Kesäkuiset 2025 ☀️

Meidän NT-ultra meni hienosti! 🥰 Itkemiseksihän se meni mulla meni jo ennenkuin ultraamista edes aloitettiin, varmaan joku jännitys purkautui 😅 En ollut kuulemma ensimmäinen enkä tule olemaan viimeinen, joka itkee käynninajan hallitsemattomasti 😅 Mutta siellä hän oli! ❤ Sydän sykki, ja pieni oli levolla siellä. Pikkuinen kerran suostui asennon vaihtoon ultran aikana (kätilö halusi nähdä vauvan liikkuvan), ja asennonvaihdon jälkeen jatkoi uudelleen lepoa 😄❤ Sanoin kätilölle, että on pieni isäänsä tullut 🥰

Mä oon muutamalle ystävälle kertonut, mutta perheille uskon meidän kertovan vasta lähempänä joulua. Pitää keskustella vielä puolison kanssa tarkemmin, nyt kun vihdoin on saanut vahvistuksen tajuntaan, että jotain ihanaa on oikeasti kasvamassa ❤

Tänään oli nt-ultra. Kaikki oli pienellä hyvin.❤
Eka kerran kuulin sydänäänet ja näin hänet, onhan se jotain niin ihanaa ja ihmeellistä.🥰❤
Laskettuaika siirtyi, ennen oli 11.6 ja nyt on 5.6. Eli viikkoja on jo tasan 14.😊
Saatiin myös tietää sukupuoli, tosin ihan varmaahan se ei ole.. Nipt verikokeet tulossa piakkoin, niin sitten asia varmistuu.🙃

Mietinnässä millon kerrotaan lapsille, vanhemmille jne. Ja miten..Ois kiva päästä kasvotusten kertomaan läheisimmille.❤

Nyt tää pieni, ihmeellinen asia konkretisoitui enemmän ja ollaan erittäin kiitollisia ja innoissaan.😍❤

Onko muilla tietoo kumpi on tulossa, ootteko kysyny nt-ultrassa vai jätättekö tiedon synnytykseen asti ja sitten selviää?🙃😃

Itsekin olisin kiinnostunut suljetusta faceryhmästä.

Bonjestan avulla olen saanut toimintakyvyn takaisin! Toki, on hetkiä kun oksettaa ja etoo ja pari kertaa olen oksentanutkin ja yökkäyksiä tulee päivän mittaan, mutta nyt kun ruoka pysyy sisällä niin on voimia tehdä arjen askareita ihan eri tavalla.

Vitsi en malttaisi odottaa ultraan, mutta kun la on ihan kesäkuun lopussa niin täällä tullaan ihan viimeisten joukossa! 🤭 Itsellä ultra vasta 18.12.
Kävin tänään seulaverikokeissa, sentään jotain saanut aikaiseksi. Tänään 10+4 🩷

• Tykkää
Reactions: RLiisukka
Hei, löytyisikö tänne muita kesäkuista odottavia? Täällä ensimmäistä odotetaan ja kaikki on uutta ja outoa.

Laskettu aika/nimimerkki/ikä/monesko lapsi/synnytyssairaala

4.6.2025
@nessu94 /30/2./HUS

5.6.2025
@Aadasofie /32/1./HUS

9.6.2025
@RLiisukka /34/1./TYKS

11.6.2025
@Lukija535739 /32/2./HUS
@Päivänsäde84 /40/6.

14.6.2025
@Antzu /42/4./TAYS

19.6.2025
@Enamorado /38/1./VKS

25.6.2025
@Mimmu90 /34/3./KYS
Mulle vois vaihtaa tuon lasketunajan
Eli nyt ois
LA 5.6

• Tykkää
Reactions: RLiisukka
Tänään oli nt-ultra. Kaikki oli pienellä hyvin.❤
Eka kerran kuulin sydänäänet ja näin hänet, onhan se jotain niin ihanaa ja ihmeellistä.🥰❤
Laskettuaika siirtyi, ennen oli 11.6 ja nyt on 5.6. Eli viikkoja on jo tasan 14.😊
Saatiin myös tietää sukupuoli, tosin ihan varmaahan se ei ole.. Nipt verikokeet tulossa piakkoin, niin sitten asia varmistuu.🙃

Mietinnässä millon kerrotaan lapsille, vanhemmille jne. Ja miten..Ois kiva päästä kasvotusten kertomaan läheisimmille.❤

Nyt tää pieni, ihmeellinen asia konkretisoitui enemmän ja ollaan erittäin kiitollisia ja innoissaan.😍❤

Onko muilla tietoo kumpi on tulossa, ootteko kysyny nt-ultrassa vai jätättekö tiedon synnytykseen asti ja sitten selviää?🙃😃
Ei ainakaan vielä näkynyt sukupuolta eikä täällä niptissäkään selvitetä sitä, kun kysyin saako sen jo tietää. Kai se sitten rakenneultrassa jo näkyy.

