Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HUHTIKUUSSA**





Kesämasua kasvattelee yhteensä 131 odottajaa.

Poikalupauksen saaneita 22 odottajaa.
Tyttölupauksen saaneita 30 odottajaa.
Joukossamme on 2 kaksosten odottajaa.

?.?
Alma78 * ensimmäinen

27.5
Missie * 28 * ensimmäinen * K-SKS

28.5
Mupelo * 30 * toinen * K-HKS tyttöolo
AmeHu * 26 * toinen * KYS poikalupaus

29.5
yykaakoonee * 25 * neljäs * SeKS
tanjamaa * 30 * viides * SEKS

31.5
mekkala * 30 * toinen * TYKS
Marinas * 29 * kolmas
Avocado * 29 * ensimmäinen * TYKS
Sanmar82 * 30 * ensimmäinen * KOS tai NKL tyttölupaus
GuardianAngel *24 * toinen

1.6
pillipöllö * 24 * toinen * TAYS tyttölupaus
Mandeliini * toinen
Annuliini84 * 27 * ensimmäinen * JS tai NKL
eva71 * KOS
SeInka * 27 * toinen * KOS varovainen tyttölupaus
Zinnie * 23 * toinen * NKL
riesa79 * 32 * ensimmäinen * JS poikalupaus

2.6
hippu3 * 35 * kolmas * SeKS
Nippinappi * 21 * toinen * HYS
HelenV * toinen * EKKS
Chidi * 28 * ensimmäinen * NKL poikalupaus
nemain * 26 * ensimmäinen * LPKS poikalupaus
Eebowi * 31 * toinen * KOS poikalupaus
Höpöttäjä75 * toinen * NKL
Muumimamma_ * 26 * ensimmäinen * K-PKS äidillä poikaolo, isällä tyttöolo

3.6
malendra * 25 * ensimmäinen ja toinen * OYS poikalupaukset
Stiinuliini * 28 * toinen ja kolmas * JS tyttö&, poikalupaukset
Tuittu25 * 25 * kolmas * OYS

4.6
Chance
Pöhinä
Kultasiipi * 27 * toinen * K-SKS poikaolo
Cleopatra * 24 * toinen * SKS tyttölupaus
mörri85 * kolmas poikalupaus

5.6
Kahvia * 30 * toinen * NKL
ninanina * 23 * toinen * KOS tyttölupaus
Bela88 * 24 * toinen * VKS * poikaolo
cobaya * kolmas

6.6
aurora81 * 30 * toinen
Nessa-85 * 26 * toinen * OYS
-PipSa- * 26 * ensimmäinen äidillä poikaolo, isällä tyttöolo
Zoile * 22 * ensimmäinen * KOKS tyttölupaus
Babuu- * 23 * toinen * OAS tai K-PKS tyttöolo

8.6
piuh-78 * 33 * kolmas poikalupaus
Missy1985 * 26 * toinen * NKL tyttölupaus
rosa81 * 30 * neljäs * KOS *poikalupaus *

9.6
PikkuMyy-82 * 29 * toinen * SeKS varovainen tyttölupaus
Riiks * 22 * ensimmäinen * HYS
-U- * 30 * ensimmäinen * PHKS äidillä tyttöolo, isällä poikaolo
maraiitti * 28 * neljäs * SeKS poikalupaus
Hantuliini * 26 * kolmas tyttölupaus

10.6
ReNu * 30 * toinen * SatKS
Taistis * 29 * toinen * KOS tyttölupaus
Rintintin * 24 * ensimmäinen * SatKS varovainen poikalupaus

11.6
Viviette * 20 * ensimmäinen * SeKS * tyttölupaus
Aanna * kolmas * EKKS tyttö
ventti * 34 * toinen * TYKS

12.6
maritta83 * toinen * K-SKS poikalupaus
Empun odottaja * kolmas* OYS tyttölupaus

13.6
ki7i * 27 * toinen * TAYS poikalupaus
Madde84 * 28 * ensimmäinen * SAS poikalupaus
mouru * 33 * kolmas
nedra * 28 * neljäs * TYKS
Bamse * 27 * kolmas * SAS tyttölupaus
Matte07 * 27 * toinen * TAYS tyttölupaus
Enisa84 * 27 * kolmas * TAYS tyttöolo

14.6
Lilyella * 35 * kolmas * TYKS
miqri * 30 * toinen * JS
Kareliini * 28 * toinen * VAS/TAYS * poikaolo
HannaH * 33 * ensimmäinen * KOS
Minnuli81 * 30 * toinen * TAYS tyttöolo
-Tea * 21 * ensimmäinen * KOS tyttölupaus

15.6
Sun Rise * 31 * toinen * Kät/H
Tiituliini * ensimmäinen * TYKS poikalupaus
Feliana * toinen
Ando * toinen
rubiini6 * 25 * ensimmäinen * TAYS tyttölupaus
Viimatar * 30 * toinen * TYKS * tyttöolo
murukka * 25 * toinen

16.6
Lumivalkee * 27
buatzai * toinen
Saija78 * 33 * ensimmäinen
Roki82 * 29 * ensimmäinen * PKKS tyttölupaus

17.6
wendy79 * 33 * toinen * L-PKS tyttölupaus
Pippi79 * toinen
PikkuistaOdottava * 25 *ensimmäinen * TAYS tyttölupaus

18.6
Emby^ * ensimmäinen * TYKS poikaolo
Milkaja * 25 * toinen * TAYS * poikaolo
Mimskuliini * 23 * toinen tyttölupaus

19.6
Pinklady81 * toinen * KOS
torstai * 21 * toinen * TAYS tyttölupaus
maikki79 * 33 * toinen * KYS tyttölupaus
ZiiliZeija * 25 * kolmas * SAS tyttölupaus
Ceciilia * 31 * toinen * VKS poikaolo
Biegga * 23 * esikoinen
Nona76 * 35 * neljäs * TYKS varovainen tyttölupaus

