Kesäkuiset

Mulla alkoi esikoisen aikana pahoinvoinnit 6+ 7+ viikoilla, muistan kun soitin neuvolaan itkien että miksi ei o pahoinvointia, eikä mitään muitakaan oireita ja siellä sanottiin että pitää olla iloinen että ei ole.. Noh, sittenkun ne pahoinvoinnit alkoi niin tosiaan toivoin ,että niitä ei olisi edes tullut :sick:
Mulla on nyt tänään tasan 5+0 eikä mitään oireita, siis pahoinvointia, rintojen arkuuttam hajuherkkyyttä.. Ainoastaan välillä vihlaisee tuonne alas? Mutta tosin muistelisin että esikoisen aikana myös vihloi varsinkin jos teki äkkinäisen liikkeen,.
Mulla kans erään laskuopin mukaan 5+0 tänään.Ei täälläkään mitään rajuja oireita ole,mutta kaikkea pientä.
Mulla ois ensviikolla 5+6 ultra.
 
Noh, ehkä mäkin uskaltaudun listalle, synnytyssairaalan jätän mainitsematta.
Hyrräpää, 3.6., 2. lapsi
Mie en ees vielä tiedä synnytyssairaalaa, kun ei meillä täällä voi synnyttää ja itse saa valita sen sairaalan. En oo vielä niin pitkälle ajatellut, että minne tahdon lähteä synnyttämään. Kuhan eka pääsee sinne neuvolaan ja ultraan ja joku todistaa miulle, että tuolla kohdussa oikeesti on jotain elämää
 
Mulla on aiemmat olleet myös suht oireettomia. Edellisessä loppuun asti kestäneessä raskaudessa ensimmäinen oire oli rintojen arkuus samana päivänä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Ensimmäisestä ei ollut oikeastaan muuta kuin satunnaista etovaa oloa... kesken menneestä taisi tulla metallinen maku suuhun hetkeksi.
Ja niin! Väsymys oli jäätävä kuopusta odottaessa mutta silloin mulla laski hemoglobiinikin.
Myöhemmässä vaiheessa on iskias-vaivoja ilmennyt.
 
Radin kanssa painivat. Tiesittekö että raaka valkosipuli ja esim kaneli, laskevat erittäin tehokkaasti verensokeria. Ihan tutkitusti. Paljon parempi kuin lääkkeet. Ja jos on ylipainoa,niin kannattaa jo nyt siirtyä 1800kcal ruokavaliolle ja jättää makraoonit, perunat ym pois. Vain esim aamulla kaurapuuroa, muuten todella reilusti kasviksia, salaatteja, marjoja ja proteiinia!
 
http://aijaa.com/sNPu6x
Toivottavasti onnistuu kerralla kuvan lisäys (y) Mulle tuli OneStepiin näin hyvä viiva tiistaina kun vkl piti menkat alkaa. Aiemmissa raskauksissa tullu aika haaleita. En oo vieläkään kertonu miehelle :unsure: Ei vaan oo jotenki tullu hyvää hetkeä...

Mun onestepit ihan eri näkösiä. Mä luulin et nuo tuommoset on niitä pregcheck(vai mitä olikaan) mut niissä on varmaan siis 2 tyyliä. Siis ku tuo mistä pidetään kiinni ni on mulla onestepeissä ihan tasanen sininen ja pregcheckeissä on nähny tollaset vaan missä lukee toi hcg . Mitähän piraattikopioita mul on, varmaa siks nii huonosti näyttäneetkin :ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Meikäläinen tietää miten raskausajatukset saa sivuun... ja se on tekemällä koko päivän töitä, aamusta iltaan kunnon multitaskausta. Päälle muutaman sata kilometriä autolla ajoa työtiimin kanssa. Morjens, antakaa mulle yksi vapaapäivä, niin pääsen taas siihen alkuraskauden kuplaan! :D

Ja @Esteri1 kiitos tuosta oireettomuustokaisusta viime raskausaikasi osalta! Täällä kun ei edes rinnat ole arat, niin kummastuttaa kovasti. Ei sitä varmaan auta (eikä tänään ole ehtinytkään) murehtia... mutku.

