Kesäkuun kastehelmet 2012

No just sitä, että jos vauvan tulemisessa kestää kauan niin en keskittyisi murehtimaan asunnon kokoa tai raha-asioita, vaan jos vauva on tullakseen niin eiköhän asiat järjesty niin että kaikki mahdutte. Varsinkin jos 9 vuotta mennyt esikoisen tekemisen (tosi pitkä aika, olitteko kuinka kauan hoidoissa? sori en muista, jos olet kertonut) niin en alkaisi murehtimaan vielä asioiden edelle.

Toivottavasti teillä on onnea matkassa ja saatte toisen lapsen alulle helpommin :)

ihanaa uuttavuotta 2013 !
 
öööööhh...taisipa olla 12 kiertoa clomifenia joilla 2 km saatiin aikaseks. Sit ivf 16.9.2011,joka meni mönkään,ei yhtään solua yms. taukoa hoidoista olisi tullut sen 5kk,syystä että kroppa ei kestä semmosta rääkkiä ja tokihan siellä muitakin hoidettavia oli. menkat 30.9.2011. heitettiin hanskat tiskiin ja päätettiin keskittyä muuhun. lähettiin sit hotelliviikonloppua viettämään 7.-9.10.2011 ja siellä elle sai alkunsa,luomusti! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hemutus
Heippa taasen !

Huh tuntuu että aika menee niin nopeaa etten ehdi edes tajuta. Raskaana ollessa sitä pyöri täällä 2+ssa monenmonta kertaa päivässä ja nyt hyvä kun ehtii kerran kuukaudessa! Höh :(

Pikkumyy
Mää vastailen sulle yv:hen tässä lähipäivinä. Kiitos oli ihana sitä lukea <3

Mutta tuohon maha-asiaan. Kiloja tuli tosiaan se +23kg ja jäljellä enää 1,5kg. Vatsa kasvoi siis todella isoksi (eikä toi kevyt 4,6kg vauvvelikaan asiaa auttanut) ;) kuitenkin mahanahka mulla näyttää lähinnä taatelilta. Sektiohaava on onneksi todella siisti mutta muuten maha ei niinkään kaunis. Asian kanssa oon kuitenkin sinut. Vatsalihasten väliin mulla menee kans yks sormi. Spinningin oon nyt aloittanut ja on ihanaa kuntoilla <3

Menkoista
Mää oon nyt 1,5kk imettänyt enää vain öisin ja nyt viikon verran enää yhden kerran yössä. Menkkoja ei kuulu vieläkään. Toisaalta ei oo kiire niiden alkamiselle mutta olisi mukava aloittaa esim ehkäisyrenkaan käyttö. Mulla taustalla pco... Noh kunhan ennen ensi kesää alkaa jolloin voisi olla tarkoituksena pikku2:sen alullePANO ;) :D hah

Joulu tuli ja meni. Julius oli lahjarohmu tänä jouluna ;) onneks kaikesta syömisestä ei tainnut äidille tulla lisämassaa, ainakaan paljoa :)

Onnen, rakkauden ja terveyden täyteistä vuotta 2013 kaikille ihanille kastehelmille.
Kiitoksia korvaamattomasta vertaistuesta mitä vuoden aikana olen teiltä saanut! Puss!


Rakkaudella
Julius ja hemutus
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkumyy87
Hoitovapaasta ja verotuksesta


Miten tuo homma menee? Mun on pakko myöntää että olen ihan käsi veroasioissa..:ashamed: Uusi verokortti tuli palkkatuloja varten ollen 17%. Kelahan pidättää tuista automaattisesti sen 20%. Voiko tuohon vaikuttaa ja miten?


Tipetsu ja E
 
Kyllä käsittääkseni verokortin voi viedä Kelaan ja ne verottaa sen mukaan.

Meillä yöt menny ihan hirveeks. Poika heräilee noin miljoona kertaa yössä ja huutelee omia juttujaan unissaan. Onko muilla tällaista? Ei varmaan tollaselle voi ees mitään tehdä, jos toisella on vaan paljon asiaa.... Toivotavasti tää menee nopeesti ohi!
 
