Kesäkuiset 2022

vierailija
Pienimuotoista jännitystä vikoille viikoille: käytiin sairaalan päivystyksessä kääntymässä ja ultratessa lääkäri totesi vauvan olevan kääntynyt pylly alaspäin Oon hieman shokissa, kun vielä viime viikolla oli pää alaspäin neuvolassa… Viikot on tosiaan tänään 38+0 ja huomenna yritetään kääntää, mutta täällä pohdin, uskallanko yrittää perätilasynnytystä… Jos olisi eka lapsi, pyytäisin suoraan sektion, mutta aiemmin synnyttäneenä uskaltaisin ehkä kokeilla, jos edellytykset perätilaan täyttyy. Kokemuksia?
Perätila synnytys on ihan ok synnytys. Esikoisen synnytin perätilassa. Oli pehmeämpi mitä kuopuksen synnytys. Kesti pidempään mutta kun oli ensisynnytys niin ei ollut kokemusta synnytyksestä. Perätila synnytyksessä on aina mukana lääkäri. Lisäksi ennen synnytystä pitää käydä magneettikuvauksessa että onko lantiossa tilaa syntyä
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Pandi
Perätila synnytys on ihan ok synnytys. Esikoisen synnytin perätilassa. Oli pehmeämpi mitä kuopuksen synnytys. Kesti pidempään mutta kun oli ensisynnytys niin ei ollut kokemusta synnytyksestä. Perätila synnytyksessä on aina mukana lääkäri. Lisäksi ennen synnytystä pitää käydä magneettikuvauksessa että onko lantiossa tilaa syntyä
Kiitos kokemuksen jaosta! ☺🙏🏻 Meidän ei nyt tarviikaan miettiä asiaa, kun tyyppi saatiin vielä käännettyä ”oikein päin” ❤ Toivon mukaan pysyykin niin 🤭
 
Käännös onnistui, olo on niin helpottunut!

Toimenpide ei ollut musta kivulias, ainoastaan tuntui epämukavalta. Varmasti vaikutti, että saivat onnistumaan ekalla yrityksellä eikä homma kestänyt pitkään mun kohdalla.

Nyt pitäs malttaa enää ootella vauvaa! Olisin jo voinut jäädä synnyttämään
Onpa kiva, kun onnistui!
Jospa ei tartte kauaa odotella, että saat vauvan syliin.😍
 
  • Rakkaus
Reactions: Pandi
Oi onnea!🥰🥰

Oon ihan kypsä, tänään 37+6 ja jo kohta 3 viikkoa etenkin öisin noita hemmetin kipeitä menkkakramppeja alavatsa/selkä/lonkat (supistuksia siis, oletan), tosi tiuhaankin muutaman min välein. Ei todellakaan saa nukuttua noiden kanssa. Ja aamulla loppuu, täysin. Voisiko jo edistyä, ettei tarvitsisi tällaisia jaksaa😬
 
Oi onnea!

Oon ihan kypsä, tänään 37+6 ja jo kohta 3 viikkoa etenkin öisin noita hemmetin kipeitä menkkakramppeja alavatsa/selkä/lonkat (supistuksia siis, oletan), tosi tiuhaankin muutaman min välein. Ei todellakaan saa nukuttua noiden kanssa. Ja aamulla loppuu, täysin. Voisiko jo edistyä, ettei tarvitsisi tällaisia jaksaa
Ymmärrän niin hyvin!!! ❤🙏🏻 Täällä kärvistelty reilu kk jatkuvien jomotusten ja kipeiden supistusten kanssa (+risan polven ja kantapään luupiikin), jotka ei nyt ilmeisesti oo yhtään edistäny tilannetta alakerrassa viime tarkistuksen perusteella. Tyypin kääntäminen oikeaan tarjontaan auttoi vähän pahimpiin jomotuksiin ja kävely helpottui onneksi.

