** Kesäkuun kullanmurut 2011 ** MAALISKUUSSA

Voisin jotain omanapaista rustailla:

Voi että kun koulu motivaatio mittari lähentelee nollaa.. olis enää yksi päivä: torstai mutta sitäkin odottelen jo kauhulla. Mistä voi ostaa motivaatiota? :D no se onneksi menee hammasta purren ja irvistellen.
Yksi syy miksi tuo on niin rasittavaa on se että meidän ryhmässä ei oo ryhmä henkeä: se on täydellinen helvetti vaikka kaikilla on ikää 18-36 vuotta niin ristus sitä paskan puhumista ja toisten mielistelyä, onneksi he ehtivät valmistua (toivottavasti) ennen kuin palaan takaisin sinne.. :)
perjantaina alkaa siis loma: joka kestää joko huhtikuuhun 2012 tai huhtikuuhun 2013. Riippuu ihan siitä nyt miten suunnitelmat etenee, jos on mahdollista pitää "prinsessa" ainakin kotihoidossa elo-syyskuuhun 2012 niin voisin aloittaa jo huhtikuussa 2012 mutta jos pitäisi laittaa heti kunnalliseen 10kk iässä niin sitten jään kotiin!

Huomenna me sitten omistetaan tuon ukon kanssa talo! ajatelkaa, tuntuu ihan hassulta ja sitten pitää aloittaa vipinällä.. ensiksi saada ne remppa äijät kokoon että voi jakaa niille työt ja vastuu alueet ja tuo ukkohan tekee ite kanssa niin paljon kuin uskaltaa/ on mahdollista. ja pidetään peukkuja että asunto olisi muutto kunnossa kesäkuun ensimmäisellä viikolla.. (Eli putkiremontti, vessan laajennus, kylpyhuoneen kuivatus + laatoitus sekä takkatilan purku ja uudelleen rakennus) jos kesäkuun alussa sais nämä valmiiksi ja pääsisi muuttamaan sinne niin tapetointia ja laminaatin laittoa voi tehdä rauhassa huone kerralla, eikä siinä montaa päivää mene kun on sukulaiset apuna! :) mutta pitää toivoa parasta, ja valmistautua pahimpaan.

Kamala uhma tuolla meidän pian (heinäkuussa) 3v:llä, kun ei mikään kelpaa.. ja kaikki pitäis mennä niin kuin neiti tahtoo.. huh huh, pitää vain jaksaa olla tiukkana vaikka hermoille välillä ottaa :D
Makkarakeitto ei kelpaa kun pitäis saada makaroonia ja kastiketta.. No eipäs saa tyttö tänään, nyt se on pitänyt nälkä lakkoa kun ei ollut "hyvää ruokaa".. ehkä tuo syö sitten kun oikeasti nälkä tuloo? :)

mutta.. oli aika minäminä tekstiä!!

mmilia ja prinsessa 28+5
 
mmilia hui mikä urakka teil alkaa :D mut varmaa ihanaa!
Meillä ton syömisen kanssa on kans et joko syö sitä mitä on tarjolla tai sit odottelee seuraavaan ruokaan, eli välipalaan tai iltapalaan. Koitan opettaa et vaikka ruoka ei olis hyvää tai lempparia niin sitä voi silti syödä. Pienemmälle 1v, annan kyllä sit jotai muuta jos ei syö jotain, mut isommalle annan sitä mitä on muillaki tarjolla ja tosiaa sit on syömättä tai syö, 9/10 kerrasta valitsee syömisen hetken mököttämisen jälkeen. :D

Tänää sit menin ja poikkesin tän kuun budjetista ja ostin kasan suklaata. HUPS! :O
mut olipaha herkkua.. ja on vielki :D phihi. ei voi mitään ei..

p & beibinimetönrakkauspakkaus <3 huomena POKS!
 
minimamma Meillä painoarvio oli 28+3 huikeat 1400g eli iso :)

Täällä tuntuu nyt jo hiljentyneen ja porukka siirtyny kerhon puolelle, toisaalta harmi ku täältä olis saanu mun mielestä jotenki helpommin tekstit.