Puolivuotisneuvolassa tänään, paino pojulla edelleen laskussa nyt alan lisäämään öljyä ruokien joukkoon. En ollut kyllä ihan tietoinen että koko purkillinen sosetta pitäs mennä jo kerralla. Täytyy yrittää harjotella jotain sosetta tekemään, tulee hirmu kalliiksi purnukat. Hammashoitajallekin jo pääsee, on se aikasin sekin :)

Unet on välillä vähän paremmat kun siirrettiin omaan huoneeseen nukkumaan, alkuyöstä usein heräilee parikin kertaa mutta syönti jäänyt pois.
Miten ihmeessä omia kilojaan voisi alkaa vähentää, ihan mahdotonta kun ei ole muuta kun aikaa syödä.
Kylpyläkokemus jäi vielä väliin, minipillerit aiheuttanu vuotoa jo monta päivää joutavat roskiin. Ei ollut kiva vaan katsella iloisia kylpijöitä, onneksi esikoispoika pääsi nauttimaan.
 
Madde Meilläkin heräillään 1-2h välein. Välillä tyttö höpöttelee,välillä huutaa. Tämä vaihe kehityksessä taitaa levottomuuden aiheuttaa..Äitikin totesi että "oota vaan kun osaa seistä ns. puuta vasten,seisoo pinniksessä yölläkin ja höpöttää."
Itse kyllä alan olla aika jumissa,kun tytön otan viereen ja sit siinä nukun todella huonoissa asennoissa..Eilenkin oikeen päähän vihloi kun niskat on niin jumissa,auh.

Taisipa olla ne kivut joista kirjoitin muutama päivä sitten,ovulaatioon liittyviä..Kivut kun loppuivat kuin seinään Uuden Vuoden aattona...:whistle:



Tipetsu ja E
 
Hyvää uutta vuotta!!

Mä oon ottanut ruokien kanssa tavallaan rennosti, sillä meillä oli joulun alla uusi allergiaepäilykin. Soseet aloiteltiin lähempänä 6kk ikää, joten en kyllä ymmärrä, miten saman tien sitten voisikaan mennä koko purkillinen kerrallaan =) Meidän isommat ovat aloittaneet soseet jo 4kk, eivätkä silti suostuneet mitään purkillisen määrää kerrallaan syömään vielä esim. 7kk iässäkään.

Peruna tuntuu ainakin vielä sopivan. Ihanaa. Samoin luumu ja mustikka eivät aiheuta ainakaan nyt oireita. Riisiä en tiedä, milloin seuraavaksi uskallan kokeilla. Tyttö oli/ on yskässä, ja jouduttiin käymään hengenahdistuksen vuoksi päivystyksessäkin. Takana levottomia öitä. Meillä myös valvotaan toisinaan aamuyöstä 1-2h. Samoin heräillään, viime yönä ehkä jotain neljä, viisi kertaa, ja se on tavanomainen yö. Kunpa ei se tunnin välein heräily alkaisi. Se vasta on väsyttävää :( Nytkin olen jo aika naatti.

Tyttö "siirtyi" vajaa 4kk pinnikseen, mutta siirsin sitten takaisin viereen. Meidän vaavi siis pötköttää edelleen vieressä :) PItää testata omaan sänkyyn laittamista kyllä nyt, kunhan saan uuden reunasuojan pinnikseen. Vanha pitikin heittää pois :(

Meillä soseita syödään jonkin verran, mutta vasta 3x päivässä. oon tosi varovasti aloittanut nyt kaikki uudet ruoka-aineet, ja yhden kerrallaan. Kun riisistä tuntui tulevan oireita, ei oo uutta viljaa ees uskallettu vielä yrittää tai riisiä kokeilla kolmatta kertaa.

Miten teillä nukutaan yö+päivä? Siis montako tuntia? Meillä jos yöllä 11h niin nyt ovat päikkärit olleet hurjan pitkiä. Jokin vaihe? Isommat eivät koskaan enää nukkuneet esim. 3h tässä iässä. Tämä saattaa nukkua 1h + 3h ja yölläkin siis periaatteessa 11h, tosin heräillen välillä ja joskus valvookin.
 
Aanna meillä nukutaan vuorokaudessa keskimäärin 14-16h, yöunet ovat 9-10h ja päivällä kahdet 2-3h päikkärit. Mutta siis pääsääntöisesti 14h.

