**KESÄKUUN KULLANKERÄT** jatketaan täällä!

Lady Di :LOL: Taitaa toimia meilläkin,pitää kokeilla :D
Meillä kierrätetään paperi,pahvit,lasi.Takassa poltetaan mitä voidaan ja vaatteet menee joko Uff-laatikkoon tai sukulaisille ja tuttaville.Mä haluisin kompostin,niin sais biojätteenkin kierrätykseen.

Bamse
 
Alkuperäinen kirjoittaja reropera:
Näistä 2,5-3 vuotiaista olette keskustelleet..

Meillä löytyy tää 3 vuotias, joka on ollut välillä vähän seesteisempi. Keväällä oli ihan mahdoton. Nyt taas tuntuu, että raivokohtaukset ovat lisääntyneet. Nyt päätimme koittaa, olisko apua, että hän joutuu raivokohtausten tullessa 3 minuutin jäähy penkille. Meillä joutuu sinne myös, jos lyö,potkii,haukkuu yms. Siis tuohon portaiden ekaportaille istumaan. Siinä on kun on istunut sitten pääsee syliin ja pyytää anteeksi siltä ketä on loukannut. Eilen oli käytössä eka kertaa kun raivokohtaus oli päällä. Ja ainakin eilen toimi, kun oli eka kerta. Saa nähdä miten jatkossa. 3 minuutin jäähy on ollut jo pitempään käytössä.

Nyt Eskaria vastaan, kulkee itse, mun pitää vain hakea se tuosta tien toiselta puolen.

Reropera
Meillä kans kokeiltu tota jäähyllä istumista, toimii useimmiten. Nyt vaan on taas joku kausi, kun mikään ei auta. Meillä jätkä huutaa ensin ekat minuutit jäähylläkin, mutta rauhottuu sinne kun vaan antaa sen siellä istuu. Välillä se on taas sitä pois pomppisista ja saa aina taluttaa sen sinne uudestaan ja uudestaan mikä taas syö äidin ja isin hermoja, periksi ku ei voi antaa muuten menee se viimeinenkin teho siitä asiasta. Ja toinen mitä me käytetään on se, että lempiautoista yks aina rangaistuspöydälle ja hyvää käytöstä vastaan saa sitten niitä takaisin. Nyt niitä on tossa mun vieressä jo aikamoinen läjä. Luuli esikko ensin, että täähän kiva leikki tää äitin keksimä autorangaistuspöytä.

Teillä muilla joilla on näitä ihania vanhempia lapsia niin pelkääkö teillä lapset pimeää? Meillä esikko pelkää niin sairaasti, että jos joutuu pimeeseen niin alkaa huutaa niin hysteerisesti, että äitiäkin alkaa itkettää. Viime jouluna oltiin mökillä ja siellä oli paljon sähkökatkoja illalla niin loppuajan mökillä esikko meni nukkumaan taskulampun kanssa. Olen yrittänyt selittää ja ollakin sen kanssa pimeessä ja kertoo ettei siinä oo mitään pelättävää, mutta ei auta. Yöllä siis esikon huoneessa palaa valo, eikä siihen käy mikään tommoinen töpseliin tökättävä yövalo. No, kai tää on joku vaihe. Vauvasta asti nukkui todella hyvin pimeessä, mut reilu vuos sitten piti ruveta laittaa valoa päälle.
 
Vai on täällä ihan kondomien suurkuluttajia. :LOL: Ei meillä nyt ihan selibaatissa elellä, mutta ei siitä paljon kyllä puutukaan. Aika hiljasta on ollu tässä viime aikoina sillä saralla. Mies kattelee mielummin bb:tä sillon, kun tätä rouvaa vois kiinostaa peittojen heiluttelu tai sit täällä on sekä minä että mies liian väsyneitä ajattemaankaan moisia ponnistuksia unen sijasta. :ashamed:

Meillä kierrätetään paperi, pahvi/kartonki, biojäte, lasi ja metalli. Pattereita on pitänyt alkaa kierrättää ties kuinka monta kertaa, mutta sitten en oo jaksanukaan... lähin kierrätyspiste pattereille....???? No,eipä sekään kyllä mikään syy oo heittää niitä tonne sekajätteeseen. Kestovaippoja olin ajatellut alkaa pojalla käyttää sillon raskausaikana, mutta siinäkin asiassa laiskuus voitti. On niin ihanan helppoa heittää käytetty vaippa vaan roskiin, ilman mitään pesuhommia.

En sit muuten jaksanu lähtee keskustaan tänään, vaikka sitä lähtemistä aamupäivällä niin kovasti hehkutin. Ollu jotenki kummallinen olo tänään, niin en sit jaksanu. Ja tosiaan täällä mennään edelleen ilman sitä pirun kahvia!