Eilen tuli taas kovia supistuksia koko päivän, mutta ne lopahti yöllä täysin. Mulla on jo rv 38+5 eli laskettu aika onneksi lähenee, mutta sen verran loppu alan olemaan sekä fyysisesti että henkisesti, että pyydän neuvolassa käynnistykseen lähetettä lasketulle ajalle… Toki toivon, että homma etenis sitä ennen luonnollisesti ❤🙏🏻

Tuntuu, että koko ajan vaan valitan kaikille näistä kivuista ja sitten raivoan, kun kysellään että joko se vauva syntyy 🙈
 
Ymmärrän niin hyvin!!! Täällä kärvistelty reilu kk jatkuvien jomotusten ja kipeiden supistusten kanssa (+risan polven ja kantapään luupiikin), jotka ei nyt ilmeisesti oo yhtään edistäny tilannetta alakerrassa viime tarkistuksen perusteella. Tyypin kääntäminen oikeaan tarjontaan auttoi vähän pahimpiin jomotuksiin ja kävely helpottui onneksi.

Eilen tuli taas kovia supistuksia koko päivän, mutta ne lopahti yöllä täysin. Mulla on jo rv 38+5 eli laskettu aika onneksi lähenee, mutta sen verran loppu alan olemaan sekä fyysisesti että henkisesti, että pyydän neuvolassa käynnistykseen lähetettä lasketulle ajalle… Toki toivon, että homma etenis sitä ennen luonnollisesti

Tuntuu, että koko ajan vaan valitan kaikille näistä kivuista ja sitten raivoan, kun kysellään että joko se vauva syntyy

Ah, kohtalotovereita😅❤ varmaan vielä sekin tekee loppuajasta näin tuskallista, kun tietää, että voi alkaa tapahtua minä hetkenä hyvänsä - mutta kun ei hiivatti soikoon tapahdu😅 tai kun saattaa mennä ropisten ylikin. Oon lukenut optimistisena kaikki nettipalstat aiheesta "kuinka sunnytys käynnistyi" ja kyllä oli lohdullista, kun suurimmalla osalla tuntunut ihan puskista alkaneen supistukset tai menneet vedet.
 
Tsemppiä kohtalotoverit näihin viimeisiin viikkoihin!🙏🏻 Täällä kans koetellaan kärsivällisyyttä vaikka tänään on vasta 38+0. Mulla jäi influenssasta tosi ikävä yskä, mikä tekee kyllä kaikesta paljon raskaampaa. Epämukavia harkkasupistuksia on myös ja öisin kramppaa tälläkin lonkat, mikä vaatii tiheitä kyljenkääntöjä joihin tottakai herää aina. Öisin myös aina herätessä on maha ihan kova ja sekä juomassa että vessassa saa ravata.

Ei meillä kellään enää mahdottomia ole jäljellä! Tiedostan ite, että olen vähän liian fiksoitunu tuohon laskettuun aikaan ja ajattelen että parin viikon sisällä on vauva syntyny vaikka eihän se välttämättä niin mene. Käynnistystä en silti haluais millään, haluan että vauva syntyy kun on itse siihen valmis ja uskon kaiken sujuvan siten paremmin ellei tietysti ilmene jotain mikä puoltais käynnistystä.

Nämä päivät tuntuu nyt viikoilta, mutta lupaan että kaikki unohtuu kun pienet vihdoin syntyy. Sitten ei näillä kolotuksilla ja vaivoilla ole enää mitään väliä ja kaikki tuntuu tämän arvoiselta.❤

PS. Vois ehkä jo hiljalleen sen sairaalakassin pakata.🙈
 
Tsemppiä täältäkin kaikille! Mä myös aivan sairaan kypsä! Koko viime viikko ollut enemmän ja vähemmän oireita, jotka loppunut kuin seinään. Tänään aamulla lorahti reisille desi kirkasta nestettä ja ehdin jo innostua. Mitään ei kuitenkaan ole sen jälkeen tapahtunut (ei supistelua, ei lisää nestettä). Käydään kohta kuitenkin varmuudeksi tarkistamassa tilanne lapsivesitestillä. Olisin niin valmis jo luopumaan raskausmahasta ja oireista. Miten voikin tää loppusuora tuntua ikuisuuden pituiselta!
Rv 40+3
 
