Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HUHTIKUUSSA**

Hei kaikille ja tervetuloa titnttamaari! :flower:

Painosta Oon kyl nyt ylpeä itestäni et söin nyt pääsiäisen aikaan vain pari niit ihan pieniä suklaamunia, poitsulle säästin ne kaikki yllätyksen sisältävät munat. :D Painoki vihdoinki pysyny aisoissa. Vieläki pitäis jaksaa sinnitellä sellane viikko ni ois taas neuvola ja näkis mitä se vaaka siellä näyttää. :whistle: :D
Joteski silti tuntuu et masu on vaa päivä päivält valtavampi. |O |O :LOL:

Mies viihteellä Mullaki mies käy hyvin minimaalisesti missään. Et kerran kahes viikos näkee kavereita ja menee pariks tunniks iltaa istuu heidän kans ja juo sen max 4 kaljaa. Et ihan jees mä ku en ees pystyis elää ihmisen kans joka sitä lähes päivittäin lipittäis. Onneks mies on ihan itse sellanen et juo sen pari ku siltä tuntuu vkloppuna eikä välitä aina viihteelle mennä. =) Itekää ku en juo kovin usein, nyt ei tietty sitä vähääkää ku paksuna. :LOL: :D

Et sellast tänne tiistai aamuun..

Missy ja prinsessa 31+4 :heart: :heart:
 
Minutkin laitettiin sairaslomalle äitiysloman alkuun asti. Lääkäri tuumasi, ettei voi enää tehdä raskasta työtä, kun jo kauppareissu sai aikaan supistukset ja liitoskivut. Kohdunsuu on vielä kiinni, mutta pehmentynyt.

Ollaan jo ohitettu tuo viihteellä käynti ikä ;) Mies voi joskus ottaa yhden tai pari ihan kotosalla, mutta ei käy ulkona. Ehkä kerran vuodessa lähtee kavereidensa kanssa mökkireissuun tms. tuulettumaan. Tietenkään näitä reissuja ei ajoiteta juuri tähän kohtaan, kun vauva on tulossa =) Eihän se lähtö mitenkään salamana tule, jos kaikki menee hyvin eli mies ehtii todennäköisesti hyvin kotiin vaikka olisi töiden puolesta kaukanakin. Yleensä synnytys kestää kuitenkin tunteja ja joidenkin kohdalla jopa vuorokausia.

Vauvalle alkaa olla kaikki valmiina =) Vaatteet ja vaipat on jo pesty ja viikattu kaappiin, pinnasänky kasattuna ja uusi patja hankittu, kaukalo hankittu jne. Kaikenlaista puuhaa riittää silti. Ainakaan vielä seinät eivät ole siis kaatuneet niskaan vaikka olen ollut jo muutaman viikon kotosalla.

Ajatukset kääntyvät jo vahvasti lähestyvään synnytykseen ja sen jälkeiseen aikaan. Nyt kun vauvalle lähes kaikki on valmiina, pitäisi ostaa imetysliivit ja imetysvaatteita. Muutamia paitoja on jo kertynyt, mutta liivejä en ole vielä hankkinut. Jotkut on pakko olla valmiina ennen synnytystä, mutta sen enempää ei viitsi hankkia. Koko voi vielä muuttua synnytyksen jälkeen, kun maito nousee rintoihin.

Vauva potkii ja pyörii masussa =) Useimmiten tuntuu siltä kuin työntäisi päätään lonkkaluun alle ja potkisi vastakkaiseen kylkeen. Välillä taisi kääntyä pää ylöspäin, kun tuli kunnon potkuja kohdunsuun seudulle. Onneksi kääntyi takaisin. Ei tässä muuten kiirettä ole, mutta nämä kylkipotkut tuntuvat huomattavasti mukavemmilta ;)

Barbbis 29+3
 
Viihteellä käymisestä: meilläkään mies ei käy juuri viihteellä. Muksukin kun on jo kolmas, mikä on tulossa, niin tätä lapsiperheen kotikeskeistä elämää on vietetty jo tovi. Vauvan syntymän tuoma muutos aikaisempaan ei siis tule olemaan niin iso kuin esikoisen synnyttyä.

Meidän vauva potkii kylkeen myös, oikealle. Mietin, että missähän linkkuasennossa oikein vatsassa on, kun terkkarin mukaan myös pää oli ehkä oikealla puolella sitten (ei varsinaisesti löytänyt päätä). Välillä potkut tuntuivat alhaalla, mutta nyt taas tuossa kyljessä... en tiedä, viikon päästä on neuvola, katsotaan sitten.

