KESÄKUU 2011 odottajat

  • Viestiketjun aloittaja Danni
  • Ensimmäinen viesti
Laurie
Andy: Kuulostaa rankalta! Onko sinulle jäänyt pelkoja tuosta kokemuksesta?

Mulla tänään siis neuvola, ja aion ottaa heti esille synnytyspelkoni ja pyytää lähetettä pelkopolille. Mulla oli kanssa rankka synnytys ja tuli 3./4. asteen repeämät.
 
Noora
Voi, olipa Andylla ja Lauriella traumaattiset kokemukset. Varmaan mietityttää nuo tulevat synnytykset! No, siihen on onneksi pitkä aika vielä :D.

Kävipä muuten läheltä piti tilanne kahvihuoneessa tänään kun kolleega totesi "olet varmaan raskaana" kun valitin tupakanhajua sisätiloissa... En vastannut mitään, toivottavasti kukaan ei huomannut. Kohta varmasti huomataan kun toinen ravaa vessassa koko ajan, ja vatsa turpoaa kuin ilmapallo! Onko teillä muilla kokemuksia tällaisista arvailuista ja kommenteista? Mitä vastaatte?
 
Laurie
Onnea ihanista ultrakuulumisista Emily! :) Nyt alkaa munkin tehdä mieli yksityiselle varhaisultraan.

Käytiin neuvolassa, ja terkkari oli kohdallani tosi sektiomyönteinen ja empaattinen muutenkin kokemastani. Laittoi lääkäriä varten jo tiedon, että lääkäri laittaa pelkopolia varten lähetteen menemään. Hemoglobiini oli 140 ja verenpaineet ok. Sydänääniä ei vielä edes yritetty kuunnella. Mulla alkaa myös verikokeissa käynnit, kun on rhesusnegatiivinen veri, ja seurataan muodostuuko vasta-aineita. Nt-ultran ajankohtaa en muista, olisiko ollut marraskuun lopulla.

Mulla oli esikoisen odotuksessa koko raskauden ajan anemia, ja terkkari laittoi vielä lähetteen labraan pieneen verenkuvaan, jotta hemppa voidaan selvittää tarkemmin. En nimittäin ole pystynyt kovan ylävatsakivun takia syömään ja juomaan juuri mitään eilenillan jälkeen. Mutta nyt se alkaa helpottaa, ja pystyin jo juomaan vähän mehua ja syömään kasvissosekeittoa. Jos on kuivunut, niin sormenpäästä tuo hemppamittaus voi antaa liian hyvän lukeman. Tuo 140 kuulosti vähän liian hyvältä ollakseen totta.

Nyt on tullut nt-ultran yhteyteen myös äidin verestä tehtävä kromosomiseulonta. En tosiaan esikosta käynyt ollenkaan nt-ultrassa, ja nyt sitten on sekä tuo ultra että veriseulonta. Vaihtoehtoisesti voi valita myös rv:lla 10-14 yleisen ultraäänitutkimuksen, jossa ei mitata niskaturvotusta eikä oteta verestä kromosomitutkimusta.
 
Empukka
Iltaa!

Täältä saapuu joukkoon myöskin yksi eilen plussannut! :) Viiva oli haalea,mutta oireita ollut jo useamman päivää.Huonoa oloa ja menkkamaisia kipuja ja nivusten vihlontaa.Samat olot kun esikoisesta.Mieleltäni olen paljon rauhallisempi odotuksen suhteen,kun tämä on toinen raskaus ja tietää mitä tuleman pitää.Toki aina sitä pelkää keskenmenoa,toivottavasti kaikki menee kaikilla hyvin!!
Esikoinen on nyt 1v 4kk eli hän on syntynyt kesäkuussa -09 (kuun alussa).Jos kaikki menee hyvin,niin tämän kuopuksen laskettuaika menee tuonne kesäkuun lopulle,26.6.Näin laskuri laski,jos kierto 28 pv.Mutta luulen,että ovulaatio oli pari päivää myöhemmin.
No,se selviää myöhemmin...menen varmaan alkuraskauden ultraan yksityiselle.
Raskaus tärppäsi heti ekasta kierrosta,mistä olen ihmeissäni ja kun piti vielä odotella ainakin yhdet menkat ennen yritystä,mutta vauvakuume vei voiton :D

Tsemppiä huonovointisille,itse odotan kauhulla sitä!Nyt ollut vain kuvotusta,ei kovin pahaa.Esikoisesta olin todella huonovointinen pitkään.

