Kesäkuun 2007 lapsettomuushoitojen hedelmät

Kukkuu! Missäs kaikki oikein luuraa? :wave:

5 kk neuvolassa käyty. Painoa tyttösellä 7040g ja pituutta 66 cm. Painoa tullut hienosti, pituutta hieman huonommin. Tosin 3 viimeistä kertaa ollut eri mittaaja ja kovin vaihtelevaisia tuloksia. Mutta ei kuulemma aihetta huolestua vaikkei pituutta ole tullut kuin 1 cm kuukauden aikana, koska ihan keskiverto pituudessa mennään. Netan syntymäpituus vaan niin paljon, että siksi menee nyt alemmilla käyrillä.

Netta oli kovin aurinkoinen paitsi kun täti otti syliin ja alkoi mittailemaan jne. Mutta rauhoittui sitten heti kun pääsi takaisin minun syliin. Rokotus itketti hieman, mutta ei paljoa.

Mutta siis kummempia kuulumisia ei täältä tänään.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Nampula & Netta 5kk
 
Hei, täällä ollaan! :D

Nampula: Meilläkin on tällä viikolla 5 kk neuvola. Painoa tytöllä tosin on varmaan kaksi kiloa enemmän kuin Netalla, pituuskin neidillä jo varmaan lähes 70 senttiä. Meidän pieni iso tyttö... :whistle: No, parin päivän päästä se nähdään.

Meillä oli raskas viikonloppu, kun olen ollut yhä flunssassa ja tyttö nukkuu huonosti, heräilee jatkuvasti. Mies on yrittänyt olla apuna mutta mä en osaa nukkua eri huoneessa kun tyttö itkee... :ashamed:

Muuten ei kummempaa, sataa vettä ja väsyttää... |O

Jiksu
 
Voi hitto että voi viedä voimia ihmis suhde ongelmat siis mun Äiti! Arg! :/ kun kiukuttaa mutta pakko ois olla Siirin takia tekemisissä......
Meillä alkanut yöllä tyttö huutelemaan, näkee kai unia... sekin väsyttää |O mulla vissin joku väsy päivä tänään.... anteeksi kun olen huonolla tuulella ja tuuletan täällä!!!!!
Netalla hyvin noussut paino, olette jo Sipun edellä.... meillähän sitä painoa oli 6,5kg ja pituutta 65,5cm.

Hh ja Sipu vajaa 6kk
 
Reissu tehty!

Viikonloppuna tuli 1300 km ajoa koirien kanssa, huh. Isä ja poika olivat pärjänneet aivan mainiosti, uni- ja ruokarytmi oli pysynyt ennallaan. Tosin maitoa ei ollut kovin paljoa juonut, desin luokkaa päivässä, joista osa rinnuksille, kun itse joi pullosta. Paljonko teillä, joilla korvikkeella, juo lapsoset maitoa päivässä? Meillä siis viidesti päivässä kiinteitä ja tissittelyt 3-4 kertaa päivässä, joten hankala sanoa, paljonko maitoa menee päivässä. Reissussa selvisin kuitenkin muutamalla lypsämisellä, joten alkoi arveluttaa, kuinka paljon sitä maitoa oikeastaa enää menee...

Ruoka meilläkin maistuu vähän heräämisen jälkeen, aamulla poika voi tunninkin jutella ja naureskella, ennenkuin on nälkä. Vauvauintiaamuina onkin aika hankalaa saada puuro menemään naamariin tuntia ennen uintia. Kuin ei sitä viitti vielä kuudelta herätellä.

Meillä on muuten nyt hieman aikaistunut tuo aamuherääminen. Nykyään heräillään siinä 7-8 välillä, kun aiemmin se oli vasta 9-10 maissa. Eikä aamutissin jälkeen enää nukuta niin helposti. Pitää vissiin alkaa opetella itse aikaisemmin illalla nukkumaanmenoa.

Kyllä täälläkin on nukuttu massullaan siitä lähtien, kun itse oppi kääntymään. Päikkärit voi nukkua kyljellään/selällään. Hassua kyllä, että mullakin on oma nukkumisasento kääntynyt aika lailla masulleen, kun aina ennen raskautta ja raskaudenkin aikana nukuin selällään.

Nupsu ja Max, 7kk

Ps. Matkalla luin kaksplussaa, siellä mainostettiin "Vanhemmuuden roolikartta" -nettitestiä, ihan mielenkiintoinen, ks. http://www.lasinenlapsuus.fi/roolikartta
 
Jiksulle voimia flunssan selätykseen! :hug:

HH:lle tsemppiä raivostuttavan äidin kanssa. Hyväähän ne äidit varmasti yleensä tarkoittavat, mutta toisinaan taitaa hieman mennä yli homma.