Nepsus ja Wiljami 29+3
 
Oon samaa mieltä Nepsuksen kans, jotenki inhottaa kerhon puolelt selata kaikki aiheet läpi joka kerta, ku aina sinne on jotaki uutta ilmestyny. Toisaalta siel voi kyl jättää lukematta jossei just sillä sekunnilla jokin juttu kiinnosta... :)
 
Huomenet!
mmilialle jaksamista rempan keskelle vaikket sinä taida siellä kamalasti kumminkaan hommissa olla :D mutta henkisesti ainakin! ja kohta sulla alkaa loma,loppurutistus koulusta :)

Vein tytön tarhaan ja oottelen kaihtimien asentajaa saapuvaksi.Taidan istuskella tässä soffalla koneen ääressä vaan.. :)

Tosiaan täällä hieman hiljasempaa ja kerhon puolella kuhina käy joten sinne siis.. :)

Perdy 30+6
 
mun mielestä täälä oli helpompi pysyä kärryillä..

Kun ne kaikki aiheet on siel sekasin sielä kerhossa, tai omien otsikoiden alla, niin on vaikee sit pysyy kärryillä et kuka kirjotteli mitäki jne. Paljon enemmän muistettavaa. -.-
Mut näillä mennään..

Äsken soittelin vikapäivystykseen ku netti pätkii kokoajan -.- mut meil ollaa vielki terveinä ja tarkotus ois mennä ulkoilee sitten, kun pikkasemmalla ois uniaika. Ni mennää varmaa puistoon. :>
Tänää pitäs lekurin soitella 10:10 niist neurologijutuista.. katotaa meenkö sitte johki tutkimuksii vai miten se asia hoidetaan. nythän mullei nii paljo ole oireita enää ollut.

Kai se on pakko mennä kerhopuolelle kattelee jos sielä joku ois jotai jutellu..

POKS 27+0!
 
Tänään siis oli nla lääkäri, ja voi per*e miten turha käynti! Ihan perus nlakamaa, hb 123, RR 130/78 ja paino, tullut +2kg koko raskauden aikana + sydänäänet 140 ja sf-mitta 25,5. Ei sisätutkimusta (johtuu kun kävin 2 vkoa sit runsaan valkovuodon takia), EI PAINOARVIOO :mad: Mua nyt kyllä ketuttaa :( Jotenkin taas odotti niin tätä käyntiä, kun edellisestä oli 1,5kk ja kun lääkäri sano sillon 2vkoa sitten et katotaan ultralla kans. Joten sori vaan minimamma, nyt en voi kommentoida tuohon vauvan painoarvioon mitään :(.

Ei ollut edes mun oma terkka siellä vaan sellanen turhan tärkee elämäänsä kyllästyny haahka : / Että kyllä noilla terkoilla vaan on eroja, mun oma on niiiiiin ihana ja ei turhia stressaa eikä hötkyile, kun taas tämä puhu kun pikkukakaralle sormi ojossa että soosoo sitä ja soosoo tätä. Joo valivalivali, mutta ottaa kaaliin ugh.

mmilialle onnea talon johdosta ja jaksamisia remppaan! :flower:

Tinskulle tsempit miehen kanssa - osaapa olla rasittava :(

Mä tykkään tuolla kerhon puolella just siitä kun on rajatut alueet.

Griffski 27+2
 
Ärsyttää, onko muilla semmosia päiviä nyt et vituttaa/ahdistaa/ärsyttää/masentaa ilman järkevää syytä, kaikki asiat vaan? Jotenki jurppii ja itkettää kaikki nyt ja tuntuu et ei mikää piristä kunnol. En jaksais odottaa tyhmää paria kuukautta et saan jo vauvan syliin ja kaikki tyhmät vaivat ärsyttää. Grrr.....

Kiitos, piti vähä purkaa :whistle:

Lumihiutale ja pt 29+1
 
Griffski, täällä meillä päin ei tehdä painoarvioita ollenkaan. Meillä ei ole neuvolassa myöskään ultraa, joten ainoat ultraukset ovat NP- ja rakenneultra (jollei sitten jostain syystä joudu käymään useampaan otteeseen KOKSissa ultrauksessa.
Ainut painoarvio, jonka esikosta sain oli yliaikaiskontrollin (40 + jotain) painoarvio (joka heitti vajaa 200g syntymäpainosta) ja tästä tulokkaasta en tiedä saanko painoarviota lantionmittauksen yhteydessä (viikolla 36).