Yöt täälläkin taas heräillään, poika taas limainen ja sinne lääkäriin on kai taas mentävä, viimeksi ei mitään "löytynyt" ja käski tulla näyttämään jos jatkuu pitkään vielä ja nyt on jatkunut 2vkoa. Yöllä siis heräilee limaisuuden vuoksi. Niistäjällä niiskutan ja kahta eri nenäliuosta on nyt, mutta lima on jossain tuolla niin syvällä, eikä tule pois. Mikähän tuohon limaisuuteen auttaisi, varmaan sitten ab-kuuri vai?? Kun ei oikein kuulemma mitään voi kun ei ole kuumetta, sanoi lastenlääkäri viimeksi...ei kai pojan voi koko ajan antaa rohistakaan :ashamed: Ilmankostutin on myös makkarissa ja sängynpääty kohotettuna.

Pojalla löytyi myös taaaas joku bakteeri pissasta, vaikka syödään estolääkitystä!! Ensi viikolla sitten taas pissanäytteille selvittämään mikä siellä nyt on....en tajua mistä niitä bakteereja sinne pissaan pääsee. Aina kun edellinen selätetty, niin uusi, eri bakteeri löytyy seuraavassa kontrollissa :(

Tsemppiä Aanna ja muutkin sinne allergiajuttujen kanssa!
 
Viimeksi muokattu:
Unta täällä menee öisin 11 h ja päivällä kahdet päiksyt yleensä 3 h + 1 h. Nyt on kyllä öisin heräillyt (pari kertaa yössä), kun on yläetuhampaat tulossa läpi. Ne näkyy ja tuntuu jo selvästi ikenen pinnassa.

jkoo, tsemppiä sairasteluun! Meillä on pari viikkoa ollut myös nuhaa, mutta se on paranemaan päin.

Meillä tyttö on alkanut pulautella enemmän. Ainakin 10 kertaa päivässä saa luututa lattialta ihan kunnon puklit ja sylissä myös puklailee, tänään viimeksi mun kauluksesta sisään :x Tosi rasittavaa, ja tuntuu että se olis nyt lisääntynyt varsinkin puuron aloituksen myötä? Kauran lisäksi en oo muuta vielä yrittänytkään, kun yhden kerran vehnää sisältävästä Piltti-puurosta tuli hirveät ilmavaivat.

Teris, ei se soseiden teko vaikeaa ole, mutta vaatii vähän viitseliäisyyttä. Mä oon suunnilleen fifty-fifty tehnyt itse ja ostanut kaupasta. Esikoiselle lisäilin heti alusta soseisiin kaikenlaisia mausteitakin, mutta tytölle en oo nyt uskaltanut, kun muutenkin on nihkeää saada mitään alas.

Ehkä ruokalusikallisen verran per ateria menee kasvissoseita alas, ei tosiaan koko purkkia, hedelmäsosettakin hätinä puoli purkkia. Puuroa menee muutama teelusikallinen nyt kun viides yritys, eli kaupan valmis marjamaustettu tetrapuuro, näytti vihreää valoa. Maidon perään tyttö vain olis.

Maikki ja pikku-H viikon vaille 7 kk
 
Jkoo
Eikä!! Aika uskomatonta miten pissaan tulee koko ajan bakteeri ja nyt vielä vaikka on estoab päällä! Tosi kurjaa! Teillähän oli ne varjoainekuvatkin ok? Tsemppiä nyt hirveesti! Onks teille tullut mitään vatsavaivoja tosta estoläkkeestä? .meillähän j:llä oli kamalat mahaähinät kuurin ajan (j:llä kesti kuuri yht~3kk) ja loppuivat kun seinään kun lääkkeet lopetettiin.

Mun rakas pikku pullarusinanaaam on huomenna puolivuotias!! APUA! Omalla tavalla ahdistavaa tämä että justhan hän syntyi. Toisaalta arki on meillä ainakin helpottunut kun poika kasvanut :)

Eilen ja tänään otettu konttaus-harjoituksia. Tänääb pääsi jo muutaman kerran ihan nelinkontin. Siinä sitten vähän hytkyttiin ennen kun romahdettiin mahalle ;) on se vaan niin rakas <3

Mutta ennakoivasti kuitenkin Hemutus ja Hulius 6kk POKS !!
 
