Kesäkuun 2007 lapsettomuushoitojen hedelmät

Silmien väristä: Miehellä on ruskeat ja mulla vihreät silmät. Tommyllä on jossain valossa ja valokuvissa ruskeat silmät mut taas jossain valossa näyttää ihan sammaleen vihreiltä.
Mä kun niin toivoin että olisi saannut edes mun silmien värin kun muuten on ihan isänsä näköinen,mutta kyllä se siltä vaikuttaa että ruskeat niistä taitaa tulla.

HH: Mulla lähtee kans ihan älyttömästi hiuksia, joka paikka täynnä ja pari kertaa oon jo bongannut tommyn suustakin niitä :(

Mä oon tähän saakka joutunut tommyn nukuttaan päivä ja iltaunille, siis olla sen vieressä kunnes nukahtaa. Mutta ihmeiden aika ei ole ohi, nyt se on parina iltana itse nukahtanut yöunille ja nyt tänään jo pari kertaa nukahtanut päikkäreille omaan sänkyyn ihan itse =)

Mites muilla nukkumaan laitto onnistuu?
 
Tyttö sai eilen nimekseen Elli ja juhlat menivät mukavasti. Pappi oli parempi kuin odotin, liperit lisäsivät uskottavuutta... ;) Sukulaisetkin tulivat toimeen. Anoppi sääti ja hosui, mutta se kuuluu luonteenkuvaan, joten ei voi auttaa. Elli sai paljon lahjoja, ja tyttö nukkui tyytyväisesti juhlien läpi.

Onneksi se on nyt ohi... eilen oli niin väsy ettei edes pronssiottelua jaksanut katsoa. Ja nyt tyttö huutaa, palaan paremmalla ajalla!

Jiksu ja Elli 2kk
 
Onnea Ellille! Meillä on oikeita emännän nimiä: Elli ja Siiri :LOL: Mää arvasin että papin retale tsemppaa kun tiesi tilanteen. Hyvä hyvä ei mennyt sun soittaminen hukkaan! Monilla etelä suomaslaisilla voi olla hauska lukea tätä pohjoisen murretta, itekkin välillä nauran jotain kirjoituksiani kun ne kuulostaa niin utopisilta :whistle:
Mai mää luulen että Tommylla on 50%/ 50% mahkut saada joko ruskeat tai vihreät silmät, riippuu mitä värejä löytyy isovanhemmilta.
Tyttö heräs 03 aikaan ja ei meinannut millään laittaa uudestaan nukkumaan, ekaa kertaa piti ottaa syliin yöllä ja rauhoitella. Käärin sen sitten peittoon tiukasti ja painoin käsillä vielä selästä ja pyllystä niin rauhoittui.

HH ja Siiri 12 viikkoa
 
Kivoja ristiäisiä kuulostaa olleen ja kauniita nimiä! Onnea niistä!

Täälläkin on sitten aloitettu soseet. Porkkana-perunalla aloitettiin, ja kahtena päivänä annettiin, mutta kun kakkaa ei alkanut kuulua, olemme nyt pitäneet kaksi päivää taukoa. Yritin etsiä sitä luumusosetta kaupasta, mutta en löytänyt. Oletteko löytäneet vai pitääkö sitä tehdä itse? Tuoreesta luumusta?

Haalistunut: L-sidonta oli vähän niinkuin kehtosidonta. Kehtosidonnassahan tehdään vain toisesta henkselistä "pussi", ja toinen henkseli vedetään koko komeuden päälle, kuten smokkivyökin. Ja vauva on aikalailla kokonaan piilossa. L-sidonnassa sen sijaan molemmat henkselit tehdään pusseiksi, ja lapsi pujotetaan toiseen pussiin kuten kehtosidonnassakin, ja toiseen pussiin pujautetaan jalat. Eli nämä henkseli"pussit" tulevat ikään kuin vastakkain. Ja vauveli on siis hieman enemmän "ilmanalassa", ja näkee sieltä paremmin, mutta voi toisaalta painautua nukkumaankin, kuten kehdossa. Toivottavasti selostuksesta ymmärtää.
 
Nupsu sitä luumusosettta on joka piltti merkillä, siinä oli hyvää vielä se että säilyy viikon avattuna jääkaapissa. Kandee syödä itekkin sitä samalla kun sitä kuiten jää nyt syötön alkuaikoina kun eihän sitä voi antaa kun pikkuisen. Toki sitä voi itekkin tehdä mutta mää ainakin teen vain nuo porkkana/pottu jne ja hedelmät annan purkista. Pottu kovettaa masua joten kokeile bataattia ja porkkanaa.
Jiksu meidän Siiri on pohjalan sanomissa taas lauantaina kun laitetaan papalle 6-kymppis onnittelut, oikea linssi lude tuo tyttö meillä kun menee jo toista kertaa lehteen ja ikää huimat 2,5kk.
Meillä on tosi pitkät jalat tytöllä, miehen suvun hoikka kroppa tulossa kai =) ; meillä enemmän noita pyöreitä ihmisiä :LOL:
Mulla on tänään jalkahoito ja anopin tukan laitto, koko viikoksi riittää puuhaa kun on ne synttärit..... sais jo rauhoittua.