Ihanaa että meidän poppoo kasvaa täällä! Nyt paljon hyvää onnea ja terveyttä meidän kanssamatkustajille. Ja meille! NImim. Ostin nenäkannun ja se toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Joo Santso, ei tosiaan ollut mitään pahoinvointeja ei mitään. Mulla oli erittäin helppo raskaus se eka. Ei tosin lääkäreiden mielestä kun tosiaan oli se insuliinihoitoinen radi. Juoksuttivat puolivälistä parin viikon välein lääkäriultraan ja sitten ryssivät synnytyksen. Tämän takia en minäkään varmaan kesäkuulle pääse, jos tästä jotain tulee. Mulla on takuuvarma suunniteltu sektio edessä. Enkä ole pahoillani tästä.
 
Hei, onko täällä muita jotka vielä imettävät tai jolla olisi kokemusta muuten imettämisestä raskauden aikana. Voiko raskaus näin varhaisessa vaiheessa vaikuttaa esim. maidon makuun?
Mä imetän vielä ja kolmostakin odottaessa imetin. Voihan se vähän vaikuttaa. Mutta ei yleensä merkitsevästi. Hormoonithan ne vaikuttaa kyllä, mut syötkö tai juotko tarpeeks jne?

Monella on muuten jo reilu viikot. Mulla vasta 4+5 :cautious:
 
Mä imetän vielä ja kolmostakin odottaessa imetin. Voihan se vähän vaikuttaa. Mutta ei yleensä merkitsevästi. Hormoonithan ne vaikuttaa kyllä, mut syötkö tai juotko tarpeeks jne?

Monella on muuten jo reilu viikot. Mulla vasta 4+5 :cautious:
Syön ja juon samalla tavalla kuin aiemminkin. Kuopus on nyt siis 11kk ja on alkanut puremaan ja hylkimään tissiä jokunen päivä sitten ja mietin voisiko raskaus vaikuttaa tässä vaiheessa jo esim. maidon makuun. Alkuun sujui vielä öisin mutta nyt ei enää silloinkaan. :unsure:
 
Syön ja juon samalla tavalla kuin aiemminkin. Kuopus on nyt siis 11kk ja on alkanut puremaan ja hylkimään tissiä jokunen päivä sitten ja mietin voisiko raskaus vaikuttaa tässä vaiheessa jo esim. maidon makuun. Alkuun sujui vielä öisin mutta nyt ei enää silloinkaan. :unsure:
En voi varmaksi sanoa, mutta luulen että on vaan kausi! Tai sitten haluaa itse vieroittautua jo. Mutta sitkeesti vaan vielä yrittelet. Voi olla että jo muutamanpäivän päästä taas kelpaa hyvin!
 
Minä oon imettänyt esikoista, kun aloin odottaa kakkosta. Esikoinen oli 9kk, kun tulin raskaaksi. Yksi vuotiaaksi asti imetin, olisin jatkanut pidempäänkin, mutta maidon tulo alkoi hiipua ja esikoinen vieroittui.
 
Tilasin tänään neuvolan. Neuvolan täti sanoi viikoiksi 6, mutta ilmeisesti laski sen 28:n päivän kierron perusteella. Mulla on vähän pidempi ja saan laskuissa 5 +2. Kyselin myös tätä ikäasiaa. Ei kuulemma ole mitään lisäseuloja tms. ellei sitten itse halua yksityisesti käydä. Ovat aika hintavia, katselin että n. 700 euroa. Toisaalta nehän ottaa se seulat kumminkin, jos np -seulassa on jotain ihmeitä.
 
Tilasin tänään neuvolan. Neuvolan täti sanoi viikoiksi 6, mutta ilmeisesti laski sen 28:n päivän kierron perusteella. Mulla on vähän pidempi ja saan laskuissa 5 +2. Kyselin myös tätä ikäasiaa. Ei kuulemma ole mitään lisäseuloja tms. ellei sitten itse halua yksityisesti käydä. Ovat aika hintavia, katselin että n. 700 euroa. Toisaalta nehän ottaa se seulat kumminkin, jos np -seulassa on jotain ihmeitä.
Millä viikoilla sulla on eka neuvola?
 

Yhteistyössä