20.6
charleene * 27 * ensimmäinen * TYKS poikalupaus
jkoo * 26 * toinen * SatKS varovainen poikalupaus
LaraT * 20 * ensimmäinen * KOS

21.6
Jisse78 * 34 * viides * TAYS tyttölupaus
birdcherry * 31 * ensimmäinen * TAYS tyttöolo
Rukka-Peikko Takkutukka * 24 * toinen * PKKS poikalupaus

22.6
Pikkumyy87 * 23 * ensimmäinen * SeKS
tinttamaari * 26 * ensimmäinen * TAYS

23.6
MaTu * 33 * neljäs * OYS poikalupaus
Barbamama35 * 36 * kolmas * TYKS tyttölupaus
Poikka * 22 * esikoinen * SatKS tyttöolo
Tielsa * kolmas * KOS

24.6
Jael * 31 * neljäs * Kät/H
Emmabella * 28 * kolmas * KOKS
Jane69 * 30 * toinen * K-SKS poikaolo
haisuli83 * ensimmäinen * PKKS * tyttöolo
Hemutus * 23 * ensimmäinen * TAYS poikalupaus

25.6
~Lenni * 27 * ensimmäinen * KOKS
Bellava * toinen * EKKS
Sandrastiina * ensimmäinen poikaolo
Jebbis

26.6
suutarinlapsi * 26 * ensimmäinen
sofiia * 31 * toinen * KOS
LKN * 24 * toinen * LS tyttölupaus
Laurelle * 24 * ensimmäinen * KYS poikaolo
miimi81 * neljäs

27.6
leppäkerttu3 * 29 * toinen * KOS
möhköpantti * 29 * viides * KYS tyttölupaus
hanska77 * ensimmäinen * K-SKS

28.6
Triinu * 26 * toinen * K-PKS poikaolo

29.6
Almeja * 31 * ensimmäinen * TAYS tyttölupaus
teris * 32 * toinen * K-HKS
Tnya * 22 * ensimmäinen * OYS
Emppa * 27 * esikoinen * KAKS tyttölupaus

30.6
Kaneli74 * 37 * ensimmäinen
Minnin * toinen * NKL



Menetyksen kohdanneet:

Slottade :hug:
meadow :hug:
mammuzki :hug:
mirkku76 :hug:
Jackie_d :hug:
Jenksula :hug:
Marde79 :hug:
-Maari- :hug:
Nezzie80 :hug:
enkeli85 :hug:
KyyneltenHymy :hug:
_Lumi_ :hug:
diiselikissa :hug:
DingeliDong :hug:
tirlittan87 :hug:




Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!

Aiemmat höpinät:
Lokakuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2034834-kesakuun-kastehelmet-2012-varaslahto-lokakuulle/

Marraskuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2049849-kesakuun-kastehelmet-2012-marraskuussa/

Joulukuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2063059-kesakuun-kastehelmet-2012-joulukuussa/

Tammikuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2076603-kesakuun-kastehelmet-2012-tammikuussa/#post25341098

Helmikuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2091613-kesakuun-kastehelmet-2012-helmikuussa/#post25570530

Maaliskuu:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2104742-kesakuun-kastehelmet-2012-maaliskuussa/#post25775060

Hyödyllisiä linkkejä:
kestovaippayhdistys:
Tee-se-itse -kestovaipat

kestovaippainfo:
Kestovaippainfo • Tee se itse • Vaipat

imetystukilista:
Imetystukilista.net - Imetystietoa

Hömppälinkkejä:
Embryo Development external genital sex organs - angle of the dangle boy or girl ultrasound gender scan - Baby2see
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta ja hyvää aprillipäivää kaikille!! :) Kiitokset Mupelolle uudesta pinosta!

Kohta on jo MEIDÄN KUU!! Hurjaa, miten nopeesti on aika mennyt!! Ihanaa kylläkin vaan :D

On jääny kirjottelu tänne, kun toi fb on niiiiin helppo :whistle:

Tsemppiä kaikille lepäilijöille, varmasti on rankkaa, mutta onneksi hyvän asian puolesta :)
Silloin itsellä niiden verenvuotojen aikaan tuntu, että sitä tekee mitä vain, kunhan tämä pieni pysyy matkassa kesäkuuhun asti ja syntyy sieltä terveenä :heart:

( . ) tähän alkuun :) Pari viikkoa ois vielä varhennetun äippäloman alkuun, mutta töitä ei enää tarvitse tehdä. Olin viime viikon tiistaina lääkärineuvolassa ja laitto loppuajaksi saikulle. Mulla oli verenpaineet normaaliin tasoon nähden koholla ja sekä mun että vauvan pulssit tosi korkeat : / Mulla syke hakkas n. 120-130 ja vauvalla syke oli kuunteluhetkellä 200, josta sitten laski onneks nopeasti 150 tasolle. Totes, että eiköhän mun työt oo nyt tehty ja rauhotutaan vauvan kanssa kotona :) Olin tähän päätökseen oikein tyytyväinen :) Kotona onneks paineet ja sykkeet pysyny normaalitasolla, mutta töissä tosiaan melko hurjia lukemia. Verenpaine kotona senkin verran alhaalla, että alapaine 44, päässä humisee ja seinistä saa pitää välillä kiinni, ettei kaadu..... Nooo, ehkä tämä tästä :D Vauva on ainakin _todella_ vilkas :heart: Oli kääntynyt raivotarjontaakin jo, mutta nyt tuntuu taas, että on pyörinyt tuola masussa ja vaihtanut taas asentoa :D Onneksi tässä on vielä aikaa kääntyä, edellinen kääntyi raivotarjontaan rv 33, on tuohon vielä reilu 3 vkoa aikaa.

