¤¤¤¤ KESÄKUNTOON 2010 ¤¤¤¤

NewArtRiot
Alkuperäinen kirjoittaja Bizmo:
Alkuperäinen kirjoittaja sannis:
mutta tarviiko mun nyt syödä sitä proteiiniä sit enemmän että läski lähtee mahasta ja lihakset tulee ees pikkasen esille? Miten se onnistuu jos en voi tiputtaa enempää kiloja että toi maha tosta katoaa?
juu proteiiniä pitää syödä että lihakset pysyy, eli syöt vaan monipuolisesti ja treenaat vatsalihaksia välipäivillä. Newartriot osaa neuvoa enemmän/paremmin varmaan!
No en nyt tiedä osaanko.. :ashamed: Mutta.. teetkö ne vatsaliikkeet ihan kunnolla "ajatuksen kanssa", eikä vaan nopeasti sutaisten? Tosiaan ihan joka päivä niitä ei kannata tehdä, lihashan kasvaa levossa. Proteiiniä olis hyvä saada n. 1,5 g per painokilo, enemmänkin jos treenaa kovasti. Ota vaikka jotain protskujauhetta lisäksi, jos ruuasta on hankalaa saada tarpeeksi.

Ja jos sinulla ihan oikeasti on ylimääräistä rasvaa, siis ihan ihan oikeasti eikä vain omasta mielestä, pudota pari kiloa. Minusta kyllä nuo mittasi ovat hyvät. Mä olen sinua 3cm lyhyempi ja monta kiloa painavampi, eikä minussa kovin paljon ylimääräistä rasvaa ole.

etsiväkaksoset harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja etsiväkaksoset harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja NewArtRiot:
Alkuperäinen kirjoittaja etsiväkaksoset harmaana:
Äh mä olen samassa tilanteessa kun lähtötilanne oli. Täytyisi nyt alkaa tarkkailla syömisiä ihan todella tai rantakunto jää tältä kesältä rantapallokunnoksi.

Ens viikonlopuksi tulossa vieraita, katsotaan miten loihdin jotain vierastarjoiluja niin ettei ole ihan tylsiä vaikka oliskin terveellisiä.
Tsemppiä vaan, kyllä tässä vielä on aikaa! =)

Kiitos. Nyt ottaa tosi paljon päähän kun oli aamulla niin kiire lähtö eikä tullu salikamoja otettua töihin mukaan. Mun täytyis varmaan hankkia tänne erikseen kamppeet niin etten tuo niitä kotiin, eli parit paidat ainakin jne. Mutta missä ne kuivataan???? argh.

Tuplat siis nyt 1v 8kk ja aamulähdöt bussilla sellaisia ettei äipällä kamalasti jää ylimääräistä aikaa mihinkään.
jäät bussista pois paria aikasempaa pysäkillä ja hölkkäät loput kotiin!

Tuota, toi idea hölkkäämisestä muuten kannatettava mutta mulla sekä meno että paluumatkalla läppärilaukku jossa 2 konetta, kaksostenrattaat ja kaksi lasta. Lisäksi töissä tarvii olla ns. asialliset vaatteet eikä urheiluvaatteet. Hoitopaikasta töihin en pysty hölkkäämään läppärilaukun kanssa, ja vaatisi paljon aiemman aamuherätyksen (ja lasten viemisen hoitoon aiemmin mitä en halua) siihen että ylipäätään kerkeisin sitten suihkuun jne ennen töiden alkua.

MUTTA.. minä tyttö kimpaannuin itselleni kun ne salikamat jäi kotiin ja kävin ostamassa ruokatauolla uudet. Nyt on tarkoitus pitää ainakin kenkiä ja salihousuja täällä töissä ja tuoda uusia paitoja/ pyyhkeitä sitten vaihdokkeina. Eli pääsen kun pääsenkin tänään salille!

Nyt taas oon ottanu itteeni niskasta kiinni. Poitsun syntsejä on juhlittu nyt kahtena viikonloppuna ja mässätty tietty kanssa :ashamed: Tänään söin aamupalaks rahkaa mustikoilla +leipää+kahvia.Äsken vetelin lounaaks nakkisopan jämät. Jos tuo jäppinen nukahtais niin vois vähän wii fitillä leikkiä :D

Ihan erilailla kyllä jaksaa kun aurinko paistaa. Äsken oltiin lasten kanssa pari tuntia ulkona vaikka yleensä alan jo tunnin jälkeen oleen kypsä puistossa seisoskeluun ;)

Paino oli aamulla 72,9kg joten eipä ole mitään muutosta tapahtunu :/ Eipä imetyskään tunnu mun painoa pudottavan yhtään. Mutta ehkäpä se tästä.Positiivisella mielellä eteenpäin :)

ruskolilja
Therve! Täällä turvottaa aivan tajuttomasti, enkä kyllä osaa sanoa, mistä se johtuu! Maha näyttää siltä, niinkuin olisi raskaus 5 kuukautta pitkällä ja sormia kuumottaa :D Oisko jotain käteviä vinkkejä, helpotukseksi turvotukseen. Ananasta ajattelin ensi töikseni ostaa..

