***KESÄKUUN KULLANKERÄT***kesäkuussa

Ehei! Täällä minä vielä olen!
Täytyy vain välillä elää tuota "oikeatakin elämää". Käytiin muksuille ostaan lauantainamit ja vähän meille vanhemmillekin. :whistle: :p Ja juu...en ole vielä soittanut sinne synnärille, kun se pulpahtelu vähän niin kuin loppui...jos se sit vaan on sitä tulppaa kuiteskin...välillä supisteleekin, mutta siinä kaikki. :/

Onnea Nalletar ja Velv nyyteistä!!! :heart: :heart:
Kauhiasti on vauvoja jo tänne saatu! :D
Jahka miekin sit ensi viikolla... :whistle:
 
Heippa!

Ja onnea uusille vauvautuneille! :flower:

Ja edelleen yhtenä kappaleena!

Kävimme kattomassa lapsosia mummolassa, eivät suostuneet lähtemään kotiin yöksi vaikka isä yritti suostutella :whistle: ei kehannu pakottaakkaan. Varmasti olis tullu lähtö heti yöllä kun olisi joutunu lapset hilaamaan hoitoon...
Ihan pientä suppailua vaan ja nyt on alkanu vauva painaa alas...

Tuosta lapsiveden loruutuksesta... Voihan sitä itse tarkistaa peilillä että mistä reiästä sitä tulee.... peittää vaikka pissireiän ja jos tulee sieltä toisesta niin on sitä ihteään :LOL:

Pitää tässä illan mittaan käydä vielä saunassa...

:wave:


amati ja tahvo rv39+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Ai niin, huomasin muuten, että suurin osa jo vauvautuneista ei ole esikoisen odottajia (tarkemmin sanottuna 83% :D huomaatteko, et mulla on tylsää ). Eli taitaa se vaan pitää paikkansa, että esikoisen kanssa menee useammin lasketun ajan yli. Eli jaksamista ja kärsivällisyyttä meille esikonodottajille :hug: Kyllä se meidänkin vuoro sieltä tulee.
Näyttää se menevän toisenkin kanssa. Tosin olen jo siihen asennoitunut. Ei merkkiäkään oo moneen päivään ollut lähdöstä, normaaleja suppareita vaan. Mutta kaikki ajallaan. Eihän sille mitään voi jos tyyppi haluu nauttia yksiöstään vaikka olis vajaa 150 neliöökin tarjolla :LOL:

Maamuska, tasan 40

 
Täällä melko kivuliasta alavatsakipua. Tais olla Ikea-reissu hiukan liikaa. Vieläkään en ole yhtään tunnistettavaa supparia bongannut (siis koko raskausaikana), joten hiukan epäilyttää mistä sen sitten tietää, kun on tosi kyseessä. :eek:
Mutta luotan kokeneiden kantaan: että kyllä sen sitten vaan tietää....
 
Alkuperäinen kirjoittaja maamuska:
Eihän sille mitään voi jos tyyppi haluu nauttia yksiöstään vaikka olis vajaa 150 neliöökin tarjolla :LOL:
Mä yritin kans Tyypille tänään kertoilla, että luopuis jo neliömäärältään melko pienestä yksiöstään, ja muuttais parin aikuisen ja koiran kanssa tänne kommuuniin :LOL:
 
Tiivari: Kyllä sä sitte tiedät,kun pitää lähtee. Itselläni oli viimeks hyvin rauhallinen lähtö,kun meni vedet ja supistelut alkoi vasta seuraavana päivänä. Ne supparit on sitte jo sitä luokkaa, että ei sitä enää kotona olla. Mulle annettiin ohjeistus neuvolasta, kun puhuttiin synnytyksen käynnistymisestä suppareilla niin sitten sairaalaan,kun ei enää kotona kykene olemaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja maamuska:
Tiivari: Kyllä sä sitte tiedät,kun pitää lähtee. Itselläni oli viimeks hyvin rauhallinen lähtö,kun meni vedet ja supistelut alkoi vasta seuraavana päivänä. Ne supparit on sitte jo sitä luokkaa, että ei sitä enää kotona olla. Mulle annettiin ohjeistus neuvolasta, kun puhuttiin synnytyksen käynnistymisestä suppareilla niin sitten sairaalaan,kun ei enää kotona kykene olemaan.
Joo tuohon on luotettava. Tuskinpa ketään on synnyttänyt niin, ettei olisi kivuissa kärvistellyt...ikävä kyllä. :/
 
