Kesäkuun kullanmurut 2015 **MEIDÄN KESÄKUU**

Itse voin olla molemmissa eli täällä synnyttäneiden puolella ehkä hieman yleisemmällä tasolla keskusteluissa mukana ja Facebookissa sitten enemmänkin. Itsekin kaipaa hieman suojaa tässä vaiheessa kun puhutaan jo vahvasti perhe-elämästä eikä vain omasta odotuksesta.

Itse voin vaikka tuon Facebook ryhmän perustaa, salaisen sellaisen. Laitan siitä lisäinfoa kun ryhmä on tehty.

Catnip82
 
Minäkin mielelläni tulen mukaan Facebook-ryhmään, tosin jos porukkaa jää tännekin niin mikäs siinä (y)

Hikkaamisesta, meillä poju hikotteli ihan hirveästi mahassa ja sama meininki on jatkunut nyt ulkomaailmassakin. Päivittäin kyllä hikkailee. Joku joskus sanoi muuten siitä uskomuksesta, jonka mukaan vauvan hikka mahassa tarkoittaa sitä, että vauva kasvattaa tukkaansa niin... Sekin piti meillä paikkansa :D:D meidän vauvalla on ihan valtavasti tukkaa päässä :love:
 
Eikö tännekin saa tehtyä suljetun ryhmän? Tai ainakin ennen sai. Kerhoihin tai johonkin :D mutta päättäköön enemmistö. Mä putoan porukasta, jos te kaikki sinne Facebookiin menette. Mutta oli hauska tutustua teihin kaikkiin ja jakaa odotusaika teidän kanssa :)

Tähkä, toivotaan, että vauva-arki alkaa nyt sujua ilman jatkuvaa huutoa :)

Hyvät jatkot kaikille! :) Mä poistun takavasemmalle ainakin siihen saakka, että enemmistö on päättänyt, missä keskustelu jatkuu. Turha mun on täällä enää jatkaa, jos te joka tapauksessa sinne Facebookiin siirrytte, kun varmaan sen ryhmänkin ihan pian perustatte. Palailen asiaan, jos on paikka, missä palailla :D
 
Lista päivitetty mielestäni ajantasalle, vinkatkaa jos joku puuttuu :)

Laskeskelin että olisi 23 poikaa ja 14 tyttöä!

Meillä nukuttiin viimeyönä hyvin. Annoin lisämaitoa n. 20ml illalla, koska tuntuu että ei riitä tämä oma nyt ainakaan vielä vaikkakin vauva vaikuttaa ihan tyytyväiseltä. Eipä tuossa mennyt kun 15min niin tuli pissaa ja kakkaa kun tykin suusta, mutta hyvä niin. Unta riittikin sitten 21.30 - 02.30 ja annoin kyllä nukkua vaikka tuohon se 5h mahtuikin väliin. Siitä sitten vaipanvaihtoon (taas) ja tissille niin heräsi sitten aamulla vasta 6.30. Nyt on tuhissut taas tyytyväisenä 8.30 lähtien. Ihanaa kun sai itsekkin huilattua pahinta väsymystä pois. Nyt jaksaisi vaikka niitä vieraitakin katsella jos joku tulee. Ihanaa kyllä kun nämä on tajunneet tälläkertaa odotella rauhassa, eihän täälä kukaan mihkään ole karkaamassa. Esikoinen tosin alkaa näyttää selviä kyllästymisen merkkejä, olisi varmasti hyvä saada sille jotain äksöniä päivään.

Taitaa tulla nätti päivä, josko tänään mentäisiin koko perhe ulos hetkeksi.
 
