kesäkuun inssipiinailijat

Hei kaikille! Pauliina tässä vastailee uudella nimimerkillä, suuren suuri oli pettymys viime viikolla kun testin aika tuli. Jostain syystä paria päivää ennen testiä kaikki lupaavat oireet katosivat, mutta menkat eivät alkaneet. Testi oli kuitenkin negatiivinen ja meidän ensimmäinen yritys on siis käytetty. Oli kuitenkin ilo lukea kuinka onnistumisiakin on tullut, onnittelut! Me jatkamme yrittämistä elokuussa, kunhan Tayssi aukeaa.. Aurinkoista kesää kaikille! Pauliina/Kuunlilja
 
Miikuli1, älä vielä heitä kirvestä kaivoon!

Voisit tuota "rehkimistä" vähentää hetkeksi, vaikka olisit kuinka pessimisti. Oli sitten hyvin alkanut raskaus tai kohdunulkoinen, kipu kertoo aina jotain: nyt rauhassa! Jos esim. munasarjat ovat ärtyneet, ne toipuvat nopeammin kun lepäilet tarpeeksi. Muuten elämää kannattaa tietenkin jatkaa normaalisti, se tekee vähintäänkin omalle mielelle varmasti hyvää.

Mutta jos sää olet pessimisti, niin mää voin olla vielä optimisti sun puolesta :hug:
 
Rekisteröidyin uudelleen, jotain häikkää tunnareiden kanssa eli oon sama Kaneli mutta nolla jäi vain lopusta pois :)

Niin kuulumisia, tänään oli se ihka ensimmäinen inssi ja toimenpiteenä meni helposti, tuntuihan se katetrin laitto hiukan. Miehen simppojen laatu parantui huimasti pesun jälkeen ja A-luokan liikkuvia pesun jälkeen mukana (ilman pesua niitä 0%). Tein eilen aamupäivällä positiivisen ovistestin ja nyt tämänpäiväisen ultrassa tuo follikkeli jo ehtinyt irtoamaan :(
Lääkärin mukaan olisi parempi jos irtoaminen tapahtuisi vasta inssin jälkeen, kuulemma seuraavalla inssillä (jos tarvii enää tehdä :kieh: ) heti ovistestin plussattua inssi vielä samana päivänä jos mahdollista. Onkohan kenelläkään samanlaista, että ovis ja irtoaminen tapahtuu noin nopeasti? Yleensähän se pitäisi mennä 24-36 h plussatuloksen jälkeen. Nyt fiilikset on sellaiset, että eihän tässä voi onnistua kun ovis oli ja meni. Toisaalta tätä inssiä odotettu niin kauan, että tuntuu heinäkuun tauon tulevan oikeaan aikaan, tarvii saada jotain muutakin ajateltavaa kuin tämä vaikka vaikeaahan se on. :)

Tsemppiä ja voimahaleja kaikille! :hug:
 
Onnea miikuli1 plussasta!
Kaneli 7, tsemppiä piinailuun =)

Satunnainen kulkija, onnea inssiin! :flower: Kirjoitit tuosta "luopumistyöstä".. Kuulostaa niin tutulta, varmaan jo ekan inssin jälkeen ollut siinä uskossa ettei omaa vauvaa koskaan enää saa syliin :'(
Mutta yritetään jaksaa, voimia kaikille! :hug:

-Ihaa-aasi- pp4
 
mutta ei anneta sen masentaa, jooko? Kiitos lampukka että jaksat olla optimisti munkin puolesta, ja tsempata kaveria, vaikka itsekin joudut elämään pettymysten keskellä. Onneksi sinulla on jo se yksi pieni antamassa toivoa :) Toivotaan sille pian leikkikaveria!
Kaneli: Mulle tehty aiemmat inssit ehjillä ja nyt kun pistin ma iltana pregnylin, tunsin ti iltapäivällä kuinka se "räjähdys" tapahtu. Olin tosi kipee vielä siitä vuorokauden päästäkin, kun tehtiin inssi. Ylläri, et lääkäri totes muniksen jo puhjenneen. Mutta antoi silti toivoa. Ja nyt tosiaan näyttäis siltä, että plussa siitä tuli! Mutta kyl se pregnyl vaikutti about 15h pistämisen jälkeen. Mielestäni mä kyllä ovuloin normaalistikin, eli jos tää nyt vaan sattu jotenki samaan saumaan kun olisin muutenkin.. en tiedä..plussatuulia sinulle kuitenkin!