Jkoo Jaksamista sairasteluun.

Unta vedellään yöllä 11-12h,niitä heräilyjäkin tietyti on ja jopa 1-2h välein.Kahdet pidemmät päiväunet 1,5h-2h ja 1-1,5h. Toki autoon nukahtaa jos vaikka kauppaan lähdetään.Mä jostyain luin,että jos vauva nukkuu päivällä hyvin niin nukkuu myös yöllä..Onko joku huomannu moista?


Tipetsu ja E
 
jkoo ja MAikki79: siis muillakin paljon (?) nukkuvia vauvoja! Kahden vähäunisen jälkeen tämä on ihmeellistä. Tosin tänään taas kokeiltiin yhtä mahdollisesti allergisoivaa ruokaa, joten katsotaan, miten unien käy. Yöllä herättiin taas 23, 02, 04, 06 ja 8:10 herätys aamuun. Kummallista, miten sitä onkin huolissaan jopa nukkumisesta :D

Miten teidän pienet jokeltelevat? Olen huolissani meidän vaavista, koska kasvaa hitaanlaisesti ja kehittyykin siskoihinsa verrattuna hitaanlaisesti... Ei vielä jokeltele kuin vokaaleja, ei siis mitään ma-ma / ta-ta tms. konsonantteja vielä.

Pitäisi lopettaa tämä huolissaan oleminen. Todellakin huolehdin aivan turhastakin, kuten että vauva nukkuu "liikaa" päivällä :) Ja meillä ainakaan ei päde, että hyvät päikyt takaisivat hyvät yöunet...
 
Heippa kesäkuun kastehelmet
Mahtuisko teidän mukaan kirjoittelemaan, tosin tyttöni on syntynyt heinäkuun alussa, mutta heinäkuisten puolella tuntuisi tuo kirjoittelu loppuneen?

T. Äippä26 ja tyttö pari päivää vaille 6kk
 
Moi!!!!!! Kahlttu tekstiä läpi ja en sit vaan muista kaikka muuta kun, että voimia sairastelijoille/allergioista poteville!!!! Todella todella hanurista tuommoset ylimääräiset murheet. Ja kuka pohti kehitystä? Unohda pohtiminen omalla tahdilla lapset menee, sen on vauvakerhossa huomannu!!

Täällä kaikki hyvin. Ainut uutuus on itkeminen nukahtaessa kun tutti tippuu on ihan hengen hiertimissä. Meillä ei edelleenkään itkeskellä kun aniharvoin joten tää tuntuu niin kummaliselta. Rauhottuu sitten loppu viimein kun syliin nostaa. Selkeesti huomaa maailman avartumisen vaikuttavan tähän. Kun nukahtaa sitten niin posottaa 5-7h putkeen ennenkun huutelee tutin perään. Muutoin yöunet on 11-12h ja päivällä 2päikkärit

oon saanu kakan saalistettua pottaan pari kertaa kun ähistää niiin kovin sitä :). Oppinu ryömimään, muttei vaan ite tajua sitä ja punnertaa sitkeesti konttausasentoon. Tätä tekee sitten kokoajan hereillä ollessa. Pinnis taitaa täytyy tiputtaa alemmas ettei ryömi joku aamu vastaan.. Suihku ja kylpy hiukan alkanu ahdistaa selkeesti hengityskiihtyy ja meinaa panikoitua. Taidetaan pestä poikaa aika harvoin, kenties kannattaisi lisätä kertoja jottei tuu kammoo. Nyt käy kerran viikos pesulla. Itasin tehään pikkupesut niin en oo kokenu kokopesua kovinkaan tärkeeks...

Täällä tällä viikolla tavut tullu kehiin ja ät-ät is-is kaikuu :) en kestä kun kuulen äiti sanan eka kertaa!!!

Pojan punkeruus hävinny ja on tosi simpsakan oloinen nuoriherra. Tukka alkanu vaalentumaan ja hampaita ei vieläkään ole ilmentyny :) isojen poikien turvaistuimessa istuu autonkyydissä kun ei tollasta kaukalossa jaksa kantaa. Oli siis 6kk 9kg ja 70cm.