Hh ja Siri 2,5kk
 
Moikka täältäkin! :wave:

Onnittelut Ellille ja hienoa että ristiäiset menivät hyvin! :flower:

Kotiuduttiin eilen jo mökiltä ja kävin lukaisemassa jutut, mutten sitten ehtinyt kirjoitella.
Meillä neidillä nyt aikamoinen rinta vastaisuus kausi... Saattaa hetken syödä ja sitten raivolla pois, pullosta menee sitten kyllä sen jälkeen. Enkä oikeen aina jaksa sitten yrittääkään sitä tissiä uudelleen. Viikonloppuna meni sitten paljon Tuttelia, kun ei meinannut hommasta tulla mitään. Nyt olen sitten pumppaillut pulloon ja jos ei tissi kelpaa, niin annan pullosta. Yritän kyllä tissilläkin, mutta ei vaan neiti viitsi. Taitaa olla laiskuus iskenyt... :ashamed: Eilen päätin koittaa Nania, kun Tutteli laitta hieman pieremään. Mutta Nan sai sitten aikaan niin kauheat iltahuudot, että se siitä kokeilusta. Kokoilta meni huutaessa.

Mai kyseli nukkumaanlaitosta... Meillähän Netta ennen nukahti itsekseen sänkyyn, mutta nyt on sitten täytynyt vieressä olla. Muutamana iltana jopa pitänyt sylissä nukuttaa, kun on väsy mennyt niin yli. Eilen laitoin sänkyyn, kun oli lähes unessa syötyään. Sain sänkyyn, neiti veti minuutin tirsat ja sitten alkoi kova ääninen selitys ja höpötys sängystä!! :D Naurettiin miehen kanssa olkkarista, kun kauhea höpötys kuuluu. Tunnin sitä jatkui ja sitten nukahti.

Tuo Kittyn kesämökki Kreikassa kuulostaa kyllä ihanalta!! =)

Meillä "saunottiin" koko perhe yhdessä mökillä viikonloppuna. Netan osalta saunominen oli kyllä pesulla käynti saunan lämmössä lattia tasossa. Mutta kovin oli neiti ihmeissään lämmöstä ja siitä kun pidin ämpärissä! :p Sitten suomalaiseen tapaan, hörpittiin saunajuomaa pukuhuoneessa ja kuunneltiin kun isi heitteli löylyä saunassa. :D

HH:lla on sitten vauhdikas viikko tiedossa, tsemppiä siis järkkäilyihin! ;)

Tämmöiset kuulumiset tänne maanantaina, mukavaa viikkoa kaikille!

Nampula & Netta 2kk
 
Onnea kaikille nimen saaneille vaaveille! :flower: Elli on ihana nimi :) Jos meille olisi tullut tyttö oli Elli yksi vaihtoehto.

Meillä oli tänään 3kk neuvola ja rokotukset! Pojat kasvaa hyvin ja on seitsemän kilon jötiköitä kumpikin. Pituutta 62cm.
Rokotus sai aikaan kovat huudot. Tuli viereisen huoneen lääkärikin katsomaan mikä oli hätänä kun pojat huusi stereona molemmat niin lujaa kuin pystyi! |O |O

Nyt gallup: Aiotteko ottaa kaikki mahdolliset rokotukset? Olen itse ajatellut ottaa vain nämä hinkuyskä,kurkkumätä,jäykkäkouristus ja poliohommat. MPR rokotetta en ota ja Calmettea ei kai enää annetakkaan. Samoin jätin Rotarokotteenkin ottamatta.
Olen kai liikaa lukenut rokotepalstaa ja kauhujuttuja sivuoireista.

Meillä jatkuu vielä maitolinja. Päädyttiin vielä siirtämään soseiden alotusta kun pojat kasvaa niin hyvin.. Paitsi voi olla että aloitan kuitenkin kuukauden päästä vaikka terveydenhoitaja oli eri mieltä :/

Roosa ja pojat 3kk
 
Hyvää tiistaita!

Täällä sitä taas koneella kun Netta nukkumassa pihalla. :)

Meillä sitten todellakin lakkoiltiin rinnalle. Tajusin tuossa ettei ole perjantain jälkeen syönyt kunnolla rinnalta ilman huutoa eli siis pullosta mennyt sapuska. Eilen olin jo aivan valmis lopettamaan imetyksen. Sain illalla pumpattua vaivaiset 40 ml yhteensä. :ashamed: Mutta sitten kun yöllä oli syötön aika, haki neiti tissiä kovasti ja kun pullon laitoin suuhun, katsoi minua loukkaantuneena ja sylki pois. Ei siis muuta kuin tissi suuhun ja homma sujui! :D Yöllä ja nyt aamulla sitten syötiinkin tissiä taas vanhaan malliin. Ihanaa! Aamulla tuntui rinnat taas täysiltä, joten taitaa jotain vielä kuitenkin tulla. :)

Roosa kyseli rokotuksista... Minä en ole edes ajatellut muuta kuin ottaa kaikki. Tosin en kyllä tiedä mitään rokotteista, enkä niiden sivuoireista. Meillä tuo Rota ei aiheuttanut oikeastaan sen kummempia, sen yhden illan oli kärttyinen. Mutta muutoin ei mitään tullut. Minä en oikeastaan edes tiedä mitä kaikkea neuvolassa annetaan. Pitää varmaan tutustua asiaan nyt samantien. :)