Linea negrasta ootte jutellu, mulla on melko tumma viiva hävystä napaan ja hieman navan yläpuolelle. Aiemmin on molemmista ollut rinnoista häpyyn asti ja tyttö ja poika löytyy, tulokas on ultran mukaan tyttö :)

Liitoskivut, täällä löytyy. Häpyluut on kipeät, vaikkei koskiskaan, jomottaa lähes kokoajan. Välillä vihlasee sitten vielä kovempaa, jos sattuu olemaan huono asento. Terkka sano mulle aiemmissa raskauksissa, että häpyluut on usein todella herkät, niin nyt vasta tiedän mistä silloin jutteli :D Issias on nyt jättänyt mut vähemmälle, kopkop..

Perätilasta olitte kans jutellu. Mä en varmaankaan lähtis perätilassa synnyttää alakautta, vaikka iso vauva tuolta kuulemma mahtuukin tulemaan. Tosin, silloin kun edellinen neiti oli pitkään perätilassa, ni lääkärin kanssa juteltiin ja sanoin, että jos kuvien mukaan lantio on riittävän tilava ja vauva sopusuhtainen niin yritän alakautta, koska ensimmäinen synnytys oli sektio. Nyt kuitenkin takana on ihana kokemus alatiesynnytyksestä, niin varmasti haluisin suunnitellun sektion perätilan vuoksi. En kuitenkaan halua toiste enää kiireelliseen sektioon, tai mihinkään hätätilanteeseen, joka perätilasynnytyksessä voi helpostikin tulla. Tämä mun mielipide.

Supistuksia on päivittäin, jotkut ovat napakoitakin, mutta pääasiassa vielä vatsankovettumista. "Odotan" kovasti milloin alkaa sukkapuikkoiskut alapäähän, edellisellä kerralla alkoi hyvissä ajoin ennen laskettua, inhan tuntuisia ovat : /

Kohta sais jo varata ultran yksityiselle :) Meinattiin, et joko rv 35 tai rv 36 käytäis ns synnytystapa-arviossa, jotta saatais pienestä jotain painoarviota ja nähtäis, et istukka toimii hyvin ja että muutenkin ois asiat masussa kunnossa :)
Tuntuu vaan olevinaan niin pitkältä ajalta, ei malttais odottaa että näkis pienen taas :heart:

Jospas lopetan löpinät taasen :)

Bamse* ja Viuhti 29+4 :heart:
 
Mupelolle kiittiiii. Luinki odotuslistan läpi ja ihmettelin mitä osalle mahtaa kuulua kun tuntuu, että me samat mamat täällä menojamme ihmetellään. Mä en vieläkään kaipaa FB maailmaan kun lueskelen muiden kuiden menoja kanssa täältä. H-hetkikuukauden mammojen kirjottamiset on todella terapeuttisia. Voin vaan kuvitella mitä viimiset viikot tuo tullessaan kun vauva vois tulla jo ja ei näy ei kuulu..

imetyksestä oli jossain vaiheessa ja kävin jo lueskelemassa imetystuki-sivustojen antia. Siellä oli monenlaisia neuvoja kanssa. Yritän silti olla liikaa muodostamasta käsitystä siitä miten se sitten menee.. Miehen kanssa siitä kanssa puhuttiin. Näin esikoista saavana mietityttää tietysti miltä tilanne tuntuu myös miehestä. Rinnat on tähän asti edustanu aivan muuta kuin ruokavarastoa ja sitä, että niissä joku muu on kiinni. Vaikka kyseessä onkin vauva. Nää on näitä ihmetyksiä :D

neuvola ja sokerirasitus rv 27+3 (24+3)
Paino +382 (+500)
rr 109/66 (105/77)
Pissa puhdas
Hb 115 (114)
SF 22 (21) alakäyrällä
Vyötärö 92 (91)

0h 4.2
1h 6.7
2h 5.6
Litkunjuomisen jälkeen kauhee janokohtaus, hiukan ätönpahaolo ja vauva superhyperaktiivinen. Olo tasaantui 20min päästä. Paastosin 9.30 tuntia (10h vaatimus) ja söin kunnon iltapalan 21.15 Lasin vettä join ennen labraanmenoa.

(.) hiljaisuus päättyny ja juhlat jatkuu. Lenkkeily tuntuu ihanalta ja jokapäivä alan käymään tunnin marssilla niin masun ehdoilla t i e t y s t i. Mielilepää ku on ihana kevät. Puutarhatöitä jaksoin tehdä tunnin eilen ja sitten alko masu ilmottaa levon tarpeesta. no sauna lämmitettiin illalla ja aurinko kun sinne paisto näky kaikki karmeet paskat ja pesin vielä senkin. Uni tuli sitten kyllä 21.15 kun saunasta sohvalle asti pääsin. pelkäsin kamalia kolotuksia, mutta ei oo kuulunu mitään. Miestä pyysin jo valmistautumaan pinnasängyn kokoamiseem ja sanoi tekevänsä kun olen laitoksella, joo ei tuu onnistuu. Ei ollu ajatellu, että asioiden pitää olla paikoillaan sillon kun tullaan takasin.

