Pakko kommentoida tuohon
tipun kysymykseen: Mulla oli toisen lapsen synnytyksen edeltävänä päivänä lämpöä 37,5 astetta ja se on kai ihan normaalia että äidin ruumiinlämpö nousee synnytyksessä. Esikko käynnistettiin joten hänestä en osaa sanoa. Jotenkin oli kipeä ja väsynyt olo kun kuumeen mittasin ja panikoinkin että tulenko kipeäksi mutta mitään kuumetautia/flunssaa en synnytyksen jälkeen saanut joten johtui varmaan vauvasta.
Olen jo niin sekaisin yöllä että en tiedä supisteleeko vai näenkö vaan unta ja tunnen unessa supparit!!! Viime yönäkin tunsin elävästi supistuksia varsinkin selässä mutta nukuin kuitenkin kuin tukki :headwall: Mietin vaan että kun niitä supistuksia niin kovin odottaa, voiko mielekuvitus jo tehdä unessa tepposet!!!
Samalla kun laskettuaika häämöttää, mulla
iskee paniikki synnytyksen kanssa. Ketään en halua pelotella enkä piruja maalailla seinille mutta kun itse kolmannen kerran sinne menee, jännittää aina enemmän ja enemmän. Esikosta ei oikein tiennyt mitä tuleman pitää ja lopulta syntyikin käynnistyksellä, kakkonen lähti itsestään syntymään ja oli taas uusi kokemus...
Nyt on vaan tavoittena rentoutua ja pysyä mahdollisimman paljon liikkeesä. Olen jotenkin jumittunut sänkyyn ja antanut "kivulle vallan" molemmissa synnytyksissä. Samoten mitään puudutuksia en ole kummassakaan saanut ja nyt kyllä ajattelin jo heti puhua epiduraalista. Eihän sitä ikinä tiedä millä kaavalla synnytys etenee mutta itse olen vaan heti ollut kauhusta kankea ja ehkä juuri hankaloittanut tilannetta kun en ole osannut rentoutua!!!
Fysioterapeutti-ystäväni myös kehotti miestäni hieromaan neljää pistettä selässä supistusten aikana, se ainakin heidän kakkosen kohdalla toimi ainoana kivunlievittäjänä ja synnytys oli muutenkin "todella helppo" kun taas esikoisen kohdalla heillä ei kaikki mennyt niin mukavasti. Nyt mulla onkin jo mustalla tussilla neljä rastia selässä, voi olla että niitä pitää tummennella vielä muutama viikko
Kaksi pistettä on ristiselän molemmilla puolilla ja toiset kaksi noin 10 cm ylemmäs. Ja niissä kohdin miehen pitäisi tuntea kun naista supistaa.
Mulla menee supistukset inhottavasti selkään ja toivon että tämä edes vähän auttaa!!!
Tsemppiä kaikille käynnistykseen lähtijöille munkin puolesta ja onnea kaikille vauvautuneille :flower: Ihanaa kun teillä on jo pikkuiset siinä vieressä!!
Valmet 39+2