Karkkilakosta vielä sen verran, että onneksi kuivatut hedelmät ovat lemppareita! Ei ole vain piitkään aikaan tullut niitä ostettua kaloripelkoisena. Karkkia aina joskus ja siitä tulee kyllä niin huono omatunto että ei mitään rajaa, joten siirryn nyt kuivattuihin hedelmiin. Se Rainbown sekahedelmäpussi on mun lemppari, siellä on omenaakin! Tosi hyvää :p Ja kuivattu ananas on kans hyvää, mutta hirvee energiapommi.. Mutta eiköhän silläkin voi joskus herkutella. :) Kauheaa kun osaa ulkoa melkeen 200 ruoka-aineen energiamäärät, niin tieto lisää tuskaa, vaikka pitäis vaan keskittyä syömään terveellisesti ja riittävästi ja ehkä jopa nauttimaan siitä!

NewArtRiot sulla on tosi magee kroppa mitä katoin tuolta sivulta kuusi, ne kuvat jotka oli 19.3. laitettu! :p
Bizmo Onnittelut tosi hienosta viikkopudotuksesta! :flower:

AP:sta ei oo vähään aikaan kyl kuulunu? Oisko jotain kiireitä vaan, ettei kerkee surffailla. :)

NewArtRiot
Kiitos, ruskolilja! =) Mulla vaan meinaa tuo paino nousta, vaikka silminnähden on rasvaa lähteny. Voisko muka lihasta tulla lisää (liian) vähälläkin syönnillä? :eek:
Joo ne kuivatut hedelmät on aivan :p Harmi tosiaan kun ne ei ole yhtä vähäenergisiä kuin tuoreet hedelmät..

Bizmo
Alkuperäinen kirjoittaja ruskolilja:
Therve! Täällä turvottaa aivan tajuttomasti, enkä kyllä osaa sanoa, mistä se johtuu! Maha näyttää siltä, niinkuin olisi raskaus 5 kuukautta pitkällä ja sormia kuumottaa :D Oisko jotain käteviä vinkkejä, helpotukseksi turvotukseen. Ananasta ajattelin ensi töikseni ostaa..

Karkkilakosta vielä sen verran, että onneksi kuivatut hedelmät ovat lemppareita! Ei ole vain piitkään aikaan tullut niitä ostettua kaloripelkoisena. Karkkia aina joskus ja siitä tulee kyllä niin huono omatunto että ei mitään rajaa, joten siirryn nyt kuivattuihin hedelmiin. Se Rainbown sekahedelmäpussi on mun lemppari, siellä on omenaakin! Tosi hyvää :p Ja kuivattu ananas on kans hyvää, mutta hirvee energiapommi.. Mutta eiköhän silläkin voi joskus herkutella. :) Kauheaa kun osaa ulkoa melkeen 200 ruoka-aineen energiamäärät, niin tieto lisää tuskaa, vaikka pitäis vaan keskittyä syömään terveellisesti ja riittävästi ja ehkä jopa nauttimaan siitä!

NewArtRiot sulla on tosi magee kroppa mitä katoin tuolta sivulta kuusi, ne kuvat jotka oli 19.3. laitettu! :p
Bizmo Onnittelut tosi hienosta viikkopudotuksesta! :flower:

AP:sta ei oo vähään aikaan kyl kuulunu? Oisko jotain kiireitä vaan, ettei kerkee surffailla. :)
KIITTI! kattoo mitä ens viikko tuo tulleessaan kun täälläkin on vähän turvotusta kun on se aika kuusta..