Oli puhetta viime kevään tilanteista... On se vaan niin ihanaa, että kaikki se piikittely ja sumuttelu ja jännitys palkittiin. Minulla oli myös Haalistuneen tavoin juuri tullut tietoon kaverin raskaus. Meillä onneksi oli se Kroatian reissu silloin piikkien aikaan, joten se sai hieman ajatukset muualle. :) Mutta nyt omakin odotus palkittiin, joten olkaamme siis kaikki onnellisia omista nyyteistämme! :heart:

Nampula & Netta 9 vkoa
 
Joo kiireinen viikko on tosiaan ja kotitöitä en aio tehdä ollenkaan! Juuri tulin anopilta leipomasta...
Meillä Siiri tykkää aivan kauheasti syömisestä siis oikean ruuan syömisestä ja mitään oireita ei mun mielestä ole tullut. Eilen meinas suuttua kun annoin vain puoli toista ruokalusikallista :LOL: Tänään annan jo 2rkl ja vähän luumua päälle.
Mää taidan olla ainoa 'konkari' noissa hoidoissa kun meillähän vasta kolmannen punktion pas toi tulosta. Söin zumenoneja vuosi sitten ja siirtoon pääsin jotain 9.6, sain plussan just enen jussia pp8. Voi sitä pelkoa/ihanuutta, olin hyvin epäuskoinen silloin että saadaanko me oikeasti vauva =) SAATIIN!!!
Kai mekin kaikki rokoteet otetaan, ei kai niitä turhaan ole keksitty ? ? Muutaman päivänä meillä tyttö kinnas sen rota rokotteen jälkee, ei paha.

HH ja Siiri reilut 12 viikkoa
 
Sateista tiistaita Ruotsin maalta!

Tosiaankin kyllä osaa olla tylsä, sateinen ja kylmä päivä ja tätä on jatkunut jo muutaman päivän.

Laitoin Tommyn juuri ulos nukkumaan...

Ellille onnea nimestä :flower:

Roosa kyseli rokotteista... Kyllä mekin kaikki otetaan mitä annetaan ja lisänä maksusta korvatulehduksia vastaan. Torstaina on sitten 3 kk neuvola ja eka rokotukset edessä. Toivottavasti ei tule kovia jälki kipuiluja.

Mites Roosan pojat ovatko kiukutelleet ja kuumeilleet rokotuksien jälkeen?

Tosiaankin kun miettii vuosi puolitoista taaksepäin...niin olin vuosi sitten tammikuussa saannu keskenmenon eka ivf:stä ja toisella kerralla ei päästy siirtoon asti ja sit kolmas siirto tehtiin kesäkuun 9. Oli aika sekavat ja surulliset tunnelmat ja pelko ettei omaa lasta saakkaan.
Mutta kaikki menikin paremmin kuin olisi uskonutkaan vaikka monien vaikeitten kokemuksien kautta. Rakkain ja hartain toive toteutui sittenkin :heart:

Me kaikki ollaan todellakin pitkä, kivinen ja raskas tie kuljettu, mutta nyt ollaan kaikki onnellisia ÄITEJÄ :heart: :heart: :heart:

Mai + Tommy melkein 3kk
 
Hei kaikki.

Käytiin kaverin kanssa vaunulenkillä, ihan hiki päässä huhkittiin, ja kivaa oli. Ehkä ensi kesäksi takaisin kuntoon... ;)

Elli nukkui viime yönä kuusi tuntia putkeen! Oi ihanuutta! Olisi mahtavaa jos tämä tahti jatkuisi...

Mekin otetaan rota ja kaikki muut rokotteet. It´s better to be safe than sorry, on mun motto tässä asiassa. Torstaina on neuvola ja tyttö saa sen rotarokotteen. Kiva päästä puntariin ja mittaukseen, että miten on meidän neiti kasvanut.

Viime keväänä näihin aikoihin mulla oli yksi epäonnistunut ivf-yritys takana. Mehän ei päästy edes punktioon kun munikset oli jo karanneet päivää aiemmin. Pettymys oli hirmuinen. Meillä lapsettomuustaival oli onneksi lyhyt, kun päästiin nopeasti hoitoon kun lääkäri piti mua niin hätätapauksena. Se hyöty sentään oli mun huonoista munasarjoista. :whistle: Mä olin kyllä jo orientoitumassa siihen ajatukseen että en voi lapsia saada ollenkaan. Onneksi saatiin, kyllä tämä on parasta mitä mulle on koskaan tapahtunut vaikka olikin henki mennä. :D :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Jahas, tyttö huutelee, pitää mennä. :D

Jiksu
 
Hei! Aurinkoista tiistaita. Oli tosi lämmin taas kun käytiin vaunulenkillä. Toinen pojista aloitti kovan huudon kotiinpäin tullessa ja piti kantaa hetki sylissä. On niin kiinnostunut maisemista että tarkaavaisena katselee maisemat sylissä. Saman teki kaupungilla. Sylissä ihmetteli vaatekaupan hyllyjä.
Meillä menee oikeastaan aika kivasti nykyään tämä monikkoarki. =) Täytyy olla onnellinen nyt kun selvinnyt nämä pahimmat alkuajat ja pojat alkaa olla jo rauhallisempia ja tyytyväisiä. Itkut on pljon vähentyneet ja nyt jo sentään tietää suurinpiirtein mistä itku johtuu.

