**KESÄKUUN KULLANKERÄT** jatketaan täällä!

menhit samoja lääkkeitä määrätään masennukseen ja ahdistukseen.
2vkoa ois pitänyt odottella että kuinka lääkkeet rupeaa vaikuttamaan.
Itse olin NIIN väsynyt että lapsien hoito meinasi jäädä vähemmälle :ashamed:
En jaksanut kertakaikkiaan yhtään mitään. Otan mielelläni pika-apua vaivaan kuin maleksin kuin haamu ympäri taloa :ashamed:
 
Velville ISO :hug:

Tänään käytiin 3 kk neuvolassa. Mukana oli neuvolalääkäri ja 3 lääketieteen opiskelijaa. Oli aika hauska seurata, kun näki että ei opiskelijoilla ole hirveästi kokemusta lapsista, mutta onneksi yritystä oli sitäkin enemmän. Neiti nyt 5.3 kg, 61 cm (syntymämitat 4 kg, 51 cm). Vaikka hoikka onkin, niin neuvolatäti ei vielä ainakaan ollut painosta huolissaan. Täysimetyksellä mennään ja maitoa tuntuu hyvin riittävän. Neiti on kyllä varmasti maailman helpoin (ja ihanin :heart: ), viime yönä nukkui 22-6.30!!!!! Isi kysyi aamulla, että ootko saanu ollenkaan nukuttua. Minä ihan :eek: , että eihän se ole herännyt kertaakaan (isikin äimistyi...), enkä minäkään herännyt vaikka flunssa onkin iskenyt päälle. Osallistutaan rokotetutkimukseen (Meningokokki B ), vaikka neiti nyt joutui/pääsi (miten sen nyt ottaa...) verrokkiryhmään, eli ei saa meningokokki B-rokotusta. Normaali rokotussetin lisäksi saa B-hepatiitti ja pneumokokki rokotukset ja lisäksi rotarokotuksen (joka saatiin ilmaiseski synnäriltä lähdettäessä.). Iho on todella hyvä, eikä kaipaa "hoitoa". Parina päivänä ollaan kestoiltu (näin ihan kotosalla vaan), onneksi ei ole siihen saumaan sattunut tyypillisiä kainalokakkoja, olisi muuten kestoilu loppunut varmaan heti alkuunsa....

Meillä on aloitettu jo harrastaminen :LOL: , eli viime viikolla käytiin neidin kanssa vauvamuskarissa. Yhtä ihanaa oli (minusta ainakin) kuin esikoisen kanssakin aikoinaan.
 
Hei kaikki!

Täälläkin lähtee tukka päästä, sitä on joka paikassa.. ärsyttävää!

Reropera: ei mee meidän jannu kaarelle tai vinoon.. en oo ainakaan huomannu :|

Meillä on jatkunut nyt yli viikon tää "tiheän imun kausi". Alkaa jokseenkin väsyttää kun sen 7 kertaa yössä syötän. Edelleen siis rinnalla vain mennään. Maitoa ainakin tulee kun sitä valuu suusta pois. Koostumus taitaa ollakin sitten pelkkää vettä kun ei pidä yhtään nälkää kurissa.. (?) :eek:

Osallistuuko joku teistä siihen Tampereen yliopiston rokotustutkimukseen? siis siihen missä laitetaan 3 eri piikkiä? Meningokokki B -rokotelisästä siis kyse + hepatiitti B (vai-mikä-se-nyt -oli...) ja samat kuin neuvolassa.
Me käytiin tänään eka satsi :'( mä oon ihan paniikissa et miten vaikuttaa. Ainakin Onni nukkunut nyt melki 3 tuntia! Siinä rokotteessa on vissiin PALJON ÄRHÄKÄMMÄT SIVUVAIKUTUKSET kuin siinä neuvolan tavallisessa. Seurantaa on viikon verran kaikesta mahdollisesta kuumeesta syömiseen ja nukkumiseen. Ainakin meidän poika on uneliaampi.
JOS JOKU OSALLISTUNUT TÄHÄN ROKOTUKSEEN MITES ON SUJUNUT? jotenkin pelottaa tälläinen uusi asia, ihan kuin oisin antanut oman lapseni koekäyttöön koe-eläimeksi :'(
Toki rokotukset on hyvä juttu ja vaakakupin toisella puolella on ne kamlat taudit joita vastaan rokotellaan.. pelottaa uutta äitiä täällä et mitä ne mun vauvaan oikeen pisti..

