*KESÄKUUN KULLANKERÄT* Kesäkuussa


Eli meille tuli tyttö :D ....20.6 klo01.35...tytöllä painoa 4670, pituus 52cm.
Synnytyshän käynnistettiin 20.6 klo10, supparit alkoi heti tuntua ja me saatiin huone about 2-3 tunnin päästä, jossa kerittiin olla ehkä 10-15min, kun lekuri sanoi että mennään synnytyssaliin ja puhkastaan kalvot että saavat paremmat yhteydet vauvaan.
Noh sinne mentiin ja kalvot puhkastiin...klo14.40.Kohdunsuu auki kahdelle sormelle...
Tuosta ajasta klo22.00, niin eipä ollut mitään tapahtunu alapäässä, edelleen auki vain kahdelle sormelle...
Klo23 lekuri sanoi että taitaa mennä sektioksi, kun mitään ei ole tapahtunu....Ja siihen se sit meni kun kello oli 00.30.
Mua vähän potutti mutta tuo tytön paino yllätti myös minut, niin parempi näin..

Mä kotiuduin eilen, mutta tyttö jäi viel sokeriarvojen seurantaan sairaalaan...elikkä olen siis kolme kertaa päiväs tuolla sairaalassa tyttöä ruokkimas, onneks rinnoista tulee jo hyvin maitoa
:D
 
Onnea rutkasti sydänkäpyselle ja Tiivarille! :flower: :flower:

Melkein ehdin jo iloita, että ei tarvii tämän vauvan kanssa siihen lypsyrumbaan ruveta, mutta viime yönä iski sitten karu totuus. Eli maitoa on taas yli omien tarpeiden eli lypsämäänhän tässä joutuu, ettei tulehdusta saa. Rintoja pakottaa ja mitä tiheämpään koitan imettää (että tyhjäksi saisin) sitä enemmän maitoa (luonnollisesti) nousee!

No parempi näin, kun ettei maitoa tulis... Teille, joilla imetys takkua ja annatte lisämaitoa (tai omaa lypsettyä ) pullosta voin lohdutukseksi sanoa, ettei se lapsi ihan salaman nopeasti siihen pulloon totu. Meillä on kummatkin tytöt käyneet läpi pitkän sinivalohoidon ja sairaalassa yli viikon ruokittu pelkästään pullosta ja silti on hyvin vielä rinnalle oppineet. Tätäkään neitiä en oo kertaakaan pullosta syöttänyt sen jälkeen kun kotiin päästiin. Joten muutamasta pullosyötöstä ei kannata hermostua.

Sitäpaitsi... eihän se imetys ole mikään hyvän äitiyden mittari. Helpompaa ja vaivattomampaa kun pulloruokinta ja monta hyvää puolta siinä toki on, mutta jos se ei yrityksistä huolimatta onnistu, niin itseään on turha siitä soimata tai sillä pilata äitiyden muuta iloa, sen takiahan niitä vastikkeita on olemassa. Mulla on itsellä takana yks epäonnistunut imetyskokemus ja helpotti kummasti, kun myönsin, ettei se nyt vaan onnistu ja keskityin muihin asioihin (itkettyäni ja surkuteltuani ja huudatettuani lasta 4kk :ashamed: )... Toki kannattaa yrittää, jos imettäminen on itselle tärkeä asia, mutta elämää suurempaa siitä on turha tehdä.

Näillä mietteillä aamulypsylle B)

Ammu ja Tyttö 3,5 viikkoa
 
Ehdottomasti sitä mieltä, että imetyksen onnistuminen on kuitenkin pienempi murhe kuin se, jos alkaa äidin pää hajoamaan ja koko perhe kärsiä siitä itkusta ja taistelusta. Jos ei maitoa ala tulla riittävästi tai lapsi on temperamentiltaan niin hätäinen ettei meinaa saada tissiä suuhun edes kolmen miehen voimin niin sitten on parempi päästää itsensä kiirastulesta, lämmittää korvikepullo, istua sohvalle nyytti sylissä ja nauttia täysillä siitä kun pieni ihminen saa kerrankin masunsa täyteen ilman taistelua ja itkua. JA ILMAN SYYLLISYYTTÄ!!! Mä ruoskin itseni masennukseen asti imetyksen kanssa kun esikoisen sain, imetys lopahti rintatulehdukseen, väsymykseen, kuumeeseen, itkuun ja pahaan mieleen jo kolmen viikon päästä. Aluksi pidin itseäni pahana ihmisenä ja huonona äitinä ja ihan epäkelpona mutta muutaman viikon päästä kun oikein avasin silmäni ja katselin lastani joka kasvoi kohisten ja jonka isä onnellisena ja ylpeänä tätä pullolla syötti kolmelta aamuyöstä ja masuvaivojen takia vielä tuntikausia kanniskeli ympäri asuntoa, eikä kertaakaan syyttävällä sormella osoittanut, tajusin, että tärkeämpää kuin tissiruokinta, on että perhe on onnellinen ja henkisesti terve.

