**KESÄKUUN KULLANKERÄT** jatketaan täällä!

Ursulainen Nyt sanot sille miehelles, että oot noin väsynyt! Sä tarviit lepoa, että jaksat taas. Kostautuuhan se muuten sitten miehellekin korkojen kera, jos uuvut totaalisesti. Sittenhän se huusholli lapsineen on kuitenkin miehen kontolla - ja pidemmän aikaa. Eli nyt vaan reippaasti suu auki, ja kerrot miltä susta tuntuu. Muista, et miehet ei oo ajatustenlukijoita :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Ootteko muuten tehneet jotain soseita pakkaseen, kun on sadonkorjuuaika parhaimmillaan? Varmaan pitäis, mut ei oikein tiedä miten ja mistä alottais. :ashamed:
Keitä 2 bataattia vähässä vedessä / pieninä palasina. Valuta vesi erilliseen astiaan. Mussaa bataatti, lisää vähitellen keitinvettä kunnes on sopivan soseinen. Iske sosetta lusikalla jääpalarasiaan ja pakkaseen :) Sama vaikka porkkanoiden tai kesäkurpitsan kanssa :)
Maustaa voi vaikka vähän tillillä tai valkosipulilla jos haluaa - suolaa ja pippuria ei ihan vielä kannata käyttää. Perunaa ei kannata pakastaa; joku voi neuvoa miten kannattaa pakastaa, JOS pakastaa, itse ei tietoa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tiivari:
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Näkisittepä kun meidän vauvan suuhun laittaa sormen... siis tuosta hyökkäilystä... se muuten PUREE! ja KOVAA! :LOL:

Mahtaa rassua kutittaa...
Joko teillä tehdään hampaita? :kieh:
Ei näytä mitään ainakaan läpi tulevan mutta ikenet kyllä vuotaa kuolaa vaikka kylvyksi asti ja kutiaminen selvästi ärsyttää, pikkane :heart:
 
Elppa Kiitos :hug: ...vaik ei miul mitää super juttui oo,oon vaa oppinu tekee sen mikä täs elämänvaihees on pakko. Halutaa elää ilman isoi kituuttamisii ja ku kert oon kotona nii miehen pakko puurtaa reissuhommia.

[/b]Tiivari Kiitos siullekkii =) Laitoin miehelle tekstarin tuoho toisee huoneesee...ettei mee jäkättämiseks.
Hyssyttelin Viljamii uneen ku heräs,söi ja käi takas unille nii mies tuli ja
halas.
Jos vaik jotai tajunnukkii et nyt o tosi kysees.

Olo heti parempi vaik eihä toi väsy mihkää hävinny,mut silti.
 
Kiitos sosevinkeistä! Mietinkin juuri että miten sitä aloittaisi...

Iski ihan kaamea huono-äiti-fiilis kun tuntuu että tutista tullut meidän pojan paras kaveri. Tuntuu että jos antaisi niin olisi 24h vuorokaudessa tutti suussa...alkuun huoli sen vain nälkäisenä mutta nyt siis koko ajan.. :eek: :eek: siis syötettynä,nukkuneena ja vaipat kuivina

stressaankohan ihan turhista...
 
Alkuperäinen kirjoittaja renee:
Kiitos sosevinkeistä! Mietinkin juuri että miten sitä aloittaisi...

Iski ihan kaamea huono-äiti-fiilis kun tuntuu että tutista tullut meidän pojan paras kaveri. Tuntuu että jos antaisi niin olisi 24h vuorokaudessa tutti suussa...alkuun huoli sen vain nälkäisenä mutta nyt siis koko ajan.. :eek: :eek: siis syötettynä,nukkuneena ja vaipat kuivina

stressaankohan ihan turhista...
:hug: No arvaahan... :)

Lohdutukseksi voin kertoa että kyllä hää luultavasti kouluun mennessä on lakannut syömästä tuttia :heart:

 
Soseista kun teette itse, niin bataatti maistuu paremmin kun peruna, kun on vähän makeampi, peruna itsekseen on aika mauton.

Ursulainen koita kestää ja muista, et ei sun tarvii ihan kaikkee yksin jaksaa.