Jotain puhetta oli omasta kunnosta? Mä oon saanu lihotettua itteäni 2kg :D nooo oon silti kokoa 36 joten ei vissiin kannata marista. Jumpannu oon syyskuusta asti ja en todella ole palautunu entisiin voimiini. Enkä edes jaksa yrittää, himoliikkujana tää vaihtelu elämään on ihanaa. Elämän parasta aikaa koko perhe-elämä. Aviomies ollu innokas pojan kanssa eikä into laannu päinvastoin. Menkkojen myötä seksihalutkin palas ja kuivat paikat katos, eppari on kanssa lakannu haittaamasta ja ei tunnu yhtään.

Meillä ennen kiinteitä oli imetyskerrat 5-7x/vrk tää vaihe kesti 4-5,5kk iän yli ja nyt kun menee kiinteitä eikä imetystä ole 21-6 välillä ollenkaan syö silti vähintään 7x. Täytyy sanoo, että ei haittaa yhtään vaikka määrällisesti lisääntyny kun keskittyy ja oikeasti juo maitoa kanssa eikä vaan kiahnaa. Oon alkanu myös juottaa vettä ja tykkää kyllä juoda nokkamukista kovin!

ja tervetuloa mukaan vaan ken vielä haluaa liittyä!!!!!
 
Meidän neiti tosiaankin kohta 6 kk. Kovasti kääntyilee selältä mahalleen, myös öisin johon tietysti joka kerta herää. Kaipa sitten helpottaa kun osaa mennä itse takaisin selälteen tai oppii nukkumaan mahalteen. Hieman päästään jo eteenkinpäin käsillä vetämällä (kännykkä toimii parhaimpana houkuttimena :) ). Suorille käsille ei vielä varaa...pitäisikö jo? Niin ja toinen asia joka vaivaa on kun ei ole vielä löytänyt varpaita. Onko teillä muilla jo löytynyt? Korvikkeella ja soseilla mennään, hyvin maistuu. Öisin syö vielä kerran. Soseet olen pääasiassa itse tehnyt, paitsi nuo hedelmä/marjasoseet. Nokkamukista juontia ollaan myös harjoiteltu, vettä olen siitä antanut ruokailujen yhteydessä. Mitäs muuta....no täytyy jättää juttua muillekkin kerroille :).
 
Aijoo ja oon alkanu laittaa yöks sukat pojalle käsiin ja se rauhottanu tutinroplaamisen ja yleisen huitomisen tarvetta. Unileluja kanssa on kainalossa oltava semmosia hiukan suurempia pehmoleluja joita ropeltaa. Aamusin sitten leikkii ja juttelee nalleilleen mikäli ei oo nukkumas mun kanssa. Nukutaan kyl molemmat paremmin jos yksin nukutaan.

Ja hyvää alkanutta uuttavuotta :)
 
Sandrastiina jaahas, teillä ollaan siis siirrytty isojen istuimeen. Olen sitä itsekin jo harkinnut ja tuolla varstossa odottaakin esikoisen vanha britax multi-tech, eli sen saa selkä menosuuntaan. Meillä poika on kanssa jo yli 9 kg ja 68cm pitkä, eli en jaksa häntä enää tuossa kaukalossa kantaa, eikä hän siihen kunnolla mahdukkaan, varsinkin nyt talvella haalarin kanssa tiukkaa tekee. Ehkä mekin tässä pian vaihdetaan. Neuvolassa ainakin sanoi, että voi jo vaihtaa istuinta isompaan, täti siinä itsekin tokaisi, että ei kauaa enää poika tuohon kaukaloon mahdu :D Esikoinen meni kaukalossa melkein vuoden ikään asti, mutta oli paljon pienempää sorttia kuin tää herra.