Bonjestan avulla olen saanut toimintakyvyn takaisin! Toki, on hetkiä kun oksettaa ja etoo ja pari kertaa olen oksentanutkin ja yökkäyksiä tulee päivän mittaan, mutta nyt kun ruoka pysyy sisällä niin on voimia tehdä arjen askareita ihan eri tavalla.

Vitsi en malttaisi odottaa ultraan, mutta kun la on ihan kesäkuun lopussa niin täällä tullaan ihan viimeisten joukossa! Itsellä ultra vasta 18.12.
Mä sain ultra ajan vasta 27.12 🙄😳😱

Ja nt-ultrassahan ne ei kerro, jos ei itse kysy.😁 ja osa ei kerro, vaikka kysyykin, kun se ei oo niin varmaa vielä ja mahdollisesti vaikee nähdä.

Mä oon meidän jokaisen lapsen nt-ultrassa kysyny sukupuolta ja 4/5 on mennyt oikein. Jännä nähä, miten käy tällä kertaa.😊
Niptissä varmistuu sitten..🥰

vierailija
Jos face ryhmä perustetaan niin täällä olis ainakin yksi tulossa mukaan.

Eilen oli eka ultra (nt) ja kaikki näytti olevan kunnossa. Itkuhan siinä tuli kun pikku pallero piti rallia yksiössään. Vähäisten oireiden ja toisaalta hyvin erilaisten oireiden aiempiin raskauksiin verrattuna takia, olen kovasti pelännyt ja ajatellut ettei kaikki ole kunnossa. Aivan kuin olisin varautunut kuulemaan huonot uutiset. Siinä vaiheesssa kun ruutuun pikku kaveri ilmestyi ja vieläpä niin vauhdikkaana, olin aivan ihmeissäni... Vieläkin epätodellinen olo!

Nyt sitten heräsi uusi huoli: kätilö halusi päivittää lasketun ajan käytännössä viikkoa aikaisemmaksi kuin kuukautisten ja hedelmöitysajan perusteella olisi. Aiemmissa raskauksissa ollut sama eli sikiö on kehittynyt alkuraskaudessa vauhdilla.
Synnytykset kuitenkin ovat päivälleen samoilla vuorokausilla hedelmöityksen ja kuukautisten perusteella. Miksi tämä sitten huolettaa? No siksi että ensimmäinen raskaus päättyi kiireelliseen sektioon epäonnistuneen käynnistyksen takia ja nyt pelottaa että taas alkavat ehdottamaan käynnistystä vaikka vielä ei mene edes yliajalle oman kropan osalta. Voiko lasketunajan muuttamisesta kieltäytyä??
Mulla on kellon tarkat kuukautiset ja ovulaatio joten tiedän hyvin tarkkaan milloin hedelmöitys on tapahtunut.

Sitten herättelen vähän keskustelua raskaudesta kertomiseen.
Milloin olette kertoneet lapsille uudesta tulokkaasta? Entäpä sukulaisille tai ystäville?

Meillä 5v ja 1,5v lapset tällä hetkellä. Ei olla vielä kerrottu kenellekään. Alkuraskaudesta oli fiilis että haluis kertoa samantien kaikille mutta nyt olo, että en haluaisi kertoa kellekään. Huomasin jopa olevani mustasukkainen miehelle kun hän kysyi että saisiko kertoa jo naispuoleiselle hyvälle kaverilleen. Vähän ärsytti, koska asia tuntuu vielä sellaiselta että haluaisin pitää sen ns. itselläni vaikka mies toki mukana onkin ja hänenkin asiansa.. Vastasinkin, että saat jos välttämättä haluat, mutta minusta lasten ja isovanhempien ym läheisten tulisi tietää ensin.

Voi tätä hormoonihöyryjen mylläkkää, ajatukset ja fiilikset pyörii hyrrän lailla!
Moikka. Me on kereottu lapsille ihan heti plussan jälkeen. Toki mun nuorin on 9v ja sovittu ettei kerrota vielä muille. Töissä myös tietävät. Mä en haluais kertoa omille vanhemmille ja sisaruksille ollenkaan 🙈 en oikeen tiedä miksi mut jokin siinä ahdistaa 😅

Vitsi en malttaisi odottaa ultraan, mutta kun la on ihan kesäkuun lopussa niin täällä tullaan ihan viimeisten joukossa! Itsellä ultra vasta 18.12.
Mulla myös bonjesta pelastanut. Nyt vaan pitäisi alkaa vähentää sitä että saa joskus lopetettua kun yli kuukauden jo syönyt sitä. Mut aina kun en ota sitä niin seuraavan päivän iltana kauhea pahoinvointi palaa... 😅

vierailija
Jos face ryhmä perustetaan niin täällä olis ainakin yksi tulossa mukaan.