Luen muutes edelleen päivittäin teidän kuulumisianne :wave: , en vain aina kerkee kommentoimaan.
täälläkin alkoi menkat 2kk synnytyksestä. Katotaan miten pitkään maito riittää.. Se on jotenkin helppoa tuo rintaruokinta ku ei oo sitä pulloshowta. Annoin muuten yks ilta onnille velliäkin 20/100ml (siis 20 maissivelliä ja loput tuttelia) söi n 60 ml ja ei pitänyt nälkää yhtään paremmin. Seuraavana iltana itki tunnin vatsaansa, en antanut enää velliä vaikkei se vellistä varmasti johtunutkaan se itku. Mulla itselläkin oli sinä päivänä vatsa ruikulilla. Velliä kai pitäisikin antaa se 50/50 että se vaikuttaa mut en uskalla kerralla antaa jos vatsa reagoi voimakkaasti.

Onska muuten tänään puntarissa 6400g (3970)ja 63 cm. (53,5) Iso mies :D KOhta puolet tullu painoa lisää syntymästä.

Meillä aloitetaan sunnuntaina vauvauinti! Onks muut meinannu? Toivottavasti tää rokotus ei estä sitä.. kauhee ku mua nyt jänskättää et miten kipeä mies sieltä herää!!

-Kylli ja Onni 11 vk-
 
Kylli-täti Me päätettiin olla osallistumatta tuohon rokotetutkimukseen. Just sen takia, kun kyseessä on TUTKIMUS, eikä vielä ole näyttöä pitkäaikaisvaikutuksista. Mun lasta ei koekaniinina käytetä. Murr :kieh:
 
Kylli-täti Myö osallistuttii 20.8 ja voin kyl sanoo et Viljamil iski rokotus iltana kova kuume ja tais koskee jonnekkii ku joko huus tai voivotti miun olkaa vasten...annoin yöks lääkettä ja nukku hyvin...kuume kesti muistaaksein 3pvää meillä ja ärtyisyyttä samoin.
Miehen kaa mietittii et uskoaksemme tuost rokotustutkimuksest on kuitekii enemmän hyötyy ku haittaa.
Onhan se hyvä et joskus saatas toi tappava aivokalvontulehdus pois edes rokotuksilla.
Seuraava käynti meil on sit lokakuussa.
 
Nunnii, nyt on neuvolassa taasen käyty ja Leevirassu sai ensimmäisen rokotuksensa, olisittepa nähneet toisen ilmeen, toinen nätisti jokeltelee terkkarille, sitten silmät rävähtää jotakuinkin kolminkertaisiksi ja wäääää...!!! Parka, onneksi tuo murhe nyt ei ollut mitenkään pitkäaikainen, piti kuitenkin käydä supot ostamassa varmuuden vuoksi. No nyt mittoja, en itsekään tarkemmin katsonut ennenkuin vasta nyt, eli:

Paino 6535 g (3860 g)
Pituus 61 cm (53 cm)
Pipo 41,2 (37)

Kommentteja;
Yö 21.30 - 05.30 - 08.00

Jokellusta.
Seuraa lelua, kädet löytyneet.
Hyvin kasvaa, tyytyväinen poika.

No niinhän tuo on :)

Hirmu kysely taas noista tukijoukoista ynnä muista. Hitto ku hävettää ihan ku pitää sit sanoo et "no ei miulla kyllä oikeestaan oo täällä ketään...", kun terkka katsoo merkitsevästi alta kulmain ja kirjottaa jotain koneelle. Voin vaan kuvitella, siellä varmaan lukee jotain et

"Mikäli seuraavalla käynnilla ei ole naksahtanu isoviisari pois paikoiltaan, niin seuraavalla. Selvää hesperiakamaa. Haiseekin."