Tsemppiä täältäkin kaikille! Mä myös aivan sairaan kypsä! Koko viime viikko ollut enemmän ja vähemmän oireita, jotka loppunut kuin seinään. Tänään aamulla lorahti reisille desi kirkasta nestettä ja ehdin jo innostua. Mitään ei kuitenkaan ole sen jälkeen tapahtunut (ei supistelua, ei lisää nestettä). Käydään kohta kuitenkin varmuudeksi tarkistamassa tilanne lapsivesitestillä. Olisin niin valmis jo luopumaan raskausmahasta ja oireista. Miten voikin tää loppusuora tuntua ikuisuuden pituiselta!
Rv 40+3
Oi jännittävää, eiköhän toi lapsivettä ole 😍🙏🏻 Tsemppiä!
 
Tsemppiä täältäkin kaikille! Mä myös aivan sairaan kypsä! Koko viime viikko ollut enemmän ja vähemmän oireita, jotka loppunut kuin seinään. Tänään aamulla lorahti reisille desi kirkasta nestettä ja ehdin jo innostua. Mitään ei kuitenkaan ole sen jälkeen tapahtunut (ei supistelua, ei lisää nestettä). Käydään kohta kuitenkin varmuudeksi tarkistamassa tilanne lapsivesitestillä. Olisin niin valmis jo luopumaan raskausmahasta ja oireista. Miten voikin tää loppusuora tuntua ikuisuuden pituiselta!
Rv 40+3
PS. Toivon mukaan törmätään Majakassa pian 🤭🤣🙌🏻
 
  • Tykkää
Reactions: Charrypie - 86
Ah, kohtalotovereita varmaan vielä sekin tekee loppuajasta näin tuskallista, kun tietää, että voi alkaa tapahtua minä hetkenä hyvänsä - mutta kun ei hiivatti soikoon tapahdu tai kun saattaa mennä ropisten ylikin. Oon lukenut optimistisena kaikki nettipalstat aiheesta "kuinka sunnytys käynnistyi" ja kyllä oli lohdullista, kun suurimmalla osalla tuntunut ihan puskista alkaneen supistukset tai menneet vedet.
Sehän se on, kun koska vaan voi tapahtua - tai sitten ei… 🙈😂
 
Tsemppiä kohtalotoverit näihin viimeisiin viikkoihin! Täällä kans koetellaan kärsivällisyyttä vaikka tänään on vasta 38+0. Mulla jäi influenssasta tosi ikävä yskä, mikä tekee kyllä kaikesta paljon raskaampaa. Epämukavia harkkasupistuksia on myös ja öisin kramppaa tälläkin lonkat, mikä vaatii tiheitä kyljenkääntöjä joihin tottakai herää aina. Öisin myös aina herätessä on maha ihan kova ja sekä juomassa että vessassa saa ravata.

Ei meillä kellään enää mahdottomia ole jäljellä! Tiedostan ite, että olen vähän liian fiksoitunu tuohon laskettuun aikaan ja ajattelen että parin viikon sisällä on vauva syntyny vaikka eihän se välttämättä niin mene. Käynnistystä en silti haluais millään, haluan että vauva syntyy kun on itse siihen valmis ja uskon kaiken sujuvan siten paremmin ellei tietysti ilmene jotain mikä puoltais käynnistystä.

Nämä päivät tuntuu nyt viikoilta, mutta lupaan että kaikki unohtuu kun pienet vihdoin syntyy. Sitten ei näillä kolotuksilla ja vaivoilla ole enää mitään väliä ja kaikki tuntuu tämän arvoiselta.