Eilen oli eka ultra (nt) ja kaikki näytti olevan kunnossa. Itkuhan siinä tuli kun pikku pallero piti rallia yksiössään. Vähäisten oireiden ja toisaalta hyvin erilaisten oireiden aiempiin raskauksiin verrattuna takia, olen kovasti pelännyt ja ajatellut ettei kaikki ole kunnossa. Aivan kuin olisin varautunut kuulemaan huonot uutiset. Siinä vaiheesssa kun ruutuun pikku kaveri ilmestyi ja vieläpä niin vauhdikkaana, olin aivan ihmeissäni... Vieläkin epätodellinen olo!

Nyt sitten heräsi uusi huoli: kätilö halusi päivittää lasketun ajan käytännössä viikkoa aikaisemmaksi kuin kuukautisten ja hedelmöitysajan perusteella olisi. Aiemmissa raskauksissa ollut sama eli sikiö on kehittynyt alkuraskaudessa vauhdilla.
Synnytykset kuitenkin ovat päivälleen samoilla vuorokausilla hedelmöityksen ja kuukautisten perusteella. Miksi tämä sitten huolettaa? No siksi että ensimmäinen raskaus päättyi kiireelliseen sektioon epäonnistuneen käynnistyksen takia ja nyt pelottaa että taas alkavat ehdottamaan käynnistystä vaikka vielä ei mene edes yliajalle oman kropan osalta. Voiko lasketunajan muuttamisesta kieltäytyä??
Mulla on kellon tarkat kuukautiset ja ovulaatio joten tiedän hyvin tarkkaan milloin hedelmöitys on tapahtunut.

Sitten herättelen vähän keskustelua raskaudesta kertomiseen.
Milloin olette kertoneet lapsille uudesta tulokkaasta? Entäpä sukulaisille tai ystäville?

Meillä 5v ja 1,5v lapset tällä hetkellä. Ei olla vielä kerrottu kenellekään. Alkuraskaudesta oli fiilis että haluis kertoa samantien kaikille mutta nyt olo, että en haluaisi kertoa kellekään. Huomasin jopa olevani mustasukkainen miehelle kun hän kysyi että saisiko kertoa jo naispuoleiselle hyvälle kaverilleen. Vähän ärsytti, koska asia tuntuu vielä sellaiselta että haluaisin pitää sen ns. itselläni vaikka mies toki mukana onkin ja hänenkin asiansa.. Vastasinkin, että saat jos välttämättä haluat, mutta minusta lasten ja isovanhempien ym läheisten tulisi tietää ensin.

Voi tätä hormoonihöyryjen mylläkkää, ajatukset ja fiilikset pyörii hyrrän lailla!
Täällä yks kesäkuinen huutelee (en päässyt kirjautuun). Mutta täytyy tähän huomauttaa että sinä voit ihan hyvin vain kieltäytyä käynnistyksestä. 🙂 Sulla on ihan pätevä syy siihen, kun tiedät että laskettu on todellisuudessa myöhemmin. Voi olla että vähän joutuu vääntään asiasta, mutta käynnistyksessä on aina riskinsä (niinkuin sulla ikävä kyllä henk.koht kokemus) joten teet ihan oikein jos haluat päätökselläsi lisätä todennäköisyyksiä sille, että kaikki menee hyvin sinun ja vauvan osalta. 😊❤

• Tykkää
Reactions: Mimmu90
Hei, täällä toinen. Tein testin keskiviikkona, ja olen vieläkin ihan epäuskoisena, mutta onnellisena, että voiko tämä olla totta. <3 En ole kertonut vielä kenellekään, en edes miehelleni. Olen reissun päällä, ja palaan vasta sunnuntaina kotiin, niin ajattelin ensi viikolla jossain vaiheessa kertoa miehelleni kasvotusten. Jotenkin ihana pitääkin tämä asia ihan omana tietona ihan hetken aikaa, ja varmistaa että tämä on totta, sillä tein Clearbluen viikkonäytöllisen testin jo joskus n. dpo8 (näytti 1-2 viikkoa).