Kontrolliultraan vielä 2yötä ja lääkärin tarkistus samoin ens viikolla. Toivon ettei kohdun suulla ole tapahtunu mitään ja saan jatkaan mun touhuilua :)

Sandrasttina ja mini huomenna poks 28
 
Mupelolle kiittiiii. Luinki odotuslistan läpi ja ihmettelin mitä osalle mahtaa kuulua kun tuntuu, että me samat mamat täällä menojamme ihmetellään. Mä en vieläkään kaipaa FB maailmaan kun lueskelen muiden kuiden menoja kanssa täältä. H-hetkikuukauden mammojen kirjottamiset on todella terapeuttisia. Voin vaan kuvitella mitä viimiset viikot tuo tullessaan kun vauva vois tulla jo ja ei näy ei kuulu..

imetyksestä oli jossain vaiheessa ja kävin jo lueskelemassa imetystuki-sivustojen antia. Siellä oli monenlaisia neuvoja kanssa. Yritän silti olla liikaa muodostamasta käsitystä siitä miten se sitten menee.. Miehen kanssa siitä kanssa puhuttiin. Näin esikoista saavana mietityttää tietysti miltä tilanne tuntuu myös miehestä. Rinnat on tähän asti edustanu aivan muuta kuin ruokavarastoa ja sitä, että niissä joku muu on kiinni. Vaikka kyseessä onkin vauva. Nää on näitä ihmetyksiä :D

neuvola ja sokerirasitus rv 27+3 (24+3)
Paino +382 (+500) raskauden alusta +10kg
rr 109/66 (105/77)
Pissa puhdas
Hb 115 (114)
SF 22 (21) alakäyrällä
Vyötärö 92 (91)

0h 4.2
1h 6.7
2h 5.6
Litkunjuomisen jälkeen kauhee janokohtaus, hiukan ätönpahaolo ja vauva superhyperaktiivinen. Olo tasaantui 20min päästä. Paastosin 9.30 tuntia (10h vaatimus) ja söin kunnon iltapalan 21.15 Lasin vettä join ennen labraanmenoa.

(.) hiljaisuus päättyny ja juhlat jatkuu. Lenkkeily tuntuu ihanalta ja jokapäivä alan käymään tunnin marssilla niin masun ehdoilla t i e t y s t i. Mielilepää ku on ihana kevät. Puutarhatöitä jaksoin tehdä tunnin eilen ja sitten alko masu ilmottaa levon tarpeesta. no sauna lämmitettiin illalla ja aurinko kun sinne paisto näky kaikki karmeet paskat ja pesin vielä senkin. Uni tuli sitten kyllä 21.15 kun saunasta sohvalle asti pääsin. pelkäsin kamalia kolotuksia, mutta ei oo kuulunu mitään. Miestä pyysin jo valmistautumaan pinnasängyn kokoamiseem ja sanoi tekevänsä kun olen laitoksella, joo ei tuu onnistuu. Ei ollu ajatellu, että asioiden pitää olla paikoillaan sillon kun tullaan takasin.

Kontrolliultraan vielä 2yötä ja lääkärin tarkistus samoin ens viikolla. Toivon ettei kohdun suulla ole tapahtunu mitään ja saan jatkaan mun touhuilua :)

Sandrasttina ja mini huomenna poks 28
 
Rintintin
Aurinkoista aprillipäivää kaikille!! Huhtikuu jo!! :heart:

Mupelolle kiitos jälleen uudesta pinosta!

Mulla linea negra on nyt alkanut näkymään selvemmin, aiemmin oli hyvin vaalea. Kulkee hävystä napaan ja jatkuu hieman eri kohdasta vähän matkaa vielä ylöspäin. Mutta näistä että missä ja miten ja kuinka tumma, niin ei ole tainnut olla yksimielistä että merkkaako tyttöä vaiko poikaa. :) Yhtä luotettavaa kuin sormukset sun muut, niinkuin joku edellä jo totesikin. :LOL:

Rintintin & masukki 30+0 :heart::heart: *poks poks
 
Naapuri kyseli tänään että oonko raskaana...:D Noo tota niinkin vois sanoa ku kaks vauvaa tuol polskuttelee! :D

Mulla alkaa olla nyt neuvolat joka toinen viikko ja vuoroviikoin ultrat äitiyspolilla! :)
Huomenna alkaa varhennettu äippäloma! :) Tuntuu kyllä hurjalta että viikon 34 jälkeen ei enää kaksosten synnytyksiä ruveta pysäytteleen! :)

Hyviä vointeja kanssavaappujille ja tsemppausta lepäilijöille! :)

Stiinuliini + tuplat 31+0 POKSISTA!
 
Kiitokset Mupelolle!

Se on jännä, miten tuntuu, että ihmiset ovat vasta nyt alkaneet enemmän kyselemään, että milloin vauva syntyy jne. Ehkä eivät tosiaan viitsi kysyä mitään, ennen kuin ovat varmoja asiasta. Tällä viikolla suuri osa työkavereistakin vasta puhui asiasta minulle. Lisäksi monet asiakkaatkin kyselevät laskettua aikaa (olen kaupan kassalla). Onnittelujakin tulee ihan tuntemattomilta. Omituista. :eek:

Täällä on aikaisemmin puhuttu ns. lituskasta navan kohdalla. Oliko sille siis syynä istukan sijaitseminen edessä vai jokin muukin? Itsellä on nyt tällä viikolla muodostunut tuollainen lituska navan kohdalle ja alkoi pelottamaan, että onko istukka siirtynyt eteen. Voiko se edes enää tässä vaiheessa siirtyä? Rakenneultrassa istukka oli takaseinässä, mutta siitä parin viikon päästä mahakipujen takia olleessa ultrassa oli ilmeisesti liikkunut oikean kyljen kohdalle, jos oikein ymmärsin. Vauvan liikkeet tuntuu kuitenkin edelleen tosi selvästi, mutta kai ne tuntuu tässä vaiheessa vaikka olisikin istukka edessä.

