Kesäkuun Kastehelmet 2012 **HELMIKUUSSA**

Mulle voi päivittää etusivulle tyttölupaus meni olot taas kerran metsään :LOL: Mut aivan ihanaa saada kolmas pikkuprinsessa taloon, saadaan akkavalta pidettyy! :p ostin semmosen Pikku-emäntä bodyn ja sit semmosen paketin mis on kahet bodyt, yöpuku ja sukkikset.
Koko vastasi viikkoja melkeinpä täydellisesti ja painoarvioksi tuli 346g.
Sainpa sitten syyn supisteluihin, lääkäri meinas et istukka on niin lähellä kohdunsuuta että aiheuttaa! Eipä se lääkäri viime viikolla mitään tuosta sanonu kun kävin polilla just niitten suppareiden takia. Kontrolliin ei onnes tarvitse että ei se ihan siinä kohdunsuulla ollut. Toivotti sitten vielä hyvää loppuraskautta ja tervetuloa synnyttämään kesällä :)

~ZZ&PikkuT 20+2~
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Taistis ja Mupelo
Synnäril käyty ja tutkittu huolella..varmaa syytä ei verenvuodolle löytyny nyt lepoa ja jos tulee jotain viel ni takas sinne sitten....
laguuni vai mikä nyt olikaan löyty istukan reunalta ja olin sormella auki ulkopuolelta.kohdunkaulaa ihan hyvin viel ni ei tarvinnu huolestuu senkään vuoksi..
vauva voi hyvin ja oli kasvanut hienosti 500g tytön tyllerö siellä kölli..
lääkettä sain mitä pitää viikko käyttää en muista nimee ja soittavat jos näytteistä löytyy jotain mihin se ei tehoa..epäilee et olis emätintulehdus..
huoh nyt vähän parempi fiilis jospa tämä tästä taas menis...
ny lepäämään..

Taistis ja pikkuneiti 21+4:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Mupelo
Tervetuloa GuardianAngel! :wave:

Zoile Meillä on koira ja kissa ja molemmat ovat tottuneet nukkumaan sängyssä mieheni ja mun kanssa. Mua ei haittaa vaikka nukkuvat samassa huoneessa, mutta kun ollaan kerran opetettu että saavat nukkua sängyssä, niin nyt on kuitenkin jokin ratkaisu pakko keksiä. Ei oo kiva sitten kun vauva syntyy vahdata että eihän kumpikaan eläimistä tule vauvan päälle nukkumaan. Ollaan mietitty vauvaporttia makuuhuoneenovelle. Asutaan kaksiossa, joten kesällä voi makuuhuoneessa olla liian kuuma jos nukutaan ovi kiinni.

nemain Mullakin on alkanu hieman napa tulee ulospäin, vielä ei oo ihan pullahtanut. Toivottavasti ei tuu kovin paha pömppönapaa :D

Taistis Ihana kuulla että vauvalla on kaikki hyvin! Voimia lepäilyyn ja toivotaan että kaikki sujuu nyt laskettuun aikaan saakka hyvin!

Muumimamma_ ja pikkuinen 22+5
 
Tervetuloa GuardianAngle! :flower:

Kävin tänään lääkärissä ja proteiineja ei ollut enää pissassa, tämä hyvä :) Epäili että mulla lauennut raskauden aikanen migreeni.. olis halunnut laittaa lähetteen neurologialle, mutta en koe sitä tarpeelliseksi.. ainakaa vielä. Sain Burana reseptin kouraan, jota tarvittaessa jos päänsärkykohtaus iskee päälle.. ja jos oireet jatkuvat/lisääntyvät/pahentuvat niin sit lähete neurolle.
Näin hyvä! :p
Niin ja kysyin siitä Pcon ja sokerirasituksen yhteydestä niin lääkäri sano ettei ei oo sellasesta ainakaa kuullut!!!! Sano että voin muutaman kerran töissä kattoo verensokerin ja jos siinä jotain poikkeavaa niin sit voidaan harkita sokerirasitusta! Eli eilinen terkkariopiskelija sano että mun pitää mennä sinne. SAATANA.