Olisihan se kiva jos neuvolassa olis ultra käytössä, mutta ei ole...

lumihiutale, mulla tulee ajoittain ahdistusta tekemättömistä hommista. Pitäis siivota, pestä pyykkiä, lähteä lenkille tms. mutta mieli tekis vaan löhöillä tai olla vaan. Kyllä mä ne kotihommatkin hoitelen, mutta ajoittain se on hieman hankalaa silloin kun tuo alta 1-vuotias on hereillä ja kun tuo on päikkäreillä, niin sitten haluaisin vaan itse köllötellä.
Ja mä tuppaan olee semmoista tekevää sorttia joten jos kauheesti hommat kasaantuu päälle, niin kyllä ahdistaa! Onneksi tuo miehekekin osallistuu erittäin hyvin kotihommiin (paitsi ruuanlaittoon vaikkakin osaa kyllä perusruokaa laittaa) joten kaikki hommat ei kasaannu mun niskaan.


Kävin esikon kanssa tänään perhekerhon valokuvauksessa. Parin viikon sisään saa sähköpostiin linkin josta voi sitten valita tilattavat kuvat. Nää on meidän 1v. kuvat, vaikkakin synttäreihin on vajaa kuukausi.

Ulkona ilma on kuin morsian, mutta ei pääse nyt ulos kun tenava vetelee sikeitä sisällä. Ehkäpä sitten myöhemmin :)

Masuasukki heiluu ja keinuu ihan tuhottomasti. Alaselän njumitus on nyt siirtynyt oikean pakaran yläosaan - ilmeisesti jotain iskias tyyppistä. Toivottavasti menis nyt nopeesti ohi ettei tartte koko loppuraskautta kärsiä jumituksesta.

Pöntinen ja "justiina" 29+3
 
Ja mie taas olen kokenu tuon kerhohomman oikeenki helppona.

Mun mielestä on kovasti selkeämpää, että omat aiheensa on oman otsikkonsa alla, eikä ole tämmösiä tuhannen pitkiä litanioita joissa aiheet on ihan sekaisin ja itekki on ihan pää pyörällä jos esim päivään ei kerkeä käydä täällä, et mitä pitikää kommentoida :D

Mut jokainen tykkää eri jutuista, näinhän se menee kaikessa :)
 
Mmilia onnelliset talon omistajat :) Jospa saatte rempat tehtyä ennen h-hetkeä :)

Ihanaa, hain tänään pussilisen dermosil tuotteita ku oli tullu työpaikalle. Saippuaa, käsirasvaa, puhdistusvaahtoo, ja vauvan pyllylle extra voidetta. :) Sit sain tosiaan käytyä sen irtisanomislapun vietyä ja sovittua niistä asioista siellä asumistoimistossa ja sitten vielä kävin ostaa kummitytölle sen kastelahjan: pikkumyy pankin. Oli tullu uusia. Kahdelle muullekin kummitytölle oon ostanu pankit koska ne säilyy hyödyllisinä läpi elämän. Ja on aina heidän mammoilleen passanu ku sovittu vähä etukäteen. Ja untuvatakin haku oli pesulasta tänään, niin aika rohkeen vedon otti se pesulantäti ku kysyi et millon on laskettu aika :)

Nyt mä ootan miestä kotiin et pääsee syömään, käskin tuoda piimää :p iski hirvee himo siihen yhtäkkiä. Oijoi.... ruokana jauhelihakiusausta. :p Pitkästä aikaa jotain vähä eriä. Sitten kyllä aurinko kävelylle vaikka hissun kissun kunhan saa ilmasta nauttia :) Aamulla löntystin ihan kivan lenkin..entinen työkaveri ajo autolla ohi niin nauroi et kyllä jo kävelen ku tosiaan raskaan oleva et alkaa silleen keinumaan. Ja minäku oon aina aatellu etten rupee niin kävelee :D :D Mut kait se vartalo ja lonkat muuttuu sen verran ;)

Tinsku ja Reino rakkaistarakkain 29+5

ps. jos en ois isomahanen niin tänään oisin menny paikalliseen kahtoo Petrii nygårdii :D Ihan surkee mut silti huippu :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
onnellinen talon omistaja hiljenee.. :(

meidän tietokone meni perkele hajoamaan, nyt oon mummolassa tekee koulutehtäviä.. laturin johto sanoi ittensä irti, että voipi olla hiljaaset ajat tältä suunnalta.. pakko poksutella nyt etukäteen itteni 30:lle viikolle!

mmilia ja poks poks HUOMENNA 29+0
 
Lumihiutale, noita tulee harva se päivä mulle ainakin nykyään :whistle:

Pöntinen, asiat on ilmeisesti niin muuttunu viime raskaudestani, koska tosiaan odotin jonkin sortin painoarvioo, ehkä myös näiden mun sokereiden takia + kun lääkäri 2 vkoa sitten sano että ultrataan ja katsotaan paino. Olishan se ollut mukavaa tietää, viimeisin tieto on että tää on painanu 358g rv 20. Mutta onneks mun oma terkka aina ultrailee millon huvittaa, joten pyydän sitä sit :)

Sain vanhempainrahapäätöksen jo! Postitin sen vasta viime vkolla ja täytyy sanoa että olipa positiivinen yllätys! :cool:
 
Otokka
Hei kaikki, yksi neuvola taas takana ja tässä omaa napaa:
Kaikki on kunnossa ja kerkesin sitä jo juhlia pussillisella suklaalakuja :D. Tästä eteenpäin neuvolat joka toinen vko ja viimeisen kuukauden kerran viikossa.

