KESÄKUU 2011 odottajat

  • Viestiketjun aloittaja Danni
  • Ensimmäinen viesti
Empukka
Huomenta!

Kaikki vissiin ovat menossa alkuraskauden ultraan?Kävin esikoisesta,mutta nyt kun olen soitellut kolmeen paikkaan,niin ne paikat eivät enää tee näitä tutkimuksia!:/ Kuulemma jos ei ole jotain syytä (esim verenvuoto yms) sitten tekevät,mutta kelakorvausta ei anneta...Nyt sitten olen vähän ihmeissäni,että meniskö vai ei.Kyllä paikkoja löytyy missä tehdään,mutta en ole valmis maksamaan siitä 100 euroa,saatikka enempää.Katsotaan nyt kuinka käy!

Jenny: harmi kyllä,kun ruotsin puolella sitä ultraa joutuu odottamaan niin pitkään,mutta onneksi on mahdollista sitten mennä yksityiselle :)

Tänään rv 5+2 ja olo on niin normaali,että ihmetyttää.Mulla oli plussaamista ennen ja hetki sen jälkeen huonoa oloa ja mahakipuja.Nyt ehkä hieman nivusia vihloo ja illalla väsyttää,mutta esikoisesta oli niin voimakkaat oireet,että tämä ei tunnu miltään.Esikoisesta alkoi voimakas pahoinvointi rv 6+3.En kuitenkaan ala ressamaan,sillä kun asioihin ei itse voi vaikuttaa,siis että eteneekö raskaus vai ei.Rinnat ovat täysin normaalit,mutta niin oli esikoisestakin,myöhemmin sitten nekin tulivat kipeiksi.
Tämän oireettomuuden vuoksi unohdankin koko ajan koko raskauden ja sen vuoksi olis kiva mennä sinne ultraan.Eka kunnan tarjoama kun on np-ultra ja se menee mulla sinne joulukuun melki puoleen väliin,aika pitkä aika siis :D

Meillä mies on onnellinen tulevasta pienestä,vaikka hän ei meinaa uskoa asiaa edes sen vertaa mitä minä :D Hänelle asia todentuu varmaan vasta sitten,kun näkee ultrassa pienen :)

parempaa vointia huonovointisille! :)
 
Jenny83
Tänään tuli ensi kertaa väsymys vaik oonkin nukkunu 8h yön aikana niin ajattelin koht käydä päikkäreille mun yks vuotiaan kanssa. Tekee varmaan hyvää.

Mä googlasin (englannin kielisilt sivuilt) just tost kuinka tärkeetä on syödä c-vitaminia et foolihappo imeytyy ja ei tuu keskenmenoa, siis se voi tulla kromosomivirheestä mut siihen ei auta mikään tietenkään, mut ravinto on siis tärkeetä. Jotenka tänään ostan kiiwiä kaupasta kun siin on tosi paljon c-vitaminiä. Mä syön kyl päivisin marjoja pakasteesta ja syön hedelmiäkin aika paljon, mut just sitrushedelmiä en oo paljoa syönyt.

tänään on 5+1 menossa. Eli tuntuu et ihankun olisin ihan alussa kun edellises raskaudes tein raskaustestin vast just jossain 6. viikolla. ja nyt teinkin sen jo 4. viikolla. eli oon jo koht arvannut 2 viikon ajan et oon raskaana.

En tiedä itekään et kauanko jaksan liikkuu ahkerasti jos paljonkin väsymystä pukkaa, mut sen muistan viime synnytyksest et se oli ihan tuskaa kun ei ollut mitään voimia, eli luulen et jos olis ollut vähän enemmän kuntoa ja lihaksia niin olisin ees ponnistanu hiukan paremmin. Ja oon ottanu opikseni.

Ruokavalio mulla on tosi kanapuoleinen ja katkarapui, vihanneksii, hedelmii, täysjyväleipää ja täysjyvämysliä aamulla. Lihaa mun ei vaan jotenkin tee nyt mieli. Mut juon rasvatonta maitoa ainakin litran päiväs, ja syön pähkinöit aina pari sillon tällön.
Mä toivon et pystyn pitää mun ruokavalion koko raskauden et vauva saa kaiken tarvisemansa ravinnon... edellises raskaudes söin loppu viikoilla kebab-pizzaa ja hain karkkiikin kaupast kun ei ollu muutakaan tekemist ison mahan kanssa. ja jälkikäteen tuntuu hölmöltä.