Mutta mikä nyt mietityttää, on se, että eilen tuli sellaista limavuotoa. Vähän kuin ovulaatiolimaa, venyvää ja kirkasta. Jotenkin muistuttaa edellisten odotusten limatulpan valumisen alkupäiviä?? En ole kuitenkaan varma. Joskushan limatulppaa voi tulla kuulemma viikkojakin. Vuoto poikkesi selkeästi tavallisesta valkovuodosta kuitenkin. Tai sitten vaan kuvittelen taas. Onko teistä kellään ollut tuollaista vuotoa?
 
Moikka!
Ajattelin kommentoida tässä äkkisilteen muutamaa kysymystänne..
Viihteellä käymisestä meilläkin, on tuo aika tainnut mennä jo ohitse. Joskus pari kertaa vuodessa, käy poikain kesken jossain kalassa, tai mökkeilemässä, tai jotain muuta varpajaisiin, häihin tai muihin juhliin liittyen. Joskus hänen kaverinsa tulee kyläileen ja ottavat sivistyneesti muutaman. Ja järjestämme jokavuosi ystävillemme rapujuhlat syksyisin, tämä on jo perinne =) Siklloin on lapset yökylässä ja itsekin muutaman nautin. Tosin tänävuonna taitaa olla aikas holittomat juhlat, ja kerran aikaisemmin olin raskaana, mutta eipä se haitanne meikäläistä olleskaan :)
Vaaville valmiiksi laittamisesta meillä kyllä lähes kaikki on pikkuhiljaa hankittu, mutta tuskin ne oikeillapaikoillaan on ennen kuin kotiin taas käärön tuon ;) Viimeksi ei ollut edes vaatteita pesty ja makuuhuoneen lattianmaalaus kesken :kieh: Neiti kun päätti ottaa sen 5viikkoa ennakkoa. No eipä siinä muuta auttanut, kun pestä vaatteet tai oikeastaan jouduin ostaan pienet vaatteet hälle ensin... Kun siskonsa vaatteet alkoivat 56 sentistä... Joten, eiköhän sitä sitten kerkiä tekeen ja hakeen ja peseen, kun nyyttikin sylkyssä jo ;) Tai sitten tämän viidennen villahousun suhteen otan vaan erilaisemmin.
Monet ovat pohtineet synnytystä, juu kyllä se täälläkin mielessä on, varsinkin tuon etisen istukan takia, mutta pakkosectio edessä ja päivämääräkin varmaan saadaa jossain vaiheessa, niin saapi kaiken hoidettua sitten valmiiksi. Mutta oletteko miettineet ehkäisyä syntymän jälkeen? Tuntuuhan tuo kysymys tietysti hiven oudolta tässä vaiheessa, mutta onko ketään muita joiden lapsiluku on oikeesti täynnä ja mietitte esim sterilisaatioita? Itselleni kun ei käy hormonaaliset ehkäisyt, ja olen kyllä lähes 100% varma että viimeinen on, niin tuon suunnitellun section yhteydessä saisi ilmeisesti sen sterilisaation helposti... Kuparikierukka oli ja se oli ihan jees, mutta kun menkat tuli kahden viikon välein ja vuotoa kymmenen päivää, niin ei sekään mukavaa ollut ei...

jaaha, jos vaikka jatkaisi sitten hommia eteenpäin. Heppa odottelee tallilla, ja kengittäjä kohta myös...

jisse ja rinsessa
 
Ehkäisystä sen verran, että sitä tosiaan ei ole ollut vuosiin ja ei tuu olemaan. Ei pantata lapsilukua vaan meinataan antaa niiden tulla solkenaan jos on tullakseen. Ikää meillä ei liikaa vielä ole kummallakaan, mutta ei nyt odotella 5vuotta ja aleta sitten taas kokeilemaan.

Pinnasängyn taidan kanssa alkaa pakottaa kokoamaan valmiiksi :) Yksi kaappi pitäisi raahata vielä yläkertaan,että saisin verhot ja pyyhkeet pois vauvan hoitosenkin alta ja sen kaapiston kuntoon. :) Mä kauhulla katselen kun anoppi huutele facebookin kirpputorilta leluja joita en todellakaan haluaisi meille yhtään enään. Enkä haluaisi edes vaatteita, nyt alkaa ollee mun mittani täynnä kun kaikkea on jo ihan sikana ja sitä vasta alkaa tulemaan kun se lapsi nyt ensin syntyy..
 
