Perhepetimeiningillä myös täällä - siis mä vauvan kanssa sohvalla ja mies makkarissa. Tämä tosiaan siksi että mies on huonouninen ja vauva on metelöivä unissaan. Poika känisee vatsaansa vähän väliä, pitää ääntä nukahtaessaan ja nukkuu lyhyitä pätkiä. Makkarissa ei nuku kukaan jos poika on siellä. Ja mies ei siksi ole sohvalla ja me sängyssä koska keittiöön (pullon lämmitys) ja vessaan mennään olkkarin läpi. Myös vaipanvaihtopiste on olkkarissa tilan puutteen johdosta. Ei ole mitään mieltä että mies on sohvalla ja sitten me häärätään täällä tunteja yössä.
Mä itse nukun rauhallisemmin kun vauva on vieressä - joskin ne unet on koiran unta ja usein olen hereillä ennen vauvaa, eli mennään noin 15-30 min unipätkissä läpi yön. Aamulla kyllä väsyttää ja tähän asti mies on hoitanut vauvaa puolille päiville että olen saanut tankata unta, nyt ei enää mahdollista kun mies aloittaa uudessa työpaikassa tiistaina. Saa nähdä miten väsyneenä sitä itsensä löytää ensi viikon päätteeksi.
AnnaOnni, sulla ihan alatiesynntys takana? Jos, niin ei kai tuossa ole mitään kummempia vaaroja, että jos vain kroppa kestää niin mikäs siinä. Sektiolla en lähtisi noin pitkää lenkkiä tavoittelemaan. Vai, kyllä kai sen lenkin voi jättää kesken jos olo huononee?
Kierukasta - sen voi jälkitarkastuksessa laittaa, mikäli sen olet hankkinut ennen tapaamista lääkärin kanssa. Jos on kyse sun ensimmäisestä kierukasta, se saattaa olla mahdollista saada ihan jopa ilmaiseksi? Mulle yritettiin laittaa Mirenaa synnyttämättömänä kymmenen vuotta sitten eikä onnistunut. Paremmalla onnella se laitettiin 2010, ehkäisykapselin poisoton jälkeen. Silloin pidin kierukkaa puoli vuotta ja tuo puoli vuotta piti sisällään kovia kipuja, järjetöntä vuotoa ja sinnikkään kohtutulehduksen (parhaimmillaan söin neljää antibioottia samaan aikaan) joka laantui vasta kierukasta luopumisen jälkeen. Lääkärit ei enää suostu mulle edes kierukkaa laittamaan, se lukee ihan papereissa. Muilta olen kuullut huomattavasti parempia kokemuksia, joten omani on sinänsä massasta poikkeava.
Lettu ja Ruttukorva, 5 vk tasan