PS. Vois ehkä jo hiljalleen sen sairaalakassin pakata.
Mulla ehkä painaa mielen päällä se, että molemmat lapset on tulleet juuri tällä raskausviikolla enkä osaa ajatella yhtään että voisi mennä edes laskettuun aikaan 🙈 Vaikka kyllähän se sieltä lopulta tulee…

Mäkään en välttämättä tahtos käynnistystä, mutta haluan, että isommat lapset saavat äitinsä takaisin. Mä itken joka päivä kipujani ja väsymystäni enkä enää jaksa olla noille tytöille kunnolla äiti ❤ Esikoinen on jo tosi stressaantunut tilanteesta, joten meidän koko perheen kannalta on käynnistys paras ratkaisu - pakko ajatella muidenkin kuin vauvan etua tässä tilanteessa…

Käynnistyskin on parempi vaihtoehto kuin se, että äiti on niin uupunut, ettei jaksa edes synnyttää 😞 Siksi kannustan puhumaan myös neuvolassa, jos oikeasti tilanne alkaa olla liian raskas.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Mulla on oikeastaan hyvin vähän oireita ja kipuja, joten sen puoleen ei tuskastuta. Yöt on aika pätkäunta, mutta onneksi päivällä voi levätä. Nää kuumenevat ilmat lähinnä suurin murhe. Eikä edes tän kuumempi oo. 🙈 Meillä kämppä kuumenee herkästi ja nyt tuntuu, etten kuumuutta kestä yhtään.

Aika silti matelee. En oikein uskalla mihinkään lähtä, jos vaikka sattuis yhtäkkiä jotain tapahtumaan. Taitaa olla turha toive🙄 Odotan vaan🥱 kai pitäs jotain keksiä, ettei aika näin matelis.
Tänään rv 39+3.

@Charrypie - 86 vaikuttais siltä että homma etenee ainakin jotenki👍
 
  • Tykkää
Reactions: Wasi ja hanba
@Charrypie - 86 Vitsi, toivottavasti olis ollut lapsivettä ja olisit siellä jo synnytyspuuhissa!😍

@Pandi Ymmärrän kyllä tuonkin puolen ja tottakai se käynnistys voi olla joskus parempi vaihtoehto muistakin kuin vauvaan liittyvistä syistä. Toivon sun puolesta niin paljon, että lähtisi nyt asap käyntiin luonnollisesti! Tsemppiä kovasti, pian ollaan maalissa!❤

@KK86 Aattelin ite, että jos varais ajan vyöhyketerapiaan ja johonkin hemmotteluhoitoon. Olen ajatellu, että jos oikein suunnittelee kaikkea kivaa tuleville päiville nii varmasti tulee se lähtö nopeammin, kuin että jos vaan odottelis tekemättä mitään sen kummempaa.😁
 
@Charrypie - 86 Vitsi, toivottavasti olis ollut lapsivettä ja olisit siellä jo synnytyspuuhissa!

@Pandi Ymmärrän kyllä tuonkin puolen ja tottakai se käynnistys voi olla joskus parempi vaihtoehto muistakin kuin vauvaan liittyvistä syistä. Toivon sun puolesta niin paljon, että lähtisi nyt asap käyntiin luonnollisesti! Tsemppiä kovasti, pian ollaan maalissa!

@KK86 Aattelin ite, että jos varais ajan vyöhyketerapiaan ja johonkin hemmotteluhoitoon. Olen ajatellu, että jos oikein suunnittelee kaikkea kivaa tuleville päiville nii varmasti tulee se lähtö nopeammin, kuin että jos vaan odottelis tekemättä mitään sen kummempaa.
Kuulostaapa hyvältä hemmotteluhoitoidea! Taidan ottaa sinusta mallia. Alkaa muuten käymään liian pitkästyttäväksi tää homma.
 
Tsemppiä synnytykseen @Charrypie - 86 ❤ ja myös tsemppiä muille, toivottavasti ei tarvii pitkään enää ootella.

Me kotiuduttiin tänään Majakasta, kaikki meni hyvin siellä mutta ihanaa olla kotona! ❤ Unta en sairaalassa juurikaan saanut mut muuten toipuminen on sujunut todella hyvin. Pinnasängyssä tuhisee nyt 2,6 kg rakkautta ❤. Neuvola tulossa ke kotikäynnille ja toivotaan et paino on lähtenyt nousuun, maitoa tulee ainakin reilusti ja vauva syö hyvin.

Jään odottelemaan muiden vauvauutisia ja synnytyskertomuksia! ❤
 

Yhteistyössä