Kesäkuun kullanmurut 2015 **MEIDÄN KESÄKUU**

Onnea Tähkä! :) tiedän tuon tunteen, kun ei väsymyksestä huolimatta malta nukkua. Mäkin sairaalassa ihan vaan tuijottelin vauvaa välillä pitkiäkin aikoja :) vasta ensimmäisenä yönä kotona tuli nukuttua paremmin.

Täälläkin tankkailut jatkuu. Poika on tissillä varmaan tunnin välein :D lisäksi on alkanut saamaan jonkinlaisia rintaraivareita. Onneksi ei huutamaan ala, mutta sellaista kiukkua pitää. Lähinnä silloin, kun aloitellaan syömistä, niin aikansa kiukkuaa ja huitoo, mutta kunhan rauhoittuu, niin imee ihan normaalisti. Eilen illalla googlettelin rintaraivareita, kun tämä eilen meillä alkoi. Ehkä se tutin pahanen on tämän kaiken takana :D luovuttamassa en kuitenkaan ole, vaikka välillä turhauttaakin, kun toinen vaan kiukkuaa ja olisi niin paljon helpompaa työntää pullo suuhun. Äsken lähdinkin poika sylissä kävelemään huoneesta toiseen, niin lopetti kiukkuamisen ja alkoi imemään. Välillä tehoaa pepun taputtelu, välillä ihan rauhallinen hyssyttely. Ehkä nämäkin menee ohi jossain vaiheessa ja mun kärsivällisyys palkitaan :) nyt tosiaan tyytyväisenä imee silmät kiinni :) ja nukuttuhan ei taas tänään ole kuin varmaan vartin torkkuja... Tyttö on nyt nukkunut toista tuntia, että ihan on hiljaista ja rauhallista.
 
Jehil, kokonaisena täällä vieläkin mennää. Pahoin pelkään että käynnistykseen mennää. Voi surku :( ei täälläkään mitään toivoa että käynnistyy itsestään. Vauva liikkuu hyvin, välillä kipeestikin. Pääasia että liikkuu.
Tänään kävin kävelee ja voi jessus kun hiki virtas sit vielä kävelin rappuja ylös, nyt ei hissiä käytetä.
Vettä sataa, kävin kirjastosta hakemassa Taivaan tulet sarjan jaksoja. Menee aika vähä paremmin kun telkusta ei tule muute mitään ku uusintoja uusintoja.
Ei taIda meitä montaa olla keltä vauvat uupuu.. no jospaikallaan pian meijä vuoro..

T. HeNttu ja rv 41+1
 
Onnittelut jälleen vauvansa saaneille :love:

Pihla, huumorillahan mää ton heitin että vauvautuneet nukkuu pitkään ;) Tiedän kyllä että siellä on varmasti kädet täynnä töitä ja varsinkin jos esikoinen tai muut isommat on vielä kohtalaisen pieniä. Tiedän tunteen. Viime kierroksella kun nelonen syntyi oli vanhin 6v, seuraava 4v ja kolmonen 1v. 7kk ja sit vastasyntyt. Kyllä siinä ei tarvinnut miettiä että mitä tekee :D Nyt sitten tilanne toinen.

Vettä se vaan jaksaa sadella... Niin joo, tais irrota tänään limatulppa. Sellianen keltainen rään näköinen klöntsä. Olikohan se sitä ihteään?? :D
 
  • Tykkää
Reactions: Lara--
Onnea uusista vauvoista! :love:

Täällä kävi neuvolantäti puntaroimassa meidän "pikkupojan". 4370 grammaa sanoi vaaka :D On "vähän" siis paino taas noussut, 60g päivässä/tahdilla. Oli kyllä täti ihmeissään ja sanoi että tällaista kasvua ei usein näe. Meillä siis alin paino oli sen 2680g, joten kasvettu on.