Laurielle terkut ;) Kirjoiteltiin haaveissa puolella :)

Empukka rv 4+4 (arviolta)
 
Empukka
Nimi(ikä)..........................Monesko lapsi................................LA

Danni(28)........................kolmas(04&06).... ..........................3.6
Laurie(30).......................toinen(09).... ..................................8.6
emily80(30).....................kolmas(06&08)..... .........................9.6
Andy74 (36)....................toinen (01).....................................25.6.
Empukka(27)...................toinen (09).....................................26.6
Noora(33).........................toinen (08).....................................29.6
 
Andy74
Mahtavaa lisää plussanneita! Tervetuloa Empukka.
Joo minä en siis vielä tiedä, että miten suhtautua (toivottavasti) tulevaan synnytykseen. Otan kyllä asian esiin heti ekassa neuvolassa. Mulla ei siis ole mitään elimellistä syytä miksei normi synnytys voisi onnistua. Viimeksi kaikki vaan meni päin P*****ttä. Olen muuten itse kallistumassa yksityisellä varhaisultrassa käymisen kannalle. Mulla nyt 4+6. Pitääkö odotella viikolle 7 vai onko 6 viikolla jo hyvät mahdollisuudet kuulla sydän. Nimittäin jos mulla ei löydy mitään niin ramppaan siellä sitten koko ajan eli kannattaa mennä silloin, kun on todennäköistä jotain eloa masussa nähdä.
Tsemppiä Laurie. Tilannetta auttaa kyllä kun siitä puhuu eikä haudo omassa päässään.
 
Laurie
Andy: Mä kävin esikoisen raskaudessa rv:lla 6+5 varhaisultrassa. Silloin useimmiten taitaa jo syke näkyä, mutta parempi varmasti mennä 7+-viikolla, jotta ihan varmasti näkyy. Tuolloin alkoi oli 6,5 mm pituutta.

En ole paljoa nyt edes ajatellut mennyttä synnytystä. Tilanteeni on vain se, että toivon saavani sektiopäätöksen jo raskauden alku- tai puolivälissä mieluummin kuin aivan lopussa rv:lla 36. Mulla on kyllä automaattisesti synnytystavan arvionti sairaalassa, mutta en malttaisi odottaa loppuviikkoihin asian kanssa. Olisi sitten rennompi mieli. Jälkitarkastuksessa (sairaalan äitipolilla) jo kerroin, että toivon sektiota jatkossa, ja lääkäri kirjoittikin, että se on mahdollista tämän kokoisen repeämän jälkeen, mutta päätöstä ei vielä silloin kannattanut tehdä.

Kertokaahan kaikki kikat pahoinvoinnin selättämiseksi! Olo on tosi karsea. Koko ajan sattuu mahaan ja oksettaa. Mitään ei pystyisi syömään eikä oikein edes juomaan. Magnesiumia nyt kokeilen toista päivää, seuraavaksi varmaan b6-vitamiini. Seaband-rannekkeista ei ole ollut minulle apua, mutta pidän niitä silti kolmatta viikkoa. Hankalaa, kun esikoisen hoito selvästi kärsii huonosta olostani. 1 v 9 kk lapseni sanoi tänään, ettei olla oltu puistossa pitkään aikaan. No, oltiin me pari päivää sitten, ja eilenkin tehtiin illalla viiden kilsan lenkki. Päivällä en pysty lähtemään ulos, vain parempina päivinä. Tyttö tekee nyt viimeisiä hampaitaan ja herää öisin jatkuvasti itkemään. Voi kun saisi just nyt nukkua kunnolla...