Kiva että Nupsun reissu meni hienosti!Ja hyvä että isä ja poika olivat pärjänneet hyvin. :) Meillä menee maitoa kiinteiden lisäksi sellainen 600 ml yhteensä. Tuohon olen laskenut kaikki ruuankin yhteydessä menevän maidon. Toisinaan saattaa mennä hieman tuon yli ja toisinaan taas jäädä hieman vajaaksi. Mutta siihen olen pyrkinyt että lähelle tuota 600 ml:ää mentäis. Kiinteitä meillä syödään 4 krt/pv. Enempää en usko että nyt tällä hetkellä saisin edes menemään. Mutta hyvin on painoa tullut, joten mikäs siinä. :)

Nukkumisesta... Meillä Netta yleensä pötköttää kyljellään, harvoin masullaan. Kääntyy kyllä masulleen varsinkin nukahtaessaan, mutta sitten jos havahtuu niin iskee raivo. Tosin tänään veti masulleen päikkärit. Nupsu puhui omasta nukkumisasennostaan... Mulla kans on asento suuntautunut mahalleen. Ehkä tuo raskauden aikainen vajaus mahalleen nukkumisessa pitää nyt korvata! :D

Nampula
 
Heipsan!

Täällä kirjoittelee väliaikaisesti ''lapseton'' mamma :( Poika jäi sitten mökille anopin ja appiukon kanssa, torstaihin asti kylläkin. Enköhän mä tämän muutaman päivän kestä. Soittelin tuossa äsken ja hyvin oli mennyt. Mulla on nyt sitten tilaisuus tehdä vähä rästiin jääneitä kotihommia...ja nukkua!! =) Mies on päivät pitkät töissä joten mä löhöilen kissan kanssa kotona. Meinas kyllä tulla surku kun kattelin pojan tyhjää pinnistä... :'(

Me odotellaan vielä 6kk neuvola-aikaa, kun lekuri on lomalla. Itse mittasin kyllä ja pojalla taitaa olla pituutta nyt 70cm. Katsotaan paino sitten torstaina. (5kk oli 68cm ja 7400g)

huh, Nupsullapa pitkä reissu takana :eek: Olikos äidillä jo Maxia kova ikävä, ja pojan äitiä? Meidän Antoni ei vielä vierasta yhtään, eikä oikein taida tajutakaan että äiti on häippässyt maisemista. Eli eroahdistusta ei toistaiseksi vielä ole.

Oletteko muuten kokeilleet jo nokkamukista juottaa? Minä vasta nyt ostin, täytyy loppuviikosta testailla...

Antoni on myös nyt ruvennut seisomaan tuettuna, ja hetkiä jopa ilman tukea. Jalat ovat olleet aina kovin vahvat, muistan kuinka 3kk neuvolassakin lääkäri sano että vahvajalkainen vesseli, ja nyt mielellään seisoskelee jo sängyn laitaa tai tuolin selkänojaa vastaan. Ote on kanssa hurjan vahva. Ei meinaa päästää tuolista millään irti! :kieh:

Mites Nampulan laihis sujuu?? Mä olen pysynyt yllättävän tiukkana, uin viikonloppuna paljon ja söin kevyesti. Litkin vihreää teetä ties kuinka monta kuppia päivässä (pitäs auttaa painonhallinassa, ja poistaa kuona-aineita) eli tästä on hyvä jatkaa. Punnituspäivä keskiviikkona.

Hui, uutisissa kerrottiin että egyptiläis nainen synnytti seitsikot...ja vieläpä ilman hedelmöityshoitoja.HUH!

Lihapata porisee hellalla,joten nyt hommiin, ja sitten sohvalle nauttimaan rauhaisasta koti-illasta :kieh:
 
Kitty. Eka päivänä soittelin, mutta sitten hellitin. Mies laittoikin kuvaviestejä tulemaan viikonlopun mittaan, niin sai katella poikaa. Se kyllä oli mukavaa! Mutta oikeestaan meidän ohjelma koirien kanssa oli niin aikataulutettu, että ei siinä paljon onneksi ehtinyt miettimään muuta.

Ei tainnut poikakaan tajuta, että äippä oli hetken poissa. Vaikkakin olihan se yhtä hymyä maanantaiaamuna, kun heräsi ja pääsi tissille. Mutta niin se on kyllä joka aamu. :)

Olemme kokeilleet tavallista nokkamukia, mutta venttiilin kanssa juominen ei vielä onnistu. Ostin lisäksi NAMin ensimukin, jossa on pehmeä nokka, joka on ikään kuin tutin ja nokkamukin välimuoto. Siitä poika osaa jo juoda. Vaikka menee siitäkin osa rinnuksille, kun poika jää monesti puremaan ja jyystämään sitä.

Toivottavasti saat nautittua omasta ajastasi, Kitty!

Nupsu
 
Huomenia!