Ilmavaivoista sen verran että meillä edelleen paras konsti saada ilmat suolistosta ulos on laittaa vauva mahalleen makaamaan, valvottuna toki. Ei tarvi kauaa maata siinä asennossa kun alkaa miehekkäitä ääniä kuulumaan :D

Pupumama, koita olla stressaamatta imetyksestä! Sun vauva tekee nyt itselleen tilausta sopivasta maitomäärästä, siksi viihtyy niin kauan rinnalla. Kun kerta maitoa tulee ja vauva pissaa ja imiessään nielee niin ei hätää (y) Auttaako imuotteeseen jos tyhjennät rintaa ensin pehmeämmäksi ja sitten kunnolla litistät rinnan vauvalle suuhun sopivaksi? Itse käytän etu- ja keskisormea litistämiseen, en peukaloa ja kämmentä mitä yleensä neuvotaan käyttämään. Minä taistelen vieläkin välillä imuotteen kanssa mutta olen myös rentoutunut sen suhteen paljon ja yleensä vain työnnän vauvalle tissin suuhun. Hyvin näyttäisi poika maitoa saavan (y)

Kuusama ja Vauva-T 5 viikkoa 1 päivä
 
No nythän tuli ropinalla monta vauvaa! :love: Laitattehan mulle tarkempia tietoja kun ennätätte, niin lisään listalle :)

Larallakin oli sitten myös oikein kunnon potra poika :D Mä ihmettelen täällä, että mitä te oikein ootte syöny ;) Vitsivitsi.

Mulla on täällä ylpeä uusi Baby bornin hoitaja, kyllä äiti saa nyt harjoitella vaipanvaihtoa uudelleen ja uudelleen.. Huoh. :X3:

Beibei & Ipana 39+6 Huomenna pokspoks :D (olin niin nopea liikkeissäni kaupungilla, että kotia tullessa löysin palan limatulppaa (y)
 
  • Tykkää
Reactions: Lara--
Elä huoli henttu, kyllä meillä muillakin on vielä vauva saamatta :) eikä mitään merkkejä sankarin saapumisesta ole vielä tänäänkään havaittavissa :D
olenkin pikkuhiljaa päättänyt lopettaa odottamisen ja lähteä pokkana ens viikon maanantaina töihin ja olla kuin en olisi raskaana ollenkaan :p no, ehkä ne ei huoli minua takaisin töihin, mutta ois se kyllä kiva saada jotain tekemistä kun ulkona on tosiaan niin kökkö ilma, ettei voi ulkonakaan nauttia kesästä.
tsemppiä kaikille muillekin odottajille, yritetään jaksa!

AnnaS. 40+3
 
  • Tykkää
Reactions: henttu33
Moikka kaikki! Olen tainnut viimeksi kirjoitella varmaan joskus helmikuun puolella, mutta olen kyllä aktiivisesti seurannut palstaa, oikein paljon onnea kaikille jo nyytin syliin saaneille!! :)

Minut onkin taidettu jo poistaa listoilta mutta eipä se niin justiisa ole :D Täällä ollaan kans vielä yhdessä koossa ja alkaa henkisesti ottaa jo vähän tiukoille... limatulppaa on tullut jo viime viikolla mutta muuta ei sitten olekaan tapahtunut eikä kummempia tuntemuksia ole.. varmasti olen vielä hein
 
Onnea Onnea Lara ja Tähkä vauvoista! Tulihan ne sieltä sitten kuitenkin ulos! :)

Päivärytmistä, meillä herätään öisin kahden tunnin välein, syödään ja nukutaan samantien. Päivälläkin melkein sama rytmi, välillä seurustelee. Ilta meneekin sitten täysin valveilla kuudesta kahteentoista. Samantapainen rytmi kuin mahassakin.

Meidän pojalla on napatyrä, onko muilla?
 
Onnea niiskuilija, lara ja Tähkä!!! Ja jos joku muu unohtui niin hälle kanssa onnea :)

Vaatekokona meillä on nyt 50cm, osassa sekin liian suuri. Muutama 44cm on jouduttu jo laittamaan sivuun mutta kyllä siitäkin vielä menee.