Mä haluun kauheesti kertoo mun miehen äidille, mut odotan ainakin viikkoon 8. Edellises raskaudes kerroin viikolla 10. ja sillon ajankohta tuntu oikeelta, mut nyt kun oon tienny melkeen 2 viikkoo kauemmin raskaudest niin tuntuu tää alkuodotus hiukal pitkältä.

Ootteko te kertonu jo monellekin raskaudestanne?
Mä oon kertonu mun siskolle, ja kahdelle parhaalle ystävällä ja mun miehen siskolle, koska se on kans raskaana vaikkakin puol välissä, mut on kiva jakaa ajatuksia sen kanssa. Odotan niin joulukuuhun et voisin alkaa kertoo asiast enemmän, koska oon tosi avoin ihminen ja tää salailu ei vaan sovi mulle. :)
 
Noora
Moikka moi!

Täällä kuuluu edelleen hyvää! Nautitaan vaan Andy74 siitä pahoinvoinnin puutteesta, kyllä sitä vielä tulee! Menin minäkin sitten tarkastamaan lääkäreiden tietokannoista inkiväärin tämänhetkiset suositukset. Ei mitään kieltoakaan ole tullut mutta löysin yhden artikkelin pubmedistä jossa todettiin ettei inkiväärin tehosta ole mitään näyttöä... Joten lienee aika turha edes kokeilla. Tuosta Eviran artikkelista ei mielestäni kannata liikaa johtopäätöksiä vetää, se ei perustu mihinkään selvään näyttöön (vain asiantuntija-arviointiin), ja paljon paljon vaarallisempi E aineita on kyllä lisättynä moneen ruokaan. Lähinnä se kait meinas että inkivääristä pitäisi "E-aine" tehdä, joka varmasti ihan ok asia. Ite yritän välttää tiettyjä E-aineita, ihan raskaudesta huolimatta. Muuten olen jättänyt pois vain raa'an lihan ja listeriaa sisältävät ruoka-aineet. Tuo raaka liha onkin mulle todella herkkä paikka, ja kaipaan sitä nyt jo niin sairaasti että ajattelin pistää pakastimen -26 asteelle pariksi päiväksi jotta saan sisäfileepihvini medium miinuksena... En ole näitä lukuun ottamatta muuttanut mitään ravinnosta.

Jennyn kanssa sama fiilis kun on jo tiennyt päivästä 3+4 tästä, tuntuu ikuisuudelta, vaikka vasta 4+6 menossa. Mullakin ultra 11.11. Hyvä päivä mennä ultraan! Mihin sä Andy meet? Ajattelin mennä omalle gynelleni Femedaan. Mulla silloin 7+1, ja ajattelin näin taikauskoisena että siihen pitää mennä menipä tämä raskaus hyvin tai ei. Peukkuja!

Munkin tekis mieli kertoa koko maailmalle jo! Ainakin lähiystäville ja pikkuhijaa perheellekin, varsinkin äidilleni. Ehkä mä kuitenkin sinnittelen siihen ekaan ultraan, enää pari viikkoa. Paitsi parhaimmalle kaverille jolle kerron kun nähdään ;) Töissä kerron vasta kun on pakko/näkyy. Musta on vähän vaikea muutenkin puhua itsestäni työpaikallani, ei jotenkin kuulu muille, tuntuisi luonnottomalta. Onneksi teiän kaa voi tässä pohdiskella asioita salaa loppumaailmalta, saa vähän purettua fiilistä :D

No nii, pitää kai lounallekin mennä ettei pyörry!
 
Andy74
Moi vaan.
Noora mä menen "ihan tavalliseen" lääkärikeskukseen ultraan täällä keski-uudellamaalla. Ja oikeesti pitäisi osata nauttia tästä, ettei ole paha olo! Viimeksi mulle selvisi raskaus paljon myöhemmin ja nyt 3+5 ja odottavan aika on todellakin pitkä!!!
Meillä on kerrottu vanhemmille ja minä kerroin parhaalle ystävälleni. Varmaan liian aikaisin, koska ajattelin että ultran jälkeen vasta. En vain pystynyt olemaan kertomatta :)
Kivaa jutella teidän kanssa asioista kuitenkin täällä.
Nyt siis Andylla 5+3
 
Laurie
Meillä on kerrottu molempien äideille ja toisen veljelle. Lähimmille ystävilleni olen myös kertonut. Äitini oli kertonut kummitädilleni ilman lupaani. Vähän harmitti, mutta ei voi mitään.