Mie oon muuten selvästi laiskistunut. Ei huvita kaivaa imuria kaapista vaikka olisi aikaakin, ei huvita laittaa astioita koneeseen, saati tyhjentää konetta, ei huvita pyykkäys, eikä roskia pääse viemään jos on yksin kotona... päivät tuntuu menevän odottaessa iltaa että pääsee nukkumaan. Ja kuitenkin meidän muksu nukkuu koko yön, että luulisi äidinkin olevan hyvin levännyt mutta ei!
Jostain olisi pakko repiä piristystä, mutta mistähän sellaista saisi? Rahattomuuskin ottaa pattiin. Siis rahat kyllä riittää kaikkeen tarpeelliseen mutta mitä tulee esimerkiksi vaatteiden ostamiseen tai muuhun niin ei puhettakaan. Joka hemmetin päivä ku olis hautajaisiin menossa kun kaikki vaatteet mitä voi edes harkita pitävänsä on mustia.

Selkä on ihan törkeen kipee. Mie kiemurtelen, venyttelen, virutan ja hakkaan sitä mut ei jostain kumman syystä auta.

Oikean käden vanha hermovika nostaa taas päätään. Raskausaikana sain kortisonipiikin ranteeseen, ennen raskautta olen syönyt ainakin viittä eri kolmiolääkettä ynnä muita ryynejä, vailla tulosta. Ei kai tässä auta kuin ottaa yhteyttä lääkäriin, vaikuttaisi vain siltä että seuraava vaihtoehto onkin sitten leikkaus. Hienoa. Tässä kohtaa taas alkaa nakertaa se tosiasia että kaikki apu on muualla.

Mistähän mie vielä valittaisin... öö... en nyt enää keksi tähän hätään.
Leevi on kuitenkin ihana vauva, äiti rakastaa :heart:

Ps. Sori purkaus, mut pakko päästellä vähän ylimääräisiä, tuossakin on vain lähinnä sellaista tekstiä mitä kehtaa julkisesti kirjoittaa, löytyy PAAAAALJON muutakin mukavaa tuolta takaraivosta koputtelemasta... :wave:

kielletty + Leevi TASAN 3 kuukautta :heart:
 
ursulainen Kiitti vastausesta=) Mekin ajateltiin miehen kanssa (kun suostuttiinkin) että siitä rokotteesta on lopulta enemmän hyötyä kuin haittaa. Nyt vain epätietoisuus nostaa täällä pelkopeikon äidin harteille. Ja onni vain nukkuu.. tosi epätavallista. No onneksi ei vielä itke. Annan lääkettä (suppoa) kyllä heti jos tarvis!
 
Kielletty Tuskin ne sua Hesperiaan laittaa! Hauska tuo haiseekin--
Täällä kans selvästi laiskempi mamma. Oon nyt alkanu syömään taas vitamiineja, niitä samoja kuin raskaana(multitabsejako ne nyt on , se raskauspurkki). Mulla vaikuttaa ihan selvästi tää syksy jo mielialaan. Oon ihan täys kesäihminen. Ja iltaa odottelen minäkin aina näinä viikkoina kun mies on iltavuorossa. Tulee vasta puol ykstoista kotiin joten päivä menee lapsen kans ihan kaksisteen kun ukko lähtee jo yhdeltä töihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kylli-täti:
ursulainen Kiitti vastausesta=) Mekin ajateltiin miehen kanssa (kun suostuttiinkin) että siitä rokotteesta on lopulta enemmän hyötyä kuin haittaa.
Juu, onhan tuo kyllä ihan totta. Hiukan pilke silmässä kirjoitin tuon koekaniinijutun ;) Toivotaan, että Onnille ei tule kuumetta tai muutakaan vaivaa. :)
 