Mulla mielessä hankkia Gesslein Future Fin 2012 ,ne valko-mustat!:p Niitä oon kuolannu.=)
Mies taas haluais Emmaljungan Mondial Duo Combit (ne valkoiset nahkaiset)-
Pitäis päästä testaamaan molempia. Hinta on aikalailla sama,joten valinta perustuu loppupeleissä teknisiin ominaisuuksiin ja käyttö mukavuuteen.
Täältä vaan on lähimpiin vaunukauppoihin vajaa 90km joten päivä pitää varata aikaa sinne lähtiessä.

Ja meillä sama tilanne jatkuu, ei olla hommattu vielä mitään! Äitiyspakkaus on saatu ja sitä on hipistelty.

Mulla on sokerit ruennu heitteleen ihan kauheesti. Viimeksi äitipolilla päätettiin vielä jatkaa seurantaa ilman että aloitettas insuliini.. Nyt alkaa olla joka ruoan jälkeen 7-8.5 välillä nuo arvot, joskus ylemmätki. Saapa nähdä tarviiko aloittaa pistään...

MaTu ja ylläripylläri 29+5
 
Viihteellä käynnistä me ollaan molemmat oltu ain koti-ihmisii. Mies sai viihteellä käynnistä tarpeekseen sinkkuaikana ja mua ei oo ees koskaan kiinnostanu.

Meillä on jo kehtokin valmiina paikoillaan. Ja kaik muukin täysin valmista. Hurjaa...

Ehkäisystä en tiiä mitä sen asian kanssa tekis...hormonaaliset kun ei oikeen mulle sovi ja kuparikierukan käytön aikana menkat oli jotain aivan kaameeta. Sterilisaatio ois kova sana, mut siihen on vissiin 30w ikäraja? ainakin muutamat tuttavat kun on tehny ei oo aikasemmin saanu. Pitää varmaa passittaa isäntä sterilisoitavaksi!

Mahtaaks tää flunssa ikän mennä ohi, nenä tukossa ja kurkku kipee ollu jo viikon, kuumeesta sentään pääsin, nuorimmainen oli viikon kuumeessa ja esikko muutaman päivän.

Huomenna taas neuvolaan!

~ZZ&PikkuT 30+0~POKS!
 
  • Tykkää
Reactions: Mupelo ja Missy1985
Heippa!
Olen seurannut teijän pinoa aktiivisesti,mutta tuntuu että ei ole ollut aikaa kirjoitella=) Nyt päätin kuitenkin kirjottaa, parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Itsellä alkoi nyt 31+0 eli viikko 32. Kävin tänään neuvolassa ja kohdunpohjankorkeus oli jo 28, mikä minusta oli kyllä aika paljon, tosin tämä on minulle jo kolmas lapsi. Mitäs teillä?( Edellinen raskaus näillä viikoilla 26,5.) Tosin painoakin nyt tullut jo se 10 kiloa, huh huh! Olen aika pieni kokoinen niin kylläpä painon nousu tuntuu!
Onkos teillä kellään todettu StretoB:tä? Minulta se löydettiin synnäri käynnillä, olen joutunut käymään siellä vuotojen takia. Uusi näyte otetaan neuvolassa ennen laskettuaikaa ja jos ed postiivinen niin joudun sit synnytyksen yhteydessä lääkekuurille, se mua rupesi vähän huolettaa..että mitenkähän se käytännössä onnistuu, siis kun aikasemmin on saanut kävellä vapaasti niin laittaako ne nyt tipan kautta antibiootit että vauvakin saa ne jo siinä vaiheessa vai syödäänkö kuuri vasta synnytyksen jälkeen?? Onkos kellään hajua? Ilmeisesti se voi kuitenkin synnytyksessä tarttua vauvaan..jäi vähän epäselväksi =)
Kivasti supistelee jo, voihan se toki johtua tuostakin. Tänään sit katsottiin kohdunsuun tilannekin ja sormelle auki muuten ok. Ja yllättäen taas vuotaa, rättipäivät siis tiedossa!
Voimii vaan kaikille odottajille! Täälläkin jo kaikki vauvaa varten valmiina! Tai no vaipat uupuu vauvalle sekä itselle!
 
Empun odottaja: Mulla viime viikolla neuvolassa sf-mitta 26,5 ja viikkoja tuolloin 32+3. Esikoisen aikaa rv 30+4 sf-mitta on ollut 31 cm eli nyt maha on paljon pienempi kuin esikoisesta. Kiloja tullut nyt n. 12,5. Ab-tipasta strepton hoidossa ei ole kokemusta, mutta ainakin itse sain esikoisen aikaa antibiootin tipan kautta kun lapsiveden menosta oli kulunut se yli 12 h (vai mikä se aikaraja nyt olikaan).