Lastenlääkäri sanoi kerran että voihan sitä tissiä antaa jos se itselle on niin tärkeä, ja kaupasta saa sitten loput. Ei se ole maailman suurin asia vaikka imetystukisivuilla niin sanotaankin. TOttakai se on helpompi ja kätevämpi ja lapselle parasta ravintoa, mutta suomessa myytävän korvikkeet ovat kuitenkin toiseksi paras vaihtoehto eivätkä huono ollenkaan. Eikä se pullorumba niin mahdottoman hankalaa ole. Tarpeeksi monta pulloa ja ISO kattila. =)

Tsemppiä kaikille imetyksen kanssa taisteleville.

Te olette lapsellenne kuitenkin se ainoa oikea ÄITI, tuli tissistä maitoa tai ei. Eikä kukaan ole sinua tärkeämpi sen lapsen elämässä, vaikka se söisikin pullosta.

Oli pakko pitää tämä puhe... puoliksi itselleni näin jälkikäteen.. vaikka tällä kertaa tuntuis toistaiseksi imetys sujuvan, en silti luottais vielä siihen, että tämä tulee olemaan helppoa. :D

Velv + Suvi 1vko 6pvä
 
Huomenta!

Poika syntyi 18.6.2008 klo 20.05 rv 42+1, paino 3700g, pituus 54 cm :D ja pipo 36cm, virkeä ja "kypsä" pieni mies :heart:

Synnytyskertomus:
Saliin meniin sovitusti klo 8.15, käyrillä reilut puoli tuntia. Vaikka aamuyön oli supistellut, olin silti vain 2 sormelle auki, kalvot puhkaistiin klo 9. Supistukset vaihtuivat 4-5 min välisistä löysistä juilimisista 2 min välisiin tiukkoihin supistuksiin lähes samantien. Ilokaasunaamasin sain käteen ja pyysin jumppapallon. Melkein kolme tuntia siinä pompin ja ähkin, supistukset 1 min välein klo 11.30 - ilokaasua en paljon ottanut, pyysin vaihtamaan hapelle kun siitä ei tuntunut olevan MITÄÄN apua (aku ankka ääni tuli, ja sehän ketutti siinä vaiheessa :D), mutta rytmitti hyvin hengitystä kun naamariin hönkäili.
Epiduraalista keskusteltiin, ja sain puuduteosan klo 12.20 (eli ei fentanyliä- kipulääkettä ollenkaan). Jalat lähti alta, supistukset muuttuivat kovaksi puristukseksi, pahin helpotti. Sain jopa vartin torkuttua :eek: Sitä epiduraalin normaalia autuasta helpotusta en saanut. Tässä vaiheessa olin edelleen kahdelle sormelle auki. Klo 2.15 sain uuden pienemmän annoksen, olin 8cm auki ja klo 16 sanoivat että olen 10 cm auki, mutta vauva on todella ylhäällä ja tulossa otsa edellä. Uhkailivat salilla mutta pysyin itsepintaisena ja sanoin tekeväni mitä vaan että saisin tyypin alakautta. Rupesin miehen avustuksella yksin ponnistelemaan päätä alaspäin, kolmisen tuntia jaksoin ponnistella, kaikkien aineiden vaikutukset jo kauas tiessään. Kätilö kutsui lääkärin tekemään arvion, lääkäri antoi vaihtoehdon; pitkä vaikea ponnistus imukupilla ja mahd. sali jos ei onnistu, tai suoraan saliin; valitsin ponnistuksen. :headwall: Reilun tunnin ponnistelun 1,5min supistukset 30 sek välein saatiin äijä ulos, tosin jäi hartioistaan jumiin 10 minuutiksi. Kätilö oli loistava, leikkasi välilihaa sitä myöten kun tarvitsi, eli n. 2cm. Muutenkin suht vähän repeämää ja verenhukkakin vain 250ml. Vauva hörppäs aimo annoksen vihreää lapsivettä, läpsivät toista ja kylmää vettä niskaan, samantien kaappiin, mies mukaan ja juoksua teholle lastenklinikalle. Siihenpä oli kiva jäädä paikattavaksi, onneksi kävivät näyttämässä space cowboy- pukeista palleroa ennen lähtöä että sain poskeen koskea.
Teholla reilun päivän, ilmarinta ja munuaisaltaan laajentuma, tulehdusarvot koholla. Siirtyi 19.6. ip valvontaosastolla naikkarin alakertaan, jossa sain käydä katsomassa ja viemässä vähät millini maitoa. Valvonnassa 21.6. iltapäivään asti, jonka jälkeen siirtyi vierihoitoon. Tulehdusarvot kokoajan laskussa, ja kävin hakemassa antibiottia kahdesti päivässä vauvan kanssa vielä maanantaiaamuun asti. Maanantaina lääkäri oli sitä mieltä että kun CRP oli aamulla 5, hän haluaisi sen menevän alle 3, eli tiistaille jäätiin. Tiistain kontrollit keuhkojen röntgenistä ja munuaisten uä (jossa yhä laajentumaa, kontrolli 2kk päähän, mutta pienentynyt sen verran ettei huolta) jotka ok. CRP oli eilen 3, eli kotio päästiin iltapäivästä :)