Satunnainen kulkija: tunnistan kirjoituksesta itseni. Se pettymys on kyllä niin inhottavaa, että melkein tekis mieli jättää hoidot väliin. Mutta vaan melkein. Toivotaan, että nyt sun munikset sais eloa, ja ajattele, jos pamahtaisikin tuplapotti! voimia :hug:

ihaa-aasi: Sanon nyt sulle, kuten mua rohkaistiin, elä heitä kirvestä kaivoon! Se näkee, joka elää. voimia :hug:

Kuunlilja: Tsemppiä syksyn odotukseen!

vieläkin ihmeissään oleva ja typertynyt miikuli
 
Pudottaudun pois tästä ketjusta... Ultrassa oli 20 munarakkulaa, joten inssiä ei voida tehdä. Jatkamme matkaa ensimmäiseen IVF! (pelottaa)

Mutta toivotan teille kaikille oikein paljon onnea insseihin ja plussatuulia :heart:
 
Meillä on tänään eka inssi. Olen syönyt Clomeja nyt useamman kuukauden ja tänään tikutin oviksen. Aamulla miehen näyte labraan ja ip inssiin. Meillä ei ole ollut tässä kierrossa seurantaultraa ollenkaan, toki aikaisemmin on ultrattu ja todettu että Clomit toimii ja annostus on oikea. Mietin vaan sitä, että jos nyt inssissä huomataankin, että munarakkulat ei oo tarpeeksi isoja (onko mahdollista vaikka ovistesti näyttää plussaa?), niin voiko käydä niin että inssiä ei voidakaan tehdä? Pelottaa, että viime hetkellä jokin menee pieleen...Tai että klinikalta soitetaan, että miehen näyte on niin huono ettei siittiöt selvinneet pesusta...Onko kellekkään käynyt näin?
 
täällä tosiaan pp8 menossa nyt. Täällä lämpökäyriä mitattu ahkerasti ja masennuttu siitä miltä se näyttää. En ole varma edes että olenko ovuloinut tässä kierrossa |O Lämmöt pysytelly siellä 36.3-36.4 ja tänä aamuna 36.7. Valkovuoto alkanu runsastumaan, mutta sekin on aivan normaalia.. kuivakausi viikon oviksen jälkeen ja sitte alkaa valahtelemaan.

Ainoa juttu mikä poikkeaa kaikista muista kierroista ikinä, on tuo että mulla ei oo rinnat olleet yhtään kipeänä koko aikana. Eli voisko tuokin sitten olla merkkinä ovuloimattomuudesta? Mutta muuten kamalat menkkatuntemukset oli paripäivää sitten ja sitten onneksi loppuivat. Eli täällä henkisesti jo alettu miettimään seuraavaa inssiä tai mitä ikinä ne meille tarjoaa.. haikein ja raskain sydämin. Mutta huomenna sentään alkaa kesäloma ja tämä tyttö lähtee reissuun!

Lähetän tähtipussistani toiveidentäyttymyksen tähtiä kaikille teille piinailijat ja palstailijat. :wave:

p.s. minuakin vähän kiinnostaa miten pähkinä3:lla sujuu.. sullahan on nyt hmmmm muistanko oikein.. pp 9 tai 10?
 