reropera meidänkin muksu menee ihan mutkalle ja kaarelle vaikka miten päin, on kuin katkarapu kun sitä nostaa, ja oikea puoli on hallitsevampi, katsoo melkein aina oikealle ja kääntyy (yrittää ) oikealle niin, että joutuu ihan väkisin laittamaan sen vasempaan suuntaan. Asian tiimoilta käytiin keskustelua neuvolassa, seurataan.
Voi olla, että niskanikamat jotenkin vahingoittunut lievästi rajussa synnytyksessä (imukuppi) :|
Mutta jumppaamalla asian kuulemma saa kuntoon, ja itse ollaan siis yritetty vahvistaa sitä vasenta puolta :)
Muksu tänään nauroi ensimmäisen kerran pidempään, että olin varma että se nauraa :heart:
Hauska reaktio itseltä, - mua rupes itkettämään mutta hymyilin yhtäaikaa..hormonit.. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Hauska reaktio itseltä, - mua rupes itkettämään mutta hymyilin yhtäaikaa..hormonit.. :/
Mä olen varmaan immuuni noille paljon puhutuille hormoneille. Raskausaikana ei mitään muutosta entiseen, enkä oo huomannut synnytyksen jälkeenkään muuta kuin muutaman päivän baby bluesin kotiutuessa. Muuten EI MITÄÄN!! Mä oon joku friikki :D Tahtoo itkukohtauksia! :LOL:
 
Tiivari juu ymmärsin pilkkeen silmäkulmassa =) jopa näin sen :LOL:

Onni heräsi itkulla (mitä ei yleensä tee) Oli ihan tööt, mittasin kuumeen 37,3 EI SIIS KUUMETTA. :heart: , itki koko ajan kun vaihdoin vaippaa ja katsoin pistojäljet ja vielä puoli tuntia sen jälkeen. Tosi ärtyinen ja väsy. En saanu nyt selvää aristaako pistojälkiä kun huusi kuin hyeena koko ajan. Nukahti kanteluun eikä syönyt. Laitoin supon koska ei Onni yleensä itke noin. Rauhallinen nyt. Nukkuukohan kuin kauan..
 
Alkuperäinen kirjoittaja T-Bird:
Hauska reaktio itseltä, - mua rupes itkettämään mutta hymyilin yhtäaikaa..hormonit.. :/
Täällä ihan sama,kattelin leffaa missä poika tuo ekan tyttöystävän kotiin ja mietin että kohta se meidänkin Kalle,snif snif. Saankin odottaa vielä n 15 vuotta!! :LOL: :LOL:

Varovaiset tuuletukset täällä päiväuninukutushelvetistä,nyt 2x putkeen nukahtanut itse...onkohan tämä tilapäistä ...mutta toivoa tunnelin päästä....eikun siis valoa :LOL:

Toivottavasti Onnilla kaikki hyvin!

 
Alkuperäinen kirjoittaja Kylli-täti:
rypäle :hug: Kylläpä osas sanansa valita mies.. prkl.. tää kaikkien äitien ja naisten ja lasten puolesta!!! Koeta jaksaa, tais olla paha päivä äijällä. Tästähän se elämä vasta alkaa!
Kiitos... Pirun hormoonit, tää itkee täällä vieläki. :ashamed: Osu arkaan paikkaan, ku mun mielestä toi muksu on parasta mitä ikinä oon saanu aikaseks. Ja tuntuu, et lähti vähän pohja elämältä, ku oma mies voi olla tota mieltä... :(
 
Rypäle :hug: yritä olla välittämättä,miehel varmaa huonopvä tai tressii ja tietää mil saa siun olon kans ikäväks nii laukoo hirveyksii.
Kannattaa varmaa kyl jutella tuost ku molemmat paremmal pääl...ettei jää siuta vaivaamaan ja saa mieskii miettii mitä tul sanottuu ja kertoo ettei tarkottanu.
 
rypäle Tiedän miltä susta tuntuu, täältä löytyy samanlainen mies |O
On päiviä jolloin se on onnensa kukkuloilla ton muksun kans ja päiviä kun se haluais ettei sitä ois olemassakaan :'( ja mä itken silmät päästäni joka kerta kun se sen sanoo.
Mutta eiköhän se ajan kanssa helpota kun lapsi kasvaa ja isäkin pystyy enemmän touhuilemaan sen kans :hug:
 

Yhteistyössä