Onnea kaalimaankakara, renee ja nalletar :flower: =)

Täällä on jupistu aikas paljo päivän aikana, kesti vähän lueskella kaikki läpi... :D
Mä ja mieheni käytiin vuokraas parit leffat ja käytiin ruoka kaupas...
Suppareita on ollu juu, mutta vaan niitä outoja ei kunnollisia supistuksia, eli kyllä kasas pysyn kunnes torstai tulee...mut eipä ainakaan mene yli... :LOL: jopa yks päivä ennen tasan rv40...
 
Päivä meni ilman mitään oireita no pientä jomottelua. Nyt kahdeksan kippeillä alkoi kipeät supistukset. Väliajat ok, mutta sitten kun supistaa niin älytön paineen ja kivun tunne kauttaaltaan lantion alueella. Kellottelin huvikseen niin 4 minuutin välein tuli yhdessä vaiheessa nyt vähän pitempi tauko. Onkohan nämä nyt oikeita supistuksia? Miehellä ois töihin meno niin ei tiedä oikein mitä täsä tekee. On töissä 30 kilometrin päässä.
 
Onnea kaikille vauvan saaneille. Ihan kyyneleet tulee silmiin kun lukee noita synnytysjuttuja, hormoonit vissiin tekee osansa et on niin herkkä. Puhallan täältä supistus tuulia kaikille niitä tarvitseville.

Nasu79 ja prinssi 6pv
 
Onpas tullut tekstiä kauhiasti ja vauvojakin! Eli ISOT onnittelut kaikille vauvan saaneille!!! :flower: :flower: :heart:

Minä vielä kasassa. Viime yönä heräsin klo:05.00 kipeisiin suppareihin jotka jatku säännöllisinä n. 07.00 asti. Siihen sit loppu :headwall: . Tänään on shoppailtu siskon kanssa. Äsken saunottiin ja vastottiin urakalla. Päivällä supistuksia sillon tällön. Nyt ois ens yönä hyvä tulla, kun lapsetkin on mummolassa.

:hug: kaikille muillekin tuskailijoille.
Kissantassu ja Napsu 38+6
 
heisun heiluvilles.
pariin otteeseen oon tänne kirjotellu mut pääasias lueskellu vaan,laiska kun oon :whistle:
tänää olis rv 38 tasan,ei mitään meininkiä et vauva pullahtais ulos.maha oli tänään tosi kipee muttei kai ne mitään supistuksia ollu.esikoista odotellaan ja kaikkia on uutta,ja pelottavaakin.

raskaus menny muuten hyvin,mut tota syömistä ei saa millään kuriin,15kiloojo tullu eikä loppua näy...puuh...

paljon onne vauvan jo saaneille :heart:
 
ONNEA Velv, Nalletar, renee ja kaalimaankakara :flower: :flower:

Täällä ei sitten mitään taaskaan, mä voin ruveta kopioimaan tätä mun vastausta seuraavat neljä viikkoo, koska tuskin se mihinkään muuttuu :headwall: :headwall:

Jee tänään rv tasan 38 :xmas:

plaah, ei voi nukkumaankaan mennä kun ei väsytä ja vituttaa se sängyssä pyöriminen |O ja nyt on joku hiton kestosupistus päällä, kun maha on ku kumipallo :eek:

sori ruikutus :ashamed:

MP 38
 
Tiivariko se sitä mietti, että löytyneekö pinosta ketään, jolla ei ole varsinaisesti kiire synnyttämään? Täällä toki viikkoja vasta 37+6, mutta musta on ihan ok olla vielä yhdessä kasassa pari viikkoa ja nauttia raskaudesta, niin paljon kun se närästykseltä, unettomuudelta (ai miten niin klo 4 aamulla asti hereillä ->pitkät päikkärit), peräpukamilta ja muilta hassuilta vaivoilta onnistuu. Samalla tuo Tuukka saa rauhassa kasvaa ja vahvistua =)