Kyseessä on ensimmäinen raskaus minulle.
Onnea kulta raskaudesta rukoilen että kaikki menee hyvin saat ihanan lapsen 🌻❤❤👍

vierailija
Ihanaa että niin monella on jo ultra takana ja hyvin mennyt!
Täällä on pahoinvointi aika lailla hellittänyt mutta jäätävä palelu iltaisin on edelleen. Siitä en tunnu pääsevän millään eroon.
Täällä ei ole kerrottu kuin parille ystävälle. Ehkäpä joulun aikoihin sitten muille. Maha kyllä näkyy jo mutta sopivasti kun laittaa löysempää paitaa päälle niin vielä se piiloutuu. Tosin illasta on jo sen verran turvotusta että silloin piilottaminen onkin vaikeaa. Ihanaa vaalia pientä yhteistä salaisuutta.. <3

Monet ovat kertoneet itse nähneensä ultrassa sukupuolen. Miten se käytännössä näkyy? Mä en ole onnistunut itse tunnistamaan ultrauksissa sukupuolta. Vaikka erotan muuten melko hyvin eri ruumiin osat. Kauhea into olisi jo tietää... Kaksi tyttöä löytyy ennestään ja jännitetään että onko kohta kolme vai saadaanko miesjoukkoon vähän vahvistusta.

Heipsan pitkästä aikaa! Täällä viikot on hurahtanut väsymyksen kourissa ja joulua laitellessa. Onneksi lahjat ym muut alkaa olla hyvällä mallilla. Tämän viikon perjantaina vihdoin nt ultra! R.testin jälkeen en oo muuta varmistusta saanut joten jännällä tuonne menen. Toki olo on raskaana oleva (kauhea turvotus. Hankala piilotella mahaa😂)

me ei oo vielä kerrottu kenellekkään, mutta katseita vatsan seutuville oon kyllä jo saanut ihan naapureista lähtien 😁🙈 että veikkaan juorujen jo liikkuvan.
11+5 tänään. Pahaolo on helpottanut, kohta toinen kolmannes! Täytyy sanoa että viikot menee nopeaa nyt.

Ihanaa että niin monella on jo ultra takana ja hyvin mennyt!
Täällä on pahoinvointi aika lailla hellittänyt mutta jäätävä palelu iltaisin on edelleen. Siitä en tunnu pääsevän millään eroon.
Täällä ei ole kerrottu kuin parille ystävälle. Ehkäpä joulun aikoihin sitten muille. Maha kyllä näkyy jo mutta sopivasti kun laittaa löysempää paitaa päälle niin vielä se piiloutuu. Tosin illasta on jo sen verran turvotusta että silloin piilottaminen onkin vaikeaa. Ihanaa vaalia pientä yhteistä salaisuutta.. <3

Monet ovat kertoneet itse nähneensä ultrassa sukupuolen. Miten se käytännössä näkyy? Mä en ole onnistunut itse tunnistamaan ultrauksissa sukupuolta. Vaikka erotan muuten melko hyvin eri ruumiin osat. Kauhea into olisi jo tietää... Kaksi tyttöä löytyy ennestään ja jännitetään että onko kohta kolme vai saadaanko miesjoukkoon vähän vahvistusta.

Taitavimmat nub teoriaan perehtyneet näkevät nt kuvista, kumpaa sukupuolta vauva on. Itse olen nähnyt niin omista lapsista kuin muidenkin lapsista oikein 🙂

Ekan pakkauksen bonjestaa söin ja yritin nyt vähentää. Eilen jätin ottamatta lääkkeen ja kas, päivä alkoi oksentamisella ja jatkuu edelleen. Ei ole siis vielä aika lopettaa..
Jatkan ainakin vielä kaksi pakettia ja katsotaan sitten uudestaan vähentämistä.
Ihan hirmuisesti alkoi jännittää ensi viikon ultra. Tuli kamala olo, jos ei vauvalla kaikki olekaan ok.
Pitää yrittää nyt pysyä positiivisena ja keskittää ajatukset johonkin muuhun.

vierailija
Hei mites teillä muilla, millasta työtä teette? Pohdin tuon fyysisyyden ja nostelun osalta. Neuvolassa oltiin sitä mieltä ettei kannattaisi enää purkaa painavia kuormia (viinilaatikoita tms) ja nyt on kieltämättä särkenyt/jomottanut vatsan/nivusten seutua kovien päivien jälkeen. Tuntuu tosi aikaiselta vaatia kevennystä, mutten tiedä onko tässä kauheasti vaihtoehtoja. Ensi viikko pitäisi vielä jaksaa kunnolla rehkiä joulukiireessä, nyt 14+3.

Yhteistyössä