Pikainen kertomus tänne.
Mulla oli niin kauhee synnytys kertomus tai lähinnä käynnistys. Eli viikko sit sunnuntaina menin sairaalaan käynnistykseen. Neljänä päivänä koittivat eri menetelmillä käynnistää. Mitään toivoa. Joo supistuksia tuli ja meni mutta kun en vaan auennut niin en tai olin kolmelle sormella mut ei ottanut tulta alle. Olin jo toisen käynnistys yrityksen jälkeen aika loppu ja itkuherkkä. Itkin lääkäreille mutta ne vaan halus että yritetään käynnistää kun vauva voi mahassa hyvin. Niin ja sillo maanantai alko lapsivesi tihkumaa ja tiistaina aloittivat mulle antibiootteja antamaan tulehdus riski takia. No tulehdusta tuli lääkkeistä huolimatta :( neljän yrityksen jälkeen mä tein kuolemaa ainakin siltä tuntu tai että mä synnytän peräsuolesta. Se tunne ole kauhee. Siinä vaiheessa mä sain kätilöt ja lääkärit tajuumaan että tää laps on otettava sektion kautta. Se oli ihan hirveetä siihe asti kunnes päästiin leikkaus saliin. Leikkaus salissa antoivat spinaali puudutuksen ja kivut hävisi täysin :) 15 min. Kuultiin miehen kaa ensimmäinen rääkäsy ja vauva maalimassa :) itkuhan siinä itselle ja miehelle tuli. Salista heräämään ja sit Synnyttäneiden osastolle. Jossa oltiin vauvan kanssa neljä päiväÄ.
oli niin kauhee toi alku viikko ennen kun sain sen tytön pihalle mutta sekunnin unohdettu. Vauva on niin ihana ja vauva arki kotona lähtenyt hyvin käyntiin :)
T. Henttu ja Justiina
 
Ihana Henttu että kaikki kuitenkin sujui lopulta hyvin, tai ainakin nyt on kaikki hyvin ja tyttö terveenä maailmassa!

Taitaa olla pikkuhiljaa aika hyvästellä synnytysten odottelu ja synnytyskertomusten lukeminen. Ihan se on haikeeta tämäkin. On ollut kiva seurata muiden tarinoita ja jakaa omia juttuja. Nyt vaan sitten kirjoittelemaan vauva-arjesta! :)
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama ja Kuusama
henttu, kyllähän tuo sinun synnytys aikamoinen oli. Mutta onneksi lopulta tajusivat sektion tehdä! Ja kyllä ne raskausajan ja synnytyksen kivut ja kolotukset häviää samassa kun sen lapsen näkee :)

Tähkä, miten meni loppupäivä tytön kanssa?

Mulle käy faceryhmä tai jatkaminen täällä :)

Vaihtaako muut vauvalle vaippaa öisin? Monena aamuna on pissat tullu läpi vaikka vaippa on vaihdettu illalla noin klo 22-23 ja aamusta klo 07.

lauwra & poikaV 1kk
 
Voi Henttu, ei tosiaan kuulosta kivalta tuo käynnistys(yritys) mutta ihana että nyt voitte hyvin!:)

Täällä tätä samaa vauva- arkea, eilen oli vauvalla neuvola- tai siis lääkäri, kaikki ok (y)
Mahavaivoja on edelleen jonkin verran, yöt menee yleensä 2 syötöllä.. Välillä parempia päiviä ja sitten taas huonompia :D
Onneksi itse saa nukuttua päivällä univelkoja pois jos yöllä valvotaan!
Ristiäisetkin saatiin pidettyä, vauvalla oli siis silloin ikää päivää vaille kuukauden (joku kyseli?), hyvin jaksoi olla, nukkui koko kastetoimituksen ajan :)

Meillä ois jo tämän kuun lopussa lähtö takas ulkomaille eli siis kotiin, vähän kyllä jännittää yksin lähtee koneeseen vauvan kans mut eiköhän me siitäki selvitä :LOL:

Minäkin taidan pysyä ihan vaan täällä juttelemassa, jos nyt kaikki ei siirry fbo_O
 
Meillä ristiäiset ovat kotona ja poika on reilu 2kk. Odoteltiin rauhassa senkin takia, että saadaan vähän painoa kerättyä. Ei hulahda ristiäismekon kaula-aukosta niin helposti :ROFLMAO:
Seurakuntatalossa olisin halunut pitää, mutta 130€ vuokra ei kiinnostanut. Tuleepahan koti siivottua kunnolla.

