Kesäkuun kastehelmet 2012

Vaippaihottumaa ei oo ollu, mutta pakaravaon kakkapoltteluihin laitoin bebanthenia vaipan vaihtojen yhteydessä. Nivusiin talkkia. Vaipoissa en oo huomannu vaikutusta. Ilmakylvyt kans kunniaan!!!

kierukka asiaan komentoisin samoin kuin madde..

Imetys yöllä x2 rinta ja vaihto. Puklua oon huono metsästää öisin ja sitä vissiin pitäisi kyllä hakea hanakammin ulos.. Maaten imetän ja lanneselkä ihan paskana kun joustinpatja on aivan paska jo. Mut en jaksa todella istua imettäään..

Lääkärissä käyty tänään extrasydän äänen takia joka löyty lopputarkistuksessa. Uä kontrolliin vielä, mutta tuskin mitään vakavaa. Painoa pojalla 5170g syntyessä 3870g ja pituutta nyt 55,5 syntyessä 52. Et tissimaito tehoaa kohtalaisen hyvin täällä.. Kyllähän tuo sitten tosiaan syö. Kai tää kohta tasaantuu kun on tollasen kasvun ottanu nyt 3vkos ja 2päivässä.. Eikai toi nyt voi loputtomiin hakea tätä kasvua. Mulla siis kaks vaatekokoa jo pieniä ja nyt sit saa kaivella jo 60-62cm vaatteet kehiin... Meinasin perseelleni lentää kun hoitaja painon sano ääneen.

Tää ukko meinaan syö tissiä ihan rakkaussilmissä unia vasten. Lutkuttaa vaan nänniä ilman maitoa ja kun nappaa nisän pois imeksii sitten huultaan vielä.. Ei oikeen inspa mua, vaikka kuinka pieni vauva vielä onkin. Oon tainnu opettaa hiukan persoks tissipojaks tän. Voiko niin tehdä?? No mut kaikki miten saat vauvasi oppimaan tutin syömistä neuvot tänne :D

Cuplatonista on täällä ollu kyllä apua. Kakkaa tulee urakalla, mutta se ilmanpaine joka niihin liitty on poissa ja piereksii mennen tullen pitki päivää.

maikki täällä kans toi iltahuuto kausi oli ja annoin rintaa eka kokoajan ja sitten vaihdettiin niin,että kannettiin 30-45min ja pidettiin lattialla ja vaihdeltiin asentoja sylissä ja taas rintaa sen verran kunes alko huuto ja taas kantoa ja lattialla oloa ym. Sit kun alko haukottelee todella kovin niin nukahti vaan rinnalle. Mahan toimintaa se pitkälti oli ja söisi vaan kipuunsa joka pahentaa vaan tilannetta. pitäisi vaan oppia tulkitsemaan nota viestejä.. Sitä vaan ajattelee, että joka itku on tissiä vaikkei taida vaan kyllä olla muutaman viikoisella jo..ja toi vaipan vaihto ja lapseen koskeminen huutoillan jälkeen on täällä ainakin kiellettyä. Siitten kun herää omia aikojaan hoitelen paremmin. VOIMIA JA KANTAMIS SEKÄ HYTKYTYS TSEMPPEJÄ!!!

Hikoilu kuuluu maidonnousun hormoni toimintaan. Mua alkaa hikoiluttaa muutama minuttii ennenku laps herää syömään. Ilman mitään lapsen ääniäkään mun kehoni vaan siihen reagoi...
 
Viimeksi muokattu:
Kiitti Sadrastiinalle tsempeistä! :wave: Meillä oon todennut että meillä huudot johtuu melkein aina märästä vaipasta. Nälkää tyttö harvemmin huutaa, ennemminkin kitisee hiljaa ja lipoo huuliaan. Ilta päättyi niin että tyttö nukahti kuitenkin vaipanvaihdon jälkeen ja nukkui putkeen ilman heräämisiä 8 h. Tässä kirjoittelen aamutissiä antaessani.