Rokotukset ei aiheuttaneet mitään sivuoireita =) turhaan hermoilin. Lisäksi jutteli muutaman ystävän kanssa ja nyt olen päättänyt ottaa kaikki rokotusohjelman rokotukset.
En käy enää lukemassa rokotuspalstaa...Olen päätöksen tehnyt.

Onnea Jiksulle unista. Koskahan nämä pojat nukkuisi kuusi tuntia. Meillä on edelleen yöllä n. 4,5 tuntia maksimi unet ja sitten syödään.

Meillä oli myös viimevuonna siirto 1.6. Muistan sen niin hyvin. Aurinko paistoi ja oltiin just muutettu maalle kesäksi odottamaan uuden asunnon valmistumista. Meillä tämä viimeinen hoito meni jotenkin tosi nopeasti ja kivuttomasti. Olin juuri helmikuussa kuullut naistenklinikalla että eivät ala meitä enää hoitamaan kun fsh arvo oli niin koholla ja munasolutilanne huono. Julkisella ei haluttu turhia yrittää jos tulokset oli huonot. Sitten kaiken muuttohässäkän ja asuntokauppojen yms.. keskellä kaveri puhui ympäri ja kehoitti vielä yrittämään yksityisellä kertaalleen. Ja tässä sitä ollaan kaksospoiken äiti! Uskomatonta!! Olin jo ajatellut tosissaan adoptioprosessin käynnistämistä.

Pojat kutsuu... |O |O

Roosa ja pojat 3kk
 
Olipas mukaavaa lukea, että monella alkaa jo sujua mukavasti =)

Meilläkin arki alkaa helpottaa. Rasmus on kyllä todella tyttyväinen vauva, ja hänen yöunensa ovat aivan taivaan lahja tälle perheelle. Päätin aloittaa soseet kun 3kk tuli täyteen, ja niitä syödäänkin tosi innokkaasti heti muutaman harjoittelukerran jälkeen. Väsyin niin tuohon ylimääräiseen maitoon yöllä, että maitomäärä täytyi saada vähenemään. Ja eihän se vähene, jos päivällä syödään rintaa tiheästi; vaihtoehtoina olivat siis korvike tai soseet.

Nyt olen pumpannut rinnat juuri ennen kuin nukahdan itse ja pärjäilen sinne asti kun Rasmus herää ensimmäisen kerran - 8,5 tunnin unien jälkeen!!! Silloinkin se ottaa niin pienet hörpyt, että taitaa kohta vedellä täydet yöunet. Aivan eri touhua kuin edellisen vauvelin kanssa, joka söi vähän väliä ensimmäiset 4kk.

Amodini, ei sun tarvitse imetystä kesksyttää maitoaltistuksen vuoksi, mutta sinun pitäisi itse olla 2vk maidottomalla dietillä.

Muutkin muistelee lapsettomuushoitoja... Mä sanoin yhtenä päivänä miehelle, että onneksi aloin haluta aika pian omia lapsia kun alettiin olla yhdessä. Sanoin silloin, että paras aloittaa yrittäminen aika pian jos vaikka tulee jotain ongelmia... En tietenkään silloin edes ajatellut, että ongelmia sitten todella tulisi :/

Tuntui hirvittävän vaikealta silloin, että miehelläni on toisen naisen kanssa lapsia. Ja että he vielä asuvat meillä!

Vaan loppu hyvin, kaikki hyvin =)

Lampukka ja Rasmus 3kk
 
Millaista määrää sosetta syötät, Lampukka? Me ollaan syöty nyt soseita vajaan viikon verran, ja mietin, mihin määrään sitä vakiois. Meillä lähinnä ongelmana nyt se, että päivällä tankataan tunnin välein maitoa... Nyt olen antanut kerran bataattia ja kerran hedelmäsosetta päivän aikana. Molempia sellaiset 4 tl? Pitääkin kysellä ensi viikolla, kun on 4kk neuvolalääkäri.

Me oltiin tänään elokuvissa, tällaisessa vauvanäytöksessä. Poika oli hereillä koko elokuvan ajan, välillä ihan katsellen elokuvaa ja ympäristöä ja välillä hieman kommentoiden. :) Sitten kun kävin vielä kaverin kanssa lounaalla, nukahti, mutta tietenkin heräsi, kun saimme ruoat eteemme! Alkaa olla ihan eri tilanne käydä kaupungilla kuin kk sitten. Silloin poika vain nukkui! Nyt ympärillä olisi niin paljon ihmeteltävää, ettei malta millään nukkua. Mutta toisaalta vielä ei ota leluja käteensä tms. että viihtyis niitä katsellen ja ihmetellen. Aika hankala vaihe.