Hienosti kaikkien vauvat kasvaa mutta niinhän sen kuuluukin, jokainen kasvaa omalla käyrällään. Meillä seuraava punnitus ja mittaus vasta parin viikon kuluttua. Mutta selkeästi neiti on kasvanut, kasvoissa pyöreyttä ja reidetkään ei ole mitkään tikut enää :)

Meillä rytmi on vielä aika mitä sattuu, mutta niinhän se on vielä pitkään. Parin kuukauden päästä voi puhua rytmistä. Nyt syödään noin 3h välein, yöllä voi mennä 4h. Pari valveilla olo jaksoa mahtuu päivään jolloin yhden syöttövälin seurustelee.

Nyt tässä sylissä tankkaa läheisyyttä. Alkoi kitistä sängyssään..mutta vaipan vaihdon jälkeen rauhoittui syliin. Kohta saa varmaan siirtää takaisin pinnikseen. Niin sitten osaan itsekin nukahtaa paremmin. Jos ehtisi vaikka vähän nukkua ennen kuin pullon lämmitys kutsuu...

Catnip82 + Toukotyttö 4,5vkoa
 
Onnea Lara, Tähkä ja niiskuilija :love: tuleepas ryppäissä näitä pikkuisia!

Mä en osaa kommentoida nyt muuta kuin, että meidän viime yö meni yhdellä syötöllä! (y) vauva söi siis klo 23 ja 04 ja sitten jo 08 herättiin. Me kokeiltiin nyt sellaista, että annettiin pullosta korviketta 04 syötöllä. Vauva on siis nukkunut hyvin tuon ekan pätkän aina sen 4-5 tuntia, mutta aamuyöstä nukahtaa aina tissille liian aikaisian ja herää syömään tunnin välein (05,06,07,08...) Ensi yönä kokeillaan samaa. Jospa pullosta saa unisena nopeammin sen vatsan täysi ja nukkuu toisen pidemmän pätkän. "Täysimetys" tyssää toki tuohon, mutta jos homma toimii niin mun pään kannalta tämä on parempi ratkaisu, ainakin sitten kun jään yksin näiden kahden kanssa kotiin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: BeiBei ja pupumama
Pupumama mulla on ollut vastaavaa ongelmaa imetyksen kanssa. Mulla on todella matalat rinnanpäät, joista vauvan on vaikea saada otetta. Sairaalassa vauva sen oppi kyllä melko hyvin, mutta kun kotona maito nousi ja rinnat kasvoi varmaan 5 kertaisiksi ote kärsi. Lisäksi vauva myös halusi sitten vihdoin rinnan suuhun saatuaan jäädä siihen tunneiksi hengailemaan, hajosi mullakin rinnanpäät verille ja rakkuloille ja imetyksestä tuli tuskaa. Otin suosiolla rintakumin käyttöön ja vauvalle annoin tutin tyydyttämään imemistarvetta heti kun huomasin, että jäi rinnalle vain hengailemaan eli nukkui enemmän kuin imi. Näin mentiin pari päivää niin, että mulla rinnanpäät parani kokonaan. Toissapäivänä rupesin kokeilemaan, että jätin rintakumin pois kesken imetyksen ja kun rinta oli hieman pehmentynyt ja rinnanpää venynyt saikin vauva otteen ihan hyvin ilman kumia. Saman asian ajaa pumppaaminen ennen imetystä. Eilen sitten onnistui jo kokonaan ilman kumia kun vaan ei antanut rintojen mennä liian pinkeeksi. Ja kaikista ihaninta on ettei imetys enää satu :) Tutin antaminen mulla aiheutti alkuun huolen, että saako varmasti maitoa riittävästi, mutta kun pissa- ja kakkavaippoja tuli riittävästi niin lopetin stressaamisen ja niinhän neuvolassa oli paino noussut 185 g 6 päivän aikana eli oikein hyvin kasvaa :)
Tsemppiä, kyllä vauva oikean otteen useinmiten ajan kanssa oppii ja älä ota stressiä rintakumista vaan anna omien rintojen rauhassa parantua, jotta imetys olisi itsellesi helpompaa ja pystyisit sitten itsekin ohjaamaan vauvaa oikeaan otteeseen. Itsellä ainakin pahimman kivun aikana oli mahdoton ajatella mitään muuta kuin sitä kipua.