Täälläpä syötiin yöllä vain kerran!!! Jee!! Sekin oli jo 23.30! Netta kun söi illalla hieman vähän, joten taisi sitten oikeasti nälkä yllättää. Sitten sain kyllä tunnin verran pomppia tuttia laittamaan. Mutta sitten seuraava herätys olikin vasta 6.30. :)

Kitty, taitaa se olla hieman outoa olla ilman pikkuista. Mutta nauti nyt siitä omasta ajasta ja rauhasta! :hug: Mulla tuli lauantaina jo hieman orpo olo, kun oltiin se muutama tunti kaksin täällä kotosalla miehen kanssa. :p

Mä ostin kans sen sellaisen MAM Ensimukin. Meillä Netta osaa juoda siitä ihan hyvin. Vettä lähinnä ruuan yhteydessä hieman hörppinyt siitä. On meillä sitten yksi nokkamuki ilman venttiiliä, mutta en vielä ole sitä ottanut käyttöön. Tosin Netta ei tuosta ensimukista osaa juoda niin etä pitää itse kiinni vaan minun tarjoamana.

Eilen iltapäivästä Netta sai muutaman verran tosi kovan huuto kohtauksen. Ihan yhtäkkiä kauhia itku ja karjunta, jota kesti vajaan minuutin. Taisi olla jotain rokotuksesta tms. johtuvaa. Mitään erikoista kun ei oltu syötykään. :/

Laihiksesta... ihan hyvinhän tuo on mennyt... Herkkuja olen pystynyt välttelemään ja koitan syödä enempi vihanneksia jne. Vielä en ole kuntoilemaan päässyt (lue: viitsinyt lähteä), mutta nyt ajattelin laittaa neidin vaunuihin ja lähteä kunnon reippailulle. :) Joten kai se tästä pikkuhiljaa... Vaa´alla olen muutaman kerran käynyt, ihan vaan huvin vuoksi. Pientä (hyvin pientä) edistystä näyttäisi olevan, mutta liekö sitten oikeasti niin. :p

Nampula & Netta
 
Meillä sipu on alkanut näyttämään omaa luonnettaan :eek: karjahtaa kovastikin välillä muttei kyyneliä näy mailla halmeilla :LOL:
Mää en pystyisi olla tytöstä erossa :| olen riippuvainen aivan selvästi. Minun tyttöähän ei kukaan vie multa! Pelottavaa mutta totta...
Minkälaista istuinta olette autoon ostamassa? Uskaltaisikohan tilata ulkomailta? Sais paljon halvemmalla. Gragon cosmic xtp comfort tai vastaavaa olen katellut. Selän pitäisi olla menosuuntaan 3 vuotiaaksi saakka (suositus) Nyt tarjouksessa lastentarvikkeessa 249;- ovh329;-
Nokkamukilla juodaan joka päivä vähän vettä, ostin sellasen emman halpiksien ja pitää hommata uus parempi kun tuossa sellanen kova nokka. Tykkää juoda kyllä tuosta paremminkin kun tuttipullosta mutta kovin on sottaista puuhaa.

Hh ja Sipu
 
Hei!

6kk neuvolassa käyty, painoa 8875g ja pituutta 70.4cm =)
Rokotukset saatiin myös,tommy ei ollut moksiskaan piikeistä, mutta kun aineet työnnettiin niin silloin tuli pikku itku. Äitin syliin päästyään rauhoittui heti. Lääkäri tarkisti myös poitsun ja kaikki on ok.
Ihoa tarkasteli ja sanoi että saattaa olla atopiaa tai ruoka-aineallergiaa mutta noin pientä ei vielä laiteta testeihin. Täytyy seurailla tilannetta mihin suuntaan muuttuu.

Meillä kans nokkamuki (NUK) käytössä. Molemmin käsin pitää mukista kiinni, mutta juominen ei vielä oikein suju. Ennemmin leikkii vaan sen kanssa ja kovasti pureskelee nokkaa. Vedet on useinmiten kaulalla =)

Mulla samat fiilikset kuin HH:lla en kans pystyis olemaan tommystä erossa. Sinne minne minä meen niin tommy on mukana. Tosin olis varmaan ihan terveellistä antaa joskus vaikka hetkeks hoitoon, mutta kun ei tahdo hennoa antaa.

Mai+Tommy
 
Huomenia!

Täällä sataa kolmatta päivää, ei juuri ole ulkoiltu... tänään pakko pakata lapsi vaunuihin ja itselle sadevaatteet päälle ja lähteä ulos, ei kai siihen sateeseen sula. :kieh:

Meilläkin juodaan vettä nokkamukista, mutta välillä kaikki menee rinnuksille. Korviketta tyttö ei juo enää ollenkaan, rintamaito riittää nyt kun saa soseita lisäksi. Ihan kiva ettei tarvitse pullojen kanssa välpätä.

Kitty: Miten pärjäät ilman vauvaa? Mä en voisi kuvitellakaan olevani erossa tytöstä yhtäkään yötä, hyvä kun muutaman tunnin. Anoppi tarjoutui taas vaihteeksi lastenhoitoavuksi ja ehdotteli vaikka mitä menoja. Mä en sanonut mitään. :x

Jahas, pitää yrittää tehdä jotakin kun tyttö ekoilla päikkäreillä... Jos vaikka lukisi lehden.

Hauskaa keskiviikkoa kaikille!

Jiksu
 
Hiljaista täällä. Missä kaikki luuraa? Roosasta ei ole kuulunut aikoihin!