Päivä nenämahaletkussa ja melkein 3 päivää tiheässä pulloruokinnassa tekivät tepposensa ja herra on laiska nännillä, ruuan pitäis tulla heti just ja nyt :D Nyt mennään omalla rintamaidolla koko päivä, illalla, kun syö paljon enemmän (150ml :eek: - jätkällä kasvupyrähdys lääkärin mukaan jo nyt) saa korviketta 50ml että malttaa nukahtaa. Nukkuukin sitten 4-5h putkeen.

Ihanaa vihdoin päästä tälle puolelle!! B) Onnea vaan muillekin mammoille, mä tuun sitten aivan varmasti kyselemään tyhmiä ja ihmettelemään itsestäänselviä, koittakaa jaksaa

Elppa & Antsa 1vk 1pvä
 
Tervetuloa tänne puolelle kaikki nyytin saaneet :heart: Ihanaa kun pino kasvaa =)

meillä opetellaan nyt ahkerasti tutin käyttöä, kun on mahdotonta olla huvituttina koko aamua ja iltaa. Eikö se sitä ole, kun neiti on syönyt molemmat tissit pariin otteeseen aamun aikana ja heti kun nukahtaa ja laskee tissistä irti, niin silmät aukeaa ja huuto alkaa. Siis ei ole edes imenyt pitkään aikaan, pitänyt vaan tissiä otteessaan. Eikö se silloin aja huvitutin virkaa? Luulis neidillä vatsan olevan täys, kun tutin kanssa nukahtaa heti?

Auttakee ken osais :/
 
Voi Elppa :hug: Kaipailinkin sua jo (ja Tiivaria ja nyt ootte täällä molemmat). Teillä olis poju viihtynyt yksiössään vieläkin pitempään kai, mutta hyvä kun sai häädön, jos vesikin oli jo vihreää. Ja muista, että tyhmiä kysymyksiä ei olekaan!!!! Eli anna tulla kaikki, mikä mietityttää, aina voi sattua linjoille joku joka osaa auttaa. Tervetuloa vauva-arkeen! :flower:

Venla juuri huvituttina ololta kuullostaa, meillä hetkittäin just tuota samaa... Tutin käyttöön en osaa sen kummemmin opastaa, muuta kun että suuhun vaan ja uudestaan kun sylkee pois...ei tahdo meillä ainakaan oikein silikoni maistua...tiedä sitten, jos kokeilis luonnonkumituttia...
 