Onko muidenkin mielestä tää palsta hankala käyttää puhelimen kautta? Jotain mobiilisovellusta kaipailis tää palstariippuvainen mamma ;-)

Tänään tulee työkavereita visiitille, mukavaa :) Mun määräaikaistarkastat sopparia jatkettiin ja oon palaamassa hetkeksi töihin huhtikuussa. Oon siis ope, eli ehdin pari kuukautta olla töissä ennen seuraavaa kesää ja sit jos sopparia taas jatketaan, niin muksutkin menee vuoden päästä hoitoon.

Tänä aamuna sain tytöltä ensimmäisen ihan kunnollisen hymyn :-D Vaippaa vaihtaessa katsoi silmiin ja läväytti smilet. Voi ihanaa!

Maikki ja typy 5 vkoa
 
Viimeksi muokattu:
Huh, huh, taas yks hyvin rikkonainen yö takana.. Taas alettiin ilta huutamisella ja sitten kun rauhotuttiin niin tunnin päästä olikin jo nälkä ja sit heräili 1,5-2,5h välein.. Pisin aika mitä on yöllä putkeen nukkunu on 3-4h (hyvinä öinä), pahimmillaan se on sitte tot tunnin välein heräilyy..

Nannin vaihoin baby semppiin ja nyt ei ainakaan huuda pää punasena kun kakkii. Cuplatoni on ehkä hieman tuonnu apua, mutta silti kerää vieläkin ilmaa, nyt saanu 3päivää cuplatonii. Tosin rohisee ja vikisee siihen malliin että olis kans pientä lunssaa ilmassa. (teini päätti kutsua kipeänä olevan kaverisa meille yökylään ja sai siltä flunssan ja silti oli toista hyssyttelemässä ja sylittelemässä!!! Huomasin tilanteen liian myöhään. Muutenkin teini hankalana eikä välitä muista yhtään)
Nyt syönny kans pienempii määrii ja useemmin ja nukkuu hirveen levottomasti. Toivon mukaan nyt ei pahenis. Muutenki sydäntä raastavaa kuunnella toisen huutoo kun ei ole varma mitä huutaa.

Synnytyksestä melkein 5viikkoo ja eppari on vieläkin ajoittain kipee, kiristää ja vihloo ja välillä vessapaperiin tulee pienen pieni kirkkaanpunanenverijuova. Meinaakohan ollenkaan parantua..? Miten muilla epparit parantunu?? Ja kellään mitään vastaavaa? Pitää seurata ja jos pahemmaksi menee niin sit lekuriin.

Tänään pitäs lähtä viemään nimipaperit postin kuljetettavaksi maistraattiin, eilen unohin kokonaan, sais vähän raitista ilmaa pienikin kun ei näytä satavan..
 
Se unohtu mainita että täälläkin puklailu lisäntynyt kun cuplaton aloitettiin, tosin samaan aikaan kyllä vaihdettiin korvikekin. Että tiedäppä nyt sitä että kummasta johtuu, vai johtuuko kummastakaan..
 
Onko kokemusta millanen rintatulehdus on? mulla on vasen rinta ihan hirveen kipeä ja ihan kosketusarka ei mitenkään punoittava tai pakkautuneen oloinen, mutta aika kuuman tuntunen ja imetys sattuu kovasti. Muutenkin olo on kipeä, lihassärkyä vaikkei mitään flunssaa ole niin en sitten tiedä. Jos on tulehtunut mitenhän hoitaa vai lääkäriinkö vaan?
 
Tsemppiä terikselle !!

Täällä ollaan yötissillä. Väsyttää perkuleesti :( aamusta olisi lähtö itä-Suomeen ja voi tätä tavaraa on paljon!!

Eilen oltiin neuvolassa ensimmäistä kertaa ja kasvaa hyvin! Syntymäpaino ja pituus 4610g/53cm, kotiinlähtö 4340g ja tänään 2 vkosena 4740g/55,6cm ...eli pituutta poika saanut mukavasti 2 vkon aikana :)

Mua harmittaa/ärsyttää se että otin alussa kipeiden rinnanpäiden vuoksi käyttöön rintakumit ja nyt tää ei suostu Syömään ilman niitä! Vinkkejä?!