:stick:


hemutus ja möykyts 19+4
 
Heipä vaan!
Onnea jälleen hyvistä ultrakuulumisista :) Minä joudun vieläkin odottelemaan omaa ultraani kaksi viikkoa :whistle:
Kesketyksestä on ollut aikas kiivastakin keskustelua... sanon näin... faktatiedon perusteella suomessa ei ainakaan 15v sitten keskeytystä tehty 24 viikon jälkeen, eikä lupaa myönnetty... mutta ulkomailla käytäntö on toinen, ainakin oli siis tuolloin... Mutta tosiaan, toivon hartaasti ettei mitään poikkeavuuksia löydy ja saadaan kaikki nyyttimme siinä kesäkuun tietämillä terveinä syliimme :heart:

Ummetuksesta, täällä myös pahenee... en ole vieläkään apteekkiin asti päässyt, joten saan siis kärsiä vielä... Ja olen huomannut tällaisen kivan pikku seikan, mitä "pahemmaksi/pidemmäksi" menee niin sitä enemmän on syötävä muka kaikkea??? Ja olo on mitä hurmaavin :x

Painonnoususta...Kuulostaa hölmöltä, mutta olen miettinyt jo laihdutuskuuriakin... Mulla siis lähtötilanne oli jo bmi:n kohdalla 28, ja nyt huitelee reippaasti yli 30 jo.. eli15kg on tullut jo lisää... ja puolessa välissä vasta mennään... Mulla ei ole minkään valtakunnan itsehillintää tähän syömiseen... Ja kaikenlisäksi, minä hoidan ruokakaupassa käynnit..

Tänään oli omien neljän lapsen lisäksi hoidossani parituntia mieheni siskon kolme muksua... kaikki ikähaarukkaan 2-8v...Ja oli meinaan vilskettä, ja nyt on tää mamma aivan raato.. Seuraahan niistä toisilleen oli, mutta ulos en viittinyt laittaa.. vaan -22 pakkasella... ensyöksi luvattu jo lähelle -30.... on siinä elukoillakin ihmeteltävää...

Eläimistä, meillä koira ja kissa nukkuun mein sängyssä, tai lasten... ollaan kyllä mietitty nyt et tarttee varmaan opettaa pois sängystä, koira on onneksi vielä puolivuotias pentu, joten taitaa oppia jos vaan jaksetaan olla tiukkoja..

Liikkeitä en oikein vieläkään tunne, silloin tällöin ihan pientä perhosen kutittelua.. missä ne liikkeet oikein viipyy??? viikkojakin alkaa oleen se 20.. Kyllä alkaa ahdistaan jo melkolailla tää "tunteettomuus"...

Lauantaita odotellessa, helsinkiin katsoon apassionataa :D
jisse
 
Rakenneultrassa käyty, kaikki oli kunnossa ja sikiö kasvoi suunnilleen viikkojen mukaan, painoarvio 330 g. Mulle voi lisätä, että tyttö on tulossa :heart: Lääkärillä oli tosi hyvä ultralaite (näytti myös 4D-kuvaa) ja tyttölupaus annettiin, kun näkyi häpyhuulet ja klitoris, sekä vatsaontelossa kolme onteloa (virtsarakko, vagina ja peräsuoli). Ja tietenkään mitään kiveksiä tai pippeliä ei näkynyt. Hän sanoi, ettei lähde antamaan sukupuoliveikkauksia enennkuin on tarkistanut nämä kaikki. Itsellä on koko ajan ollut tyttöolo, kun pahoinvointi oli niin erilaista kuin poikaa odottaessa. Nyt se varmistui =)

Istukka kasvaa edelleen sektioarven päällä ja nyt seuraillaan, ettei se ala kasvaa sektioarven läpi, se voi aiheuttaa verenvuoto-ongelmia ja istukan toimintahäiriötä.

Tästä mennään sitten eteenpäin, hyvillä mielin. Mies oli vähän hiljaisen oloinen, kun sukupuoli varmistui. En tiedä oliko pettynyt, järkyttynyt, vai onko sillä vaan asiassa vähän sulattelemista :D

Maikki rv 20+3
 
  • Tykkää
Reactions: Taistis ja Laurelle
Rintintin
Mupelolle kiitos uudesta pinosta! Hurjaa että ei laskettuun aikaan ole kuin nelisen kuukautta, vaikka tuntuu samalla että kesään on pitkä aika. :)

GuardianAngel tervetuloa!

Taistis onneksi kaikki hyvin ja toivottavasti jatkossakin! Ihan meillä kaikilla!

