Kirpakkaa elokuun aamua!
Voi
@mimma] , ikävä juttu tuo kohtutulehdus, onneksi parani hyvin sit antibiooteilla. Teillä on sit potra, tyytyväinen tyttönen
@AdAstra , teilläkin sairasteltu! Kyllä se on aina niin sydäntäsärkevää kun pieni sairastaa, toivottavasti nyt paranemaan päin. Ja tosiaan pääasia että vauva ruokaa saa, tavalla tai toisella
Hienosti tiellä pieni reissannut,
@mannamakaroni ! Nostan myös sulle hattua, kun uskalsit oikein elokuviin, on tosi tärkeää saada vähän sellaista aikaa että saa olla ihan rauhassa. Mä uskalsin eilen oikein kauppaan ja illalla vielä pihasaunaan
Tosi hienosti teillä jo pieni myöskin käännähtelee, tosi aikaisin! Meillä on molemmat lähteneet tooosi myöhään liikkumaan mitenkään, stressasin sitä esikoisen kanssa, nyt osaan ottaa rennommin, vähemmän vahdittavaa
Esikko konttasi vaan pari viikkoa vuoden täytettyään, sitten lähti suoraan kävelemään. Siihen asti kiisi selällään, jaloilla vauhtia potkien. Oli tosi hassun näköistä.
Meillä on ollut tisseissä kiinni taas koko yö. Viime viikolla saatu rotarokote aiheuttaa kipeitä pieruja ja tissi lohduttaa. Sai yhteensä kolme rokotetta 3kk neuvolassa, mutta ei niistä tullut juuri mitään vaivaa, paitsi tuo piereskely, sitä oli viimeksikin rotarokotteen jälkeen. Mutta nyt nukahti ihanasti vaunuihin, toivon taas vähän pidempiä unia, vaunuissa saattanut vierähtää kolmekin tuntia jos asustus on optimi eikä tule kuuma. Öisin on ollut tosi tukkoinen ja keittosuolatippoja tai äidinmaitoa oon usein joutunut nenään laittaa että saa syötyä. Monesti oon ollut jo yöllä varaamassa lääkäriaikaa, mutta päivisin se sitten helpottaa.
Onko teillä muuten vauvoille vakuutus? Meillä on edellisille mutta nyt ei tullut raskausaikana otettua ja jotenkin se on jäänyt. Nyt en enää ole malttanut, kun se on niin uskomattoman kallis ja ehdotkin on huonontuneet kun vertaa 9v ja 7v vakuutuksiin. Me on jouduttu nyt käyttämään julkista terveydenhuoltoa niin itseni vuoksi kuin isompien lasten vaivojen luonteen vuoksi ja kaikki on toiminut superhyvin. En aio tälle pienimmälle siksi vakuutusta ottaakaan. Toivon ettei korvakierrettä.. Mut luotan julkiseen, meillä on jo kaksi erityislasta ja heidän vammansa hoito toimii julkisella superhyvin. Toki tytöllä vakuutus on maksanut itsensä takaisin ainakin tänä vuonna moneen kertaan kun on ollut muuta pienempää vaivaa.
Kun Mannamakaroni kysyit, mä aion kans täysimettää puolivuotiaaksi, jos se nyt sujuu ja vauva hyvin kasvaa. Tähän asti ainakin ontasaisesti kasvanut. Siitä eteenpäin sitten ainakin vuotiaaksi on tarkoitus jatkaa muun ruokailun tullessa mukaan, siitä eteenpäin sitten vauvan halujen mukaan..
Mutta muuten tyytyväinen, nauravainen vauva meillä on, maailman söpöintä kun toinen yrittää jo ääneen nauraa mutta ei vielä oikein osaa ja tulos on sellaista kiljumisen ja hihkumisen sekaista hohottelua
Sitris ja "A" 3kk, 6450g, 61cm.