Eilinen lääkärikäynti käytiin tosiaan pojan kanssa lastenlääkärillä tuon limaisuuden ja räkäisyyden vuoksi, mikä nyt on vaan jatkunut. Parina yönä ihan oksentanut limaa, kun jää sinne jonnekin niin jumiin se lima. Nenäfriida ja niistäjä eivät enää auta. No saatiin onneksi ab-kuuri. Korvat ja keuhkot olivat ok. Kurkkuun katsoi ja sanoi, että pojalla on isot kitarisat, meinaako se sitten mitä, leikkausta joskus mahdollisesti?? Kokemuksia jollakin?
Noh, lääkäri kiinnostui tästä meidän pissatulehduskierteestä ja näistä jatkuvista labran pussipissa-käynneistä, kun helpoimman ja varmimman vastauksen sais ottamalla rakkopunktio, sen hän sitten ottikin, kun meidän piti ens viikolla mennä taas labraan antamaan uusi pussipissanäyte, kun edellisessä oli sitä sekaflooraa (vai mitä lie). Lääkäri sanoi, että on turha hyppiä tuolla koko ajan antamassa pussipissanäytettä, kun niissä on aina sitä sekabakteeria, kun ihosta irtoaa, eikä noin pientä pippeliä saa kunnolla putsattua. Minähän kysyin viimeksi hoitajalta juurikin tästä, että miksei voi ottaa suoraan rakkopunktiota, kun siitä näkis heti mikä pissassa kasvaa, sanoi vain, ettei voi tulehdusriskin vuoksi, vaikka siihen joudutaan kuitenkin, kun ollaan ensin käyty 2 kertaa antamassa pussipissanäyte. Lääkäri on täällä päin tunnettu hyvä lastentautien erikoislääkäri ja oli oikein tuohtunut, kun kerroin meidän tarinaa pissatulehduksista. Lääkäri sanoi, että on 30 vuotta tehnyt tätä hommaa ja aina ennen ollaan otettu heti rakkopunktio, eikä hän ole yhtään komplikaatiota nähnyt. Sanoi myös, ettei hän saisi tähän asiaan puuttua, kun lastenpoli hoitaa asiaa, mutta puuttui kuitenkin :D Ihmetteli myös sitä kun ei meillä ole ketään ketä tätä asiaa hoitaa, juostaan vaan näyteillä, eikä kukaan kunnolla tutki asiaa, eikä ole mitään yhteyshenkilöä ym. jolta vois tän asian tiimoilta kysyä, noh hän lupasi hoitaa nyt tätä. Lääkärin mielestä myös estolääkityksen määrä on liian pieni pojan painoon nähden , joten sitäkin nyt tarkistellaan. En ole ennen saanut näin hyvää palvelua, oikeesti joku oikein välitti tästä asiasta. Eikä ole oikein osannut vaatiakkaan mitään, kun luulee että näin ne asiat kuuluu mennä. Noh, jos nyt saisi asiohin jotain selvyyttä!! :D

Nyt poika nukkuu ulkona, on nukkunut jo yli 3h, kun nokka pysyy tuolla ulkona auki :LOL:

Jokeltelu ei täälläkään tule muuta kuin vokaaleja. Ei siis mitään tä-tä-tää-juttuja. Poika vaan miesmäisesti murahtelee ja huutaa :LOL: Huomaa kyllä eron, kun esikoistyttö oli niin hentoääninen.

Tervetuloa mukaan äippä26!

jkoo + poika n. 6,5kk
 
Äippä26, tervetuloa! Meillä esikoinen aikanaan löysi varpaansa vasta 7 kk iässä, mutta tämä tyttönen on jo pari kuukautta ollut kaksinkerroin. Esikoinen oli muutenkin kankeampi ja pulleroisempi vauva. Ja tietty kertakäyttövaipalla tai nakusilleen taipuu helpommin kuin kestovaipan kanssa (meillä kestot käytössä).

Meillä ei tuu mitään tavuja vielä. Kiljahtelua, murinaa ja sellaista ää-öö-aa -jokeltelua on enimmäkseen.

jkoo, toivotaan tosiaan että pissatulehdusasiaan saatte pian selvyyttä! Meidän naapurin tytöllä oli koko vauvaiän jatkuva pissatulehdus ja lopulta sieltä löytyi jotain rakenteellista poikkeavuutta. Mutta teillä vissiin tämä on jo suljettu pois, eli nyt vaan toivotaan että se pöpö saadaan jollain keinoin nujerrettua! Hyvä että saitte asiantuntevaa hoitoa nyt!