HH, meillä kans esitetään omaa tahtoa kovasti karjahtelemalla. Esim. ruokaillessa, kun ei saa pitää lautasesta tai lusikasta kiinni. Selvästi karjuu, kun ei saa haluamaansa. Ja lelutkin pysyy yllättävän hyvin jo mielessä, jos sattuu tippumaan lattialle kesken ruokailun. Eli tästäkö se alkaa jo, se lapsen kasvatus. Että antaako periksi vai opettaako lapselle, ettei kaikkea voi saada oman mielen mukaan.

Autonistuinta kattelin myös tuossa kesällä, sellaista tuolia aattelin, joka menee tästä sinne 4-vuotiaaksi saakka, vai kuinka pitkälle ne menikään. Uudessa tai edellisessä kaksplussassa oli vertailua penkeistä. Siinä parhaat arviot oli saanut Römerin tuolit.


Minäkin tarjosin eka kertaa pojalle itse tehtyä ruokaa!!!! Rasti seinään! Olen siis TODELLA laiska tekemään ruokaa, itselle ei tullut tehtyä ruokaa töissä ollessa, vaan söin töissä lämpimän lounaan. Nyt sitten tein pasta carbonaraa, ja otin erilleen ennen maustamista kinkkua, sipulia ja pastaa, jotka sitten soseutin ja notkistin korvikkeella. Hyvin kyllä kelpasi! Vaikkei siitä soseesta niin sileää tullut kuin kaupan purkissa. No, seuraavaa inspistä ootellessa...

Nampula, onnea pitkästä yöstä. Siitä se alkaa tasoittumaan ne yöt. Ja varmaan iltasyönnillä on vaikutusta unien pituuteen. Meillä tosiaan menee puuroa se koko lautasellinen, ja poika nukkuukin sellaiset 12 tuntia. Noihin pieniin kätinöihin emme enää herää, kun Max nukkuu omassa huoneessaan.

Nupsu ja Max, 7kk
 
Heipparallaa!

Kiitoksia Nupsu yö onniteluista. :) Mutta, se oli kerran ilo se... :/ Seuraava yö menikin sitten oikein kunnolla hulinoidessa. Kävin varmaan 100 kertaa (valehtelematta yhtään...) laittamassa tuttia ja tarjoomassa velliä. Huonolla menestyksellä. No, viime yö sitten menikin taas normaaliin tapaan 2 syönnillä ja nukkuen. :)

Eilen käytiin Netan kanssa töissä, tosin kun menen töihin vaihdan toiseen kouluun. Netta touhusi siellä muksujen kanssa ihan touhuissaan, eikä edes vierastanut ihmisten sylissä.

Illalla sitten menin äitini luo kauneusiltaan. Oli tuote esittelyjä ja saatiin kaikki kasvohoito jne. Oli tosi ihanaa ja mukavaa. Netta oli kotona isin kanssa. Meillähän on Netta tosi harvoin iskän kanssa kaksin ollut kotosalla. Paitsi nyt koirien lenkityksen ajan, mutta siis useampaa tuntia. Oli ilta mennyt tosi hienosti, oli ollut kuulemma tosi hauskaa. Siitä sitten illalla kun juteltiin, niin tuli ilmi mulle muutama tavallaan yllättävä seikka... Mies sanoi että hän tuntee toisinaan itsensä kovin avuttomaksi Netan kanssa, kun minä teen suurimman osan asioista tytön kanssa ja tunnen tytön tunne tilat ja halut paremmin. Se on kyllä totta, että meillä minä teen lähes kaikki jutut. Mies kyllä hoitaa ja syöttää ja vaihtaa vaippaa kun pyydän, mutta vain kun pyydän. Kyllä silloin tekee ihan mielellään, mutta siis oma-aloitteisesti ei juurikaan. Miestä selvästi harmitti se asia ja minä ymmärrän ihan täysin. Eikä ollenkaan haittaa mua vaikka mies tästä lähtien saakin tehdä enempi ja touhuta enempi. Parempi vaan. Oli kyllä ihana keskustelu ja tavallaan en ollut ollenkaan itse ajatellut että mies voisi kokea asian noin. Mutta siis hyvä niin, että tuli puheeksi. Nyt siis muutamme hieman tapoja. :)

Autonistuimesta on täällä ollut puhetta ja meillä ei vielä hetkeen ole tarvetta. Meillä kun tuo turvaistuin on sen verran massiivinen (Römer Baby Safe), että Netta menee siinä vielä pitkään. :) Tosin neiti on nyt keksinyt, että siitä pitää koittaa änkeä itseään pois ja kauhealla karjunnalla aina yrittää punkea itseään pois. Ei siis oikein enää viihdy siinä.

Netta on nyt sitten oppinut ryömimään. :) Eipä enää jätetäkään yksin lattialle, kun ei tiedä enää mistä neidin löytää. Konttaus asennossa keikuttelee myös kovasti.