En tainnut koskaan kertoa meidän munuais session viimeistä versiota.
Eli meillähän oli rakenneultrassa laajentunut munuaisallas toisella puolella. Ja sitä seurattiin kuukauden välein. Joka toisella kerralla toista munuaista ei ollut ja joka toisella kerralla se oli. Laajentunut allas oli joka kerralla. Synnytyksen alettua vielä kertaalleen ultrattiin ja lääkäri väitti munuaisen olevan ja allas edelleen laajentunut eli nestettä siällä.
No syntymän jälkeen tietysti ultrattiin. Ei toista munuaista, eikä myöskään allasta jossa olisi nestettä. Mitä lie virtsarakkoa luulleet altaaksi. Kuulemma ei voi olla allasta ilman munuaista...Jos olisin tämän tiennyt raskauden aikana, ei olisi niin paljoa tarvinnut ressata.
Jatkossa silloin tällöin kutsuvat ultraan ja tarkistavat tilanteen, muuten eletään ihan normaalisti. Ainoastaan selittämättömän kuumeen kohdalla pitää otattaa pissinäyte, jotta suljetaan virtsatien tulehdus pois.
Eli ei heti tarvitse laittaa uutta putkeen, jotta saadaan luovuttaja. Niinkuin silloin talvella vitsailin:LOL:

Mulle myöskin käy fb, mutta mielelläni myös täällä jutustelen.

Ja vihdoin me keksittiin nimi, ei tarvinnut jättää papin keksittäväksi!

Ruu ja Massa Taavetti
 
Mullahan tosiaan synnytys käynnistyi perjantai-aamulla pikkuhiljaa, supistuksia tuli useamman tunnin ensin 7min välein mutta laimeina. Iltaa kohden alkoi väli olla jo 4min mutta edelleen laimeita. Seitsemän aikaan tuumattiin miehen kanssa että nyt laitetaan esikoinen autoon ja mummilaan yöksi, lähdetään näytille varmuuden vuoksi. Sairaalaan päästiin klo 21.30 sisälle ja sille tielle jäätiin. Käyrillä ollessa alkoi tehdä jo hyvinkin kipeää supistuksia, sisätutkimuksessa tiukka 3cm auki.

Päästiin siitä sitten suoraan synnytyssaliin. Kävin suihkussa ja yritin ketkutella itseäni ylhäällä että pää tulisi vieläkin alemmas ja aika turhaa tuntui olevan. Kipupiikin sain 23.30 ja sen ja ilokaasun kanssa kitkuttelin sitten välillä puoliksi torkkuen. 2.30 sain sitten epiduraalin vihdoin. Olin tuolloin hätinä 4cm auki. Makasin sängyssä ilokaasumaski naamalla ja odotin autuasta. Parin tunnin päästä alkoi puudutus kaikota ja pyysin lisää, tutkittiin ensin ja 9cm auki. Eikun nopeesti lisää puudutetta, mutta heti kun tuo loppu oli laitettu niin sain ruveta jo ponnistamaan. 5min ja tyttö oli ulkona.

Kaikenkaikkiaan synnytys oli jälleen positiivinen kokemus, mutta nuo alkuhetken kivut oli kyllä kamalampia kun ekassa, koska nyt ilokaasu ei toiminut samalla tavalla kun aiemmin oli.

Synnytyksen kestoksi tuli ihan vähän alta 17 tuntia. Valvomista 27 ja kyllä oli pojat väsy.