Hemutus ja möykkyHuli 2vkoa
 
Niin ja kuka mainitsi tuosta mobiiliversiosta? Mää meinaan olen kanssa yksi kännykällä surffailija ja kirjoittelija niin tää kaksplus on välillä hieman vaativa kännykällä selailuun ja kirjoitteluun! Murr.. :)
 
Voi mikä yöhuuto taas takana. Tyttö kitisi ja huusi kolmeen saakka, tää oli pisin huuto tähän saakka. Vuorotellen miehen kanssa syliteltiin, vaihdettiin vaippaa ja minä annoin tissiä. Hetkeksi nukahti ja sit taas pärähti huutamaan ja sama alusta. Olin päivällä juonut kahvia ja syönyt muutaman herneen ja cuplaton unohtui antaa. En tiedä johtuiko niistä vai onko nyt taas tiheän imun kausi?

Hemutus, mä oon lähdössä mummolaan kolmistaan molempien lasten kanssa junalla tänään ja oon kans tuskaillut pakkaamisen kanssa! Miten mä saan raahattua kaikkien kamat, kun vielä pitää osa matkasta mennä bussilla ja vaihtaa. Nyt väsyneenä yön valvoneena oon ihan että miks ihmeessä me ollaan mihinkään lähdössä, voi kun vain sais nukkua kotona!

Rintakumista eroon pääsemiseen joku antoi vinkin, että leikkais rintakumista pään pois ja sit aina leikkais sitä vähitellen enemmän ja enemmän. Tai sit aloittaa imetyksen rintakumilla ja nappaa sen välissä pois, kun vauva on saanut imun käyntiin.

Maikki ja tyttö 5,5 vkoa
 
Täällä samaa mieltä,tämä mobiiliversio ihan suolesta,minäkin tätä käytän. Kauheen hankala!

Mä jouduin alussa kans turvautumaan rintakumiin ja täällä ei kans nyt huolita rintaa ilman sitä! Pitää kokeilla ottaa se kesken syötön pois,mulla ainakin niin matalat rinnanpäät,ettei saa kunnon otetta.o

Ukkeli oli hereillä sitten pari tuntia yöllä,argh. Olla möllötti siinä,mutta pinniksessä ei suostunut yksin olemaan,vaan halus olla sylissä ja välillä tissillä ja nyt väsyttää.
 
Lohduttavaa että muillakin nukutaan huonosti, olen laittanu vuorokauden ajan syötöt ja unet paperille että näkis määäriä, pisimmät unet on edelleen 2,5h, ehkä se tästä jossain vaiheessa. Nyt on niin zombieolo kivun takia että taapertaa vaan jotenkin.
Huomenna kaverikin kylään enkä kehdannut kieltää.
Olen näköjään opettamassa samaa pahaa tapaa kuin esikoiselle että nukutan vauvan syliin, jotenki vaan pääsee helpommalla enkä kestä katsoa kun toinen möllöttää hereillä sängyssä. Kostautuu vaan myöhemmällä iällä.
 
Jossain vaiheessa oli puhetta vihertävästä kakasta? Täällä ilmaantunu d-vitamiinin jälkeen ja tissimaitoo tosiaan saa. tiedä sitten mistä moinen johtuu.

Mä oon tänään keskittyny urakalla tähän tissihommaan :) tarjonnu lisää vaan ruoan päälle jotta vauva varmaan on tyytyväinen ja saa kaiken mitä tarvii. Vaikka se ärsyttää mua niin pusken nyt vaan läpi. Tajusin tässä miten nopeasti lisäruokaa saa alkaa antamaan joka tarkoittaa ajan kulumista ihan sikanopeasti!! Ja eiks nää vaan voi itekki lopettaa tissin syönnin ja sillon olen ihan varmaan surupuserossa.. Nytkin vihdoin kerrankin rinnat on tyhjät ja saa imutella ilman tukehtumista!!

Tosta kahvista ja herneistä ym. Ite en oo kahvia lopettanu ja paistettua sipuliakin syön. Herneet, kaalit ym. Oon jättäny pois.. Ruisleipääkin syön parit palat vrk.. En sit tie miten paljon mun paheeni vaikuttaa mahaan

Miten teillä vauvat viihtyy yksinään? Tää ukko tykkää makoilla lattialla viltillä ja jumpata.viihtyy ihan yksin kunhan on ääntä ympärillä. Sitterit ei kiinnosta yhtään ja niistä alkaa kitisee pois.

meillä vauva muuten antaa peiton olla ylävartalon päällä, muttei jalkojen päällä. Joten taittelen sen sitten vaan pyllystä ylöspäin peittämään. vaipan joudun vaihtaa öisin kun pissii niin kamalasti ja sitten on petivaatteetkin vaihdettava..unipusseissa oltava jalat auki tai hermot palaa ukolla.