Rebel
 
Oltiin tänään vauvahieronnas, ja oli oikeesti ihanaa, Emma sammui heti kun sessio loppui. No kotiin päästyä Emma tottakai heräs ku tuli nälkä.
Annoin maitoa ja Emma hengaili sitterissä tunnin, sitten tuli kakka, muuten tyttö kakkas eilen NELJÄ kertaa!, noh sit vein päikkäreille. Odotin että hiljeni ja aloitin tacojen mässäilyn. Noh sit odottelin että Emma herää, kun ei ole sunnuntain jälkeen nukkunu pitkiä päikkäreitä, tyttö inisi jotain tunnin nukkumisen jälkeen, mutta ei herännyt. Ja edelleen nukkuu tyytyväisenä...Jess, toivon että oli hieronnan ansiota...tais rentoutua kunnolla. Otin minäkin yhdet koiranunet...

Mulle/meille maistuis kyllä seksi enemmänki, mut kun nämä mun menkat vaan loppuis, eilen vuodin kyllä niin vähän ja tänään et kai nämä tästä alkaa hiipumaan...

Me tavattiin 06 kun mä muutin, hän siis asui äitinsä kanssa samas osoittees, eli kun Emma kastettiin 30.8 niin meillä tuli tasan 2v yhdes!! :heart: , muutettiin aika nopeeta yhteen, mun kämppään, mut kaksio kävi ahtaaks ja vuokra nousi niin, päätettiin että muutetaan kaupungista pois.Ja täällä asuttu nyt 1v 2kk...
Meidän esikko siis syntyi 08 :D ja mulla edelleen vauvakuume kova...

Miten muuten te jotka annatte pullosta...alussa me keitettiin, kaikki, nyt vaan keitetään pullon tutit ja ne korkit, pullot laitetaan tiskikoneeseen.
Laitatteko te koneeseen vai tiskaatteko käsin vai keitättekö?

Ekotekoja ikkuna/jouluvaloissa ajastimet, kirpputori...eli aikavähän täällä noita tehdään, vois tehdä enemmänki, niin tottakai roskat lajitellaan..
 
Sydänkäpynen mä pesen tuttipullot ym. osat aina käsin. Mies on laittanut pari kertaa pulloja koneeseen, mutta ei sekään monesti. Mä keitän pulloja ja tutteja aina sillon tällön. Ehkä kerran 2-3 vko:ssa.
 
eipä ole tietoa et koska voi sterilisoimisen voi lopettaa.
Ei me nyt joka kerta laiteta pulloja koneeseen, ja oon myös tiskannu ne käsin, keitän pullot jotain 2-3krtaa kk...Ku laitetaan koneeseen 2-3krtaa kk..Teenkö väärin? :ashamed: on niin helppo joskus heittää pullot muiden sekaan koneeseen..

Muuten meidän tyttö on löytäny oman kätensä, nyrkki on kova sana täällä, sitä voi katsella jopa 24/7, ja se on hauska ja sille voi jutella :LOL:
 
jepjep, googletin et miten noiden pullotuttien kanss oikein tehdään, ja just keittämisestä oli että kun vauva alkaa syömään kiinteitä niin loppuu myös keittäminen. Mutta tuo keittäminen on näköjään tosi yksilöllistä! Mutta tuosta tiskikoneeseen laitosta en löytny mitään...sen verran sain mun äidiltä palautetta että ei sais laittaa tiskikoneeseen ku se tiskipesiaine määrä on siel iso ja et siel on enemmän bakteereja. Mut mut...

Ja löysin myös tietoa että pullotutit olis hyvä vaihtaa 2kk käytön jälkeen...Soitinpa heti miehelleni et käy ostamas uudet tuttiosat,,,,,en tienny tuosta...
 
AINU netti sivulta löytyi

Miten tuttipullot tulee puhdistaa?
Huuhtele välittömästi käytön jälkeen kylmällä vedellä.
Pese joko käsin miedossa astianpesuainevedessä tai astianpesukoneessa yläkorissa. HUUHTELE HYVIN. Emme suosittele pullon pienien osien pesua astianpesukoneessa (koska ne saattavat helposti pudota vastuksen päälle). Tuttipullot voi steriloida keittämällä n. 5 minuuttia.

Kuinka kauan pullotuttia voi käyttää?
Suositeltava vaihtoväli on noin kuukausi riippuen käyttötiheydestä.
Suosittelemme käytettäväksi useampaa tuttia vuorotellen. Tuotteen kunnon arvioinnissa silmämääräinen tarkastelu ennen jokaista käyttökertaa on erityisen tärkeää.