HH ja Nupsu puhuivat lapsen tahdosta... Meillä Netalta löytyy nyt jo myös kovasti omaa tahtoa. Neuvolassa asiasta juttelin ja siellä vaan puhuttiin että pienenä se oma tahto alkaa löytymään. Nupsu mietti tuota kasvatusta, samaa itsekin miettinyt. Että miten lapsi ymmärtää asioita nyt. Mikä olisi oikea tapa suhtautua noihin kiukutteluihin tai muihin juttuihin. Just se että antaako periksi, vai ei.

Me suunnataan tänään jo mökille, joten mukavaa viikonloppua kaikille!

Nampula & Netta 5kk
 
Moikka kaikille!

Tommy sai kuumeen 38.5 rokotuksista. Aika kränänen oli eilisen päivän, missään muualla ei ollut hyvä olla kun mun sylissä. Annoin sitten alvedon-suppoja kolmeen otteeseen ja yön aikana oli kuume mennyt pois. Kyllä sen heti huomas että poika oli jo normaali iloinen oma ittensä tänä aamuna.

Tommyllä kans löytyy omaa tahtoa. Sitterissä pylly nousee kovasti kun tahtoo pois sieltä ja jos sitä ei sieltä ota niin johan alkaa karjuminen ja riskailu. Samaten leikkimatolla ollessa kun on saanut tarpeekseen olla siellä niin johan alkaa kiljuminen että ottakaa mut syliin!! =)

Autonistuimen hankintaa ei olla vielä mietitty, kun menee vielä entiseenkin. Vaihtoehtoja tuntuu olevan niin paljon että mikä sitten mahtaa olla hyvä vaihtoehto, no eiköhän se aikanaan selviä.

Ai niin, mä sain auton!!!! Meni näköjään mun motkotus perille =) Myytiin entinen pois ja ostettiin kaksi halvempaa autoa. Joka päivä nyt sit ollaan tommyn kanssa oltu menossakin, jos mihinkin. Nytkin odotan että heräis päikkäreiltä niin päästäis taas kauppoihin pyörimään. Mies jo pelkää että pojasta tulee oikein "kyläluuta" ettei isompana viihdy kotona ollenkaan, kun mä sen kuulema opetan jo pienestä pitäen reissaamaan :whistle:

Mukavaa päivän jatkoa!

Mai+Tommy
 
Mää tein eilen löydön! =) siis sellasen unitutin joka hohtaapimeässä. Nyt ei tarvi tuttia enää hakea koko yötä kun meillä jatkuu edelleen tuttishow yöllä. Kokeilkaa ihmeessä, fisher prisen tuote 2kpl paketissa. Meillä kelpaa vain mam tutit ja niistä ne sileät silikoniset, nämä oli hyvin samanoloisia. Ostin myös taikamukin ja Siiri ei älyä että siitä pitää imeä, odottaa että tulee samalai kun emman nokasta muutama pisara kerrallaan.
Ollaan tultu siihen tulokseen että ei kannata ostaa kauhean pitkälle menevää turvaistuinta, kenen 5 vuotias alkaa istumaan istuimessa kun toiset on jo korokkeella?..... Jotain 4v asti pitäs jaksaa kuitenkin olla.
Minä taidan olla jo kova kieltämään kun sanon Ei napakasti kun tyttö ottaa mua tukasta kiinni, se saa kyllä kauheat naurut aikaiseksi :LOL: liekkö mitään hyötyä kiellosta.

HH ja Sipu 5kk 3 viikkoa
 
Kiitos HH vinkistä! Siis tutti vinkistä! MAMillahan on sellainen pimeässä hohtava tutti, mutta se hohtaa vain tunnin. Mä oon myös niin monta kertaa kironnut, kun olen neidin sänkyä penkonut pimeässä ja etsinyt tuttia. :p

Mulla kun on sisaruksissa noita muksuja, niin on tota turvaistuin hommaa katsellut läheltä. :) Mun siskolla istuu molemmat muksut vielä istuimessa (poika 6 v ja tyttö 3 v), pojalla on semmoinen isompien istuin, jossa on se koroke ns. erikseen ja siihen sitten lisätty selkänoja jossa pääntuki. Veljelläni on 5 v. tytöllä samanmoinen. Mutta siis tuossa n. 4 vuotiaana ovat sitten tuommoiseen istuimeen vaihtaneet. On kyllä tosi kivan oloinen istuin, kun on tavallaan kuitenkin isommille tarkoitettu, niin ei muksunkaan tarvitse hävetä istuimessa istumista. :) Siskon tyttö 3 v, istuu vielä sellaisessa perinteisemmässä turvaistuimessa. :)

Nyt mun pitäsi alkaa pakkaamaan, ettei tule sanomista kun tavarat pakkaamatta miehen tullessa töistä. :p

Nampula
 
Iltaa naiset!

Tämä äippä sai vihdoin ja viimein pojan kotiin :heart: :heart:
Voi sitä iloa ja itkua (tuo viimeeksi mainittu minun ilon kyyneleitä) kun sain pojan syliin. Toinen oli hymy korvissa ja kiljahteli ilosta. voi miten ihana jälleen tapaaminen =) Sitten mentiin iltapäivällä lääkärille, jossa vierähti yli tunti, oli tungosta kun loman jälkeen kaikki odotteli vuoroaan.