Sandrastiina, meillä kans imetystä tulee tuo 7 x/pvä vähintään. Kiinteitä tarjoan joka kerta kun itsekin syömme, mutta tuntuu että kovin nälkäisenä tyttö ei malta keskittyä lusikkaruokaan, vaan alkaa itkeä ja hamuta mun paidankaulusta. Sitten jos imettää ennen kiinteitä, tyttö ei jaksa enempää. Joku kompromissi pitäis löytää, ehkä kokeilen että annan vähän tissiä pahimpaan nälkään ja sit siirrytään pöytään. Vettä vois myös ruveta tosissaan tarjoamaan nokkamukista.

Maikki ja pikku-H
 
JkooEn tiedä oletko jo kokeillut, mutta meillä neiti ollut myös flunssassa, ja parhaimman avun tukkoisuuteen saimme Psysiomer baby nenäsuihkeesta.

Meillä ääntely on lähinnä murinaa, kiljumista ja äää/ ööö tyylistä höpötystä. Jouluntienoilla tuli enemmän tat taa, vau vau...mutta nyt ei ole niitä kuulunut. Tyttö on kyllä kovaääninen, välillä ihan kauhistutti kun kiljui niin kovaa.

Itsekin olen miettinyt että kauan tuohon kaukaloon mahtuu kun jalat tulee jo yli. Kaupassa käynti tuskaa jos yksin liikkeellä...toisessa kädessä raahaa kauppakassia ja toisessa painavaa kaukaloa+ tyttöä. No onneksi kauppaan tarvii harvoin ilman miestä lähteä.
 
Äippä26 kiitos vinkistä! En ole kokeillut, meillä on joku suihke, en muista nimeä, se auttoi jossain vaiheessa. Mutta nyt tuo lima on jossain tuolla syvällä, ei ole nenä tukossa, vaan lima vaan rohisee tuolla jossain nielussa?? en tiedä. Sitten makuultaan, vaikka on aika lailla sängyn päätyä kohotettu, niin se lima jää jotenkin niin jumiin kurkkuun, että poika alkaa yskiä ja oksentaa limaa. Viime yönä ei onneksi oksentanut ja lääkärin antama ab-kuuri alkaa tehoamaan, ei ollut niin räkäinen enää viime yönä :)

maikki79 joo, munuaisten varjoainekuvaus ja ultraus tehty, rakenteellista vikaa ei löytynyt.
 
Täällä ilmoittautuisi mukaan yksi taustailija. Oon lukenu teidän ketjua raskausajasta lähtien (lähes päivittäin), mutta en oo vaan saanu aikaiseksi rekisteröityä tänne.

Mulla on poika, 28.6 syntynyt. Kyseessä eka lapsi. Meillä ryömitään ja tavataan tavuja. Liikkeelle lähtö aiheutti öihin levottomuutta. Meinas tällä äidillä voimat loppua,mutta onneksi nyt näyttäis yöt rauhottuvan. Tosin saas nähä miten pitkäks aikaa? Kohta opitaan taas uutta..

Meillä syödään kiinteitä 5 kertaa päivässä ja hyvin maistuu. Tosin energiakulutuskin on kova,kun on energinen tapaus kyseessä ;) 6 kk neuvolassa mitat 68 cm & 7,5 kg. Neuvolatäti neuvoi aloittamaan sormiruokailua. On maisteltu maissinaksuja,kurkkutikkuja ja banaania. En muista oliko täällä puhetta aikaisemmin tästä sormiruokailuista,mut kysyn nyt mites teillä muilla? Oletteko mitä antaneet ja miten on maistunut? Meillä aiheutti kurkku ja banaani kakomista. Ahne syöjä kun on. Mutta itse sais yskittyä palaset pois. Mietin nyt mitä seuraavaksi kokeilis.

-tingon & poitsu 6 kk ja reilu 1 vko
 
Jokellus Täällä vaan huudellaa äää-tä ja ööö-tä. Välillä kiljutaan ja hymistään :)

Pesuilla käydään meillä jokatoinen tai jokakolmas päivä. Toisinaan sit iltaisin pyllyn pesun yhteydessä vähän valelen vedellä selkää ja käsiäkin. Tyttö viihtyy ammeessa ja kovasti polskuttelee vettä niin,että mä ja mieskin kastutaan :) Mies pitää tyttö ammeessa ja mä pesen tyttöä. On niinku koko perheen juttu :) Joko olette saunassa käyttäneet? Siis vuosihan se suositus taitaa olla mutta saahan sitä vissiin alalauteella pari minuuttia n. 50 asteessa käydä. Me ei olla vielä käyty,mies haluaisi.