Muutenkin poika on nykyään jo pitkään hereillä. Viime viikolla päivärytmi oli vielä tunti hereillä ja tunti unta. Nyt hereillä ollaan jo miltei se kaksi tuntia ja sitten tunnin päikkärit. Onneksi kuitenkin yhdet pitkät päikkärit aamupäivässä on säilynyt. Niistä kyllä yritän pitää kiinni! Yöt meillä nukutaan edelleen hyvin, oikeastaan aika vakiosti klo 21- 05. Ja siitä sitten vielä tissitankkauksella klo 09 saakka.

Mutta nyt alkaa jo poikaa väsyttää sitterissä istuminen. Kylpyäkin pitäisi alkaa valmistella. Mies taas reissussa...
 
Nupsu, nyt menee hedelmä- tai marjasosetta 1 purkki päivässä ja n.2cm banaania. Nämä 4 aterialle jaettuna ja aina maitoa päälle. Annan aina ensin soseen, koska nälkäisenä kaikki uudetkin maut menee paremmin ja vauvalle syntyy positiivinen mielikuva soseista kun ne vie näläntunteen.

Näillä neljällä aterialla mennään ainakin siihen asti, että voi alka antaman puuroa. Silloin lisään aamupuuron ja vaihdan illan hedelmäsoseen myös puuroksi. Aterian koko varmaan kasvaa ennen sitä.

Pulauttelu on muuten vähentynyt huomattavasti ja kakkaakin tulee vain 1-2 kertaa päivässä ja paljon kiinteämpänä.

On muuten varmaan Nupsulla erilaista nyt kun poika alkaa "virkistyä". Kaverini esikoinen syntyi keskosena, ja nukkui ensimmäiset 7 kk... :eek: On kyllä nykyän ihan normaali 6-vuotias.

Makeita unia kaikille!

Lampukka
 
Hei.

Meillä oli eilen neuvola, tyttö painaa 6340 grammaa ja pituuttakin on jo 61 senttiä. Ikää siis reilu kaksi kuukautta. Ei mikään pikkuneiti... :D

Rotarokote meni hyvin alas, illalla tyttö oli vähän nuutuneen oloinen, mutta muuten ei kummempia sivuoireita. Kuuden tunnin yöunet jäi yhteen kertaan, viime yönä nukuttiin taas totutut neljä tuntia ja syötiin. Tosin aamusta on meillä unet pidentyneet, tyttö nukkuu tankkauksella yhdeksään asti. Tässä on ihan äiti ihmeissään. :LOL:

Meillä mies lähtee kalastusreissuun tänään ja on yönkin poissa. Vähän kurjaa, mutta kyllä sen pitää välillä päästä olemaan villimies. ;)

Jiksu + Elli
 
Hei! Aurinkoista perjantaita. Pojat on taas aamupäiväpäikkäreillä ja minä koneella :)
Aloitin kuitenkin eilen sosemaistelun. Luomuperunaa. Laitoin korviketta joukkoon ja lusikoin suuhun. Uskomattomia ilmeitä :eek: Ei maistunut peruna pojille. Jatkan kuitenkin tänään. Annankin maistiaiset ennen maitoa niinkuin Lampukka suositteli!

Nupsu meillä menee kaupungilla nykyään just noin. Yleensä menen autolla ja pojat nukkuu matkan. 10km. Sitten kun siirrän rattaisiin niin levottomampi ja ulkomaailmasta kiinnostuneempi poika aloittaa kitinät. Haluaa nähdä ympärilleen. Kun kasvavat ja voivat kunnolla istua matkarattaissa luulen ja toivon, että helpottaa. Eilen oli treffit miehen kanssa iltapäivällä kaupungilla ja piti katsella kesävaatteita perheelle. Miehen oli pakko lähteä kotiin poikien kanssa kun eivät viihtyneet rattaissa.
Meillä on myös valveillaolo jo n. 2-2,5 tuntia. Aktiivista touhuilua lattialla tai sitterissä. Pojat keinuttaa sitteriä niin, että takapuolet ottaa kohta lattiaan kiinni. Uskomaton meno.
Nämä aamupäivän päikkärit on meillä edelleen 2-4 tuntia ja yritän myös pitää nämä säännöllisenä päivärytminä. Yöt menee edelleen kahdella syötöllä. Tosin viime yönä söivät vain klo 2 ja seuraavan kerran kuudelta aamulla.

Mitenkä teillä hammasasiat? Onko merkkejä tulevista hampaista? Meillä menee nyrkit suuhun ja kaikki muukin. Ainun helistin on jo pysynyt kädessä ja sekin löytää tiensä suuhun. Kuolaa valuu ja ikenet on turvoksissa... Luulen, että kohta tulee ekat hampaat.
Pojat on muuten alkaneet seuraamaan toisiaan jo kovin tarkasti. Hymyilevät toisilleen. Rauhallisempi poika ottaa kovasti kontaktia vilkkaampaan poikaan. Hauskan näköistä.

Jiksun tytöllä on miehekkäästi kokoa. Samaa kokoluokkaa kuin meidän pojat. Paitsi pidempi! Mukavaa tyttöjen iltaa teille!

Meillä taisi tulla sittenkin rokotteesta kuume. Nousi vasta seuraavana päivänä. Molemmilla pojilla oli 38 astetta lämpöä ja itkuisia olivat. Huusivat samaan tahtiin teräsbetonin kanssa kun katsoivat euroviisuja. Uni ei meinannut tullaa millään.. Supot auttoi onneksi!