Viikonloppuja!

Laurie rv 7+2 (Neuvolan täti oli sekoillut viikkojeni kanssa. Ne on siis nyt 7+2.)
 
emily80
onnea empukalle!
Kiitti kaikille onnitteluista! Kyllähän se tosiaan vähän huojensi mieltä kun näki että kaikki kunnossa. Tosin mun gyne palautti maanpinnalle sanoessaan et kuitenki nää ekat 12 vkoa on kaikkein kriittisimmät..kun kysyin et millä vkolla tapahtuu eniten keskenmenoja.mut oliks se just jotain vkoil 5-7?vai muistanko ihan väärin? Kyl uskon Laurie ja Andy et haluttais siihen varh.ultraan mennä. Varsinkin kun ei sen ekan neuvolakäynnin jälkeen tuu yhtään viisaammaks. Muistelisin et se on enemmänki sellasta juttelua. Mulle kans mehiläisessä sanottiin et parempi odottaa et on se 7rv täynnä. Muuten saattaa tulla tosiaan turha käynti. Eikä sitä 140e kyl mielellään turhasta maksa;) tohon huonovointisuuteen ei oo mulla oikeen muuta vinkkiä ku syödä vähän jotain tasasin väliajoin ja yrittää levätä mahd.paljo..heh heh,sehän onki helposti toteutettavissa tässä elämäntilanteessa;) toivotaan et helpottais pian Laurie,ja muut pahoinvoinnista kärsivät! Mul ei niinkään pahoinvointi vaivaa,mut väsymys sitäkin enemmän. Se on jotain ihan tolkutonta,ja jatkuu läpi vuorokauden. Välillä tuntuu et on ihan vaaraks liikenteessä jos joutuu esim.iltapäivällä auton rattiin hyppäämään.mut eiköhän se tästä.
Oikein kivaa vkonloppua kaikille!
 
Andy74
Pääsispä jo ultraan! Mä jotenkin nyt hermoilen, että jos on tuulimuna/kohdunulkoinen tai jotain häikkää. Silloin 10 v sitten olin niin nuori, etten edes osannut hermoilla. Kai sitä toivoo tätä vauvaa niin kovasti, että pelkää vähän kaikkea. En ole tiennyt enen olevani tämmöinen hermoilija.

Laurielle vielä, että ymmärrän täysin halusi sektioon, mutta valmistaudu siihen, että se ei ole mikään pikkuoperaatio. Isä saa ottaa kyllä sektion jälkeen vastuun talossa, jotta äidin ei tarvitse nostella ja juosta ympäriinsä. Mutta jos repeät samalla tavalla kuin viimeksi niin sektio on varmasti miellyttävämpi ja parempi vaihtoehto. Onneksi asioita ei tarvitse vielä päättää. Huoh!
Hyvää viikonloppua kaikille!!! Ihanaa saa nukkua, mä olen niiiin väsynyt. ja edelleen niin turvonnut vatsa, että joudun tosissaan piilottelemaan mahaa töissä.
 
Danni
Tervetuloa mukaan Empukka!

Andy, viikolla seitsemän voidaan jo ultrassa todeta syke mutta jos on mahdollista että raskaus on alkanut myöhemmin niin kannattaa odottaa vähän pidempään. Minä kävin ultrassa rv6+3 oman laskun mukaan ja alkio vastasikin ihan noita viikkoja ja syke näkyi.
Tsemppiä ultran odotteluun!