Ammu Minä ja meinasin, että täytyy ostaa se luonnonkumitutti, kun se tuntuis olevan ehkä paremman mallinenkin? Toi silikoni tuntuu menevän liian pitkälle kurkkuun |O ja neiti yökkäilee usein kun tuttia laittaa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Venla-05:
Ammu Minä ja meinasin, että täytyy ostaa se luonnonkumitutti, kun se tuntuis olevan ehkä paremman mallinenkin? Toi silikoni tuntuu menevän liian pitkälle kurkkuun |O ja neiti yökkäilee usein kun tuttia laittaa =)
Meillä kävi eilen muuten ihan sama, kun kotitutteja otettiin käyttöön. Mies oli ostanut NUK:n silikonitutteje 0-2kk ikäiselle, ja kun laittaa suuhun, niin naama on norsun veellä ja yökkäilee samantien.. kiva jos on vasta syönyt, puklaa kunnon annoksen ulos samalla. Noi ihan normitutit, mitä sairaalassa oli, kelpaa varsin hyvin.

Täälläkin nukahdetaan tutin kanssa useimmiten - tutista tosin pitää pitää kiinni sormenpäällä sen 15 min, kunnes tulee "väliherääminen", jolloin yleensä säpsähtää, sylkee tutin pois ja se jää suoraan posken alle painamaan mikä joko herättää tai jättää ilkeän painauman.

Venla ja Ammu- kiitos tervetulotoivotuksista :) :flower:
 
Kai sitä sitten uskaltaa omaakin maitoa tuolla mikrossa lämmittää, kiitos reropera ja venla!
Kuulosti hyvin tutulta tuo Elpan juttu, juuri varaan noiden syiden takia meidänkin vauva menettää tissillä hermonsa hyvin nopeasti, maito kun ei yhtä nopeesti sieltä tissistä tule kuin pullosta. :LOL:

Ja terve tuloa tänne puolen!

Pitäisi varmaan alkaa noita kutsuja vääntämään kastejuhliin, on se vaikee päättää ketä kutsutaan ja ketä ei... Kastajaiset siis ois 20.7 ja jännätään nyt et pääseekö sylikummi ollenkaan paikalle..

Menhit ja Tyttö 1vk 1pvä
 
Ilmottaudumpas minäkin tähän pinoon,eli tyttö syntyi 11.6 klo 13.01 ja 3210g 49.5cm ja py 33
synnytyshän kesti sen upeat 2h31min ja
äitikin voi hyvin vaikka synnytyksestä on kulunut nyt 2vk.. :D
pihahommiakin on tullu tehtyä ja mikä on parasta mulle mahtuu vanhat vaatteet päälle :D

Neiti on kiltti kun mikä nukkuu 3-4h ja herää periaatteessa vaan kerran yössä..
eli vika unimaito otetaan 11 ja sitten herätään 2 ja sitten 5-5.30 väliin jne...
kamalasti jo killitellään ja kattellaan ympärille =)

kätilöllä käytiin 19.pvä ja 40g puuttui silloin enään tuosta syntymäpainosta..
neitihän painoi 3035g kun lähettiin silloin perjantaina laitokselta..eli hyvin saa maitoa ja pelkällä rintaruokinnalla ollaan.. :whistle:

ristiäisiä siirrettiin eli nyt sitten on ristiäiset 27.7 ja Velv meillä näyttää tytöillä olevan samat nimet.. :D tosin meillä nimi saatiin päätökseen jo ennen neidin syntymää.. ;)
mikkäs teille tulee toiseksi nimeksi??

jaahas meillä huudellaan :wave:

myy ja tyttönen 2vk :heart: :heart:
 
Heippa taas!
Suuret onnittelut Tiivari,Elppa ja Sydänkäpynen!Kohta me ollaan kaikki tällä puolella.

vauvan päivärytmistä meillä ei sellasta vielä ole.Yöllä syödään 2-3 tunnin välein.Päivällä saattaa olla yksi 4 tunnin tauko,mutta muuten sama rytmi jatkuu.Neiti viihtyy sylissä ja äidin lähellä parhaiten.Ongelma on saada se nukahtamaan omaan sänkyyn...