6kk+13pv mitat olivat seuraavanlaiset : pituus 70cm , paino 7800g.

Painoa edelleen kovin vähänlaisesti, eli saatiin nyt noottia vähäisestä painon noususta , mutta edelleen paino on kuitenkin keskikäyrällä eikä siis laskusuunnassa .onneksi. Syömälakkoilua on ollut edelleen ja hedelmät eivät uppoa vieläkään niinkuin pitäisi. Nyt vasta aloitellaan lihasoseet! Jo oli aikakin. Eiköhän tuo paino tästä lähde kasvuun kun proteiinia ruvetaan tankkaamaan. Ekaksi naudan lihaa ja viikon kuluttua broileria. Näin hitaaseen tahtiin edetään täällä. :/ Maidon kulutus on myöskin ollut heikonlaista, aamuisin 150ml ja iltaisin saman verran. Päivällä ennen tai jälkeen soseiden ei mene maito alas sitten millään. Puuro maistuu kyllä. Mitä ihmettä mä ton pojan kanssa teen kun ei tuon enempiä syö? :ashamed: Kasvaa ja kehittyy kuitenkin hienosti ja pituutta on mukavanlaisesti.

Maille onnea autokaupoista! =) Varmaan ihanaa kun nyt pääset menemään omien mieltymysten mukaan, ja et ole enää pakotettu olemaan kotosalla, vaan voitte lähteä myös ''ihmisten ilmoille'' Tommyn kanssa koska huvittaa. Nostan hattua miehellesi, hyvä päätös :flower: Me ollaan kans nyt hieromassa uusia autokauppoja, kun vanha kauppakassi on käynyt auttamatta liian pieneksi, vaikka näillä kaduilla ja liikenteessä ollutkin näppärä. Jotenkin vaan turvallisempaa ja tilavampaa autoa alettiin katselemaan kun tuo napero tuli mukaan kuvioihin.

Voi ei, mä menin lahjoittamaan saamani hohtavat tutit kaverille, kun Antoni ei koskaan ole tykännyt silikoni tuteista, MAM:in luonnonkumi lötkyt on vaan sen mieleen:snotty:

Amodini taitaa löhöillä vielä Rodoksen aurinkorannoilla. Tulehan heti kertomaan miten meni reissu ja varsinkin lentomatka. Mä jo lasken päiviä,ens perjantaina sitten matkaan.JES!
Pitikö Amodini kaikkia vauvanruokia ja maitoja maistella siinä turvatarkastuksessa? Mitä sä otit lennolle mukaan? Vinkkejä kiitos!! Miten Kaisla nukkui koneessa, sylissä vai saiko koneessa jonkun vauvan kopan? Mä olen jo ihan pyörällä päästä mitä pakata mukaan käsimatkatavaroihin, mikä on turhaa ja mitä taas tarvitsee. Okei vaipat, soseet, maidot ja joku huopa sekä lelu mukaan, mutta nyt en osaa oikein keskittyä mihinkään. ehkä mä ens viikolla saan jonkun insipiraation sitten jos hyvin käy :LOL:

Missäs muuten Roosa & pojat on ? huhuuuuu.....

Lapsukaisemme 'omasta tahdosta' ja luonteesta on ollut puhetta. Mä luulen että poika muistuttaa enemmän isäänsä mitä luonteeseen tulee. Kuulemma mies on ollut pienenä ns. helppo lapsi, kun taas minä..öhöm... :ashamed: vähän vilkkaampi ja tomerampi tapaus. Omaa tahtoa ja jääräpäisyyttä on vieläkin mutta kyllä mä ihan kiltti ja sopeutuvainen silti olen :snotty:
Antoni on niin perustyytyväinen lapsi, oikea päivänsäde ettei pahemmin huonoja päiviä ole.Ainoastaan tuo syöminen on vaikeaa. Sosiaalinen luonne näkyy kyllä jo nyt, eli ei vierasta ja menee vieraiden syliin helposti ja hymyilee kaikille :) . Vielähän tuo toki kerkeää muuttumaankin, joten uhmaikää odotellessa koputan siis vielä puuta :$

Tässä nyt tämmöisiä iltaturinoita. Huomenna perjantai ja viimeinen mökkiviikonloppu edessä ennen Suomen matkaa!

Kitty & Antoni 6kk 13pv
 
Terve!

Meilläkin oli eilen neuvola, tyttö painaa 9100 grammaa ja pituutta on 69 senttiä. Ja ikää siis 5 kuukautta ja viikko. :D Neuvolatäti sanoi että tyttö on seitsenkuisen oloinen, kun kaksi hammastakin jo alaleuassa nököttää. Varhaiskypsä lapsi meillä... :p Mennään kauniisti yläkäyrillä sekä pituudessa että painossa.