Täällä siirryttiin tänään taas uudelle viikolle :)
Pahoinvointi jatkuu edelleen ja on aamuisin pahinta, kahvista olen luopunut kun haju tekee niin pahaa, tuossa kymmenen maissa pahoinvointi helpottaa ja loppupäivä menee ihan siedettävästi.
Mahaa nippailee myös aika paljon, vähän kuin olisi menkkakipuja. Väsyttää myös normaalia enemmän, eilenkin vetäisin päiväunet vaikka normaalisti en koskaan nuku päivisin.
Eilen yhdellä vessakäynnillä tuli runsaasti valkovuotoa jossa oli vähän ruskeaa mukana, säikähdin kun noita "menkkakipujakin" oli kovasti mutta ei sitä sitten enempää tullut eikä muuksi muuttunut. Jos tuon tyyppistä alkaa esiintymään useammin, täytyy käydä kuitenkin testaamassa onko joku tulehdus iskemässä.

Minulle ei ole jäänyt mitään kammoja aiemmista synnytyksistä vaan kummatkin ovat sujuneet oikein mallikkaasti. Esikoinen syntyi reilussa neljässä tunnissa, ponnistusvaihe kesti 7min. Kuopus syntyi 5,5 tunnissa ja ponnistusvaihe kesti 5min.
En aio tehdä mitään tarkkoja suunnitelmia tämän synnytyksen kanssa mutta ajattelin yrittää mennä luomuna. Esikoisen kohdalla synnytys käynnistettiin ja oksitosiinin takia supistuksia tuli koko ajan ja olivat kipeitä niin että oli pakko turvautua epiduraaliin. Kuopusta synnyttäessä pelkäsin että kivut yltyvät taas yhtä koviksi joten otin epiduraalin vähän niin kuin varmuuden vuoksi vaikka olisin pärjännyt ilmankin. Suuri apu viimeksi oli altaasta ja toivoisinkin että siihen pääsisi seuraavallakin kerralla.
No siihen on vielä jokunen kuukausi aikaa :)

Onko teillä hormonit vaikuttaneet mielialaan?
Minä olen selvästi herkempi, eilen alkoi itkettämään kun katsoin dokumenttia koomapotilaista, tänään kihosi kyyneleet silmiin HopLopin mainoksesta!

Entäpä mieliteot? Minulla tekee nyt kamalasti mieli hiilihapollista juotavaa, tuntuu että janottaa koko ajan. Eilen oli pakko käydä ostamassa viikon himoitsemisen jälkeen ohuen ohuita broilerleikkeitä ja patonkia ja muita tykötarpeita.
Ihan alussa himotti kaikki rasvainen ruoka, nyt tekee mieli vain terveellistä ja raikasta.

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)

Danni rv8 tasan
 
Andy74
Mä olen Danni nyt siinä rasvainenruoka vaiheessa... Mies katsoo huulipyöreenä kun minä vedän kaikkea karmeeta kaupan grillitiskiltä (en pysty ohittamaan sitä!). Aivan karsee nälkä koko ajan. Vielä ei ole huono olo ja toivottavasti ei tulekaan. Yölläkin jouduin syömään jugurtin, kun tuli niin kova nälkä.
Iloitsen nyt kun ei ole pahaolo ja syön varastoon jos tilanne muuttuu (heh-heh). Onneksi en joudu tarkkailemaan painoani, että voi syödä mitä vaan (tietysti nyt joku terveellisyys näkökulma pitää mukan olla). Hedelmiä menee kanssa paljon.
Laurieta kyllä säälin ihan sydämestäni. Toivottavasti helpottaa. Tsemppiä!
 
Laurie
Kiitos! Kyllä tämä tästä ohi menee, pakosta! Ajattelen niin, että on tästä ennenkin selvitty. :D Jos vanhat merkit pitää paikkansa, niin kahdeksan viikkoa jäljellä!!! ;) Lepo on tärkeää.