Ai niin ja tervetuloa mukaan! Mitäs tietoja haluat päivitettävän etusivulle?
 
Empun odottaja: mulla sf viikoilla 30+3 31! Joten sulla ei vielä mitään paniikkia siihen nähden... eikä mulle vieläkään puhuttu mitään mistään koon seurannasta polilla tmv. Ensi kerralla tosiaan ajattelin itse kysäistä, että josko pääsisin johonkin kokoarvioon.

Aikaisemmin kirjoitin, että eilen tuli limaista vuotoa. Tänään sitä tuli vähän lisää. Pitää seurata tilannetta nyt sitten. Selkeästi aivan erilaista kuin normaali valkovuoto, sellaista limaista ja venyvää. Muistelen, että valkovuoto runsastui aikaisemmissa raskauksissa loppuraskaudesta ja mulla tuota limaista vuotoa alkoi tulla jossain vaiheessa, sitten lopulta se muuttui hitusen verensekaiseksi eli oli sitä limatulppaa selkeästi, ja siitä ei mennyt monta päivää enää synnytykseen. Supistellut ei oo tänään kuitenkaan paljoakaan, mutta pääsiäisen aikaan oli supisteluja enemmän. Viime lääkärineuvolassa paikat olivat täysin kiinni, siksi vähän ihmetyttää tuo vuoto. Viikot alkavat olla suht hyvät jo mutta vielähän tuo pieni saisi pysyä masussa joitakin viikkoja!

Ehkäisystä: ehkä jatkan pillereillä, kun löysin itselleni viimein suht sopivat. Kärsin pcon vuoksi aikuisiän aknesta, ja pillerit auttavat siihen. Lisäksi sterilisaatio kuulostaa jotenkin niin lopulliselta.
 
sterilisaatiossa ei ole ikärajaa. Se on vain naisen kohdalla täysin peruuttamaton ja siksi niitä 'mukamas' ikärajoja pidetään. Mies voi käydä tuikkamassa pikku-ukot säilöön jolloin suvun jatkaminen onnistuu, naisen kohdalla hivenen työläämpi prosessi. Meillä naiset yleensä yli 35v ja miehiä on ollu 28v lähtien sterilisaatioissa toki lapsia täytyy olla hankittuna tai muutoin pätevä syy miksi moisen haluaa. Lapsettomia ihmisiä muistan kohdanneeni niin, että on vaikeat geneettiset taustat ja halutaan helpottaa elämää ja pelkoa suvun jatkumisesta..

Nykyään on tullu vastaan ihmisiä (naisia) jotka haluaa peruuttaa sterilisaation kun löytyny uusi mies hieman kypsemmällä iällä ja tämän kanssa haluttaisii sukua jatkaa..

saunomisesta piti kysymäni, että ootteko ihan normaalisti käyny? Jos ette niin miksi? Mua himottaa saunominen, mutta en uskalla kun 2x vko max. Mitään vaivoja tai supisteluja se ei tuo tullessaaan..
 
Täällä ollu taas supisteluja työpäivän jälkeen. Torstaina on neuvola, aattelin lääkäri aikaa silloin varata. Josko sitä sitten ihan sairaslomalle vaan jäis. Ettei vaan pikkunen päätä tulla liian aikaseen.

Sterilisaatiosta olen ajatellut itse sitä vaihtoehtoa. Missään nimes ei oo tarkotus enempää lapsia tehdä. Kun 4 jo tuloillaan. Ja ikääkin kuitenkin kohta 36v. Mietin vaan et miten kuukautiskiertojen kans sitten menee. Ovatko taas ihan sekasin. Oon syöny sen takia aikaisemmin yhdistelmä pillereitä kun niiden avul kierto on ollu säännöllinen. Muuten noin 30-50 pv.

Saunonut olen ihan normaalisti kerran viikos. Toki aivan hurjia löylyjä ei pysty ottaa eikä yhtäkauaa pysty lauteil istuu ku normaalisti.

Onko teillä muilla alkanut supistelemaan seksin jälkeen? tai sen aikana? Taitaa jäädä tämän pariskunnan peti hommat lähemmäks laskettuu aikaa. On meinaan pariinkiin otteeseen alkanut kipeesti supistaa keskenkaiken. On onneks rauhottunu nopeesti.

Hankinnoista Meil jo vaunut, turvakaukalo ja vähän vaatteita hommattuna. Mut viel siis puuttuu aikast paljon kaikkee. Mut kyl täs viel on aikaa laittaa.