Mä en ookkaan mobiiliversiota testannu.. Käytän virallisia sivuja puhelimella..
 
roki mulla eppari parantunu täysin, ollu jo puoltoista viikkoa oireeton. synnytyksestä nyt se 3,5vkoa. Onko joku tarkistanu sulla sitä? Käy näytättämässä välissä jos et jaksa lopputarkistukseen venailla.. Jos se on ommeltu huonosti kiinni?? Testattu vielä ei ole miten aktin kestää, mutta alkaa olee kyllä hyvin ajankohtaista kohta.

Kävin tänään eka kerran jumpalla kevyellä sellasella. Vatsalihaksia ei ole :) muutoin olinkin aika samoissa tasoissa ainakin tämän tunnin kohdalla :)
 
poika syö tuttia. Ostin mamin perfect jotain tutin siis. Viimeyönä tajusin, että poika havahtuu tunnin välein hamuamaan tissiä ja ei edes tosiaan syö sitä vaan nukahtaa rinnalle suoraan.. Aamuyöstä sitten en antanu tissiä vaan kannoin ja nukahti syliinkin. Mut havahtu tietysti nopeasti kun siirsin sänkyyn ja taas tissin hamuaminen.. Omat unet siis tosiaan todella rikkinäisiä ja toivoisin, että tää tutti helpottaisi suurinta imuttelun tarvetta..

Jotenkin ainut neuvo jota imetykseen sillon tuli, että tarjoa aina rintaa lapselle. En vaan todella jaksa tota yöllistä tissirumbaa.. Nyt istuskelen poika kantoliinassa, imuttelee tuttia silmät puolitangosa ja on kovin onnellinen. syönyt on viimeksi yhdeksältä aamulla ja luotan, että nälkänsä tuntee vaikka tuttia syökin. Eikö niin? jotain mielpiteitä tuttiäiteiltä tähän ruokailuun :D
 
Moikka taas kesäkuisille!

Neidin nukkuminen no joo.. Unirytmiä ootellessa. Päivällä iha hyvi mut yö.. Oi voi. Yöllä välillä ollaan monta tuntia hereillä. Aluksi oli selvänä ettei tuttia anneta nyt kuitenkin annoin vaikuttaa ainaki vähä tyytyväisemmältä. Nyt on nukkunu jo 2h ilman itkua. Wuhuu! Ite en osaa nukkua päivällä vaikka se olisi nyt hyvä juttu mutta ei ku ei.

Omat säryt josta olen kertonut on ehkä hieman laskenu kyllä siihen koskee koko-ajan ja muutamia särkylääkkeitä menee mutta vähensin juuri eli toivoa paremmasta on!

imetys juu nyt sujuu ihan hyvin ja neitikin osaa jo ottaa

Tänää sisko tulee pitää seuraa huomisee saakka kun mies joutu työmatkalle ja on kiva nähä siskoa vois varmaa kertoo et siit tulee kummi tosin luulen että aavistaa.
Toisiksi ollaan valittu hyvät ystävät. Kastejuhliin on n. 3vko vielä.
Mutta tästä lähen nyt kattoo neitiä.

Saara ja neiti 5vko
 
Hellurei vaan kaikille!

täälla neiti kasvanu hyvin 5vko neuvolakäynti oli ma ja tullu syntymästä lisää painoa 1345g ja pituutta 7,2cm :)
masu vaivainen neiti ollu ja ummetus iski..Lääkettä siihen saatu ja tänää tulikin kivat kakat kainaloihin asti :D
kastejuhla on vasta 18.8 aikas myöhään tulee pidettyä mut joo saapahan hetken olla vaan :)

yöt menee hyvin.neiti nukkuu 5-6h pätkän ja sit syö ja nukkuu sit 3h taas..pikkasen alkanu helpottaa väsymys kuhan vaan tosiaan muistaa mennä itekki ajoissa nukkuu..