Tutista meillä tyttö syö välillä tuttia ja välillä tosiaan meinaa oksentaa,jos sitä yrittää väkisin antaa,mutta ilman tuttia ei meinaa nukahtaa :/

Meillä esikoinen kiipeää aamuyöstä meidän väliin nukkumaan,täytyy vaan toivoa että se jää jossain vaiheessa itsestään pois,kun nyt ei energia riitä sen takia valvoa,että veisi sen joka kerta omaan sänkyyn nukkumaan.Näin pääsee itse vähän helpommalla...

Nyt mennään taas näihin ihaniin maitokakka-kysymyksiin...Meidän tytöllä kakka on muuten normia sinappia,ainoastaan ne ryynit puuttuu...Onko muilla millasta?
Esikoinen sai alusta asti lisäksi korviketta,niin ei oo kokemusta täysimetetyn maitokakasta...

Bamse ja tyttö 15vrk
 
Uudet laittakaa minulle yksityisviestillä tietoa, kun olen pitkän aikaa pois täältä koneelta, helpompi laittaa sitten tuohon listaan. Ei tarvi onkia tietoja tuolta tekstistä.. (te joiden nimeä ei listasta löydy)

Tervetuloa teille uusille tälle puolelle siirtyneille! Onnea vauvan syntymän johdosta! :flower: :flower: Kaikille tasapuolisesti! Jokaisella taas omatarinansa, halit jokaiselle.


Ammun kanssa olen täysin samaa mieltä. Ilman muuta imetystä kannattaa yrittää pitää päällä niin kauan kuin se on äidin jaksamisen kannalta helpompi vaihtoehto. Se on nimittäin onnistuessaan niin vaivaton syöttämiskeino. Mutta jos se takkua, kannattaa todella miettiä äidin jaksamista. Ja sitäpä ei tiedä kukaan muu, kuin äiti itse ja ehkä se mies, kun aina äiti itse ei tajua, että nyt aletaan olla liian väsyneitä.

Itsellä on takana 2 tosi hyvin onnistunutta imetystä, siis ensimmäinen ja neljäs. Mutta myös 2 epäonnistunut imetystä. Ja siihen ei todellakaan (ainakaan minulla) ole vaikuttanut ne sairaalan alkupäivät. Kolme ensimmäistä oli kokoajan minulla vierihoidossa, mutta neljäs joutui vuorokauden jälkeen lasten osastolle ja kohta toiseen sairaalaan. Oulussa hän oli teholla, jossa ei saanut olla kuin vierailuaikana, jolloin voin häntä imettää. Muuloin hän sai minulta pumpattua maitoa pullosta. Ja siis juuri tällä neljännellä minulla on parhaiten onnistunut imetys, kaikkista neljästä pisimpään, vuoden ikäiseksi.

Tutti meillä on käytössä silloin, kun on nälkä ja äiti ei heti ehdi syöttämään. Silloin kyllä vauveli imee sitä todella hyvin. Ja iltaisin tai öisin, kun on monta tuntia syöty ja syöty. Mutta ei osaa nukahtaa, niin silloin annan tutin ja siihen rauhottuu. Ja annoin tutin heti sairaalassa. Se on sellainen 0-2 kk tarkoitettu, jossa ei ole lenkkiosaa, vaan se pallukka. Merkkiä en muista..

Voimia kaikille
vauvan kanssa taisteleville ja nauttikaa vauva-ajasta, kohta huomamme, että hei vauvammehan ovat jo isoja. Nyt niistä pitää nauttia. Älkää odottako huomista, vaan nauttikaa juuri tästä päivästä!

Reropera
 
Hei vaan kaikille!
Vihdoin aikaa istajtaa hetkeksi koneelle....
Juhannusprinsessa syntyi 20.6 klo:9.42 mitoin 4040g ja 53cm pipo 36...aivan ihastuttava pikku-neiti rv.41+3!
Juhannusaatto aamuna heräsin kuuden aikoihin supistuksiin....olivat oitis säännöllisiä ja kivuliaita puolitoista tuntia niitä seurailimme. Mieheni poainostuksesta suostuin lähtemään sairaalaan.... kahdeksalta olimme sairaalassa, kohdunsuu 4cm auki. sain oitis spinaalipuudutuksen. Aivan kaamea kokemus sen laitto, mutta helpotti kipuun oitis ja sain huilata kivulta. Kalvot puhkaistiin, jotta saitiin piuhat vaavin päähän. Puolessa tunnissa olinkin jo auki 9cm. Puoli kymmenen pääsin ponnistamaan, kylki asennosta mieheni kaulassa roikkuen....kiitos kannustavan mieheni ja kätilön sain kuin sainkin tytön ulos. Neiti oli avosuutarjonnassa ja käsi pystyssä joten oli hiukan haastetta äidillä heti ensi metreillä.
Nopea vauhdikas synnytys kolme ja puoli tuntia. Mistä jäi mukava muisto....juhannus minkä muistan aina!
Maanantaina pääsimme kotiin...maitoa tulee ja imetys sujuu. Neiti nukkuu yötkin upeasti. En voi kuin hymyillä onnesta..... =)

