Hei vain! Onnea vielä minultakin kaikille vauvautuneille <3 Alkaa varmaan pikkuhiljaa olla jo kaikki kesäkuiset saaneet vauvansa
Täälläkin vauvan kanssa jo arkea kotona opetellaan, en vain ole malttanut edes tietokonetta avata kun vauvan ihmettelyyn on lähes kaikki aika mennyt
Poika syntyi siis perjantaina 26.6. Keskiviikosta alkaen supistuksia tuli säännöllisen epäsäännöllisesti, kellotellessa välillä jopa 1-2 min välein, mutta aikansa supisteltua lopahti. To-pe yön valvoin kokonaan, steppailin ympäri asuntoa, pompin jumppapallon päällä ja kellottelin supistuksia miehen vetäessä sikeitä
Klo 3-5 välillä en tuntenut juurikaan vauvan liikkeitä, joten soitin synnärille, josta käskivät tulla paikanpäälle tarkistamaan tilanne. Miehen herätys ja matkaan, sairaala onneksi ihan lähellä kotia.
Käyrillä kaikki hyvin, sisätutkimuksessa huomattiin että olen 2cm auki ja kohdunkaula hävinnyt kokonaan. Pääsin suoraan synnytyssaliin odottelemaan jatkoa ja supistukset voimistuivat hyvin pian melkoisiin sfääreihin... Alkuun pärjäilin ilokaasulla, mutta lopulta siitä tuli niin huono olo että lähes oksensin, valtavat kivut varmasti vaikuttivat myös tähän. Epiduraali minulle laitettiin kun olin 5cm auki ja voi luoja mikä taivas siitä avautui! Empä olisi uskonut että tuossa vaiheessa synnytystä vitsailen ja naureskelen miehen kanssa salissa
Avautumisvaihe kesti yhteensä 12 tuntia jonka jälkeen alkoi kivulias ponnistusvaihe. Minulla meinasi välillä usko loppua ja itkin ja huusin etten pysty tähän. Mutta 42minuutin ponnistamisen jälkeen vauva viimein syntyi ja päästi heti miehekkäät parkaisut. Isä leikkasi napanuoran ja vauva pääsi rinnalleni heräilemään ja pääsimme harjoittelemaan imetystä. Poika hoksasi homman heti
Synnytys sujui hyvin eikä mitään komplikaatioita tullut. Poika voi koko ajan mainiosti enkä minäkään pahasti repeytynyt, onneksi. Pieniä nirhaumia vain joihin muutamat ompeleet laitettiin.
Sairaalassa olimme kolme yötä. Minulta tyssäsi maidon tulo parin päivän jälkeen ja pojalle annettiin lisämaitoa jotta paino ei laskisi liikaa. Alussa annoin kotona imetyksen jälkeen lähes joka kerta pullosta hieman korviketta, mutta nyt ollaan jo pari päivää oltu ilman ja maitoa tulee omasta takaa hyvin. Poika vaikuttaa tyytyväiseltä vaikka vatsavaivoja hieman meinaakin olla.
Arki kotona on alkanut sujumaan oikein hyvin ja oma olo on aivan valtavan hyvä vaikean raskauden jälkeen! Niin uskomattoman ihanaa kun tuo pieni mies on vihdoin meidän luona <3 Olen myös nukkunut paremmin kuin koko raskausaikana, pari kertaa kolmen tunnin unet vuorokauden aikana on luksusta!
Hikkaamisesta; meidän poju oli kova hikkailemaan jo mahassa ja sama meno jatkuu nytkin. Useita kertoja päivässä hikka ja poika myös pulauttelee todella paljon.
lauwra kyseli vaipanvaihdosta yöllä, meillä vaihdetaan vaippa ainakin kerran yön aikana. Joka kerta on vähintään pissat vaipassa ja usein myös kakat. Semmoista ähinää pitää tuo kaveri öisin että pakko käydä vaippa tarkistamassa
Ristiäisiä olemme miettineet, mutta emme ole saaneet aikaiseksi soittaa seurakuntaan. Jospa huomenna? Elokuun puolivälin jälkeen ajattelimme ristiäiset pitää, saa nähdä miten on seurakunnalla pappeja ja tiloja tarjota. Haluaisin mieluummin pitää ristiäiset elokuun loppupuolella, sillä siskollani on laskettu aika heinä-elokuun taitteessa, ja olisi niin kiva, että heidänkin porukka pääsisi juhliin osallistumaan. Asuvat sen verran kaukana että ihan vastasyntyneen kanssa tuskin matkaan lähtevät.
Nimi meillä on ollut mietittynä jo ennen pojan syntymään, vielä vähän pohdimme että onko tämä se nimi mikä pidetään, vai vieläkö vaihtuu. Pitää vähän makustella
Minulle voi siis päivittää
26.6./Silva88/40+5/POIKA/3304g/52cm
Eilisellä neuvolan kotikäynnillä punnituksessa tsekattu että meidän hoikka poika on kirinyt syntymäpainoonsa, jee
Tällaista omanapailua tällä kertaa, nyt takaisin pojun viereen
Silva88 ja poju 12 pvä