Edelleen on paniikkia siitä, että miten kaiken ehtii tehdä ennen vauvan syntymää. Mies on kuitenkin luottavainen, että kaikki ehditään tehdä ja huone tapetoida ym. muutaman viikon päästä. On vaan jotenkin niin malttamaton kaiken suhteen. Onko muilla vauvojen huoneet jo kuinka valmiina?

PikkuistaOdottava & pieni prinsessa 29+0 POKS!
 
PikkuistaOdottava: mä en oo paljoakaan tehnyt vielä! Ehkä kuitenkin osittain siksi, että meillä on liki kaikki valmiina kahden muun lapsen jäljiltä. Vaatteita on, hoitotaso ja pinnis on. Pinnis on kyllä valmiina meidän makkarissa jo, kuopus nukkui siinä pitkään ja siirrettiin sit makkariin siinä toivossa, että öisin menis sinne muttei kyllä mennyt. Harkitsin sen myymistä, kunnes sitten mieskin alkoi olla sitä mieltä, että kolmas muksu on tervetullut. Kun tulin raskaaksi, jätettiin valmiiksi makkariin :) Meille vauvalle ei tule huonetta. Uskoisin, että yöt nukkuu n. kolmikuiseksi vieressä ainakin osittain, äp:n kopassa / vaunuissa päiväaikaan. Sitten, kun imetysaika öisin vähän edes vähenee, siirtyy varmaan pinnikseen sivuvaunuun. Näin on toimittu kahden ekan kanssa, jotenkin sitä olettaa, että tämä menee samalla kaavalla. Mutta mistä sitä tietää! Ties vaikka tämä vauva olisi hyvä nukkumaan öisin. Jotenkaan en usko, että sellaista ihmettä tapahtuu... Mutta nyt varmaan pitää alkaa miettiä, mitä kaikkea pitää olla valmiina vauvaa varten. Liivinsuojia, imetysliivit ainakin. Rintapumppu pitää jostain varastosta etsiä. Vaippojakaan ei ole, olen hommannut vain muutamia kestoja, nekään eivät ole ihan vastasyntyneen kokoa. Mutta onhan tässä vielä aikaa - ellei vaavi sitten tietysti keksi syntyä reilusti etuajassa.

Tänään kävi jo mielessä, että mitenhän käy. Eilen ja tänään on supistanut kipeästi muutamia kertoja, yleensä yksittäisiä supistuksia. Tänään supisteli myös tooodella tiuhaan kivuttomasti, tyyliin ihan 5-10min välein. Tankkasin sitten hirmu määrät vettä, ja ehkä se auttoi. Pulssi myös huiteli 110-120 välillä ja olo oli muutenkin outo, en saanut henkeä kunnolla jne. MAkoilin vain sohvalla ja join vettä. Iltapäivällä alkoi helpottamaan. Soitin jo melkein päivystykseen, numerokin oli puhelimessa, mutta en sitten kuitenkaan soittanut. Olen myös ollut äärettömän väsynyt. Onneksi huomenna ei tarvitse mennä töihin.
 
Hips heijaa täällä tulee lunta :( No onneks toi nyt ei näytä jäävän maahan kun mul on jo noi kesäkumit alla ni ei tarttis niiten kanssa lähtee huomenna luistelemaan. Kyllä tässä vähän rupee vähitellen hirvittämään et 6½ viikkoo ni vauva on jo täysaikainen.... Kyllä kaikki rupee oleen vähitellen hommattu, itkuhälytin taitaa olla ainoa asia joka vielä on hankkimatta.

Onko muilla ensimmäistä odottavalla sellaisia tuntemuksia että kauheaa mihin olen oikein lähtenyt ja haluanko mä nyt ihan oikeesti tän lapsen. Kun musta tuntuu välillä tolta ja se jotenkin järkyttää ja hämmentää mua. Olen kuitenkin halunnut lasta jo viimeiset viisi vuotta, mutta kait tollaset tuntemukset on välillä ihan normaaleja. Ehkä se vaan vähän pelottaa tämä äidiksi tuleminen :) Jotenkin sekään ei asiaa helpota kun olen tän asian kanssa aika kuitenkin silleen yksin kun mies on vaan viikonloput kotona ja en mä nyt oo osannut kavereillekkaan näistä tuntemuksista puhua. No kait tämä tästä, kun onhan tämä nyt mun unelmien täyttymus oikeesti :)

Hei en tiedä kuinka paljon ihmiset nyt enään näin nettiaikana lukevat kirjoja, mutta yhtä voisin suositella ainakin ensisynnyttäjille. Eli semmonen kun Lasten kanssa: Synnytys ja kirjoittajana on Katerina Janouch. Tämä kirjoittaja on itse 5 lapsen äiti ja kirjoittaa kaikesta todella realistisesti eli siinnä käsitellään kaikki ihan peräpukamiin asti;)

Muuten on vointi pysynyt ihan kohtalaisena. Uutena on nyt ilmenyt lonkkakipu/iskias ja sitten ne kuumat sukkapuikkotuntemukset alakerrassa. Toivottavasti toi iskias oire ei mee pahemmaks kun tossa leilen oli hetkellisesti niin kova kipu ettei kävelemään meinannu päästä, mut onneks se helpotti. No onneks ei tarvii töissä enään olla :) No ens viikolla taas tarkastetaan toi kohdunsuun tilanne et toivottavasti ei oo lähteny nyt aukeamaan vaikka kyllä niitä suppareita on vielä....

*madde + topi 29+4*
 
Hola, minä myös pysyttelen täällä kaksplussan puolella, en oo fb-ryhmään liittynyt.