Täällä ei tarvitse tänään arvuutella raskausoireita. Eli on ollut huonovointinen ja heikko (sisä)päivä. Illalla olisi muokkausjumppa, mutta en tietenkään tässä kunnossa sinne mene. Yritän tehdä Fit mama -kotijumpan kuitenkin ja vaikka mennä vähän kävelemään.

Empukka: Mä en mene yksityiselle ultraan korkean hinnan vuoksi, jos ei tule verenvuotoa, kovia kipuja tms. syytä. Rahatilanne ei luonnollisestikaan ole paras mahdollinen, kun on ollut kaksi vuotta kotona. :/

Kiitos Noora, kun muistuttelit c-vitamiinin merkityksestä! :) Minä menen kohta kuorimaan satsumia, kun saan tytön tainnutettua unille.
 
Laurie
Anteeksi, siis Jennylle kiitoksia! :)

Mustakin on kivaa, kun meillä on niin hyvä porukka! Jee! :)

Mun mies on kanssa tosi ihana ja aivan innoissaan tästä raskaudesta. Kuten myös tytön odotuksessa, synnytyksessä ja hoidossa oli korvaamaton apu. Hän teki lopulta aloitteen tämän uuden raskauden suhteen, kuten silloinkin, kun tyttö sai alkunsa. Yöheräilyyn hän olisi voinut osallitua enemmän, mutta muuten hän on ollut tosi ihana isä. Nyt sitten onkin luvannut, että osallistuu esikoisen yötouhuihin (jos vielä on tarvetta), kun minä hoidan vauvaa. Meidän tyttö on huono syömään ja nukkumaan.

Laurie 7+6
 
KaLa
Ei oikein tiedä voiko tätä uskoa todeksi, ihmeelliseltä tuntuu ja fiilikset on sekavat. Eilen tein elämäni ensimmäisen positiivisen testin, tänään hain apteekista pari testiä lisää ja plussaa näytti nekin, ei kai ne kaikki voi huijata?! Olemme yrittäneet 01/09 alkaen, seuraavasta kierrosta oli tarkoitus tehdä ensimmäinen inseminaatio, mutta sitäpä ei nyt onneksi tarvitsekaan kokea. Nyt ois menossa 4+5 ja la ois 30.6 eli nippanappa mahduin tämän ketjun raameihin. Ehkäpä vähän myöhemmin saan jotain järkevämpääkin tekstiä aikaiseksi, nyt on vaan kaikki ajatukset sekaisin.
 
Andy74
Tyhmä kysymys, mutta paljonko pitää syödä esim. satsumia että saa tarpeeksi C-vitskua? Mä siis vedän niitä multitabs raskausnappeja (niissähän on foolihappoa ja vissiin c-vitamiinia myös). Syön yleensä aamupalan ja aamupäivän aikana 3 mandariinia tms. hedelmää. Riittääkö tuo määrä? Kotiin kun pääsee niin melkein hedelmän syönnit on jääneet, mutta tosiaan joka aamu menee toi 3 ainakin. Riittääkö multitabseista saatu foolihappo? Kalaa syön yleensä 2 krt/vko (onko kalassa foolihappoa?). Tietääkö joku ruokailuista jotain? Joukossa taitaa olla terveysalan ammattilaisia.
Muuten koitan syödä terveellisesti, mitä nyt rasvanhimoltani pystyn. Työapaikkaruokailu meillä on onneksi laadukas ja hyvä (paljon erilaisia salaatteja mm. NAM)
Mulle on viisiin neuroosi kaikkien muitten päälle vielä näistä vitamiineistakin....
Niin ja miten se D-vitamiini?
Riittäkö multitabs?
Onpas hölmön kuuloinen viesti.
 
Noora
Andy, hölmöjä me olemme kaikki kun tulee omaan terveyteen! Voisin tarkistaa tuon mandariinijutun, en muista ulkoa. Yleensä saadan tarpeeksi jo ihan tuoremehusta, sitä pitäisi vaan jakaa kahteen lasilliseen päivässä eri aikoina, koska samalla kertaa ei kaikki imeydy. I'll get back to you.
 