ONNEA teille kaikille vaavin saanneille.....!

 
mymmy myy Eikä!? Ihan oikeesti. Noh, ei sentään ihan täyskaima. Voipa sitten kertoa tietävänsä yhden samoihin aikoihin syntyneen saman nimisen samana viikonloppuna kastetun. :D

Täällä on nukuttu viime yönä ihan taivaallisen hyvin. Yhdeksältä annoin sellaisen unikoktailin, jossa oli puolet omaa ja puolet tuttelin, yht 40ml, ja tissiä vielä päälle kunnes taju lähti. Seuraavan kerran jouduin päätä tyynystä nostamaan kymmentä yli kaksi yöllä! Siis viisi tuntia katkeamatonta unto!!! Ihan uskomatonta. Siitä nukuttiin sitten puoli kuuteen ja taas syönnin ja kakkavaipan vaihdon jälkeen unille. Ja nyt kaikki muut nukkuu, paitsi minä.

Ei esikoinen ikinä ollut noin hyväuninen. En ainakaan muista, että olis ollut. Tosin silloin tuntui, että pitäisi saada 10 tuntia unta, jotta olisi puoliksikaan tyytyväinen. On vähän asenne muuttunut parin vuoden valvomisen tuloksena.
:kieh:

Tänään me mennään 2vkon kunniaksi shoppailemaan alemyyntiin kun vielä on jotain shoppailtavaa jäljellä. Kummitäti tulee vauvatelineeksi jotta äiti pääsee kokeilemaan päälleen jotain muutakin kuin äitiysvaatteita. B)

Mukavaa päivää kaikille. Ihana kun täällä on jo suurin osa vauvautuneita. Vaikka vähän harvemmin ehtiikin lueskelemaan ja kirjoittelemaan (yllätys yllätys)

Nyt suihkuun ja kahville. Poika heräsi

Velv
 
Huomenta! Tulin kurkkaamaan tänne puolelle. Onpas tänne tullut tekstiä... ja vauvoja! Onneksi olkoon kaikille!

Mulla ja muutamalla muulla vielä odotus jatkuu tuolla odottajien puolella, huoh. Sovittiin eilen, että kyllä me kesäkuun puolella nää kullankerät maailmaan vielä pusketaan... :LOL:
Että muutama päivä olis vielä aikaa..

Mouse 40+1
 
Onnea kaikille uusille pikku-prinssien ja prinsessojen mammoille !
Vastahan tuntui että kaikki vielä kärvistellään tuolla odottaneiden puolella ja nyt ollaan melkein koko sakki jo täällä :D

bamse meillä kakka ajoittain ryynillä ja joskus ilman, lienee ihan normaalia. Iskän suosikki on se ryynitön, on saanut parit kerrat lennosta käsivarrelle :LOL:

Tutin taidan kohta ottaa käyttöön kun on noita huvituttihetkiä, mikäs siinä välillä köllötellessä mutta ei ihan koko ajan....
Nyt on käynyt 2 kertana peräkkäin että vaunulenkillä on tullut kitinää kun vaavi herännyyt kesken kaiken ja ei ole syostunut enään uudelleen nukahtamaan. Viimeksi eilen oli kyllä tuttia äidillä ikävä...
Kuinka pitkiä ulkoiluja olette muuten tehneet? Heräileekö teidän vaavit kesken lenkin ja eivät nukahda uudelleen? Vinkkejä kaivattaisiin... Liikkelle on aina lähdette syötetyn ja vaipat vaihdetun vaavin kanssa

terkuin
reneeja vaavi 15pvää
 
Heips!
Tultiin juuri ale-myynneistä,tosin viikonloppuna ajateltiin mennä vielä uudemman kerran...