Jisse78 Me ollaan myös miehen kanssa menossa katsomaan Apassionataa Helsinkiin lauantaina, kuuden näytökseen. Mies osti mulle synttärilahjaksi liput ja lupasi vielä tulla mukaan. :heart: :)

Eläimistä meillä ei omia ole, mutta kaverit joilla on niin kyllä koirat/kissat ovat samassa huoneessa nukkuneet, muttei samaan sänkyyn sentään päästetty.

Rakenneultra takana ja kaikki hyvin. :heart: Mieskin näki nyt ensimmäistä kertaa pikkuisen, aiemmissa ultrissa ei ole ollut mukana joten saanut vain katsella kuvia. Oli yhtä hymyä koko ajan. :heart: :) Varovainen poikalupaus saatiin. :heart::heart: En kyllä luota siihen. Kiinalainen kalenteri ennusti tyttöä ja sormustesti poikaa. Kuulemma on olemassa vanhan kansan sanonta "poika vie terveyden ja tyttö kauneuden" niin eipä tässä raskausaikana niin kovin terveeltä olo ole tuntunut. :) Ollut selkävaivaa ja pahaa oloa yms. Unissa oikeestaan esiintynyt sekä tyttö- että poikavauva joten vasta kesäkuussa sitten tiedetään varmaksi kumpi tuli. :)

Jäi vaan harmittamaan kun kätilö oli ihan ok, mutta vähän töykeä. Kysyin että missä istukka sijaitsee kun en tiennyt ja neuvolassakin sanottiin että kysy ultrassa sitten niin kysyessäni kätilö tokaisi vaan että "mitä sä semmosta kysyt?". Eipä tehnyt mieli kysellä enää mitään muuta.... Ja nyt tekee sitten kahta kauheemmin mieli mennä 4D-ultraan!! Sanmar82 saitteko Kela-korvauksen ultrasta? Menittekö ihan omasta tahdosta vai suositteliko lääkäri tms menemistä? Kun Terveystalolta sanottiin että tulisi maksamaan noin 260€ ja Kela ei korvaa mitään ellei ole lääkäriltä lähetettä tms. Täälläpäin tuntuu nuo yksityiset 4D:t olevan justiin tuon alle 300€, kahdesta paikkaa olen kysynyt...

Päivittää voi: varovainen poikalupaus ja synnärinä SatKs.

Rintintin & masukki 21+4
 
  • Tykkää
Reactions: Taistis
Tervetuloa GuardianAngel :wave:

Kateellinen olen teille jotka menee apassionataa kattoon, mäkin oisin halunnu mut en sit jaksanu alkaa järkkää sitä menoo sinne...

Eläimistä: Meillä kissat nukkuu kyl samas sängyssä joskus, mut koirat sit taas alakerrassa kun meil on yläkerrassa makkarit. Kissatkin kyl yleensä nukkuu keittiössä tuoleilla tai sit ne on öisin pihalla.

Ihme masennus iskenyt päällensä kun ei jaksa/pysty mitään tekee. Pyykkiä piti pestä mut saunatuvassakin vedet jäässä, sepä vasta ketuttikin :mad:

Eilen tuli ihania uutisia, isosisko odottaa syysvauvaa :heart: Toivottavasti kaikki menee hyvin.

~ZZ&PikkuT 20+3~
 
  • Tykkää
Reactions: Hantuliini
Hei taas pitkästä aikaa!

Kiitokset Mupelolle uudesta pinosta ja onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista!

Meilläkin oli eilen rakenneultra ja kaikki näytti hyvältä. Painoarvio oli 349 g ja muutenkin vastasi suunnilleen viikkoja. Saatiin tyttölupaus, kun mitään poikaan viittaavaa ei näkynyt. Varoitteli kuitenkin, että "aina saattaa tulla yllätyspoikia". Luulisi kyllä jo tässä vaiheessa näkyvän, jos olisi poika. Viikot oli kuitenkin 20+4.
Itse olen koko ajan ollut sitä mieltä, että tyttö on tulossa ja kiinalainen kalenterikin ennusti tyttöä, joten toivottavasti se pitää paikkansa. Paljon vaaleanpunaisen hankkimista tiedossa, joten tulee mahdolliselle pojalle sitten pinkki huone..

Ainoa asia mikä ultrasta jäi harmittamaan oli se, että saatiin vain yksi kuva. Mutta parempi sekin kuin ei mitään.

Ainiin, ikäkin on vaihtunut, eli iäksi voi päivittää 25.