Nona76 ja Rymyiita 30+0 POKSS
 
Aanna Ittellä ei esikoista odottavana oo mitää hajuu limatulpasta.. Mutta juuriki tultii isännän kans synnytysvalmennuksesta ja siä kätilö sano, että limatulpan tulosta ei voi millää lailla päätellä koska synnytys alkaa. Toiset ei sitä edes huomaa.. Ja sano, että limatulpan huomaamisesta voi mennä viikkojaki synnytykseen. Tosi yksilöllistä siis. :) Mä oon omas pienes mieles aina kuvitellu, että se tarkottaa Aina sitä et synnytys on ihan just käynnistymäs..
 
Viihteellä käymistä toi karvanaama nyt ei oo oikeestaan koskaan harrastanu. Kaljaa juo kotona, tossa tietokoneella, eli pelaamista on täällä taloudessa PALJON. Ihan meinaa kyllä totaalisesti pinna palaa, heitän ton koko vekottimen ikkunasta ulos!!

Emby^ ja nökö 30+1 :heart:
 
Heippa pitkästä aikaa :wave:

Oli tullu aika paljon kirjoitusta tällä välin, luin kaikki sillai suurin piirtein... :D

Viime kirjoituksesta on aikaa melkein kaks viikkoa... Eka iski flunssa, joka vaivaa edelleen :( Alko kurkkukivulla, nousi lämpö, tuli kauhee räkis sitten yskä. Tätä ennen meidän likalla oli silmätulehdus, joka jatkui silläkin sitten kauheella räkätaudilla (likka kans edelleen kipeänä ja kauhee "hinku" yskä, mutta ei kuumetta, sai sit eilen antibiootit, kun keuhkoista kuului ajoittaista krahinaa, toivotaan että auttaa). Eli mulla on ollu nyt 12 päivää kurkku kipeä :snotty: Lääkäris oon ehtiny jo käydä 3 kertaa, on seurattu ettei tulehdusarvot nouse ja eilen ne oli normaalit kun kävi vähän koholla viime viikolla. Eli täällä ollaan oltu viime viikko sairaslomalla ja muutettu uuteen kotiin. Eli tosi hyvän muuttokunnon hankin sitten ittelleni, mutta muuttamaan päästiin, kiitos hyvien apuvoimien :heart: Uskomaton fiilis päästä muuttamaan anopin nurkista OMAAN KOTIIN ja RAUHAAN! :heart: Kyllä on oma kotisoffa maistunu hyvältä :p Vaikka yöunet onkin ollu aika minimaalisia flunssan ja kauhian yskän takia niin ei oo haitannu :) Nyt oon nukkunu kaks yötä suht hyvin enkä oo juurikaan yskiny ja nyt oonkin ollut töissä eilen ja tänään.

Esikoinen siirtyi Pääsiäisenä pois pinniksestä ja samalla otettiin tutti pois eli tämäkin show vielä mun flunssan päälle, mutta mies lupas hoitaa yövalvomiset, kun toi oli suunniteltu Pääsiäiseksi pitkien pyhien takia. Yhtenä yönä valvoi kolme tuntia ja hermostuksissaan kun ei saanut unta, kun ei saanut tuttia niin tipahti sängyltä, mutta onneksi oltiin laitettu se pinniksen patja ja sohvatyynyjä sängyn viereen lattialle, nyt on sit toistaiseksi pysyny sängyssä ja nukuttuja öitä normissa lastensängyssä on jo 5 ja ilman tuttia 4... Kaks viime yötä nukuttu ilman tuttia heräämättä =) Hyvältä vaikuttaa, mutta vielä ei uskalla hurrata jos tulee takapakkia.

Nukkumisesta puhuitte. Eli ok, mä oon valvonu nyt ton flunssan takia, mutta yhtenä yönä se että heräsin yskimään niin mulla särki lonkkia, mutta se oli se yks yö. Otin kans silloin imetystyyny jalkojen väliin pitkästä aikaa (se jäi jostain syystä hetki sitten pois mun yöunilta) ja sen avulla sain unen päästä kiinni.

Vatsaantaputtelijat Täälläkin on ollut niitä että pyöritellään silmiä että jesus kun toi maha kasvaa vielä 2 kk että kuinka iso siitä tuleekaan ja ollaanko me varmoja ettei sielä oo kahta jne jne... eli samaa mitä täällä oli muillakin ollu.