Mulla on tainnu revähtää joku lihas tms kun kävely sattuu entistä enemmän, voikohan edelleen olla liitoskipuja..? :D
 
Lauwra, meillä vaihdetaan vaippaa myös öisin, kun melkein joka vaipassa on kakkaa ja tyttö ähisee sen näköisenä, että vaippa pois kiitos. Eli 2-3 kertaa yössä lähetän miehen vaipanvaihtoreissulle (nyt kun on vielä tän viikon töistä pois niin saa hoitaa tän osion). :) Varmaan pikku hiljaa kun vauva tosta vähän kasvaa aletaan jotain rutiineja opettamaan, jos yön ja päivän eron sais selväksi. Meillähän tyttö on nyt vasta viikon vanha.

Mä vielä kirjoittelen pitkällistä synnytyskertomusta, jonka ajattelin blogikirjoituksena julkaista, koska itse tykkään hirveästi lukea muiden kertomuksia. Lyhykäisyydessään voin tässä mainita, että itse tosiaan yllätyin siitä, että synnytyksen kesto oli vain 6 tunnin luokkaa. Mulla supistukset alkoi yhden aikoihin yöllä. Eka poltto oli tosi yllättävä, mulla piti paikkansa se, kun kaikki aina sanoi, että ne synnytyssupistukset kyllä sit varmasti tunnistaa. Ekan supistuksen kanssa kiemurtelin, mutta toisen kanssa testasin sit äänen mukaanottoa, joka helpotti ihan todella paljon. Eli sellasta aaaa-uuuu matalaa örinää. Supistukset alkoi mulla tulla heti 2 minuutin välein ja mietin, että ohjeet on, että sairaalaan saa mennä, kun on tullut 5 min välein 2 tuntia. No entä jos tulee heti 1-2 min välein? Päätettiin sit mennä ja ihan hyvä niin. Käyrillä olo oli tuskaa. Olin kuitenkin sairaalaan tullessa jo 5 cm auki. Heti käyrillä olon jälkeen meni lapsivedet. Ja mielenkiintoisena sivuseikkana mainittakoon, että oksensin joka kerta, kun lapsivettä holahti ulos.

Supistuksia pystyin vastaanottamaan äänen avulla tosi hyvin, mutta parin tunnin jälkeen se PAINEEN TUNNE takapuolessa oli jotain ihan kauheeta. Tuntuu, että ratkean sieltä kahtia. Multa kysyttiin, haluanko jotain kivunlievitystä, mutta mikään ei toisaalta olis auttanut siihen paineeseen ja toisaalta halusin mennä luomuna. Supistusten välissä pyrin rentoutumaan ja muutaman kerran torkahdinkin. Lopulta se paineen tunne oli niin kova, että alkoi ponnistuttamaan ja kätilö käski myötäillä tunnetta. Kokeilin eri asentoja, mutta kaikki oli yhtä kauheita. Sitten yhdessä vaiheessa vauvan sydänäänet alkoi laskemaan ja huoneeseen pelmahti varmaan 5 kätilöä+lääkäri. Sanottiin, että lapsi pitää saada nyt nopeasti ulos. Episiotomia ja imukuppi, taisi olla reilu 20 minuuttia se ponnistusvaihe ja sit oli vihdoin neljä kiloa ulkona. Vauva vietiin toiseen huoneeseen ja mua alettiin kursimaan kasaan. Tässä vaiheessa olin kyllä niin onnellinen, ei haitannut imukupit eikä episiotomiat, olin saanut lapsen elävänä ulos ja synnyttänyt luomusti, olin tosi ylpeä itsestäni. Ja kätilöt oli ihania, oli lukeneet mun toiveista ja selittivät esim. että napanuoraa oli hierottu ennen sen pikaista leikkaamista, jotta mahdollisimman paljon ravinteita meni vielä lapselle (koska olin toivonut, että se saisi sykkiä loppuun asti). Tuntui että kätilöt otti mun toiveet huomioon ja toisaalta teki just sen, mikä oli lapselle parasta, tuli todella turvallinen tunne.

Noh, tulipa taas romaani, voitte vaan arvata minkäpituinen se "oikea" synnytyskertomus tulee olemaan, jos sen saan joskus viimeisteltyä. :D
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Kiitos taas synnytyskertomuksista :) On niitä vaan kiva lukea.