Onnittelut taas kaikille vauvan saaneille :love:

Hep87 ja pikkuneiti 12 vrk
 
Täälläkin meni viime yö yhdellä syötöllä. Iltatankkailu loppui 22.30 jälkeen, jolloin vaihdoin tissin tuttiin, kun näytti, että alkaa enemmän jo torkkumaan. Ekan kerran heräsi syömään 4.30!! 6.45 työnsin pojalle taas tissin suuhun, kun alkoi ähisemään. Meillä taitaa siis olla tuota samaa kuin Lauwralla, että eka vetää tuon pitkän pätkän unta ja sitten aloittaa taas tiiviimmän syömisen. Imetin myös klo 8-9, 9.30 lykkäsin minäkin sitten 60ml korviketta tuohon vauvaan... Tosi huono omatunto tuli, mutta kun ei nämä aamut etene, jos on koko ajan imetettävä. Se ei myöskään ole tytön etu, että pesin kaiken aikaa vauvan kanssa sohvalla. Korvikkeen jälkeen päästiin aamulenkille ja nyt taas tissitellään... :D on varmaan munkin otettava noihin aamuihin korvike avuksi, että menisivät sujuvammin. Ei noissa tankkailuissa silloin mitään, kun mieskin on kotona. Ja edelleen aion pääasiassa imettää ja iltatankkailut poika saa hoitaa tissillä, kun mieskin on illat kotona :) jos tämä olisi ensimmäinen lapsi, niin en varmaan korvikkeeseen turvautuisi, mutta nyt on ajateltava myös tuota isompaa lasta.

Ja siihen aamunukkumiseen pitää vielä kommentoida :D silloin, kun tyttö oli vauva, meillä nukuttiin kyllä aina johonkin 10-11 saakka :D silloin se onnistui, kun syötti vauvan 7-8 välillä ja kävi takaisin nukkumaan ja nousi ylös vasta seuraavalla syötöllä. Vauvakin nukkui. Mutta nyt, kun on tuo isompikin tuossa, joka heräilee siinä 7-8 välillä, niin noustava on. Vauvan kanssa varmaan pystyisi vielä jatkamaan unia aamuisin.

Jokohan kohta saadaan lisää vauvauutisia :)
 
Hyvä vinkki Lauwra tuon korvikkeen annon kanssa. Meilläkin lyhyitä pätkiä yöllä, koko ajan lyhenee vaan. Vois kokeilla pullosta antaa omaa maitoa, kun poika myös nukahtaa rinnalle eikä varmaan saa vatsaansa täyteen.
 
Entinen Jossu 79 tässä kirjoittelee nimimerkillä Mammutti79. Nykyinen nimimerkki kuvaakin tänhetkistä olotilaa paremmin. Mutta kirjautuminen oli vaikeaa, mitä ihmeellisimmät käyttäjätunnukset olivat kaikki varattuja.

La meni 2 pvä sitten. Nyt on supistellut aamuyöstä muutaman tunnin ja taas rauhoittunut. On todella kypsää, sillä vauva ei ole edes laskeutunut ja kylkeen sattuu kovasti. Neuvolasta kysyin että pääsiskö kokoarvioon tai käynnistyksen aiemmin, kun olen tosi lyhyt. Ei onnistunut, kokoarvioita ei kuulema Helsingissä enää tehdä!! Mitä ihmettä??! Ensi ma saa soittaa äitipolille ja varailla käynnistysaikaa, joka olisi vasta 3.7.!!

En ikinä olisi uskonut, että menee yli lasketun ajan, sillä edelliset kaksikin tulivat ennemmin ulos. Ärsyttää, kun sukulaiset ja kaverit kyselee. Ei olisi pitänyt edes kertoa päivää alun perinkään, puhua vaan heinäkuusta tai jotain.

No tässä sitä kuitenkin ollaan. Olen käynnistykseen kuulema liian hyvässä kunnossa kun neuvolaankin pääsin pyörällä. Onneksi on edes huonot ilmat, se vähän lohduttaa!! Olen käynyt uimahallissa monena iltana, mutta ei ole vaikutusta vaikka kuinka hieroisi siellä jalkapohjia paineella. Se vadelmateekin näyttää olevan ihan puppua.

