Kesäkuiset 2022

Täällä myös edelleen yhtenä kappaleena. Tyksin ultrassa kaikki pienellä hyvin. Sf-mitan nousuun ei löytynyt mitään ihmeellistä syytä ja painoarvioksi saatiin 3,4kg eli ihan normaalikokoinen vauva ❤ kohdunkaulaa oli edelleen jäljellä ja sisäsuu täysin kiinni. Ulkosuu 2 sormelle auki. Pieniä tuntemuksia päivittäin. Eilen aika tymäkästikkin supisteli 2h, mutta loppupäivästä ei mitään. Täällä saatu myös pukama kiusaksi ja todella kipeät polvet. Istumaan meno ja nousu nostaa kyllä ärräpäät huulille o_O. Oltaisiin myös ihan valmiita vastaanottamaan pieni perheeseen. Tänään rv 39+2
Oi, jännät paikat teillä, oonkin miettinyt miten siellä menee 😍 Toivottavasti teidän pikkuinen syntyy pian! Mutta jos menee loppuviikkoon niin sitten ollaan tyksissä yhtäaikaa 😊 Toki meitäkin käskettiin varautumaan siihen että aina on pieni mahdollisuus että leikkausaika siirtyy kiireellisten tapausten vuoksi, mutta pyritään kuitenkin sovitun päivän aikana leikkaamaan, vaikka menisi sitten iltapäiväänkin. Saa nähdä osaako sitä nukkua edes sektiota edeltävänä yönä. Toisaalta, nukun muutenkin todella katkonaisesti ja levottomasti tällä hetkellä. Meillä esikoinen syntyi 41+0 ja muistan kuinka pitkä odottavan aika oli! Toinen syntyi 39+4. Ja tämä kolmas nyt sitten sovitusti vähän aiemmin, tänään mulla rv 37+1. Esikoisesta lapsivedet hulahti yhtäkkiä kunnolla lattialle ja synnytys käynnistyi, mitään supisteluita tai muuta synnytykseen viittaavaa ei ollut sitä ennen. Joten koskaan ei tiedä näillä viikoilla milloin kenenkin synnytys koittaa, niin jännää 🥰 Kohta onkin jo kesäkuu 😊 Tsemppiä kaikille ❤
 
Minä en tunnista supistuksia! Välillä on tosi kovaa menkkamaista kipua alavatsa/ristiselkä, aaltoillen tulee ja menee ja kestää ehkä 30sek-1.5min kerrallaan, etenkin aktiivisemman päivän jälkeen. Mutten kyllä huomaa vatsan kovettumista. Hemmetin kipeää kyllä tekee. Ehkä 2 viikkoa tällaista iltaisin/öisin, muttei kuitenkaan joka päivä. kyllä saisi pian tulla pihalle jo, nyt 36+5 ja en todellakaan jaksaisi enää kuukautta. painoakin ihan just +20kg vaikka miten fiksusti syönyt ja liikkunut - sekin ahdistaa.

Alkuviikolla oli lääkäri. Ei yltänyt sormet tutkia kohdunkaulaa... sentään vauva kuulemma laskeutunut synnytyskanavaan, mikä yllätti, koska tuntuu hengailevan ihan ylhäällä. Tosin, lyhyt selkä minulla.
Minä en tunnista supistuksia! Välillä on tosi kovaa menkkamaista kipua alavatsa/ristiselkä, aaltoillen tulee ja menee ja kestää ehkä 30sek-1.5min kerrallaan, etenkin aktiivisemman päivän jälkeen. Mutten kyllä huomaa vatsan kovettumista. Hemmetin kipeää kyllä tekee. Ehkä 2 viikkoa tällaista iltaisin/öisin, muttei kuitenkaan joka päivä. 🤔 kyllä saisi pian tulla pihalle jo, nyt 36+5 ja en todellakaan jaksaisi enää kuukautta. 😖 painoakin ihan just +20kg vaikka miten fiksusti syönyt ja liikkunut - sekin ahdistaa.

Alkuviikolla oli lääkäri. Ei yltänyt sormet tutkia kohdunkaulaa... sentään vauva kuulemma laskeutunut synnytyskanavaan, mikä yllätti, koska tuntuu hengailevan ihan ylhäällä. Tosin, lyhyt selkä minulla. 😄
Kyllä noi on supistuksia 🙌🏻 Mäkään en tunne varsinaista kovettumista enää kipeissä ”oikeissa” supistuksissa - ainoastaan tunnen kovettumisen sillon, kun tulee kivuton harjotussupistus.
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89
Täälläkin ollaan edelleen tukevasti yhtenä kappaleena. Kropassa varsin pysähtynyt olotila. Mitä nyt sellaista menkat alkaa-juilimista koko ajan päällä. Mä jo innostuin, että alkais pian tapahtua, mutta nyt alan taas asennoitua siihen, että vielä saa muutaman viikon odotella. Esikoinen syntyi aikoinaan 41+6. Alkaa päivät tuntumaan pitkiltä ja yöt alkaa oleen levottomia. Odottavan aika on piiiitkä. 🥱 Rv 38+2 tänään.
 