päivällä neiti sit ei nuku niin hyvin mut kaiketi se o tuo masun takia sitten ollu hereil ja itkunen. toivon mukaa jeesaa ny tuo levolac ja olo helpottuu et saapi nukuttua :)

Imetys sujuu hyvin välillä korviketta annetaan ku mies syöttää et mieki saan tehdä muuta ku syöttää :) kaupoilla päässy ale myynneis käymään isomman kanssa..

paljon o neiti alkanut jokeltelemaan ja hymyilemään..välillä unissaanki nauraa voi suloisuus miltä se kuulostaa :heart:

sohvalla pyörähtää toiselta kyljeltä selälleen ja siittä toiselle kyljelle :) muutenki neiti o tosi jäntevä ja jaksaa kannatella päätään pitkiä aikoja viikon ikäsestä sitä jo tehny..

välillä ollu pinna kireel ku huutanu jonki verran masun takia mut eipä siin ole auttanu muu ku neitiä kiikutella sylissä ja käppäillä ympäri huushollia...toivon mukaa ny helpottaa ku kakka alkaa tulemaan :)

pitänee lukea kaikki jutut ajan kanssa kokoajan kaikenlaista hulinaa ja menoa ollu :)
 
tuttia ei oo meillä käytössä, mutta jos alkaa tuntua että sitä tarvitaan, niin mulla ei oo mitään periaatteita sitä vastaankaan. Toistaiseksi ei vielä ole tullut tarvetta. Iltaisin saa kyllä olla antamassa tissiä puolen tunnin välein, mutta oon ajatellut että se on iltatankkausta, kun tyttö nukkuu sit aina vähintään 6 h pätkän heräämättä.

Ollaan nyt mummolassa, 3,5 tunnin junamatka sujui oikein hyvin lasten kanssa. Kävin myös vauvan kanssa asuntomessuilla kiertelemässä 5 tuntia vauva kantoliinassa, välillä vaan vaipanvaihto ja imetys kahvilan kulmassa, ja taas mentiin =)
 
  • Tykkää
Reactions: Hemutus
:wave:

Täälläkin poitsu kääntyy sitten taas mahalta kyljelleen, kokeiltu ainakin neljä kertaa, kun en uskonu :LOL: Toi pään nostelu on kyl uskomatonta! :) Vitsi on vaavit jänteviä..

Mitäs tänne sitte muuta.. nyt on pari päivää ollu poitsulla joku ihmeen tankkaus. Olis KOKO ajan vaan rinnalla. Sit annan jo korviketta, kun olis vähän muutakin tekemistä ko maata sängyssä tai sohvalla syöttämässä. Kaveri nukahtaa max. tunniksi ja alottaa karseen huutamisen taas, ko olis mukamas nälkä tai jokin tarve vaan päästä rinnalle.. Tiedä sitte mikälie o_O
..ja imetän siks makuuasennossa aika paljon, koska nukahdan siihen sitte itte :) Ei muuten tuu juur torkuttua päivisin, ko olis mukamas miljoona ja yks asiaa tehtävänä..

Ristiäiset on tosiaan vasta elokuun 26. Kun porukka on lomamatkoilla ja muuta, ni se venys sinne sitte.. Ihan mun vanhempien luona pidetään ja tuttu pappi on :)
Nimi on ollu tiedossa jo melkein siitä, ko saatiin tietää, et tulee poika :heart:

Nyt alkaa oma mieliala olemaan ihan ok. Öisin menee välillä oma hermo, kun toinen tosiaan herää sen kahden tunnin välein, ei saa itte kunnolla unen päästä kiinni.. Mut, onhan hän silti niiiiiiiin suloonen :)

Ihanaa loppukesää naikkoset! :cool:
 
  • Tykkää
Reactions: Taistis
Nyt ei poika parka nuku enää päivälläkään, on selvästi väsynyt, nukkuu enintään tunnin ja herää taas, tuhisee kyllä vähän että en tiedä olisko tulossa kipeäksi muuten ei kyllä itkeskele. Mietin myös voisko vatsa olla kovalla kun teki viimeksi lauantaina, mutta ei kai pari päivää niin kipeäksi tekisi. En tiedä enää mikä avuksi. Onneksi sentään syö hyvin, muuten veisin jo lääkäriin, mut ei kai toinen montaa päivää noin jaksa valvoa.

teris ja poju 4vkoa
 
hello..
täällä neiti ollu kuumeessa ja lentsus aivan kaameet :( pe illal alko lieko senki vuoksi ollu aikasemmin kärttynen eikä nukkunu päivisin...tänään ollu kuumeeton päivä..toivon mukaan menee pian ohi...
 