Neuvola olis taas huomenna eli nyt on se 2 viikon välein ennekuin siirtyy siihen viikon välein :) Ja eilen kun kattelin kalenteria ihan työjuttujen takia niin tajusin että äitiysloma alkaa reilun 3 viikon päästä :p:whistle::) On vähä menny tää aika tuon talon kanssa viime viikot ettei oo tajunnukkaa oikiaa tilannetta :D

Ihanaa kevään alkua kaikille kesämammoille! :flower:

PikkuMyy ja "kikko" 31+4
 
Täälläkin on flunssa :(
Lapset siis sairastivat toinen ennen pääsiäistä ja toinen pääsiäisenä, mulla oli sitten kurkku kolme päivää karhea ja nyt vähän enemmän kipeä plus kamala yskä. Olo on väsynyt, mutta miehelle sanoinkin, etten tiedä, johtuuko väsymys flunssasta vai raskaudesta... no, mulla ei ole kuumetta, ainakaan vielä. Toivottavasti ei tulekaan. Pitää yrittää ottaa nyt vähän kevyemmin, edelleen. Harmittaa vaan, kun mitään ei oikein saa tehtyä! Vauvaa varten valmistelut on tekemättä, siivota pitäisi myös, ulkoilemaankaan en ole paljon päässyt.

Sandrastiina kyseli saunomisesta. Mä oon saunonut melkein joka päivä. Koska en hikoile normaalisti, saunomiset ovat kuitenkin lyhyempiä kuin yleensä. Usein olen niin poikki iltaisin, että on ihana mennä saunaan mutta en jaksaisi millään nousta lauteilta suihkuun! Pulssiongelmiin sauna kyllä ei oo hyväksi. Iltaisin mun pulssi on muutenkin enemmän koholla kuin päivisin. Siitäkin huolimatta olen vaan saunonut.
 
Heippa vaan kaikille!:wave:

Justiinsa tulin neuvolasta. Painoa oli taas tullut +700g/vko :headwall: Eli painoa tullut nyt yhteensä 13kg. SF-mitta nyt 32, eli yläkäyrillä mennään. Vauva on edelleen perätilassa ja terkkari teki jo nyt lähetteen äitipolille. Meinasi että saisin aikaisemmin ajan synnytystapaarvioon ja siellä sitten katsovat uudestaan vauvan tarjonnan. Meinasi että aika tulisi 36-37 viikolla ja mikäli kääntöä yritetään niin 38 viikolla. Itse olen jo miettinyt että mielellään synnyttäisin perätilavauvankin ,jos kääntö ei onnistu, ja siihen luvan saisin. Kuitenkin terkkari meinasi että siinä on tietenkin tuo vauvan painoraja, 4kg vauvaa ei saa perätilassa synnyttää. Vähän tietenkin jännittää kun sf-mitta tuola yläkäyrillä kuitenkin menee. :O

Supistuksista oli joku kysynyt että miten meillä jotka niiden vuoksi sairaslomalla. Mulle jatkettiin sairaslomaa äitiysloman alkuun asti supistuksten vuoksi, vaikkakin kohdunkaulalla ei ole mitään tapahtunut. Meinasi vain silloin lääkäri että koska niin paljon supistaa, niin ei se tilanne tule paranemaan, ennemminkin menee huonompaan suuntaan mikäli töissä tulen olemaan. Kaiken lääkäri kielsi (kotityöt, liikunnan, seksin...). Mikä mun mielestä nyt jälkikäteen aika outoa, koska täällä kun olen teidän muiden supistelioiden tekstejä lukenut, niin kaikkea ei ilmeisesti ole kielletty vaikkakin kohdunkaula olisi pehmentynyt tai hieman lyhentynyt.

Saunassa olen käynyt niinkuin ennenkin, ihan yhtä kuumat löylyt heitän, mutta en tietenkään yhtä pitkiä aikoja ole saunassa pystynyt olemaan.

Vauvan hankinnoista kaikkea ei ole vielä hankittu. Suunnitelmissa olisi parin viikon päästä käydä Ikeassa ostamassa pinnasänkyä, piironkia ja muuta pientä tarvittavaa. Vauvan vaatteita ollaan aika minimalisesti hankittu kun ei tiedetä onko tyttö vai poika tulossa. Hirveästi en haluaisi mitään neutraalin värisiä vaatteita. Kestovaippoja on vain ihan muutamia tullut ostettua, pitäisi kai niitä hankkia lisää. Rintapumppua tai imetystyynyä en hanki nyt etukäteen, mikäli koen niitä tarvitsevan, pistän miehen asialle synnytyksen jälkeen. Vaunut ja turvakaukalo ostettiin jo ennen vuodenvaihdetta kun sopivat löytyivät. Mitään hoitopöytää meillä ei ole aikeissa hankkia, vessaan laitetaan hoitoalusta pesukoneen päälle. Suurin osa tuttavista kun on sanonut että hoitopöytä jäänyt kyllä käyttämättä.