Täällä on iskiaskivut yltyneet aika pahoiksi, viime yönä en saanut nukuttua kunnolla, kun joka käännähdyksellä vihlaisi. Vasemmalta ristiselästä ja pakarasta vihloo niin vimmatusti vaikka miten päin yrittäisi olla. Ja vähän väliä meinaa mennä "jalat alta".

Mulla ei ota työtahti laantuakseen, lupauduin juuri päivätyön päälle toukokuun puoliväliin asti kestävään koulutustyöhön, joka on kerran viikossa iltaisin. Heti kyllä alkoi tulla stressi ja paniikki, että miten mä oikein jaksan :| Onneksi homma päättyy samalla viikolla äitiysloman alun kanssa. Ja saahan siitä toki lisää rahaa.

Madde, et varmasti ole yksin tuntemuksiesi kanssa. Mä muistan ihan samanlaisia ajatuksia esikoista odottaessa, mutta siitä se kaikki vaan lutviutui oikein hyvin. Toki elämä muuttui lopullisesti, mutta ihanaan suuntaan :heart:

Maikki rv 28+5
 
Kiitos taas Mupelolle uudesta pinosta! :flower: Kiva kun jaksat nähdä vaivaa meidän eteen!

Madde, minulla on myös ollut samanlaisia tuntemuksia. Välillä pelottaa että apua, mihin olen ryhtynyt ja olenko tähän valmis. Vaikka lapsi on suunniteltu ja toivottu. Mutta kai nämä on niitä tunteita mitä meidän vain pitää käydä läpi vanhemmaksi tullessamme. Vaikka maailman ihanin asia on edessä, niin kai sitä pitää jotenkin käydä läpi ne ajatukset siitä että lapsen syntymän jälkeen ei enään ole niin vapaa menemään niinkuin haluaa.

Minäkin olen nyt huomannut linea negran, minulla se ulottuu häpykarvoista napaan. Meillä ei ole tietoa kumpi on tulossa, mutta minusta on niin ihana kaikista eri asioista raskauden aikana arvailla että kumpi voisi olla tulossa. :popcorn: Vaikka tyttö tai poika molemmat ihan yhtä rakkaita! :heart:

Minä olen viime päivät nauttinut siitä että supistuksia ei ole ollut juurikaan. Ja mikä ihaninta niin tänään ollut kaunis aurinkoinen päivä ja käytiin miehen kanssa ulkoilemassa tunnin ajan.:cool: Viime kuukausina olen pystynyt ulkoilemaan maksimissaan 15-20 minuuttia.

Ihanaa uutta viikkoa kaikille!:)

Muumimamma_ ja 31+1 (15min kuluttua 31+2)
 
Heippa, en ole piiiitkään aikaan kirjoitellut tänne mitään, kun olen viihtynyt fb-ryhmän puolella. Nyt on tullut foorumia lueskeltua taas, kun kiinnostaa pidemmällä olevien (huhti- ja toukokuisten) kuulumiset ja ajattelin samalla raapustaa jotain tännekin :)

Meille annettiin rakenneultrassa varovainen tyttölupaus, kuten mun olokin on koko ajan sanonut!

Samanlaisia fiiliksiä on hetkittäin kuin Maddella. Mä en ehtinyt vauvakuumetta potea viime syksynä kuin viikon pari, kun sitten plussa jo tulikin. Ikää on mulla 31vee ja olen aina "tiennyt" haluavani lapsia mutta edelleen ajattelen, että tuo vauvakuume oli/on osittain sitä biologisen kellon tikitystä. Ennemminkin ajattelin, että tulen varmasti katumaan jos ei lasta nyt aleta yrittää, jos ei sitten myöhemmin enää tärppääkään. Olen aina ollut kova harrastamaan ja bilettämäänkin ja myöskään läheisillä kavereilla ei ole vieläkään kellään lapsia. Toisella parhaista ystävistäni on tosin yritystä takana jo useampi vuosi ja olen heidän lapsettomuuskamppailuaan sivusta seurannut, mutten ole koskaan oikein osannut suhtautua siihen oikein mitenkään tai sanoa oikeita sanoja, toivottavasti ehkä nyt jo osaan, kun ymmärrän miten tärkeitä asioita nämä on.

Nyt kuitenkin iloitsen raskaudesta ja tulokkaasta täysillä vaikka hetkittäin pelottaa ja huolestuttaakin, miten elämä muuttuu ja jaksanko jne. Onneksi on tuo ihana, tasapainoinen mies joka voi heti synnytyksestä jäädä kesälomalle mun tueksi :D

Tällaista vuodatusta tänään, jospa yritän taas lueskella foorumiakin ahkerammin.

birdcherry 28+3
 
Mukavaa huhtikuuta täältäkin kaikille mammoille! Kirjoitin kyllä tähän ketjuun ekan viestinkin samaan syssyyn kun pinon tein, mut sit palsta vetäs juntturaan ja jostan syystä on tullut kaksi aloitusta, eikä sitä mun viestiä näy missään. Eipä tuosta päivittelysä ole nyt niin kauheasti vaivaa, varsinkaan nyt kun ei tuonne etusivun listaan tule kauheasti muutoksia kuin silloin rakenneultran tienoilla. Kiitos kuitenkin kaikille!

Täällä on alkanut harkkasupparit. Viikonloppuna niitä oli enemmän ja vähemmän. Mielenkiintoisen asiasta tekee, että niitä tulee aina syödessä. :D Sama oli kyl esikoisen aikaa ja kun neuvolassa siitä sanoin, niin täti meinas, että kun ruokalaukku venyy ja painaa kohtua niin kohtu alkaa supistella.