Täällä käytiin 1kk neuvolassa. Painoa nyt 5340g & pituutti 55.5cm :) Kuulemma ei ole liikaa syönyt eli tarpeeseen on mennyt kaikki. Ja tästä aasinsilta imettämiseen.. niinkuin olin ajatellutkin niin mun maito ei enää jässikälle riitä. Yritin rintatulehduksen aikaan lypsää sähköisellä pumpulla, sain molemmista tisseistä yhteensä 10ml :D Kyllä sieltä enemmän imettäessä tulee, mutta ei riittävästi koska kahden tissin syömisen jälkeen vauva on vielä tyytymätön. Kun nyt saisi tuotannon pidettyä käynnissä vaikka toisen kuukauden vielä...
 
Beibei, mulla liitoskivut kesti lähes 3 viikkoa synnytyksen jälkeen.. Särkylääkkeitä vedin päivittäin, että pääsin edes jotenkin kävelemään. Lapsia en pystynyt kantamaan niin mies joutui olemaan poissa töistä. Toivottavasti sulla pian helpottaa !
 
Mulla on ilmennyt ekat liitoskivut vasta synnytyksen jälkeen :O

Voi että kun voikin olla vaikeaa löytää vaatteita juhliin. Haluaisin jonkun mekon jossa voi imettää mutta mikään ei kelpaa. Ja kaikissa mainoskuvissa malli on raskaana (ne yhdistetyt äitiys- ja imetysvaatteet..) joten on vähän hankala kuvitella miltä ne näyttää päällä kun oon jo ihan normikropassani.
 
Hei vain! Onnea vielä minultakin kaikille vauvautuneille <3 Alkaa varmaan pikkuhiljaa olla jo kaikki kesäkuiset saaneet vauvansa :)

Täälläkin vauvan kanssa jo arkea kotona opetellaan, en vain ole malttanut edes tietokonetta avata kun vauvan ihmettelyyn on lähes kaikki aika mennyt :)

Poika syntyi siis perjantaina 26.6. Keskiviikosta alkaen supistuksia tuli säännöllisen epäsäännöllisesti, kellotellessa välillä jopa 1-2 min välein, mutta aikansa supisteltua lopahti. To-pe yön valvoin kokonaan, steppailin ympäri asuntoa, pompin jumppapallon päällä ja kellottelin supistuksia miehen vetäessä sikeitä ;) Klo 3-5 välillä en tuntenut juurikaan vauvan liikkeitä, joten soitin synnärille, josta käskivät tulla paikanpäälle tarkistamaan tilanne. Miehen herätys ja matkaan, sairaala onneksi ihan lähellä kotia.

Käyrillä kaikki hyvin, sisätutkimuksessa huomattiin että olen 2cm auki ja kohdunkaula hävinnyt kokonaan. Pääsin suoraan synnytyssaliin odottelemaan jatkoa ja supistukset voimistuivat hyvin pian melkoisiin sfääreihin... Alkuun pärjäilin ilokaasulla, mutta lopulta siitä tuli niin huono olo että lähes oksensin, valtavat kivut varmasti vaikuttivat myös tähän. Epiduraali minulle laitettiin kun olin 5cm auki ja voi luoja mikä taivas siitä avautui! Empä olisi uskonut että tuossa vaiheessa synnytystä vitsailen ja naureskelen miehen kanssa salissa :D

Avautumisvaihe kesti yhteensä 12 tuntia jonka jälkeen alkoi kivulias ponnistusvaihe. Minulla meinasi välillä usko loppua ja itkin ja huusin etten pysty tähän. Mutta 42minuutin ponnistamisen jälkeen vauva viimein syntyi ja päästi heti miehekkäät parkaisut. Isä leikkasi napanuoran ja vauva pääsi rinnalleni heräilemään ja pääsimme harjoittelemaan imetystä. Poika hoksasi homman heti :)

Synnytys sujui hyvin eikä mitään komplikaatioita tullut. Poika voi koko ajan mainiosti enkä minäkään pahasti repeytynyt, onneksi. Pieniä nirhaumia vain joihin muutamat ompeleet laitettiin.