PikkuistaOdottava 20+5
 
Hei taas!!! :)

oon alkanut miettimään että kuinka varma meidän tyttölupaus on..?? 90% varma sanoi ultrassa, ei näkynyt mitään poikaan viittavaa :D Mutta meillekkin sanottiin, että joskus on mennyt ennustus vikaan.
Tekisi NIIN mieli ostaa vaaleanpunaisia vaatteita yms.. Ehkä mä uskallan ;) ??? Itselläkin on ollut kokoajan olo, että tyttö tulee <3 Oli pahoinvointia, mitä ei pojalta ollut!!!

Hirveä olo edelleen, särkee, hiertää, kiertää, särkee lisää!!! :snotty: Mikä ihme on tullut, vai voiko nämä KAIKKI kivut ja säryt johtua tästä kerpeleen flunssasta?! Ja tuntuu että lihonkin ihan silmissä :LOL: Oli pakko käydä käveleen pitempi kävelylenkki, vaikka pakkasta onkin 25astetta!!!! Kylmä on, hyi kauhistus!!!!

Niin ja aamulla tyttäreni tuumasi " Äiti sun maha on oikeesti jo ISO!!! Ei me voida mennä hoploppiin, ku et sää MAHDU sinne enään :LOL: :whistle:

Nyt tortillavuokaa tekemään, jotta varmasti saa kerättyä lisää kiloja :D

Ja hoksasin että kyllä oli omaa napaa tämä teksti!!! :/ Mut nyt pakko mennä ruuantekoon!!!!
 
Viimeksi muokattu:
MissyMulla on kans mennyt sun sairasloma ja tilanne ihan ohi... Tsemppiä siis sinne lepoon ja loppuraskauteen!

taistis Onneksi kaikki hyvin ja nyt vain vähä lepoa ja mennään kaikki loppuun asti kunnialla!

Mupelo Kiitos uudesta pinosta!

Onnea kaikille ultrassa käyneille ja poika/tyttölupauksille! Itellä oisi sitten maanantaina rakenneultra illalla klo 17, eli joutuu vielä odotella!

Poskiontelotulehdus tuli sitten tänne kylään pitkän ajan jälkeen, on tainnu olla viimeksi vuonna 2005 moinen tulehdus. Eli Amorionia naamaan 10 päivää, oli pakko soitta sellaiseen neuvonta puhelimeen että kai toi mun lääke ja annos on ok, tähän mun tilanteeseen katsoen ja kuulemma saan ihan rauhassa syödä lääkeen ja onkin tärkeää saada tulehdus pois. Noh, kyllä tässä säryssä sitä itekin toivoo kun poskea ja hampaita särkee... menee kuulemma jotain hermoja sielä mihin voi toi tulehdus vähä ottaa ja sit on hampaatkin kipeenä. Nyt vain odotellaan että lääke alkais vaikuttamaan.

Neljäs neuvola oli eilen ja mun HB oli laskenu 118 ja rautakuuri napsahti, vaikka epäilikin tän mun kauhean flunssan sen laskeneen. Joten otan vain rautaa 2 kertaa viikossa seuraavaan neuvolaan saakka ja sit katotaan uudestaan. Muuten painoa oli tullu kuukauden aikana 1 kg eli koko aikana on tullu 2,4kg ja sykkeet oli 145+ ja sf-mitta 21,5cm. Verenpaineetkin oli 101/64.

Täällä kans meidän "kikko" potkaisi aamulla niin kovaa että mä ihan kunnolla säikähdin että mikä hemmetti ennekuin tajusin potkun tulleen mahasta, en tiedä edes miksikä sitä alussa luulin mutta melkeen hyppäsin tuolista ylös :D

Täällä Pohjanmaalla on pakkasta -25 eli kirpsakkaa viikonloppua täältä suunnalta!

PikkuMyy ja "kikko" 21+6
Huomenna poksutaan 22+0 ja poksun valmiiksi POKS! :D
 
Tervetuloa GuardianAngel!

Taistis hyvä että vauvalla kaikki ok, säikäyttää varmasti vuotaminen, itse oisin kyllä ollut ihan paniikissa.

Huh, kylläpä alkoi ahdistamaan eilen kun luki täältä näitä keskeytysjuttuja.
Tänäaamuna oli se "myöhäinen" rakenneultra, kaikki ok ja poika tulossa! Ihana kätilö oli! Monta kuvaa sain, yritti vielä kovasti löytää kuvaa jossa sikiö näkyisi selvästi sivusta. Istukka on edessä ylhäällä.