Andy74
Tuoremehua siis. Ylimääräinen C-vitamiini ilmeisesti ei vain imeydy...
Palataan asiaan, koska luulen että moni muukin miettii näitä kun haluaa ajatella masuasukin parasta.
 
Danni
KaLalle tervetuloa mukaan ja onnittelut plussasta :)


Minä löysin karppausta aloitellessani tällaisen sivuston: Fineli : Elintarvikkeiden koostumustietopankki - Terveyden ja hyvinvoinnin laitos
Sieltä löytyy hyvin kaikkien ruoka-aineiden ravintoarvot.
Satsumaa ei tosin löydy mutta esim. yhdessä mandariinissa c-vitamiinia on 41.0 mg ja raskaana olevan saantisuositus per päivä on 85 mg eli muutama mandariini per päivä riittää.
Kiivissä c-vitamiinia on 67 mg, appelsiinissä 51 mg ja keltaisessa paprikassa huima 204,9 mg.

Käykääpä tutkimassa, on mielenkiintoinen sivusto, ylös syötetään elintarvikkeen nimi ja saat listan kaikesta mitä se sisältää, klikkaamalla eri ainesosia saat vielä tarkempaa infoa, mm. niitä saantisuosituksia :)
 
Laurie
Tervetuloa mukaan KaLa! :)

Fineli on hyvä palvelu. Mä olen jo valmiiksi paneutunut ruokien rautapitoisuuksiin, jos tällä kertaa säästyisikin anemialta. No, nyt se taas heräsi...
 
Empukka
Tervetuloa kaLa jutusteluun mukaan ja onnea oikein paljon!Uskon,että et meinaa uskoa plussaa todeksi,vielä kun ottaa taustan huomioon!Mutta onnea vielä!

Laurie: mä vielä tänään soittelin ja kyselin hintoja alkuraskauden ultraan,eipä mullakaan ole paras mahdollinen rahatilanne kun reilu puoltoista vuotta on kotona ollut.Joten,tuo 140 egee on liikaa...

Me ei varmaan vielä pitkään aikaan kerrota tästä odotuksesta muille.esikoisesta kerrottiin vanhemmille ja sisaruksille rv 9 jälkeen kun oltiin käyty yksityisellä ultrassa.Paras ystäväni tiesi alusta asti.Muille kerrottiin joskus lähempänä puoltaväliä.
 
Jenny83
tervetuloa mukaan Kala. Onnittelut vielä... tiedän tunteen kun ensimmäistä lasta odotettiin kans kauan. Se on ihana tunne et pystyy tulee raskaaks... yhtäkkii tuntuu ihan kun millään muulla ei oo niin suurta merkitystä vaan et on onnistunu saamaan pienen lapsen aluilleen... se tunne on loistava, ja toisellakin kertaa se on loistava, mut nyt olin jo päättäny etukäteen et hyvin se menee tällä kertaa, ja niin meni... onnistuttiin 2-3kk yrittämisellä.

Mä olen harrastelija mitä tulee ravintoon ja vitamineihin, mineraaleihin ja hivenaineisiin... mulla ei oo koulutusta siit mut kiinnostust on aina löytyny.

Ja Andy:Vaikee just sanoo et kuinka monta mandariiniä kannattaa syödä, mut ei se määrä sinäänsä vain kokkonaisuus. Esim mä syön kiiwii päivisin, ja sit syön esim yhen punasen paprikan päivisin... siin on kans paljon c-vitaminia. laitan sitä siivuina leivän päälle, syön sellasenaan tai lisään ruokaan. Tuskin hedelmiä voi syödä liikaa, mut jos tuntuu silt et popsii vaan hedelmii mis on hedelmäsokerii niin sit kantsii ottaa vihanneksii osan niiden sijaan. Niin ja noist vitamineis on just se et esim jos on stressaantunu yhtään tai juo kahvia vaik kakskin kupillist päivässä niin osa niistä ei ees imeydy kroppaan... vaikee tilanne, kun ei viitti syödä enempääkään niitä kun mitä esim multitabs purkissa suositellaan... hmmm.

Mulle mun neuvolassa neuvottiin et mun kannattaa ottaa D-vitamiiniä tabletteina koko talven kun sitä ei saa auringosta nyt paljoa. Ja maidossahan on D-vitaminia, mut se ei oo samaa D-vitaminia kai, vaan D3-vitaminiä joka on ymmärtääkseni eläinperästä.