Ulkoilusta me ollaan tehty tunnin mittasia lenkkejä,ja meidän neiti kyllä nukkuu koko ajan.Esikoinen heräsi välillä kesken lenkin ja sillä oli joka kerta nälkä,vaikka oli juuri syötetty.Poika oli muutenkin kovempi syömään.Vinkkejä en osaa antaa...

Samoin kun Velvistä,niin mustakin tuntuu että kun vertaa esikoisen vauva-aikaan,niin nyt riittää paljon vähempi unta kun silloin.Liekö tosiaan tottunut jo valvomiseen...

Toi 26.7 viikonloppu tuntuu olevan suosittu ristiäisviikonloppu...Meillä on kans ristiäiset sillon.

D-vitamiineista oli puhetta,meillä on käytössä jekovit ja ainakin vielä on sopinut.Olen kyllä hyvin varovaisesti alottanut.Neuvolassa sanotaan että devitol ja dee-tipat on vatsaystävällisempiä,mutta apteekissa taas sanotaan päinvastasta,koska noi sisältää öljyä,joka saattaa ärsyttää vauvan vatsaa.

Kokeilin aamulla ekaa kertaa kestovaippaa,niin eiköhän neiti juuri sillon täräytä sellaset sinapit,että oksat pois :kieh: Johan se 5 minuuttia taisi olla päällä :D

Lapset nukkuu,nyt lounaalle :wave:

Bamse ja tyttö 2vko2pvä
 
Äsken huolestuin jo todenteolloa siitä miten paljon toi meiän pikkunappula vetää tota maitoa :O
Mies syötti äsken tossa pientä ja niihä siinä uppos 100ml! ja siis kolmisen tuntia edellisestä syötöstä.. mihin mahaan se vauva oikein sitä vetää? vai onko tuo ihan normaalia tän ikäselle vauvalle?

Viime yö taas meni tosi hyvin, pieni vetäs ihan noin viiden tunnin mittaset unet syöttöjen välillä :)

Menhit ja tyttö 1vk2pvä
 
Alkuperäinen kirjoittaja Menhit:
Äsken huolestuin jo todenteolloa siitä miten paljon toi meiän pikkunappula vetää tota maitoa :O
Mies syötti äsken tossa pientä ja niihä siinä uppos 100ml! ja siis kolmisen tuntia edellisestä syötöstä.. mihin mahaan se vauva oikein sitä vetää? vai onko tuo ihan normaalia tän ikäselle vauvalle?
Ihanaa että jollain muullakin on isonälkäinen lapsi! Mä jo luulin että herkulesta kasvatan :eek: Meillä voi yöllä mennä tunnin välein molemmat tissit tyhjiksi.. Sairaalassa meni 100ml kanssa kerralla, ja sitten vielä seurusteltiin yli tunti kun uni ei maistunut :D (tosin sängyssä silmät auki pällisteli ja sormea puristeli).

Meillä on "unirytmi" ihan hakusessa - päivällä vetelle 2-3h unia, välissä aina samanpituiset ruokinta + seurustelu 1h + ruokinta - välit. Illalla valvoo 3-6 tuntia :)o) ja nukkuu n.4h, sen jälkeen tunnin välein herätykset kunnes aamulla nukahtaa klo 8 maissa parin tunnin unille että äiti saa ruokaa. Tissit oli sairaalassa vielä hirmu kipeät ja paakkuiset, nyt ihan (onneksi) löysät ja maitoa tulee. Toivottavasti vaan tarpeeksi herran vaatimuksiin nähden, ehtiiköhän sinne edes kertyä tarvittavaa määrää jos kerran tunnin välein pitää ruokaa saada?

Funtsin tässä jo cuplatonin hankkimista apteekista, neuvola vasta maanantaina (kun kotiuduttiin toissapäivänä). Vatsan ilma vaivaa äijää aika paljonkin, ja puklia tulee ruokalusikallinen kesken unien vaikka kuinka röyhtäyttää ja soutaa jaloilla ilmaa ulos. Hmpf!

Elppa & Antsa 1vk 2pvä (laskinko oikein? Synt. 18.6.)
 

Yhteistyössä