Sormiruokailua
kokeillaan. Siis annan tytön maistella kurkkua,porkkanaa ja maissinaksuja. Eihän hän niitä syö vielä mutta kuitenkin kokeillaan.

Tyttö on aika tempperamenttinen (niinkuin äitinsä..kuulemma :saint: ). Tyttö murisee ja ärisee ja heittäytyy ihan suoraksi ja jopa vähän kaarelle,silloin kun suututtaa :) Tyttö muutenki ärisee paljon jos vaikka haluaa sylistä lattialle mönkimään tms.
Ihanalle näyttää kun tyttö kontillaan nytkyttelee,oikeen koko pinnis heiluu edestakaisin kun siellä itseään nytkyttää :)
Yöt kyllä meinaa olla melkosia. Oltiin toissäyö kavereiden luona yötä ja siellähän tyttö vähä huonosti nukku.Eilen nukku 12-14 päikyt,sit 15-15:45 kotimatkan autossa ja sitpä valvoikin. Mä olinkin ihan varma että kun vien sänkyyn yöunilleen,otetaan vaan tirsat. Ja niinhän siinä kävikin. Tyttö nukku 20:15-20:45! Sittenpä valvo 23 asti,mä olin ihan poikki yökyläilyn jäljiltä ja olin eilen valmis nukkumaan 22,mutta tyttöpä ei. Sit heräili 2h välein. Ja mua meinas ruveta ottamaan ihan oikeesti aivoon! Sit ois kyllä nukuttanu kun 08 soi herätyskello kun piti hammaslääkäriin lähtee.. Mä olen käyny edellisen kerran ehkä 6v sitten ja tasan yksi reikä oli?! Yleensä ollu aikoinaan se 4-5 reikää..? Mutta viisauden hampaat pitää leikata pois jossain vaiheessa,iik!!

Eipä kai tänne muuta.



Tipetsu ja Elle 6kk 3vkoa :)
 
Heippa

6kk neuvolassa käyty. Painoa neidillä 8045g ja pituus 67cm. Kaikki hyvin. Saatiin vaan lähete fysioterapiaan kun tyttö laitettiin lattialle ja siinä oli aika paljon ns. lentokone asennossa, välillä kyynernojassa, mutta ei siis lainkaan suorilla käsillä. Tosin tyttö oli jo aika väsynyt ja kiukkunen. Mutta terkka sanoi, että kirjoittaa lähetteen jos halutaan, ja syytä huoleen ei pitäisi olla. Lähinnä arvio käynti. Sanoi että voi olla esim jotain kireyttä lihaksissa. Oli kuitenkin hyvä asia että tyttö ryömii jo hieman.

Saunassa ei olla tyttöä vielä käytetty. Kovasti tykkää kylpeä ja kylpy kuuluukin iltarutiineihimme joka ilta. Hyvä iho, ei siis ole kuivunut vaikka paljon kylvemmekin. Meillä on sellainen amme missä vauva pystyy olemaan ilman että pitää kiinni...vaikea selittää. No kuitenkin helpottaa kylpyhetkiä.

Meillä on nyt 2 kertaa ollut sänky märkä keskellä yötä, kun vaippa on falskannut. Väärän kokonen vaippa....en tajuu...olen sitten joutunut ottaa tytön viereen kun en ole yöllä jaksanut alkaa lakanoita vaihtaa.

Nyt kiukutellaan sen verran tossa vieressä, että lähdemme syömä puuhiin :)
 
Millasia soseita teette itse? kokeilin eilen jauhelihaa haarukalla pienennettynä ja kasviksia niin yökkäili vaan, ilmeisesti pienetkin muruset vaivaa vielä suussa.

Yöt on taas vähän huonompia, ryömii aina jalkopäässä mahalteen eikä nukahda ite uudestan, pari yötä on nukkunut vahingossa kokonaan. Päiväunia yritän pitää kahdessa kerrassa ettei vaikuttaisi yöuniin, välillä onnistuukin.
 

Yhteistyössä