* paino: +300g kuukauden takaiseen (kokonaisuudessaan paino noussut n. 3kg)
* Hb: 147 (pysynyt hyvänä koko raskauden ajan ilman rautalääkityksiä)
* rr: 130/77
* sf: 28cm
* pissa: puhdas
* vauvan pulssi 140-150 ja rt (näin ajattelinkin, varpaat työntyy vasempiin kylkiluihin)
* kokoarviota ei meillä tehdä (plääh : /)

Tämän kerran keskusteluissa synnytys ja imetys, miten niihin suhtaudun, mitä niiltä odotan, onko erityisiä pelkoja.

Ihan mukava käynti siis! Voi ottaa taas rennosti, kun tietää, että munamiehellä on kaikki hyvin :heart:.

Otokka ja Pikkarainen 30+4
 
Mä niin ootan jo mun ens maanantain neuvolaa et kuulee taas pikku jumputuksen ja mitataan se Sf, paino ja HB. Et miten oon kasvanu ja miten vauva on kasvanu... Mulla alkaa napa näyttää siltä et plumpsahtaakohan tuo ulos tässä jossain välin... :D

Ihanan pitkä iltalenkki tehtiin koiran ja sit mun entisen työkaverin kanssa :) Ja mahtavaa ku se mun työkaveri on mua 14 vuotta vanhempi ja meillä synkkaa siitä huolimatta tosi hyvin ja pysytty kavereina vaikka on jo oltu yli 3 vuotta eri työpaikoissakin :D Joittenkin kaa vaan synkkaa ja toisten kaa ei vaikka kuinka yrittäs.

Hyi ku kattoin tuota Tiina Jylhän kauneusklinikkaa äsken, joku oikein itki ku tökkivät sen huuliin jotain... YÖÖÖK! Ei siinä mitään jos haluaa kaunistautua nuin mut ite en varmaan vaan uskaltas ku on niin kipuherkkä. Korkeintaan jotkut silikonit nukutuksessa tai joku juttu jos nukutetaan.. mut mä aina nauran et huuliini en tarvis mitään et ihan tarpeeks muhkeet on ilmankin :LOL:

Joo.. nyt tää lähtis suihkuun ja sitten vaikka kirjan pariin.. koko ajan tekee mieli syyä jotain :D Aargh.
 
Voi voi, kun on hiljentynyt jutustelu täällä puolella.. Ei sen puoleen, olen kyllä kerhossakin käynyt tänäänkin. Ajattelin nyt kuitenkin yleiset hörinät kirjoitella tänne ja "aihepiireittäin" sitten sinne.

Hammaslääkärille menin tänään, kun on vihlonut tän viikon hammas (juu muitakin reikiä varmaan miljoona). Puudutukset toimi hyvin ja just jaksoin selällänikin olla, mut en taas muistanut miltä tuntuu, kun puudutus häviää :O Auts! Sain ilmaisen ajan suuhygienistille kans ja sinne suuntaan 3 viikon päästä. Se käynti on siis kaikille raskaana oleville tarkoitettu. Onks muualla samanlaista? Mä luulin ettei tota ole enää, kun terkka ei ole nyt mitään maininnut..

Niin ja poks vaan ja alkaa 29. viikko! 2 viikkoa töitä jäljellä =) Kroppa alkaa olla kyllä sitä mieltä, et vois jo työt loppua....

mimmimami ja pikkumuru
 
Huomenta!!

Joo täälläkin lievää ahdistusta ja ärtymystä päivittäin! Tuntuu ettei yhtään jaksais tätä olotilaa enää ja haluis vaan vauvan kainaloon :=)

Kaihtimet ikkunoissa eikä aurinko häikäse,eikä ne enää näytä yhtään niin likaisilta :D Tykkään kyllä.
Kohta likka päiväkotiin ja itellä olis miljoona asiaa mitä pitäs tehdä päivän aikana.Väsyttäiski mutta.. Huomenna pelkopolille vihdosta viimein.