Nukkumisesta Mielestäni olen aika hyvin nukkunut. 1-3 kertaa yössä pitää vessaan herätä, toki välillä heräilen asennonvaihtoihinkin. Nukkumista en oikeastaan koe mitenkään ongelmaksi, vaikkakin aina aikasemmin olen ollut sellainen että en herää yhtään mihinkään öisin. Ehkä se on helpompaa nyt kun on sairaslomalla, niin voi aamulla nukkua vähän pitempäänkin jos väsyttää.

Vastan taputtelijoita on, mutta minua se ei ole häirinyt. Tavallaan olen ollut ylpeä jos joku on halunnut masua koskea.:) Toki vain tuttuja jotka taputelleet, jos joku tuntematon kaupungilla tulisi taputteleen, niin voi olla että suhtautuisin eri tavalla.

Nyt taitaa olla pienen levon paikka, kun niin "aikaisin" joutui tonne neuvolaan menemään! :D

Muumimamma_ 32+4
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Titnttamaari :)
:flower:
Me muutamme kanssa tämän kuun aikana Tampereelle ja vähän mietityttää toi että jos mulle täällä Porissa annetaan esim kontorlliultria ton sikiön kasvun vuoksi niin miten mää saan ne sitten Tamperelle... kun ei ne täältä voi määrätä niitä, et pitääkö mun sit vaan Tampereella uudelle neuvolantädille sanoo että sellaisia pitää olla.. en tiedä.....

Saunominen
Oltiin sunnuntaina ja sen jälkeen alkoi taas supistelemaan ihan kunnolla. Ei kyllä ollut kivuliaita mutta tollaista vatsankovettumista koko ajan.

Muutto
Hirveen kiva kun mää myin huuto.netissä meidän vanhan ruokaryhmän, sänkyn ja yöpöydät. Noh voin kertoa että tässä siunatussa tilassa lattialla patjoilla nukkuminen on perseestä!! Paskaa lisää se että yöllä vessahädän iskiessä rupee nyt kampeamaan ruhoa tuolta lattialta. Kusethan siinä meinaa tulla housuun ennen kun pääsee ylös :D :D Odotetaan miehen työkuvioita ja niiden perusteella voi olla että päästään muuttamaan jo ennen kuunloppua.. Uudet tavarat odottelee meitä Tampereella huonekaluliikkeessä eikä ne tarvis kun hakea.. :)

Sairaslomasta
Mulle tulee 60. sairaslomapäivä 4.5. Äitiysloma alkaa 19.5. Tämähän tarkoittanee sitä että saan 4.5-18.5 vain 2/3 osan palkkaani. Iski paniikki. Soitin pomolleni ja hän järjesti asian niin että jään kesälomalle 1.5-18.5 :) IHANAA!!! Nyt ei tipu palkka yhtään vaan käytän mun lomapäiviä tuohon! Itse en kuitenkaan äitiysloman loputtua mene samaan paikkaaan töihin ( :'( ) niin se on se ja sama käytänkö lomapäiviäni nyt :)


Hemutus ja Ylipainoinen Möykytys 29+3

Tänään äitipkl:lla kontrolli tuosta kohdunkaulan tilanteesta. Ens tiistaina olis kontrolliultra vauvan koosta. Yritän saada että lääkäri kattois tänään koon samalla ettei tarvis ens viikolla taas mennä sinne :)
 
Valmisteluista täällä kasattiin pääsiäisenä pinnasänky valmiiksi makkariin, en nyt sitä vielä kuitenkaan muuten valmiiksi laita :)
Tällä viikolla pitäisi käydä tilaamassa ne Emmaljungan city crossit, kun en ole sellasia miellyttäviä käytettynä löytänyt, tai olen, mutta niissä on hinnat niin huimia, että mielummin laitan vähän lisää rahaa ja ostan uudet, saatiin paikallisesta lastentarvikeliikkeestä ihan hyvä tarjous koko paketista, siis city kopan kanssa. Mutta mun suurin ongelmani tällä hetkellä on se väri, en tiedä minkä haluan! Kertokaa te, mitä värejä te olette ostanut, aika moni muukin täällä musta oli niitä hankkimassa..? Tosi typerä ongelma, mutta kuitenkin :ashamed:

Liikkeet täällä tuntuu tuolla oikeassa kyljessä, eilen tuli ihan kunnon monotuksia sinne. Sitten tuossa vatsan päällä, navan yläpuolella tuntuu jotain kovaa ja pyöreää, mutten tiedä onko sitten pää vai peppu siinä. Vielä haluaisin ultraan, joten varmaan parin viikon päästä vois yksityisellä vielä käydä kurkkimassa, haluan tosiaan olla varma siitä, että onko tyyppi perätilassa vai ei :whistle:

4 viikkoa tosiaan enää töitä ja sitten mammalomalle, jännää!! :)

jkoo + Pupu 30+0 :heart:
 
Moikka!