Joku kyseli napatyrästä. Meillä oli sellainen esikoisella, napa ehkä 1 cm koholla. Se korjautui ihan itsestään, ehkä 2 kk iässä ei enää huomannut ja nyt koululaisena on tosi nätti napa. Toivottavasti teilläkin menee näin.

Jaksamista kaikille!

Ex Jossu79, nykyinen Mammutti79 rv 40+2
 
Muistan kanssa nuo aamu-unet esikoisen kanssa..ne oli niin ihania!! Sittenkin kun ikää alkoi olla enemmän eli heräsi ihan kunnolla vaikka 6.30 niin oli ihanaa kun tiesi, että parin tunnin kuluttua saisi tytön kanssa käydä torkuille :) aamutorkut oli taivaallisia...nyt niistä saa vain haaveilla!
Eli kaikki te esikoisen synnyttäneet, nauttikaa!!!! ;)

Eilen illasta kirjoittelin tuosta päivärytmistä ja kyllä meillä ehkä jonkinlaista rytmiä alkaa olemaan. Pulloruokinnalla tosiaan saa rytmitettyä helpommin päivää (tämä ihan vain oma mielipide!) koska vauva saa mahansa täyteen kerralla. Nyt varsinkin kun alkaa maitomäärät olemaan jo suht isoja, niin väliä on enemmän.
Meillä siis vauva herää siinä 7.30 maissa (esikoinen herää yleensä ennen seiskaa...), vauva syö (noin klo 8) ja sitten puetaan päivävaatteet ja vaippa toki vaihdetaan. sitten vauva seurustelee meidän kanssa, on sitterissä kun aamupalaa nautitaan ja sen jälkeen leikkimatolla makoilee ja ihmettelee isosiskon metkuja. Torkut koittaa siinä yhdeksän jälkeen (joko kauppaan mennessä nukkuu reissun ajan, vaunuissa jos puistoillaan tai sitten ihan vaan sylissä/sitterissä/sängyssä). Syö seuraavan ruuan siinä klo 11 ja sitten vaipan vaihdon kautta päiväunille. Nyt nukutettu ne vaunuissa parvekkeella. siinä 3h tietämillä nuo unet, sitten syö ja seurustelee taas. voi torkkua hieman ja ilta mennään sitten syömisen, torkkujen ja seurustelen merkeissä. Iltaunille käy sitten siinä 20-21, ja syö sitten siinä 24-2 välillä ekan kerran, riippuen miten illan syömiset ovat menneet, sitten tokasyöttö yöllä on siinä 4-5 aikaan.

Lauwra ja pihla, älkää yhtään ottako huonoa omatuntoa tuosta satunnaisesta pullon antamisesta! Kuten lauwra sanoi, oma pää pitää pitää kunnossa! Itse uskon siihen, että hyvinvoiva äiti on yhtäkuin hyvinvoiva vauva. Eli äidinkin pitää saada lepoa ja ruokaa sekä pitää mieli virkeänä.

Esikoisen kanssa alkoi tulla aika selkeät rutiinit siinä 2kk iässä, ja yösyötöt meillä loppui 4,5kk iässä. Samaan "pyritään" nytkin, koska kyllä ne rutiinit vaan kummasti elämää helpottaa. Hieman syksy nyt toki jännittää kun silloin saa yksin olla hoitamassa päivän kriittiset vaiheet eli päiväunet ja iltatoimet :) Pitää sitäkin harjoitella ennen miehen töihin paluuta niin saan toimivan paketin kasaan. Mutta nyt vielä nautitaan siitä että toinen nukuttaa toista ja toinen toista :)

Tärkeintähän on, että perhe voi hyvin! Jokaisella perheellä on omat tapansa toimia ja jokainen perhe toimii lasten parhaaksi. Mielestäni on ollut hienao, että tässäkin ryhmässä on tuotu esiin erilaisia keinoja pärjätä eri tilanteissa, kukaan ei ole kritisoinut toisten toimintatapoja ja siten jokainen on voinut ottaa vinkkejä korvan taakse mitä itse voi kokeilla. Se on sitä vertaistukea parhaimmillaan!