Viimeraskaudes kun söin usein, meni mun hampaat huonoon kuntoon... Oon käyny tänä vuonna pitkin vuotta hammaslääkäris ja ne on paikannu mult joku 8 hammasta. Hammaslääkäri vaan totes et hormoonit raskauden aikana muutti jotenkin bekteerikannan mun suussa ja sain paljon helpommin reikiä. No, sinne menikin sitten pieni omaisuus noiden paikkaamiseen, mut nyt kaikki on hyvin ja oon ottanu opikseni. Syön lakritsin makuisii fluoritablettei aina ruokailun jälkeen. Mulla on xylitol purkkaa aina mukana, ja jos haluun jotain hyvää otan sokeritonta läkerolia. :)

Kirjottelen myöhemmin viel tänään, mut nyt ruokaostoksille. :D
 
Karoli
Hei kaikki! Minäkin päätin uskaltautua mukaan tähän ryhmään, kun hirveästi tekee mieli asiasta puhua, mutta vielä ei kuitenkaan uskalla kertoa kovin monelle. Mulla on tänään koossa 8+6. Odottelen yksin täällä Saksassa töiden vuoksi ja mies on Suomessa omien töidensä vuoksi. Ruvettiin yrittämään, kun ajateltiin että asumuseron takia raskaaksituleminen varmaan kestää, mutta tapahtuikin sitten saman tien. Poistatin kuparikierukan vain pari päivää ennen ovulaatiota ja heti tärppäsi. Olen käynyt jo kahdessa ultrassa (6+2 ja 8+2 ja syke näkyi molemmissa) ja tähän mennessä kaikki kunnossa! :) Eka raskaus meneillään.

Olen ihan loppu tähän pahoinvointiin. Se alkoi jo kuudennella viikolla oikein kunnolla ja oksentelen melkein joka päivä 1-2 kertaa, yleensä iltaisin. Ei siinä oksentamisessa mitään, mutta se kauhea kuvotus on tappavaa. Vaikea tehdä töitä ja on ollut aika raskasta kun on yksin pitänyt selvitä kaupassa käynnistä, vanhojen ruokien poisheittämisestä ym. Nyt kuitenkin viime päivinä on tuntunut vähän helpottavan ja olen pystynyt syömäänkin. Syön kuitenkin rautaa, kalsiumia ja D-vitamiinia ja jotain täkäläisiä äitiysmonivitamiineja, jotka sopivat yhteen rauta- ja kalkkilisän kanssa ja aion jatkaa, kunnes pystyn taas syömään normaalisti.

Päivitin ton listan omalta kohdaltani. En jaksa nyt ruveta lukemaan kaikkia kirjoituksia, eli laittakaas tekin, jotka siitä puututte, tietonne listaan :)

Onnea kaikille odotukseen!

Nimi(ikä)..........................Monesko lapsi................................LA

Sida82(28)......................ensimmäinen....... ..........................31.5.
Karoli (30)……………......... ensimmäinen……………………..............1.6
Danni(28)........................kolmas(04&06).... ..........................3.6
Laurie(30).......................toinen(09).... ..................................8.6
emily80(30).....................kolmas(06&08)..... .........................9.6
Andy74 (36)....................toinen (01).....................................25.6.
Empukka(27)...................toinen (09).....................................26.6
Jenny(27)........................toinen (01)......................................27.6
Noora(33).........................toinen (08).....................................29.6
 
Laurie
Tervetuloa mukaan Karoli! Onnea plussasta ja tänään kymmenennestä viikosta! :) On varmasti rankkaa potea tätä alkuraskauden pahoinvointia yksin ulkomailla. Voimia sinulle kovasti!

Jäin miettimään tuota rautavalmisteen aloitusajankohtaa. Minulla on sellainen käsitys, että lisäraudan saisi aloittaa vasta toisella kolmanneksella. Näin muistelisin viime raskaudesta, ja myös nyt kun kävin tässä raskaudessa viime viikolla neuvolassa, sanoi terveydenhoitaja, että ei aloiteta rautaa ensimmäisellä kolmanneksella. Tosin vielä ei mittauksn mukaan ollut tarvettakaan. Onko sinulle määrätty jo lisärautaa?