Muuten jos mahdollista niin osta niitä kuivattuja hedelmiä luomuna, sillä niissä toisissa on lisäaineitakin ja kaikkee kemiallisia jäämiä mitkä ei hyväks keholle jotka voi myös turvottaa. Esim. kuivatut aprikoosit ei pitäs olla oransseja, sen värin tekee siihen joku aine, luomuna ne on sellasia rusehtavia... luomutaatelit on nam! ja niissä paljon kaikkea hyviä aineita mitä tarvitsee

Bizmo
Kiitos, ruskolilja! =) Mulla vaan meinaa tuo paino nousta, vaikka silminnähden on rasvaa lähteny. Voisko muka lihasta tulla lisää (liian) vähälläkin syönnillä? :eek:
Joo ne kuivatut hedelmät on aivan :p Harmi tosiaan kun ne ei ole yhtä vähäenergisiä kuin tuoreet hedelmät..
On hyviä kuvia sulla, tosiaan ei rasvaa kyllä näy!
Varmasti sulla lihakset kasvaa jos treenaat noin paljon ja syöt proteiiniä. Muista syödä kunnolla kun keho vaatii sitä enemmän jos liikut paljon!

NewArtRiot
On hyviä kuvia sulla, tosiaan ei rasvaa kyllä näy!
Varmasti sulla lihakset kasvaa jos treenaat noin paljon ja syöt proteiiniä. Muista syödä kunnolla kun keho vaatii sitä enemmän jos liikut paljon!
Kiitos! Ihmetyttää vaan kovasti, kun kasvattaakseen lihaksia pitäis syödä yli kulutuksen. Mulla on viime viikkoina jääny aika reilusti miinukselle, lukuunottamatta satunnaisia mättöpäiviä.

sannis

No en nyt tiedä osaanko.. :ashamed: Mutta.. teetkö ne vatsaliikkeet ihan kunnolla "ajatuksen kanssa", eikä vaan nopeasti sutaisten? Tosiaan ihan joka päivä niitä ei kannata tehdä, lihashan kasvaa levossa. Proteiiniä olis hyvä saada n. 1,5 g per painokilo, enemmänkin jos treenaa kovasti. Ota vaikka jotain protskujauhetta lisäksi, jos ruuasta on hankalaa saada tarpeeksi.

Ja jos sinulla ihan oikeasti on ylimääräistä rasvaa, siis ihan ihan oikeasti eikä vain omasta mielestä, pudota pari kiloa. Minusta kyllä nuo mittasi ovat hyvät. Mä olen sinua 3cm lyhyempi ja monta kiloa painavampi, eikä minussa kovin paljon ylimääräistä rasvaa ole.[/quote]

siis oon ihan sekaisin... mä oon lukenut tosta karppauksesta ja kaikesta. Siis hiilihydratteja voi syödä ihan normaalisti ettei niitä tarvi vähentää ja proteiiniä vaa lisätä? Voiko sitä proteiinijauhetta kayttää jis imettää vielä osittain???

Sone
Mahtuuks mukaan? Pitäsköhän miunkin liittyy tänne pinoon, jotain muuta ajateltavakin kun km ja vauvakuume. Jospa sitä piristys kesää kohden ja pistäs kropan uusiin kuosiin samalla. Painoo ei tarvi puottaa mut kiinteytystä ja lihaksiaki vois kasvattaa. Mitat on 172cm ja 62kg. Kerta vikos salilla, isot painot, ja lisäks lenkkeilyy aina kun kerkee! Tavotteeks nyt jatkaa kotijumppaus, sikäli mikäli jää aikaa! Ruokavalio on kohillaan.

sannis
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:
Mahtuuks mukaan? Pitäsköhän miunkin liittyy tänne pinoon, jotain muuta ajateltavakin kun km ja vauvakuume. Jospa sitä piristys kesää kohden ja pistäs kropan uusiin kuosiin samalla. Painoo ei tarvi puottaa mut kiinteytystä ja lihaksiaki vois kasvattaa. Mitat on 172cm ja 62kg. Kerta vikos salilla, isot painot, ja lisäks lenkkeilyy aina kun kerkee! Tavotteeks nyt jatkaa kotijumppaus, sikäli mikäli jää aikaa! Ruokavalio on kohillaan.

Sä kun kiinteytät kans vaan niin voisitko kertoo mulle vähän että miten syöt? Mulla kun tuo ruokavalio ei taida olla ihan kohillaan.

NewArtRiot
siis oon ihan sekaisin... mä oon lukenut tosta karppauksesta ja kaikesta. Siis hiilihydratteja voi syödä ihan normaalisti ettei niitä tarvi vähentää ja proteiiniä vaa lisätä? Voiko sitä proteiinijauhetta kayttää jis imettää vielä osittain???
Automaattisestihan ne hiilarit vähenee jos proteiiniä lisää, muutenhan energiamäärä kasvaa ja alkaa lihominen. Karpannut olen vain kerran eläissäni reilun viikon, ja mieluummin syön suht reilusti hiilareitakin. Tuosta imetysasiasta en tiedä, se kannattaa selvittää ihan ammattilaiselta. =)

sannis
Automaattisestihan ne hiilarit vähenee jos proteiiniä lisää, muutenhan energiamäärä kasvaa ja alkaa lihominen. Karpannut olen vain kerran eläissäni reilun viikon, ja mieluummin syön suht reilusti hiilareitakin. Tuosta imetysasiasta en tiedä, se kannattaa selvittää ihan ammattilaiselta. =)
ja jos treenaa vaikka 4 kertaa viikos niin riittää että syön noin 80g proteiiniä joka päivä?