Oltiin viikonloppu reissussa miehen äiteen luona. Kävin piruuttani vaa'assa perjantai aamuna ja nyt tänä aamuna. OOn keränny parissa päivässä painoa 3 kg! Jospa tuo ois turvotusta kun en oo oikein liikkunut viikonlopun aikaa ja autossakin tuli istuttua yhteensä n. 700-750 km. Torstaina ois neuvola....

Mupelo ja sintti rv 32+0 POKS! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: maritta83
Heippa!
Täällä on puhuttu "ulkopuolisista" ja heidän suhtautumisestaan raskauteen. En tiedä olenko jollain tapaa epäsosiaalinen mutta minua ahdistaa suuresti jos kovin ruvetaan kyselemään masuasioita. Okei, tällaiset miten olet voinut tms yleiskysymykset menee, mutta välillä tuntuu, että se masu on kaikkien yhteistä omaisuutta.. pahimpia on ne, jotka ominpäin koskeekin tai jopa hellästi taputtaa masua. Okei, tää ei koske niitä täysin tuntemattomia mut sellaiset puolitutut. Tämä on asia mistä oon avautunut miehellekin sen tuhannen kertaa. Ehkä olen herkkä, mutta en vain tunne oloani mukavaksi kyselyiden ja lääppimisten alla :/

Madde84 ; kyllä mullakin on ollut samanlaisia ajatuksia, että olenko mä nyt ihan varma mihin olen ryhtymässä ja varsinkin, että osaanko hoitaa ja kasvattaa lasta. Mut mulla ne menee yhtä nopeasti ohitse kuin tuleekin, kyllä tämä pikkuinen on niin kauan odotettu ja toivottu. Uskoisin siis olevan ihan normaali :)

Lääkärineuvolassa pyörähdettiin viime viikolla, kaikki ok eikä suurempia huolenaiheita löytynyt, onneksi niin. Päinvastoin ehkä, nimittäin pikkuinen oli vaihteeksi pyörähdyttänyt itsensä ihan oikeaan raivotarjontaan :D Tosin kotona kun miehelle asiasta kehuin, niin samana iltana potkut tuntuivat taas alhaalla.. hmmph.

Kivuista sen verran, että ensikertalaisena en tiedä mitä nämä LONKKAkivut on, mutta itku on pariin otteeseen meinannut tulla. Vaikka itsellä vahvaa urheilutaustaa on, en ole tällaiseen jalkojenerisuuntiinrepimis-kipua kokenut KOSKAAN ! :D
Kertokaa nyt ihmeessä mitä ne on? Välillä kun tuntuu, että kipu on niin oudossa paiakassa ettei se mitenkään voi edes raskauteen liittyä :)
Muutoin kivut keskittyy eniten jalkoihin, painoa kun on tullut enemmän kuin olisi tarpeen..

Närästyksestä; se on alkanut kiusaamaan ihan todenteolla. Viime yönä heräsin järkyttävään polttoon kurkussa. Tähän asti olen sinnitellyt ilman mitään erikoisia lääkkeitä, mutta nyt tuntuu, että olis hyvä pitää jotakin tehokastakin ulottuvilla.
Mitä käytätte närästykseen?

Aurinkoista maanantaita!

Biegga ja pikkuinen (huomenna POKS 29)
 
Biegga: Liitoskivuilta vaikuttaa nuo sun kivut. Itsellä tuntuu iltaisin nukkumaan mennessä niin ilkee vihlonta tuolla toisessa nivusessa, että melkein on pakko mennä ottaa särkylääkettä. Onneks tyyny jalkojen välissä auttaa nukahtamaan. Närästykseltä oon toistaiseksi melkein välttynyt, mutta toisinaan oon napsinut rennietä. Esikoisen aikaa rennie oli melkeinpä mun paras kaveri.
 
Kyllähän tämä raskaus suurelle osalle naisista kaikenlaista vaivaa tuo. Toiset taas porskuttavat kuin ei mitään. Mä oon joutunut kyllä jättämään kaikki urheiluharrastukset joka raskaudessa, jopa lenkkeilynkin vähentämään. Esikoista odottaessa taisin jotenkin vielä päästä kävelemään suht ok. Tässä raskaudessa oli noita liitoskipuja jo välillä, mutta nyt niitä ei niin paljon ole. Närästys on kadonnut. Se katosi vatsan tippumisen myötä, siis jo rv26. Nyt viikonloppuna mulle iski vähän tunne, että vauva olisi mahdollisesti mennyt myös alemmas taas. Tuntuu sellaista vihlontaa alempana, siis aivan kuin pää olisi laskeutunut vähän alemmas. Kuopuksen liikkeet aikanaan ihan sattuivat iltaisin! Esikoisesta en sellaista muista.

Kyllä se välillä toista/kolmatta odottavillakin joillakin mielessä käy, että mihinhän sitä on ryhtynyt :) Mä koin vuoden tai parikin vauvakuumetta tästä kolmannestakin, lapsi on tosi toivottu mutta silti välillä pelottaa, oma jaksaminen lähinnä. Etenkin, kun luin koliikkivauvoista tehtyä lehtijuttua ja sitten elävästi muistin, millaista meillä oli. Mutta eihän kolmannen tarvitse olla itkuinen heräilijä...? No, vaikka olisikin, kyllä siitä selvitään ja on ne lapset sit vaan niin ihania kuitenkin! Elämänmuutos toisen / kolmannen tultua on kuitenkin erilainen kuin ekan synnyttyä. Silloin ajattelin, ettei enää ikinä päästä miehen kanssa rauhassa syömään tai leffaan tai voida saunoa yhtä aikaa tai katsoa telkkaa rauhassa illalla jne. :D Jotenkaan ei tajunnut, ettei se vauva ole niin sitova kuin hetken aikaa, näin jälkeenpäin ajatellen.
 