Andy: Multitabs raskaus -nappuloista tulee d-vitamiinia suositeltu päivän annos (10 mikrogrammaa), kun ottaa kaksi tablettia vuorokaudessa. Minä olen lisäksi silloin tällöin napannut vielä erikseen saman määrän d-vitamiinia, mutta pääsääntöisesti en. En ota erikseen foolihappoa. Nythän muuten Valio on tuplannut d-vitamiinin määrän maidossa, joten maidostakin tulee enemmän, jos sitä juo (ja tavallisena Valion versiona).

8+0!
 
Karoli
Laurie: Ei oo kyl helppoa näitten syömisten kanssa! Mulla todettiin verikokeessa heti plussan jälkeen alkava anemia ja siksi olen syönyt rautaa. Kerroin siitä kyllä gynekologille, eikä hän sitä kieltänyt ainakaan, vaan määräsi päälle monivitamiinit. Ehkä se sit pitäis lopettaa nyt, kun anemia on korjautunut. En vaan syö ollenkaan lihaa (enkä paljon muutakaan ravintopitoista tällä hetkellä pahoinvoinnin takia), joten pelkään että sitten anemia uusiutuu, mut ehkä sitä sitten siihen asti kestää että toinen kolmannes alkaa! Kiitti vinkistä :)
 
Andy74
Tervetuloa Karoli ja tsemppiä. Toivottavasti pystymme antamaan vertaistukea täältä kotisuomesta.
Onko muuten teistä kukaan kärsinyt päänsärystä? Luin jostain, että sekin on alkuraskauden oire. Mulla jomottaa jos ei joka niin ainakin jokatoinen päivä. Nytkin semmoinen ärsyttävä jomotus. Koitan pärjäillä luomuna, kerran olen ottanut Panadolin. Ulkoilu auttaa ehkä parhaiten.
Andy 5+4
 
jenny83
Huomenta vain kaikille.
Kiva kun palstalle tulee lisää kesäkuun odottajia. Ja tervetuloa Karoli. Toisaalta se kun on +/- 2 viikkoa niin sitä nyt ei ihan tiedä et milloin meidän tulevat pikkuiset syntyy. Mut itselläni alko viimeeks supparit laskettuna aikana, ja sit lapsi synty vaan pari tuntii yli lasketun ajan eli seuraavana aamuna... eli aika tarkka homma olo mulla. Ja se olikin laskettu aika ultraäänen mukaan. Nyt en siis tiedä vielä. Saas nähä kun meen ultraan viikolla 12 et minkä päivän saan. Mä luulen et ehkä 26.6. :)

Täällä Ruotsissa mä siis meen yksityiselle 12 viikolla ultraan kun en tod viitti odottaa 18 viikolle asti. Maksan sen myös ite, mut koska se on vaan sellanen tavallinen 2D ultra niin ei maksa enempää kun 70euro. Täällä ei ees oo mitään Kelaa joka korvais jonkun osan, jotenka ei auta muu kun maksaa jos haluu ultraan.
Viime odotuksessa kävin 24 viikolla 3D-ultrassa Helsingin Bulevardilla ja se makso 250euroa... sitä voi pitää kalliina, mut halusin nähä et lapsella on kaikki hyvin, ja sit sain kuvia mukaan, 30minuuttia meterialia dvd:lle ja sain tietää mun lapsen sukupuolen, kun sitäkään ei täällä kerrota. Nimittäin ruotsis voi tehä abortin 18 viikolle asti ja ne perlkää et tekis abortin jos sukupuoli ei oo se mitä odottanu. Se kuulostaa must ihan hullulta. Kuka niin tekis. Lapsi kun lapsi, varsinnakin jos on terve. Tää maa on osassa asioista vähän ihmeellinen.

Eilen tuntu hetken siltä ettei tehny mieli syödä mun tonnikalasalaattia kun se tonnikala ei tuntunu maistuvan mut laitoin vähän lisää punasta pestoa niin peitti sen tonnikalan hajun. ja ei sit kehittyny se mitenkään, eli ei tullu huonoo oloo. Oon viel ollu säästyny siltä.

Ei väsytäkkään nyt vielä kun kävin kympilt nukkuu illal kun mä luulin et mun yks vuotias heräis kuudelt niinkun se tekee joka toinen aamu, mut se onneks nukku kasiin, ja mäkin sain nukuttuu. Nyt kun oon hoitovapaalla, niin mun on varmasti paljon helpompi kun teidän ketkä on töissä. No, oon kokenut senkin edellisen lapsen kanssa, kun olin sekä töissä että koulussa, ja tein päättötyön valmiiks kun laskettuun aikaan oli 2kk.