Rokotus ei itkettänyt yhtään ennen kuin vasta illalla kun tytöllä oli selvästi tosi kurja olo. Kävi raukkaa sääliksi. :(

Mä yhä haaveilen 4 tuntia pidemmistä unista... Meillä on yöt yhä hulinaa, etenkin aamuyöt tyttö pyörii ja hyörii ja huutelee oli sitten pinniksessa tai vieressä. Alkaa mennä taas hermot... aion nukkua viikonloppuna vierashuoneessa ja Mr. Olympialaisten vahtaaja eli mies saa selviytyä parhaansa mukaan. :whistle:

Tänään maistettiin ekaa kertaa kaurapuuroa. Elliä yökötti, mutta söi silti kiltisti. Varmaan puuron rakenne tuntui oudolta, vaikka rikoinkin hiutaleet ensin tehosekoittimessa. Olen tehnyt nyt itse soseita ja ne tuntuu selvästi maistuvan paremmin. En kyllä yhtään ihmettele, onhan tuoretavara ihan eri juttu kuin purkkiruoka. Purkkiruoista etenkin pottu-parsakaali ja pottu-kukkakaali haiseekin jo niin kammottavalta etten niitä söisi itsekään. :x

Jiksu ja Elli 5 kk ja viikko
 
Mulla on myös kukkakaalta, bataattia, parsakaalta, hernettä, pottua, pottu/riisi, porkkanaa, kesäkurtsaa, possua, nautaa, kanaa pakkasessa ja niistä saa helposti mieleisensä ruuan.
Ellillä varmaankin tökkii se rakenne mutta meillä meni parissa päivässä ohi kun aloin antaa karkempia ruokia esim vadelmaa ja mustikkaa haarukalla murskattuna.
On Ellillä kokoa :LOL: meillä Sipu painaa n. 7,5kg , no ens viikolla puolivuotis neuvola niin näkee sitten.....

HH ja Siiri 5kk 3 viikkoa
 
Moi pitkästä aikaa!

Tunnustan heti, että selailin muiden kirjoituksen vain pikaisesti :ashamed:

Olen ollut pitkään poissa palstalta ja kotoakin. Sain flunssan jälkitautina molemminpuolisen keuhkokuumeen, ja viikko meni sairaalassa. Eka yö sydänvalvonnassa :(

Nyt on taas kaikki hyvin, mutta on meillä vähän elämä sekaisin kotona ja lapset levottomia. 3pv olin kokonaan erossa Rasmuksesta, sitten mies toi joka päivä katsomaan. Oli se surkeaa maata sängyssä kipeänä tipaaletku kädessä eikä pystynyt tekemään oikein mitään.

Maito ehti siinä maatessa loppua, mutta Rasmus oli niin onnellinen kun pääsi takaisin tissille että imeskeli tyhjiäkin rintoja ja nyt tulee maitoa taas jonkin verran. Aamuin ja illoin imetän ja satunnasesti muuten, enkä taida jaksaa enää yrittääkään nostaa lisää maitoa.

Että sellaista. Sikaväsyneitä ollaan ukon kanssa, mutta kyllä tämä taas tästä.

Lampukka ja Rasmus 1/2 v =)
 
Pakko tulla kertomaan...
Kauhulla olen odottanut tätä päivää ja toivonut ettei niin tule käymään,vaan niinpä kävi. Nimittäin Tommy tippu tänään päiväunilla ollessaan meidän sängystä lattialle.
Se nukkuu aivan keskellä meidän sänkyä, molemmin puolin tyynyjä esteenä (vaan eipä estäneet tätä tippumista).
Kävin varmaan minuutti pari ennen sitä kattomassa että kaikki makkarissa ok. Menin keittiöön ja hetken päästä kuulin kauhean tömähdyksen ja samassa alkoi itku. Juoksin makkariin,sänky tyhjänä ja Tommy lattialla. Puoliksi sängyn alla,pylly ja jalat vaan näkyi. Mies juoksi kellarista kun kuuli kanssa tömähdyksen,arvasi että tommy oli tippunut.
Nappasin pojan syliin ja voi sitä sydäntä särkevää itkua...Annoin tommyn sit isälle koska mä olin aivan paniikissa. Mun sydän hakkas,kädet täris ja itkin että nyt on varmaan sattunut pahasti, mutta ei onneksi.
Hetken päästä tommy rauhottu ja alkoi jo naureskelemaan. Koko päivän ja illan ollaan sitä seurailtu ja taidettiin selvitä pelkällä säikähdyksellä!!
Tähän loppu sit tommyn päiväunet meidän sängyssä. Huomenna meinataan laskea häkkisängyn pohjaa alas ettei ainakaan sieltä pääse sitten tippumaan. Kohta alkaa varmaan jo kiipeillä sängyssä.
Että tällainen päivä meillä tänään...siis aivan hirveä!!!

Mai+Tommy
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Ihan ensimmäiseksi Lampukalle voimia. Keuhkokuume on ihan järkyttävä tauti. Nyt vaan rauhallista toipilasaikaa. :hug: Hyvä, että olet nyt kunnossa ja perheen luona.