Mites muuten, pitäisikö perustaa ketju tuonne syntyneiden puolelle tälle samalle ryhmälle? onkos tämän uudistuksen myötä mitään "kerhoja" enää olemassa? Jos siis halutaan jatkaa keskustelua vaikka kesäkuu on päättymässä ja siten meidän aikamme odottavien puolella on ohi (emme kyllä jätä ketään yksin vaikka menisikin heinäkuun puolelle jakautuminen!).

Catnip82
 
Catnip, kyllä mulla on ainakin niin paljon ihmeteltävää tän vauvan kanssa, että kaipaan vertaistukea ja juttuseuraa vaikka kesäkuu loppuukin! Eli olen mukana jos uusi ketju perustetaan :)

Pihla, samassa veneessä siis kellutaan ;) Kai se vaikuttaa kun esikoisen kanssa ei imetys onnistunut ja ei ollut mitään ennakko-odotuksia tämänkään suhteen. Yksi pullollinen korviketta ei maata kaada! Ja jos
maitoa rupeaa tulemaan jossain kohdin liikaa, niin pumppaan ylimääräisen talteen ja annan sen yöllä :) Olen vaan vielä vähän epävarma sen maidon riittävyydestä kun toi jätkä vaatii niin paljon sitä energiaa...

Ja hei, meillä on vaatekoon lisäksi siirrytty vaipoissa (libero) kokoon 3 o_O

lauwra & poika, jonka nimi alkaa hahmottua(y)
 
  • Tykkää
Reactions: pupumama
Mamira, sielläkin siis viikot senkun poksuu korkeita lukuja.. taitaa nää tytöt pitää meitä vaan jännityksessä eikä suostu syntymää :D pojat taitaa olla innokkaampia syntymään.. heh, ei vaan mutta pari kaveria on synnyttänyt nyt pojat ja heidän LA olis ollut vasta mun jälkeen. Mut meijä typy se vaan majailee mahassa.

Onko muilla ollut huimausta? Mä en uskalla enää yksin kauppaa mennä kun tuntuu että jalat menee alta. Tosin mulla saattaa niskatkin olla hiukka jumissa. Päätäkin särkee ja tuntuu ettei lääkketkään auta :(

Sunnuntai senkun lähestyy ja Kys odottaa.. Toivottavasti käynnistävät silloin eikä vasta siitä parin päivän päästä. Mikä parasta niin sais kyllä neiti itse alkaa syntymään.

T. Henttu ja 41+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mamira
Eihän se korvike tosiaan maata kaada. On vaan ollut niin hienoa mennä täysimetyksellä, kun tytön kanssa imetys ei onnistunut ollenkaan :) mutta meidän pullokokeilu jää nyt kuitenkin toistaiseksi tähän. Annoin pumpattua maitoa ja korviketta sekaisin pullosta ja hetken päästä tuli niiiiin hirveät puklut etten ole koskaan vastaavaa nähnyt! Koko vauva oli ihan puklussa ja olisi varmaan tukehtunut, jos olisi sattunut olemaan selällään. Onneksi ehdin nostaa pystyyn, kun alkoi kuulumaan epäilyttäviä ääniä... Siltikin pojalla oli sieraimissakin sitä tavaraa. Hetkeen ei saanut edes itkua tulemaan, kun ei varmaan henki kulkenut kunnolla. On varmaan etsittävä jotain toisenlaisia pullotutteja, ennenkuin uskallan kokeilla pulloa uudelleen. Eli toistaiseksi jatketaan pelkällä tissillä sitten kuitenkin.

Tsempit lasketun ajan ylittäneille. Kohta se on teidänkin vuoro :)
 
Käynnistelläänkö joka paikassa vasta viikoilla 41+5? Millä perusteella voisi päästä aiemmin, jos verenpaineet ym on ihan OK? Mites jos osuu viikonloppuun?