Mukavaa viikonloppua!
meillä haluaa mies taas lähteä venelle lauantaina ja golffaamaan sunnuntaina.. Joten yksin ollaan täälläkin päivät taas kerran :|
Tosin anoppi hoitaa poikia lauantaina kun lähdetään ulos syömään illalla! Jännää miten pojat pärjää anopin kanssa hiukan pidemmän ajan.

Roosa ja pojat 3kk
 
Heips!

Eilen oli 3kk neuvola...
Mitat 6645g ja 62cm pitkä. Kaks rokotetta annettiin molempiin reiteen. Tommy ei kauheesti piikkeihin noteerannu,hiukan säikähti kun pistivät ja sitten pienet itkut tirautti. Mitään jälki oireiluja ei tullut rokotteista, ei kuumetta eikä ärtyneisyyttä =)
Kyselin taas josko voisin soseet aloittaa, niin vastaus oli että ei vielä, sit vasta kun täyttää 4kk. Kai tässä vielä pitää sitten odotella...
Seuraava neuvola käynti on vasta kuukauden päästä.

Nyt ei ehdi muuta kirjoitella...tommy jo huutelee äitiä =)

Aurinkoista päivää kaikille ja pusut ipanoille :heart:

Mai+Tommy 3kk (huomenna)
 
Heipparallaa!

On kyllä Jiksun Ellillä kokoa kivasti! :heart: Meillä kyllä Netta on auttamattomasti jäljessä, vaikka järkäle olikin syntyessään. :) Meillä seuraava neuvola vasta 3 kk, joten sinne asti odotellaan seuraavaa punnitusta ja mittausta.

Meillä oli mies eilen Netan kanssa kotona illan kaksin. Minä lähdin kaverin luona poikkeemaan. Miestä hieman jännitti olla useampi tunti kaksin tytön kanssa, pyysikin siis "toimintaohjeet". :D
Mutta hyvin oli mennyt. Tosin nukkumaan meno neidillä sitten venyi. Oli väsynyt, mutta ei vaan millään saanut unen päästä kiinni. Joten vasta klo 22 simahti kunnolla.

Nyt taas sitten tuntui että neiti suuttui mulle, kun olin illan poissa. Päätti kieltäytyä yöllä ja aamusella syömästä tissiä. Vaikka normaalistikin saa joka ilta pullosta maitoa, niin nyt sitten päätti, ettei äidin tissit kiinnosta. Loukkaantuneena katsoi minua kun yritin tarjota. Pikku hiljaa sitten taas koitetaan palailla rytmiin.

Laitoin tytön äsken nukkumaan normaalisti vaunuihin. Kovasti ihmettelin puolen tunnin jälkeen, kun vaunuista alkoi kuulumaan itkua joka voimistui ja kovaa. Yleensä kun Netta nukkuu sikeästi 3 tuntia ja sitten saattaa hieman alkaa tuhisemaan, mutta nukahtaa vielä sitten uudelleen. Menin sitten pihalle katsomaan, niin ei tarvinnut kuin kurkata vaunuihin niin sieltä pöllähti niin kova haisu, että huh huh! :LOL: Oli sitten tullut kunnon kakat, jotka olivatkin selkää myöten taas lähes niskaan asti. :p

Otin vielä uudelleen käyttöön nuo Liberon 2 vaipat, kun isommista tuli kakka puntista. Mutta nyt olen kaksi kertaa huomannut, että pissa tulee tuosta läpi jostain kohtaa. Joten pitänee ottaa nyt uudelleen isommat käyttöön.

Kuulostaa ihanalta nuo Roosan pojat, kun ovat alkaneet seurailemaan toisiaan! =) On varmasti suloisen näköistä kun alkavat kommunikoimaan keskenään.

Meillä ei vielä merkkejä hampaista, mutta nyrkki kyllä löytää tiensä suuhun. Niin ja kuolaa kun valuu hieman enemmän kuin aiemmin, niin Netta on keksinyt pärryytellä huuliaan jotta saa aikaiseksi ilmakuplia. Hauskan näköistä!

Meillä kans mies innokas kalastaja. Nyt ollaan taas viikonlopuksi menossa mökille ja voisin kuvitella että miehen tie vie taas veneellä kalaan. Meillä mies nauttii suunnattomasti siitä rauhasta ja luonnosta, mikä kalastukseen liittyy. Joten saalis on usein sivuseikka. :)

Kohta pitää alkaa pakkaamaan tavaroita taas mökkireissua varten, nyt kun Netta vielä nukkuu.

Joten mukavaa viikonloppua kaikille!