Joten edelleen jos jostain tuntuu siltä, että on viimeisenä palstalla heilumassa heinäkuussa niin :attn: :attn: täällä ollaan kans! Annetaan aikaisempien juhlia juhannukset synnärillä :saint:

Sirmu ja Tuukka 37+6
 
Tulin vain pikaisesti kertomaan että meille on syntynyt viime sunnuntaina 080608 klo 15.55 ihana mustatukkainen peikkotyttö. Strategiset mitat olivat 4080g ja 51cm, lakki 37,5cm. :heart:

Synnytys meni kaikkea muuta kun "suunnitellusti", matka oli todellakin täynnä yllätyksiä. Vauva syntyi siis viikoilla 41+0. Mutta nyt siis kotona, päästiin perjantaina ja kaikki on hyvin. Niin äidillä tytöllä kuin isälläkin.

Tulen myöhemmin kertomaan tuosta meidän reissusta sairaalaan... paremmalla ajalla.

SUPERISOT ONNITTELUT kaikille vauvansa saaneille ja onnea matkaan teille joille hakureissu on vielä edessä :heart:

NASU-masu ja peikkotyttö 7 päivää vanhana

:heart:
 
Ensimmäinen kotiyö takana. Paremmin meni kuin osasin odottaa, vaikka suunnilleen tunnin välein oltiin tissillä yhdestä eteenpäin. Onneksi maltoin mennä kymmeneltä sänkyyn kun vauva nukkui silloin sen ainoan pitemmän pätkän (3h).

Koko aamuyö ja aamu on nyt tissitelty ja maito alkaa lopultakin nousta rintoihin. Toivottavasti eivät tukkeudu heti alkuun. Kipeetä tekee, mutta siitä se tasottuu.

Vauva on ihan tyytyväinen, joten eiköhän täällä ole kaikki hyvin pikaisesta kotiutumisesta huolimatta. Ihme että päästivät kotiin 1,5vrk ikäisen... mut tietty kun se on niin ISO.. tai siis paksu mutta pätkä! Oikea emäntä. :heart:

Nyt tuli kutsuhuuto. Pitää mennä.

Velv + Suvi 2,5vrk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sirmu:
Tiivariko se sitä mietti, että löytyneekö pinosta ketään, jolla ei ole varsinaisesti kiire synnyttämään?
Jeps, minähän se asiaa pohdin. Huomenna käynnistyisi täällä sitten se viimeinen "normaaliaikaisen raskauden viikko", ja sitten ollaankin virallisesti yliaikaisia. Mulla ei ole edelleenkään kiire Tyyppiä saada ulos, kun vointi on niin hyvä. Mä voisin olla vaikka pysyvästi raskaana. Olen asennoitunut niin, että korkeintaan viikko enää raskautta jäljellä, ja sitten se sieltä häädetään tarvittaessa käynnistyksellä. Ainut mikä on alkanut huolestuttaa, on vauvan koko (kun virallista painoarviota en ole saanut), ja yliaikaisuuteen liittyvät riskit (joista menin tyhmänä lukemaan). Lisäksi uskon tuohon luonnon omaan systeemiin, eli mielummin tietysti saisi käynnistyä itsestään synnytys, kuin että siiihen pitäisi keinotekoisesti puuttua. Mutta parempi tietysti niin, kuin että Tyyppi on masussa vielä joulunakin :D

Suuret onnittelut NASU-masulle peikkotytöstä. :heart: :flower:
Tulehan tosiaan kertomaan lisää synnytyksen kulusta, kun jaksat/ehdit.

Tiivari ja Tyyppi 40 + 6
 
eli luulin sen jo lähteneen aikoja sitten, mutta nyt oli ihan selvä limatulppa kyseessä, eli oli just niinku joku olis puristanu hieman kellertävää geeliä. Kun pyyhin niin paperiin jäi sellainen limatulppa mato...jotain 5cm pitkä :LOL: sen kyllä erotti selvästi valkkarista...
Sen jälkeen tuli parit supparit yön aikana, mutta sain kumminki nukuttua jollain tavalla...

Eli eli saas nähdä miten tänään menee...

Taavi-Lotta rv39+2 :heart:
 

Yhteistyössä