  • Tykkää
Reactions: hanba
Täälläkin ollaan edelleen yhtenä kappaleena. Ei palanneet tiheät supistukset enää takaisin sen tiistaisen kalvojen pyörittelyn jälkeen. Joka päivä niitä on pitkin päivää, mutta harvakseltaan, eikä mitenkään kivuliaita. Limatulppaa on kyllä irtoillut senkin edestä.. Nyt loppuviikosta kävin käyräkontrollissa, siellä kaikki ok. Alkuviikosta jälleen ultra, jossa taas katsellaan tarkemmin virtaukset jne. Toivottavasti olisi kaikki hyvin, että saataisiin edelleen odotella eikä tarvitsisi lähteä käynnistelemään.

Tsemppiä kaikille! ❤
 
Täällä tuli passitus käynnistelyn aloitukseen huomiselle. Keveillä keinoilla aloitellaan, että saattaa vielä kestää ennen kuin tavataan pieni, mutta pidetään sormet ja varpaat ristissä, että alkaisi tapahtua pian eikä tarvitsisi kovin pitkään käynnistellä. Paikat oli edelllisviikosta kypsyneet vähän eteenpäin, että ainakin paremmasta tilanteesta lähdetään liikkeelle kuin edellisessä synnytyksessä. Viikkoja nyt tasan 38. Pienen painoarvio 2,4kg.
 
Mulla oli tänään viimeinen neuvola. Eilen oli paljon oireita ja limatulppaa irtosi. Vauva oli nyt kiinnittynyt. Nyt illalla aloin oksentamaan ja ripuloimaan. Olo ei kuitenkaan ole yhtään kipeä, joten mietin voisiko olla lähestyvän synnytyksen merkki ja kroppa tyhjenee vauvan tieltä?! Hui kun menee jännäksi! Tänään siis rv 39+4
Kuulostaa lupaavalta! Paljon tsemppiä sinne! 😍
 
Täällä tuli passitus käynnistelyn aloitukseen huomiselle. Keveillä keinoilla aloitellaan, että saattaa vielä kestää ennen kuin tavataan pieni, mutta pidetään sormet ja varpaat ristissä, että alkaisi tapahtua pian eikä tarvitsisi kovin pitkään käynnistellä. Paikat oli edelllisviikosta kypsyneet vähän eteenpäin, että ainakin paremmasta tilanteesta lähdetään liikkeelle kuin edellisessä synnytyksessä. Viikkoja nyt tasan 38. Pienen painoarvio 2,4kg.
Mikä on käynnistyksen syy? Oot saattanut mainita mut en löytänyt sitä tähän hätään?! 🙂
 
@Matkallamamaksi Tsemppiä synnytykseen! Toivotaan että pieni olisi painoarviotaan isompi ja tiitterä tapaus!❤

Tsemppiä tasaisesti kaikille muillekin. Nyt ollaan kesäkuussa vihdoin!😍 Täällä tänään 37+2. Harjoitussupistuksia piisaa, vaan ei mitään sen lupaavampaa vielä. Sairastin nyt sitten tähän loppuun vielä influenssankin ja olipas se vaan ainakin näin raskaana ollessa sen verran paha tauti että luojan kiitos sitä vastaan on rokotettu. Edelleen on kamala yskä jäljellä, mikä tuntuu repivän keuhkot ja moni normaali pieni puuha saa hengästymään. Tavallaan haluaisin synnyttää vaikka heti, mutta oikeasti haluan kyllä saada keuhkokapasiteettini takas käyttöön ennen sitä. Toivotaan siis että pieni ei nyt vielä pidä kiirettä.😊

Nyt eletään kyllä niin jänniä päiviä kun aina vähä innostuu että onkohan joku synnyttänyt kun näkee että on tullu uusia viestejä.😊
 
Ainakin @Matkallamamaksi jännät paikat. 😍 Kaikkea hyvää sinne!

Onko teillä muilla sikiö tehny sellaisia todella nopeita liikkeitä hetken aikaa? Mulla tää heilui ihan vimmatusti hetken. Mietin jo minkä kohtauksen sai. Sen jälkeen ihan normaalin rauhalliset liikkeet ollu. Pitänee muistaa neuvolasta kysyä mitä nuo on. nousi huoli, että onko pienellä kaikki hyvin..
 
  • Tykkää
Reactions: KirJoh89 ja Pandi
Ainakin @Matkallamamaksi jännät paikat. 😍 Kaikkea hyvää sinne!

Onko teillä muilla sikiö tehny sellaisia todella nopeita liikkeitä hetken aikaa? Mulla tää heilui ihan vimmatusti hetken. Mietin jo minkä kohtauksen sai. Sen jälkeen ihan normaalin rauhalliset liikkeet ollu. Pitänee muistaa neuvolasta kysyä mitä nuo on. nousi huoli, että onko pienellä kaikki hyvin..
On tehny, useammankin kerran. En tiiä mitä se on mut en ole huolestunu.
 