Aamuja kaikille :)

Perdy 31+0
 
Huomenta!

Vähän meinaa stressi iskee tosiaankin kaikista tekemättömistä töistä. Ja nyt jotenkin enempi ku se muutto lähenee. Kuka mulle pesee ikkunat siellä ja varsinkin täällä ettei tuu sanomista. Meiän äippä ei voi ku sillä on polvi paskana niin pitääkö se ite kiivetä.. Ja jos vaan kevyesti pesasee. Ja verhojen laitot sun muut. Huoh...onneks vielä kk aikaa miettiä mut eipä ne läheiset lisi siinä ajassa. Siskokin on aina töissä et ei varmaan kerkee auttamaan..ainakin nyt tuntuu siltä.

Meillä oli puhe mennä miehen kaa ulos syömään huomenna..tänään sit kysyin et mitäs huomenna tehdään; "no mennään ruokakauppaan, oliko muka jotain muutakin.." Tuumasimpa että ei. Säästyypähä nekin rahat sitten.Ellei se päivän aikana rupee muistaa. :D

Nyt aamukahvet ja sit lenkille. Sitten kummityttöö kahtoo ja sen mammaa tietty :) Iltapäivällä vuokrasopimuksen allekirjotus.
 
mmilialle onnea uudesta talosta! Ja Tinskulle asunnosta, hienoa, että saitte sen.

Lumihiutale, mulla on myös ollut samanlaisia oloja. Jokunen ilta sitten itkin aivan käsittämättömästä syystä ja kyyneliä riitti! Luulen, että nuo hormonit vaikuttaa nyt aika paljon.. En kyllä tykkää. Olis kiva olla enemmän oma itsensä. Tuo itkukin johtui siitä, että olin epävarma tykkääkö mieheni muuttuneesta ulkomuodostani.. Vaikka joka päivä mies kehuu kauniikis, paijailee masua jne. Jälkikäteen kun mietin itkun syytä, en ymmärtänyt miten voin kyynelehtiä niin tuollaisesta asiasta..

Huh. Mulla oli eilen pitkästä aikaa iltavuoro. Loma loppui ja töihin oli vielä palattava. Iltavuoro ei ollut mikään raskain, mutta olin lopen uupunut työvuoron päätyttyä. Kun äsken heräsin, en tajunnut missä olin ja mikä päivä on.. Huh. Voikohan sairaslomaa saada ihan vaan sen takia ettei jaksa käydä töissä? Minulla ei ole mitään fyysisiä oireita, mutta väsymys on valtava. Tietysti jaksaminen vaihtelee päivästä riippuen, toivotaan, että tänään on parempi päivä. Ei vaan helpota se tieto, että iltavuorossa on vähän henkilökuntaa ja tosi sairaita potilaita :( Se tietää kiirettä.
 
huh...meillä ollaan oltu kohta viikko vatsataudissa vuorotellen. esikoinen oksensi kahtena yönä, siinä oli kyllä yks yö välissä ku ei oksentanu. mut sinäkin yönä oksen yks lapsista. nyt odottelen sitä itelleni.

on tässä jotain positivistakin tapahtunu. me päästään muuttamaan ens.kuun lopussa. tavaroita en kyllä varmaan voi viedä sinne ennen kun vasta viiminen päivä ku raksalla on sen verran kesken. mut mielummin muutan nyt kun toukokuun lopussa. saahan siellä tavarat aika nopsasti paikalleen. sit voi keskittyä ainoastaan raskauteen ja vauvan tuloon. mullaku on vielä kaikkea "pientä" hankkimatta. esim hotolaukku,rintapumppu. yms.

ikkunoitten pesun lupasi oma äitini hoitaa. onneksi. en itse niitä viitsi ruveta pesemään.

miehen vanhemmat kun ei tule auttamaan. ei ole kertaakaan käynyt auttelemassa rakennusvaiheessa. ja jos pyytää ni on mukamas aina jotain muuta.
kerran kävi totemassa että onpa siinä vielä hommaa. appiukkokin on kova arvostelemaan. mikään kun ei ole tehty hänen mielensä mukaan. ikkunat yms on vääränlaiset. (ei siis ole hänen makuun).
sillonkun hankimme tontin ni tokaisi ensimmäisenä et kuka sen talon rakentaa.
nyt kun on takaajana taloon (vielä kuukauden) joka kerta kun näemme muistaa sanoa että katsokaakin et rahat riittää kk erään. on tullut vähän "tyhmä" olo, kyllä me osataan laskea että meiän rahat riittää lainanlyhennyksiin. joutuisimme maksamaan kerrostalo neliöstä saman minkä lyhennämme lainaa. .. kiitos kun sain purkautua. :D

omaa mahaa: napsuuko muilla maha? en ole aikasemmissa raskauksissa huomannut että maha olisi "napsunut". (välillä siis kuuluu sellanen jännä napsahdus).