Oonkin ollut pitkään hiljaisuudessa... Näin pitkään en olekaan koko raskaus aikaakaan ollut pois kaksplussasta :D

Sunnuntaina kotiuduttiin itä-Suomen reisusta ja matka meni paremmin kuin hyvin! Autossa istuimme 6h per siivu ja poika nukkui koko matkan! ... Lukuunottamatta pysähdyksiä :) ihanaa olla kotona! Meinas mennä miehen isovanhempiin totaallisen hermot!! Hyvänä esimerkkinä: mieheni lähti aamulla salille, mää jäin syyttämään ja nukuttamaan poikaa, johon meni 1,5h!! No siirsin pojan omaan koppaansa ja päätin siinä välissä käydä nopeasti suihkussa että ehdin laittamaan itseni ajan kanssa! Menin suihkuun, jossa olin 3min!! Tänä aikana mieheni mummi oli mennyt herättämään vauvan ja heilutteli sitä sylissään! AI jumalautsi mää olin vihainen! Kaikki se työ ihan hukkaan! Noh nämä isovanhemmat olivat myös sellaisia että vähän kun vauva Inahti niin "tällä on kamala nälkä, eikö äiti anna ruokaa!?" tai pieru "nyt pitää katsoa vaippa, äiti katsoo" sillain jos sää herätät sen lapsen niin ole hyvä ja vaihda itse!!
Tai kun olimme kaupungilla 3h jonka poika nukkui, kun tulimme "kotiin" niin sielä mummi päivitteli kuinka emme ole antaneet lapselle ruokaa tuona aikana!?
Mulla oli koko ajan sellainen olo että jouduin perustelemaan omia päätöksiäni oman lapseni kohdalla!! JOTEN IHANAA OLLA KOTONA ;)

Kakasta/vaipan vaihdosta
Meillä kakka ollut viikon ajan vihreää.. Jostain luin että tämä on normaalia mutta jostain olen kuullut että ei... Viikko sitten aloitimme d-vitamiinin ja eilen illalla oli sitten ensimmäiset vatsan väännöt! Vaipan vaihdon yhteydessä poika pissaa melkein joka kerta päälle!!!!!!

Hemutus ja Huli melkein 3vko
 
Heii!!

Kyselisin teiltä nyt, että missä iässä vauvanne hymyili ensimmäisen kerran? Täällä pikkumies hymyilee monta kertaa päivässä, ja en ole aivan varma onko nää nyt sellaisia vahinko masunkipristyshymyjä vai oikeita hymyjä!

Ja vielä, että missä iässä vauvan silmät muuttavat väriään, jos siis muuttavat? Ruskeita simmuja odotellessa...

demdem ja poika 2viikkoa 6päivää
 
Täältä kans reissukuulumiset, oltiin 5 päivää mun vanhempien luona. Oli ihan leppoisaa, kun mun vanhemmat puuhasteli päivisin esikoisen kanssa ja mä sain vähän hengähtää ja käydä vauvan kanssa ostoksilla. Mun äiti myös iltaisin piti sylissä itkevää vauvaa ja sain vähän lepuuttaa itseäni imetysten välillä. Hemutus, voin kuvitella että sulla alkoi hermot kiristyä!

Meillä siis koliikki jatkuu jokailtaisena 2-3 tunnin huutona ja kipristelynä. Puoliltaöin se lakkaa ja sit tyttö nukkuu 6-8 tuntia putkeen. Mutta kyllä meillä jo eilen alkoi miehen kanssa välit kiristyä, kun mies erehtui illalla sanomaan omalla vuorollaan vauvan hyssyttelyyn kyllästyneenä, että hän työssäkäyvänä tarvitsisi nyt unta (enemmän kuin minä?). Minähän siitä hermostuin, kun itse joudun myös heräämään aikaisin ja olemaan koko päivän skarppina esikoisen kanssa ja ihan koko ajan vauvankin saatavilla.