Ihanaa maaseudun hyötyliikuntaa täällä tänään. Vilja-aumaa poljettiin (käveltiin siis siellä päällä ) penskojen kanssa päivällä ja äsken kävin juoksemassa navetassa yhden karkulaisen perässä. Käyhän se näinkin, kun kuntosalia täällä perähikiällä ei ole ja lenkille en viitsi lähtee :xmas:

Teen itestäni (teidän silmissä, henk.koht. oon tienny tilanteen jo kauan) hölmön ja kysyn, et onko kukaan saanut infoa neuvolasta tai muualta (jos vaik jopa luitte ne oppaat, meille tulee vauvat ja muut...), miten saunan kanssa? Joko vois kokeilla? Ei siis mitään löylyjä tietenkään, mut vähän lämmittelyä. Itse oon kerran nähnyt uimahallin saunassa 7-viikkoisen vauvan ja siinä sanoi jo munkin älli, et onkohan ihan fiksua... :/ En muista yhtään minkä ikäsenä on alettu noita isompia saunottaa... Kertokaapas?
 
Saunasta Meil Viljami käyny saunassa iha parivkkosesta...no ei löylyttelees mut joko alku-tai loppulämmöis ku vanna on lauteilla ja siin kylvetään,meil on pesuhuone niin kylmä ettei raaski siin pient pestä..
Luulisin et pienet löylyt vois ottaa siin iäs ku vauvauintiki alotetaa ja eiköhä se oo vauvoilkii iha persoonasta kiinni ketkä voi olla löylyis ja kellä ne viel liikaa.

 
Oltiin koko päivä ulkoilemassa koko perheen voimin. Aamulla sain itseni aikaisin ulos jo lenkille koiran kanssa ja sen jälkeen lähdettiin katsomaan rallicrosseja ja kivaa oli, varsinkin esikolla ku sai istua oikeassa ralliautossa. Pienempi poika nukkui kiltisti melkein koko ajan vaunuissa.

Harsosta joku kyseli...Mulla on myös vaunuissa hyttysverkko, mutta harso suojaa paremmin tuulet, auringon ja pakkasen sekä tietysti tuo sitä pimeyttä sinne vaunuihin niin mielenkiinto ei siirry muualle kuin siihen nukahtamiseen.

Unitutteilu - mitä se on? Meillä kiltisti nukutaan yöllä.

Sitteri löytyy meiltä. On käytetty aika paljon nykyään molempia sekä leikkimattoa ja sitteriä.

Saunasta...Kai jotkut oppaat kieltää alle vuoden ikäisen saunomisen tai aika korkea se ikä on, mutta siitä vissiin on vähän kahta kuppikuntaa. Toiset väittää ettei alle vuoden ikäisellä ole lämmönsäätelykykyä, jonka takia ei suositeltais saunaa ja toiset taas sen takia,että se on hankalaa jos lapsi ei osaa istua ja sen takia voi sattua vahinkoja saunassa. No, meidän lapsella on ainakin jonkinlainen lämmönsäätelykyky koska hikoilee ja sekään ei jonkun oppaan mukaan pitäis olla mahdollista. Me ollaan itse kovia saunomaan ja esikko oli 3kk ku oli ekan kerran saunassa, siis ei tietenkään löylyissä ja pikku kakkonen pääsee varmaan kanssa lähiaikoina saunaan. Me ollaan haluttu totuttaa esikko saunomaan pitkään ja hartaasti, koska me itse istutaan siellä kauan ja täytyy sanoa, että hyvin ollaan onnistuttu. Hyvä saunoja se onkin. Toivottavasti saadaan kakkosesta kans.

 
renee Ihan sama täällä tuon tutin kanssa. Alkuun ei syönyt sitä lainkaan, mutta nyt se on suussa 24/7...tai ainakin siltä tuntuu :ashamed: Mutta kun se on niin tyytyväinen sen kanssa. Pitänee kyllä vähitellen alkaa rajoittamaan sen käyttöä vaan kitinätulpaksi. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja maamuska:
Alkuperäinen kirjoittaja mymmy myy:
aika pahan poika isken kysäsi äitiltä
siis pojalla ikää 6-vuotta ja poika tulee kysyyn äitiltänsä että

tuleeko naisesta ja miehestä kameli kun naisella on samanlaiset tissit kun kamelilla selässä... :LOL: :LOL: :LOL:
Aika paha! :LOL: :LOL:
Heh heehh :LOL: :LOL:

Täällä juuri kotiuduttu ekoilta treffeiltä miehen kanssa ilman vaavia! lapsenvahtikin näytti tyytyväiseltä ja kuulemma oli hyvin mennyt, uskaltaa tulla uudelleenkin! kalle heräsi kun tultiin ja söi ja jatkoi uniaan!

Taidan uskaltaa suunnitella vaikka minkälaisia menoja tulevaisuudessa!