Pienimuotoista jännitystä vikoille viikoille: käytiin sairaalan päivystyksessä kääntymässä ja ultratessa lääkäri totesi vauvan olevan kääntynyt pylly alaspäin 😄🙈 Oon hieman shokissa, kun vielä viime viikolla oli pää alaspäin neuvolassa… Viikot on tosiaan tänään 38+0 ja huomenna yritetään kääntää, mutta täällä pohdin, uskallanko yrittää perätilasynnytystä… Jos olisi eka lapsi, pyytäisin suoraan sektion, mutta aiemmin synnyttäneenä uskaltaisin ehkä kokeilla, jos edellytykset perätilaan täyttyy. Kokemuksia?
 
Ainakin @Matkallamamaksi jännät paikat. Kaikkea hyvää sinne!

Onko teillä muilla sikiö tehny sellaisia todella nopeita liikkeitä hetken aikaa? Mulla tää heilui ihan vimmatusti hetken. Mietin jo minkä kohtauksen sai. Sen jälkeen ihan normaalin rauhalliset liikkeet ollu. Pitänee muistaa neuvolasta kysyä mitä nuo on. nousi huoli, että onko pienellä kaikki hyvin..
Mulla tehnyt myös samaa. Kauheita karate hepuleita ja sit lepiä :D sai näitä hepuleita myös helmikuussa, kun olin käyrillä eikä ainakaan siellä oltu asiasta huolissaan :)

Ja ompa melkonen ylläri loppuun @Pandi ! Toivottavasti käännös onnistuu. Oliko vauvasta mitään kokoarviota?

Täällä edelleen yhdessä koossa... Paljon merkkejä ilmassa, mutta vauva pysyy itsepäisesti yksiössään. Onneksi on jo varattuna yliaikaiskontrolli, niin joku takaraja tässäkin hommassa :D huomenna laskettuaika ja tuskin silloin ainakaan on tulossa pihalle. Sovittiin miehen kanssa lauantaille kunnon datenight, niin saa vähän muutakin ajateltavaa❤

Mites @Matkallamamaksi käynnistys sujui? Onko pieni jo saapunut? :) miten muiden loppusuora ja jaksaminen?
 
  • Tykkää
Reactions: KK86
Meidän pieni syntyi eilen illalla. 💙 Käynnistys meni tällä kertaa paljon sutjakammin kuin edellisellä kerralla. Aamulla tippaan ja alkuillasta pieni syntyi. Vaikka kipu oli jälleen ihan painajaismaista (toki loppuvaiheessa sain siihen lievitystä), niin näin jälkikäteen olen erittäin tyytyväinen kokemukseen, ja tuntuu että sain kuin sainkin sen korjaavan kokemuksen. Ponnistusvaihekin kesti vain pienen hetken. Painoa oli parisataa grammaa viimeistä ultra-arviota enemmän.
 
Meidän pieni syntyi eilen illalla. Käynnistys meni tällä kertaa paljon sutjakammin kuin edellisellä kerralla. Aamulla tippaan ja alkuillasta pieni syntyi. Vaikka kipu oli jälleen ihan painajaismaista (toki loppuvaiheessa sain siihen lievitystä), niin näin jälkikäteen olen erittäin tyytyväinen kokemukseen, ja tuntuu että sain kuin sainkin sen korjaavan kokemuksen. Ponnistusvaihekin kesti vain pienen hetken. Painoa oli parisataa grammaa viimeistä ultra-arviota enemmän.
Ihanaa, onnea!!! 💙💙💙
 
  • Tykkää
Reactions: Matkallamamaksi
Mulla tehnyt myös samaa. Kauheita karate hepuleita ja sit lepiä sai näitä hepuleita myös helmikuussa, kun olin käyrillä eikä ainakaan siellä oltu asiasta huolissaan

Ja ompa melkonen ylläri loppuun @Pandi ! Toivottavasti käännös onnistuu. Oliko vauvasta mitään kokoarviota?

Täällä edelleen yhdessä koossa... Paljon merkkejä ilmassa, mutta vauva pysyy itsepäisesti yksiössään. Onneksi on jo varattuna yliaikaiskontrolli, niin joku takaraja tässäkin hommassa huomenna laskettuaika ja tuskin silloin ainakaan on tulossa pihalle. Sovittiin miehen kanssa lauantaille kunnon datenight, niin saa vähän muutakin ajateltavaa

Mites @Matkallamamaksi käynnistys sujui? Onko pieni jo saapunut? miten muiden loppusuora ja jaksaminen?
Nyt sovit kalenterin täyteen menoja niin johan alkaa syntyä 🙈😂❤Toivotaan, ettei tartte enää kauaa ootella 🙏🏻

Painoarvio oli 3,4kg eli aika keskikäyrällä mentiin - jos pitää paikkansa niin hyvin samaa kokoluokkaa kuin meidän muutkin tytöt 😍
 

Yhteistyössä