 
maamuska:
Teillä muilla joilla on näitä ihania vanhempia lapsia niin pelkääkö teillä lapset pimeää?
Tuo ekaluokkalainen ei suostu nukkumaan, ellei ole valoa ja kolmasluokkalainen taas haluis nukkua pimeässä (jakavat siis huoneen). Asia on ratkastu niin, että vaatehuoneeseen valo ja ovi raolleen, niin on tarpeeksi valoisaa, muttei liian. Elämä (ja vanhemmuus/sisaruus) on kompromisseja. Voi Elppa, turhuuksiin opetetaan toinen jo nuorella iällä:LOL:. Hyvä kuva! Käytin tänään pojat parturissa ja niin ku kerroin niin anoppi parturoi tytön. Laitan tähän "ennen" kuvan ja sit voin laittaa "jälkeen" kun saan ne paikalleen siks aikaa, että kuvan saa napattua...


niin ku näätte, Milla ei oo ainoo runsashiuksinen meillä... :D

http://www.aijaa.com/v.php?i=2712673.jpg
 
Siis tää äippä on nyt niin väsyny jotta :/
Tuntuu et kaikki liikkuminekii vaatis erityis ponnisteluja ja pitäs tehä vaikka mitä tai ainaki viimeistää huome aamul enneku mies kotiutuu...oha se kivempi tulla puhtaasee ja siistiin kotiin ku johku mis o käyny pyörremyrsky.
 
Me pestään käsin pullot ja keitetään, tiskikoneessa oli kerran mut eivät peseytyneet kunnolla..

Pitikin elpan peliaiheisesta kuvasta kaivaa yks vähän samanlainen esille :D Tosin siinä pelaan minä koneella ja tyttö liinassa ;)

http://www.aijaa.com/v.php?i=2713304.jpg

Tyttö pääsee paremmin kattelee kyl pelimaailmaa isin sylistä ja tykkää kovasti siitä värimaailmasta ja vauhdista :D

Ja sitten voisinki linkata myös vähän edustavamman kuvan tosta likasta :D
http://www.aijaa.com/v.php?i=2713367.jpg
 
Huomenta!!

Elävien kirjoille palattu =) Sain sitten tän flunssan jälkitautina keuhkoputken tulehduksen :kieh: no onneksi nyt alkaa helpottaa.

Yhteiselosta teillä ollut puhetta..Me alettiin seurustelemaan 1994 naimisiin mentiin kun toinen likoista kastettiin 1997.. esikko syntyi 1995.

Max päätti sitten eilen käydä nukkuu 19.20 ja heräs vasta 06.10 :eek: Ihan hyvä jos nyt alkais heräämään aikaisin kuun meillä ukko lähtee huomenna reissuun ja jään yksin lasten kanssa reilu viikoksi niin joudun ottaa aamuisin tuon pojan mukaan kun lähden viemää yhtä likoista eskariin..

Ja JIPPII.. nyt pakko hehkuttaa eilen meilläkin peitto heilui piiiiitkästa aikaaa :p mun melkein 3kk kestäneet vuodot loppu..Ette usko kuinka onnellinen ihminen täällä tällä hetkellä on :LOL:

Pullojen keittämisestä: Nykyään keitän niitä aina silloin tällöin...Pesen pullot aina käsin jostain syystä en ole koskaan "uskaltanut" niitä koneeseen laittaa.

Nyt aamu hommiin :wave:

Kaalis ja Max kohta 3kk :eek:
 
Pullojen keittämisestä...Eipä oo enää tullu hirmuisesti harrastettua. Aina kyllä jos ostaa jonkun uuden. Mä laitan aika usein pullot astianpesukoneeseen ja muut osat pesen käsin.

Esikko keksi leikkiä sähkömiestä uudella tavalla. Pelatessaan onnistui järsimään pleikan ohjaimen johdon melkein poikki. Onhan se tietysti hyvä kokeilla noita eri ammattialoja jo tossa neljän vuoden iässä. Onneks se on kituvirtaa mitä siellä menee, mutta kuitenkin siitä tällin voi saada. Kaikkee ne keksiikin :headwall:

Kahvia nyt lisää, vauva nukahti uudestaan ja taloushallinnon kirjan pariin,ehkä jos jaksaa...
 
Täällä flunssan kourissa :kieh: Esikoinen on onneksi säästyny, eikä toivottavasti saakaan, kun ens keskiviikkona ois nielurisaleikkaus. Viivillä alkaa helpottaa, mut ite vetää vaan enemmän tukkeeseen. Ja pitäis vielä jaksaa järkätä ne ukon 30v. synttärit. Tai muuhan on tehty, mut tänään mennään tekemään salaatit ja paistamaan patongit, ja kaupassa pitäis vielä käydä....

Mutta eiköhän se tästä. Voihan olla, että tää mamma kirjottelee huomenna illalla täällä kun muut pitää hauskaa :'(

Esikko kun oli pullolapsi, niin muistaakseni sille keittelin tunnollisesti joka kerran jälkeen, siihen asti, kun kiinteää alko saamaan. Viivin pullot oon keittäny ennen käyttöönottoa. Ja eihän se oo vasta kun muutaman kerran pulloa saanu kokeilumielessä. Mut huomen olis tarkotus enemmänkin :D syntinen tää on :ashamed:
 

Yhteistyössä