Mai, Tiedän tunteesi... en siitä palstallakaan aikoinaan kirjoittanut kun asia tuntui niin pahalta. Meillä toinen pojista tippui miehen rinnan päältä sohvalla maatessa. Mies yksinkertaisesti nukahti kun oli niin väsynyt silloin alussa. Poika oli muistaakseni pari viikkoa vanha. Se tunne mikä silloin tuli oli sanoinkuvailemattoman kamala. Voi, tiedän miten paha olo sinulla oli ja on varmaan vieläkin. Meillä asiaa pahensi tietysti vielä se, että suutuin miehelle. Varasin tuolloin lääkärin ja poika kävi lääkärissä seuraavana päivänä. Lastenklinikalta kehoittivat seuraamaan poikaa 24h ja jos ei mitään oireita esim. oksentelua, väsymystä jne.. ei mitään hätää. Pakko oli kuitenkin mennä yksityiselle. Lääkäri oli ihanan rauhallinen ja kun mies kysyi jääkö pojalle nyt jotain traumoja tapahtuneesta sanoi lääkäri, että ei mutta isälle varmaan jää... =)


Amodini Mukava kuulla reissusta. Se että joku on lentänyt pienen vauvan kanssa menestyksellä antaa uskoa meillekkin. Aluksi kun pojat oli ihan pieniä ajattelin, ettei reissaamisessa mitään ihmeellistä ole mutta epävarmuus on kasvanut kokoajan. Kaksosten rattaatkin on niin isot vaikka on matkarattaat.

Jiksu Tytöllä on kunnon mitat =) Samaa koka meidän poiken kanssa jotka painelee neuvolan yläkäyrillä. Viime viikolla puolivuotisneuvolassa pituus 72cm ja toinen poika 9100 ja toinen 9700.
Unta kaivataan täälläkin lisää. Tosin meillä yöt menee kuitenkin melko hyvin . Yksi syöttö n. klo 24-02 välillä ja sitten unta 4-6 tuntia. Ei auta meillä puuron syöttö tai päivän soseet aina sama juttu.
Pojat syö purkkiruokaa, kun en ole vielä jaksanut itse kokkailla. Broileria ja riisiä, perunaa ja porkkanaa sekä pikkufarmarin herrkua eli nautaa ja kasviksia. Illalla puuroa ja välipalana hedelmää.
Molemmat liikkuu kovasti toinen ryömii hurjaa vauhtia ja pää kolisee milloin mihinkin. Yhdessä leikkivät matolla ja koskettelevat toisiaan. Hauskaa katsella ja pojillakin on hauskaa. Toisella pojalla on kaksi etuhammasta toisella ei vielä yhtään.
Haalistunut jännitetään sinun puolesta. Olisiko tosiaan paha juttu tuo raskaus?
Vai miten olette miettineet? Täytyy kyllä myöntää, että itse en enää todellakaan toivo raskaaksi tuloa. Kävin hakemassa minipillerit viime viikolla ja kokeilen niitä kun menkat alkaa.. toivottavasti alkaa :eek: En ole pillereitä syönyt varmaan kymmeneen vuoteen.
Oli puhetta hoidoista. Meillä tärppäsi ensimmäinen ivf. Sitä ennen pari vuotta omaa yritystä ja ovulaatioiden kyttäilyä. Sitten inseminaatioita ja hormoonihoitoja. Inseminaatiot eivät tuottaneet koskaan mitään kovin ihmeellistä munasolumäärää mutta meitä hoitanut lääkäri väestöliitossa oli kuitenkin sitä mieltä, että inseminaatiolla koitetaan. Meni rahaa ja aikaa hukkan. Vasta Felicitasklinikalla aloittivat kunnon hoidot heti. Naistenklinikalle meillä oli huonot mahdollisuudet päästä. Ennuste oli niin heikko onnistumisen suhteen. Korkea fsh arvo rajoitti mahdollisuuksia ja julkisella oli joku raja fsh.lle minkä alle sen piti olla , että hoitavat.

Tälläistä tänne. Laihdutuskuuri on TAAAAS alkanut. Hitto, olisi pakko päästä näistä kiloista. Liityin keventäjiin. Katsotaan toimiiko. Meikäläisen itsekuri on niin heikko. Kun tekee suklaata mieli en mieti kahta kertaa vaan SYÖN.

Turvaistuimista vielä, meille ostetaa joko Briot tai Britaxit. Ehkä Briot kun on halvemmat.
Tulee ajankohtaiseksi n. kuukauden kuluttua. Pojat ei mahdu enää kunnolla kaukaloihin.
Ja HH kannattaa tilata netistä. Meillä ainakin kaikki tilaukset on ollut ok. EU.n alueelta kun tilaa on kai jotain kuluttajasuojaakin vaikka esim. saksasta tilaisi.

Kittylle vielä ihanaa matkaa jos en satu kirjoittelemaan ensi viikolla. Ota lämmintä vaatetta pojalle.. täällä on niin surkeat ilmat. Porvooseenko te tulette?
Eikö olekkin ihanaa =)

Roosa ja pojat
 

Yhteistyössä