nyt kahvia ja käymään pyykkituvassa.
 
neljä +yksi vatsatautia tai jotain pöpöä tuntuu olevan joka puolella liikkeella - paranemisia! Mun massu ei kyllä napsu :O

Appivanhemmat, mulla onneksi toisella kierroksella ihanat - mutta mä en voi käsittää tuollasta asennetta, millä oikeudella ne tunkee nenänsä toisten raha-asioihin??? vaikka kuinka olisivat takaajina.....huoh.

Sunburned, sanot pienen valkosen valheen et supistelee niin saat varmasti lomaa :) Eihän se väsymyskään hyvästä ole.

Tuosta ärtymyksestä - sitä tosiaan esiintyy mutta sitten mulla on tää, kuten eilenkin, että nauran jollekin ohjelmalle niin et vedet tulee silmiin, ja yhtäkkiä se nauru vaan kääntyy itkuks ja en pysty lopettaa sitä :D Ja yks kaks onkin ihan hemmetin surullinen olo ja itken vaan. Ei mulla normaalissa elämässä tällästä oo, vaikka itkuherkkä oonkin :)
 
Heippa taas pitkästä aikaa!

Pikaseen tulin kertomaan, että meidän pikkumies Eemeli päätti eilen illalla syntyä kiireellä ja rytinällä. Pikkumiehellä oli painoa 1420g, pituudesta ei tietoa. Herra voi hyvin, hengittelee itse ylipainelaitteen kanssa ja vointi on tasainen.

Jouduin tosiaan viime torstaina illasta lähteä ambulanssilla sairaalaan, kun supistelut alkoi tulla parin minuutin välein. Kohdunkaulaa oli Naistenklinikalle tullessa pari senttiä jäljellä, Jouduin synnytyssalissa viettämään sen yön estotipassa, joka onneks tehosikin. Sain vauvan keuhkoja varten kortisonipiikit seuraavan vuorokauden aikana, ja estotippaa jatkettiin 2vrk. Välillä oli tasaisempaa ja supistuksia ei tullut, välillä taas tuli kunnon kramppeja, jotka lopulta hävittivät kohdunkaulan kokonaan ja vauva painui ihan alas. Mun tulehdusarvotkin sitten sahasi edestakaisin, ja sain antibioottitipan. Eilen iltapäivällä lääkärit halusi ottaa lapsivesipunktion, että saataisiin tietää onko kohdussa alkava tulehdus. Näytteenoton jälkeen ehdin takaisin osastolle sänkyyn, kun lapsivedet meni. Tunnin sisään siitä alkoi kovat supistukset, ja tarkkailuhuoneen kautta lähdettiin aika pian synnärille. Paikat aukes käytännössä vähän reilussa tunnissa kolmesta sentistä yhdeksään. Lapsivedet meni 15:20 ja vauva oli maailmassa 19:39. Salissa ehdin olla tunnin verran.

Kivunlievityksenä sain pudendaalipuudutuksen ja ilokaasua, ihan niinkuin suunnittelin jo etukäteen. Pakko todeta, että synnytys oli kivuliain mitä mulla on ollut, vaikka tytöstä en puudutteita saanut ollenkaan, Vauvalla oli alkuun kasvotarjonta, jonka itse kyllä korjasi ulos tullessaan. Toi puudutus oli jotenkin yhtä tyhjän kanssa, ja ilokaasu ei tuntunu hirveen hyvin auttavan kun avautumisvaihe oli todella nopea ja raju.

Pääasia kuitenkin on, että pikkumies voi hyvin ja saa parasta hoitoa lastenklinikalla! Itse varmaan huomenna kotiudun.

Ihanaa kesän ja nyyttien odotusta teille kaikille, ja iso kiitos myötäelämisestä! Tulen kurkkimaan teidän kuulumisia tänne kyllä, ja varmaan välillä kerron miten meillä menee :heart:

Harhis ja Eemeli, ei ihan edes vuorokautta vielä :heart:
 

Yhteistyössä