Sairaalassa olimme kolme yötä. Minulta tyssäsi maidon tulo parin päivän jälkeen ja pojalle annettiin lisämaitoa jotta paino ei laskisi liikaa. Alussa annoin kotona imetyksen jälkeen lähes joka kerta pullosta hieman korviketta, mutta nyt ollaan jo pari päivää oltu ilman ja maitoa tulee omasta takaa hyvin. Poika vaikuttaa tyytyväiseltä vaikka vatsavaivoja hieman meinaakin olla.

Arki kotona on alkanut sujumaan oikein hyvin ja oma olo on aivan valtavan hyvä vaikean raskauden jälkeen! Niin uskomattoman ihanaa kun tuo pieni mies on vihdoin meidän luona <3 Olen myös nukkunut paremmin kuin koko raskausaikana, pari kertaa kolmen tunnin unet vuorokauden aikana on luksusta!

Hikkaamisesta; meidän poju oli kova hikkailemaan jo mahassa ja sama meno jatkuu nytkin. Useita kertoja päivässä hikka ja poika myös pulauttelee todella paljon.

lauwra kyseli vaipanvaihdosta yöllä, meillä vaihdetaan vaippa ainakin kerran yön aikana. Joka kerta on vähintään pissat vaipassa ja usein myös kakat. Semmoista ähinää pitää tuo kaveri öisin että pakko käydä vaippa tarkistamassa :D

Ristiäisiä olemme miettineet, mutta emme ole saaneet aikaiseksi soittaa seurakuntaan. Jospa huomenna? Elokuun puolivälin jälkeen ajattelimme ristiäiset pitää, saa nähdä miten on seurakunnalla pappeja ja tiloja tarjota. Haluaisin mieluummin pitää ristiäiset elokuun loppupuolella, sillä siskollani on laskettu aika heinä-elokuun taitteessa, ja olisi niin kiva, että heidänkin porukka pääsisi juhliin osallistumaan. Asuvat sen verran kaukana että ihan vastasyntyneen kanssa tuskin matkaan lähtevät.

Nimi meillä on ollut mietittynä jo ennen pojan syntymään, vielä vähän pohdimme että onko tämä se nimi mikä pidetään, vai vieläkö vaihtuu. Pitää vähän makustella :)

Minulle voi siis päivittää 26.6./Silva88/40+5/POIKA/3304g/52cm

Eilisellä neuvolan kotikäynnillä punnituksessa tsekattu että meidän hoikka poika on kirinyt syntymäpainoonsa, jee :)

Tällaista omanapailua tällä kertaa, nyt takaisin pojun viereen :)

Silva88 ja poju 12 pvä
 
Kuusama, I hear you! Just tänään kans kattelin itelleni mekkoa ja törmäsin samaan ongelmaan. Ja jostain syystä noi imetysmekkojen yläosat näyttää aina kauhean massiivisilta. Ja melkein sääntönä on, ettei niitä saa alle 60 e, mikä on mulle jo ihan hirveä hinta yhdestä mekosta. Ja kaikki käytetyt mitä oon netistä katsellut on joko liian isoja tai ei tarpeeksi juhlavia... :confused: Olishan tossa toi ompelukone tosin vieressä...
 
Täällähän te vielä olette! :D onko tänne foorumille ketä jäämässä?

Vaipan vaihdan yöllä tarpeen mukaan. Jos tuntuu märältä, niin vaihdan. Jos ei, niin en vaihda. Ja kakat tietysti vaihdan pois, jos on tullut. Harvemmin tämä öisin kakkii. Vartavasten en vaippaa herää vaihtamaan. Eli kun poika viime yönä nukkui 23-6.30, niin vaippaa en tosiaankaan välissä vaihtanut. Tuolla 6.30 syötöllä kyllä vaihdoin.