Painonnoususta edelliset "raskauskilot" oli jäljellä ja BMI oli ekassa neuvolassa 29. Viimeksi neuvolassa punnituksessa: 5 kg oli tullut painoa plussatestistä. En hirveästi murehdi,jos arvot ok. Viime raskaudessa puolivälissä painoin kyllä paaaljon vähemmän.

Kokeneemmat konkarit, suositelkaa tuplarattaita! Alle 80cm leveät. Valinnan varaa hirveästi, pää menee sekaisin! :D

Vauvan kanssa pysytty sisällä viime päivät, pakkasta -30 plus se tuuli vielä siihen!

Pitää kai käydä kaupassa illalla että näkee vähän ihmisiä! ;)

ki7i 22+1
 
Ollu jo muutamia kertoja näitä vuotoja nyt tuli oikeen kunnol et tällä kertaa säikähti ihan totaalisesti..mälsää tää oleilu mut toki lepään ku pitää ja varmasti on paljon apua tuohon vuotoon..nyt näyttää hyvältä eikä oo tullu kirkasta vuotoa ollenkaan :)
mulla on ollu jonkun verran muutamien viikkojen ajan supisteluja mut onneks vaan silloin tällöin..ens viikol neuvola ni pääsee taas vähän kattelee tilannetta..ja toivon mukaan ei tule enään mitään vuotoja kerpele..
niin ja eilen vahvistu tyttölupaus oikeen kunnolla :)
neiti on kova potkimaan nyt kokomasu tärisee ja kunnol :heart::heart:

Onnittelut ultrassa käynneille sekä poika että tyttölupauksista :flower:
Ultraan menijöille tsemppiä :)
Hyvää viikonloppua kaikille!!

Taistis ja pikkuneiti 21+5 :heart:
 
Paljon on taas tekstiä tullut! Onnea ennenkaikkea kaikille taas hyvistä ultrakuulumisista ja tyttö- ja poikalupauksista :flower:

Voimia kaikille flunssan ja muidenkin tautien kanssa kamppaileville!
Ja Taistikselle nyt vaan lepo sitten, onneksi kaikki hyvin :D

Täällä oli tänään neuvola ja paino yllätti kyllä minutkin, +660g viikossa, yök! Nyt painoa kaiketi jo 61,5kg, eli 6 kg tullut jo yhteensä :kieh:
Sf-mitan mittasi, mutta unohti kirjoittaa sen neuvolakorttiin, joten en nyt muista sitä, kohtu ylsi jo kuitenkin reippaasti navan yläpuolelle.
RR oli 105/62 ja Hb 129. Sydänäänet +142, hyvin siellä sydän jyskytti :heart:
Kelan laput sain ja totesin taas, että eikö ne vois selkeemmin noita hakemuksiaan tehdä..huh. No, Kelaan sitten taas noitten lappujen kanssa, että tulee kaikki oikein :kieh:

Pikaisesti näin omaa napaa siis...nyt takasin töiden pariin :wave:

jkoo + Pupu 21+2
 
Viimeksi muokattu:
Hemutus: tässä tietoa yhden sairaanhoitopiirin sivulta:
Sokerirasituksen aiheet
Glukosuriaa aamuvirtsassa (yksikin riittää)
Synnyttäjän ylipaino (BMI > 27)
Synnyttänyt > 4500 g painoisen lapsen tai > +2 SD viikkoihin nähden
Synnyttäjä > 40 vuotias
Sikiön makrosomia (> 2SD)
Aikaisemman raskauden aikana todettu gestaatiodiabetes
PCO= polykystiset ovariot
Jos on riskitekijöitä, rasitus tehdään 26-28 raskausviikolla.


Mulla on myös pco, mutta aikaisemmin ei ole rasitusta tehty. Nyt halusin rasitukseen, sillä kuopuksen ja esikoisen painoero oli liki kilon ja lisäksi mun äidillä on puhkeamaisillaan diabetes. Pco on yhteydessä sokeriaineenvaihduntaan, koska se on syndrooma, eli se on yhteydessä vähän kaikkeen eikä vain ainoastaan aiheuta monikystisiä munasarjoja. Sokerirasitus on vaan siitä kurja, että siinä menee aikaa. Tai jos on kovin piikkikammoinen. Mäkin olen ollut, mutta en ole enää, kun on pistelty tähän ikään mennessä niin usein. Viimeksi eilen torstaina ja parin viikon päästä uusi sokerirasitus :) Musta se on pieni paha siihen nähden, että haluaa vauvan voivan hyvin. Ajattelin, että malttaisin syödä terveellisesti muutenkin, mutta tiukkaa tekee. Itse ainakin tartten tiukan syynin ja kiellon syödä makeaa, mikäli todella tarpeen. Muuten sen syömättä jättäminen on taas vaikeaa, kun karkki on alkanut maittaa.