Mullekin maistui kaikki rasvainen ihan alussa, esim. punajuurisalaatti. Nyt kasvissosekeitto, mehukeitto, rasvaton maito ja rasvaton jogurtti, leipä ilman voita ja satsumat. Jos sieltä onkin tuplat tulossa. Tää jatkuva kuvotus tuntuu paljon pahemmalta kuin viimeksi, tai sitten aika tekee tehtävänsä. :D

Juu, ei se sektio tod. mikään helppo juttu ole. Mulle pitikin tulla viimeksi sektio istukan virheellisen sijainnin vuoksi, ja olisin mieluummin synnyttänyt alakautta ihan riskilläkin. Sektio pelotti tosi paljon. Mutta istukka siirtyi, ja sen puolesta alatiesynnytys sai vihreää valoa. Nyt tosiaan ajatuksena on, että ei uudelleen repeämää. Sen kanssa oli samat nostelu-, istumis- yms. rajoitukset viikkoja kuten sektionkin jälkeen. Isi pääsee taas kolmen viikon "lomalle" töistä. :)
 
Sida82
HEIPSAN!

Saanko liittyä teihin kesäkuisiin vaikka laskettuaika onkin 31.5.? Luulin aluksi, että laskettuaika on kesäkuun puolella, joten olen seurannut teidän ketjua...olette siis mulle jo jotenkin tuttuja ;)

Mutta vähän taustainfoa minusta...eli ensimmäistä lasta sydänjuuria myöten täällä toivotaan.

Ikää mulla on 28 vuotta, mies on 30v ja lasta ollaan yritetty vuodesta 2004 alkaen... aluksi sillä meiningillä, että tuloo jos on tullakseen ja kun tärppiä ei tullut edes ovispäiviä laskemalla niin yksityisen kautta julkiselle hoitoon, jossa on tehty kolme inseminaatiohoitoa. (1.IUI 04/2009 - pamahti heti plussa, mutta sitä onnea ei kestänyt kuin vajaa 9vkoa, jolloin todettiin alkion kuolleen kohtuun, 2.IUI 08/2009 - tuli nega ja 3.IUI 10/2009 - raskaus, joka sekin päättyi keskenmenoon varhaisilla viikoilla 6-7).

Kolmannen inseminaatiohoidon jälkeen alkoi odotus IVF-hoitoon ja siinä jonottaessa sain luomuylläriplussan 12/2009, mutta tietenkin sekin odotus päättyi keskenmenoon n. vkolla9.
Eli summa summarum, vuonna 2009 reilun 9kk:den aikana 3keskenmenoa, 3.iui ja henkisiä arpia sydämeen ja päänuppihin roppakaupalla. Olen kuullut, että jotkus saa lapsen tuossa ajassa... :(

Nyt syyskuun alussa sitten oli se kauan odotettu 1.IVF-hoito, jonka tuoresiirrosta nyt plussasin. Sinänsä tämä plussa ei ollut yllätys, sillä tiedän tulevani "helposti raskaaksi", mutta kun pikkukaverit ei meinaa pysyä kyytissä.

Tällä hetkellä menossa 8+4 eli juuri näihin aikoihin nuo kaksi raskautta keskeytyi...kääk... jännittää, että selvitäänkö tässä seuraavalle viikolle kunnialla. Tosin olo on nyt paljon luottavaisempi kuin aikaisemmilla kerroilla, sillä kävin ultrassa viikko sitten 7+4 ja siellähän se pikkuinen 12mm kaveri köllötti ja sydän löi kovaa kyytiä!! Tuo oli ensimmäinen kerta, kun näin sykkeen eli oikeaa elämää sisälläni.

Ja olo on lähes kokoajan ihan karmea, sitäkään ei ollut aikaisemmissa raskauksissa näin selvästi. Mulla kuvottavaa oloa on klo10-22 eikä siihen paljon ruoka auta tai mikään muukaan. Mieluiten olisin syömättä, mutta ei sekään onnistu :D. Siis kaikki ruoka ällöttää, eniten juusto ja kaikki makea.

