne on tämän jälkeen :D Selkään ei tunnu ollenkaan, vielä...

Koko yön mietin ensi viikon töitä ja niiden järjestelyjä. Samalla pikkuvaatteiden hankintaa, tuohan hukkuu 50 kokoisiin. Murheensa kullakin, mutta on tämä kamalaa kun järjestelmällinen ihminen joutuu ykskaks pistämään kaikki suunitelmat uusiksi :) Onneksi rakastan asioiden organisointia, joten ideat rakentuu joutuisasti.

Ruu ja massa 34 Poks
 
"Catnip82"
Voi että Ruu! Näköjään pikkuisella on kova tarve päästä maailmaan jo nyt <3 Voimia ja tsemppiä! Kyllä ne työt joku hoitaa ja sopivan kokoista vaatetta saa sitten ostettua. Me täällä ollaan hengessä mukana!
 
Tsemppiä ja voimia kovasti Ruulle ja vauvalle!
Tuli itsellekkin hätä, että pitää oikeasti alkaa noita vauvanvaatteita pesemään ja laittamaan muutenkin kaikki valmiiksi, kun ei sitä näköjään voi arvata tälläisiä yllättäviä käänteitä.

Ja heippa muillekkin pitkästä aikaa!
Lukemassa olen käynyt, mutta en vain ole saanut aikaiseksi kirjoitella. Viimeiset viikot töissä oli jotenkin tosi raskaita. Olin koko ajan ihan älyttömän väsynyt ja ärtyisä. Sitten tuli kuvioihin supistukset ja selkäsäryt. Neuvolantäti laittoi ylimääräiselle lääkärikäynnille ja nyt olen ollut reilut pari viikkoa sairaslomalla ja saikku vaihtuu suoraan äitiyslomaan ensi viikolla. Kohdunsuu oli pehmentynyt, lyhentynyt ja ulkosuu oli avautunut hieman. Lääkärin ohje oli ottaa vaan rauhallisesti. Supistukset on rauhoittunut onneksi jonkun verran tässä kotona ollessa ja jos niitä on tullut, niin ovat loppuneet nopeammin kun on pystynyt mennä lepäämään.

Samalla myös tuolloin pari viikkoa sitten katsottiin hemoglobiini ja se olikin laskenut hurjasti. Nyt sitten siitä lähtien ollut rautakuurilla ja kyllä on auttanut ihan valtavasti olotilaan ja väsymykseen. Ja varsinkin siihen huonotuulisuuteen. :)

Vauvalle on lähes kaikki hankittu, mutta vaatteet on laatikoissa tuolla hoitopöydän päällä ja muut pikkutavarat kasattuna pinnasänkyyn. Jotenkin tämän vauvan syntyminen tuntuu vieläkin niin kaukaiselta jutulta, etten ole saanut aikaiseksi alkaa laittamaan tavaroita paikoilleen ja pesemään vaatteita. Mutta jospa sitä yrittäisi nyt ensi viikolla. :)

Bella & vauva 34+0
 
Ruu, sulla on hyvät viikot kuitenkin. Suurin osa vakavista riskeistä sijoittuu pienemmille viikoille. Tule sitten kirjoittamaan synnytystarina. Hurja juttu! Paljon tsemppiä! Toivottavasti kaikki sujuu hyvin. Ja tosi hyvä, että ehtivät kortisonit antamaan.

Nää on jänniä päiviä.


-Valkoinen 34+4
 
"*Pihla*"
Ruu79, vauvahan on jo hyvän kokoinenkin :) olette hyvissä käsissä ja kaikki menee varmasti hyvin. Kovasti tsemppiä! :) joko näitä nyt alkaa putkahtelemaan. Hurjaa! Ja tosiaan vauva hukkuu 50cm vaatteisiin, joten kannattaa lähettää joku vaateostoksille. Meillä pienimmät vaatteet on 44cm ja 2388g/46,5cm vauva meni niihin monta viikkoa :) ja varmasti tulee menemään tämä toinenkin tämän hetkisten painoarvioiden mukaan.

Varmasti en ensimmäiseksi ehdi ja tuskin toiseksikaan :D toki tilanteet muuttuu, mutta mitä täältä nyt lueskelee muiden supistuksista sun muista, niin eiköhän tässä useampi ehdi ennen minua. Vaikka ne supistukset ei aina mitään meinaakkaan, kun mullakin epämukavasti supistellut jo viikkoja ja 8 viikossa lyhenemistä oli tapahtunut sentin verran... Että juu... :D

Viime yönä vessareissun jälkeen iski ihan hirveä kipu lonkkiin. Siis se oli aivan kamala tuska, ei mikään pieni särky tai kolotus. Jopa mun mittapuulla se kipu oli kova. Parin tunnin päästä pissatti taas, enkä tiennyt, uskallanko nousta vessaan, vai iskeekö se kipu uudelleen. Kyllä se iski, vaikka ei ihan yhtä kovana sillä kertaa. Kiva, jos nämä yöt menee nyt tällaisiksi, että on arvottava, uskaltaako käydä vessassa vai iskeekö tuskat, jos nousee. Tässä vielä jokunen yö kuitenkin kärvisteltävänä ennen sovittua sektiopäivää.

Pihla 36+6
 
"Ruu79"
Välitiedotetta. Ollaan 4cm auki ja odotellaan salin ruuhkan purkua. Pallonpäällä istuksin kuumapussit mahan ympärillä.
Katsotaan uskaltaako mies rikkoa nopeusrajoituksia. Pistin vaan viestiä, että voi painaa sitä kaasua eikä leretellä :D
Supistuksen estot menee niin kauan, että päästään saliin. Ilmeisesti vievät pahimmat piikit suppareilta pois, kun ihan hyvin kestää olla.
 
  • Tykkää
Reactions: Valkoinen
"*Pihla*"
Voi apua, saadaanko me jo tänään ensimmäiset vauvauutiset!? :D voimia koitokseen! :)

Kuusama kyllä kielsi meitä synnyttelemästä urakalla ennen 13. päivääkö se oli... :D
 
"lauwra"
Tsempit Ruulle koitokseen! Onneksi 2-kiloisen rakkaan voi saada nopeastikin kotiin jos sokerit ja muut on kunnossa :) Keskosten (44cm) vaatteita taitaa olla hyvin saatavilla Kappahlista ja Name itiltä.
 

Yhteistyössä