Biegga Täälä närästystä on ollu jo ihan alkuviikoilta asti. Onneks rennie on (vielä ainaki) auttanu.. Ja sillon ku oikeen kovaa kuoheltaa nii nappaan kaks kerralla. Kuuriluontosestihan apteekista saa jotai jytympääki, ystäväni ainaki sai. En kyllä just muista mitä se oli :ashamed: mutta se oli tosi tehokasta ja ei tarvinnu ottaa ku yks päiväs tai joka toinen päivä. Tietty, kattomalla mitä syöö voi vaikuttaa asiaan tosi paljo.. ;) Mutta ku sipuliki on Niiin hyvää, että en suostu sitä pois jättämään.. Samoin ruisleipä.. :D
 
Heips!

Aamulla käyty neuvolassa. Siellä vauva istuu mahassa edelleen=) kaikki oli hyvin.
Sokeriarvot pysyy loistavasti kurissa,hemoglobiini noussut normaalille tasolle eli voin vähentää raudan syöntiä.
Painoa oli tullut mulle kuukaudessa 1,9 kg ja SF mitta oli kasvanut 8 cm!! 12kiloa tullut tän raskauden aikana..Huomenna poksutaan 30+0 viikoille=)

Liitoskipuja edelleen oikeessa sisäreidessä tai siis lonkassa..

maritta ja mooses 29+6
 
Rintintin
Biegga mua ärsyttää myös suunnattomasti se että joku tulee silittelemään mahaa tai taputtelemaan!! Olkoon ihan kuka vain, en sitä edes läheisiltä siedä. Eräälle kaverilleni sanoin erikseen että et sitten koske kun tiesin että muuten yrittää varmasti silitellä. Kyselyt yleisestä hyvinvoinnista menee, mutta sitten utelut kumpi tulee jne niin saa noiden koskettelujen ohella mut ihan raivon partaalle. Siis ne, jotka ei vaan tajua lopettaa. Senhän ymmärtää jos kysyy tiedetäänkö kumpi tulossa ja aihe jää siihen, mutta ärsyttää liiat utelut ja varsinkin ne kosketukset!!! Mieheni on ainoa joka saa koskea kysymättä. :)

Madde84, samoja tuntoja käyn läpi. :) Neuvolassa sanoivat jo ihan alussa että kaikenlaiset tunteet sitten kuuluvat asiaan. Ja onhan tämä niin iso asia että ei mikään ihme vaikka jännittää ja pelottaa. :) Siltikin ihanaa. :heart: Eikä tästä oikein voi puhua, kaverit kattoo kieroon että mitäs sitten olet hankkiutunut raskaaksi. :)

Mulla ei ikinä ole ollut närästystä, tai olen luullut niin. Kaveri sitten kysyi että onko närästänyt ja minä ihan pokkana että ei kai, miltä sen pitäisi tuntua. Kuulemma juurikin sellaista polttelua kurkussa. No pari päivää olen sellasta polttelua ihmetellytkin... :LOL: Mutta ei ole ollut niin kauheeta että olisi esim. Rennietä joutunut ottamaan.

Tänään oli kontrolli ultra, kaikki hyvin. :heart: Tosin meidän pieni on nyt sitten kääntynyt takaisin perätilaan... Mutta onhan pienellä vielä aikaa kääntyä. :)

Rintintin & masukki 30+1
 
Poksupäivän (32+0) kunniaksi sintin yksiö.


Kuulemma tyttö tuolla majailee miehen isäpuolen serkun mukaan. Joskin kaikki muutkin on ollut samaa mieltä. Laitetaan vertailun vuoks kuva esikoisen aikaisesta masusta, kuvassa viikkoja 32+4 ja poika tuolla asusteli.
 
  • Tykkää
Reactions: Taistis
Mupelo: Sinun masuissa aivan selvä ero!! :)

Zoile: Annettiinko sulle tarkempia ohjeita mitä saa supistusten vuoksi tehä ja mitä ei? Onko esim. siivous kielletty?

Minä lepäilin viikonlopun ja tänään sit oli neuvolalääkärillä käynti. Kohdunsuu oli kiinni, mutta kanava lyhentynyt ja pehmennyt. Vauvan pää oli aivan alhaalla, lääkäri toivoi että se vielä siitä lähtee liikuskelemaan eri suuntiinkin ettei ainakaan kiinnity vielä. PLV:ssä oli tulehdus, heikko semmoinen ja ilman oireita joten uuden näytteen vien huomenna. Sokeria oli pissassa ++, joten huomenna tehään toinen sokerirasitus. Verenpainelääkettä lisättiin puolikkaalla tabletilla. Turvotuksia sentään ei ollu ja painosta sain kiitosta, 5,2kg noussut nyt raskausaikana. Sairaslomalla oon ainakin tämän ja ens viikon, luullakseni en enää mene töihin jos itse saan sen päättää. Täyttä vuodelepoa minulle ei määrätty, mutta kaikki raskaat työt on kielletty. Paljon lepoa ja vettä (väh. 2l/pv) ja pientä touhuamista ja ulkonakin saa olla. Jos supistelee kovemmin tai enemmän niin sitten synnärillä tarkastus. Eli näillä mennään....

Minä käytän närästykseen Gavisconia. Viimeks ei tehonnu ei sitte yhtään... tänään taas on närästänyt, mutta vielä en ole lääkinnyt.

Minulla on kokoajan nälkä!!! Huomaa että pikku otus on alkanut kasvamaan vauhdilla ja liikkuu kokoajan vahvemmin.
 

Yhteistyössä