Miten meni inssiläiset?? Jänskättää teidän puolesta! Itsellä epävarmuus ja menkkamaiset kivut jatkuu. Eilen alkoi lisäks sellanen toistuva vihlonta sillä puolen munasarjoissa, joissa ovis tapahtu. Kestää aina vain hetken, mutta tänään tullut vähän väliä. Yritän saada viimestään viikon päähän aikaa yksityiselle ultraan, jotta varmistuisi edes onko kohdunulkoinen vai ei. Ellei ala vuotamaan pois jo sitä ennen. Mahd sykettähän silloin ei vielä tod.näk. näykään, mutta mulla on sitten ultra tays:ssa 2vkon päästä, jos sinne asti päästään..Pää hajoo, mutta ei auta kun yrittää tappaa aikaa.
:kieh: Miikuli 5+1(?)
 
Ensinnäkin hurjasti onnea miikuli1:lle plussasta, täälläkin toivotaan, että teillä sujuu kaikki niin kuin pitääkin!! :flower:

Ja kiitos Satunnaiselle kulkijalle ja mollukalle kuulumisten kyselystä! =)
Tänään tuli siis täyteen 10 pvää inssistä, menkkakipuja ei ole ollut, normaalisti alkavat noin vko ennen menkkoja..

Mulla on tavallisesti pitkä kierto, 32-38pvää ja nyt on kierron 23.pvä. Eli menkkakivutkin kerkiää vielä kurvata paikalle ajoissa.. Ei uskalla toivoa, ei meillä voi olla niin hyvä tuuri, että ensimmäisellä inssi kerralla tärppäis (siltä tuntuu vahvasti). Inhottaa näin pitkät kierrot, ei pääse testailemaankaan piiitkään aikaan. Odottelua.. Vai pitäisikö kierron pituudesta huolimatta testin näyttää negaa tai plussaa noin kaksi vkoa inssistä?!?? :ashamed:

Piinaonnea kaikille ja mielellään niitä onnistumisen uutisiakin! :D
 
Olen uusi lukija ja kirjoittaja tällä palstalla ja nyt oli pakko rekisteröityä että voi purkaa vähän tuntojaan sellaisille jotka käyvät läpi samaa..
Eli olen 28 vuotias, ensimmäsitä lasta yrittänyt reilu vuoden ja keväällä aloittanut lapsettomuustutkimukset ja -hoidot. Ensimmäinen inssi tehtiin kesäkuun alussa ja nyt parhaillaan pelätään menkkojen alkua :(
En kauheesti pidä odotuksia onnistumisen suhteen yllä sillä onnistumismahd.prosentit aika pienet ja oma kohtu aika ohkoinen, että en tiedä onko mahdollisuus alkiolla edes kiinnittyä... Jännittää ja pelottaa ja tiedän että pettymys ja suru on taas suuri jos kuukautiset alkaa...
Viimeinen reilu vuosi on ollut henkisesti todella raskasta ja en jaksa odottaa että toivottu raskaus alkaisi.. Tuntuu niin lohduttomalta joka kuu kun huomaa että kroppa ei tuota toivottua tulosta...

On ollu kiva lueskella teidän kirjoituksia ja saada niistä hieman lohtua ja toivoa...
Toivotaan kaikille parasta!! =)
 
Heippa Satunnainen kulkija ja muut! Eilen tehtiin siis eka inssi, meillähän on yritystä takana jo reilut 2 vuotta. Clomit mulla on ollu apuna, ei muita lääkkeitä. Oli aika nuori lääkäri tällä kertaa, julkisella siis ollaan, ja aika niukkasanaisesti kertoi esim. munarakkuloiden tilateesta, simpat oli ihan ok. Itse toimenpide ei tuntunut missään, tosin nyt mulla on tullut hieman ruskeaa vuotoa, onkohan normaalia? Ei sitä paljon tule. Mutta lekuri oli sitä mieltä, että Clomeilla ei enää kannata jatkaa, jos nyt ei tärppää, koska olen syönyt niitä jo sen 6 kiertoa. Nyt pidetään siis yksi lepokierto ja seuraavassa aloitetaan pistoshoito, siis inssiin yhdistettynä. Inssi tehdään alustavien suunnitelmien mukaan 3 krt ja sitten siirrytään IVF:n jos tärppiä ei tule. Ilmeisesti lääkäri ei ollut kovin toiveikas ainakaan tämän inssin kohdalla :| Toisaalta, välillä kun lukee täältä muiden kokemuksia, niin raskaaksi on tultu vaikka lekuri olisi pitänyt tilannetta toivottomana. Jaksan kyllä vielä uskoa plussaan, mutta pelottaa jo valmiiksi nuo pistokset...