Nampula & Netta
 
mukavaa lauantaita kaikille!

ensiksi täytyy onnitella Elliä ihanasta nimestä! :flower: Meillä on kiirettä piisannut ristiäisvalmisteluissa, vaikka ne on vasta syyskuussa, juhlapaikka ja kirkko katsastettu, ja hieman pöytien koristemateriaaleja hankittu ja kutsukorttien aiheita suunniteltu. Hommaa riittää, kun porukkaakin on tulossa liki 60 ainakin |O

Pikkumies on nyt sitten myös Suomen kansalainen! vielä odotan että postissa tulee sos.turvatunnus. Sitten hommataan pojalle Suomen passi , jotta elokuussa päästään sinne toiseen kotimaahan. Jokos Mai sinä olet tehnyt ilmoituksen pojasta Suomen viranomaisille.Saako Tommy kaksoiskansalaisuuden?
Me tosiaan päätettiin että otamme pojalle ensin Suomen passin, sikäli että se on 5 vuotta voimassa, ja ei ole tarvinnut suorittaa kastetta ennen sitä. Kreikassa passi tulisi nimelle ''kastamaton'' ja se olisi voimassa vain 2 vuotta, ja hinta kuitenkin sama :/

Täällä on sitten uniennätykset menneet mennen tullen rikki. Kahtena edellisenä yönä poitsu on vedellyt 11h unta putkeen kl 21-08 |O Ihan rupesi jo mietityttämään onko kaikki kunnossa kun noin hirveästi nukkuu, mutta hereillä ollessaan on iloinen, virkeä ja syö hyvin, joten tuskinpa mitään ''vikaa'' on ainakaan. Päiväuniakin ottaa 2-3krt 15minuutin torkuista 3h tunnin unipätkiin.

Melkoinen kuolakalle on tuosta meidänkin pojasta tullut. Nyrkkiä kaluaa kuin viimeistä päivää suu vaahdossa, ja välillä työntää kaikki sormet niin syvälle kurkkuun, että rupeaa jo kakomaan :whistle: :headwall: Sitten sitterissä on ruvennyt vääntelehtimään siihen malliin että turvavyöt on parasta pistää kiinni. Tänä aamuna jäi piirun verran vajaaksi että olisi kierähtänyt selältä vatsalleen.Vääntää koko kropan ihan puolikuuksi, niska takana, ja jalkoja viskoen -yritys ja pungerrus on kova :kieh: Luulenpa että pari viikkoa vielä niin onnistuu....

''mökkiviikonloppu'' sujui viime viikolla mukavasti, uni maittoi, ja ulkoilu raikkaassa meri ilmassa teki hyvää meille kaikille. Mutta kyllä se vaan niin on että vaikka mökillä on mukavaa, niin oma maa mansikka-muu maa mustikka. Eli kyllä se Suomessa mökkeily, rantasauna, kylmä siideri ja kaiken kruunaava rauha peittoaa nämä täkäläiset mökkifiilistelyt mennen tullen =)

Nyt on pakko mennä, sain vihdoin ja viimein jonkinlaisen inspiraation parvekkeen ja pikkupihan puutarhan laittoon.Eli hanskat käteen ja kädet multaan.....

Hyvää viikonloppua kaikille. Illalla sitten nökötetään telkkarin äärellä, miten meidän betonimiehet pärjää. Tekisköhän ne Lordit ? :snotty:
 
Huh Isän 6-kymppisistä selvitty :eek: olipahan rankka päivä mulle, kerkisin vasta 17 aikaan syömäänkään.... Toivottavasti tyttö ei saanut mitään pöpöjä kun kaikki oli lääppimässä ja en kehdannut kaikille sitä käsidesiä tyrkyttää jo ovella. Tyttöä jaksoi ihmeen hyvin vaikka otti vain parit pikku tirsat päivän aikana.
Meillä neuvolassa sanottiin että 1 kiinteä ateria päivässä aluksi, eli Siiri syö 10 jälkeen n.3rkl sosetta (sis luumua). Tänään annoin 14.30 vähän mango sosetta, Siiri rakastaa syömistä :whistle: ja hyvä se kun on noin hoikkanen tyty. Meidän neiti taitaa olla laihin koko vauva kaartista. Söisi paljon enemmänkin mutta en uskalla vielä antaa.
Kuolaa valuu meilläkin ja tykkää pureskella mun sormea ja omia nyrkkejään. Välillä yökkii kun työntää ne niin syvälle :LOL:

HH ja iiri 13 viikkoa
 
Jäi eilen onnittelematta Rasmusta, onnea pikku miehelle nimestä!!! Mää en ainakaan aiemmin ole pongannut Lampukan vauvan nimeä.
Siiri kääntyi taas tänään 2 kertaa masulta selälleen ja kokee ihan iloa kun on taas selällään :LOL: ja hymyilee.
Kiinteistä asiaa että kun teette maissi sosetta niin jos laitatte perunaa sekaan niin soteuttakaa ensi se maissi ja sitten perunat sekaan. Mulla kävin niin että maissista jäi niitä kuoren paloja ja ei tullut niin sileää. Tyttö veti tänään reilut 4 rl ja ois vieläkin syönyt lisää :eek: älytön ruokahalu noissa kiinteissä :LOL: mutta maitoa ei uppoa paljoakaan kerralla ja siksi syyötänkin päivisin suht tiheästi pullosta.
Siiri nimeä oli viime vuonna kastettu 120 ja 2000-2007 jotain reilut 3000kpl mutta mää en kyllä tunne ketään Siiriä.