Maanantaina olisi ensimmäinen neuvolakäynti. Saas nähdä pystynkö käymään siellä salassa...oon töissä nimittäin samaisessa tk:ssa ja yritän pitää tämän raskauden mahd. pitkää salassa kun toi historia on mitä on...ei jaksais selitellä taas keskenmenoa kaikille.

Sori pitkät löpinät ja vain itsestä... lupaan parantaa tapani ;P

Sida
 
Sida82
Nimi(ikä)..........................Monesko lapsi................................LA

Sida82(28)......................ensimmäinen.................................31.5.
Danni(28)........................kolmas(04&06).... ..........................3.6
Laurie(30).......................toinen(09).... ..................................8.6
emily80(30).....................kolmas(06&08)..... .........................9.6
Andy74 (36)....................toinen (01).....................................25.6.
Empukka(27)...................toinen (09).....................................26.6
Noora(33).........................toinen (08).....................................29.6
 
emily80
sida,sydämmellisesti ja lämpimästi tervetuloa tänne ainakin m un puolesta! Kuulostaa kyl super rankalta toi sun kertoma,kaikki sympatiat sulle! Uskon että tälläkerralla kaikki menee varmasti hyvin! Paljon positiivisia ajatuksia ja voimia!
 
Danni
Sidalle tervetuloa mukaan minunkin puolestani ja toivotaan että kaikki menee hyvin! Oireet ainakin kuulostaa lupaavilta ja se että syke on nähty on tosi positiivinen juttu myös :)
 
Andy74
Meitähän on koossa jo aika kivan kokoinen porukka. Tervetuloa Sida. Etköhän sä ole joutunut jo ihan riittävästi kärsimään. Me kaikki ainakin pidetään peukkuja sulle.
Mulla menee odotettu vapaapäivä pyykätessä, kun isäntä tuli metsältä ja kaikki kamat hirven veressä. Koirat aivan intona hajuista (vaikka eivät hirvikoiria olekaan). Että hoh-hoijaa..
Ette muuten ikinä arvaa mitä söin eilen iltapalaksi. Paistettua pekonia ja kananmunia! Mulla on aivan hirveä (ei raamatullinen) lihanhimo.
RV 5 ja painoa tullut 3 kg. Viimeksikin epäiltiin kaksosraskautta aluksi (on suvussa) kun paino nousi heti ja pahoinvointi oli hirveä. Nyt ei ole pahoinvointia, mutta ruoka kyllä maittaa. Koko elämä pyörii ruoan ympärillä.
Sidalle lycka till, että saisit pidettyä homman vielä jemmassa. Mulla niin turvonnut vatsa, että epäilen välillä oliko ne viime menkat ns. valemenkat, kun mä olen niin pallomaha. Töissä saan siis minäkin olla varovainen.

Tsemppiä kaikille! Toivotaan että meillä kaikilla menee hyvin ja vietetäänkin sitten vähän erilainen kesä 2011. Jipii!!!
 
emily80
Andy,toi sun iltapala kuulostaa ihanalta;) mulla valitettavasti samanlaiset himot,kaikki rasvainen ja lihaisa tekee kauppansa. Ärsyttää kun oon normaalisti aika tarkka mitä laitan suuhun ja treenaan paljon. Nyt en sitte pysty hampurilaisia ja pizzoja vastustaa. Toivotaan et tää olis ohimenevää ja et pian alkais vaan kaikki terveellinen ja raikas maistumaan! Jospas lähtis sit jumpalle..mukavaa vkonloppua kaikille!
 
Andy74
Sepäs tässä Emily onkin, kun minäkin olen terveellisesti syövä normaalisti. Ei ole kuule tässä talossa paljon salaatteja tehty minun toimestani muutamaan viikkoon. Aamupalakin oli taas niin karmea, että en edes kehtaa kertoa. Lohduttaudun sillä, että menen kuitenkin pitkät lenkit koirien kanssa ja tarvitsen energiaa. Joopa joo.
Pitäkää huolta itsestänne!
 