Kyllä täytyy sanoa, että välillä on raskasta olla fyysisesti ihan koko ajan kiinni vauvassa. Vaikka oon vasta muutaman viikon ollut kotona, nyt jo tuntuu että alan ahdistua täällä kotona. Kavereita on käynyt joka toinen päivä kylässä, mutta kyllä mun joku harrastus täytyy kehittää, että tulee säännöllisesti käytyä jossain tuulettumassa. Mietin että alan taas harrastaa juoksua ja pyöräilyä mp3-soittimen kanssa, siinä ei ainakaan ole sidoksissa aikaan tai seuraan. Ja tulis kohotettua myös vähän kuntoa.

Tänään oli 6 viikon lääkärineuvola. Kaikki oli kunnossa (suluissa syntymämitat), painoa 4,8 kg (3,5 kg) ja pituutta 56 cm (52 cm). Ihan keskikäyrillä meni ja pelkällä rintamaidolla on syötetty. Hormoninäppyä vauvalla on, mutta ilmeisesti se on normaalia, koska lääkäri tai terveydenhoitaja ei niistä mitään sanonut.

Meillä tyttö hymyili ekan kerran kunnolla minulle 5 viikon iässä :heart: Nyt hymyilee usein kun hänelle juttelee ja katsoo silmiin.

Demdem, mun tietääkseni silmien väri muuttuu vuoden sisällä ruskeaksi, jos on muuttuakseen. Täällä myös odotellaan ruskeita silmiä =)

Maikki ja tyttö 6 viikkoa
 
Moi!!

Täällä vauva katsoi silmiin ja hymyili puheelle eka kerran 4päivää sitten eli noin 4viikkoisena. Hymyillyt on ihan syntymästä asti, mutta lähinnä syömisen/pierujen tuoman hyvänolon jälkeen. Nyt myös kääntää pään mun ja miehen puheen suuntaan ja vastaa gyy <3

jos raskausaikana harmitti ihmisten neuvot jamielipiteet, niin voi tavaton miten paljon niitä tosiaan nyt tulee. Ja toi lapsen herättely/ruokailuken/äänten tulkinta muiden toimesta on ihan turhaa kyllä...

Tutin syönnin aloittaminen on tasannu kyllä pojan päivät. Syö hanakasti päivisin, mutta yöt nenee klo 21.30-7.00 3-4 syötön kanssa. Päivisin saa syödä niin paljon kuin haluaa ja tuttittelee parikertaa ruokailun päälle. Oon nyt alkanu viemään omaan sänkyyn nukkumaan iltatissin päätteksi niin, että vähän havahtuu ja tajuaa siirron. En tie onko mitään hyötyä, mutta tuskin on haittaakaan oppia njäämään yksin kylläisenä turvalliseen sänkyyn. Samoin nukutan keskipäivän unet rattaissa ulkona. Yhdet unet vetelee mielellään kantoliinassa joka sopii niin mulle kuin miehelle koska vauva saa syliä ja me voidaan silti toimia. Arki siis rullaa kivasti ja tuntuu hyvältä alkuviikkojen jälkeen.

Sanoisin samaa, että silmien värin kehittyminen vie useamman tovin kuten hiusten muutokset ym.

toivottavasti pienet tautipotilaat on jo parantunu ja voivat hyvin!!!

Tsemppaan hakemaan omaa aikaa jonkun harrastuksen kanssa jossa saa pää tuulettua ja jotain missä hiukan kroppa joutuu koville :) virkistää kummasti mieltä!!

Nimiäiset 11.8 ja kakkua, voileipäkakkua ja jotain karjalanpiirakoita sekä keksejä kehiin. Kastepukua ei tuu vaan pojalle teetetään pienivalkoinen miestenpuku :) kelakortti tupsahti laatikosta ja voi elämä miten kummallista oli kun meidän osoitteessa asuu joku uusi ihminen!

poika 1kk ja 1pvä
 

Yhteistyössä