Ja tervetuloa Tinttamaari!

Tänään käytiin äitiyspolilla, vauvoilla kaikki edelleen hyvin. Painoarvio A:lla 1,8kg ja B:lla 2,1kg. Viimeks painoa niillä viikko sitten synnytysosastolla n. 1,7kg molemmilla, joten toinen on kasvanut ihan vauhdilla :)

Kohdunkaula pysyy kiinni ja 2,7cm on nyt, viikko sitten oli 2,4. Supistuksia on nykyään paljon enemmän kuin aikaisemmin. Kipeät supistukset esiintyy ihan joka päivä, siitä huolimatta kohdunsuun tilanne ok. Kahden viikon kuluttua taas äitiyspolille. Huomenna neuvolaan, mut aamulla pitäs viedä pissanäyte labraan ku sairaalassa näytteessä oli leukosyyttiä 2+. Verenpaine hieman koholla (128/78) kuin koskaan aikaisemmin, toivottavasti siitä ei kehity raskausmyrkytystä.

Synnytys senkun lähestyy.... :)

malendra 32+3
 
Yritin lisätä kuvaa masusta tähän mutten osannut.

Täällä saikkuilu jatkuu. Supparit rauhoittuneet tosi paljon, mutta tänään ihan testausmielessä kokeilin imurointia, ei oikein hyvältä tuntunut, supistelua tuli. Joten tietää pidättäytyä siitä.

Eilen oli toiseks viimeinen synnytysvalmennus. Meillä oli siellä 3kk ikäinen vauva "näytillä". Hän oli tosi tyytyväinen ja rauhallinen, jutteli ja hymyili vain. Voi kun kävisi itselläkin yhtä hyvä tuuri, että ois niin tyytyväinen vauva. Tuli kyllä semmonen olo ettei jaksas oottaa että sais pikku nyytin syliin. <3

Minä oon syönyt viime aikoina ihan mitä sattuu. Huomenna varmaan neuvolassa kostautuu kun noustaan puntarille.....
 
Täälläkin kivut lisääntyneet, supistelua töissä ja järkyttäviä liitoskipuja.. arveluttaa töissä jaksaminen vielä viikkoja
tosin pomo sanoi eilen että hyvä kun on supistelua että synnytys sujuu helpommin.. tee siinä sitten raskasta työtä. Onneksi ensi viikolla neuvola täytyy ihan kysellä neuvoja.
Saunominen ei muistaakseni ole suositeltavaa loppuaikana, esim yhdysvalloissa se ja kuumat kylvyt kokonaan kiellettyjä.
Olen itsekin pohtinut tulevaa ehkäisyä jo nyt, lapsia en enempää halua joten varma keino pitää olla, mitään en ole vielä päättänyt.
Tiedättekö minne viikoille tulee viimeinen lääkäri? mietin ykstyisellä käyntiä jos kovin kauaksi menee, huolestuttaa
vieläkin pieni painonnousu mulla.
teris 29+0
 
MaTu tilasin juuri nuo Gessleinin futuret saksasta ja hintaa tuli noin 650e kaikkine lisävarusteineen kun täällä samat vaunut maksoivat melkein 900e, joten jos niistä olet kiinnostunut niin sieltä saisi halvemmalla.

Muumimamma kerroit noista supistuksista, niin onko sun supistukset kipeitä vai vain kivuttomia? Mulla niitä on, mutta ne on suhteellisen kivuttomia.Täällä on nyt muutamana iltana lisäksi ollut aaltomaista menkkakipua alavatsassa ja olen tässä miettinyt että pitäisikö jo huolestua? Tulee muutaman minuutin välein ja kestää noin 30s. Vastaava oli esikoisen aikana juuri ennen synnytystä. No huomenna on neuvola, joten ehkä ne siellä tietää. Terveydenhoitaja työkaverit kehottivat ottamaan rauhallisemmin, mutta mitenkäs se tehdään ylivilkkaan 2-vuotiaan kanssa :LOL:? teillä muillakin varmaan vastaavia kokemuksia!

Ceciilia ja Benkku
 

Yhteistyössä