Isonalle, mulla kanssa tää on ollut ihan helvettiä. Osan tikeistä sain pois 6 vrk leikkauksen jälkeen, loput 9 vrk leikkauksesta, eli tän viikon maanantaina. Nyt 12 päivää kulunut sektiosta ja pikkuhiljaa helpottaa. Haava hiukan tulehtunut ja mulla menee antibiootit, toivon ettei leviä alempiin tikkauskerroksiin. Mä en tätä tosiaan olisi millään tahtonut koska niin huonosti olen aiemminkin leikkauksista toipunut, että tiedossa oli miten vaikeaa tää mahdollisesti on. Toissapäivänä kävin ulkona ekaa kertaa, ihan vain pihan ympäri. Eilen vähän pidemmän lenkin, viisitoista minuuttia. Tänään sitten jo pääsin kaupalle asti ja samalla Ruttukorva sai ensimmäisen vaunuttelunsa.
Edelleenkin hyyyyvin varovasti kyljelleen sängyssä, aikaa vievää ja sattuu niin hemmetisti, mutta ei sitä vaan voi nukkua yöstä toiseen ainoastaan selällään. Sängystä nousu on myös tuskallista, tosin helpottanut nyt viime päivinä kun vihdoin pääsin liikkumaan enempi. Aiemmin mulla oli nilkat ja jalkapöydät ja jalat niin turvoksissa että neuvolatäti oli lähettämässä mua jo takaisin sairaalaan - tukisukat ei auttaneet juuri ollenkaan eikä kävely onnistunut. Nyt turvotus laskenut melkein olemattomaksi ja olokin helpottunut sen myötä. Särkylääkket olen jättänyt, pari kertaa sorruttu ottamaan buranaa.
Tänään loukkasin selkäni aamuvarhaisella imetyksen yhteydessä, enkä voinut liikkua laisinkaan. Oli pakko ottaa Tramal ja pari Sirdaludia ja lihasjumi nyt parempi - joskaan en voi imettää tänään tai huomenna. Mulla tuntuu tulevan näitä takaiskuja toisensa jälkeen, mikä lie johtuu sektiosta ja mikä ei, mene ja tiedä. Henkisesti oon myös aika poikki, ei tän kesän näin pitänyt alkaa/mennä. Oli suunnitelmia vauvan ja perheen kanssa ja nyt oonkin ihan rampa ja mies mun omaishoitaja ja kaikki kenkuttaa kun haluaisin osallistua enemmän mutten voi tai saa ettei tule enempää takapakkia.
Huh, olipahan vuodatus. Mutta siis juu, et ole yksin vaikean sektiosta toipumisen kanssa. :hug:
Lettu ja Ruttukorva 12 vrk