Tsemppiä ja plussatuulia kovasti kaikille :)
 
Satunnainen kulkija, piinaillaan vaan yhdessä =) Ihanaa kun täällä on niin kannustavia kanssakulkijoita, tekee tästä vaikeasta tilanteesta vähän vähemmän tuskallisen. Ja kuten sanoit, jos ja kun pistämisen aika koittaa, niin kyllähän siitä varmasti selvitään. Kyllähän ne siellä polillakin sitten neuvoo miten homma hoidetaan.

Miikulille muuten onnea plussasta munkin puolesta! Ihanaa lukea noita plussauutisia, antaa itsellekin toivoa.
 
Tervetuloa joukkoomme Jasmyn =)

Täällä menossa pp 7. Munasarjoja on vihlonut välillä aika kivuliaastikkin :| Mutta muuten olo ok.
Pelottaa vaan jos nyt ei onnistu, niin sit olis edessä IVF. Pitäisi vaihtaa sairaalaa ja jonot on hoitajan mukaan noin 8 kk. :(

Jaksamisia kaikille!
 
Tähänhän tulee ihan riippuvuus... :p Tervetuloa mukaan Jasmyn! Ja ihaa-aasi, toivon sinulle ihan hirveästi nyt tuuria matkaan, koska kuulostaa ihan hirveältä tuo 8kk! Kääks! :eek: Tietysti, jos olis jonkun verran "ylimääräistä", voisit yrittää saada ajan yksityisellekin? Ne on kyllä hinnoissaan..

Sini: Mulla ollu kolmessa kierrossa menopur 3kpl ja pregnyl 1kpl, eli yhteensä 4 piikkiä per kierto. Itsensä pistäminen on ällöttävää, minusta siis, mutta kyllä senkin kestää hyvän tarkoituksen vuoksi. Menopur ei kirvellyt, mutta pregnyl tekee joka kerta allergisen reaktion, ja toinen vastaava lääke ei kuulu kelan korvauksen piiriin.. Mulla on vieläkin näkyvissä mahalla se alue, johon pistin pregnylin 21.5. Mutta toivotaan, ettei tee sulle mitään. Satunnainen kulkija: Iso :hug: Mistähän sitä pitkää pinnaa sais ostaa... :$ Ryntäisin heti kaupoille! Voi piinojen piina. Ensi ti ultra yksityisellä, josko selviäis onko edes kohdun sisällä tai onko siellä edes ollut mitään...
 
SEE
Tulin myös tänne kertomaan koska täällä paljon toukokuun inssiläisiä joiden kanssa yhdessä piinailtu että tein vahvan PLUSSAN tiistaina ( en ole päässyt koneelle aikaisemmin koska lomailtu merellä ) eka ultra on 29.6 ja sitten nähdään onko kaikki ok. Mullahan ei inssiä päästy tekemään labrahoitajan kesäloman takia mutta nyt se sitten tärppäsi ajoitetulla yhdynnällä ja lääkkeillä clomit 2tbl 3-7vrk+Pregnyl ja kaksi follia oli pistopäivänä kooltaan 24mm ja 20 mm ja limis oli 11,5mm. Tsemmpiä kaikille ja kiitos tukijoille!! T.SEE rv 5+2
 