Varmaan ihanaa teille ketkä meette jo 7-8 viikolla ultraan. Ja osa täällä onkin jo pidemmällä, kun on alkukuusta laskettuaika. Mä niin odotan mun ekaa neuvola-aikaa (vai mikä se nyt on suomeks ;) mulla on eka aika mun "barnmorska"n kanssa vasta reilu kuukauden päästä... jo sit kun se on takana niin voin huokasta.
Millonka suomessa tapaa ensimmäist kertaa jonkun neuvolatädin? :)

Tänään mulla on 5+2, aina maanantaisin alkaa uus viikko, eli helppo pitää selvillä. ;)
 
KaLa
Tervetuloa Karoli joukkoon mukaan ja kovasti paljon tsemppiä odotukseen! Ei varmastikaan ole helpoin vaihtoehto olla yksin ulkomailla.

Kiitokset kaikille tervetulotoivotuksista ja onnitteluista! On ihana päästä edes jotenkin purkamaan tätä sekavaa olotilaa ja lukemaan samassa tilanteessa olevien ajatuksista. Parhaalle ystävälle olen tilanteesta jo kertonut, hän kun on siskoni lisäksi ainoa jolle olen hoidoistakaan puhunut. Polttelee kyllä jonkin verran kertoa, mutta yritänpä malttaa mieleni vielä useiksi viikoiksi. Sain sairaalasta alkuraskauden ultran samalta lääkäriltä jolla olemme tutkimuksissakin rampanneet ja se ois viikon päästä perjantaina eli 6+1 ois silloin menossa, vähän epäilyttää että näkyykö sydäntä vielä, mutta luotan ettei hoitaja olisi noin aikaista aikaa antanut ellei uskoisi näkyvän. Jotenkin haluan varmuutta koko projektiin, kun Clomifenien myötä on herkästi mahdollisuus monikkoihinkin.

Jotenkin puoliksi "kauhun" sekaisin ajatuksin odottelen mahdollisia pahoinvointeja, tähän mennessä ei ole oikeastaan missään tuntunut mitään, hyvä niin. Olen pienessä työpaikassa, meitä on vain neljä ja jään kyllä hyvinkin nopeasti rysän päältä kiinni, jos alan vessassa ramppaamaan ja yökkäilemään. Heti ensimmäisinä tässä on jo ehtinyt miettimään tekosyitä firman pikkujouluissa juomattomuuteen nekun tulee omasta mielestä vähän liian aikaisin siihen nähden että milloin haluaisin tiedon julkistaa (jos siis en jää pahoinvoinnilla kiinni aikaisemmin), toisaalta jotenkin päivätyöläisenä pitää keplotella neuvola- ja lääkärikäynnitkin... Tai siis kyllähän aina täytyy esimiehelle sanoa että lääkäriin olen menossa, hänellä on pieni tietopohja myös aikaisempien käyntien syistä, julkisella puolella kun lääkärikäynnissä vierähti yleensä n.3h odotteluineen. On tämä kanssa melkoista päänvaivaa... Onko muilla samansuuntaisia tilanteita tulossa/ollut? emily80 taisi selvitä ystävien tapaamisesta hyvin, jos oikein muistelen.

Tulipahan taas tilitettyä... No, jospa tämä tästä. Ensimmäinen työpäivä loman jälkeen tänään ja täytyisi kaiketi vähän töihinkin yrittää keskittyä...

Päivitetäänpä vielä lista tähän loppuun:

Nimi(ikä)..........................Monesko lapsi................................LA

Sida82(28)......................ensimmäinen....... ..........................31.5.
Karoli (30)……………......... ensimmäinen……………………..............1.6
Danni(28)........................kolmas(04&06).... ..........................3.6
Laurie(30).......................toinen(09).... ..................................8.6
emily80(30).....................kolmas(06&08)..... .........................9.6
Andy74 (36)....................toinen (01).....................................25.6.
Empukka(27)...................toinen (09).....................................26.6
Jenny(27)........................toinen (01)......................................27.6
Noora(33).........................toinen (08).....................................29.6
KaLa (28)........................ensimmäinen...................................30.6
 

Yhteistyössä