Taistis: hyvä, että vauvalla oli kaikki kunnossa! :)

Eilen mun piti jo kirjoittaa, ja silloin oli kommentoitavaakin, mutta en ehtinytkään kirjoittamaan ja oon täysin unohtanut kaiken.
Mun pulssi on nyt ollut normaalimpi, olo muutenkin jaksavampi, kun aloitin raudan syönnin. Vatsan se kyllä sekoittaa :( Ihanaa, että on viikonloppu!!
Aanna ja tytsi 21+4
 
Kiitos Mupelo uudesta pinosta!

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista ja lupauksista :)

Täälläkin käyty ultrassa tänään ja kaikki näytti hyvältä.
Pieleen meni mun omat tuntemukset sekä miehen, kavereiden ja mun äidin veikkaukset pojasta, tyttölupaus saatiin :heart:

Tsemppiä kaikille ultraan menijöille!

Rubiini 21+0 (poks!)
 
  • Tykkää
Reactions: Mupelo ja Laurelle
No niin, nyt kun rakenneultra on ohi, niin päätin vihdoin liittyä fb-ryhmään. Millanen profiilikuva Nina Saralla on? En tahdo löytää, kun viimeksi oli puhe jostain tonttulakista...

Ollaan mietitty vaunuja, ja mietittiin Emmaljungia verrattuna halvempana vaihtoehtona Oran Jovi Air vaunuja, jonka 2012 mallisto tulee ens viikolla myyntiin. Nyt voisi saada 2011 värejä halvemmalla... Onko kellään kokemusta Oran Jovi Aireista?
 
charleene, mä katsoin just yhdessä liikkeessä Jovi Air -vaunuja ja mietin että hyvältä ja tukevalta vaikuttavat. En muuten ollut vaunuostoksilla, mutta siellä liikkeessä oli erikseen myytävänä edullisia kovia kantokoppia. Jos ei olis jo esikoisen jäljiltä vaunuja olemassa, niin Jovit vois olla hyvä vaihtoehto, kun ovat kotimaisetkin.

Mulla on nyt ollut selvityksen alla seisomalauta-asia. Onko jollakulla sattumalta kokemuksia/suosituksia minkälainen seisomalauta sopii vanhemmanmallisiin (vm 2005) City Crosseihin? Niissä kun on erilainen jarru kuin nykyään (kuva esim. ~~Emmaljunga Crossway yhdistelmävaunut, EI HV!~~ 150.00 &euro; - Lastenvaunut, -rattaat ja -istuimet - Lastentarvikkeet - Huuto.net (suljettu))

Mä oon koko päivän kulkenut ihan hymy korvissa. Jotenkin rakenneultra ja sukupuolen kuuleminen toi vauvan astetta todellisemmaksi :heart:
 
Hei taas!!! :)

oon alkanut miettimään että kuinka varma meidän tyttölupaus on..?? 90% varma sanoi ultrassa, ei näkynyt mitään poikaan viittavaa :D Mutta meillekkin sanottiin, että joskus on mennyt ennustus vikaan.
Tekisi NIIN mieli ostaa vaaleanpunaisia vaatteita yms.. Ehkä mä uskallan ;) ??? Itselläkin on ollut kokoajan olo, että tyttö tulee <3 Oli pahoinvointia, mitä ei pojalta ollut!!!

Hirveä olo edelleen, särkee, hiertää, kiertää, särkee lisää!!! :snotty: Mikä ihme on tullut, vai voiko nämä KAIKKI kivut ja säryt johtua tästä kerpeleen flunssasta?! Ja tuntuu että lihonkin ihan silmissä :LOL: Oli pakko käydä käveleen pitempi kävelylenkki, vaikka pakkasta onkin 25astetta!!!! Kylmä on, hyi kauhistus!!!!