Huomenta kaikille!!
Viikonloppu takana ja pääsee taas koneelle.. Pitäis kai töitäkin yrittää tehdä mutta täytyy nyt tärkeimmät hoitaa ensin =)
Mulle tulee tänään tasan kaks viikkoa siitä kun tehtiin inssi ja olen hieman epävarma siitä koska kannattais ja pitäis tehdä testi? Sairaalassa sanottiin että kahden viikon päästä, mutta en tiedä uskallanko vielä... Mä en edes oikein tiedä mun omaa luonnollista kierron pituutta, (kai se on epäsäännöllinen), aikasemmin kuukautiset aina käynnistetty terolutilla paitsi ei tietystikään nyt... Viikonloppuna oli alavatsakipuja, ei suoranaisesti samanlaisia kun mulla ennen menkkoja, mutta kuitenkin... Nyt vähän väliä käyn vessassa tarkistamassa ja pelkäämässä että näkyykö housuissa verta :( Toistaiseks kuitenkaan ei ole mitään tullu...
Kuinka pian te olette testailleet? Mä pelkään että jos teen testin niin kuukautiset alkaa heti seuraavana päivänä, oikein mun kiusaks niinkuin tähänkin asti... Tää on inhottavaa ja pelottavaa tää odottelu!!!

 
Täällä pp 14 ja rinnat kipeinä, välillä mahakipuja.. Eli menkkakipuja. Testiä ei olla tehty, kun niin selvät ja samanlaiset oireet kuin aina ennen menkkoja. :/

Satunnainen kulkija, älä vielä luovuta, voihan tämä kierto yllättääkin sinut/teidät.. Usein se positiivinen on tikkuun noussut, kun sitä vähiten odottaa. ;)

Aurinkoista mieltä teille kaikille piinailuun!
:hug:
 
Pitääpi jatkaa tähän perään.. Ei kauaa mennyt kun ärty iski päälle. Alkoi niin v.ituttamaan nämä menkkakivut (eivät kuites vielä alkaneet), mitkä vain vahvistuu koko ajan. :kieh:
Miehelle ärtyilin ja tuntuu kuin elämänilo olisi kadonnut muutamassa minuutissa!! :( Aika hullua tämä homma.. Jos nyt joku tuttavistani tulisi nyyttiä minulle näyttämään, käännyttäisin ilkiänä heti ulko-ovelta takaisin. :headwall:
Jatkan kotimme seinäremonttia, josko sitten illemmalla olisi jo vähän tasaisempi mieli.. :whistle:

Tuleeko teille koskaan näin kamalia tuntemuksia ja ärtykohtauksia pettymysten myötä, ja niin yhtäkkiä..?
 
Heh... tutulta kuulostaa!! Mun mielialat on välillä sellaista vuoristorataa että... Ja ne voi vaihtua ihan yhtäkkiä ja ilman mitään järkevää syytä ja moneen kertaan päivässä... Mies tykkää kun joutuu kestään ;)
Inhottava aina vaan syytellä hormoneita tai naisten juttuja mielialajutuista mutta minkäs sille mahtaa kun niin se vaan menee.. Miesten ei yhtään tarvis enää ihmetellä meidän ailahteluita jos ne joutuis edes kerran kokeileen millaista on olla hormonimyllerryksessä oleva nainen =)
 
Eilen uskaltauduin tekeen testin ja negahan sieltä tuli :'(
Ja tänään näyttää siltä että kuukautiset alkaa... Että se siitä taas!! :(
Nyt vaan "hyvillä mielin" syksyä odottaan, että pääsee kokeileen uudestaan ja ehkä paremmalla onnella...
 
Huomenta!
Onnea, SEE, plussasta =)
Satunnainen kulkija: Mulla on samanlainen tunne, että tuskin tärppää tässä kierrossa. Joskus koko ajatus raskautumisesta tuntuu mahdottomalta, niin kauan tässä on jo yritetty :/ Mutta toisaalta taas odottelen testipäivää malttamattomasti, joten kai se toivo kuitenkin vielä elää.
Jasmyn, harmi että sulle tuli nega :hug:
Pähkinä: kyllä mullakin mielialat vaihtelee, just silloin tietty ottaa eniten päähän kun menkat alkaa. Yritän olla kiukuttelematta miehelle, mutta kyllähän se kai ymmärtää...Välillä menee sitten taas paremmin. Eli yhtä vuoristorataa :)
 

Yhteistyössä