Laurie
Älkää murehtiko painosta! Painonnousu on yksilöllistä, ja hoikilla painoa voi kertyä paljonkin raskauden aikana. Mulla nousi esikoisesta 22 kg, ja ekalla kolmanneksella jo kuusi kiloa. Kaikki lähti pois pienessä ajassa. :) Nyt lihosin keväällä ja kesällä viitisen kiloa, joten lähtöpaino oli viisi kiloa korkeampi kuin viime kerralla. Olen jo henkisesti asennoitunut siihen, että painoa tulee taas paljon. Nyt ei ole paino vielä noussut kuin kaksi kiloa. Kahdessa aiemmassa tuli jo plussaan mennessä tuo kaksi kiloa. Nesteturvotustahan tuo nopea painonlisäys myös on.

Terveydenhoitajan kanssa just juttelin painosta, ja hän oli sitä mieltä, että ekalla kolmanneksella on pääasia, että saa ruokaa ja juomaa menemään riittävästi. Ei ole paaston aika. Toisella kolmanneksella kannattaa alkaa panostaa ruokavalioon, kun olo on parempi ja normalisoitunut.

Millaista liikuntaa harrastatte? Aiotteko jatkaa raskauden aikana? Mä käyn nyt vain kävelemässä rattaiden kanssa iltaisin, kun vointi sallii. En ole pystynyt pariin viikkoon menemään pilatestunnille tai muokkaukseen pahoinvoinnin takia. Uinnin tai vesijuoksun aion aloittaa, kun pahoinvointi helpottaa. Kuntosalijäsenyyden ehdin perua ennen raskautta, mutta sen voisi aloittaa uudelleen. Pilatesta ei vissiin suositellakaan ekalla kolmanneksella, joten olkoon vielä muutaman viikon tauolla. Viimeksi alavatsassa tuntui kyllä epämiellyttävä paineentunne tunnin aikana. Tein esikoisen raskuden Fit mama -raskausjumppaa, ja sitä olisi tarkoitus alkaa tehd nytkin. Kerran jo teinkin.

Tänään on helpompi olo! Ellottaa ja ällöttää toki, mutta huomattavasti parempi olo kuin eilen. Myöskään ylävatsaan ei nyt satu enää niin paljoa. Voisiko se magnesium alkaa auttaa? Haen apteekista vielä sitä b6-vitamiinia.
 
Jenny83
Ajattelin kans liittyä tähän keskusteluun. Mulla on toinen raskaus menossa. Ensimmäinen lapsi synty heinäkuussa 09 ja oli tulos parin vuoden yrittämisestä. Tää lapsi sai alkunsa paljon nopeemmin.. lopetin imettämisen vast kesällä ja kerkes tulla 4 menkat ennen kun plussas, ja kahet ekat oli niin epäsäännölliset ettei ollu ees mahdollista arvaa ovulaatioo. No seuraavat kaks kertaa käytin ovulaatoitestejä, jotenka kun nyt plussassa viikko sitten niin tiedän et mul oli ovulaatio 18 päivä vaikka menkat olikin vaan 28 päivää pitkät, ja laskettuaika on todennäkösesti 27.6.
Oon nyt kai 4+5 viikolla ja ihan innoissani luen muiden kuulumisii netissä. Mä oon kans miettiny meneväni varhaisultraan mutten vielä. Asun ruotsissa ja tääl on ultra vast 18 viikolla ja niin pitkälle mul ei oo kyl hermoja odottaa. Pelottaa viel vähän toi keskenmenonriski 12 viikolle asti, mut tuntuu kivemmalt odottaa nyt tokaa lasta kun tietää et itsellään on jo yks terve lapsi. Mulla on ikää ens kuussa 27. :) ja kirjottelen mielelläni tällä palstalla, kun on ihana jakaa ajatuksia muiden kans ketkä on samas tilanteessa. :D
 

Yhteistyössä