Niin ja aamulla tyttäreni tuumasi " Äiti sun maha on oikeesti jo ISO!!! Ei me voida mennä hoploppiin, ku et sää MAHDU sinne enään :LOL: :whistle:

Nyt tortillavuokaa tekemään, jotta varmasti saa kerättyä lisää kiloja :D

Ja hoksasin että kyllä oli omaa napaa tämä teksti!!! :/ Mut nyt pakko mennä ruuantekoon!!!!
Ihanaa että muutkin miettii, että kuinkakohan varmoja sukupuoli lupauksia on tullut. Mie oon ostellut jo hervottoman kasan punasta/vaaleanpunasta vaatetta, sekä punaset vaunut (brion happy harmonyt 2011, jotka on niiin huiput!) ja mietin vaan kokoajan, että mitä jos on sittenkinpoika...|O:D Isäntäkun on koko oman puolen sukunsa kanssa samaa mieltä siitä, että heille ei tulekun poikia.. ja niitä jo onkin...

Miulla on taas väsymys hiipynyt takaisin, eikä jaksaisi tehdä yhtään mitään. 5 päivää on maksimi minkä pystyy olemaan putkeen töissä ja sitten pitää olla ainakin 2 vapaata, että kestää kuosissa. Jalat ja alapää on jatkuvasti todella kipeät. Oikeassa jalassa onkin komeat suonikohjut nilkasti aivan ylösasti, ja kramppeja tulee tasaisin väliajoin. Toivottavasti synnytyksen jälkeen häviävät!|O Ihanaa kun tuota poikaa odottaessa ei ollukun iskias vaiva ja tästä nyt kaikki maholliset ja mahdottomat päälle...

Cleopatra & "Tiuhti" 22+4
 
Neuvola oli tänään. Tein eilen jo kelan hakemukset, otin taas rahan ku on noita makuupusseja (parempi kyllä tollainen lämpöpussi..), bodyja ym.
Neuvolassa kaikki ok, sf-mitta oli 22, vähän yläkäyrällä, mutta menee omaa viivaansa... painoa olikin tullut viikossa +800g, yhteensä tullut jo 10kg!:D No, ei stressata, lähti ne viimeksikin pois ja sitä ennenkin, miksipä ei nyt lähtisi ^-^

Loppukuusta lääkärineuvola sitten:)

ki71 en tiedä kuinka noi toimii käytännössä sitten, mutta ostin emmaljungan twin city crossit (varmaan pariin kertaan kertonutkin täällä..). Ainakin tuntuu kevyiltä ja näppäriltä, ja kai noi alta 80cm leveät on? Käytettynä ostin.. vielä pitäisi ostaa ne matkarattaat, carena twin varmaan käytettyinä (jotku sellaiset..), noi menee hyvin lenkillä:)

Meillä tyttö ollut kuumeessa ja yskässä.. tottakai itselläkin tukkoinen olo ja ISO olo, saisi loppua noi pakkaset, että pääsisi pihalle. Viikko oltu sisällä, illalla käyttänyt nopsaa koiraa pihalla ja siinä se. Onko kumma, että paino noussut, heh..

Meillä tytöllä vaihe, että haluaisi olla kokoajan sylissä, huoh.. ja pitäisi kävelyttää (nousee tukea vasten..). Äiti vain kelpaa, eli jatketaas myöhemmin...

piuh 22
 
Nyt on sitten vihdoin ultra takana ja voi huokaista helpotuksesta :)
pienokaisella oli kaikki hyvin ja mitat vastas viikkoja ihan päivälleen :)
ja sitten vahvistui se tyttöolokin eli pikku prinsessaa täälä odotellaan syntyväksi :) ihan käsittämätöntä että masuasukista voi saada noin selviä kuvia :) josko sitä uskaltais jo alkaa hankintoja tekemään :)
 
Heippa hei! :)

Rintintin
Asun ite Porissa ja soitin kans terveystalolle ja sielä 4d oli 260e MUTTA sieltä ei saa mukaan dvd:lle kuvaa, eli käytännössähän se tarkoittaa että ne tekee vaan 3d:tä :( sit soitin Lääkäritalolle jossa maksaa 320e ja kela korvaus pitää hakee itse.. Itse haluaisin kovasti mennä mutta en ole valmis maksamaan 300euroa!!!:(
Kävitkö muuten ultrassa tossa keskussairaalan äitipkl:llä? :)

Hemutus ja möykky 19+5
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä