Kiva kuulla
@Hannakau että sait sairasloman ja pääset lepäämään! Kyllä multa ainakin kivi putosi sydämeltä kun sairasloman sain, mä olin niin puhki, toki siinä oli sitä sairastelua. Mutta heti sen tiedon jälkeenkin kun tiesi että nyt ei tarvi aamulla raahautua mihinkään, niin olo helpotti henkisestikin. Meillä on muuten vissiin aika perusmiehet
Ja Nuutti, meillä myös muiden töiden lisäksi maatilan työt. Ei toki eläimiä. Esikoisen aikana mies erehtyi joskus sanomaan että kyllä hänkin haluaisi olla vähä hoitovapaalla että ehtis sitten joskus metsät hoitaa ja kaivurilla ojat kaivaa
Joo olin kyllä että mitenkä meinasit lapsen hoitaa, no mummu tietysti hoitaa. Jep. No ei oo toista kertaa ehdottanut. Meillä se on kai tottunut mun temperamenttiin 15 vuodessa. Mä tulistun nopeasti ja siinä kohtaa mua ärsyttää suunnattomasti kun se vain kuuntelee mun purkaukset, ei kommentoi mitään ja tuntuu että mitään ei mennyt jakeluun. Mutta kyllä se sitten aina hetken ainakin muistaa
. Ja joo, lasten aikana mun pitäis myös hillitä itseni ja sanomiseni paremmin ja olenkin sitä koettanut opetella. Ne on kyllä sellaisia peilejä että oma kuva sieltä heijastuu todella tarkasti eikä näky ole aina sellainen kun itse haluaisi olla.. Mutta ei auta kun yrittää parhaansa. Mulle on tärkeää toisaalta myös se, että näytän ja kerron myös rakastamiseni monin tavoin, tehdään paljon juttuja yhdessä ja hellyyttä tuhlaan koko perheeseen.
Mannamakaroni, toivottavasti nyt vauva ois kääntynyt! Ja toivottavasti miehesi työtahti vähän helpottuu vauvan tulon myötä. Onko teillä ihan perus isyyslomakuviot vai meneekö toisella tapaa siellä? Onko sulla äitituttuja siellä? Esikoisen kanssa mut pelasti pari ystävää, joilla samanikäiset vauvat. Ja vauvapalsta
Jotenkin se vertaistuki oli maailman kullanarvoisinta esikoisen synnyttyä. Kyläiltiin, kahviteltiin, vaunuteltiin, mutta pääasiassa puhuttiin ja herkuteltiin!
Meille rantautui se pahamaineinen yrjötauti yöllä. Mies on työreissussa, nukuttiin lasten kanssa samassa sängyssä kun heräsin että esikoinen pyörii siinä, arvasin heti, mutta ei ihan ehditty sängystä pois. Neljäs koneellinen nyt pyörii. Oon hinkannut hulluna käsidesiä käsiin, kloritea vessaan ja gefilusta syönyt ym. temput. En Halua tuota tautia! Huomenna lisäksi äitipuoli ja labroja mahan takia, haluaisin todella päästä kuulemaan tilanteen. Mulla on vähän huoli tästä vauvan kasvusta, tuntuu että maha on niin pieni että kasvaako se..
Nautitaan nyt tosiaan auringosta ja lämmöstä! Mä oon tykännyt sauvakävellä, vaikka välillä se on tylsää ja orpo olo, kun ei ole enää koiraa jonka kanssa siinä höpötellä samalla
. Kaiken muun lisäksi koko perheellä on koirakuumekin! Aivan hulluutta! En mä kyllä nyt vuoteen aio antaa tälle kuumeelle periksi...