Mulla oli jälkitarkastus. Hemoglobiini oli 121, vaikken ole sektion jälkeen rautaa syönyt. Verenpaine hyvä. Painosta terkka sanoi, että hyvin on pudonnut ja syödä saa ja pitääkin, mitä mieli tekee, eikä pudotettavaa enää ole (paitsi mun mielestä). Lääkäri puolestaan joutui konsultoimaan gyneä, että voiko mulle ylipäätään laittaa kierukkaa sen kohdun oheneman takia. Kyllä voi, mutta vähintään se 3kk pitäisi odottaa, että kohtu saa toipua. Kierukka oli nyt nimenomaan se, mitä lääkäri suositteli, jopa enemmän kuin sterilisaatiota. Nyt mulla sitten on resepti hormonikierukalle. Kallishan se on, mutta kelakorvauksilla hinnasta tippuu pois kolmannes (mun pitäisi saada kelakorvaus). Ja nopeasti maksaa itsensä takaisin pillereihin verrattuna :) tuli myös lupa normaaliin elämään, mitä olenkin jo tovin viettänyt.

Ristiäisistä, meilläpäin seurakuntatalon astioineen sai käyttöönsä ilmaiseksi. Toki omat sotkunsa piti siivota ja astiat tiskata (laitoskoneella käy onneksi nopeasti) ja laittaa paikoilleen.

Mulla tulee vieroitusoireita, jos keskustelu täällä ei enää jatku... :D
 
Mä olen niin laiska mutsi että en jaksa vaihtaa yöllä vaippaa jos nyt ei kakkaa tule.. Siitä syystä ei myöskään käytetä kestovaippoja yöllä. Meidän yöt sujuu nykyään niin helposti (pari syöttöä, työnnän melkein unissani tuolle tissin suuhun enkä aina aamuisin ole varma montako kertaa olen edes syöttänyt :D )

D-vitamiinista: mä vaihdoin Gefilus-tipat Bioteekin Super-D tippaan. Sitä annetaan vain yksi tippa ja se on yleisesti siedetty tosi hyvin. Meillä ainakin väheni mahavaivat tosi paljon! Suosittelen :)
 
UUSI KETJU SYNTYNEIDEN PUOLELLA: http://kaksplus.fi/threads/kesaekuun-kullanmurut-2015.2452092/

Tein nyt meille ketjun tuonne syntyneiden puolelle, voidaan jatkaa siellä samaan malliin kuin täälläkin :) Itse ainakin voin molempiin höpistä, mutta tänne ehkä hieman yleisemmällä tasolla kuitenkin ja varmasti harvemmin koska nykyään vaatii kirjautumisen ja aina ei sitä vaan jaksa tehdä... Mutta loistavaa vertaistukea tämä on ja ihan hyvin tännekin voi kuulumisia käydä heittämässä :)

Voisin myös tehdä sen facebook ryhmän, ketkä sinne haluaa liittyä. Kun kuitenkin ryhmää tekee pitää siihen lisätä joku kaveriksi, niin jos joku haluaisi laittaa minulle yv:llä omat tietonsa miten facebookista löytää, niin voisin kaveriksi lisäillä. Poistan sitten ryhmään lisäämisen jälkeen kavereista :)
Ja taitaa siis mennä ryhmään lisääminenkin niin, että pitää olla kaveri. Eli halukkaat voivat minulle laittaa tietoja miten facebookista löytää niin voin lisäillä kaveriksi/ryhmään :)
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama ja BeiBei
Facebook ryhmään haluavat: jos ette minulle viestiä saa lähetettyä niin huikaatka tuonne uuden ketjun puolelle ja pistän viestiä teille!

Tämä blondi kyllä yritti asetuksista eston yksityisviesteille poistaa, mutta ei tainnut onnistua :)
 

Yhteistyössä