Entä ootteko muut päässeet kokoarvioon?

Tästä käynnistysasiasta on ehkä joskus aiemmin jo keskusteltu, mutta en tutkinut asiaa niin tarkasti, kun luulin ettei tää koskis mua..
 
Meille osuu sunnuntaiksi se päivä kun pitää mennä kysiin eli rv 41+5. Neuvolassa sanottiin että tuolloin pitää klo 9 sairaalassa. Takeita ei ole että just sillo käynnistävät, mutta mennään kun niin on sanottu. Ja toki toivon että alkavat käynnistää. Tai ees antavat jotain toivoa synnytyksestä.
 
Riksrakspoks 40+0! :love: (y)


Meillä oli esikoisen yliaikakontrolli viikolla 41+5 ja käynnistettiin vasta 42+0 koska kaikki oli ok.. Jos olis ollu jotain hätää niin olis silloin jo käynnistetty, tai aiemmin..

Niin valtavat moovssit menossa taas että ottaa ihan kipiää, isäntä kyseli että onko toi enää normaalia :eek: Ja sitten se pirulainen ei suostu harrastamaan sitä kolmatta Ässää mun kanssa koska Suviseurat :ninja: Mutta totesin jo, että kyllä sinne sairaalaan pääsee yöllä ainakin ihan ajoissa, koska ei ne nyt yöllä ole liikennettä tukkimassa. Kävin tuossa asioilla taas päivällä, niin jo oli asuntoautoa ja -vaunua pitkin poikin Vaasaa. Oon kyllä taas kyykkiny tuossa pihalla kuokkimassa kivien seasta rikkakasveja irti, ei tunnu missään. Pitää vissiin mennä viikatoimaan :sneaky:

Samapa tuo koska syntyy, kunhan syntyy, nyt olisi vaan hyvä tulla kun itse on hyvissä sielun ja ruumiin voimissa (melkein selväjärkinen siis..).
 
Henttu33, täällä ei varsinaisesti huimausta, mutta hartiat sen verran jumissa, että toisinaan vaikea hengittää syvään, siis tuntuu ettei keuhkot täyty tarpeeksi ja täytyy vähän haukkoa henkeä välillä. En kyllä yksinään liiku enää missään, kun pelkään vähän sitä, että jos alkaakin vähän huippaamaan ton takia. Mutta luulen tosiaan, että johtuu vaan hartioista, vaikka sf-mittakin on vaan kasvanut eli voihan olla että kohtu vieläkin painaa keuhkoja.

Mammutti79, mä sain yliaikakontrollin viikolle 41+4, neuvolavalmennuksessa sanottiin, että ensisynnyttäjille toi 41+5 on se, milloin aletaan käynnistellä. Mutta jos sinne asti mennään niin haluan kyllä, että tilanne arvioidaan rauhassa ja vaikka muutama päivä vielä odotellaan, jos vauvalla on kaikki hyvin. Ja ylipäänsä, että aloitettaisiin käynnistelyt mahdollisimman hellävaraisesti... :)

Painoarviota en mäkään ole saanut, muuta kuin siis yhden kerran ultrassa, mutta sekin oli sen hetkinen arvio, eikä mikään lasketun ajan arvio. En kyllä usko, että täältä kauhean isoa tyttöä on tulossa, mutta mikä huolestuttaa on se, että miehellä on kauhean iso pää ja pelkään, että tyttökin on isopäinen. :D En kyllä ymmärrä, miksei edes päänympärystä voida ultralla mitata, kun se on niin helppoa ja pitää varmaan aika hyvin paikkansa, toisin kuin nuo painoarviot.
 
Mamira, meillä taas kontrolli ultrassa kinnitettiin huomio vauvan pään pienuuteen, sen jälkeen parikin ultraamisen mutta ei olleet huolissaan kun kuitenkin pää kasvanut siinä missä muukin kroppa. Itselläkään ei mikään iso pää ole. ja ovat sanoneet että siro tyttö olis tulossa, vaikka nyt ei suostu syntymään
 

Yhteistyössä