Bizmo
ja jos treenaa vaikka 4 kertaa viikos niin riittää että syön noin 80g proteiiniä joka päivä?
Riittää, mutta ei reilummastakaan määrästä haittaa ole! =)
Mistä saa noin paljon proteiiniä?
Mitä kaikkea syötte että tulee yli 80g proteiiniä, mulla menee sitten jo kalorit ihan yli jos noin paljon pitäs saada (kiloklubi)

Moikka :wave:

Täällä on ilmeisemmin kaivattua mua. Mukana ollaan yhä. Ei vaan ehdi aina koneelle, eikä jaksakkaan.
Vauvalla tekee hampaita joten kiukkua riitt'nyt ja yöt mahdottomai.

Mä ehdotankin et NewArtRiot hyppää mun puikkoihin :)
Sä varmaan ehtisit paremmin kuin mä pitää kaikkea ylhäällä ja päivittää.

Kannattaako muut?

NewArtRiot
Ei apua kääk!! :eek: :eek: Käviskö millään jollekin toiselle tämä tehtävä, mä en yhtään hallitse mitään "johtohommia". Tai sitten annetaan tämän mennä omalla painollaan, ilman "johtajaa". Tai jos ap päivittelis aina silloin kun ehtii. Jooko?

NewArtRiot
Mitä kaikkea syötte että tulee yli 80g proteiiniä, mulla menee sitten jo kalorit ihan yli jos noin paljon pitäs saada (kiloklubi)
Vanhat kunnon rahka ja raejuusto! Broikku, liha, kala, juusto, maito, piimä, kananmuna.. Hätätilassa patukat ja juomat.

Bizmo
Vanhat kunnon rahka ja raejuusto! Broikku, liha, kala, juusto, maito, piimä, kananmuna.. Hätätilassa patukat ja juomat.
maitotuotteita käytän aika vähän, pääosin maustamatonta jugurttia ja juustoa. kananmunaa täytys syödä enemmän, lihaa syön vähän mut broileria ja kalaa aika usein. Patukoita ja juomia en viitti jos niissä on lisäaineita tai muuta ylimmäärästä

kiits!

rupee vaan "johtajaks" kun oot jo mustakin! Päivität vaan ne punnitusjutut!

NewArtRiot
maitotuotteita käytän aika vähän, pääosin maustamatonta jugurttia ja juustoa. kananmunaa täytys syödä enemmän, lihaa syön vähän mut broileria ja kalaa aika usein. Patukoita ja juomia en viitti jos niissä on lisäaineita tai muuta ylimmäärästä

kiits!

rupee vaan "johtajaks" kun oot jo mustakin! Päivität vaan ne punnitusjutut!
Kaiken johtajuuskammon lisäksi olen vielä supertumpelo koneella, en edes osais päivittää mitään! :ashamed:

Sone
Alkuperäinen kirjoittaja Sone:

Sä kun kiinteytät kans vaan niin voisitko kertoo mulle vähän että miten syöt? Mulla kun tuo ruokavalio ei taida olla ihan kohillaan.
Ihan tavallisesti :) Kunnon kotiruokaa ja ei tietty liian suuria annoksia. Jos en töissä kerkee syödä hyvin, niin haukkaan nopsaan banaanin tai jotain tuoremehua ja pähkinöitä, saa energiaa. Illalla syön leipäpalan tai jogua ja sit jos tekee mieli jotain vielä mässyttää niin hedelmiä sit. Karkkia tai suklaata en syöny pitkään aikaan kunnes eilen meni koko levy. Ei oo tehny yhtään mieli ees mut sit kun otti yhen palan niin hupsheijaa ;) !! Mut yleensä syön kerran viikos karkkia/suklaata/herkkuja. Koitan välttää lisäaineita ja makeutusaineita.

Minulla oli tällä viikolla paino laskenut hurjat 100 g, eli nyt 76,9! :D Ihme että edes laskusuunnassa on, kun nyt on ollut kaikenlaista, niin viikko on kyllä mennyt niin ettei syömisiä ole tullut katsottua, eikä pahemmin liikuntaakaan.. :ashamed: Pitäisi yrittää nyt vähitellen ryhdistäytyä :)

Yhteistyössä