Hh ja Siiri kohta 3kk
 
Terveiset täältä rintatulehduksen kourista! :snotty:

Lauantaina tuli rinta kipeäksi ja seuraavana yönä nousi kuume. Eilen sitten kävin päivystyksessä lääkärillä ja sain antibioottikuurin. Hieman vaan mietityttää imetys kuurin aikana, vaikka lääkettä voikin käyttää samaan aikaan. Mutta kun ohjeissa lukee, että voi käyttää imetyksen aikana, mutta jos vauvalle ilmestyy allergisia oireita, on imetys ja lääkkeet lopetettava heti... Joten ehkä syystäkin mietityttää.

Oli "kiva" reissu lääkäriin... Lääkärinä nuorehko mies, joka otti asian oikein omakseen ja tykkäsi katsella ja tunnustella ja kaivella ja painella... Lisäksi halusi punktoida rinnan, jos saisi märkää ulos (jota ei saanut) ja haki sitten kaveriksi toisen nuoren miehen... Väkisinkin siinä sitten alkoi miettimään, että näinköhän ne sitten yhdessä myöhemmin naureskelee, kun saivat töissä tuijotella tissejä... :LOL:
Sen verta nuoria kavereita nimittäin... :p Mutta oli siinä itellä hieman hölmö olo, kun piti tissit paljaana pällistellä.

Onnittelut Rasmukselle täältäkin! En ole minäkään aiemmin Lampukan pojan nimeä bongannut. :)

Niin ja Amodinin tytöstä tuleepi sitten Kaisla? Onnittelut Kaislallekin! Ihania nimiä kyllä kaikkien lapsilla! :heart:

Haalistunut kyseli nimien yleisyydestä. Katsoin että Netta nimisiä on vajaa 2000, joten ei nyt ihan kauheasti. :)

Meillä Netta kääntyi perjantaina selältä massulleen, ihan yhtäkkiä ja kovan työn tuloksena. :) Mutta se on nyt jäänyt ainoaksi kerraksi, yrittänyt on muutaman kerran mutta vielä ei ole uusintaa saanut aikaiseksi. :)

Nyt pitäisi mennä vielä hieman lepäilemään, kun Netta nukkuu. Sen verran hölmö olo vielä, että lepäily ehkä tarpeen.

Mukavaa viikkoa kaikille! :wave:

Nampula & Netta
 
Olipas Nampulalla 'kiva' lääkäri reissu.... jospas poitsu pääsi ekaa kertaa näkemään rinta tulehduksen??? Aikoinaan kun hain ajokorttia varten lääkärin todistuksen niin se nuori lääkärin kloppi työnsi sen 'stetoskoopin' nännin kohdalta sisään, aloin aivan hulluna nauramaan :LOL: poitsu vähän nolona siinä sitten. Mulla oli kyllä aika seksyt rintsikat kun enhän mää tajunnut että rintsikkasilleen pitää riisua.
Meillä tyttö ei eilen nukkunut kunnon päikkyjä ja illalla heräsi jo oltuaan tunnin nukkumassa ja alkoi kauhea kitistely ja itku. Eipä auttanut muu kun antaa suppo, yö meni joten kuten ja nyt aamulla on jo nauravainen. En tiedä joko tekee hampaita vai pierutko oli hukassa, rupsutteli illalla itkien.
Saako muut nukuttua? Mää oon kärsinyt jo aika pitkään unettomuudesta. Herään kattomaan tuttia tytölle vaikka tämä nukkuisi ihan hyvin. Yö syötön jälkeen en nuku juuri ollenkaan, arvatkaa vaan ketuttaako maata sängyssä :/ Aamuisin olen tosi väsynyt 6 aikaan kun tyttö herää.... eipä auta kun nousta ylös, monesti otan tytön hetkeksi viereen jokeltelemaan niin saan ite vielä pötkötellä.

HH ja Siiri kohta 3kk
 
Hojo!

Nampulalle pikaiset paranemiset, kuulosti aika "kivalta" tuo lääkärireissu. ;)

HH: Olivat lehdessä näköjään sössineet teidän ilmoituksen, oli ääkköset hukassa. Mutta kuva oli kiva!! Mä kyllä nukun tosi hyvin, nyt kun tyttö jatkaa aamukuuden syönnin jälkeen vielä unia kahdeksaan asti niin olen ollut paljon pirteämpi. Onko sulla aiemmin ollut unettomuutta vai onko se uusi ilmiö?

Tänne ei ihmeempiä. Viikonloppu meni hyvin, olin jopa pitkästynyt, mikä tarkoittanee mun mielestä sitä että arki sujuu ja rutiinit toimii kun on varaa haukotella... pitää yrittää ajatella positiivisesti. :D Tänään on neuvolan 2-kuukautisten vauvaryhmä, ihan kiva nähdä muiden vauvoja. Meidän tyttö on varmaan kaikista isoin. Jättiläisvauva... :whistle:

Tilasin sellaisen uuden kantorepun, Manducan. On niin kuin Ergo mutta pitäisi olla vielä parempi. Repun pitäisi tulla tänään tai huomenna postissa, kiva kun pääsee kantelemaan tyttöä. On mulla se Kangakin, mutta en osaa käyttää sitä ja tytöllä menee hermo kun yritän tukkia sitä sinne. :eek: Haluaako joku ostaa lähes käyttämättömän Kangan?

Nyt tekemään kotihommia kun tyttö vielä nukkuu... kaikille aurinkoista päivää!!

Jiksu
 

Yhteistyössä