Tiivari, kitinätulppa on aika hyvin kuvaava sana :LOL: !


terkuin
renee ja kalle
 
Täällä käytiin kanssa tänään miehen kanssa ekaa kertaa kaksin jossakin vaavin syntymän jälkeen. Reilu kolme tuntia pieni oli mummilla (siis mun äidillä) hoidossa ja sitten oli jo kiire pientä hakemaan. Kerran soitin sinä aikana ja kysyin miten menee. :kieh: Meinasin kyllä soittaa ties kuinka monta kertaa,mutta maltoin jättää muut soitot väliin. No, eipä me saatu kaikkia asioita sillä aikaa hoidettua, koska stressasin niin kovin pojan puolesta, että unohdin puolet asioista. :ashamed: Kyllä mummi kuulemma mielellään toistekin poikaa hoitaa, ja toivomus oli että olisi seuraavalla kerralla pidempääkin. No toivottavasti sitä osais joskus kanssa käyttää tuollasta toisten hyvän tahtoisuutta hyväksikin.

Kielletylle :hug: ja toivottavasti saat mietittyä asiat parhain päin kotipuolessa käydessä. En voi muuta sanoa, kuin että törkeää käytöstä sun mieheltä. Ihan tulee paha mieli sun puolesta. :(
Ja ursulaiselle myös :hug: . Muista, että sitä varten se mies on, että siltä pitää voida pyytää apua arjen pyörittämiseen. Niin se ainakin meillä silloin tällöin toimii. Nytkin pitäis ens yö olla miehen hoitovuoro. :)

Saa kyllä nähdä miten se yö menee. Mies oli laittanu pojan nukkumaan sillä välin, kun olin pyykkituvassa käymässä ja ilman iltapulloa, joten luulen et taitaa tulla ensimmäisetä unipätkästä hyvinkin lyhyt. No nyt se on nukkunu sellaset pari tuntia ja pari kertaa on sillä välin tuolla tuntunu kitisevän ja pitäny käydä laittamassa tuttia suuhun.
Tää äiti taitaa ottaa taas särkylääke ja lihasrelaksanttilatingin ennen nukkumaan menoa, jos vaikka taas tää järjettömän kipee selkä olis taas edes hetken huomenna parempi.

Rebel
 
[quote="Tiivari

Onko teillä sitteriä? Meillä alkoi kummasti viihtymään puuhamaton parissa, kun laitan Sofian istumaan sitterin, ja tuuppaan sitterin puuhamatolle niin, että ylettyy roikkuviin juttuihin. Samalla voi tarkkailla mitä kämpässä tapahtuu (makuulta ei näe!). Äipän palstailuaika lisääntyi kummasti tän oivalluksen myötä :D [/quote]

Meillä on tämä sama oivallettu, siksi mä täällä niin usein olenkin ;) :D
 
Omaa napaa Alavatsakivut jatkuvat yhä edelleen. Mies kävi ostamassa raskaustestin, joten huomenaamulla ollaan ainakin sen asian suhteen sitten viisaampia :/ Mahdattekos saada edes unta kun jännäätte mun puolesta :LOL: Olis kyllä ihan kamala juttu jos oliskin heti taas jo raskaana. Argh! |O

Miehellä alkoi muuten kesäloma. Ihanaa! =)
 
Tiivari täällä tehty myös raskaustesti tänä aamuna. Mulla on ollu jo ties kuinka monta viikkoa ihan 24/7 pahaolo, niin pitihän se sit tarkastaa. Onneks näytti negaa! =) Kyllä oli iso helpotus. Tosin olis kyllä kiva löytää sit joku syy tälle ainaiselle pahoinvoinnille ja vatsakivuille.

Rebel
 
Soseista vielä Niin, kun isoäidin omenapuut notkuu omppuja. Soseitahan niistäkin voisi varmaan pakkaseen tehdä. Oletteko keittäneet omput kuorineen ja soseeksi vaan? Jossain sanottiin, ettei muka tarttis edes keittää...:eek: Mutta siis apuja ja ohjeita kaivataan. Niin, ja miten kauan mahtaa säilyä? Että jos tuon 300l pakastearkun latois soseita täyteen, niin onko vielä Sofian rippikakussa käyttökelpoista? :LOL:
 
kielletylle ja ursulaiselle voimia omiin koitoksiin :hug:

saunasta muistelen minäkin, ettei alla vuoden ikäistä löylyihin, mutta lämmittelyyn kyllä =)

soseita en oo tehny, enkä varmaan tee, kun esikoiselle tein eikä uponnu :D

Meillä ukon 30v. synttärit jatkuu sit ilman minuu :'( viivi ei sitten tykänny olla ilman äitii :| oli huutanu vaan pää punasena koko sen ajan kun olin pois :( raukka parka nyyhkytti oikein kun pääs äitin syliin :heart:
 

Yhteistyössä